בפשיטה על אחוזת טראמפ

דיווח: נתפס מסמך על יכולת גרעינית של מדינה זרה

בפשיטת ה-FBI על אחוזתו של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, נמצא מסמך המתאר יכולות צבאיות וגרעיניות של מדינה זרה, כך דיווח עיתון ה"וושינגטון פוסט" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
דונלד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

בפשיטת ה-FBI על אחוזתו של דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, נמצא בין שלל המסמכים המסווגים מסמך המתאר יכולות צבאיות וגרעיניות של מדינה זרה, כך דיווח הבוקר (רביעי) עיתון ה"וושינגטון פוסט".

העיתון שחשף את המסמך הסתמך על "גורמים המעורים בפרשה", אך לא דיווח מי היא המדינה הזרה, כך שלא ברור האם מדובר במדינה ידידותית של ארה"ב או שמא במדינה עוינת.

במהלך הפשיטה של ה-FBI בחודש שעבר הוחרמו מעל 11 אלף מסמכים ממשלתיים וצילומים שונים. ב'פוסט' דווח כי חלק מהמסכים תיארו מבצעים מסווגים של ארה"ב, אשר חלק מגורמי הביטחון הלאומי הבכירים ביותר בממשל ביידן לא מחזיקים בסיווג המתאים לגישה אל אותם מסמכים.

החקירה נגד טראמפ עוסקת בלקיחת מסמכים ממשלתיים מהבית הלבן אחרי שסיים את תפקידו ואחסונם באחוזתו בפלורידה. טראמפ היה אמור להעביר את המסמכים לארכיון הלאומי בתום כהונתו, אך לפי החשד בחר לקחם אליו לאחוזה. בפשיטה מצא ה-FBI יותר מ-100 מסמכים עם הסיווג "סודי ביותר".

השבוע, קיבלה שופטת פדרלית את בקשת טראמפ למנות מפקח חיצוני שיסקור את המסמכים שהוחרמו.

בתחילת השבוע תקף נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בחריפות את מחליפו בתפקיד, הנשיא ג'ו ביידן, ואמר כי ביידן הוא אויבה של ארצות הברית.

הדברים נאמרו לאחר אמירתו של נשיא ארצות הברית ביידן לפיה טראמפ וסביבתו מערערים את יסודות הדמוקרטיה האמריקנית. במהלך נאומו קרא טראמפ לתומכיו להילחם במה שהוא מכנה "הקרב על הנשמה". עוד טען טראמפ כי נאומו של הנשיא ביידן היה "הנאום הכי אכזרי, מעורר שנאה ומפלג שאי פעם נשיא אמריקני נשא".

עוד טען כי בשל כך, ביידן "אויב של המדינה שלנו". טראמפ הוסיף כי "אנחנו אלה שמנסים לשמור ולשמר את הדמוקרטיה שלנו, פשוט מאוד. הסכנה לדמוקרטיה מגיעה מהשמאל הרדיקלי, לא מהימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר