כיכר השבת

רבני בוכרה בארה"ב וקנדה התכנסו לדיון והחלטות

הרבנים התכנסו בעיקר כדי לפתור את בעיית הצעירים והצעירות שחוברים לגויים ומבקשים לגייר אותם. הכינוס ננעל בשורה של החלטות חיוניות להעמדת הדת על תילה (יהדות)

12
קובי רוזן | כיכר השבת | כ' בשבט | 16.02.17

רבני יהדות בוכרה האמריקנים, שהתאחדו לפני שנה, התכנסו בשבוע שעבר בקווינס שבניו יורק בכדי לקבוע תקנות, במטרה לעצור את הסחף והפרצות בחומות היהדות, אל מול גלי ההתבוללות המתגברת בארצות הברית.

בפתח הכינוס הבהירו הרבנים כי הם מתאחדים תחת מרותו של בית הדין בראשותו של הגאון רבי יצחק ישראלי, שהכינוס התקיים בבית הכנסת "אוהל שמחה". הרבנים אף הכריזו במקום וחתמו על מכתב האומר כי "אין לאף אדם או לשום ארגון סמכות או רשות לייצג אותנו ואת הקהילות הקדושות ליהודי בוכרה בארצות הברית וקנדה כלל, והעושים כן אינם אלא מטעים את הרבים".

במשא העיקרי של הכינוס הציג הגר"י ישראלי את שתי הבעיות העיקריות שהרבנים התאספו כדי לעצור אותן: "הבעיה האחת היא של צעירים וצעירות שחוברים לגויים ומבקשים לגייר אותם, לרוב בגיור מהיר שאין מאחריו שום כוונה כנה לקבלת עול מצוות".

"חז"ל אומרים שקשים גרים לישראל כספחת", הוסיף הרבוהסביר את הטעם לכך המובא ברמב"ם: "הם מתגיירים לתוך היהדות לשם אישות או לשם ממון או לשם כבוד או לשם סיבה אחרת ובסופו של דבר הם חוזרים בהם ונוהגים ככל הגויים".

לדבריו, בדורות האחרונים נהוג בבתי הדין לקבל את הקולות של ה"אחיעזר", כמובן רק במקרה של כנות אמיתית בקבלת מצוות. "לצערנו הרב שמעתי מאחורי הפרגוד שיש כאלה שמלמדים אותם איך לרמות. אומרים להם: אתם הולכים לרב, אתם הולכים לבית דין, תגידו להם כן, אנחנו נשמור שבת, אנחנו נשמור תורה ומצוות, ובאים בפני בית הדין ומעידים בפניו שכביכול הם מסכימים לקבל עליהם תורה ומצוות - והכל בשקר ובתרמית. אחר כך 'סופו הוכיח את תחילתו' שמעולם הם לא שמרו תורה, לא שמרו שבת, לא שמרו מצוות, והגירות שלהם לא חלה מעיקרא".

בשל כך, התקנה הראשונה שהתקבלה, ואשר כל הרבנים הסכימו להכריז עליה בקהילותיהם, היא שלא לעשות שום גיור באופן עצמאי בשום מקום בארצות הברית וקנדה, ולא לגייר באופן עצמאי אלא רק על ידי בית הדין של קהילות הבוכרים, זאת אחרי שהמועמדים לגיור עברו וועדת רבנים שהוקמה על ידי מועצת הרבנות הבוכרית, וועדה שתבחן את רצינות כוונותיהם והאם יש להם נתונים לשמירת תורה ומצוות.

ההנהגה השניה שאומצה בישיבה היא תקנה שהונהגה כבר בימי הגאונים, והגר"ע יוסף זצ"ל העיד עליה ב"יביע אומר" שהיא אומצה על ידי הרבנות הראשית לישראל. התקנה נועדה לחסום מצבים, שכמוהם ארעו כמה וכמה בשנים האחרונות בקרב הקהילות הבוכריות, שבהם אדם מקדש אשה בשני עדים בלבד, ללא מניין וללא נוכחות רב, ולאחר מכן נוצרו בעיות קשות של עגינות ועוד.

"כל הרבנים פה ביחד מתנים שכל קידושין שיעמוד אדם ויקדש שלא בפני עשרה מישראל ולא על ידי הרב המרביץ תורה באותו מקום הקידושין האלה לא חלין. לא שרירין ולא קיימין", הכריז הגר"י ישראלי, והסביר כי על פי דברי הריב"ש, יש סמכות לבית דין להכריז כך, משום שהקהל נותן כוח בידי בית דין, ולכן קידושין שלא נעשו בפני מניין מראש מופקעים.

כבר לפני שנה, עם הקמת מועצת הרבנות הראשית של קהילות בוכרה בארצות הברית וקנדה, הוכרז על הקמת מערכת רישום נישואין שאליה יעבירו כל הרבנים את פרטי הזוגות שהם משיאים, במטרה למנוע בעיות של פיסולי חיתון, כפי שנהוג בארץ הקודש על ידי הרבנות הראשית.

באסיפה בשבוע שעבר הוכרז על חיזוק הנהגה זו, כאשר ברבנות הבוכרית מקימים בימים אלו מערכת ממוחשבת שתקל על הרבנים את הרישום.

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
וחבל שהוא חבר לרב המזוייף יגאל בן חיים שעושה בכל העולם גיורים תמורת תשלום ויחד הם מאשימים את מי שמגיירים תמורת תשלום... זאת בדיחה עלובה על חשבון העדה הבוכארית התמימה... לא חסרים רבנים בוכרים תלמידי חכמים לא צריך להביא מישהו מבחוץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב בביוף22.02.17
8
עדה הבוכרית הי"ו עוברת תהליך התחזקות בשנים האחרונות בכל העולם וגם בארה"ב והרבה קרדיט מגיעה לרבנים ופעילים בשטח שעושים את עבודתם כל אחד בתחום המתאים לו, וככה רואים יותר שיעורי תורה ויותר ילדים שמתקרבים לחינוך היהודי ולדת ב"ה. יש ארגונים ופעילים שונים שמעורבים בפעילות מבורכת למען העדה ובאופן כללי אפשר
RAFAEL01.03.17
7
הבוכארים באמריקה סבלו מ״רבנים״ שרדפו אחר כבוד וכסף שנים על גבי שנים ועד היום יש אחד בשם יהושע שמשקר ומציג עצמו כרב ראשי של הקהלה כאשר המציאות היא שרבנים אשכנזים וספרדים סילקו אותו מהרבנות לפני כחמש שנים והוא מחוץ למחנה התורה בקווינס מאז. (הוא מסתובב עם מצלמה כל היום ומצלם את עצמו בכל אירוע שהוא מוזמ
לוי17.02.17

הצגת כל התגובות

6
האמת שיש כאן מטרה לעצור את חב״ד מלשלוט ולבלבל את כל הקהלה הבוכארית....ולגבי רב בביוב אמנם ששמעתי שעושה קצת רושם הרי בסופו של דבר הוא דרשן ולא פוסק ובקושי יש לו ידע בהלכה. והגרוע מהכל זה שהוא בובה של רבני חב״ד. כשרות כרגע בידים של אשכנזים ולא מתחשבים לספרדים בכלל. נקווה שהגאון רב ישראלי ימשיך אם
אריה19.02.17
5
סוף סוף יש אחדות עם כל הרבנים הבוכארים והעיפו את הרבנים המזויפים שהרסו את הקהלה במשך שנים. לא רוצה להזכיר שמות אבל אפשר לראות מתוך החתימות שרוב המוחלט מרבני הקהלה הצטרפו יחד ובכן סוף סוף הקהלה בידים טובות ולא בידי רבנים מזוייפים.
Shimon17.02.17
4
ראשית שיוציאומתוכם אראלה הנקראים רבנים הטובים תשלום עבור נישואין מזויפים מוכרים גיטין ןעןד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זאה16.02.17
3
קישקושי שכל, אלו רבנים שמייצגים חלק קטן מאד מהקהילה הבוכרית אולי 5 אחוז... חבל שהכל עושים במחלוקת. יש את ועד הרבנים של קווינס שיש בו רבנים אשכנזים ספרדים ובוכרים ןכולל פועלים יחד לשם שמיים. חבל לייבא את המחלוקות של ספרדים ואשכנזים לארהב שלא סובלת מזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק בורוכוב17.02.17
מי שעושה מחלוקת זה מי שהתנגד לפעם הראשונה שעשו כאן משהו נורמלי מאז המחלוקת הנוראה עם "הרב" יהושע, שהוציאה שם רע לכל יהדות בוכרה, בקווינס במיוחד. כולנו צריכים לשמוח שסוף סוף מתאוששים מהאסון והשם הרע שהוא המיט עלינו. וכל מי שקורא את ה-Bukharian Times יודע בדיוק למה כוונתי, ישמרנו השם. וזה חוץ מהעובדה
אליהו חיימוף17.02.17
2
הסיבה האמתית לכל הכינוס והאחדות במירכאות של החבורה הזו הוא : 1) התנגדות לחב"ד ולבייב 2) קינא מהרב ברוך בבייב שמאוד מצליח בקהילה בוכרית בקווינס והצליח לשפר הרבה בענייני כשרות ועוד 3) הקמת גוף כשרות שבכוונתם להקים שתביא הכנסה בעיקר לאותם הרבנים שבחבורה ולמרות שלא מבינים בזה כלום אבל השוחד יעוור עי
רפאל יעקובוב18.02.17
ולכן יש לו אינטרסים שהתלמיד שלו ייבחר אפילו שהוא לא תלמיד חכם ולא מתאים.
Main street19.02.17
1
וגם שמעתי מהרב שלנו שהוא אמר בהקמה של המועצת לפני שנה שלא הקימו את המועצת נגד אף אחד, והוא בשלום עם חב"ד, וזה חוץ מזה שכמה מהרבנים במועצת הם רבנים של חב"ד. זה פשוט שטות לטעון את זה. וגם כולם מכבדים את לוי לביוב ואוהבים אותו.
לא נגד חב"ד!19.02.17
אולי גם יעניין אותך
אקטואלי

פחות אגו, יותר נשמה | סודו של חג שביעי של פסח

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 25.04.24

שיעור מיוחד

פסח | משמעותו העמוקה של החג לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 18.04.24

שיעור מיוחד לפסח

מצטער, אבל במצב הנוכחי אני בכלל לא מרגיש חג חירות

הרב יואב אקריש | 18.04.24

שיעור לשבת

בניסן עתידין ליגאל - חודש הגאולה לאור החסידות

הרב אשר פרקש | 11.04.24

שיעור מיוחד לשבת

איך מתקדמים בחיים בלי לחץ של תחרות עם הסביבה?

הרב יואב אקריש | 11.04.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תרופה בפרשת השבוע

המגיד: להקיא את הלכלוך ואת הרפש שצפים בתוכנו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 10.04.24

שידור חוזר

אל תבגוד באבא! • שיעורו של הרב יגאל כהן

כיכר השבת | 09.04.24

שיעור מיוחד

כך משפיע אוכל לא כשר על המוח והלב שלנו

הרב אשר פרקש | 04.04.24

שיעור לשבת

הבשורות קשות מנשוא. איך אפשר להמשיך מכאן? | מטלטל

הרב יואב אקריש | 04.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

המגיד הנודע

גם אתם מטאטאים את החולשות והבעיות? - גישה מיוחדת לטיפול

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 03.04.24

שיעורמיוחד

פרה. זה לא רק שם השבת, אלא גם שלב בחיים שלנו

הרב אשר פרקש | 28.03.24

שיעור לשבת

איך אפשר להתמקד בחצי כוס המלאה כשהחצי הריק מכאיב?

הרב יואב אקריש | 28.03.24

המגיד הנודע

תשובות על השאלות הללו יכולות לשנות את חייכם | צפו

הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון | 27.03.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

שיעור מיוחד לפורים

עד דלא ידע: באמת לשכוח מי היה המן ומיהו מרדכי?

הרב אשר פרקש | 21.03.24