כיכר השבת

גברים הם ילדים: כך תגרמי לבעלך להקשיב לך (סוף סוף)

נשים נשואות חוות תסכול כשדברים משתבשים - כאלו שיכולים היו להימנע בקלות אם הבעל החביב שלהן פשוט היה משתמש בשכל הישר שלו או לחילופין, מקשיב להן. אז הנה, כך תגרמו לו להתייחס לבקשות שלכן ברצינות (משפחה)

33
תהילה אלטמן | כיכר השבת | כ"א בחשוון | 19.11.19
גברים הם ילדים: כך תגרמי לבעלך להקשיב לך (סוף סוף)
(צילום: שאטרסטוק)

לעתים, אנו מרגישות שמעבר לכל המטלות שעלינו לבצע כנשים, יש לנו משימה מאיימת נוספת: לגרום לבעל ולילדים שלנו להקשיב לנו. כמה פעמים ביום אתן מרגישות שאתן לא רק מגדלות את ילדיכן, אלא גם את הפרטנר לחיים שלכן - הילד הגדול? האם קשה לו לקבל החלטות בסיסיות או שאתן תמיד צריכות לבקש ממנו לסדר או לעשות דברים אחרים? לרוב האמהות אין ספק שכשנופל לרצפה חפץ כלשהו, עלינו להרים אותו אחת ושתיים ולהניח אותו במקומו. מדוע לבעלים כל כך קשה לממש את החוק הבסיסי הזה? האם זה בכוונה או כלל וכלל לא?

כמונו כמוכן ואנו יכולות להבין את התסכול שנשים נשואות מרגישות כשדברים משתבשים ויוצאים משליטה, שיכולים היו להימנע בקלות אם הבעל החביב שלהן פשוט היה משתמש בשכל הישר שלו, בדיוק כפי שהוא עושה ברוב המקרים. "מה הוא חשב לעצמו? אה, כן, הוא לא באמת חשב".

שאלת מיליון הדולר היא: "איך אוכל לגרום לבעלי להקשיב לי?". השאלה השניה בסך מיליון הדולר היא: "איך אוכל לגרום לבעלי וילדיי להקשיב לי?". לעתים קרובות, בנים זכרים לומדים דפוסי התנהגות מסוימים מאבותיהם. כמה נחמד יהיה אם גברים יהרהרו לעצמם: "אכפת לי איך את מרגישה כשהבית מלוכלך". גבירותיי, זהו לא חלום רחוק.

העצה הטובה ביותר שמנדבת היועצת הזוגית והמשפחתית, שלי סקאס, היא כן, להתייחס לבעל כמו שאתן מתייחסות לילדים כשאתן רוצות שיעשו משהו. להלן כמה המלצות כיצד כדאי לכן להתחיל. זכרו ששינוי התנהגותי לא מתרחש בן לילה וכי תצטרכו לטפטף אותו לבן זוגכן במינונים קטנים, לאט לאט, עד שתשיגו את מבוקשכן. בהצלחה.

1. עדכנו אותו מהן הציפיות שלכן. לדוגמה, אמרו לו: "אני מצפה שתעזור לי עם הנקיון היום. זה גורם לי להרגיש כל כך טוב כשאתה עוזר לי, שאני לא לבד בכל הטירוף הזה". גם אם הוא לא נקף אצבע בבית במשך 5 השנים האחרונות, החמיאו לו ודי בקרוב תתחילו לראות שיפור.

2. התמקדו בדפוס התנהגות אחד שאותו ברצונכן לשנות (גם אם יש מיליון כאלו, ויש). סבלנות היא הכל. הדרך שבה אתן משנות את צורת ההתנהגות שלו, זהה לזו שהייתן נוקטות בה עם יורשי העצר שלכן, כאמור. כשאתן מתמקדות בבעיה אחת ומספרות לבן הזוג שלכן מהי, מצד אחד, דאגו להשתמש במשפטים חיוביים שנותנים תוקף למשאלתכן ומצד שני, להתריע על התוצאה המרה.

לדוגמא: "אני מצפה שתעזור לי עם שטיפת הכלים היום, אבל אם לא תמצא את הכוח לעשות את זה, אני מניחה שלא יהיו לנו צלחות נקיות לארוחת הערב. אז איפה תרצה לצאת לאכול? שמעתי על מסעדה חדשה ויקרה שרציתי ללכת אליה". משפט בסגנון כזה יאלץ אותו לשקול את היתרונות והחסרונות שנלווים לצחצוח הכלים ופשוט לרחוץ אותם.

3. הציעו תמריצים לציות. בקשו ממנו לספר לכן אילו צ'ופרים הוא מעוניין לקבל בתמורה לציות לדבריכן. זכרו לדבוק בבעיה אחת בלבד לעת עתה. אל תביאו את עצמכן לכשלון עוד בטרם התחלתן.

4. עקבו אחר ההשלכות ואל תיכנעו. אם הוא לא עוזר לכן עם הכלים, הכלים פשוט יצטרכו להיות מלוכלכים עד שהוא יפטר מעצלנותו. ראו הוזהרתן! זה עלול להימשך יום, כמה ימים, אפילו שבועות. אל תרימו ידיים; קבעו תקדימים. אם תתייאשו, הוא לא באמת ירגיש צורך לסייע לכן בפעם הבאה ותהיה פעם הבאה, למרבה הצער.

5. ספקו חיזוקים חיוביים. תנו לו תזכורות שובבות והנחיות. עודדו אותו לחשוב על הכל כחוויה מתגמלת ומשמחת. אבל אל תנדנדו לו. שינוי דפוס התנהגות איננו שווה להטרדה, אלא לציפיות ברורות, הנחיות, תזכורות ידידותיות, תגמולים והשלכות.

תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
אם כן, בעלך מסכן ממששש. תקשורת זוגית נורמלית אין לכם!(לך)
את עדיין נשואה?21.11.19
31
לכל המגיבות שמתרעמות על הקביעה שהבעל מלך, ממליצה לקרוא את ספרה המקסים של רחל ארבוס "מאישה לאישה", ולקלוט סוף סוף את משמעות הנישואין על פי יהדות. נישואין אינם סתם חוזה שותפות, מטעמי נוחות, אלא חיבור של נשמות, ובניית מקדש לבורא יתברך... איש ואישה זכו - שכינה ביניהם. זכו - זיכוך מידות. עבודה אין סופית
א.20.11.19
30
ההפך הוא הנכון."גבר" מלשון מתגבר הוא צריך כביכול להתייחס לאשה כמו ילד... האיש נושא את האשה, האשה נישאת.. (גיטין מט:) אשה קטן ויצר שמאל דוחה וכו' גבר שמבין את עומקם של דברים, יהיה לו בעה שלום בית אמיתי
שמשון26.08.22

הצגת כל התגובות

29
כמה שטויות בכתבה אחת זה הפך שלום בית
ד20.11.19
28
פשוט לא נכון. חבל שכך כותבים ונשים קוראות את זה ומנסות את מזלן ונהיה פיצוץ לא נורמאלי בבית בגלל איזה כתבה.
מזל ברזילאי19.11.19
27
זו כתבה אמיתית? או שמישהי צוחקת עלי? זוועה!!!
חיה19.11.19
26
זוועת עולם! לא מכריחים בעל, בעל זה לא התינוק הנוסף שלך! אולי גם הוא יעניש אותך אין לחם אם אין כלים... לא פלא שכ"כ הרבה זוגות רבים ועצובים! כי שכחו מה תפקידה של האישה בבית וחייבת בכבוד בעלה.
חני19.11.19
25
גועל של כתבה! בעל זה דבר יקר-זה דבר שאת צריכה לכבד! תעשי אותו מלך,למה? כי את אוהבת אותו!כי אכפת לך ממנו וכי הוא לא פה לשרת אותך! בעל הוא שותף לחיים שלך וכמו שאת לא רוצה שיגידו לך ככה אז את לא תאמרי את זה לבעלך כי הוא חלק ממך אז אם כ"כ קשה לך ובעל באמת לא עוזר לך אז תגידי לו בצורה יפה למה לעשות מרי
חסוי20.11.19
24
הכי נכון בעולם הולכת לקחת את הטיפים
לאה19.11.19
23
מסכימה עם תגובות 1 ו 2 . כאישה וכרעיה - נגעלת מצורת הכתיבה וגם מדבחינה מקצועית הכתבה בתת רמה כי הכלל הבסיסי ביותר , וכן- גם עם ילדים- הוא לחוש כלפיהם כבוד. והכתבה משדרת סתם התנשאות דוחה.
1 ו 2 צודקות!19.11.19
22
אשריכן בנות ישראל. לקרוא את תגובותיכן ולהאמין, נצח ישראל לא ישקר!
א א20.11.19
21
שטויות שטויות שטויות
אישה מבוגרת19.11.19
20
ציות????? מה זה??
ן18.05.22
19
ברור שיפורסמו תגובות לטובת הגבר המנהל הוא גבר
צילה19.11.19
18
אני מזועזעת על במה לעצות שהן אסון פשוט אפשר לעשות אותו דבר ממקום של כבוד אמת ונכונות לזוגיות בעל הוא לא ילד נקודה !!! אנחנו לא גורמים לבעל או לילדים כלום הם בעלי בחירה ולכן כל השיטות האלה זמניות עד שהם יבינו שזייפנו .....עצה שלי מצאו מקום מכבד שמבין שבעלי הכי בעולם רוצה להיות לצדי ולעשות אותי מאושר
יועצת זוגית19.11.19
17
איזו התייחסות מעוותת!!! הבעל הוא מלך הבית.. הכתבה הזו הופכת את הגברים ליצור חלש ואת האישה לשולטת.. עולם הפוך ראיתי! פשוט זוועה! בתור אישה אני אומרת. מספיק עם השטויות...
סיון19.11.19
16
בא לי להקיא. אני לא מתנהגת ככה אפילו לילדים שלי. אני מציעה להסיר את המאמר הוא לא מכבד את הפלטפורמה
שהם24.11.19
15
גבר הוא לא ילד???????? ועוד איך ילד!!! זה מתחיל מיזה שהוא סבור שלפתור בעיות עולם חייבים מלחמה
עירית 19.11.19
14
התיחסות דוחה, זו לא תקשורת הגינית בין בני זוג. עוד תקני לו פרס מהכול בשקל אחרי שישטוף כלים? מטוס מפלסטיק?
אא19.11.19
13
תגובה ל 15 . חוסר הבנת הנקרא, אף אחת לא חושבת שהבעל מלך שאסור לגעת בו... הנקודה היא מה הדרך הנכונה בזוגיות דבר אחד ברור אם כל אחד יתנשא על השני אז יהיה גהנום בבית, האשה צריכה לכבד את בעלה והוא בוודאי צריך לכבד אותה (ומכבדה יותר מגופו - רמב"ם), ואם היא רואה שהוא אינו מבין דברים שלפי ראות עיניה הם פ
שפויה20.11.19
12
ברור שהתגובות לטובת הגבר יפורסמו המנהל גבר
צילה19.11.19
11
שיטה ישנה ומיושנת ומיתוסים מוטעים חייבת האישה לרכוש כבוד גדול לבעלה ובעקבות כך הבעל ירצה לעזור ולהיות שם בשביל האישה הכתבה הזו עלולה לפגוע בשלום בית היזהרו ובהצלחה!
מ19.11.19
10
גבר הוא לא ילד. אם תתנהגי לבעלך כאילו הוא ילד אז זה בדיוק מה שתקבלי-ילד. כתבה מקוממת ומשפילה.
אני09.09.22
9
ברור שהבעל צריך לעזור, אבל אני בחיים לא אכריח אותו לעשות זאת. אני יעשה את החלק שלי הכי טוב שאפשר, ואם יש משהו שמעיק עלי בתפקוד שלו, אדבר אתו על כך בצורה מכובדת ומכבדת. לא אבוא בדרישות ולא אטיל סנקציות, בדיוק כמו שהוא לא יעשה זאת לי. אם נתחיל ככה, נגמור עם 50% גירושין כמו במגזר החילוני. כל אחד עושה א
סיגל19.11.19
8
אמא'לה!!!! איזה תגובות!!! הבעל מלך!!! וואלה !!!! משהו!!! לא רק מלכים גם סגני אלוקים!!! על פיהם ישק דבר! פה ! פיחס! מדוע שלא נשתחווה להם? הופכים את היוצרות?! יו פחד! מסכנים הגברים! למה מה קרה? אסור להם לעזור לאשה? למה רק עזר כנגדו? אז פעם היה מקובל נוהלים אחרים היום השתנו הנוהלים וגבר שווה בערכו
ענת19.11.19
7
תתני לבעלך כבוד תעשי אותו מלך!! הוא כבר יעשה אותך מלכה!!!!!!
הכתבה לא נכונה 20.11.19
6
גישה פמיניסטית קיצונית, לא בוגרת ולא מבינה כלום
עדי19.11.19
5
כתבה מגעילה ... גם כך כבר הפכו היום את הגברים לעקרות בית .. ואת הנשים לגברים
שלום19.11.19
4
ממה מיה! איזו הערצה לגבר! למה מי הם? שיעזרו לא יפול שערה מראשם
רונית19.11.19
3
כגבר, עצות אחיתופל!! אם אשה רנדומלית תמלא אפי' אחר אחת מן ההמלצות הנ"ל זה במקרה הטוב יגרום לבעל להתרחק ולעשות ההיפך, במקרה הפחות טוב לזלזל ולגחך על אשתו. ממליץ על הספר גברים ממאדים נשים מנגה, שם טיפ הזהב הראשון לאישה הוא שבשום אופן לא להתייחס לבעל בצורה אמהית, זה גורם לכל הבעיות האפשריות בשלום בית.
אוי ואבוי19.11.19
2
בכתבה מוצגת גישה מעוותת. בכלל לא על פי תורה. הבעל אינו ילד אלא מלך. האישה מלכה. אישה אינה אמורה לחנך את בעלה. כל אחד מבני הזוג עובד על מידותיו שלו, מתוך אהבה, כבוד והערכה כלפי השני, כדי להפוך את הבית למקום שבו שורה שכינה.
אתי19.11.19
1
אם אני אבוא בגישה כזאת ואגיד לבעלי שאם לא ישטוף את הצלחות לא יהיו צלחות נקיות אז בזה גמרתי את השלום בית שלי ונתחיל לאכול עם דפים A4.... גישה מזלזלת ולא מכבדת בכלל אפשר לבוא ולאמר נשמה באמת אם תראה שיש לך זמן או אפשרות לעזור לי בכמה צלחות נקיות להערב אני ממש אודה לך .. זה באמת יעזור לי אם לא אז לא
מורן 19.11.19
לא התחתנו בשביל לשנות או לחנך את בעלינו. כמו שלא היינו רוצות שהם ישנו ויחנכו אותנו...
זילפה19.11.19
אולי גם יעניין אותך
זוגיות

מאיר ורבקי רק ביקשו להיות אבא ואמא, אבל הרופא פשוט התאכזר אליהם | סיפור מטלטל

משה רבי | 01.02.24
ש

אולי באמת אנחנו לא מתאימים?

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

אל תזניחו את הזוגיות

אחרי 21 שנות נישואין, לאישה נפל האסימון והבעל נבהל ותהה: "זה נגמר?"

מרדכי רוט | 18.01.24

נשים חרדיות פותחות צוהר ל'מילואים'

מאחורי כל חייל מילואים חרדי עומדת 'אשת חיל'; אבל איך היא מתמודדת?

יהודה גל | 04.01.24

קריעה 

"אני כועס עליכם": מכתב מילד להוריו הגרושים

טובה אור | 01.01.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

אחרי 30 שנות נישואין

זה היה הרגע בו הבנתי שכל הפגמים שאני רואה באשתי - הם בגללי | כך השתנתי

מרדכי רוט | 07.12.23

תנצלו את הרגעים שאתם חיים

כשאמי שכבה על ערש דווי היא נתנה לי עצה בשלום בית ששינתה את חיי

מרדכי רוט | 23.11.23

לקח לחיים מאושרים

כשהייתי עשיר ומצליחן סבלתי מאשתי; ברגע שנפלתי - הבנתי במה זכיתי

מרדכי רוט | 16.11.23

כח ההבלגה!

החברות נתנו לאשת האברך עיצה שתגרום לה להתגרש, הבעל התאפק והגירושין נמנעו 

מרדכי רוט | 24.08.23
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

שלום בית

האברך התלונן: "לקח לי זמן והבנתי שאשתי לא אוהבת אותי; למה?" | זו הבעיה שהתגלתה

מרדכי רוט | 17.08.23
ש

זוגיות

בעת משבר - שוברים את הכלים ולא משחקים??

כיכר בשיתוף חנה דיין | מקודם

טור חשוב לזוגות צעירים

אשתי שאלה אותי - "אני שמנה?", התשובה שהשבתי לה פתחה את שערי הגיהנום

מרדכי רוט | 20.07.23

תשימו לב!

לא דיכאון לידה, לא מחלה, לא שלום בית: מה קרה בין בני הזוג ואיך זה נפתר?

מרדכי רוט | 29.06.23
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

לא תמיד הבעיה בבן הזוג

האברך נשבר: "אשתי חסומה וקרה" - ואז התבררה הסיבה: "חטפנו מכות ואלימות בילדות"

מרדכי רוט | 04.05.23

תכבדו את האישה!

הבן ירד מהדרך, האבא נשבר והבן חשף: "הוא בן תורה, אבל התייחס לאמא כמו זבל"

מרדכי רוט | 02.03.23

טובים השניים

צמד עצות שישפרו את חיי הנישואים שלכם

תהילה אלטמן | 29.01.23

אתם בעניין? תיזהרו!!!

האברך החסידי נתן לאשתו לעשן קנאביס ו... זה מה שקרה לחיי הנישואין

מרדכי רוט | 12.01.23
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"בעיות בבריאות ובנפש"

יוקר המחייה גרם למריבות בלתי פוסקות בין בני זוג; כך זה נפתר

מרדכי רוט | 05.01.23

אלו הדרכים לאהוב

אדם שלא אוהב איך שאשתו נראית - יתאהב דרך האישיות?

מרדכי רוט | 29.12.22