בחירות בבריטניה

בצל האנטישמיות: הלייבור מאבדת מכוחה

לאחר ספירת יותר מחצי הקלפיות בבחירות המקומיות בבריטניה, מפלגת הלייבור מאבדת עשרות מושבים בבריטניה ובסקוטלנד • לעומת זאת, בבחירות לראשות עיריית לונדון מוביל מועמד המפלגה, סאדיק חאן, אשר יהיה ראש העיר המוסלמי הראשון בלונדון. • בצל הבחירות: הסתבכות אנטישמית נוספת של בכיר המפלגה (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
ג'רמי קורביין מנהיג מפלגת הלייבור במבחן הבחירות (צילום: שאטרסטוק)

בצל השעיית בכירים עקב התבטאויות אנטישמיות, מתמודדת מפלגת הלייבור בבחירות אזוריות ומקומיות בבריטניה, והיא צפויה לאבד מושבים רבים.

אתמול (חמישי) יצאו אזרחי בריטניה לבחירות ל124 מועצות מקומיות ולראשות עיריית לונדון. בנוסף, גם נערכה הצבעה לפרלמנט הסקוטי ולמועצה הלאומית של ווילס.

במהלך הבחירות בלונדון היו תקלות טכניות בצפון העיר, אשר מנעו מאזרחי לונדון להצביע עבור ראש העיר. בצפון העיר מרוכזת קהילה יהודית ענפה, ואף רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, לא יכול היה להצביע.

לבקשת פקידי הבחירות הוא התבקש לחזור מאוחר יותר ולהצביע, לאחר שיתקנו את הבעיות הטכניות, אך הוא נאלץ להמריא לקהילה היהודית בהולנד ולפיכך לא הצביע בבחירות.

לאחר ספירת 50% מהקולות נראה בבירור כי מפלגת הלייבור צפויה לאבד עשרות מושבים בבריטניה. כפי שחזו בכירים במפלגה, הסערה התקשורתית עקב התבטאות אנטישמית של חברי המפלגה, פגעה קשות בתוצאות ההצבעה, ומנבאות תוצאות רעות אף יותר לבחירות הכלליות.

למרות התוצאות המקומיות, הרי שלראשות עיריית לונדון מוביל עדיין בפער המועמד מטעם הלייבור, סאדיק חאן, אשר באם יזכה יהיה המוסלמי הראשון שיבחר לראשות העיר.

במהלך ספירת הקולות, סערה תקשורתית נוספת מבית מפלגת הלייבור.

בתקשורת הבריטית התפרסם היום (שישי) ראיון עם קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר, מהחודש שעבר בו טען כי הקמת מדינת ישראל הנה "טעות קטסטרופית".

הראיון עם ליווינגסטון נערך עם הטלוויזיה הבריטית בעברית בחודש שעבר, ובו אמירות מוצהרות נגד ישראל. לדבריו, הקמת מדינה יהודית בישראל הייתה שגויה כיוון שבמקום חיו כבר 2000 שנה הפלסטינים.

הוא אף הוסיף כי בריטניה וארצות הברית היו צריכים לקלוט את היהודים, וליישבם מחדש, ובכך המזרח התיכון לא היה במצב מתוח עם חשש למלחמה גרעינית, כפי שהוא נמצא בימינו.

כזכור, דבריו של קן ליווינגסטון מלפני שבועיים אשר אמר כי היטלר היה ציוני, הובילו לפריצת הביקורת נגד מפלגת הלייבור שהוא מבכיריה לשעבר. דבריו הובילו להשעייתו מהמפלגה ובכירים רבים נוספים.

לפני שעה קלה התבטא איאן מוריי, חבר בממשלת הצללים של מפלגת הלייבור מהאופוזיציה, בראיון לרדיו BBC, כנגד מנהיגותו של ג'רמי קורביין מנהיג המפלגה: "אני לא חושב שהציבור רואה את מפלגת הלייבור בבריטניה בראשות ג'רמי קורביין כעל מפלגה אמינה בממשלה עתידית ב2020".

קורביין מצידו משדר אופטימיות ובתגובה לחברי מפלגתו שקוראים להתפטרותו הוא אומר: "נבחרתי לפני שנה, עם מנדט מאד גדול כדי להלחם במדיניות הממשלה השמרנית הנוכחית".

בעניין הפסדה הצפוי של הלייבור בסקוטלנד, והידרדרותה למקום השלישי בין המפלגות, אומר קורביין: "ברור שאני מצטער על התוצאה ומעריץ את המאמץ שעשתה מפלגת הלייבור הסקוטית. אנחנו הולכים לעבוד איתם על הנושא של צדק חברתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר