כיכר השבת

'מעשה נבזי ומכוער'

כרמל שאמה חסם מעבר הולכי רגל מבני ברק

עיריית רמת גן, שהעומד בראשה פרסם אמש הודעה "מחבקת" לתושבי בני ברק הסובלים מתחלואת קורונה גבוהה, חסם היום - בניגוד לחוק - את כניסתם לשטח עירו • צפו (חרדים)

50
דוד הכהן | כיכר השבת | י"ב בניסן | 06.04.20
החסימות, שהוסרו בהמשך (צילומים: יוסי רוזנבוים)

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, חסם היום (שני) מעבר הולכי רגל לעירו מהעיר בני ברק, כדי - לטענתו - למנוע את התפרצות נגיף הקורונה גם בשטח רמת גן, מעשה שלכאורה מנוגד לחוק. בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

רק אמש פרסם שאמה, הידוע בעמדותיו האנטי-חרדיות, פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב בין היתר: "סיפרו לכם שאני רוצה לבנות חומה, רק האמת היא בדיוק הפוכה: שיצאתי נגד זה בכל דרך ובכל הכוח".

"השכנים והאחים שלנו בבני ברק בשעת צרה", הוסיף ראש עיריית רמת גן בלבביות... "ולכן לא משנה כלום: בימים האלה כולנו בני-ברקים, ומחויבים להושיט יד ולעזור בכל מה שהם צריכים ויכולים".

כרמל שאמה, שמודע לביקורת הקשה על דברים שאמר בימים האחרונים ביחס לתחלואת הקורונה בבני ברק, הדגיש: "לא נעלמים מאוזנינו צלילי שנאת החינם והשקרים כלפינו, אך שום ילד בבני ברק לא אשם בכך וגם את אותו מיעוט קולני, שולי ומתסיס נדון בימים אלה לכף הזכות. עצה לי לכולם, משני הצדדים, ובמיוחד לאחינו מבני ברק, שרגישותם כעת בשיא ואינם חשופים באופן מלא למידע ישיר: אל תמהרו להאמין למה שמספרים לכם, אלא למה שאתם רואים".

אלא שכאמור, בעוד הוא כותב כי יש "למחוק מהלקסיקון מושגים כמו גטו ואנטישמיות, ובטח לא להבאיש את הכלל", יזמה העירייה שבראשותו הנחת גדרות שימנעו מעבר הולכי רגל מבני ברק, זאת בנוסף להיותה של העיר 'שטח מוגבל' ומניעת מעבר כלי רכב על ידי הרשויות.

בעקבות כך שלח ח"כ משה ארבל (ש"ס) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו הוא כתב: "חרף הנחיית כבודו לרשויות המקומיות, כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים, התקבלה פניה בלשכתי כי עיריית רמת גן מגדרת את המעברים בתחומה למעבר הולכי רגל ללא סמכות חוקית. אבקש את התערבותך, מול התנהלות זו הפוגעת בכבוד האדם ונעשית ללא סמכות חוקית".

ואכן, מנכ"ל משרד הפנים הורה לפני זמן קצר לראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן להסיר את הגדרות שהוצבו הבוקר בגבולות רמת גן-בני ברק, ועובדי עיריית בני ברק מצידם מיהרו והסירו את הגדרות.

ראש העירייה אברהם רובינשטיין אמר: "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמלה שאמה תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים".

הסרת הגדרות (צילום: דוברות עיריית בני ברק)

"עיריית בני ברק מוחה בתוקף על מעשה נבזי ומכוער של 'שכנות טובה' מצד עיריית רמת גן שבחרה בצעד מחליא ללא כל סמכות, כפי שקבע גם שר הפנים אריה דרעי. תושבי בני ברק שומרי חוק ומתנהלים בהתאם להנחיות, הקמת הגדרות היא צעד אלים שמתאים להתנהלות של עבריינים, ומזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי. לא נאפשר גדרות, לא נסכים לתיוג גזעני ולהכתמת אוכלוסייה שלמה", הוסיף ראש עיריית בני ברק.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה מסר בתגובה: "אתמול משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפירי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות".

"אתמול הוחלט בישיבת הערכת המצב שלנו ובהמלצת אגף הביטחון, שכל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור זמנית על פי חוק, שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר".

"מצער שעסקנים שהביאו אסון על העיר בני ברק ותושביה בכך שהמשיכו שהנחו את הציבור להמשיך את החיים כרגיל בזמן שכל המדינה עצרה אותם והוסיפו חטא על פשע שהתנגדו להסגר משיקולים אישיים מנסים בכל דרך ללבות אש בכדי להסית את האש מהם".

שאמה (מתוך הפייסבוק הרשמי)

"כרגע סיימתי שיחת ועידה עם מפקד המחוז של משטרת ישראל, דוד ביתן וראש העיר הפועל האלוף במיל רוני נומה. הסברתי להם פרצות שמנוצלות להפרת ההסגר הן קו אדום מבחינתנו קיבלתי את הבטחת שניהם, שהנושא יטופל במיידית ולכן הנחתי את אגף הבטחון להסיר את הגדרות. אני סומך ב-100% על כל אחד מהם ותמיד נעדיף הסכמות על פעולות חד צדדיות שמעוררות מחלוקת. בריאות הציבור אינה בדיחה וחיי אדם אינם צחוק, והרי כבר נאמר כל המציל נפש בישראל כאילו הציל עולם ומלואו ולכן אמשיך להגן על בריאות הציבור לא משנה איזה מניפולציות שפלות או ציניות יעשו אחרים", סיים שאמה את תגובתו..

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
43
כרמל שמאע הכהן-עוד פרסי כהן......שימו לב כל פרסי שני כהן...זה הכל שקר...שינו את שמם טרם עליה לארץ....הם בכלל ספק יהודים. פרסי "כהן" שעולה לברך ברכת כהנים- זה ספק לבטלה.
קובי07.04.20
42
לא מסכים עם זה אבל בבי.ם תרגישו מה זה אפליה פטרונות והתנשאות ובדלנות ורמיסת החלש והקטן. כשבוזגלו התקשר להתעניין על דירה אמרתם נמכר או נשאר רק קומה 4. אבל כשינקלביץ התקשר אמרתם תקבע פגישה.
על דאטפת אטפוך. כל כלב בא יומו. יש דין ו06.04.20
41
רק לחרדים מוסגר לחסום כבישים בשבת. צבועים.
דו פרצופי06.04.20

הצגת כל התגובות

40
מכוער...
יוסי06.04.20
39
יש לו פרצוף מהערב רב
שמעון כהן06.04.20
38
כל משפחה ברמת גן תחויב לארח תושב בני ברק ככפרה
מוישי06.04.20
37
מי בכלל רוצה להיכנס לרמת גן התנשאות טיפשית
חוקר06.04.20
36
איך יכול ליהיות שהנציגים בכנסת שותקים על הסדר בבני ברק
רועי06.04.20
35
תכלס צודק. אילו היתה לי חצר משותפת עם מישהו שיכול להדביק אותי, הייתי מצד אחד מגדר ומונע מגע ומצד שני מציע את עזרתי במה שאני יכול.
שחר06.04.20
רואים שאתה בן אדם נורמלי, אבל לצערי אופציית החשיבה אצל הרבה בני ברקים נוטרלה בזמן, והופקדה בחצרות של גדולי הדור.
שפוי06.04.20
34
שאמה, אתה עוד אנטישמי שפל שרוכב על גלי השנאה של ערוץ 12, הערוץ האנטישמי הרשמי.
יוסי06.04.20
33
איפה סגן ראש עיריית רמת גן החרדי
דוד06.04.20
32
תבדקו את תוצאות הבחירות בקלפיות הקורונה ותגלה רוב ברור למצביעי השמאל שהפיצו את הנגיף בכל הארץ אחרי שחזרו מחוץ לארץ להצביע נגד נתניהו .
אורי06.04.20
31
איזה בלאגן הוא עשה שאמה... לא מעשה תמים של אדם ניטרלי... אנחנו כבר מכירים מהעבר את דעותיו של שווארמה הכהן!!!
ליעד06.04.20
30
עם כל אהבתי לכם תושבי בני ברק היקרים: מה רוצים מראש העיר ר"ג? יש לכם 38% הידבקות בנגיף בתוך ב"ב והמספרים רק עולים. ישיבות עם "מחבלים" ו"מזיקים" שהתגלו כמחבלים ומזיקים שלא חסים על חיי אדם בקרבם ובקרבתם. עכשיו זה לא הזמן להיעלב אלא לעצור בכל דרך את התפשטות הנגיף. אם זה היה קיבוץ בצפון היו פועלים באותן
גדרות-צעד חכם06.04.20
29
בניינו תושבי בני ברק זכו ליחס הזה ביושר. אחרי שהם זיזלו בהוראת (ועד היום יש מי שמזלזל בהוראות) הם באים בטענות לאלה שנזהרו לא להדבק?
אני לא נביא06.04.20
קודם לך ללמוד קצת איך לכתוב, בלי טעויות ואח"כ תטיף.
איציק07.04.20
28
וסתם לידיעת כל המסיתים: החולה הראשון בבני ברק ורעייתו נדבקו מרופא מוכר, חילוני מחוץ לעיר, שחזר מאיטליה עם הנגיף. אבל אנחנו אשמים, כידוע
כפיר06.04.20
האשמה היא על רעייתו של החולה הראשון מי התיר לה לעבוד במקום שבאים במגע עם רופאים חילונים.
שר התורה06.04.20
27
כרמל = מנהיג בשוק הכרמל שאמה = לא שמע כהן = הוא בכלל לא כהן . תתביש לך .
ARY07.04.20
26
חוצפתו של ראש עירית רמת גן חצתה גבולות. לפי הפרסומים אודות מידת היושר בה הוא ניחן והדאגה לבני משפחתו בדבר שראוי להחקר - כך לפחות עפ"י הפרסומים, ובשם אותה דאגה לבני עירו יוכיח את יושרו ואת נקיון כפיו. שנאתך לדתיים ולחרדים הגיעה לרמת טירוף ע"ח משלם המסים, ולזה כדאי לשים גדר וגבול מוקדם ככל האפשר. אני
דוד06.04.20
מצויין שאתה מעלה את ענין יושר נבחרי הציבור. אשמח מאוד אם יבדקו את כל נבחרי הציבור בבני ברק חחחחח.
בני ברק06.04.20
25
הוא למד מדרעי וביבי אשר הטיל סגר על העיר. למה יגרע חלקו. הסגר נועד להגן על הציבור מפני תושבי בני ברק הנגועים, מה רע שראש העיר רוצה להגו על תושביו.?
רבינו06.04.20
24
איש מתנשא ורע לב. אתה מפחד ? שב בבית .
אילה 06.04.20
23
שכבוד ראש העיר ידאג לסגור את רמת גן מפני בעלי הכלבים מרמת גן שמביאים את הכלבים שלהם לכרבן ברחובות שיכון ג הסמוכה במקום לטנף את העיר שלהם.
לסגור את ...06.04.20
22
אדרבה.נדרוש שהגדרות ישארו גם אחרי הקורונה כדי שתושבי ר"ג לא יכניסו לב"ב נגיפים תרבותיים-רוחניים
הירש06.04.20
21
איזה אהבל!!! וירוס הקורונה קטן יותר מהחורים ברשת שפרש. חחח
ללא שם06.04.20
20
צודק.............
שירה06.04.20
19
מעניין היה לראות את הגדר הזאת עוד כמה שנים איך כרמל שאמה מטפס עליה, בכדי להכנס לבני ברק לבקש את תמיכת ההנהגה החרדית כפי שעשה לפני בחירתו לראשות העיר!
מור06.04.20
18
כרמל שאמה האנטישמי מר"ג לא יכול להתאפק מלכבוש את שנאתו לשכניו זה התחיל עם זה שהוא היה הראשון שקפץ והלך כמעט לבג"ץ בדרישה שיעשו סגר על ב"ב ועכשיו גדרות ואח"כ הוא עוד יספר לנו שהוא פשוט דואג לחרדים וזה בא מתוך אהבה כמו בסיפור של אוטובוסי השבת.
מלכה06.04.20
17
כאשר התושבים החילונים מתגוננים מהקורונה זו אנטישמיות. כאשר החרדים מדביקים אותנו זו אהבת התורה
אלי06.04.20
16
מצד שני הוא צריך לדאוג לציבור שלו
דן06.04.20
15
מספיק דיבורים ! רק מעשים ! אם אין מפירי חוק שמנצלים את הפירצה - להוקיע את ראש עיריית רמת גן. אם יש מפירי חוק שמנצלים את הפירצה - להילחם בכל הכח. גדרות. ועונש מחמיר על מפירי החוק. לעילוי נשמת אנ''ש בארה''ב. ובארץ. ולרפואת כל חולי עמו ישראל.
חרדי מבית שמש06.04.20
14
ערב רב שהתחיל עם המלחמה נגד השבת אף על פי שהוא כהן ערב רב הוא בקרוב בקרוב אתם תראו שכל מישעומד עלינו הקדוש ברוך הוא מציל אותנו מידו
יצחק06.04.20
13
בתזמון מדויק התנהגות שפילה ומגעילה של ראש עיר והתאום המודח מעירית טברי' שהבוקר התעורר משינת החורף שלו מאז שהודח בבושת פנים גם ע"י "דורשי טובת העיר" הבג"ץ והתחיל להשמיץ ולפלוט את הרפש והארס שצבר במשך תקופת שינת החורף -שכידוע הנחשים מתעוררים בתחילת הקיץ אז ארסם הוא רב ופוגעני - ראש עיריית ר"ג גם אתה כ
מנחם 06.04.20
12
בדיוק כמו הפולנים שהסגירו יהודים בשואה לידי הגסטאפו!!! כל הכבוד לך כרמל, לך תהיה ראש עיר בכפר דרוזי.
שרית06.04.20
11
לתגובה 25- צודק במאתיים אחוז!!!!!
שיראל06.04.20
10
תתעוררו! בואו נמלא את הגדר בטלאי צהוב. זה קיר נהדר להדביק עליו את כל מה שאתם חושבים! מספיק לשתוק!
מנוחה שטרן06.04.20
9
כנראה שהוא באמת דרוזי
כרמל שאמה06.04.20
בדקו אחריו ומצאו בו שמץ פסול. (פסחים ג:).
איציק07.04.20
8
סוף סוף בלי צואת כלבים.
בנברקי06.04.20
7
למרות שזה לא בסמכותו ועבירה על החוק ומעצבן ומזכיר גטאות. חיים ומוות על המאזניים ויש לו אחריות על רמת גן.
חושב ש06.04.20
6
האם זה שונה מבחינה חוקית מחסימת כבישים בבני ברק בשבת? או מחסימת צומת יהודה הנשיא חזון איש?
רחוב יהודה הנשי06.04.20
בלבול מוח!!!
שיראל06.04.20
בטח שזה שונה כשזה בתוך העיר וכל התושבים מסכימים ומבינים גם את הסיבה (לשמור על קדושת השבת) אז אם זה בסדר מבחינתם אז בסדר אבל אם החליט ראש העיר על דעת עצמו לסגור את המעבר בין שני ערים (דבר שלא מקובל ועוד יותר מזה גם הסיבה עצמה כי מה.??? הוא חושב שתושבי בני ברק ידביקו למרות שרובם מנסים לשמור על הנחיות
בת-אל07.04.20
5
מעולה, מצווה להפרד מהרשעים, הפרד נא מעליי... כרמל וחבר מרעיו, שר"י
אבנר לוי06.04.20
4
העיקר שאתם עם עיניים באדמה
כמה שתנסו להתקרב לחילונים הם יתרחקו עוד 06.04.20
3
שיסים גדר ליד בית הקברות שהמתים לא יעברו.
תימני06.04.20
2
אין צורך להיכנס בכל מקרה לרמת גן ועוד יותר אין צורך להתייחס לזה
משה06.04.20
1
מוי מי צריך אותם אפשר לחשוב מה יש שם כל מקום שאתה מניח רגל אתה לא יודע מה תמרח.
אחדד06.04.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22