בגלל המתיחות?

משרד הביטחון באיראן: "הצבנו עמדות לסיכול מתקפות"

ככל הנראה בשל המתיחות הביטחונית בין איראן לישראל וארה"ב, סגן שר הביטחון האיראני הודיע, כי הם הציבו עשרות עמדות לסיכול מתקפות מכל הסוגים | כל הפרטים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טילים באיראן | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

סגן שר הביטחון האיראני מהדי פרחי הודיע במהלך השבת האחרונה, כי איראן החליטה להציב עמדות בעשרות מקומות לסיכול מתקפות זרות, כדי לזהות ולנטר איומים.

לדברי פרחי, העמדות ישתמשו בתוכנה מסביב לשעון בהתאם לסוג האיום והסיכון וזאת כי אנו נמצאים בימים שחוזק המדינות תלוי בכך וסוג הקרבות הפך ליותר מורכב".

לדברי פרחי, המערכות נועדו גם למנוע סוגים אחרים של לחימה, כגון מתקפות סייבר ולוחמה ביולוגית ורדיואקטיבית.

פרחי, לא ציין בהודעה הרשמית אלו מדינות נחשבות אויבות של איראן ונגד מי שמו את המערכות החדשות, אך כלי התקשורת בעולם דיווחו, כי הרקע לכך זה בשל ההסלמה והמתיחות שיש בין איראן לארה"ב וישראל.

ביום שישי דיווח העיתון א-שרק אל-אווסט מפי מקור המקורב למשטר הסורי כי רוסיה דרשה מאיראן לפנות את הבסיסים הצבאיים שלה במרכז ובמערב סוריה, כך פורסם על ידי דסק הערבים של כאן 11.

על פי הדיווח, בפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון בה השתתפו שלושה קצינים רוסים ומקביליהם האיראנים העבירה סוריה את דרישתה לפנות את הבסיס בחמה שנמצא בסמוך לבסיס חשוב של ההגנה האווירית של הצבא הסורי ומכיל ציוד מתוצאת רוסית ובהם טילים ארוכי טווח מדגם S-200.

כמו כן, האיראנים התבקשו לפנות את הבסיס בטרטוס כדי למנוע תקיפות ישראליות באזור, זאת על רקע ריבוי התקיפות המיוחסות לישראל בעת האחרונה.

לפי העיתון, נאמני המשטר הסורי האשימו כי רוסיה היא "בעלת ברית חלשה", מכיוון שאינה יכולה למנוע את התקיפות הישראליות החוזרות ונשנות, שמפירות את ריבונותה של סוריה.

במקביל, עמוס הראל מדווח בעיתון הארץ, כי סוריה אוסרת על איראן כבר שלוש שנים לתקוף את ישראל משטחה כדי להימנע ממלחמה עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר