כיכר השבת

אברהם פריד והבובות: המסמר האחרון בארון הקבורה של המוזיקה החסידית / דעה

האם פריד, מאחרוני השרידים שמגישים לנו על מגש של זהב מוסיקה מזוקקת ומשובחת, נכנע גם הוא למשאת הנפש הפושה בקרב זמרינו להיות טרנדי ומגניב? הטור של אלי שפירא (ביקורת, מוזיקה)

77
אלי שפירא | כיכר השבת | ל' בשבט | 09.02.16
אברהם פריד, ארכיון
אברהם פריד, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

אם להתחיל מהסוף, הסרטון שבוודאי נתקלתם בו ברחבי הרשת בימים האחרונים, של אברהם פריד שמנהל שיחה ביזארית עם בובה, גרם לי להרגיש קצת לא בנוח. כן, עד עכשיו אני מנסה להבין בעצם למה.

בסרטון רואים את פריד הצנום והחביב, חוזר מתפילת שחרית עם תיק הטלית והתפילין מתחת לזרועו, ומחפש את ג'וש פרידמן. הוא דופק בחוזקה על דלת האולפן ומגלה שהאיש אותו הוא מחפש הוא בעצם בובה. פריד מתיישב ומתחיל לנהל שיחה מוזרה עם הבובה, שבמהלכה מגלים הצופים שענק הזמר החסידי העולמי - מתכוון להופיע לצד הבובה, באחת ההופעות הקרובות, כאן בישראל.

פריד והבובות (צילום ועריכה: אייל ציון)

לא ברור מה עומד מאחורי שיתוף הפעולה המוסיקלי הזה, ועוד יותר לא ברור למה אברהם פריד, ממלא האולמות הסדרתי, שכל הכרטיסים להופעות שלו נמכרים בשעות בודדות - זקוק לגימיקים זולים בצורת בובות צווחניות שמנסות להצחיק בכוח.

האם פריד, מאחרוני השרידים שמגישים לנו על מגש של זהב, מוסיקה מזוקקת ומשובחת, נטולת גימיקים מעצבנים, האם פריד נכנע גם הוא למשאת הנפש הפושה בקרב זמרינו, להיות טרנדי ומגניב? אבריימ'ל, פס הקול הניצחי של חיינו, ששיריו מלווים אותנו בכל שלב ונקודה בחיים, משליך מאחורי גבו את הקריירה הענפה שלו, שכולה רצופה באבני דרך מוסיקליות, כדי לשיר עם בובות? וכך שאלתי את עצמי בכאב, ובאהבה גדולה לאיש הצנום והמוכשר, שאנחנו כ"כ אוהבים.

המוסיקה החסידית של פעם התפוגגה ופינתה את מקומה לישראליות שכובשת ונוגסת בכל חלקה טובה. זה ידוע ועצוב - מילא. איכשהו כבר התרגלנו לקליפים פרובוקטיביים, לדואטים עם רמי קליינשטיין / שלומי שבת / יהורם גאון - מחק את המיותר. (מה השלב הבא? דואט משותף של אהרל'ה סמט ואביב גפן?).

כל תעשיית הגימיקים המוסיקליים הזאת אולי מצליחה לתפוס לנו את העין לכמה דקות, לעניין, ליצור 'באז' פה ושם, אבל באמת, שמזמן הפסקנו לֶצָפות למוסיקה טובה. נראה שהזמרים התכנסו כל אחד בתוך הפינה שלו, אם זה ליפא - בקליפים הפסיכודליים ובמוסיקה האלקטרונית, אם זה שוואקי שהלך למחוזות מוסיקליים אחרים לגמרי - כי מבחינה מסחרית כנראה שזה ריווחי יותר, ואם זה מ.ב.ד שגזר על עצמו שתיקה מוסיקלית ארוכת שנים, ומלבד סינגלים מקרטעים פה ושם לא באמת מצליח לשחזר את ימיו הגדולים. (ואנחנו כל כך מתגעגעים אליו...).

היחיד שעשה רושם, שנשאר יציב ואיתן במקומו הוא אברהם פריד. הקול הענק, הנוכחות הכובשת, האהבה האדירה שקיבל מכלל הציבורים, וגם סיעתא דשמיא לא קטנה, דחפו אותו לקדמת הבמה. בוואקום שנוצר, פריד מיצב את מקומו כזמר היסטורי, אייקון. סמל מוסיקלי ניצחי - ענק הזמר החסידי בכל הזמנים, סוף פסוק נקודה. כי מעולם לא קם מתחרה ראוי לפריד, וגם אם קם - הוא מיהר להימלט על נפשו מהנישה החונקת של "המוסיקה החסידית" למחוזות אחרים.

פריד נשאר לעמוד באותו מקום בגבורה, לא ברח לאלקטרוני ולא עשה קליפים מגוחכים. (אכן, פריד שידרג גם כמה שירים ישראליים, אבל נסלח לו. המבטא הברוקלינאי-חסידי מכסה על המחדל. ומה גם שמיד אחר כך, בהופעה הוא עובר לשיר את 'רצה' ואנחנו שוכחים לו את הכל...).

פריד כאמור שמר על קו סולידי, מכובד ומכבד, עד שהגיע הסרטון עם הבובות. נראה, שגם אבריימ'ל איבד את זה. שגם הוא כבר לא מצליח להביא את הסחורה (הייתכן?), ומנסה לקרוץ לנו באמצעות סרטונים ובובות.

לא ברור מה חשבו לעצמם החבר'ה שמתניעים את הגלגלים המשומנים של מכונת המוסיקה שנקראת אברהם פריד. "היי!" אמר שם מפיק אחד לחברו, "פריד כבר לא מה שהיה פעם. הכרטיסים לא נמכרים בקצב מספק, בוא נצמיד לו איזו בובה צווחנית! עם שיערות פרועות והכל. זה סטארט-אפ היסטרי. כל הכרטיסים יימכרו בשניות".

אני מאוד מקווה שהשיחה הזאת לא נערכה במציאות, ואם כן, אז הנה מבזק חדשות מיוחד - הבובה לא תביא קהל. אולי ההיפך. כי מי שמגיע לראות את אברהם פריד, להתענג על השירים שאהבנו, להשתומם מהיכולת הקולית שלא מהעולם הזה, עוד מסוגל לבלוע את יהורם גאון או חנן יובל. גם עם עמיר בניון אנחנו נחיה. אבל בובות? בחייכם. מיותר.

משנכנס אדר מרבים בשמחה. אברהם פריד הוא שליח של הקב"ה להביא שמחה לעם ישראל (איזו קלישאה חבוטה). השמחה האמיתית מגיעה בשירה יהודית סוחפת. את הבובות והגימיקים האחרים אפשר להשאיר לאחרים. אבריימ'ל כאן כדי לשיר, לרגש, ולשמח.

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
אף אחד לא יכול להאפיל על פריד. נהפוך הוא כל מיזם שלו מעצים אותו. העיקר שהוא משמח את עם ישראל. ושירבו הדואטים עם שאר זמרים מכל השכבות מוזיקה מחברת ועולה על הכל. העיקר אהבת ישראל וחיבור. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל 11.02.16
60
אני בעד גיוון , זה מקסים לא מעייף לא חוזר על עצמו ואברהם פריד תמיד אבל תמיד מוציא בסופו של דבר גם אלבומים שחוזרים לשורשים החסידיים. השירים של פעם שייכים לשל פעם ולא יחזרו.. האוזן המוזיקלית של הדור החדש שונה מהישן... וכל אחד יבחר מה מתאים לו ומה בא לו לשיר
גלית10.02.16
59
שכחתם את " ויגד משה " שכחתם את " ידעתי " שכחתם את הדיסק באיידש שיצא לפני שנתיים ??? אפשר לחשוב קליפ חמוד לכבוד פורים ! נכון שהמוזיקה היום השתנתה , אבל דווקא פריד שומר על הדרך !! שיר ישראלי פה ושם , זה לא לשנות דרך ! זה לקרב עוד יהודים ! ואלי תמשיך לכתוב , אתה כותב יפה ! גם אם אני
יוסי10.02.16

הצגת כל התגובות

58
פריד זה לא פריד של פעם עין מה לעשות הוא רואה שיעקקב שווקי ממלה עולמות של15 אלף איש זה מציק לו לכן צריך משהוא חדש וזה אדבר החדש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יסי09.02.16
57
רוצים את פריד עם השירים של יוסי גרין, כמו פעם ולא כל הטרנדים החדשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברי09.02.16
56
אתה לא הבנת במוזיקה ולא מבין בזמרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים14.02.16
55
דבר ראשון-הקליפ הזה יצא לפני 4 שנים-ואני הייתי בהופעה הזו ככה שזה היה מזמן ההופעה היתה מדהימה כמו שאבריימל יודע לתת והיה סה"כ קטע קטן של הבובות-שלא באמת ריגש אותי או הוזיז לי משהו..... אבל הבעיה היא שלמשהו פה נדפק השכל-ולא סתם---נדפק ובגדול!!! למה להעלות סרטונים מלפני 4 שנים (שלא היו כאלה גרועים) ול
מירי13.02.16
54
אני לא מבינה למה לוקחים הכל לצד השלילי....! סך הכל רוצה קצת לצאת מהשגרה!!!
משהי11.02.16
53
אם כי לא הייתי לוקח את זה למקום כל כך קיצוני. ראיתי, גיחכתי, המשכתי. באמת לא חושב שזה מקדם אותו במשהו. אבל נו, מילא, הוא חושב שזה עוזר לו אז שיהיה..
יהודה10.02.16
52
השירים החסדיים העכשיויים בעיניי הם כל כך ירודים, ככ מנסים לחקות את המוזיקה הכללית ונטולי טעם. פשוט סירחון. כמה שיותר טראנס ויותר "מודרני" לא מבינים שהמוסיקה שאני מצפה מהחרדים החסידים היא דווקא עם נשמה. וכשמשהו לא אורגינאל הוא הופך להיות מגוחך. תבינו כבר יא זמרים מבולבלים. (נשלח באמצעות כי
מישהי10.02.16
51
נכון אתה מתגעגע לפריד של תניא עם הקול ומהקלט והמשקיים הגדולות ...אבל בחיאט צדיק, הסרטון הוא סרטון חמוד(ואולי דבילי טיפה) מכאן ועד ךהפוך את פריד לאחד שאיבד כיוון ונהיה ליפה 2.... הגזמת ידידי פריד היה וישאר פריד הברוקלינאי שישיר (כן,עם עמיר בניון ) אדרבא ותניא וימשיך לשים צדקה לפני ואחר כל הופעה והקה
ללא שם09.02.16
50
חברהמן.מכפת לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה09.02.16
49
האמת היא שעד שמצאתי את הכתבה הזאת, ובעצם גם אחרי, עדיין לא הצלחתי להבין מה פשר הסירטון המוזר הזה, שאלי כתב עליו כ"כ טוב, ובאמת מעניין אותי מה אברהם פריד הגיב על תגובות הציבור, ומה גרם לו להוציא סירטון כזה, ממש לא מובן מה הוא ניסה למכור פה...
מוזיקאי02.06.17
48
פריד עשה ועושה ועוד יעשה מוסיקה חסידית אותנטית מלאת רגש יהודי אמיתי.לאחרונה אנחנו עדים לכך שיוצרים רבים בתחום המוסיקה חוזרים לעשות מוסיקה יהודית טהורה.הכותב הנכבד “תקוע“ איפה שהוא לפני 10 שנים , כתוצאה מאותה תקופה נוצר אנטגוניזם למוסיקה שמנסה לחקות מוסיקה עולמית ולא יהודית וזו בדיוק הסיבה שאנו עדים
חיים12.02.16
47
הוא רוצה קצת לצאת מהשגרה, אני לא יודעת למה לוקחים את זה לצד השלילי..!
משהי11.02.16
46
צריך לדעת לשתוק, במקום לדבר שטויות ! אין שום קשר בין משפט אחד ממה שכתבת למשפט השני . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי10.02.16
45
אבריימל מצא את העיתוי הנכון ר׳ח אדר לפרסם את הסרטון המשעשע הזה . מותר להיות בשמחה ולא כל דבר צריך לנתח אין לכם על מה לעשות כתבות לכו לחפש !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ ינקוביץ 10.02.16
44
מה קשור מוסיקה חסידית לזה שכשהוא עושה מופע אז הוא משלב גימיק? נורמלי לחלוטין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי09.02.16
43
מהתקופה שהבחור התחיל לשיר עם זמרים ישראלים חילונים
אמת09.02.16
42
אברהם פריד לא נושט מאחוריו את המוזיקה שלו, לא רודף אחרי גימיקים, ולא שום דבר אחר. מותר לזמר לגוון, להופיע עם סגנון שונה משלו. קח את החיים בקלות.
איתן09.02.16
41
לאברהם פריד היקר , תישאר מה שהיית ואתה , אתה טוב בעינינו גם ככה !!!
אבי14.02.16
40
אתה הרי יודע שאברהם אדם וזמר מושלם אז למה לנסות בבככחח למצוא את הבעיות הא? אברהם אדם עם נשמה שגורם לך לרצות להתקרב יותר ויותר להקבה. אז למה להתקטנן כשהוא רוצה קצת לצאת מהשיגרה ולמרוח לנו חיוך על הפנים???? למה בכח למצוא רע כשאין?? אברהם פריד זמר ענק עם לב ענק וקצת חיוכים בחודש אדר לא יזיקו אלא רק רק
יאיר ליפשיץ11.02.16
39
סבא שלי מתענג על שירי ר' בן ציון שנקר ור' יענקל' תלמוד,גילוי נאות: גם אני אוהב אותם.יחד עם זאת לא מצפה שהמוזיקה היום תשמע בסגנון הזה.. האמירות שלך קצת טרחניות
סבא שלי10.02.16
38
הוא עושה את זה בשביל לשמח את קהל מאזיניו ולא בשביל הריטטינג ומילוי אולמות הופעותיו. הכותב נשמע מתוסכל משהו...........
משה09.02.16
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם09.02.16
36
יוני קודם כל, אל תראה את הכסילות שלך במוזיקה שמתבטאת בכך שאת מסכים עם אלי הטיפש שאין לו מה לכתוב ולכן הוא רוקד על הדם של אבריימל... וזה ממש לא העניין פה של לדעת לקבל ביקורת יש פה עניין שהמבקר לא יודע לדבר!!! ק"ו לבקר........... ואני כבר יכולה להחליף אותו עם כל זה שאני ממש לא מבקרת.... ככה ש-יוני-תעש
מירי16.02.16
שכתב פה איזה תגובה מפגרת.
יהודה04.10.16
35
ומביא ביקרות נוקבת איפה שצריך
יהודה הלר11.02.16
34
אתה חסר לנו בתוכנית שיר של יום וכל התוכניות המעולות בקול ברמה!
יוסי ש.ב10.02.16
יתפוצץ בקרוב!!! אלי למה נראה לך למען ה שמשהו אכן ימשיך להעריץ בנאדם חסר תוכן כמוך??
מירי13.02.16
33
דייי לחטטנות ומספיק עם התלונות שלך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי10.02.16
32
קוטר סידרתי
מני09.02.16
31
נכון שהשימוש בבובות יותר מקובל בארצות הברית מבארץ אבל מה לעשות שיש כל מיני מסרים שפסיכולוגית יותר קל לקבל מבובות מאשר מאנשים
.09.02.16
30
קראתי גם את המאמר שלך על התפילת סליחות נוסח קרליבך ברובע ואיך שזה גימיק וכו' וגם פה. לכל דבר יש בסיס אמיתי גם לטענות שלך על גימיקים וזולות במוזיקה,אבל, מכאן ועד ניפוח ענינים כל פעם מחדש...נמאס. אתה לא דב הלברטל וזהו. אל תיהיה פובליציסט מוזיקלי. על התפילה של קרליבך ברובע בסליחות למשל אני עצמי ועוד הר
אסתי16.02.16
29
בשביל להיות מבקר.לא צריך להיות דמגוג.. המסמר האחרון?? וואו.. הגזמת..נסחפת..מה לא.. רבון העולמים הוא חלק מארון הקבורה?? אז הוא גם עשה איזה גימיק..אוהב יותר אוהב פחות סבבה ענייןו של טעם.אבל מסמר בארון קבורה???
טום11.02.16
28
גם מוזיקה וגם משחק פשוט מושלם וכייף לראות ולשמוע אברהם היקר תמשיך לשמח יהודים ולחדש דברים (העולם אוהב התחדשות ומידי פעם להזכר בעבר)
ר.ק.10.02.16
27
"אכן, פריד שידרג גם כמה שירים ישראליים, אבל נסלח לו." אה זה בסדר ? אבל כמה בובות זה מה שמפריע לך ? הוא לקח שיר של זמרת ..וזה מה שמפריע לך ?? לזה קוראים צביעות חבר
אבי1010.02.16
מרדכי בן דוד בזמנו לקח שיר גוי לחלוטין, שיר של להקה גרמנית מהאירוויזיון, לשיר קוראים "אידן" שזה הרבה יותר גרוע.
חיים10.02.16
26
???
shauly10109.02.16
25
סתם ממורמר, המוזיקה החסידית חייה ונושמת חבל שיש תמיד את המדוכאים שחכמים בעייני עצמם, וחושבים שאוטוטו זה נגמר, זמר פנטסטי חסידי,שמה לעשות מתפרנס מהופעות מעורבות מכיוון שאנחנו/הרבנים דחינו אותו,במקום להחמאי על הקירוב והקהלים החדשים שהוא מחבר למוזקה החסידית היפיפה שלו, בחרת להתפס לפרסומת חמודה. זה הרמ
יהודי טוב18.10.17
24
שטות מוחלטת. הכותב כנראה לא מוכשר מספיק קדי להביא חומרים אמיתיים אז הוא הולך על ספקולציות זולות שלא ממש מוסיפות לו נקודות... הסרטון הנ"ל נוצר כקדימון קומי להופעה (שכבר היתה) - משהו מעניין והמוריסטי בשביל הכיף וממש לא דרך חדשה שאברימל' הולך לכיוונה, אברהם פריד הוא יוצר ענק וגאון אמיתי שיודע לתת לקהל
שעילה11.02.16
זה מה שאכן כתבתי,הבעיה היא שיש אנשים שמחפשים את הרע...הבעיה היא שהם חושבים גם שהם מצאו אותו...... אלי-זה שאין לך כבר מה לכתוב ואלו דעות להביע זה לא אומר שאתה צריך ללכלך על אבריימל!!!!!!!! הלוואי שתגיע לרמה שלו.....
מירי13.02.16
23
התוכנית הכי טוב בקול ברמה
י.ג11.02.16
22
יפה מאוד, מדהים שרואי השחורות תמיד מצליחים למצוא איזה נקודה שחורה אז בבקשה ספר לנו מי אתה ונמלא כאן את התגובות בביקורת גם עליך אדון אלי!!
יוסלך10.02.16
21
תפסיקו רק להתבכיין.יש סיבה למה פריד כבר לא מופיע לקהל החרדי אלא הבין מי הקהל האמיתי שלו ודי לחכימא...
יענקי10.02.16
20
טור מיותר יכלת לכתוב שאתה לא אהבת יש אנשים שאוהבים קצת הומור שחרר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף10.02.16
19
המלך עירום
יוסי09.02.16
18
חחחחחחחחחח😂😂😂😂😂😂 באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבריימל ענקקקקר15.02.16
17
לכל הטוקבקיסטים המתלהמים שיודעים רק לקלל ולהשתלח באלי שפירא , כולכם גייבורי מקלדת גדולים. גועל נפש של בני אדם. ארור מכה רעהו בסתר. אגב אני מסכים עם כל מילה שכתובה כאן
יוני גרין 14.02.16
16
הלוואי שאברהם פריד יבטל את השטות הזאת עם הבובה וישאר כמו פעם חסידי ,מרגש וסוחף. גם ככה אין היום זמרים משמעותיים והוא השריד האחרון שנשאר מהמוזיקה הנפלאה הזאת.
שירה11.02.16
15
באמריקה הופעות שלו ריקות מה שעובד בארץ לא עובד באמריקה וגם הפוך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי הגר בניו יורק10.02.16
14
בתשע"ב פריד כבר הופיעה עם הבובות בבריכת הסולטן, כך שכל התאוריה שלו מופרכת, וחוץ מזה הוא נשמע מתוסכל משהו, כנראה התאכזב ממשהו,
מתי09.02.16
13
אני לא יודעת איזה צד הפיק את הסרטון הזה אבל מה שבטוח שפריד רצה להראות פה בדיוק ההיפך ממה שאתה אומר.....
אלישבע09.02.16
12
.
חח26.02.16
11
האם פריד, מאחרוני השרידים שמגישים לנו על מגש של זהב, מוסיקה מזוקקת ומשובחת, נטולת גימיקים מעצבנים, האם פריד נכנע גם הוא למשאת הנפש הפושה בקרב זמרינו, להיות טרנדי ומגניב? אבריימ'ל, פס הקול הניצחי של חיינו, ששיריו מלווים אותנו בכל שלב ונקודה בחיים, משליך מאחורי גבו את הקריירה הענפה שלו, שכולה רצופה בא
חסוי11.02.16
לא יכלת לכתוב את ז בלי כל ההקדמה הזאת?
חח26.02.16
10
פריד ואמרגניו הגיעו למסקנה שבכדי להתפרנס הוא חייב לפנות לכמה שיותר ציבורים לכן הוא מופיע במעורב לכן גם הגימיק עם הבובות בעידן של היום כשהוא הולך ומזדקן הוא חייב לפנות לכמה שיותר ציבורים.החרדים ימשיכו להאזין ולקנות אותו הסרוגים יגיעו להופעות שלו שם הוא מציג עצמו לפחות כמו הרצל מבחינת הציונות שר להם ש
רו10.02.16
את האמת-זה פשוט מצחיק אותי לקרוא את הגיבובי שטויות של החברה פה(הקנאים כמובן) ואתה רו-עלית על כווווווולם אני קצת מכירה את ההפקה ואת מה שהולך שם הבעיה היא שההפקה של פריד ממש לא חושבת כמוך..... פריד-הוא בבחינת כוכב על-שממשיך לעלות,המוזיקה שלו-מצוינת וסטופל הוא כישרון מהלך!!! טיפ קטן:תפסיק להוכיח את חול
מירי13.02.16
9
דווקא חברהמן!! קצת לפני פורים רצה לשמח את עם ישראל. מה קרה?? לעשות עניין ולנתח כל דבר? מי שכתב את הטור הזה הוא משועממם!!! לך תחפש משו אחר להוציא עליו את הגיגיך!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.02.16
8
חבר'ה ביננו, המוזיקה שהייתה עד לפני עשור ויותר היה בכוחה להחיות נדכאים ולשפר מצב רוח... היום רח"ל... אחחח... אם היו עוד שירים כמו רצה ה' , תניא, זכור, אדרבה, ועוד ועוד ועוד... בקשר לבובה... אני חושב שהוא עושה לפי הדרישה המטומטמת של הציבור... אני גם לא בטוח שכל מי שבא להופעה שלו בא דווקא לא. פריד..
מילה בסלע09.02.16
7
הבנאדם מוציא סרטון קצת להצחיק אותנו. למה אתה הופך את זה לחורבן?
d.l09.02.16
6
גם אם יש בו משהו נכון - הוא מוגזם מכדי לכתוב כתבה שלימה על ש"הלך ואיננו".
ש.מ.05.03.18
5
ימותו הקנאים..
M11.02.16
4
מה אתה מקשקש? תילי תילים של מסקנות, שיחות-מדומיינות ומהלכים שלמים בנית על הסרטון החמוד הזה, שבסה״כ פורסם בר״ח אדר ומרח לנו חיוך על הפנים... אם אין לך על מה לכתוב - אז אל! פשוט אל.
שייקע פייפער10.02.16
3
מילים שלך ! ט' בתמוז תשע"ה ! אז אברהם פריד יותר גרוע מליפא ? אתה יודע מה נראלי אתה כאן בשביל לעשות בלאגן , אין לך באמת דעה בענין כזה או אחר, כי אם כן אתה ממש טיפש ! ואם זה מי שאתם מעסיקים כיכר השבת ,אחד שרק בא לעשות באלגן ,זה בושה וחרפה ! במקום להביא משהו שיתן קו ברור לציבור, בימים כ"כ לא ברורים אל
יהודה1010.02.16
2
די לקינאה דיייייייייייי מי שמחזיק אייפון זה יותר גרוע!!
ד09.02.16
1
כל מילה בסלע...
אא09.02.16
אולי גם יעניין אותך
שירים חסידיים

"להתפלל" | ילדי ואבות 'נתיבות משה' - קדימה בשירת המונים • צפו

יאיר טוקר | 09.05.23

יוסי ויינר ואברהם בלטי מבצעים: "והיא שעמדה"

יאיר טוקר | 02.04.23

חולם כמו יוסף

משה שמחה ותזמורתו בביצוע מקפיץ • צפו

יאיר טוקר | 08.08.22

תשעה באב תשפ"ב

ילד הפלא בנצי קלצקין באמירת מגילת איכה

איציק אוחנה | 07.08.22

הקלידן יוסף יצחק פרקש מגיש: ''קול דודי''

יאיר טוקר | 24.08.20
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

פסנתר לשבת: "מה טובו אהליך יעקב"

נתנאל לייפר | 03.07.20

פסנתר לשבת אחר ג' תמוז: אנעים זמירות

נתנאל לייפר | 26.06.20

פסנתר לשבת: לזכרו של יוסל'ה רוזנבלט ז"ל

נתנאל לייפר | 19.06.20

'פסנתר לשבת': "מי האיש החפץ חיים"

נתנאל לייפר | 12.06.20
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

פסנתר לשבת: ניגון 'איזהו מקומן של זבחים'

נתנאל לייפר | 05.06.20

פסנתר לשבת זכור: "אם מצאתי חן"

נתנאל לייפר | 06.03.20

פסנתר לשבת: "אל אדון על כל המעשים"

נתנאל לייפר | 28.02.20

פסנתר לשבת: ושמרו בני ישראל את השבת

נתנאל לייפר | 14.02.20
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

פסנתר לשבת שירה: "וראו בנים את גבורתו"

נתנאל לייפר | 07.02.20

פסנתר לשבת בא: "בצאת ישראל ממצרים"

נתנאל לייפר | 31.01.20

פסנתר לשבת: "לכתך אחריי במדבר"

נתנאל לייפר | 24.01.20

פסנתר לשבת שמות: "והסנה איננו אוכל"

נתנאל לייפר | 17.01.20
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פסנתר לשבת ויחי: מחרוזת 'ישימך-המלאך'

נתנאל לייפר | 10.01.20

פסנתר לשבת חנוכה: "חשוף זרוע קודשך"

נתנאל לייפר | 27.12.19

פסנתר למוצאי שבת: ותשלח ברכה והצלחה

נתנאל לייפר | 21.12.19