
כחודש חלף מאז תאונת המטוס בהודו, שבו נספו למעלה מ-250 נוסעים. כעת מתפרסם דו"ח ראשוני מחקירת האירוע, וממנו עולה כי ההתרסקות ארעה כתוצאה מכך שמתגי בקרת הדלק הועברו ממצב עבודה למצב ניתוק.
על פי הדיווח היום (שבת) בכאן חדשות, עולה מהדו"ח כי המתגים של בקרת הדלק בשני המנועים הועברו למצב ניתוק, וכעבור כ-30 שניות לאחר ההמראה המטוס התרסק. אחד הטייסים הבחין בכך וגרם לכך שהמתגים יוחזרו למצב הפעלה, אולם זה לא הספיק והמטוס התרסק.
כזכור, מהתאונה הקטלנית, שהתרחשה עם מטוס ה"דרימליינר" של חברת "אייר אינדיה" באחמדבאד, שרד רק נוסע אחד, ווישוואק קומאר ראמש שמו, בן 40. הוא ישב בשורה 11 בכיסא A – מיקום קדמי יחסית. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות המקומית ANI, ראמש הוא בעל אזרחות כפולה, בריטית והודית, וחי בלונדון ב-20 השנים האחרונות. לעיתונאים שאיתם שוחח ממיטת בית החולים שלו סיפר כי הגיע להודו כדי לבקר את אחיו, שהיה גם הוא במטוס שהתרסק.
"30 שניות אחרי ההמראה היה רעש חזק ואז המטוס התרסק", העיד ראמש. "הכול קרה מהר כל כך. כשקמתי הייתי מוקף כולי גופות. פחדתי. נעמדתי ורצתי. שברים של המטוס היו פזורים מכול עבר. מישהו תפס אותי והעלה אותי לאמבולנס שהביא אותי לבית החולים". בהודו פורסם סרטון שבו נראה ראמש מתרחק מזירת האירוע, כשפציעות ניכרות על פניו.
המשטרה בהודו עדכנה כי יותר מ-290 בני אדם נהרגו כתוצאה מהתרסקות המטוס הבוקר באחמדבאד. כ-242 נוסעים ואנשי צוות היו על המטוס שהתרסק על מעונות סטודנטים לרפואה בעיר.
מלבד ההרוגים מקרב יושבי המטוס נרשמו עוד 5 הרוגים וכ-50 פצועים, בהם כמה באורח קשה, במעונות בית הספר לרפואה שעליו התרסק המטוס. ההרוגים הם סטודנטים תלמידי המוסד.
0 תגובות