בתוך שנת האבל

שכונה חדשה מוקמת לזכר הגר"ח קנייבסקי וחכם שלום כהן

ברכסים יקימו שכונה חדשה על שמם ולזכרם של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל ומרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל, בתוך שנת האבל (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן)

פחות משנה להסתלקות מנהיגי הדור: ביישוב רכסים מקימים שכונה חדשה בה יתגוררו מאות משפחות חרדיות, על שמם ולזכרם של מאורי הדור – מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל ומרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל.

השכונה החדשה תכלול אלפי יח"ד במספר שלבים, והיא תאכלס בתוכה משפחות מכלל שכבות הציבור שישתקעו ביישוב.

לנוכח ההתפתחות החרדית העצומה ביישוב, הוחלט, ביוזמת ראש המועצה המקומית דן כהן וסגנו יצחק רייך, על הנצחת זכרם של מנהיגי הדור זצ"ל בשכונה - שתיקרא "שכונת חיים ושלום". כמו כן, שני רחובות מרכזיים בשכונה, ייקראו על שמם – רחוב "דרכי חיים" ורחוב "דרכי שלום".

הנצחת שמותיהם של מנהיגי הציבור הספרדי והליטאי, על פרויקט שיטיב עם משפחות המחפשות אחר פתרון למצוקת הדיור החריפה, מסמלת את האחדות השוררת בין הקהילות והחוגים ביישוב רכסים, שאף מתנהל תחת הנהגה פוליטית משותפת ומכובדת, באמצעות רוטציה בין התנועה הליטאית 'דגל התורה' לבין התנועה הספרדית 'ש"ס'.

ראש המועצה דן כהן מסר: "מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל נשא על כתפיו את עול הדור עד יומו האחרון. עם הקשת הפרויקט שייתן מענה למצוקת הדיור בקרב משפחות בני התורה, מצוקה שהדירה שינה מעיניו של מרן זצ"ל, הבנו שראוי להנציח את שמו למען יידעו דורות רבים את פועלו של המנהיג הגדול".

סגן ראש המועצה יצחק רייך מסר: "כבר עברו חודשים רבים מאז הסתלק מאיתנו מאור עינינו מרן שר התורה זצ"ל, אך תחושת האבל עדיין מורגשת מדי יום ויום. אבל גם השפעתו של מרן זצ"ל מורגשת על היישוב שהלך והתפתח בעידודו ובברכתו – לכן החלטנו להנציח את זכרו על שכונה שתאכלס מאות בני תורה שימשיכו לממש את חזונו הטהור לבנות את עולם התורה בארץ ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר