כיכר השבת

תחקיר 'כיכר השבת'

עדויות מזעזעות: היחס המפלה ליולדות חרדיות בבתי חולים

הרופא המרדים סירב לתת אפידורל ליולדת חרדית; מיילדת שנתנה הוראות מקצה החדר בלי להתקרב; ביטולי תורים ובלי אולטרסאונד: התפרצות הקורונה פוגעת ביולדות החרדיות, המבקשות הנחיות (ארץ)

194
שלומי זייבלד | כיכר השבת | כ"ד בניסן | 18.04.20
עדויות מזעזעות: היחס המפלה ליולדות חרדיות בבתי חולים
(צילום אילוסטרציה: Hadas Parush/Flash90)

אולי בגלל ההסתה, אולי בגלל אחוז ההדבקה הגבוה בחלק מאזורי המגורים של החרדים: עדויות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' מלמדות על יחס מפלה ובעייתי כלפי נשים חרדיות המגיעות למחלקת יולדות בבתי החולים.

מספר כשלים הובילו לכך שאין הנחיות ברורות לבתי החולים כיצד לנהוג עם היולדות בעידן הקורונה - מה שמביא לעיתים להתנהלות לא הולמת כלפי היולדות החרדיות.

הנה כמה מהעדויות: מספרת אישה מאלעד כי לבית החולים הגיעה עם מלווה אחד - בעלה. המיילדת של בית החולים סירבה להתקרב אליה, ונשארה לעמוד בקצה החדר, משם העניקה הוראות.

מדובר היה בלידה ראשונה של אותה אישה, שכמובן הגיעה ללא תומכת לידה וללא אימה שתוכל להעניק לה יד. ב"ה, הלידה עברה בשלום - וכבר באותו יום, שוחררה מבית החולים לביתה.

"לא רצו לבצע בדיקת שמיעה לתינוק"

עדות מטרידה נוספת מגיעה מאישה חרדית המתגוררת בבני ברק שמספרת כי מאז כניסתה לבית החולים, אלו שנאלצו לטפל בה הביטו בה ב"פרצוף חמוץ", כלשונה.

"ניכר שהצוות הרפואי לא רוצה לטפל בבני ברקים", היא מספרת ומעידה כי התינוק היה צריך לעבור בדיקת שמיעה - אך זו בוטלה "כי לא רוצים שהמכשיר שלהם יגע בבני ברקים", כטענתה.

בהתאם להנחיות, אישה שמגיעה ללדת בבית החולים, צריכה לעבור בדיקת קורונה. עד אז, היא לא מתקבלת למחלקת לידות רגילה, אלא למחלקה קטנה יותר של יולדות בבידוד.

אישה בהריון נמצאת בסיכון? הפרופסור עונה

לפעמים, הלידה מהירה יותר מקבלת תוצאות בדיקת הקורונה - בדיקה שלפעמים לוקח חצי יממה עד שהתוצאות חוזרות - ואז לוקחים את התינוק מהאימא מיד עם הלידה, עוד לפני שהיא נוגעת בו, מחשש שמא תדביק את התינוק בנגיף הקטלני.

"המרדים לא רצה לעשות לה אפידורל"

התנהלות זו, גורמת לשלל בעיות. אין מספיק צוות רפואי שמסכים להיכנס למחלקה המבודדת, ואין די רופאים ממוגנים שיכולים להיכנס לשם.

כתוצאה מכך, עדות מזעזעת נוספת המגיעה מיולדת חרדית מהעיר אלעד המספרת כי צרחה מכאבים, אך הרופא המרדים סירב לתת לה אפידורל כי הוא לא נוגע בנשים מאלעד - עיר עם שיעור הדבקה גבוה.

עדות נוספת מגיעה מירושלים, שם אושפזה צעירה חרדית שהגיעה ללדת במחלקת בידוד למרות שלא היה חשש כי היא חולת קורונה - אלא רק בשל העובדה שהיא מגיעה מאזור חרדי.

"היא התבקשה להכנס לבידוד ולשהות שם לבד למרות שהגיע עם בעלה ועם תומכת לידה, לא הורשתה להכניס אף אחת מהם... ההתנהגות מצד הצוות הייתה לא נעימה ולא הולמת", מספר קרוב משפחתה.

בסופו של דבר, בשל היחס המזלזל בו התקבלה, החליטה האישה, שעה קלה לפני לידה, לעזוב את המחלקה ולעבור לבית חולים אחר, שם ילדה בשלום ומתוך יחס נעים.

"ביטלו לי בדיקת אולטרסאונד ומעקב הריון"

הבעיות מתחילות עוד לפני חדר הלידה. מעדויות של נשים עולה כי ביטלו להן תור לבדיקות אולטרסאונד, והפנו אותן כתחליף לייעוץ טלפוני...

בקופות החולים נאלצים לעבוד עם רופאים חסרים הנמצאים בבידוד, ועם כאלה שמסרבים לעבור בריכוזים חרדים - על חשבון בריאות הנשים, להן מבטלים את התורות שנקבעו מראש, לצורך מעקב ווידוא כי הכל תקין בעז"ה.

את העדויות, ריכזו בקבוצות וואטסאפ שהקימו ארגוני נשים, בהם פייני סוקניק מעמותת "באשר תלכי". בשיחה עם 'כיכר השבת' היא מספרת על 2 קבוצות מלאות בנשים, המדווחות בזמן אמת על היחס שהן מקבלות. הפעילות החברתיות, עומדות בקשר ישיר מול גורמים במשרד הבריאות, שם נותנים מענה לבעיות הנקודתיות בזמן אמת.

"בימים האחרונים, בעקבות פניות רבות שהגיעו מהשטח מנשים חרדיות בבתי חולים, התחלנו פעילות חרדיות בשיתוף עם מטה נשים לשעת חירום לבדוק מה קורה בשטח, הקמנו חמל אליו דווחו נתונים בזמן אמת. כבר הצלחנו בפעילות משותפת של החמל והפעילות להוביל לשינוי וחידוד דברים מול בתי חולים".

סוקניק מוסיפה, "אנחנו קוראים לראשי משרד הבריאות ולמנהלי קופות החולים לעבוד ביחד ליצירת טיפול מערכתי מידי בנושא – לא יכול להיות שנשים תובדלנה באופן לא מקצועי ולא על סמך נתונים. לא יכול להיות שבדיקות קורונה ליולדות יערכו יותר זמן מכמה שעות בודדות והמצב הזה לא יכול להימשך שנשים בהריון לא יכולות לקבל מענה למעקב הריון ובדיקות אולטרסאונד".

במכתב תלונה ששיגרו ארגוני הנשים למשרד הבריאות נכתב כי "תלונות רבות שהגיעו לארגוני הנשים בשטח מעלות שהטיפול הרפואי בנשים בהיריון ובנשים לאחר לידה לא מספק וכתוצאה מכך קיבלנו תלונות על מצבי סיכון הן לנשים והן לתינוקות, על רקע טיפול לא מספק ולא מוסדר".

הן דורשות כי "מצב זה מחייב את משרד הבריאות להוציא הנחיות ברורות ואחידות בכל הנוגע לשירותים הרפואיים הניתנים לנשים בהריון וליולדות בתקופת משבר הקורונה, הן במסגרת בתי החולים והן במסגרת הקהילה".

"תוצאות בדיקות הקורונה מתקבלות אחרי שהיולדת שוחררה"

בפירוט נכתב כי "מהשטח עולות עדויות על היעדר אחידות במועד ביצוע בדיקות קורונה ובמקרים מסוימים נתקבלו אף תלונות על אובדן בדיקות".

"לבדיקות אלו חשיבות רבה, מאחר וללא ממצאי הבדיקה נשמרת ההפרדה בין היולדת ליילוד. אי לכך ישנה חשיבות לביצוע הבדיקה עם קבלתה של היולדת למיון יולדות או בסמוך ככל שניתן להגעתה. העדויות מהשטח מעלות שכיום התשובות מגיעות לפעמים אפילו אחרי יומיים, ולעיתים אחרי שהיולדת השתחררה".

"משרד הבריאות מתבקש להנחות את כל בתי החולים כך שהבדיקות תתבצענה בסמוך ככל שניתן למועד הגעת היולדת לבית החולים, באופן שיבטיח כי התוצאות תתקבלנה לא יאוחר מ-6 שעות מקבלת היולדת לבית החולים".

בהמשך הן דורשות מדיניות מוסדרת בנוגע להפרדה בין יולדות לפי סיכון; לקבוע כללים ברורים ואחידים באשר לתנאים הפיזיים והרפואיים במחלקות בהן שוהות חולות מבודדות; ולא לשחרר מבתי החולים לפני סיום כל הבדיקות הנדרשות לאם ולילד.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "על בתי החולים להעניק טיפול שוויוני ומיטבי לכלל הפונות אליהם ללא כל הבדל. לאור פניות בנושא אפליית מטופלים לפי מגדרים/מגזרים, פרסם משרד הבריאות נוהל מיוחד שמטרתו מניעת אפליה כלשהי במתן שירות רפואי על פי תיוג אוכלוסייה מסוימת".

"לגבי יולדות חרדיות באופן כללי אין נהלים מיוחדים ליולדות. הן צריכות לקבל מענה ככל המטופלים, ללא אפליה או גילוי גזענות. מבחינת משרד הבריאות על כל מטופל לקבל טיפול ראוי ושוויוני וזה המסר שהעברנו בכל דרך בימים האחרונים לאור פניות שהתקבלו".

"יודגש, אם יש חשד קליני שיולדת עלולה להיות חולה, על בית החולים לבדוק ולטפל בה בהתאם אך בכל מקרה אין למנוע טיפול ואין לאפלות או לתת יחס משפיל, פוגע או שונה מאחרות. ככל שיגיעו תלונות פרטניות, נטפל בהן בהתאם. לא נאפשר פגיעה ביולדות בשל מוצאן או השתייכותן הקהילתית".

תוכן שאסור לפספס
194 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
106
ילדתי בתל השומר והיה מדהים יחס מעולה צוות מקצועי ביותר ממליצה בחום
לידה בתל השומר06.05.20
105
מדוע אתם לא כותבים, באיזה בית חולים מדובר? גם עם יחס רע, גם עם יחס טוב. תפרסמו, וכבר נדאג לסגור איתם חשבון ולא ללדת שם. כי בימים השקטים בתי החולים רודפים אחרי היולדות.
ירושלימית19.04.20
104
אף אחד לא עושה לך טובה בסך הכל הבית חולים מפסיד כל לידה זה עלות של 6.500 אלף שקל מהמדינה שמעניקה לבית חולים אז הבית חולים מפסיד לא אנחנו בתכלס מי שהכי יולדות זה החרדיות
אחרי לידה19.04.20

הצגת כל התגובות

103
אני ממודיעין עילית וילדתי שבוע שעבר בהדסה עין כרם, הייתי יחד עם בעלי וקיבלנו יחס VIP, נכון שאפשר להסתכל על זה בצורה שרוצים לפגוע בנו אך חשוב מאד להבין את ההשלכות שאם חלילה היולדת אכן עם קורונה... ולא הפרידו אותי מהתינוק אפילו לא לשניה...
יולדת19.04.20
102
אם החרדיות מהמרכז היו הולכות למעיני נישועה היה להן יחס אחר, אבל כנראה זה לא מספיק טוב להן אז בבתי החולים ה"חילוניים" זה מה יש.
אני19.04.20
101
היא פשוטה.. כי הסיפורים האילו לא היו ולא נבראו והמצאו בשביל עוד כתבה אטרקטיבית...
הסיבה שלא פרסמו את שמות בתי החולים -19.04.20
100
תלכו ללדת בבתי חולים חרדים כמו לניאדו שם לא מפלים וגם לא משחררים באותו היום
אישה19.04.20
99
אני ילדתי בברזילי והייתי מרוצה עד הגג, יחס חם יחס שווה היו בפגיה ועטפו אותנו בחום ואהבה אינסופי
הודיה19.04.20
98
אני ילדתי באיכילוב לפני כמה ימים היחס היה זוועה!!! אנטישמיות בצורה לא הגיונית. בכל בקשה פעוטה נתקלנו בשלילה ובנימוק של "אלו הנהלים" לקחו בדיקת קורונה שיצאה שלילית. אך בדקו לי גם את הילד ללא רשותי . אל תתקרבו לשם!!!!!
בריינדי18.04.20
צריך לפרסם את השמות של הבתי חולים!!!! ממש חוצפה נ.ב. מזל טוב
יאיר19.04.20
מפגרת, שרופאים חרדים ימסרו את נפשם בשבילך. צבור מופקר ופרוע כמוכם לא ראוי לשום טיפול. חצופים!
אנטישמיות?19.04.20
דוחה!!!!! תגובה חשוכה וחסרת רסן
איציק19.04.20
תגובה שלא ראוי שתוצג בכלל. אנטישמיות לשמה... לערבים שטבחים בנו אחרי פיגועים מגיע יחס שיוויוני ולחרדים לא? אותו דבר את/ה מגיבים גם לכתבות שקשורות לערבים?
ש19.04.20
יאלה, תתחיל להפעיל משרפות.
איציק19.04.20
אני גם כן ילדתי לפני שבוע בביקור חולים, לא חוזרת בחיים. יחס נוראי, ואנטישמיות מגעילההההההההההה.
אילה19.04.20
תלכי לקבל טיפול ברמאללה, גם הם אנטי ציונים בדיוק כמוכם, שם תזכי לקבל את הטיפול לו את וחברייך החרדים ראוים לו...
תלכי לרמאללה19.04.20
ציוני גאה, היהדות היא אנטי ציונית רק מקבלת את המדינה דא-פקטו
מתבונן19.04.20
תוכלי לפרט? לעדכן איפה היחס פחות גרוע להבנתך?
מצדרביעי19.04.20
97
לא נעים ולא מכובד! מצד שני אסור לשכוח את ההתנהלות של חלק מהאוכלוסיה החרדית במשבר הזה. יש גם סיפורים על חרדיות שידעו על זה שהם חולות, באו ללדת ולא דווחו. למה אשתי כאחות בחדר לידה בירושלים צריכה להסתכן בשביל אנשים חסרי אחריות??
יוסי18.04.20
ואין שום חילוני שידע והדביק, אין שום חילוני שקיבל דוח על שיצא מהבידוד, אין שום חילוני שהפר את ההנחיות. גם הדוחות שחילקו בשבת היו לחרדים. הרשימה עוד ארוכה תמשיכו לבד כיד הדמיון הטובה על הכותב.
איציק19.04.20
אין חילוני שקיבל דוח על שיצא מבידוד? מישהו עוד יאמין לך- הרשת מלאה בסרטונים של משטרה במרדף אחר מפרי בידוד, והם רחוקים מלהיות דומים לחרדים
שטויות20.04.20
96
יראי חטא ימאסו
עקבתא דמשיחא 18.04.20
95
גזענות מזעזעת !!!!!!!!!!!!
שלוימי המעשן18.04.20
למה לעשן?? חבל על הבריאות ;(
שיראל19.04.20
94
האמת שזה רק באשמת ה"אתרים החרדיים" ה"עסקנים והרופאים החרדיים" רק הם אשמים המסיטים הגדולים ביותר!! הכל באשמתכם!! שינאה לחרדים ובניברקים וכל היום כתבות על כך שהם רוצחים ולא מקפידים ותמונות וסרטונים נגד הציבור שכאילו אתם מיצגים!! כשלתם בענק!!!! בטח לא תפרסמו כזו תגובה אבל תקראו ותחשבו אם זה היה הוגן ה
חיים18.04.20
כל מילה בסלע
צודק !!!!!!!!!!19.04.20
הרוב הדומם מסכים אתך ב100%
הרוב19.04.20
אני מזדהה איתך.
איציק19.04.20
93
תתבעו !!
אני20.04.20
92
רגע שר הבריאות לא חרדי במקרה??? אם רופא שמתנהג כך לא מועף לאלתר ורישיונו נשלל מאחר והוא לא פועל לפי שבועת הרופאים אז למה הלכנו לקלפי???
חנטריש19.04.20
91
איכילוב- ילדתי שם שבוע שעבר. יחס נוראי! מי שרוצה כפרת עוונות שתלך ללדת שם!
מירי19.04.20
90
יש הרבה מצבים שמופצים בתקשורת הכללית על חרדים , שלוקחים דוגמאות מהזרמים השוליים של החברה החרדית שאגב בכל חברה יש את השוליים והזרמים היותר קיצוניים... בגלל שלוקחים מהם את הדוגמאות זה יוצר הרבה סטיגמות שקריות על כל החרדים... בעניין הזה של הקורונה בהתחלה היו הרבה חרדים שחשבו שהמדינה כאילו נגדם באופן א
חרדית באמת19.04.20
89
אם לא הבנת את הכתבה אז היא דיברה על תל השומר ובליניסון בלי לנקוב בשמות.
ל5519.04.20
88
בכל הדורות ילדו בלי אפידורל.
מירי19.04.20
הכותב גבר שכמוך
יוסי19.04.20
אז בכיף ממש, תלדי בלי אפידורל
אילה19.04.20
יה''ר שתלדי בלי אפידורל, או שזה לא יעזור לך כי לא תמיד עוזר או אפשרי
הגיוני19.04.20
פעם גם עקרו שן ללא הדרמה מקומית
שם19.04.20
הרגתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
שיראל19.04.20
87
לידיעתכם מח יולדות זה המחלקה המכניסה הכי הרבה כסף לבית החולים, לכן יש על זה הכי הרבה פרסומות, לכו רק לבתי החולים שמכבדם את החרדים ותראו שכולם קופצים.
יעקב19.04.20
86
הדברים בדוקים כל חולה חרדי בבית חולים מקבל יחס מלאאא חשדנות בדידי הוה עובדא
שלמה19.04.20
חבר בעל תשובה אושפז לפני נתוח בברך עקב ת דרכים סיפרה אישתו.שעברו יחס משפיל מאוד. עד שצעקה אשתו על הרופא ולפני כולם "אתה רק מסתכל ובוחן אותנו לפי הכיסוי ראש שיש לנו אתה לא מסתכל בעלי עשה צבא לא עשה . עבד לא עבד. מה זה צריך להיות" והרימה את כל המחלקה .הרופא ננזף וביקש סליחה מהמאושפז
יוסי19.04.20
85
אני גר בפ''ת ואשתי ילדה יום בבילינסון, היה יחס מצויין אפי' שאנחנו חרדים
דוד19.04.20
היחס לאזורי נגיעות לא לחרדים פתח תקוה לא נגועה אגב תגובתך מעידה שהבעיה הקורונה ולא המוצא הדתי
יוסי19.04.20
84
אסכם את בתי החולים עם "היחס המעודף לחרדי" לפי התגובות פה, כמובן לאחר שקראתי תל השומר, איכילוב, בלינסון. חברה תלכו ללידת במעיני הישועה בית חולים חרדי שיכבד אתכן. גם את החסידות. כולן!!! בשורות טובות לא לשתוק ולהפיץ בכל תקשורת בעיה התנגשות , של רופא או טיפול. מנסיון עוזר. אנחנו לא מצורעים!!!!
