"יד על הראש"

חרדים בכלא על גת: בבלגיה אישרו חבישת כיפה

מיכאל פרייליך, החרדי הראשון בפרלמנט הבלגי, הצליח לשנות מדיניות בבתי הכלא, בצל העצורים החרדים הרבים שנתפסים עם גת. הוא תיאר בפרלמנט מפגש אישי שלו עם אסיר (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
כלא, ארכיון (צילום: פלאש90)

על פי המדיניות המעודכנת של בלגיה, עצירים ואסירים יהודים המוחזקים במתקני כליאה ומעצר ממשלתיים יורשו לחבוש שם כיפה.

עד כה, אסור היה לחבוש כיסויי ראש בכלא הבלגי, אלא אך ורק בתאי המעצר עצמם. המשמעות היא ששומרי מצוות רבים שהוחזקו שם מסיבות שונות, נדרשו להסיר את הכיפה בהגיעם לחדר האוכל, חדר המבקרים או חלקים אחרים של הכלא, וכך כשפגשו רבנים, עורכי דין או קרובי משפחה.

אך כעת הנהלים השתנו בעקבות פעילותו של מיכאל פרייליך, חבר הפרלמנט החרדי הראשון והיחיד בבלגיה.

פרייליך, יהודי שומר תורה ומצוות תושב אנטוורפן, סיפר בפרלמנט על אפיזודה שנתקל בה: מתוקף סמכותו, הוא נוהג לבקר מדי פעם במתקני מעצר כדי לוודא שהעצירים היהודים מוחזקים בתנאים נאותים והוגנים.

בחודש יוני 2021 ביקר פרייליך אסיר חסידי, וכשנכנס האסיר לחדר המבקרים הבחין פרייליך כי הוא מכסה את ראשו באמצעות ידו. לדברי החסיד, "מעולם לא הייתי גלוי ראש, וגם כעת לא אהיה". הוא שהה בחדר למשך כשעה וחצי כשידו על ראשו, וכך פגש את ילדיו וכן את רב הכלא.

טעמי ביטחון? כלא בבלגיה (צילום: Shutterstock)

על פי דיווח באתר Hamodia, פרייליך נשא ונתן בנושא מול שר המשפטים הבלגי וינסנט ואן קוויקנבורן, וניסה לברר איתו מה הסיבה לאיסור חבישת הכיפות.

בתחילה טען השר בהיגיון כי הדבר מגן על האסירים היהודיים מפני אסירים אנטישמיים, שעשויים לתקוף אותם על רקע יהדותם, אך פרייליך טען כי אם אין ממשלת בלגיה מסוגלת להגן על האסירים - צריך קודם לטפל בזה.

לאחר מכן ניסה השר לטעון כי מטרת המדיניות למנוע הברחות נשק וסמים, ולכך השיב פרייליך כי גודלה של כיפה לא מאפשר זאת... "לאחר עוד כמה ויכוחים, שעל כולם עניתי בסיפוק, השר החליט לבסוף לסגת ולשנות את הכלל", סיפר פרייליך במכתב ששלח לקהילה החרדית המפורסמת באנטוורפן - 'מחזיקי הדת'.

"לבישת כיסויי ראש הקשורים לדת או אמונה מוכרים, תותר בדרך כלל" - הבטיח שר המשפטים. לדבריו, "הנחיות ברורות תישלחנה לבתי הכלא בקרוב".

בשיחה עם Hamodia, אמר פרייליך כי "למרות שהחסיד עליו סיפרתי בפרלמנט יצא מזמן מהכלא - לחוק הזה תהיה השפעה. כל שבוע נעצרים ישראלים בשדה התעופה עם סמים שהם חוקיים שם אבל לא חוקיים במדינה הזאת. כמו כן, בבלגיה ניתן לכלוא אדם לפני משפט”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר