"הוא לא כשיר"

כתב האישום מתאר: כך בוצע הפיגוע בבית האדמו"ר מקאסאן

לפי כתב האישום, תומאס כיסה את פניו באמצעות צעיף, נכנס לביתו של הרב ואמר, "אף אחד לא עוזב" • משפחתו טענה כי אינו כשיר לעמוד לדין: "יש היסטוריה של מחלות נפש" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך רשת CBS)

כתב אישום הוגש היום (שני) גרפטון תומאס, החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בביתו של האדמו"ר מקאסאן, בו נפצעו חמישה בני אדם, בהם שלושה מבניו של הרבי, במהלך מסיבת חג החנוכה.

לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, תומאס כיסה את פניו באמצעות צעיף, נכנס לביתו של הרב ואמר, "אף אחד לא עוזב". אחר כך הוא הוציא מצ'טה והחל לדקור את הנוכחים במעמד הדלקת נרות חנוכה.

התביעה מאשימה אותו בחמישה סעיפי פגיעה בחופש הדת על ידי ניסיון להרוג וגרימת חבלות, אך בבית המשפט הוא אמר כי הוא כופר באשמה, ובני משפחתו מסרו כי הוא סובל מבעיות נפשיות.

תיעוד בריחתו של הדוקר (מצלמות אבטחה)

לפי התביעה, הרשויות חושבות שתומאס פעל לבדו. החקירה בעניינו עדיין נמשכת וחרף המאמצים הרבים לברר את המניע להתקפה, הרשויות טרם קבעו מה הניע את תומאס לנסות לרצוח את המשתתפים בהדלקת הנרות.

עם זאת, המשטרה המקומית בניו יורק פרסמה כי מצאו כתבי יד של הדוקר עם רישומים אנטישמים ואיור של צלב קרס. בנוסף, חיפש בגוגל "למה היטלר שנא את היהודים?" ומיקומים של בתי כנסת.

בני משפחתו של החשוד טענו כי הדוקר לא היה אחראי למעשיו. לדבריהם, יש לו בעיות נפשיות, וכתוצאה הוא אינו כשיר לעמוד לדין. "לתומאס יש היסטוריה ארוכה של מחלות נפש ואשפוזים בבית החולים" טענו בני המשפחה.

לדבריהם, "אין לו שום עבר פלילי, והוא מעולם לא ביצע מעשים אלימים כאלה בעבר. אין לו היסטוריה של דעות אנטישמיות או קשר לארגוני שנאה, והוא גודל בבית שכיבד את כל הדתות והגזעים".

רגע מעצרו (צילום: מצלמות אבטחה, CRIME STOPPERS)

שורת ההתקפות הגבירה את החרדה בקרב הקהילה היהודית, וההתקפה על מסיבת החנוכה החריפה את המצב באופן ניכר. ארבעה מנציגי הציבור האורתודוקסי בניו יורק שלחו למושל קואומו מכתב, שבו דחקו בו להכריז על מצב חירום ולשלוח את המשמר הלאומי של ניו יורק להגן על שכונות שבהן ישנו ריכוז של יהודים במדינה.

כמו כן, הם דחקו במושל למנות תובע מיוחד שיחקור אלימות על רקע אנטישמי. "בפשטות, כבר לא בטוח להיות מזוהה כאורתודוקסי בניו יורק. אנחנו לא יכולים לעשות קניות, ללכת ברחוב או לשלוח את הילדים שלנו לבית הספר. אנחנו אפילו לא יכולים להתפלל בביטחון", כתבו.

יו"ר הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, הוסיף כי "לאחר ההתקפות מלאות השנאה בשבוע האחרון בברוקלין ובמנהטן, שובר את הלב לראות אלימות נוספת. אנחנו זועמים כי התשובה ברורה: הקהילה היהודית צריכה יותר הגנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר