כיכר השבת

דעה בווידאו

מרד? זו המדינה שביקשה מאיתנו למרוד // ישי כהן

"המרד החרדי", זעקה הכותרת ב'ידיעות אחרונות'. "סכנה לדמוקרטיה", ניתנה הכותרת הדרמטית לטורו של הפרופסור; אך המדינה עשתה הכל כדי שננהג כך - זה מרד זה? (מאמרים)

105
ישי כהן | כיכר השבת | א' בחשוון | 19.10.20
תמונה: חיים גולדברג (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

"המרד החרדי", זעקה הבוקר הכותרת ב'ידיעות אחרונות'. "סכנה לדמוקרטיה", ניתנה הכותרת הדרמטית לטורו של הפרופסור התורן.

אבל לא, לא מדובר ב"מרד חרדי", גם אם נוח, מאוד נוח, למי שמחבק ומקדם הפרות חמורות בהרבה כמו הפגנות המוניות, פתיחת מסעדות או "געגועים לחוף הים" - להאשים את החרדים בכל מה שרע פה.

פתיחת החיידרים בציבור החרדי אינה "מרד", כמו שהתקשורת מנסה לפמפם, שכן מי שדחף אותנו לצעד הזה היא... המדינה בכבודה ובעצמה. כן כן.

כולם יודעים, או יותר נכון - מי שבאמת אכפת לו מהחרדים, יודע, שהלמידה מרחוק בציבור החרדי קשה שבעתיים מהציבור החילוני. אין זום, אין אינטרנט אין מחשבים או טאבלטים - רק שיעורים בהאזנה ממושכת לטלפונים.

וגם בזה, במקום שהמדינה תסדיר את הנושא, לדוגמא בחלוקת טלפונים כשרים שעלותם לא גבוהה לעומתם חלוקת מחשבים - כבר חצי שנה שזה לא קורה. לא קשה לנחש שהמריחה הזו לא נובעת מעודף דאגה ואכפתיות כלפינו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור ולדעת: הצוות המקצועי בראשות האלוף רוני נומה תמך בפתיחת מוסדות החינוך החרדי, בתנאים מאוד מגבילים שמנהלי המוסדות התחייבו לעמוד בהן.

למה זה לא יצא אל הפועל? בזכות שרי 'כחול לבן' שהתנגדו למתווה.

למה הם התנגדו? כי הם "דואגים לחרדים"? ברור שלא. הם פשוט עסוקים בכותרות וסקרים, זה מה שמעסיק אותם בימי המגיפה, רואים זאת בהתנהלות לכל אורך הדרך בתוך הממשלה.

וכך, הובילה המדינה, בכבודה ובעצמה, את הציבור החרדי לפתיחת המוסדות - ללא אישור. זה מרד זה? אם המדינה עושה הכל כדי שנפתח את המוסדות - זה מרד? ככה מורדים? נו באמת...

לנו, כיהודים שומרי תורה ומצוות, חינוך הילדים חשוב לא פחות מהבריאות. לא נוסחה שקל להבין אבל לפחות תכבדו אותנו, כמו שאנחנו מכבדים את נוסחת ההפגנות שלכם, נוסחת חופי הים או נוסחת "מרד המסעדות", סליחה, "מחאת המסעדות". כי מה שלא חרדי זו רק מחאה ולא מרד...

אם הבנו את זה, אז עוד שתי נקודות חשובות:

הציבור הליטאי ברובו הוא ציבור ששומר על ההנחיות, עוטה מסכות ונמנע מהתקהלויות. אם ניצבות בפניו שתי ברירות: חינוך הילדים כהוראת גדולי ישראל או הרס החינוך בגלל הפוליטיקה הזולה של 'כחול לבן', אין שאלה במה הוא יבחר. ושוב, לא כ"מרד".

ונקודה נוספת למי שפחות מכיר את החיים החרדיים: הציבור החרדי חי בצפיפות גדולה, בבתים קטנים, בלי כל הטכנולוגיה החילונית ש"מעבירה את הזמן" לילדים, כך שהיציאה לחיידירים - בהגבלות שהוסכמו, כאמור, על ידי מערכת הבריאות - היא מחולל החמצן הנפשי לילדים הללו. היא הכרח המציאות.

תוכן שאסור לפספס
105 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
71
את המונחים "תת אדם" ו"כלבים" בהם אתה משתמש בתגובותיך האנטישמיות לגבי יהודים בוודאי שאבת מהספרות הנאצית. אתה משתמש באותם כינויים ואותם האשמות שהשתמשו בהם הגרמנים כלפי היהודים. אם "דר שטירמר" היה קיים - היית בוודאי מתקבל לשם. רשע!!! לך לברלין.
לחרדק מתגובה 30 ("טוסו לשם") 21.10.20
70
איזה מזל שיש חילונים ככה חרדים לא חייבים להסתכל במראה... נגיד היינו באי בודד מה היינו עושים ??? זה מה שאמר מי שאמר הדת זה אופיום להמונים ככה זה נראה
תסתכלו במראה20.10.20
ידוע כבר שיהודי על אי בודד בונה לעצמו שני בתי כנסת, אחד להתפלל בו ואחד שכף רגלו לא תדרוך שם לעולם.
יב09220.10.20
69
למה אתה מתייפיף? כן אנחנו מורדים! חוסר האמון נקנה בצדק אנחנו ב מ ר ד ! ובמחילה? אתה משדר בכיכר ומדבר בשם אלו שהטכנולוגיה רחוקה מהם?!?!?!? לא נראה לי שהם מינו אותך להיות דוברם...
דניאל20.10.20

הצגת כל התגובות

68
החילונים: ''מי יתן לי חרדי ואנשכנו כחמור''. השנאה לחרדים במדינה גוברת מיום ליום ומשעה לשעה. הקב''ה רוצה שנתרחק מהם לגמרי,
ח. קורן20.10.20
מדינת ישראל תסתדר מעולה בלעדיכם, אתם גם ככה לא תורמים לה שום דבר ומהווים נטל כמעט בכל תחום אפשרי. אם הייתם מסוגלים להסתדר בלי אחרים לא הייתם תקועים בגלות 2000 שנה, לא הייתם משלימים עם המצב שאחרים מנהלים לכם את החיים. יאללה בטלנים, תתבגרו כבר, תקימו מדינה משלכם, תלחמו עליה, ותצאו לכולם כבר מהורידים!
אז תתרחקו!20.10.20
תעזבו אותנו אתם לנפשינו!!!! תפסיקו כבר "לדאוג" לנו כל כך!!! נסתדר יופי בלעדיכם בדיוק כמו ששרדנו 2000 שנות גלות!!! עם ישראל חי וקיים!!!! שרדנו כבר הרבה כמוכם וגם גרועים ממכם!!!! כל טוב ורפואה שלימה
שמעון20.10.20
67
מצחיק שאתם מאשימים אחרים בפרימיטביות שלכם.טבלט באמזון עולה 120 שקל,ואם יקנו בכמויות אפשר להוריד לפחות ממאה שקל.אפשר לסנן אותם לבד כן לבד לא צריך ועדות נוכלים שמכפילים את המחיר. ואז המלמד יכול לתת שעור והתלמידים רואים אותו,והוא גם עושה מבחן בסוף השיעור עם זמן מוגבל לראות שהקשיבו. תתקדמו כבר ...
טבלט20.10.20
אתה מסנן את הטבלט שלך לבד? אשמח שתספר לנו כמה זה מחזיק... כמה אתה מצליח להתגבר על הניסיונות..
מני20.10.20
66
מילים כדורבנות
שירי20.10.20
65
מה קורה עם הציבור החרדי? לא עם זה שמסורים לתורה הקדושה ורוצים ללמוד אלא זה שמתבכיינים כמו ילדים קטנים?? החלטתם שאתם רוצים לפתוח- תפתחו. אבל תעמדו בגבורה. מה זו הבכיינות הזאת?
בני ברקי19.10.20
64
אפשר רק להתבייש , החרדים הוכיחו שהם מנותקים מהמציאות עצוב אבל זה המצב (ואגב אני בטוח שלא תראו את התגובה שלי)
ניסים 19.10.20
63
כמה טפשות ! במדינה מתוקנת קובעים חוקים ומשנים אותם בכנסת ובבתי המשפט ! אתם בקואלציה!! פועלים שם ולא כמו בג'ונגל
יאיר19.10.20
62
נכון מאוד.
יהודית19.10.20
61
ישי חזק אתה תן בראש
נתי19.10.20
60
זה נכון מאוד!!!
הדר19.10.20
59
כפיות הטובה של החרדים היא מדהימה, בזכות מי אתם יושבים פה בארץ ונהנים ממנעמיה של מדינה מערבית בלב לבו של אזור פרימיטיבי ומפגר? אתם בדיוק כמו אותו ילד קטן שמרעיפים עליו בלי סוף טובות והוא לא מסוגל להכיר טובה על על כך כי אצלו הכל מובן מאליו. מי שרגיל רק לקבל לא באמת מסוגל להעריך את מה שהוא מקבל. לגבי
כפויי טובה!20.10.20
אתה טועה. אנחנו לא נכשלנו בכלום כי לא היינו אמורים להתמודד רק דבר אחד בקשנו. לחיות במדינה בו אנחנו משלמים מיסים כמו כולם, ושבאזורים שלנו ישנו את סדרי העדיפויות. במקום חנויות תקשורת וחופי ים תפתחו לנו לימודים בקבוצות של 10 ילדים. עכשיו תשים לב, לא סורבנו ע"י משרד הבריאות, הם תמכו. ההתנגדות הגיע ממשרד
ברוך20.10.20
טיפשות עם דיפלומה!!!
אני20.10.20
תגובה מטומטמת כזו לא נשמעה במחוזותינו זמן רב, ראשית אם נכשלנו - כדבריך - בהתמודדות עם הציונות אז נעשה חשבון נפש ואז,,,, נהפוך כולנו לחילוניים כמו 90% של היהודים זוהי בעצם מסקנתך , אנחנו יושבים כאן - היהדות החרדית - הרבה לפני פרוץ "הציונות" ונישאר כאן הרבה אחריהם אחרי שיסיימו לרדת לברלין בירת ה"מיל
מנחם 20.10.20
58
לא יודע למה, אבל יש לי תחושה קשה שכל הבלגן זה בגלל אותו אדמור שעודד אנרכיה ולא הצליח אפילו להסביר את דעתו, אפילו בתוירה הלא מיושבת שלו (רק דיבר על כיסים ונגד רבנים שלא צייתו ל'דעת התורה' שלו). עכשיו מבחינת החילונים גם ר' חיים הוא אותו אנרכיסט חלילה. הם לא מבינים את ההבדל. חבל מאוד.
בעלזער20.10.20
חבל מאד שהאדמו"ר הנ"ל היה היחיד שצפה את הכל מהיום הראשון, ולא חיכה עד עכשיו... וביום מן הימים, כשנעבור את המשבר, יוציאו חסידי האדמו"ר ההוא את כל מה שהם מסתירים כרגע, כמה הקלטות מהחדר פנימה, מה שהאדמו"ר כבר דיבר בסביבות פורים, מה שכולנו מבינים רק היום... ואז בושה וחרפה תכסה את פנינו, לא רק המסכה.
מני20.10.20
57
אנחנו מורדים בשלטון הציוני מאז שהוא הוקם בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים ובחוקותיהם אין אנו מתחשבים!!!!
יואל20.10.20
אין בעיה, תמשיכו לבכות על רדיפה אנטישמיות והתנכלות. מתקרב היום שנעלה את כולכם למשאיות ונזרוק אתכם בדמשק וברמאללה, לאחיכם האנטי ציונים. אתם לא ספק יהודים אלא ספק בני אדם. תקימו כבר מדינה משלכם ותפסיקו לבכות שבכל מקום בעולם מתעבים אתכם, קשה שלא לתעב פראי אדם ותתי אדם כמוכם.
אין בעיה20.10.20
56
גם אם בגלל זה לא נעבור את אחוז החסימה חשוב וחובה שהילדים ילמדו תורה. המנדטים ממש לא שיקול מול הבל פיהם של תשב''ר.
ל 44 19.10.20
55
החרדים בארה"ב נהנים מתנאים טובים הרבה יותר מהחרדים בישראל. רמת חייהם גבוהה יותר ואיש לא מנסה לכפות עליהם צבא. הם עובדים ומתפרנסים יפה. הם לא שק חבטות של אנשים כמוך שלא תורם כלום למדינה חוץ מאשר לגדף חרדים באתרים. החרדים תורמים לקופת המדינה מיליונים מכיוון שהם כוח קנייה עצום ועל כל קנייה הם משלמים מע
לחרדק העלוב מתגובה 2519.10.20
אז טוסו כולכם לשם חרדים בטלנים ועלובים. אנחנו פה מנסים לבנות משהו, שילמנו על כך בדם של טובי בנינו, וכלבים כמוכם מיללים ומתלוננים מה הם מקבלים או לא מקבלים מהמדינה, כאילו לאנטיציונים פרזיטים ובוגדניים כמוכם מגיע בכלל לקבל משהו מהמדינה.
טוסו לשם!20.10.20
54
צודק במיליון אחוז. ועכשיו שנתניהו יישר קו עם אחרוני המסיתים, כשמתעלם מהנתונים המקצועיים המודדים את רמת התחלואה ופנה לענישה קולקטיבית והכללה גסה שאין דרך מקצועית למדוד אותה, אני מצפה שמועצת חכמי התורה של ש''ס והרב אדלשטיין יתנו הוראות בהתאם. כולנו מבינים שמאה שערים התנהלו מהתחלה הכי נכון, גם מבחינה ח
ש.19.10.20
53
לא קונה את זה שזרקת הכל על כחול לבן . כשביבי רוצה משו הוא הוכיח שאיתם או בלעדם הוא עושה. ואת הסכין שביבי תקע הבוקר בכך שערים שאינם אדומות בגלל שהם חרדיות ישארו בסגר... גם זה עשו כחול לבן? ? ?
ריקי19.10.20
52
מאמר מצוין ממש, ישר כח. דברים יוצאים מן הלב בתפילה שייכנסו ללב
ללא שם19.10.20
51
למה הבן שלי צריך להישאר בבית ושלך הולך לבית הספר אתם כבר מזמן כיבלתם את הכבוד להיות שנואי המדינה אדוני אני ממרץ יושב בבית את כל החגים עשיתי לבד בזמן שאתם מצפצפים על ההוראות של הממשלה פותחים הכל בניגוד לחוק רק בגלל דברים כאלה אנשים אין להם עבודה וזה כולל גם את השמאל בבלפור ואת הערבים ורק אנשים כמוני
עופר20.10.20
50
איך אתה יכול לבדר כך לחילונים זה שהם לא כל כך מאמינים במי שאתה מאמין זה לא אומר כלום תתבייש לך פשוט בושה
אייר20.10.20
49
פלפולים בשקל - בבחירות הבאות החרדים ישלמו על זה
דני19.10.20
48
רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה. רוצים למרוד בלי שיקראו מורדים.
רפאל19.10.20
47
חזק וברוך!!
חרדית19.10.20
46
כן, אבל למה לא לעשות את ה'מרד' הזה בשטח פתוח?
מחוכם19.10.20
45
אין מרד--פשוט לא מכירים במדינה מאז הקמתה--הכלל הוא: זה מצווה לקבל ממנה--אך חלילה אסור לתת לה
שלמה19.10.20
זה נשמע כמו פרופ' מוטי רביד. אתה מצדיק אותו?
מד19.10.20
נכון מאוד אנחנו לא מכירים במדינה! אני חרדי שאבותי עלו לארץ ישראל הרבה לפני שהחילונים ויתרו על אוגנדה ואבותי חיו בארץ ישראל במשך שנים רבות וקימו את התורה ללא שהפריעו להם. ולגבי לקבל המדינה במשך שנים אני משלם מיסים כמו כל אזרח אחר ולא מקבל כמעט כלום מהמדינה שרק יודעת לקחת ממני, הילדים שלי מקבלים מימון
חיים19.10.20
תתבייש לך כאילו שהבריטים או הטורקים נתנו לאבותיך משהו חתיכת כפוי טובה אין כאן בתי חולים? מים? חשמל? תשתיות? אוטובוסים? כביש? בטחון? מה אתה דורש כל כך מהמדינה שתיתן לך. כל התורה שלמדת ואינך יכול לפקוח עיניים על הטובות שהקב"ה מרעיף עליך דרך המדינה?
..19.10.20
אני צריך להתבייש? על מה? על זה שאני משלם מיסים כמוך ולא מקבל אפי' עשירית ממה שאתה מקבל? אני מבקש שהמדינה לא תיקח ממני ולא תיתן לי כלום! ולגבי תשתיות לא מדובשך ולא מעוקצך, אני מעדיף לחיות חיי תורה במדינה יותר נחשלת בלי רדיפה של שילטון שרודף אותי. ובכלל זה גם עוד שקר של הציונות כאילו הם הקימו כאן הכל
חיים19.10.20
44
אין עליך ישי בעולם תמשיך לזעוק את החרדים
א20.10.20
43
ישי - כל הכבוד! תענוג לשמוע אותך, עלה והצלח והמשך לקדש שם שמיים!
אחד העם19.10.20
42
זה לא סוד וצריך להתגאות בזה! החרדים מעולם לא צייתו לחוקי המדינה, הם בסך הכל עסוקים מידי בשביל להתקוטט איתם על דברים שאינם רוחניים, אבל מעולם ולעולם לא תחייב אותנו שום הוראה שלהם. מי שלא יודע את זה שיקרא היסטוריה על החזו"א הרב מבריסק, ר' אהרן קוטלר, הרב שך ועוד
יש מרד חרדי19.10.20
41
ההדבקות במוסדות לימוד נמצאו כגבוהות מאוד. לא ביקשו לבטל תורה אלא לעבור ללימוד מרחוק. בית יעקב מצטיינות בזה. למרות שזה לא כמו בי"ס. לא מובן מדוע הת"ת התבלבלו מזה. בדק בית דחוף על שיטת הלימוד שכבר מזמן ידועה כבעייתית.
כולם אשמים רק לו החרדים19.10.20
40
לאף אחד לא אכפת מהחרדים מיעוט שמפלים אותו לרעה . והסעיף של "מדינה 1. יהודית 2. ודמוקרטית אפשר למחוק שמדובר על חרדים
אליהו הראשון19.10.20
39
לא רק הטלפונים צריכים להביא להם מקופת המדינה אלא גם לממן במליונים את ועדת הכשרות לעניני תקשורת במגזר החרדי. תן לי תן לי תן לי תן לי תן לי תן לי כי הכל הכל הכל הכל הכל הכל שלי, ואף שאני בועט פוגע ומסרב לכל חוקי המדינה
הפלס.טין19.10.20
38
דרך ארץ קדמה לתורה, אף אחד במדינה לא מאמין שיש דבר כזה "דרך ארץ" אצל החרדים, לא בגלל שהם "אנטישמים" כמו שאתם אוהבים לספר לעצמכם אלא בגלל שאתם אנשים מופרעים ופראיים, ממילא התורה שלכם שווה לפח וממילא הקב"ה מכוון לכך שבקרוב לא תקבלו של שקל מהמדינה. מחללי ה', נצלנים ושודדים בחסות התורה, זה מה שאתם, הקב
דרך ארץ20.10.20
סתום יותר ממך אין- מסכן
שני20.10.20
37
אתה חולה רוח. השנאה האיומה שלך ליהודים אשכנזים גורמת לך להצדיק את השואה. תתבייש לך, גזען עלוב. איפה למדת לשנוא ככה יהודים? בטח בתנועת שס המושחתת. מי שמדבר בשנאה כזו על יהודים - מקומו בעזה.
תגובה ל27 - אתה שונא ישראל19.10.20
אני ש"סניקית גאה וב"ה לא שונאת שום אשכנזי או אשכנזיה . מה שכן אני גזענית! עם מי? עם מי שגזען איתי- כמוך!!!
שירי20.10.20
36
מי שהצביע בעד חוקי הקורונה, נגד דעתם של גדולי הדור, אלו הם חברי הכנסת שמתיימרים לייצג חרדים. הם אשמים. הם היו צריכים להציע צעדים שלא ישניאו אותנו, אבל האינטרסים האישיים גרמו להם להעדיף נאמנות עיוורת לחוקים הדרקוניים של המושחת המסית.
ללא שם19.10.20
35
ולמה הציבור הכללי צריך לממן וכי משהו ממן להם את המחשבים והאינטרנט?? יוצאים לעבוד ורוכשים בכסף מה שרוצים מי שמסרב לעבוד באופן סיסטמטי לא יכול להתאונן שאין לו כסף ולדרוש ללסטם את הציבור אני לא אמרתי, הרמב"ם אמר
??19.10.20
34
כל מילה פנינה
אני19.10.20
33
יאאאלללללההה שכל ההורים החרדים יגלו אחד לשני שיש להם זום ויעשו שיעור בזום חלאס להתחבאות מתחת לשטיח
הקרנף הנודד19.10.20
גם אם יש זום זה במקסימום 1/2 מחשבים/טלפונים ל10 ילדים בממוצע איך אתה רוצה שיתחלקו בזה? רבע טלפון לכל אחד?
...20.10.20
נודד אמיתי לי אין זום תתפלא!! ואני ההורה היחיד עם אינטרנט בבית לצורך העבודה כל השאר קדושים וטהורים מהכירות אישית אתה יכול לקנא!!! וחוצמזה גם אם להורים יש זה לא אומר שהילדים שלהם בנויים לחיות עם זה, תראה מה יצא מהנוער החילוני, לא אכפת לך שהילדים שלך יתנהגו ככה?? אז תגלה!!!!
שירי20.10.20
32
יש כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם טאבלאט ומי שכן שישים סינון ילדים במגזר החרדי לא יודעים לפרוץ הגנה
מבין את כולם20.10.20
31
אתה פשוט בוער משנאה ליהודים. אגב בשואה נספו גם ספרדים. כל יהדות יוון.
למגיב 27: אתה אנטישמי קטן19.10.20
30
תכל'ס לחכים החרדים - לא נצביע. איבדו אותנו לביבי - לא נאפשר לעלות שוב. איבד אותנו למי נצביע???
מה עושים?19.10.20
רק ביבי בינתיים דואג לחרדים. מציאות!
שיר20.10.20
צודק ,היחיד שאנחנו צריכים באמת זה את המשיח ,אבל בינתיים - אני חושבת שהם היחידים שעוד ניתן להצביע להם ...
בת שבע 20.10.20
29
אני זוכר בסגר הקודם, כשה"עצניקים" פתחו את מוסדות הלימוד שלהם, צעקו כאן "רודפים" ו"רוצחים" וגם "בהמות". והיום רב מרדכי נויגרשל מסביר לנו שחדר לא גרוע ממכולת. מה נשתנה? בכבוד, אריה
אריה19.10.20
28
כל הסיפור של סגירת מוסדות לימוד הוא שטות אחת גדולה! מישהו חושב שרק ילדים חרדים שאין להם אינטרנט טלוויזיה בבית צריכים פיתרון מסודר? ילד חילוני מוכן לשבת מול מסך כמה חודשים ברצף? אני חרדי שגר בעיר שרוב התושבים בה הם חילונים, בשבועות האחרונים הרחובות והפארקים מלאים בקבוצות של עשרות ילדים ובני נוער (חיל
יוסי19.10.20
27
ישי אתה חזק עוצמתי אוהבים אותך נותן בראש לכולם
נתי19.10.20
26
"חשוב לא פחות מבריאות..."
משה19.10.20
25
זה פיקוח נפש... אם אתם פותחים לפחות תעשו את זה בשטח פתוח+ שמירת מרחק עד כמה שניתן (ככל שיותר קורונה נכנסת לגוף המחלה תחריף והזמן שיחלימו ממנה יהיה יותר ארוך= יותר הדבקה )+ הקפדה על מסכות+ הקפדה על הגיינה ז"א עדיף לא להעביר גמרא מיד ליד ואם כן משתמשים בגמרא משותפת אז להימנע מנגיעה ישירה בפנים (אני אי
שמרו על ההנחיות20.10.20
24
הייתי בבני ברק בשבת יותר מחמישים אחוז לא עטו מסכות
ניסים 19.10.20
בתל אביב גם הייתה ? אז אני הייתי יותר משמונים אחוז לא עטו מסכות
משה20.10.20
אל תבוא לשם
מעשייהו 20.10.20
אל תבא
ישראלי20.10.20
23
חזק!!!!!!!!!!
יהודי19.10.20
22
אתה ספרדי שמדבר וחושב כמו אשכנזי, מה עשו לך האשכנזים מה?! כל הצרות הבלאגן והנזקים הם מהם, האשכנזים החרדים הם מופרעים בראש, אלימים, קיצוניים ותמיד הולכים עם הראש בקיר. בכל מקום שכף רגלם דרכה ב 2000 השנים האחרונות שנאו אותם שנאת מוות והוקיעו אותם, השיא היה בשואה. עדות המזרח הם הרבה יותר אנושיים שקולי
שיכנזו אותך הא?19.10.20
שנת 1970 אני נער בן 14 נכנס למחלקת החינוך בבני ברק ,פוגש אדם בשם גוטמן. שואל אותי לרצוני. הסברתי שבאתי לבקש אישור ללמוד בתיכון דתי מקצועי בתל אביב,לא היו אז בתי ספר תיכוניים בבני ברק. הוא הביט בי בשינאה של קלגס ואמר בקול רם באולם גדול מלא אנשים...לא תקבל שום אישור לך לעבוד. הסברתי שהוא נתן אישורים ל
America20.10.20
לייק!
שירי20.10.20
21
מנטליות ערבית קלאסית, בכי , יללות, תלונות על כל העולם, "אכלו לי שתו לי". ההתקרבנות הזאת אופיינית לכל הצבורים הנחשלים בעולם, בגלל זה הם נשארים בורים, נבערים, אומללים ומסכנים. עצה לחרדים - תתחילו להפנות את המבט שלכם פנימה, אף אחד לא יעזור לכם לקדם את עצמכם מלבדכם. נכון שקשה להשתחרר ממנטליות של 2000 שנ
מנטליות ערבית20.10.20
אנחנו עוד נראה מי יצליח וינצח, למעשה אנחנו כבר מנצחים. עם ישראל(עם היהדות ושמירת התורה) היה קיים, קיים גם היום ויהיה קיים לנצח ולא משנה כמה ינסו וניסו לשנות אותו ולאבד אותו. אמפריות עלו וירדו מפותחות ככל שיהיו, היום אין זכר להם, הם נמחקו מהעולם ועם ישראל חי וקיים למה? בדיוק בזכות ההבדלות שלו מן הגו
תגובה ל- 6320.10.20
20
ישר כח! תמשיך ככה!
אייס וניל!19.10.20
19
איזה בכיין. אף אחד לא "הוביל למרד". אם עלות הטלפונים לדבריך לא גבוהה, יכולתם לקנות לבד. אפשר לחשוב שהמדינה חילקה מחשבים בסיטונות לילדי החילונים. לא, היו אנשים שאספו וחילקו למיעוטי יכולת, ובמגזר החרדי עם גמילות החסדים בטוח לא הייתה בעיה לעשות את זה. זו מחלה מדבקת. יש שלבים לפתיחה. אין שום סיבה שהמו
יעל19.10.20
18
חזק.
יעקב19.10.20
17
כל הכבוד!
מירי19.10.20
16
דגלים שחורים על השלטון המתעולל במדינת ישראל מצירים את צעדינו כל הזמן וכשאנו מוחים הם קוראים לזה מרד... יאלה, ביבי לך הביתה תקום קואליציה אחרת טובה משלך היא לא תתעולל בחרדים
מומו19.10.20
אני חרדי ואני יש לנו הכל בבית מחשב טבלט פרטי אז אין מיצווה נגד החרדים
דוס 20.10.20
15
סו"ס דברים נכונים...
אבי20.10.20
14
אתה כותב שהציבור הליטאי הקפיד. ומה עם אלפים רבים של בחורי ישיבה שנדבקו בכוונה כדי לעשות "חיסון עדר" ולהתחיל את זמן חורף "כמו גדולים" כשאין שום בעיה? וזה מה שגרם לעלייה עצומה בתחלואה במגזר החרדי ולחולים קשים ולתמותה, וכעת כמו קוזק נגזל באים ואומרים: לנו קשה בלמידה מרחוק. אז תחשבו על זה קודם, ותתנהלו
יהודה19.10.20
13
צר לי אבל זה פשוט הבל הבלים. לחילונים משהו הלך וקנה להם טלפונים ומכשירים? מאיפה הבאתם את השטות הזאת? למה בדיוק יש פה ציבור שצריך לקבל משהו מיוחד? אתה אומר "תשמעו, קיבלנו הנחיות אבל הן לא היו בדיוק מה שרצינו אז הפרנו אותן כי יש לנו סדר עדיפויות אחר" - בוקר טוב... זה בדיוק ההגדרה של מרי אזרחי. חוקים
דויד19.10.20
אכן, שטויות, אם המדינה היתה מביאה להם ניידים הם היו שורפים אותם ומאשימים שמדינה מנסה לחלן אותם
דני19.10.20
12
החרדים נהנים מבטחון בעוד שתרומתם לבטחון המדינה היא אפסית. החרדים נהנים מכלכלה משגשגת ושירותים של עולם מודרני בעוד שתרומתם לכך היא אפסית. החרדים נהנים מקצבאות הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסיה בעוד שתרומתם לקופה הצבורית היא אפסית. החרדים אינם תורמים מאומה להתפתחותה של המדינה, לא מייצרים מדענים, רופאים, חוק
עוד בכיין19.10.20
דבריך נכונים. והכי הכי מזעזע ומתסכל כשאתה מביט מעבר לים הנקרא ארה"ב הפגינו הפגנצ'יק כמובן ללא שריפות והשלכת אבנים ובקבוקים וללא קריאת גנאי וניבול פה על שוטרים וכבר יצא כרוז נגדם מהתאדות הרבנים מלא בתיאורים קדחתניים, כגון המופקרים הרשעים מורדי בשלטון ולא זו דרך התורה והיהדות וכו' והם בעצמם מסיתים יו
אמת ונכון19.10.20
לא יודע עד כמה אנחנו נהנהים מביטחון המדינה כי אני רק רואה שמחטיפים לנו ואנחנו גם תורמים קצת בביטחון והרבה בזק"א מד"א וכו' זה טעות מה שאתה אומר שלא תורמים לכלכלה כי היום הרבה חרדים עובדים הן גברים הן נשים וגם כנ"ל אנחנו תורמים לקופה הציבורית כמוך ואולי יותר רופאים יש יותר חרדים מחילונים וכל שאר הרופא
לא חרדי19.10.20
חחחח... מה משגשג פה בדיוק???? מדינת עולם שלישי. אולי זה מה שהציבור החרדי סובל פה. שאתם מדינת עולם שלישי לא פחות ממדינות באפריקה. איזה כלכלה משגשגת? תחבורה ציבורית של בבונים מהג'ונגל, מחירים ומשכורות של גללי החמור ורעב ועוני. דיקטטורה שרודפת את התושבים סוג ג' שזה החרדים והערבים ואולי גם
המשיח בדרך19.10.20
מה? החרדים לא תורמים למדינה???? לך ללמוד קצת כלכלה ותתחיל להבין בתרומה למדינה!!!! איזה ציבור לדעתך הכי קניין במדינה???- החרדים!!! לעומת התקציב האומלל שמקבלים על הילדים- ההוצאות גדולות פי אלף לא לדבר על זה שהציבור החרדי רוכש דירות פי אלף מהציבור החילוני- תעשה בירור! הציבור החילוני מייצר למדינה רק נוע
שירי20.10.20
אנטישמיות במיטבה! שכחת שבלי החרדים לא היה לחילונים את עזר מציון, יד שרה, הרב פירר, והרשימה עוד ענקית, מעבר לעובדות מסולפות שכתבת- החרדים לא נהנים מהמדינה, בארצות הברית ואירופה נהנים יותר (רובם) אין שם רדיפת דת, כפייה חילונית ומריבות בלי סוף, וכן, אני מאמינה שאפשר לגשר על פערים מתוך אהבה ולא מתוך ש
ללא שם19.10.20
נראה שיש לך הרבה משקעים לך לעזה אולי שם יעריכו את תרומתך לאנושות
חרדית19.10.20
11
השם כבר יטפל בעושי רשעה בדרכיו הנפלאות. הכוונה היא שהוא ייסר אותם והם לא יקשרו בין המעשים שעשו לבין הייסורים. הם עושים רשעה לשמה מתוך שנאת עמי הארצות! אולי בדרכים אחרות. בכל מקרה, איןלנו שום קשר למדינה הסטרא אחרה הזו וראשיה. טוב שהקב"ה עשה לנו הבדלה מהם.
עמי19.10.20
10
חזק ביתור רק חבל שהם לא שומעים אותך מזמן אין דובר לציבור החרדי שיסביר לחילונים טוב טוב למה כל דבר קורה נמאס כבר לצפות בחוסר צדק הזה פשוט נמאס זו גלות שתסתיים במשיח
דוד19.10.20
9
מישהו מערער על דבריו? למישהו יש טענה יותר חזקה?
מעשייהו20.10.20
8
תדבר יותר לאט. מסכימה לגמרי
ללא שם19.10.20
7
זה המשך השיטה שלנו ״כולם אשמים״ רק לא אנחנו
שלמה19.10.20
6
כמה נוח להאשים את כחול לבן בעוד שביבי הוא טלית שכולה תכלת. תבינו, לאף אחד בהנהגה הפוליטית לא אכפת מהציבור החרדי - לא לביבי, לא לגנץ, ולצערי גם לא לנבחרי הציבור החרדיים.
שלמה19.10.20
5
ציון 100 על דברים אמת ויציב כל הכבוד יש שמישהו מסביר הת הדוסים
שלומי 19.10.20
4
כל מילה בסלע כל הכבוד אחי
לוי19.10.20
3
בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם...
עצבנית19.10.20
2
שמדלאנד
"ישראל" - המקום הכי אנטישמי בתבל19.10.20
1
זה מרידה קלה אבל מה שסכנה לדמוקרטיה זה הפרקליטות ובג"ץ במתכונת הנוכחית
טובה שטרן19.10.20
אולי גם יעניין אותך
דעה בדקה

"הפקירו אותנו"; ישי כהן באולפן 'חדשות 12'

יאיר טוקר | 12.08.21

קורונה, חרדים ותקשורת

ישי כהן באולפן 'חדשות 12': "כמה צביעות?"

יאיר טוקר | 22.07.21

אין לכם זכות

עזבו את חגי תשרי והטיסות לאומן // ישי כהן

ישי כהן | 20.07.21

גזירות תשפ"א

ממשלת שנאה; בנט - די לשקר! // ישי כהן

ישי כהן | 07.07.21

להגיע לאמת

זעקת הנרמסים מחייבת 'חקירה ממלכתית'

ישי כהן | 04.05.21
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

דעה

חברי כנסת חרדים, סמוטריץ' צודק // ישי כהן

ישי כהן | 20.04.21

דעה

חילונים, אל תאמינו לגדעון סער // ישי כהן

ישי כהן | 08.03.21

דעה

בני גנץ ימכור את נשמתו לשטן // ישי כהן

יש כהן | 15.02.21

גאה להיות חרדי

מהנדסים תודעה אנטי חרדית // ישי כהן 

ישי כהן | 31.01.21
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

דעה בווידאו

תפסיקו להשחיר אותנו, נמאסתם// ישי כהן

ישי כהן | 26.01.21

טור דעה • צפו

התפרצות הנגיף: גם אנחנו אשמים / ישי כהן

ישי כהן | 18.01.21

טור בווידאו

'הדחת' הראשל"צ; דיקטטורה משפטית // ישי כהן

ישי כהן | 27.10.20

דעה בדקה

קורונה, ההפרות במגזר וצביעות התקשורת

ישי כהן | 12.10.20
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

אדום לגמזו

גמזו, אנחנו לא שפני ניסיונות שלך // ישי כהן

ישי כהן | 06.09.20

דעה בווידאו

רוני גמזו נכשל במלחמה, הוא צריך להתפטר

ישי כהן | 03.09.20

גיבור על מאמינים

רוני גמזו. גם אם תלגלג, אומן זו לא מסיבה

ישי כהן | 23.08.20

דעה בוידאו

כשהליכודניק הבין מה שהחרדי לא // ישי כהן

ישי כהן | 17.08.20
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

דעה בווידאו

חרדים - התפכחו; בנימין נתניהו רומס אותנו

ישי כהן | 09.08.20

טור דעה

זה הזמן ל'מרד חרדי' במשרד הבריאות • צפו

ישי כהן | 02.08.20