שירי19.04.20
83
תמשיכו ללכת לבתי חולים של חילונים וזה מה שתקבלו אין על מעייני ..
רחלי18.04.20
לא לכולם זה קרוב
רות19.04.20
82
תפרסמו את שמות בתי החולים לא פרסמתם ? אזי זה עוד ברבורים ולא ייצא מיזה כלום תפרסמו ולא נדרוך אצלם יותר אז ירוצו אחרינו על 4
ש18.04.20
81
הבעיה היא שאנחנו עוילם גוילם מכים אותנו מצד אחד ואנחנו מגישים גם את הלחי השניה. צריך למפות את כל המקומות שהתנהגו אלינו כמצורעים ולאחר המלחמה שכף רגל חרדית לא תדרוך שם יותר אולי כך הם יבינו.
איציק18.04.20
80
צריך לבנות בתי חולים בריכוזים החרדיים עם רופאים דתיים-חרדיים, ולא לאפשר לציבור החרדי להיתחכך עם אוכלוסייה חילונית כי אוכלוסייה זו כופרת ואי אפשר לסמוך עליהם.
ג18.04.20
אפשר לספור על כף היד את הרופאים החרדיים. דתיים מעידיפים לעבוד עם הציונים.
גע18.04.20
קודם תבדוק, ואחר כך תכתוב.
מוטי19.04.20
79
איזה בתי חולים באזור המרכז ולא הצפון והדרום היה הכי פחות מקרים כמו שמתואר? שמעתי שבשיבא זה מזעזע, בלניאדו היה מקרה ובהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים. אני מחפשת את הבית חולים שעדיין מתיחס כרגיל ללא גרעין של אפליה דתית, אשמח מאוד להמלצתכן מנסיון!
חוות דעה שלכן15.07.20
78
הלכתי עם צירים לבית החולים ליס וקיבלו אותי ביחס משפיל ברגע שעשיתי קבלה למיון צעקו עליי כי אני מירושלים והשליכו אותי מבית החולים לחכות בחוץ!!! הגיעה אליי מיילדת בבגדים ממוגנים במסכת קורונה רצינית , שאני בעצמי בריאה!!! ולא שהיתי בירושלים אלא מחוצה לה אצלי משפחתי לפני הלידה, אך שטענתי זאת זה לא הפריע ל
מצדיקה!!!!19.04.20
את תותחית בתיאורים :) שיהיה לך הרבה הרבה מזל טוב!!!
שיראל20.04.20
77
לפרסם את שם הרופא. עורך דין טוב וזה סוף הסיפור. מעניין באיזה בית חולים זה היה?
מוני19.04.20
76
איכילוב ותל השומר-- להיזהר!!! לא ללכת לשם .יכול להיות שיש רופאים טובים , אבל הרב הם לא בשבילנו...(גם לפני הקורונה)...עכשיו הם מצאו סיבה לטפל אותנו גרוע. ..
אני19.04.20
75
ה - תגובה שקראתי עד היום. מקוה ששלב ההתפקחות בחברה החרדית יואץ בעקבות הקורונה. אפשר גם אפשר להיות חרדי ויחד עם זאת בעל מקצוע מכובד. מכירה אישית כמה כאלה והם לא פחות ואפילו יותר חרדים מ"אברכים" שיושבים בכולל.
ל 82 זלמן19.04.20
אם כן מדוע רופאים החרדים שולחים את בניהם לישיבות ולא ללמוד מקצוע הרפואה?
מעניין19.04.20
74
למה שמישהו יסכן את עצמו להתקרב לחרדי אם החרדים לא שומרים על עצמם
רוני19.04.20
מאיכן אתה יודע מהעיתונות החילונית?
מתבונן19.04.20
73
פשוט לא נכון. אני חרדי ואני אח בהדסה עין כרם וחבר בפורומים שונים. בתם 2 יולדות מבני ברק שעשו להם סצנות. "עדויות מזעזעות" פייק םייק פייק
כתבה מגמתית19.04.20
72
שבוע שעבר היינו אני ואשתי בשערי צדק - יולדות היה יחס נפלא ביותר!!!
שערי צדק19.04.20
71
תסמנו את בתי הרפואה שאצלהם זה קרה ויבואו ימי שילום ( הם משקיעים המון כסף בפרסומות על בתי יולדות ומרפאות ילדים וכיו"ב) במקום שהצוות ימגן את עצמו ויעשה בדיקות נדרשות שימגן את עצמווכל הנוהל
שלוימלה19.04.20
70
יש מידע על היחס בתל השומר במיון נשים ויולדות?
תל השומר יולדות19.04.20
69
למה לא מפרסמים שמות של בתי חולים
חרדי18.04.20
68
יש לפחות 2 רופאים חרדים בארץ הם בטח יכולים לטפל בכל החולים מבני ברק
להחרים רופאים ציונים ללכת רק לרופאים חרד18.04.20
שני רופאים על אוכלוסייה של מאתיים אלף?
ר19.04.20
67
ש"רופאים" חרדים ימסרו את נפשם ויטפלו בהם. חילוני הסתכן בחייו מספיק בשביל החרדי. עכשיו שהחרדים ידאגו לעצמם. וזה בלי לדבר בכלל אם קבוצה מופקרת כמו החרדים מגיע לה טיפול בכלל. בכיינים וחצופים. זה מה שאתם ותמיד הייתם כאלה.
שרופאים חרדים18.04.20
הקבוצה המופקרת היא אתם החילונים , שמרשים לעצמכם לזלזל בזמן שאני החרדית לא יוצאת מהבית חודש. במקום העבודה החילוני שלי בשבוע של פורים הסתובבו במסדרונות חילונים משתעלים בטירוף בלי לשים יד על הפה.. ובזמן שאני נלחמתי על האפשרות לעבוד מהבית, הם נלחמו על האפשרות להמשיך לבוא לעבודה. הכללות מטופשות ואגואיסטי
חיה19.04.20
זה מזעזע היחס הזה ליולדות וגם התגובה הזאת מזכירה לי תיאורים מזוויעים של שנות ה30 בגרמניה הנאצית על היחס בבתי החולים ליהודים
חרדית18.04.20
חצופה שכמותך, מישהו חייב לך משהו?! אתם מתנהגים אחד לשני כמו נאצים, האפליה והגזענות היא לחם חוקכם, כל החיים שלכם זה סביב הנושא המטומטם "אשכנזים וספרדים" ולטיפוס כמוך יש עוד טענות? אף אחד לא חייב לך כלום. אם כבר החשבון הפוך ועדיף לך שלא נעשה אותו...
חצופה!19.04.20
תגובה נאצית אופיינית היהודים החצופים עוד מעיזים להתלונן....
חרדית19.04.20
אומלל. ראית פעמים את החרדים מקרוב, או שאתה, מסכן, כל היום מול המסך ?
אומלל 19.04.20
מה לחילוני באתר כיכר השבת? מתוסכל, עזב את דרכו באמצע החייםם, ממורמר, ומוציא את הכעס שלך בכל זמן שאתה יכול. די נמאס כבר, תתחיל להקיא עוד משהו חוץ מאשכנזים ספרדים.
איציק19.04.20
זבל מהלך על שתיים.
איציק19.04.20
עצוב,כואב,ומזעזע לראות לאיזו רמה יהודי יכול לרדת!מה זו התגובה האנטישמטית והמגעילה הזו???ש"חילוני&quot יסכן את עצמו בשביל חרדי?!למה הוא לא אדם?!אתה לא קצת שוכח את כל העמותות ובמוסדות שהחדרים הקימו עבור לוחמה במחלות,ובעזרה וסיוע לאנשים הנזקקים לכך,ומוסרים את נפשם כבר שנים על כל אדם ואדם,כולל חיל
חילוני19.04.20
כשהוא יהיה במצב של ריקבון, יזמינו את זק"א החרדים לטפל בו.
איציק19.04.20
יהודי?????????
שיראל19.04.20
בנתיים החרדים מסתכנים למען החילונים
משה19.04.20
תתבייש!! יש המון חרדים כמונו שמסוגרים בבית הרבה לפני שמשרד הבריאות הנחה וכנראה שגם הרבה לפניך, אז בגלל שאנחנו חרדים אם חלילה נזדקק לא מגיע לנו טיפול?! כי אנחנו חרדים?? לאנשים כמוך מגיע לחטוף קורונה
איילת19.04.20
66
רק תזכרו מאיפה הכל התחיל מכמה מנהלי מוסדות משועממים שהפעילו את המוסדות בניגוד לנהלים, וגם עכשיו כשהם מנועים מלטוס כדרכם הם ממשיכים ומנסים לגרור אותנו למקום הזה, לדעתי כל מנהל שהפר את ההנחיות צריך שיבטלו לו את הרשיון למוסד ונראה מה יהיו חלומותיו
עצוב18.04.20
אכן וגם להכניס אותו למחלקה עם חולי קורונה עד שיקבל חיובי ושתי שליליות
שמויגר19.04.20
65
הכל תלוי מי נמצא במשמרת, ולזה שכתב אמותינו ילדו בבית- אמותינו ילד בבית ומתו בלידה!
מישהי18.04.20
64
מה התמיה? הציבור החרדי נוהג להחמיר ולהתרחק מכל חשש איסור. כגון: ללא חשש קטניות, ללא חשש טבל, חלב עכום, וכד'. עובדה אוביקטיבית ששכיחות המצאות הקורונה גדולה עשרות מונים בציבור החרידי מאשר הכללי. בבני ברק מגיע לשיעור מבהיל של 2מתוך 100, הרבה יותר מאיסור חמץ של משהו. מה הפלא שיש מחמירים ומהדרין להתרח
מוישה18.04.20
63
חרדים בעצמם אשמים במצבם שלא יבואו בטענות לאחרים
חיים18.04.20
נכון, גם בגרמניה היהודים היו אשמים. גם בפלסטינא היהודים אשמים. גם בת"ח ת"ט היהודים היו אשמים. גם בגירוש ספרד היהודים היו אשמים. וכו' וכו',
מוטי19.04.20
62
לי ידוע על יחס מפליא בבלינסון- לא להתקרב
אלמונית18.04.20
מפלה
יוסי18.04.20
61
איםה כדי כן ללכת ללדת? איפה אין הפלייה?
אייילי18.04.20
מעייני הישועה
חי18.04.20
60
תכתבו באיזה בתי חולים מדובר כדי שנדע לא להתקרב אליהם!
מודיעין עילית18.04.20
59
להחזיר עטרה ליושנה. אימהותנו הקדושות ילדו בביתם אלפי שנים. כל המשנה ידו על התחתונה.
רבינו18.04.20
אני מקווה שצחקת כי אם לא זה פשוט מלא טיפשות
יוני18.04.20
וגם נסעו על סוס ועגלה ומתו משחפת...
יוסי18.04.20
תלד אתה בבית.
בחורה18.04.20
אמאאאא הרסת אותי... חחחחחח
שיראל19.04.20
בהצלחה עם תכנון החיים לפי אמותינו הקדושות
שרה’לה18.04.20
58
השיעמום של העיצות של כולם לחרדים. מה יעשו? כמובן שאדם לומד מה שליבו חפץ, זאת מציאות מאז ומתמיד בימי העולם. זה שאנשים עם ראש סגור חושבים רק בתוך הקופסא שלהם, והיצר שלהם מציק להם על אחיהם היהודים הלמדנים והחכמים מאוד, זה משום שהם רוצים הצדקה לכך שהם לא לומדים תורה, כפי שהם מודעים בתת המודע שלהם שזוהי
לחנן ב.19.04.20
57
לתגובה 20: זה לא משנה מה ראית קודם... מדובר פה בחיים ומוות-פשוטו כמשמעו... יולדת שלא מקבלת את הטיפול הראוי- זו תעודת עניות לבית החולים אליו היא הלכה... מקום כזה, הוא לא המקום להתחשבנויות!!!
שיראל18.04.20
56
נא לפרסם את שמות המחלקות והצוות למי שיודע . זה חשוב מאוד.. יש הרבה דרכים לאפס אותם
דר אדולף18.04.20
55
תפרסמו את שמות בתי החולים, נחזיר להם בכיף,,,, פשוט נדע לא ללדת שם..... תוך חודש ירדו על ארבע לבקש סליחה. בושה. מקבלים מלא כסף על כל יולדת וככה מתנהגים? לא צריך אותם, יש הרבה מקומות שיריבו על הזכות...
גבריאל18.04.20
54
למה אין פירוט של שמות בתי החולים?.??.? לפחות ברמז.
יוסי18.04.20
53
תפרסמו את השמות של בתי החולים זה חשוב לנו לדעת
ריקי18.04.20
52
ואגב, הכתבה מדברת על אפליית יולדות חרדיות, לא על אפליית בנות בקבלה לסמינרים...
שיראל20.04.20
51
חבל שאתם לא מביאים את שמות בתי החולים אשר שם קרו המקרים האלו...הציבור שלנו הוא נתח מרכזי בבתי החולים ובמיוחד במחלקות היולדות. הם חייבים לדעת שברגע שיפעילו התנהלות של אפליה וזלזול בציבור שלנו, אנחנו פשוט לא נגיע אליהם. מה לעשות הם מבינים רק כשפוגעים להם בכיס.
מאיר 19.04.20
50
לתגובה 37 כמה עלוב שאתה תראה איך התקשורת מצליחה להאכיל אותך שקרים והסתה לא כועס עליך רק מרחם ממש מרחם!!
אלמוני19.04.20
49
רוב הרופאים ובפרט המרדימים ערבים כך שזאת הזדמנות להפלות יהודים/חרדים
סיני19.04.20
48
מדוע לא? הרי זו זהירות והחמרה בפיקוח נפש, כמו הרב אידלשטיין
קובי לוין19.04.20
ההבדל שהרב עושה לשם מצוה והם כדי להציק
אוהב ישראל19.04.20
47
מזעזע !!! אפליה מממש
ללא שם19.04.20
46
הכוח של הציבור החרדי הוא חזק מאוד לדוגמה בלי להכנס לעניין עצמו כשהיה בלגן עם האמא המרעיבה אנשים לא הלכו להדסה אח"כ הם התחננו בפירסומות וכד שיבואו אליהם
מחריד19.04.20
45
גם לאחותי סרבו לקבל אותה לחדר לידה בבית החולים ביקור חולים בגלל שהיא חרדית למה לא עושים על זה שערוריה?????????????????
רייזי19.04.20
44
ילדתי לפני 3 שבועות, שמו אותי במחלקה הכי ישנה מתוך 5 מחלקות. עם נשים חרדיות בלבד. (שזה לא מצוי כל כך בבאר שבע) ובכל המחלקה לא היתה ישראלית אחת. רק בדואיות וערביות. זה התחיל כבר אז והאפליה הורגשה. אחיות בקושי נכנסו לחדר. ממש בושה.
גם בסורוקה19.04.20
43
שיתלוננו למשרד הבריאות ולהסתדרות הרפואית על מטפלים שמסרבים לתת טיפול
משה בן משה19.04.20
42
הגזענים והמפלים הגדולים ביותר בארץ מתלוננים על אפליות. אין לכם בושה? חצופים!
הגזענים הגדולים19.04.20
41
הכל נכון, וזה עצוב, אבל לא יזיק גם חשבון נפש, הנתונים הם נתונים, התחלואה אצלינו גדולה ביחס לא פורפורציונלי והזוי לחלוטין מאשר בציבור הכללי, ואלה נתונים יבשים. אף אחד לא זייף אותם. ואלה מספרים של חולים מאומתים שנבדקו כשמי יודע כמה יש שלא נבדקו, חבל שנזכרנו לשמור מאוחר מידי, כשכבר החיידק השתולל ועשה ש
חרדי18.04.20
צ ו ד ק!!!!!
אי18.04.20
צודקת 100%!
ש19.04.20
תעשו חשבון פשוט. בכל משפחה יש בממוצע 8 נפשות. זו נחשב כהדבקה אחת לעומת שאר מקומות. קודם כל חשבון מתמטי ואחר כך חשבון נפש
מאוזן19.04.20
זה לא נכון כשחרדי אחד נדבק הוא מדביק בממוצע את ה10 שגרים איתו בבית לעומת חילוני שמדביק בממוצע הכי הרבה עוד 3-4 ולכן כשיש יותר חולים חרדים זה לא אומר שהמגיפה מתפשטת כי כל הנדבקים מרוכזים בבית אחד דבר שני ההתפרצות הגדולה קרתה סביבות שבועיים אחרי פורים בגלל מסיבות פורים ההמוניות שנחגגות אצל החרדים ואז
חרדית18.04.20
תמשיכו לתרץ תירוצים במקום לקחת את הדברים ברצינות, רק לזכור דבר אחד: כל התירוצים שבעולם לא ירפאו את החולים ולא יחיו את אלו שנפטרו ר"ל מהנגיף.
ריאלי19.04.20
זה לא נכון, הנתונים מראים שיש גם שיעור הדבקה גבוה גם ביחס לבתי אב
אלי19.04.20
40
נכון מאוד, גועל נפש, צריך לפרסם שמות, ושיתביישו מי שמונע את הפרסום.
חן18.04.20
39
למה אתם לא מפרסמים את שמות בתי החולים?! הם צריכים אותנו הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים אותם!! חודש אחד שהחרדים יחרימו אותם הם יקרסו ויזלחלו על 4 כדי לבקש סליחה.
יוסי18.04.20
38
לכו למקומות שאתן רצויות ולא למקומות שמענין אותם רק הכסף שמקבלים עבורכם
צבי18.04.20
תפרסמו את השם של הבית חולים
עופר18.04.20
37
מי זה שכותב פה תשובות כמו אחד משונאי ישראל??? הלווווו!! תתעוררו!! אנחנו כולנו עמ"י...
שיראל19.04.20
36
הכתבה לא נכונה בעליל לגבי שערי צדק. שם מתייחסים בכבוד לכל היולדות ללא הבדל דת וגזע, מה גם שזה בית חולים דתי שמכבד בכל הזמנים את החרדיות, וגם במצב הקשה כיום. בואו ותווכחו.
ח.י.19.04.20
35
אני נגד אפליות באופן מובהק אך יכול לתת תחושה מה מרגישות התלמידות הספרדיות בתחילת שנת לימודים ?! מד"מ ?
דורון19.04.20
גם אני סבלתי מאפלייה בקבלה מסמינרים, אך רק גבר יכול בצורה שובניסטית להחריד להעלות זאת ולהשוות לידה - לקבלה לסמינר. בתור אחת שלא התקבלה לסמינר - וגם עברה לידות, אני פשוט מזועזעת. אין לך שמץ של הבנה מה זו לידה.
רחל19.04.20
34
ציונים ארורים
יצחק 19.04.20
33
נעשה חרם
מיכל18.04.20
32
תל השומר=זהירווווות
אמא18.04.20
תפרטי יותר מה זהירות???? תודה
תל השומר??? 19.04.20
מה הכוונה בבקשה תפרטי יותר???? מידע מאוד חשוב
תל השומר??? 19.04.20
31
תלמדו אותם לקח רק בכסף פשוט לא לבוא ללדת שם בפעם הבאה או חרם על בתי החולים האלה למשך שנה שנתיים רק ככה הם ילמדו את הלקח בכסף כולם יתעוררו"
חרידיות יקרות18.04.20
30
לפני הקורונה גם התנהגו ככה. בעלי לפני כשנה היה צריך לעבור ניתוח באיכילוב. אז יום לפני הניתוח בעלי יתאשפז שמה.הניתוח היה אמור להיות בבוקר והוא היה צריך להיות בצום עד אחרי הניתוח.אז הוא חיכה לתור שלו וכל הזמן אמרו לו עוד מעט התור שלך ...עוד מעט...הוא חיכה וחיכה..עם הבגדים של הניתוח..לבסוף כמו ב3 אחרי
אני18.04.20
29
לצערי הרב היחס המשפיל הוא לא רק ליולדות. גם אני עברתי יחס כזה עי עובדת סוציאלית דתית לאומית שעובדת בבית אבות חרדי מאד וכשבאתי לטפל באימי ומדגישה באתי לטפל ולא סצם לבקר (כי המטפלות רצו חופש בחול המועד ולא הסכימו לעבוד עד שלא היה להם ברירה) והעו"ס יצאה החוצה וריננה לחיילים הצעירים והתמימים שעומדים בחו
כואבת19.04.20
28
לפרסם מי הפוגעים- מחלקת יולדות היא המחלקה הרווחית היחידה. נפסיק לבוא! ולתבוע את המפלים! הגיע הזמן שיבינומשהציבור החרדי לא פרייר!
לפרסם ולתבוע19.04.20
27
'שערי צדק' הכי טובים הבנתי...
רונוששש19.04.20
גם ביקור חולים , מתיחסים בכבוד ,
נהג אבולנס 19.04.20
26
נא לא להפריע אנו ישנים, תודה
ליצמן דרעי18.04.20
25
משדר הבריאות עצמו אשם במצב! כשעושים סגר רק על אזורים חרדיים בירושלים כשיש תחלואה דומה באוזרים חילוניים זה ההסתה הגרועה ביותר. מישהו שם במשרד הביראות צריך ללכת הביתה ומהר, את בתי האבות הזניחו ברשעות מכוונת (נתניהו כידוע משקיע רק באוכלוסייה שמייצרת כסף... כל השאר מצידו שימתו רח"ל כמה שיותר מהר) הבדיקו
דן18.04.20
נתוני תחלואה דומים אצל החילונים? בינתיים 8 מתוך עשר הערים הנגועות ביותר הן ערים חרדיות או בעלות אוכלוסייה חרדית גדולה.
ע19.04.20
כמות ההדבקות חשובה ולא כמות נדבקים
אבי19.04.20
24
תודה רבה, לסיקריקים הבריונים שצועקים נאצים תודה רבה, לעיצניקים הבריונים שחוסמים כבישים תודה רבה, להמודיע להמבשר ליתד ששותקים לחוליגנים האלה תודה רבה, לחכים פורוש אייכלר וכו' שלא מגנים את החוליגנים האלה
TTT18.04.20
ותודה לך אתה מגיב.
מוישי19.04.20
23
שבועיים לפני ערב פסח בני ברק היתה מפוצצת כאילו אין קורונה. אני עברתי עם הרכב ופשוט הזעזעתי וידעתי שיום התשלום יגיע והוא הגיע בגדול וזו רק ההתחלה לצערי. אז מספיק להיתמם כבר ולהאשים את כל העולם אנחנו ורק אנחנו אשמים
דייב18.04.20
תפסיק להציג את עצמך כחלק מהציבור החרדי. כולה אנטישמי קטן ומלוכלך. יולדות סובלות ומשפלות ואתה אדיש ואכזרי.
בועז18.04.20
עוד חרדי שסובל מרגשי נחיתות עזים ביחס לאחינו החילונים הנאורים אתה עדיין לא סיפקת תשובה לעניין על האפליה בין נשים על רקע גזעני
בני18.04.20
אתה מתכוון על גזענות נגד בנות בסימנרים.....או זה השקופה הטהורה לא גזענות....חרדים צבועים
דבורה 18.04.20
די, נמאסתם. מי מפלה את המוסדות הספרדים שלא רוצים לשלוח את ילדיהם לשם. הרי אשכנזים לא יקבלו שם, אלא מה? מי היה אמור לשלוח לשם, תנחשו לבד, נו, למה אתם לא שולחים לשם. ואנחנו הגזענים. כן אני אשכנזי!
אח19.04.20
22
אנא פרטו באיזה בתי חולים מדובר ע"מ להמנע מלהגיע לשם
אם מודאגת 18.04.20
21
איזה גזענות!!!!!!!!!!!!!!!!!! ייוווווווווווואאאאאאאאא
?????18.04.20
20
הייתי במיון מסיבה שלא קשורה בקורונה כלל לפני חודש וחצי. מיד התחילה אחות רוסיה לדבר איתי לא יפה על כך שהחרדים לא עובדים. אמרתי לה שבמשפחתי כמו בהרבה משפחות חרדיות כולם עובדים כחוק. תשובתה המבויישת היא, טוב לא על אנשים כמוך מדובר. כמה אנשים חרדים עובדים? אף אחד לא מצביע במספרים. לוקחים בחורי ישיבות בג
תעמדו על הזכויות שלכן.19.04.20
19
מה לגבי תל השומר מיון נשים ומחלקת יולדות איך היחס לחרדים
תל השומר יולדות19.04.20
ילדתי שם כשבני ברק נכנסה להסגר אני תושבת בני ברק ולמרות שהייתי צריכה שם ביקורות לפני הלידה תמיד היחס היה נפלא. גם במהלך הלידה וגם במהלך האשפוז הכל היה טוב ללא שום יחס מפלה למרות שכל מי שטיפל/ה בי ידע שאני בני ברקית ושוב תודה לצוות.
יעקב19.04.20
לא ידעתי שגברים יולדים?! (או בקיצור תגובה ממומנת...)
אני19.04.20
מה הקשר? יתכן שמישהו נכנס משם להגיב כל הזמן, והיא נכנסה באופן חד פעמי ובטעות הזדהתה בשם אחר... מה הקשר תגובה ממומנת??
שיראל20.04.20
כעובד שם אני יכול להעיד על כך
אבי19.04.20
18
אני בכללית וכבר 3 פעמים יום לפני התור לרופאת נשים מתקשרים לדחות את התור ללא הסברים
לי דוחים כהר 3 פעמים את התור לרופאת נשים19.04.20
את רוצה הסברים? למה לדעתך הרופאים יסכנו את חייהם עבורך? תבקשי מאלו שמתעקשים להתפלל במניין ומשגעים את הצבא והמשטרה להתפלל עבורך...
הסברים?19.04.20
תפילה במנין זה מה שמפריע לך?
הגיוני19.04.20
מותר להתפלל במנין אך ורק אם שומרים על ההנחיות
חיים כהן19.04.20
17
רופאה בשיבא טיפלה בחולה במחלקה הרגילה שלא היה ידוע שהוא נשא קורונה - נדבקה ועכשיו מונשמת עם סכנת חיים. לא מבין את כל האנשים שמתלוננים שהרופאים נזהרים - החיים של הרופאים חשובים יותר מאיזה עלבון מדומה
רופאה בת 31 נדבקה מחולה לא מאובחן והיא ב18.04.20
אין בעיה שנזהרים אבל היחס צריך להיות שווה חרדי כחילוני
משה 19.04.20
למה אתה/אתה משנה כל הזמן את השם.
איציק19.04.20
לא מדובר בעלבון מדומה- רק מי שחוותה את ה"חוויה" או שקרובה שלה חוותה יכולה להבין שלא מדובר בעלבון מדומה כדבריך. וודאי שצריך להיזהר- ולא רק בגלל הרופאים אלא בשביל כל מי שבסביבת החולה. אז על מה המהומה? נסה לדמיין שתי נשים במיון יולדות- אחת מתגוררת באלעד והשניה בפ"ת. מדוע אישה חרדית מאלעד שיודעת שאין
אז בא תבין: 20.04.20
16
מי שלא הצביע בבחירות הגדיל את כח משנאי השם
חשבון נפש18.04.20
מי שלא הצביע הרוויח שלפחות הביזיון הזה שנקרא חכ"ים חרדים לא רשום על שמו. מקווה שהציבור ילמד פעם אחת לקח ולתמיד לא להצביע לאוכלי חינם על גב ציבור החרדי
חחחח19.04.20
מה יש לנו שהצבענו הלוואי שלא הייתי מצביע ככה לפחות לא היתה לי נקיפות מצפון על זה שבחרתי מישהו שלא עושה כלום בישבילנו
מטומטם 19.04.20
אל תתחרט, אם הצבעת כציווי גדולי התורה, זו כבר מצוה חשובה. אל תתהה על הראשונות!
יהודי19.04.20
יש עוד הרבה מצוות חשובות, ואל תעשו עיקר מספר 14.
מצוה חשובה19.04.20
15
תפרסמו את שמות בתי החולים בהם מפלים לרעה נשים חרדיות, א. חזקה על פרסום שאינו חוזר ריקם.. ב. נדע באיזה בתי חולים לבחור גם אחרי סיום הסאגה הזו.. נמאס להיות פרייארים!!!
מנחם18.04.20
14
לא רק מנגלה היה מחלק בין אנשים ברואים וחולים גם הרופאים בארץ מבדילים בין אנשים חרדים ולא חרדים ביום הבחירות שכל הנשים האלו יצביעו לחרדים שדועגים לחיים שלהם
'הודה18.04.20
13
אם זה מה שבאמת קורה, זה מזעזע..
שיראל18.04.20
12
יש קצת אמת בכתבה ולא עושים בדיקה לכל אחד זה שקר רק למי שיש בו חשש
נפתלי 21.04.20
11
אפשר עדות אמיתית לגב תל השומר??
שירה19.04.20
10
לכל אלה כאן שלא קיבלו את הילדות שלהם לסמינרים אחרי שקראתי את התגובות שלכם אני לגמרי מבין למה
בחור19.04.20
9
הפיתרון פשוט: לכו לרופאים חרדים. נשים - לכו לרופאות חרדיות. אבל אין כאלה, חוץ מקומץ שהתחרדו אחרי שלמדו רפואה. לא הגיע הזמן שיהיו כאלה? זו לא שליחות, שאשה חרדית תוכל למצוא רופאת נשים חרדית? שגבר חרדי ימצא מולו רופא משפחה חרדי? ומה עם לימודי אחיות? יש בבתי החולים כמות לא פרופורציונלית של אחיות ערביות
זלמן19.04.20
אם אתה קורא למי שלומד בכולל נרקב באמת אין לך מה לחפש בציבור החרדי ובעם היהודי זלמן
שמעון19.04.20
אם האברך לא מצליח ללמוד, ונמצא שם רק בשביל ה"מה יגידו", אז הוא בהחלט נרקב. עדיף שילך ללמוד מקצוע.
שורי19.04.20
אבל למה רק רופאים חרדים? למה לא פרופסורים וחוקרים חרדים באוניברסיטה, מהנדסים חרדים בתעשייה, אנשי עסקים חרדים, קצינים בכירים חרדים, חקלאים חרדים ועובדי בניין חרדים? האם לא יהיה אז יותר נחמד לכולנו במדינה?
חנן. ב.19.04.20
זלמן זלמן, אתה בטח גם מקיים ושולח את ילדיך למסגרות לימוד מתאימות ובהמשך יהיו לנו זלמנים בחדרי הניתוח, נכון? בהצלחה
שרה’לה19.04.20
8
אני מניחה שבירושלים לא מדובר בהר הצופים ועין כרם.... אבל במרכז???
מירי19.04.20
7
היחס בתל השומר גרוע ומזלזל.לא להתקרב
אסתר19.04.20
6
אתם נגועים
פויה19.04.20
5
העתונות החרדית מלאה בפרסומים על פני עמודים שלמים המשכנעים לבוא למחלקות יולדות. כי זה כסף טוב. נכאיב להם אם לא נבוא ללדת שם. שישלמו את המחיר. וכדאי לפרסם זאת. מכה בכיס היא הכואבת ביותר.
שולה19.04.20
4
העיקר שבית החולים יקבל את הכסף מביטוח לאומי כל הפירסומות שיווק "אצלנו יולדים משהו משהו.....ראו את הבנר של ביח הדסה ירושלים תה"ש ןאכילוב גם בלי קורנה אין מה לחפש שם. הספיק לי להיות ביתי לפני לידה וברחנו משם ללללאאאא ממתאים לחרדים רק שאין ברירה והסגנון זה נורא נתפלל שיחזרו בתשובה
אלמוני19.04.20
3
למה לא פרטו את שמות בתי החולים שמפלים חרדיות לרע?
נפתלי18.04.20
2
מה שהכי מפוצץ זה שכל הבתי חולים מפרסמים בעיתונית החרדית וגם באתרים החרדים לשכנע שיבאו ללדת אצלם ושאנחנו מגעים לשם הם הופכים אותנו לכלבים מצורעים איפה החכים שיתערבו ויספיקו את הגזענות הזו גם בתקשורת
חיים18.04.20
1
גם אם אנחנו חרדים זה לא אומר שאנחנו רוצים למות ! לא כתוב את זה בתורה שלנו.. דיי לחשוב שאנחנו גורמים לזה איפה האחדות ההדדיות שלנו?!
ל18.04.20
מה לעשות? הציבור החרדי מגוון, וגם אם רוב הציבור משתדל ושומר עדיין יש חוגים מסוימים שמתנהגים כאילו כלום, הם חיים בתוכינו, את המחיר כולנו משלמים. כשרואים סרטונים על חרדים שמתנפלים על משאית ביצים בהתקהלות מטורפת, כשרואים עימותים של שוטרים מול חרדים שמתעקשים להתבצר בביכנ"ס כשרואים תמונות של מקוואות פתוח
ריאלי18.04.20
אולי גם יעניין אותך
קורונה - כל המידע בכיכר השבת
ש

פרויקטור הקורונה: "האוכלוסייה הבוגרת חייבת להתחסן"

כיכר בשיתוף משרד הבריאות | מקודם

גם בישראל

גל חדש? עלייה בתחלואה בשני תתי זני האומיקרון החדשים

כיכר השבת | 23.10.22

הגל בירידה

קורונה: מספר החולים הקשים ממשיך לרדת

כיכר השבת | 20.07.22

בשבוע הבא

מבצע החיסונים לתינוקות עד גיל 5 - מתחיל

כיכר השבת | 18.07.22

BA.2.75

נגיף הקורונה: חזרו מחו"ל עם תת הזן החדש

דוד הכהן | 17.07.22
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בקבוצות הסיכון בלבד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר חיסון לפעוטות

כיכר השבת | 05.07.22

הגל השישי

המספרים ממשיכים לטפס בישראל ובעולם

כיכר השבת | 27.06.22

בורלא: חיסון התינוקות שלנו יעיל ב-80 אחוז

כיכר השבת | 26.06.22

הגל השישי

10,785 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה

כיכר השבת | 22.06.22
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

הגל השישי

מספר המאומתים לנגיף הקורונה מטפס עוד

כיכר השבת | 21.06.22

הגל השישי?

שיא של חודשיים וחצי: יותר מ-10,000 חולים

מישאל לוי | 20.06.22

צעד גדול לאישור ה-FDA

בקרוב: חיסוני קורונה - גם לבני חצי שנה

דוד הכהן | 16.06.22
ש

נתון מבהיל

מאוחדת: קרוב ל-90% מהחולים בגל הנוכחי - לא מחוסנים

כיכר בשיתוף מאוחדת | מקודם
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

תוצאות מפתיעות

עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה

כיכר בשיתוף לאומית | מקודם

שובה של הקורונה

משרד הבריאות אישר 'בוסטר' גם לבני 5-11

דוד הכהן | 14.06.22

מחקר גילה

תסמיני הקורונה נמשכים במשך כשנה וחצי

כיכר השבת | 06.06.22

בעקבות הירידה בתחלואה

פרויקטור הקורונה: בקרוב יבוטלו הבידודים

כיכר השבת | 31.05.22
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

בהחלטת השר

בשורה משמחת לטסים: חסל סדר המסיכות

כיכר השבת | 17.05.22

למרות הירידה בתחלואה

בדיקות ה-PCR בנתב"ג הוארכו ב-10 ימים

כיכר השבת | 09.05.22

שגרת קורונה

התחלואה נמשכת עם ירידה בחולים הקשים

כיכר השבת | 02.05.22