"כוחות רשעים"

למחרת הניצחון בבחירות: נשיא צ'אד נהרג

אידריס דבי איטנו, נשיא צ'אד כבר למעלה משלושים שנים, הספיק לגרוף 80% מהקולות בבחירות, לפני שנפצע בקרבות עם המורדים - המבקשים להפילו • ומי ייכנס לוואקום? (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא דבי נואם בהיכל האו"ם (צילום: סוכנות הידיעות של האו"ם)

נשיא צ'אד מאז 1990, אידריס דבי איטנו, מת היום (שלישי) מפציעות שנגרמו בעימותים עם מורדים, כך מוסר היום דובר צבא המדינה שבמרכז אפריקה.

במדינת צ'אד, שלפני כשנתיים כוננה יחסים עם מדינת ישראל לאחר 46 שנות נתק, נערכו אמש בחירות לנשיאות - בהן זכה דבי בכ-80% מן הקולות, לפי הטענות. מדובר בקדנציה השישית ברציפות בה זכה דבי.

פחות מ-24 שעות לאחר מכן, כבר הגיעה הבשורה כי הנשיא, שביקר בחזית של מאבקים עם המורדים נגד ממשלתו, נפצע.

המורדים - 'החזית לשינוי וקונקורד בצ'אד' - שמבקשים להדיח את דבי מאז 2016, טענו בשבוע שעבר למספר ניצחונות - בין היתר השתלטות על מוצב צבאי, מה שהוכחש על ידי הממשלה שטענה להיפך: המורדים הובסו.

אמש (שני) דיווחו המורדים כי דבי נפצע ונמלט מן החזית. כעת כאמור נמסר על מותו.

"נאמן לשבועה שמסר לאומה ולעם הצ'אדי, מרשל צ'אד, נשיא הרפובליקה, ראש המדינה, המפקד העליון של הכוחות המזויינים, אידריס דבי איטנו, נשם זה עתה את הגנתה האחרונה של האומה הריבונית על שדה הקרב", אמר דובר הצבא בהצהרתו. "במרירות עמוקה אנו מודיעים לעם הצ'אדי על מותו ביום שלישי, 20 באפריל 2021, של מרשל צ'אד אידריס דבי איטנו כתוצאה מפציעתו בקו החזית", אמר.

המתח כעת במדינה עוסק בוואקום שנוצר בעת המלחמה הזו בין הממשל לבין כוחות המורדים. לכן תוקם מועצת-מעבר צבאית שתשלוט במדינה למשך 18 חודשים "כדי להבטיח את ההגנה על מדינתנו היקרה העומדת בפני מלחמה זו נגד טרור וכוחות רשעים". בנו של דבי, הגנרל מחמת קאקה, ישמש כנשיא מועצת המעבר.

דובר הצבא הבטיח שתהיינה "בחירות חופשיות, דמוקרטיות ושקופות בעקבות רוח ההקרבה שעליה לחם המרשל במהלך חייו".

הצבא הכריז על תקופת אבל של 14 יום והטיל עוצר בן לילה. גבולות האוויר ייסגרו עד להודעה חדשה.

נשיא צ'אד אידריס דבי, בביקור בישראל (צילום: לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר