כיכר השבת

הסודות נחשפים

כך ענקיות הפרסום מנסות לגרום לנו לרכוש מוצרים

מכירים את המושג נוירומרקטינג? גם אם לא, וכנראה שלא, אתם מוזמנים למסע במוח על מנת להבין איך חברות גורמות לנו לרכוש מוצרים בשלל שיטות מתוחכמות • מרתק (צרכנות)

ארי טננבוים | כיכר השבת | כ' בתמוז | 19.07.22
ענקיות הפרסום גורמות לנו לחשוב  על המוצר "כאן ועכשיו"
ענקיות הפרסום גורמות לנו לחשוב על המוצר "כאן ועכשיו" (צילום: שאטרסטוק)

נוירומרקטינג. מה אנחנו יודעים על המילה הזאת?

בדובר בשיטה שפיתח פרופסור הולנדי בשם אלה שמידט לפני שני עשורים על מנת לפצח את מוחו של הלקוח בכדי לדעת איך לפרסם נכון וממילא גם למכור נכון.

בכתבה שלפנינו נגלה מעט מסודות הנוירומרקטינג ונבין איך מפרסמים נכון מוצרים על מנת שנרכוש אותם מהחברה המפרסמת. תחגרו.

2 סוגי חשיבה

המוח הצרכני שלנו פועל לפי שני פרמטרים. מחד – חשיבה מיידית. מאידך – חשיבה שקולה ומדודה.

לעיתים אנו עלולים לבחור מוצר כי רצינו אותו כאן ועכשיו ולא משנה מה המחיר וההשלכות של הקנייה (אפילו שאין לנו די כסף לזה ואפילו שאנחנו לא באמת צריכים את המוצר), ולעיתים אנחנו נשקול בכובד ראש האם לקנות את המוצר כי אולי המחיר יקר מאוד ואולי הוא לא ישמש אותנו לצורכנו. אנחנו נבדוק בכבוד ראש יתרונות מול חסרונות.

כעת שאנחנו יודעים את שתי השיטות בהם המוח שלנו עובד, נבין כמה פועלות ענקיות הפרסום שנעבוד כמה שיותר לפי שיטת החשיבה המיידית. כאשר הם יודעים את השיטה הרבה יותר לפנינו הם פועלים לפיה בעת הצורך כבר שנים רבות.

לעיתים חברות הפרסום ידברו למוח שרוצה הכל כאן ועכשיו ולפי זה יתאימו עבורו את הפרסומת ולעיתים הם ידברו אל החשיבה השקולה שלנו ויתנו לנו נימוקים משכנעים (ומוצדקים) מדוע אנחנו צריכים את המוצר שלהם. הפניה אל החשיבה השקולה תעשה לרוב על מוצרים גדולים (גם פיזית) ויקרים.

שיטות הפרסום

כדי לדבר אל החשיבה המיידית שלנו פועלות ענקיות הפרסום בכמה שיטות שאותם נחשוף לפניכם כעת:

אתה צריך אותי

אבי אבות שיטת הפרסום הינו קביעת העובדה שאתה, הלקוח, חייב את המוצר. ככל שענקיות הפרסום יסבירו לנו עד כמה זה נחוץ לנו – אנחנו נשתכנע ונקנה את המוצר שלהם.

כמה שפחות אופציות.

ברגע שיש יותר מדי אפשרויות לבחירה (שתי דגמים בארבע צבעים שונים, לדוגמא), עלול לגרום ללקוח שיתוק. הוא לא יודע מה לבחור והוא לא רוצה לפספס הכל ולכן ייתכן הוא יתמהמה מלקבל החלטה כעת אלא ימשיך בסדר יומו וממילא יישכח מהמוצר.

על מנת לא להגיע למצב הזה, ענקיות הפרסום יציעו לרוב עד שתי אופציות לבחירה. ככה זה מקל על הלקוח לרכוש את המוצר שהם הצליחו לגרות אותו.

מהר לפני שיגמר

על מנת לגרום לנו לקנות כאן ועכשיו, ענקיות הפרסום (ולא רק) עושים לנו תחושה של "עוד רגע זה נגמר" ולא יישאר לנו. ככה, שהמוצר על זמן שאול, אנחנו נמהר לקבל החלטה ונרכוש את המוצר.

המעלה על פני המתחרים

כדי לגרום לנו לרכוש דווקא את המוצר שלהם, פועלות חברות רבות להדגיש מה הייתרון שלהם על פני אחרים. עם שתי חנויות יציעו את אותו המוצר אך חנות אחת תציע מים קרים חינם ללקוחותיה, אנחנו נעדיף לבחור בה.

כדי לגרום לנו לרכוש את המוצר החברות מדגישות מה המעלה שלהם – וזהו. אנחנו כבר בכיס שלהם.

פירוק מספרים

על מנת לגרום לנו לא להירתע מהמוצר כותבות החברות על המוצרים 399.90 ₪. כשאנחנו רואים מספר 'מפורק' הוא פחות מפחיד אותנו ממספר שלם – 400.00 ₪.

פרסום וכמה שיותר

מחקרים מראים שהרבה מההחלטות הצרכניות שלנו אנחנו מקבלים על סמך ש"ראינו ב..", או "שמענו ב..", מאשר על סמך דעה מקצועית.

החברות, שמודעות לשיטה מימים ימימה, מפרסמות וכמה שיותר. כך, גם אם המוצר שלהם לא "המחדד הכי חד בקלמר", הם גורמים לנו להאמין שהוא טוב, עובדה, מפרסמים על זה בתקשורת...

אז איך לצרוך נכון?

נו, אז אחרי שגילנו מעט משיטות הפרסום – זהו, לא להאמין יותר לפרסומות? לא נקנה יותר כי 'עובדים עלינו'?

לא. כמו כל דבר בחיים, לא כדאי להיות קיצונים לשום צד. לא נמהר לקנות כל מוצר "כי ראיתי פרסומת" ואין צורך להתחיל לחפש בכל פרסומת איפה העוקץ. נפעיל שיקול דעת אמיתי לפני כל רכישה שלנו. כדאי לבדוק עם עצמנו בכנות: האם אני באמת צריך את המוצר? האם הוא שווה את המחיר? כמה זמן הוא ישמש אותי ועד כמה הוא איכותי?

עכשיו אנחנו יודעים 'לצרוך' פרסומות בצורה חכמה יותר. שיהיה לנו קניה חכמה ומועילה!

תוכן שאסור לפספס
תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
אולי גם יעניין אותך
צרכנות נבונה
ש

הכירו את כרטיס האשראי שמחזיר כסף על כל קנייה

כיכר בשיתוף ישראכרט | מקודם
ש

מדינה במלחמה

החיים ממשיכים: השוואת ביטוחי רכב אונליין מול כל החברות

כיכר בשיתוף גפנר ביטוחים | מקודם

המומחים מסבירים:

הטיפים ששווים לכם כסף: כך תגיעו לחגים מוכנים כלכלית

ארי טננבוים | 07.09.23
ש

אזהרה

משלמים באשראי? כך תבטחו את עצמכם מפני גניבות!!!

כיכר בשיתוף בנק הדואר | מקודם
ש

יוקר המחייה

מהן הדרכים המומלצות להתמודדות עם חובות כספיים?

כיכר בשיתוף משרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'. | מקודם
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

כל הטיפים החשובים

תהיו צרכנים נבונים בחגים: זה הפער במחיר בין הסופרמרקטים

בני סולומון | 05.09.23

החל מהחודש הבא

מכה כלכלית להורים: הטבת המס תצטמצם | מתי היא תחזור?

כיכר השבת | 19.01.23
ש

ממשיכים להתקדם: מינויים חדשים בהנהלת קבוצת שטראוס

כיכר בשיתוף שטראוס | מקודם

כיפופי ידיים

'שופרסל' סירבה להעלות את המחיר של מוצרי 'טרה'

כיכר השבת | 18.10.22
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם
ש

מתחדשים לשנה נקיה

מקווים לשנה נקייה ללא רבב? מינליין מגשימה משאלות לא רק לשנה אחת!

כיכר בשיתוף מינליין | מקודם
ש

גם לכל ימות השנה

תנובה מציגה מגוון מוצרים חדשניים לתשעת הימים

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם
ש

רגע של מנוחה

הוארך תוקף מימוש השובר ברשת חנויות אימפרס

כיכר בשיתוף אסם | מקודם

יאללה שופינג?

שר האוצר יוזם: הגדלת הייבוא - ללא מע"מ

יוני גבאי | 28.07.22
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

דו"ח 'ההכלה הפיננסית'

החרדים מושכים הרבה מזומן - וחוסכים מעט

רפאל כהן | 25.07.22
ש

בחירת מזרן עניין משמעותי

עמינח סידרה זוגות מתחתנים וההורים מרוצים

כיכר בשיתוף עמינח | מקודם
ש

בנק מרכנתיל מבין אותך מצוין

לקראת עונת החתונות מציעהלוואות אטרקטיביות בהתאמה אישית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

מהפכה של ממש

שיתוף פעולה מרגש בין 'אופטיקל סנטר' לת"ת ישיבת פונוביז'

כיכר בשיתוף אופטיקל סנטר | מקודם
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

לחסוך וליצור כסף

יציאת מצרים הפרטית ל'לכלכלה נבונה'

כיכר בשיתוף מסילה | מקודם
ש

נעים להלביש

משחק הטריוויה האינטראקטיבי של 'שרייבר'

כיכר בשיתוף שרייבר | מקודם