כיכר השבת

השטייטעלע: העיירה היהודית קמה לחיים באשדוד

השתתפות המונית של תושבי אשדוד בחוויה יוצאת דופן והפקה פורצת דרך מבית מתנ"ס מעלה באשדוד. עיירה יהודית אותנטית שוקקת חיים בגודל טבעי, עשרות מיצגים, דוכנים, וסדנאות אינטראקטיביות מרתקות. מפגש מלא הווי עם שמערל, מימון, פישל, זכריה ועוד עשרות בעלי מלאכה בסמטאות המרתקות של עיירת "אשדוד במחוזות העבר" (בין הזמנים, שיווקי)

12
kikar.co.il בשיתוף השטייטעלע | מקודם | כ"ה באב | 06.08.18
העיירה היהודית קמה לחיים. (צילום: יחצ)

במתנ"ס מעלה אשדוד המציינים 20 שנות פעילות נרחבת ומובילה בקהילה החרדית בעיר, בחרו השנה להשיק במסגרת אירועי הקיץ 2 אירועים פורצי דרך ברמה הגבוהה ביותר.

במשכן לאמנויות הבמה באשדוד יערך ביום רביעי הקרוב המופע המושקע "השירים שאהבנו" מבית היוצרת הנודעת פרלה חריטן, ובמרכז הרובע הוקם ה"שטייטעלע" – חווית תוכן מדהימה של עיירה יהודית בגודל טבעי שהוקמה בלב העיר אשדוד בהפקה יוצאת דופן אותה הוביל דוד מרגליות מנכ"ל יעדים.

"נעשה כאן בהחלט צעד שטרם נראה כמותו" אומרת ריקי גלבשטיין מנהלת המתנ"ס, "בהשקעה תקציבית נרחבת, ותוך חשיבה מקצועית מקיפה ובניית תוכן איכותי במיוחד, פעלנו בס"ד במטרה להעצים את חווית המשתתפים בעיירה, ולאפשר להם במחיר סמלי את מלוא ההנאה בשילוב הווי יהודי וערכים".

במשך חודשים רבים עמל צוות ההפקה על בניית הקונספט והמבנה הנכון של האטרקציה יוצאת הדופן, תוך שימת דגש על אירוע ראשון מסוגו בארץ, כזה שיאפשר לכל המשפחה לחוות סיור בעיירה היהודית בצורה מושלמת ואותנטית.

וכך הפך מרכז רובע ז' באשדוד למשך יומיים שלמים לעיירה מושלמת, בה ביקרו אלפי תושבים שנהנו מהווי עתיק בטעם אותנטי, וחזרו מאות שנים אחורה במנהרת הזמן. במתחם השוק התוסס, שהוקם בשיתוף משרד הפריפריה הנגב והגליל, ובחסות בנק מרכנתיל, גילינו חוויה יוצאת דופן של בעלי מלאכה שהציעו את מרכולתם בדוכנים הנוסטלגיים שמילאו את העיירה שוקקת החיים. בכיכר המרכזית ניצבת להקת כליזמר מקורית בראשותו של אמן הקלרינט חיליק פרנק, ומסדנאות היצירה בפאתי העיירה יוצאים הילדים מאושרים ובידיהם מוצרים מרהיבים בסגנון עיירתי עתיק.

ובפינה אחרת בעיירה, חייקל מוכר הכעכים מציע לקהל בייגלה ריחני, מוכר העיתונים מכריז בקול אודות חדשות העיירה, ובפינת הדואר, מצאנו את קלונימוס הדוור ששיגר עבורנו אגרות ברכה. בעמדת הצלמניה הותיקה של תנחום חייכנו מול המצלמה, לא לפני שבחרנו ממגוון רחב של תלבושות אותנטיות, על רקע הבית היהודי הישן, שהשיב אותנו להווי הקסום בהנאה מירבית.

החוויה לא נעצרת... במתחם המוזיאון הוירטואלי של השטייטעלע פעלו מיצגי תלת ממד שהציגו סיור וירטואלי בימים עברו בשילוב משקפי VR. לצד תצוגת מסכי מגע בהפקה חדשנית בהם הוצג תוכן היסטורי, תמונות, ומידע אודות קהילות ועיירות בכל העולם. בהתאמה לקונספט האירוע הייחודי, כל המסחר בשטייטעלע מתבצע באמצעות "רובלים" מיוחדים שהונפקו במיוחד לכבוד העיירה והוצגו בעמדת הצ'יינג' של זונדל החלפן בכניסה למתחם.

מארגני האירוע מציינים בסיפוק את ההתנהלות המופתית במשך ימי הפעילות תוך שמירה על הסדר ומתן הנאה מושלמת לכל המשפחה, זאת כחוליה נוספת בשרשרת הפעילות העניפה במתנ"ס מעלה, המרכז הקהילתי של אשדוד החרדית שהפך למותג מוביל ולשם דבר כגוף מקצועי הפועל ברמה גבוהה ובהשקעה בלתי פוסקת.

צפו בתמונות

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
7
מטוווווווווררררררררררררר הפקה .וווואאוווו
חובב עירות וישן07.08.18
6
הפעילות היתה מדהימה ,מיוחדת ומקורית הפקה נדירה המתנ"ס פועל רבות עבור תוכניות רבות ערך למגזר החרדי גם לגברים וגם לנשים בשעות נפרדות תמשיכו לעשות פעילויות יפות עבור ילדים ומבוגרים כאחד נהנו מאוד
ר.ק14.08.18
5
אני תושבת אשדוד מרובע ז' ולא מפסיקה להתפעל מההפתעות והפעיליות שמתנס מעלה דואג יש לציין שכל התושבים החרדיים נהנים מהפעיליות של המתנס ולא רק תושבי רובע ז' יישר כח מיוחד לכל צוות המתנס הנהדר שעומד מאחורי הקלעים ובמיוחד לגברת ח. הרשברג על כל המסירות
פניני .ק .14.08.18

הצגת כל התגובות

4
כל מי שעוסק בצרכי ציבור ..... ה' ישלם שכרם היה מיוחד קיבלנו השראה ראו אתת ההשקעה בכל פרט ופרט יישר כחכם !!!
א.ה 14.08.18
3
האישה הזאת חדורת מוטיבציה ורעיונות אין סופיים והכל במטרה אחת להביא לתושבי אשדוד הפקות עוצמתיות מלאות תוכן עם כל החדשנות. ואכן פעם אחר פעם היא מצליחה ומגשימה לאנשים חוויה מסוג אחר. ובכל עיר צריך ללמוד ממנה . ירבו כמותה !!!!!!!!!!!!!!!!!!
א. ח.14.08.18
2
אולי כל האחיות יבינו שצריך לפרק את הממשלה הנוכחית .היא לא מתפקדת בשום תחום.כל היום הם עסוקים בעניי נים אישיים.ראש הממשלה מככב בראש שרה ויאיר מרשים לעצמם לפתוח את הפה על אנשים .איש לא בחר בהםמי הם בכלל?
אביבית07.08.18
1
הייתי שם ופשוט היה מדהים חזרתי 300 שנה אחורה בתוך השטייטלע עם הסוס והעגלה, שואב המים, הבית מרזח, הכנר והכלזמרים, הצייר, הסתת, אמן הזכוכית, הצורף, הסדנאות, החלפן, עבודות היצירה, הפונדק עם המאפים הטריים והמשובחים, העז והכבשה ועל כולם חמשת השחקנים שלאורך כל היום תפקדו כל אחד כדמותו הקמאית בשיחות יזומות
מוטי14.08.18
אולי גם יעניין אותך
Special
ש

קינוחי מהדרין פרווה שלא יאמינו לכם שהם לא חלביים

כיכר בשיתוף השף הלבן | מקודם
ש

ארומה וטעם עשירים במיוחד:

ארוחת שף עם טעמים מדויקים בתפריט ספיישל לחובבי הבירה

כיכר בשיתוף סולו קרנה וגולדסטאר | מקודם
ש

צריכים ביטוח רכב? 5 עקרונות שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת

כיכר בשיתוף בסטי | מקודם
ש

מזונות, כמה זה באמת עולה?

כיכר בשיתוף עובדים | מקודם
ש

הודעת מעביד על פרישה מעבודה של עובד

כיכר בשיתוף המכללה למיסים ולחשבונאות | מקודם
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

מעבר דירה - כיצד להיערך וממה להיזהר?

כיכר בשיתוף סטארט שיווק דיגיטלי | מקודם
ש

שלא יעבדו עליכם: ככה תזמינו מומחי ביובית

כיכר בשיתוף ביובית | מקודם
ש

התקפי חרדות - אתם לא לבד!

כיכר בשיתוף רשת איזון | מקודם
ש

תזונה מאוזנת ובריאה - אלו המזונות שכדאי לצרוך בכל יום

כיכר בשיתוף אלטמן | מקודם
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

משכנתאות לבעלי נכסים: כיצד ניתן להשתמש בנכס קיים כביטחון למשכנתא?

כיכר בשיתוף WeCheck | מקודם
ש

הוואקום בין ביטוח לאומי לציבור, ומי שמנסה (ומצליח) לגשר עליו: הכירו את אלון אהרונוב, מנכ"ל 'זכותי'

כיכר בשיתוף זכותי | מקודם
ש

דלת כניסה מעוצבת

כיכר בשיתוף שוהם דלתות | מקודם
ש

איטליה למשפחות עם ילדים - לאן לטוס ואיפה לטייל?

כיכר בשיתוף איטליה למטיילים | מקודם
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם
ש

סיגריה אלקטרונית: הימנע מהטעויות הנפוצות!

כיכר בשיתוף וייפ קלאב | מקודם