'זה לא נעצר'

היכו את החסיד במקלות עד זוב דם - ונמלטו

משטרת ניו יורק הגיעה לזירה שבה הותקף צעיר חרדי בידי לפחות שני אנשים - ללא סיבה מלבד יהדותו • החל מצוד אחר התוקפים, שברחו במכוניתם - והקהילה שוב מאוכזבת (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ניידות של משטרת ניו יורק (צילום: Shutterstock)

שוב אנטישמיות בניו יורק: צעיר חסידי, כבן 25, הוכה הלילה (ראשון) במקלות עד זוב דם על ידי גברים אנטישמיים בוויליאמסבורג - שלאחר מכן ברחו מהמקום.

הצעיר, שנמצא חבול קשות ומדמם, פונה לבית החולים שם הוא עובר סדרת תפירות אינטנסיבית בכדי לטפל בפצעיו הרבים.

התקרית האנטישמית, שמצטרפת לאינספור תקיפות אנטישמיות בשכונת וויליאמסבורג ובעיר ניו יורק כולה, התרחשה בסביבות השעה 22.00 (שעון ניו יורק) בצומת מרכזית בוויליאמסבורג, השכונה הידועה באוכלוסייה החסידית הרחבה שבה.

לפי הדיווחים שהתפרסמו בשעות האחרונות (שני), הקורבן הותקף על ידי לפחות שני אנשים, בעת שצעד סמוך לרח' בארלט - אזור שבו התקיימו תקיפות אנטישמיות רבות בתקופה האחרונה. פרטי התוקפים והתקיפה עדיין לא ידועים, אך במשטרה משוכנעים כי לא היה כל רקע מקדים או סיבה לאירוע מלבד יהדותו הנראית לעין של הצעיר החסידי.

התחנה ה-90 של משטרת ניו יורק, המופקדת על האזור בו אירעה התקיפה האנטישמית, פתחה בחקירת המקרה ובמקביל שיגרה ניידות למצוד אחר התוקפים, שנצפו בורחים מהמקום בעזרת מכונית.

הקהילות היהודיות המקומיות שוב מאוכזבות מהקלות בה ניתן לבצע פשעי שנאה בוויליאמסבורג ובעיר בכלל. "זה לא נעצר" - הגדיר חבר העירייה החסידי קלמן יגר בציוץ בן 3 מילים בלבד בטוויטר.

בארגון UJO - איחוד הארגונים היהודיים בוויליאמסבורג - גינו את האירוע: "אנו המומים וכואבים מעוד מתקפה ללא התגרות בוויליאמסבורג. אנו מקווים למעצר מהיר, וקוראים לעיבוי הפטרולים המשטרתיים באזור בכדי למגר את מגמת האלימות הזו כלפי חברי הקהילה".

יצויין ששלשום (שבת) נכנס לתפקידו ראש העיר החדש של ניו יורק, אריק אדמס, ששירת שנים רבות במשטרת ניו יורק. לפני שנבחר הבטיח לטפל ביד קשה באנטישמיות בעירו, ואמש (ראשון) אמר כי יתחיל לרדוף את ארגוני הפשיעה הוותיקים הפועלים בה.

אדמס (משמאל) לצד שוטרי משטרת ניו יורק (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר