איזה פראייר

האדמה רעדה והעציר הסתפק אם לצאת מהבית

דילמת העציר: האם כדאי לסכן את החיים ולהישאר במעצר הבית כדי לא להפר חלילה את תנאי המעצר הקשוחים - דריו בן ה-26 התקשר למוקד המשטרה כדי לפשוט את הספק (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכפר ההרוס (צילום: RUPTLY)

לפני כשבועיים, כזכור, הכתה רעידת אדמה עוצמתית במרכז איטליה, אירוע שגבה את חייהם של כ-300 בני אדם. אחד ממוקדי ההרס המרכזיים היה בעיירה אקומולי. היום מתברר, כי בעוד שרבים מתושבי העיירה נמלטו החוצה מביתם כדי להציל את עצמם, צעיר בן 26 בשם דריו צ'קטי עמד בפני דילמה נדירה: האם להישאר בתוך הבית כדי להימנע ממאסר של שלוש שנים או לברוח ממנו לפני שקירותיו יקרסו עליו?

כבר כמה חודשים שצ'קטי הצעיר נמצא במעצר בית בגין גניבת רכב. כחלק מתנאי מעצר הבית שלו - שמסתיים בעוד כחודשיים - אסור לו כמובן לצאת מהבית, והוא חייב לדווח למשטרה מדי כמה שעות על מקום הימצאו.

כעת הוא מספר לעיתון 'קוריירה דלה סרה': "המרפסת נפלה, הרצפה נסדקה, הקירות נפתחו, וחשבתי לעצמי – אם אני יוצא איחשב לפושע נמלט, והעונש על כך הוא שישה חודשי מאסר עד שלוש שנות מאסר. החלטתי שעדיף לי להישאר. אחרי הרעש הראשון והחזק – שלווה בהמשך במאות רעשי משנה, חלקם חזקים אף הם, התקשרתי למשטרה ושאלתי 'מה אני צריך לעשות?'", הוא תיאר.

אלא שמוקד המשטרה הוצף באותה העת בשיחות של אזרחים מודאגים, מה ששיתק אותו לחלוטין, והתשובה היחידה שהצליח צ'קטי לקבל הייתה: "נודיע לך בהמשך". לעיתון האיטלקי מספר צ'קטי, כי "המשטרה היתה בפניקה, ואני החלטתי להישאר בבית".

"החלטתי שאם הבית יקרוס עליי, כנראה פשוט הגיע זמני", הוא מגלה. בימים שלאחר מכן גרמו רעידות המשנה לקריסת מבנים נוספים, שניזוקו ברעש הראשון. בינתיים, צ'קטי הועבר למחנה האוהלים שהוקם בעיר, ושם הוא מרצה את יתרת מעצר הבית שלו.

במעצר הוא חש דווקא אהוב, ונעזרים בו בעבודות. הוא מסכם: "עשיתי הרבה טעויות בחיי, אבל כאן למדתי הרבה, ואני לא רוצה לטעות שוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר