תעלומת המטוס המלזי: "נוסעי המטוס נחנקו למוות כשהיו באוויר"

למעלה משלושה חודשים לאחר שנעלם, חוקרי תעופה באוסטרליה חיברו דו"ח בנוגע להיעלמותו של המטוס המלזי. לטענתם, הנוסעים נחנקו למוות בעודם באוויר (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מטוס של חברת התעופה מלזיה איירליינס (צילום: Mehdi Nazarinia תחת רישיון גנו)

כ-100 ימים לאחר היעלמות טיסה MH370 של חברת "מלזיה איירליינס", חוקרי תעופה באוסטרליה חיברו דו"ח מיוחד המנסה לשפוך אור על התעלומה הגדולה, זאת כאשר עדיין לא נמצאו שרידים מהמטוס.

לטענת החוקרים, הנוסעים והצוות של המטוס המלזי ככל הנראה מתו מחוסר חמצן בעודם באוויר. בנוסף, המטוס המשיך לשייט על טייס אוטומטי עמוק יותר לתוך האוקיינוס ההודי.

הדו"ח צמצם את האזור שבו לכאורה התרסק לבסוף המטוס, זאת מתוך אלפי נתיבים אפשריים.

"בהתבסס על האבחנות הללו, נראה שאירוע מסוג 'צוות שאינו מגיב/חוסר חמצן' הוא זה שמתאים באופן הטוב ביותר לראיות שיש לנו על השלב האחרון של הטיסה, כשהיא פנתה לכיוון דרום", כתבו החוקרים.

מהדו"ח עולה שככל הנראה התרסק המטוס במקום דרומי עוד יותר באוקיינוס ההודי משחשבו בתחילה. על פי מסקנה זו, הכריזו צוותי החיפוש על שינוי אזור החיפושים.

כזכור, לפני כחודשיים נשמעו אותות קוליים שנשמעו כמו אותות ממכשירי ההקלטה של המטוס, אך לאחר חיפוש נרחב באזור לא נמצאו שרידים כלשהם מהמטוס.

על המטוס הנעלם, מדגם בואינג 777, היו 239 בני אדם. הוא נעלם ב-8 במארס לאחר שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ין.

השלב הבא של החיפושים צפוי להתחיל בעוד כחודש וחצי והוא יימשך כשנה. עלות החיפוש: 55 מיליון דולר והוא נחשב למבצע החיפוש היקר ביותר בתולדות התעופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר