כיכר השבת

מדבר על הכל

גפני בביקורת על דרעי: "למה הוא מתערב בדברים לא לו?"

גזירות הממשלה; התפוררות הממשלה והרצון להקים ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית; המתקפה על סמוטריץ' והזעם על דרעי • יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, בריאיון חג מיוחד לישי כהן • צפו (TV)

41
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז בניסן | 17.04.22
(צילום: מולי הרשקוביץ)

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, מתארח לריאיון חג מיוחד ומדבר על כל הנושאים הבוערים העומדים על הפרק. הטרור שהכה בבני ברק, הסתלקות מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ומעמדו בהנהגת מפלגת 'דגל התורה', התפוררות הממשלה והרצון להקים ממשלה בכנסת הנוכחית.

במהלך הריאיון, מותח גפני ביקורת על יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ומתייחס גם לבחירות לרשויות המקומיות. הוא יוצא במתקפה על ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולא חוסך בביקורת מח"כ איתמר בן גביר. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

הממשלה המתפוררת: "אני שמחתי מהעובדה שאין קשר בין מרכיבי הקולאיציה הרעה הזאת, זה בא ידי ביטוי, הם איבדו את הרוב. ידעתי קודם שאין מה שמחבר בניהם. הממשלה הזאת הסתיימה, כמה זמן ייקח שהיא תקרטע? אי אפשר לדעת, אבל היא סיימה".

ראש הממשלה נפתלי בנט: "מבחינתי הוא ראש ממשלה מאוד לא מתאים, מאוד לא לעניין. בן אדם שעומד במליאת הכנסת ורץ לחברי סיעת הליכוד וצועק ומדבר בצורה הזאת, ועובר חוק הגיוס וחלק מהח"כים עצובים והוא מסתובב ועושה לי סימן וי? הוא מתחת לכל ביקורת, הוא לא מתאים להיות ראש ממשלה".

ח"כ משה גפני בריאיון לישי כהן

עידית סילמן: "אני קיבלתי ביקורת למה אני משתף איתה פעולה, אני שיתפתי איתה במשך זמן רב, בין היתר זה היה החוק המשותף שלנו לאיחוד מוקדי ההצלה, נאבקנו יחד בשר הבריאות. אני הייתי איתה ביחסים טובים כל הזמן, עודדתי אותה כל הזמן. ידעתי שזה הולך לשם, היא אמרה לי דברים שאמרתי לה שאני מאוד מעריך אותה".

גזירות הממשלה: "את כל הגזירות נתקן בעזרת ה', אני למדתי המאופוזיציה, למדתי שממשלת השמאל, ממשלת הרוע, לא מתחשבת בשום דבר, מה שהיא רוצה היא עושה, זה מה שהולך לקרות אצלנו, נעשה מה שצריך לעשות. את כל מה שקלקלו - נתקן".

להקים ממשלה בכנסת הנוכחית: "אסור לנו לשלב ידיים ולהגיד 'נפיל את הממשלה ונלך לבחירות', זה לא פתרון. לא לעשות את מה שעשינו בפעם הקודמת. אנחנו נצטרך לשבת וביחד לעשות את החשבון על מנת שלא תחזור הממשלה הרעה הזאת, אם זה יהיה בראושת נתניהו - זה מצוין. אני יודע לשתב מול ראשי האופוזיציה ולעושת את החשבון, לא כאן. להפיל את הממשלה וללכת לבחירות - זה לא מספיקץ צריכים לעשות חשבון נפש בחדר סגור, לא בתקשורת, צריכים לעשות הכל כדי שתקום ממשלה".

יאיר לפיד: "הוא לא בסדר, אין ויכוח על העניין הזה, אני דיברתי איתו גם כשהוא היה רע מאוד, גם היום הוא רע. אני חולק על האיש הזה. אני לא מאמין לשינוי. ישיבה עם יאיר לפיד באותה ממשלה היא לא אופציה. מתן כהנא ואיווט ליברמן יותר גרועים מאשר יאיר לפיד".

בצלאל סמוטריץ': "אני יודע שנתניהו עמד להרכיב ממשלה, הליכוד היה במצב שהוא הצליח והיה יכול הלרכיב ממשלה וסמוטריץ' גרם לכך שהממשלה הרעה הזאת נמצא. הייתה יכולה להיות ממשלה אחרת, לא יודע בגלל מה.

"מי שניהל את המשא ומתן הזה היה הליכוד, הם מפלגת השלטון, אני יודע מהם שהם יכלו להרכיב ממשלה והוא לא אפשר להם. אני לא אמרתי את זה אף פעם, אבל כשהוא אומר את מה שהוא אומר עלי אז שייד שהוא במצב שההיסטוריה תשפוט אותו בואפן שונה ממה שהוא עושה לאחרים".

איתמר בן גביר: "הנושא של מה ש'יתד נאמן' כתב על בן גביר, אני לא כתבתי את זה, אבל אני חושב ש'יתד נאמן' צודק, זה לא קשור בכלל להצבעה של החרדים, אפשר לקשר את זה. יתד נאמן אמר שהוא עושה מעשים מסוכנים, עמדתנו ב'דגל התורה' זה לא לעשות דברים מסוכנים".

אביגדור ליברמן: "אין סליחה לאיווט ליברמן, הוא יכול לבקש. אם הוא רוצה סליחה מהציבור החרדי, מהגברים, מהנשים והילדים החרדים - שהוא עושה כל מאמץ לפגוע בהם - אם הוא רוצה לבקש סליחה? שיעזוב את החיים הציבוריים, שיתפטר. לא מוכן לשבת איתו בשום ממשלה, הבייתה שיילך. אין יחזור בתשובה, לחזור בתשובה זה ללכת לבית, לא להישאר בחיים הציבוריים. מה שהאיש מנסה לעשות לציבור החרדי לא יסולח לו, זה לא עומד בכלל לדיון".

גדעון סער: "זה לא בסדר שהוא בממשלה הזאת, הוא לא נמצא במקום שאני לא מדבר איתו, אני מדבר איתו. לא ראיתי אצלו שום דבר שהוא עושה דווקא לפגוע בציבור החרדי, זה נכון שיועז הנדל הוא חצי כהנא".

דיל ש"ס-דגל התורה: "יש מערכת יחסים קרובה בין ש"ס לדגל התורה, גם מערכת היחסים של דרעי ושלי - אנחנו כל הזמן מתאמים עמדות. יש לאחרונה כמה דברים שהם צורמים. שמעתי שהוא אומר ש'דגל' ו'אגודה' רצים יחד בירושלים, מניין לו? למה הוא מתערב בדברים לא לו? מציאות זה לא נכון. לא מתחיל ולא נגמר. בשביל מה צריך להגיד את זה, לא אהבתי את זה וגם הכחשתי את זה.

"המציאות היא שאנחנו עדיין רחוקים מרחק כזה שעדיין לא קובעים בימיםה אלה. סביר מאוד להניח שאנחנו נדבר על כל הארץ ואני שואף לזה שנגיע למצב של שיתוף פעולה כפי שהיה.

הכרזת דרעי על מועמדות יהודה בוטבול לראשות העיר אלעד: "עוד טעות, אם צריכים את התמיכה שלנו לא צריכים לקבוע מראש, צריך שדברים יגיעו בהסכמה. אני שואף להגיע להסכמה".

היום שאחרי מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל: "יש חלל שאי אפשר לתאר אותו, לא היה כמותו ולא יהיה אחריו. תהיה הנהגה. אנחנו הולכים לשאול את הרב אדלשטיין שיהיה בריא. עברתי חמש דורות של גדולי תורה, לא קרה שום דבר, הדרך אותה דרך.

הטענות שמעמדו נחלש בתוך 'דגל': "לא ראוי לענות על השטות הזאת, לא ראוי לענות. לא רואים שאני נכנס לרב אדלשטיין? בסדר, אם יש מישהו מבין גדולי התורה שחושב שאני לא צריך להמשיך אז לא אמשיך, בסדר, אתה יכול להרגיע את הלייצנים האלה".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
מה אומר הרב גפמי הלואי והיית עושה חצי מדרעי ואני מתכוון גם בחרדים
אשכנזי שבולר שס20.04.22
39
גפני לא עזר כלום בנושא משבר הדיור החרדי !! לא הועיל כלום שיתבייש לו
אם ל 7 ילדים18.04.22
38
צודק בכל מילה, שומר על הקרונות של הציבור שלנו (שרבים שכחו..)
יפי17.04.22

הצגת כל התגובות

37
האמת נמאסת אתה פשוט חריאט זקן חסר תועלת כל היום מתבכיין ורב עם כל העולם
חנטריש17.04.22
36
מה זאת אומרת יורה , לא רואים שהוא יורה, אין לו אקדח ולא רובה. וגם הוא לא הגשם הראשון שירד...
ללא שם26.04.22
35
איכססס הכול מושחת בפוליטיקה החרדית כולם שם יושבים בכיסא ולא עושים כלום חוץ מ....
חרדי עובד18.04.22
34
גפני אתה אדם ששייך לעבר אתה לא עושה כלום בשביל התורה איפה הטיפול בבגץ??? איפה הורדת מחירי הדיור?? איפה ביטול סעיף הנכד בחוק השבות?? איפה הכנסת תקציבי החינוך לבסיס התקציב?? למה הקמתם את תאגיד השידור השמאלני?? למה אין חובה לייצוג הולם של חרדים במשרדי הממשלה? כלומניקים נמאס ממכם
דוד17.04.22
33
ישי אתה פצצה וגפני אתה 💯
פיני17.04.22
32
אדם שקול, חכם, וראוי להערצה פשוט דמות לחיכוי "שירבו כמותך בישראל"
יוני24.04.22
31
ממילא לא נצביע לכם ... די לראות את הקלפיות בבני ברק (גם באיזורים הכי חרדים ) בשביל להבין כמה זלגו לציונות הדתית בגלל השטויות של גפני צריך כבר להחליף את גפני השמאלן שמפחד מבחירות הלוא בלי הברכות של רבי חיים ממילא הוא פחות מנדט ...
תמשיכו לריב...18.04.22
30
ח"כ משובח אין לו תחליף
מוישה17.04.22
29
זה רק אני או שלגפני אין שום תשובה על שום שאלה
אני עושה סקר 17.04.22
28
איזה גבר!!!!💯
יענקי17.04.22
27
החונן לאדם דעת חנן אותי: שאולי החרדים בבני ברק צרכים לבקר את האחים שלהם ברמת גן כי אולי יש גטרוג על כך שהחרדים לא מחיכים- לשכנים שלהם ברמת גן -אז צריך שבמקרה(רק מהשם) יבקרו אותם יאחלו להם בוקר טוב בחיוך. וכך החרדים ינצלו מגזרות רעות.
חצי הכוס המלאה 20.04.22
26
נכון להיום אין בחירות אמתיות, זהו משחק סגור עוג לפני הבחירות , 1. לא יכול להיות שהציבור הספרדי והחרדי גדל בארבעים שנים האחרונות ואין לזה תזוזה במערכת הכללית 2. ארבעה מערכות והציבור חושב דשונה ואין תעוזה 3. יש מערכת ששולטת במערכת כמו בבתי משפט כך דעתי אומר וחייבים למצוא את זה . 4. נותנית לערבי
חומר למחשבה18.04.22
25
למה לא שאלו אותו שאלות קשות? כמו, למה הוא נדבק לכיסא כבר כמעט 40 שנה?
שמואל17.04.22
24
גפני יותר מזיק מאשר מועיל. הגיע הזמן לשלוח אותו הביתה.
מנחם20.04.22
23
גפני צועק, זועם, ומלא טענות על כל העולם ואשתו. רק את הנזקים שהוא עושה לציבור החרדי הוא לא רואה. שילך כבר הביתה.
נח18.04.22
22
יפה ישי
אין עליך בראיונות 18.04.22
21
יש מישהו שנחשב אצלו כבסדר ? איך נתקענו איתו כל כך הרבה זמן
שעיה17.04.22
20
מפני שהוא מרגיש עצמאי בלי מרן עובדיה זצ"ל ואת החכמים האחרים הוא יודע לעבוד עליהם ושם אותם בכיס. הוא מרגיש היום שאין מבלעדו הבוס של כל המגזר החרדי.
משה21.04.22
19
לכל יש זמן עכשיו הזמן לתת לכוחות חדשים לנהל את המפלגה גפני היה פעיל טוב ועשה טוב את עבודתו אבל בטוח אני שיש כאלה חכמים עוד ועוד בכלל ישראל
לוי18.04.22
18
חמור וגזען גדול כל השאר הצגה. מפחד הבחירות.
בני17.04.22
17
הוא לא מבין שאסור להקים ממשלה עם רע"מ? גם אם זה יהיה עם הליכוד, או אפשר לסמוך עליהם. תראה מה קורה בערים כמו לוד ורמלה. לא מדובר על התנחלויות כמו בית אל ויצהר, אלא על מרכז הארץ. מה לעשות ורוב העם לא גר בבני ברק. אי אפשר לנפנף במילים כמו 'תן לי את יבנה וחכמיה' והעיקר שבבני ברק יהיה שקט, ומצד שני הרבה
יוסף24.04.22
יש כזה דבר מיזעור נזקים. הממשלה האסונית שקמה פה כחלופה- היא טובה יותר? חודשי הסבל שעברו עלינו היו שווים את העקשנות? פיגועי הטרור הרפיסות השלטונית והחלשת כל הישגי הימין ?? אצלנו עושים ופועלים על פי דעת תורה, נוטלים עצה מן ה'זקנים' ולא על פי גחמה או דעה אישית, מוצדקת ככל שתהיה. ואם גדולי ישראל אמרו שה
כואב27.04.22
16
למה זז כל הזמן בכיסא
לחוץ??18.04.22
15
איש שמאל צעיר מראיין איש שמאל מבוגר
אליאור17.04.22
14
מר גפני נגמרו הימים שאתם תגידו לנו הספרדים מה לעשות ולהרגיש עליונות עלינו, וזה שאתה לא רוצה בחירות מפני שאתה יודע שהאשכנזים לא סרים למרות הרבנים ויצביעו לבן גביר. ובמיוחד אחרי פטירת מרן שר התורה אז בבקשה אל תעבוד עלינו בשם האידאולוגיה איך אומרים באידיש "חלסססססס".
ספרדי שסניק גאה17.04.22
13
אחלה גפני!!!
שיפי17.04.22
12
גפני ובנו ששכרו בהסתדרות הציונית (שתמיד הטיפו לנו שזה "טרייפ") טוב להם בגו'בים שלהם וחושש גפני לעמוד למבחן הציבור ויפסיד קולות לציונות הדתית ומי שראה תוצאות הקלפיות בבני ברק גם באיזורים החרדיים מבין על מה מדובר וגם אם ממשלה זו תעשה גיורים רפורמים במקום להשמיץ רק אותם משמיץ בתוך הנגמ"ש.. בושה...
ללא שם21.04.22
11
תעיפו כבר את ביבי
אני19.04.22
10
י
גפני הביתה חוץ מלצעוק לא עושה כלום17.04.22
9
רק הוא ומפלגה שלו לא רוצים בחירות ... רק אינטרס לעצמם
רק הוא ומפלגה שלו לא רוצים בחירות ... רק17.04.22
8
גפני מעדיף את טיבי מהספרדים . הוא לא שונה מגרוניך השמאלן פשוט רק בלבוש חרדי. גם זה סוג של ערב רב . שלמעשה אוהב רק את עצמו באותה מנטליות מהכן שהם באו . רק ששם שנאו אותם והיום עושים לאחרים את המחיצות בכל המובנים. רק שיש עוד ספרדים שאומרים שזה גשם ומתלקקים סביבם. וזו הבעייה הכי גדולה.
פרענק20.04.22
7
גפני יכול להיות שאתה צודק עכשיו? אבל אצלך כל דבר זה בלגן וצעקות. לא יפה שהחרדים תוקפים אחד את השני בתקשורת. כל המלחמות שלך נגד ש"ס לא הוסיף לכם שום קולות. רק חילול השם.
ללא שם18.04.22
6
לא מבין בפוליטיקה
לפני כמה שבועות ותעשו חיפוש כאן בכיכר - 18.04.22
5
הציבור לא חושב שגפני צריך להמשיך. הוא מיצה את עצמו ומבוגר. יש צעירים מוצלחים שהוא חייב לפנות להם את הכסא!
הציבור לא חושב 17.04.22
4
חצי הכוס המלאה לפני 31 שניות החונן לאדם דעת חנן אותי: שאולי החרדים בבני ברק צרכים לבקר את האחים שלהם ברמת גן כי אולי יש גטרוג על כך שהחרדים לא מחיכים- לשכנים שלהם ברמת גן -אז צריך שבמקרה(רק מהשם) יבקרו אותם יאחלו להם בוקר טוב בחיוך. וכך החרדים ינצלו מגזרות רעות.
חצי הכוס המלאה 20.04.22
3
יחיד ומיוחד הרב גפני רהוט ומיצג בכבוד
חן17.04.22
2
מצחיק. שהוא יגיד לדרעי מה לעשות?
ללא שם17.04.22
1
תגידו מה שתגידו אבל הוא בן אדם עם הכי הרבה ניסיון וחכמה!!
יעלי17.04.22
אולי גם יעניין אותך
אחד על אחד

ניר ברקת: "זהו יום של חשבון נפש; החרדים יודעים לכבד"

ישי כהן | 04.05.22

הרצח, השכול והרצון באחדות

הגן על בנו בגופו ונרצח | האח בריאיון דומע

ישי כהן | 03.05.22

יורה לכל הכיוונים • צפו

אלי אבידר: הרוטציה לא מעניינת את בנט

ישי כהן | 20.04.22

אחרי ההדחה מגל"צ

"אני לא ביביסט": ברדוגו מדבר בריאיון סוער • צפו

ישי כהן | 19.04.22

הממשלה והרפורמה

הממשלה והרפורמה בסלולר הכשר: שר התקשורת באולפן

ישי כהן | 18.04.22
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מדבר על הכל • צפו

גנץ בריאיון: צר לי שאין ייצוג חרדי בממשלה

ישי כהן | 16.04.22

ריאיון לוחמני • צפו

הגר"ד לאו: "לא חושש מהדחה, לא פוגע בי"

ישי כהן | 22.01.22

מי הוא חרדי?!

הרב מוטקה בלוי בריאיון סוער במיוחד • צפו

ישי כהן | 06.12.21

תקציב, חרדים ומדינה

ח"כ משה גפני בראיון לוחמני לישי כהן • צפו

ישי כהן | 02.11.21
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

צפו

פרויקטור הקורונה מסכם גל רביעי בריאיון מיוחד

ישי כהן | 21.10.21

סיפורה של הפוליטיקה הישראלית

תם עידן נתניהו? עמית סגל בריאיון מרתק

ישי כהן | 18.10.21

באולפן 'כיכר'

נתניהו, בנט והחרדים? העיתונאי בן כספית בריאיון

ישי כהן | 12.10.21

שמונה שנים להסתלקותו

הגעגועים למרן; הרבנית יהודית יוסף בריאיון

ישי כהן | 04.10.21
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"טובים השניים"

יהודה שוקרון ואלעד כהן בריאיון חג משעשע

ישי כהן | 25.09.21

הריאיון המלא

נשיא המדינה בריאיון מיוחד לישי כהן • צפו

ישי כהן | 23.09.21

ישראל הראשונה נגד השנייה

על ההגמוניה: אבישי בן חיים בריאיון • צפו

ישי כהן | 23.09.21

ההחרמה, הגזירות ו'הבוס'

שר החוץ יאיר לפיד בריאיון בלעדי לישי כהן

ישי כהן | 22.09.21
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

באולפן 'כיכר השבת'

רה"מ לשעבר אהוד ברק בריאיון מיוחד • צפו

ישי כהן | 22.09.21

בני גנץ בריאיון חג

שר הביטחון גנץ מדבר על הכל בריאיון מיוחד

ישי כהן | 21.09.21