"אאודי" העסיקה אלפי יהודים במחנות כפייה

יצרנית הרכב הגרמנית "אאודי" פרסמה את תוצאות המחקר שהזמינה על הקשר שבין החברה להעסקת אלפי עובדי כפייה במחנות ריכוז נאציים במלחמת העולם השנייה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רכב ספורט של "אאודי" (צילום: shutterstock)

יצרנית הרכב הגרמנית "אאודי" חשפה היום (שלישי) את תוצאות המחקר היסטורי שהזמינה, לאחר שהתגלה כי היא העסיקה כ-20 אלף עובדי כפייה במחנות של הנאצים במלחמת העולם השנייה.

הדו"ח קובע כי החברה נושאת באחריות המוסרית למותם של אלפי עובדי כפייה שמתו תוך כדי עבודתם. "אאודי" הביעה "תדהמה" נוכח הגילויים ומסרה כי תבחן הענקת פיצויים לעובדי הכפייה שהועסקו בחברה ועדיין חיים.

את הדו"ח חיברו ההיסטוריונים הכלכליים רודולף בוך מאוניברסיטת קמניץ ומרטין קוקובסקי, מנהל מחלקת ההיסטוריה של אאודי. אאודי היא לא החברה הראשונה שמזמינה דו"ח מסוג זה, כאשר גם יצרניות רכב גרמניות אחרות יזמו ומימנו מחקרים דומים, בהן פולקסווגן, דיימלר וב-מ-וו.

בין היתר, נטען בדו"ח כי במלחמת העולם השנייה החברה העסיקה עובדי כפייה בשבעה מחנות עבודה שנבנו במיוחד עבורה ונוהלו בידי האס-אס.

על פי הדו"ח, במחנות אלה הועסקו 3,700 עובדי כפייה, שכרבע מהם היו יהודים. מלבדם, 16,500 עובדי כפייה נוספים עבדו עבור החברה במפעליה בערים צוויקאו וקמניץ שבמזרח גרמניה.

כאמור, הדו"ח קובע כי הנהלת החברה נושאת ב"אחריות מוסרית" למותם של 4,500 אסירים במחנה הריכוז פלוסנבירג שבבוואריה, שמתו במהלך עבודתם במחנה של החברה בעיר לייטמריץ. "אאודי היתה לכודה ברמה שערורייתית בסבך מחנות הריכוז" קובע הדו"ח.

פטר מוש, יו"ר מועצת העובדים של החברה, אמר: "אני נדהם למדי מרמת המעורבות של הנהלת החברה במערכת עבודות הכפייה. לא הייתי מודע לעומק המעורבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר