כיכר השבת

נאום בכורה נגד החרדים

ח"כ נפתלי בנט: לא ייתכן שהחרדים לא ישרתו בצבא

יו"ר 'הבית היהודי', חבר-הכנסת נפתלי בנט, נשא אחר הצהריים במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו, במהלכו התייחס לסוגיית השוויון בנטל ואמר כי לא ייתכן שהחרדים לא ישרתו בצבא. "לא אסכים שרק באוכלוסייה מסוימת אימהות לא ישנות בלילה מדאגה לגורל בניהם", הבטיח בנט (חדשות, פוליטי)

171
ישי כהן, חזקי שטרן | כיכר השבת | ב' באדר | 12.02.13
נפתלי בנט במליאת הכנסת (צילום: ישי כהן. תמונה ראשית: פלאש 90)

נאום בכורה נגד החרדים: יו"ר 'הבית היהודי', חבר-הכנסת נפתלי בנט, נשא אחר הצהריים במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו, במהלכו התייחס לסוגיית השוויון בנטל.

במהלך דבריו, הבהיר בנט כי "לא אסכים לכך שרק באוכלוסייה מסוימת אימהות לא ישנות בלילה מדאגה לגורל בניהם. אפשר גם ללמוד תורה וגם לסחוב אלונקה" ואמר כי "לא ייתכן שהם (החרדים - ח.ש.) לא ישרתו בצבא. לא ייתכן שהם לא יישאו בנטל הכלכלה. גם לחרדים זה ברור".

בפתח דבריו, אמר בנט כי "בפעם הראשונה יש 47 חברי כנסת חדשים, מספר שיא, שיוצרים תמהיל מיוחד של נבחרי ציבור שאינו כבול לבליל מחויבויות: לקבלני קולות, לטייקונים, לוועדי עובדים, וגם לא לקבעון מחשבתי. אפשר ליצור שותפויות שחשבנו בעבר שהן בלתי אפשריות, כדי להביא לעם ישראל הישגים שנראו לנו עד כה בלתי אפשריים. הציבור הישראלי מצפה מאיתנו שנבוא עם סכין בין השיניים ונפרוץ דרכים חסומות. שיקום פה דור מנהיגות שאינו מפחד. זו הבחירה שעומדת בפנינו: האם נפחד או נעשה?".

בדבריו, קרא נפתלי בנט לחבריו בכנסת, לא לפחד ולהיות פראיירים של העם, ולפםעול יחד בשירות העם. "נכון, חברים, שלא על הכל אנחנו מסכימים. אבל 70% מעם ישראל מסכימים על 70% מן הדברים - אז בואו נעשה אותם", קרא.

בנט, תקף את שיורתי הדת בישראל, ואמר כי "חברים, בואו נודה על האמת: שירותי הדת בישראל הפכו למכונת ג'ובים ענקית שיוצרת ניכור. אין מה להתפלא ששליש מהזוגות מתחתנים מחוץ לרבנות. בואו נעז, ונהפוך את שירותי הדת למוקד שיאיר לכל עם ישראל את היהדות האמיתית".

לימוד תורה הוא אינטרס קיומי

באשר לסוגיית השוויון בנטל, עליה הרחיב בעיקר את דיבורו, אמר נפתלי בנט: "כדי לחולל שינוי, חייבים לאמץ שלושה עקרונות. ראשית, לימוד תורה הוא אינטרס קיומי של עם ישראל. הוא אינו 'תבלין'. הוא גם אינו אינטרס של החרדים או הדתיים בלבד, אלא של כולנו. כמו שיישוב הנגב אינו אינטרס של תושבי הנגב בלבד, אלא של כולנו, של כל עם ישראל".

"לימוד התורה הוא שקיים את העם היהודי לאורך 2000 שנות הגלות", המשיך בנט, "אבותינו שהיו פזורים במאות מקומות שונים, בפאס במרוקו, בצנעא שבתימן ובליטא שבפולין, למדו את אותה התורה וכך שמרו על זהותם ולא נטמעו ונעלמו. היוונים העתיקים נעלמו. הרומאים העתיקים נעלמו. המצרים העתיקים נעלמו. רק אנחנו, היהודים, נשארנו, בזכות התורה. אנו דוברים אותה שפה כמו אבותינו לפני 3000 שנה, חיים באותה ארץ, ומאמינים באותה אמונה. לו הייתי נזרק במנהרת זמן אחורנית 3000 שנה, הייתי מסתדר. לאחר כמה ימים הייתי מסוגל להסתדר ולהבין את השפה".

"לולא התורה, לא היינו כאן. ללא התורה, לא נהיה כאן", אמר יו"ר הבית היהודי, "בשואה, יחד עם רצח שישה מיליוני יהודי אירופה, גם עולם התורה נמחק כמעט לגמרי. לאחר השואה עצם המשכיות התורה עמדה בסכנה. עם קום המדינה, החרדים נרתמו לשקם את עולם התורה, והגיעו להסכמה מול דוד בן גוריון שהבין את החשיבות ההיסטורית. הוא שחרר 400 לומדי תורה על מנת לבנות מחדש את מה שהושמד. היום עולם התורה בישראל הוא עולם מפואר שמגדל דורות של תלמידי חכמים".

בנט המשיך בדבריו ואמר כי "העיקרון השני שנעמיד למול עינינו הוא שהחרדים הם אחינו. הם ציבור מופלא. הם אינם סוציומטים. הם חיים חיי מסירות נפש וחסד למען אידיאל התורה.

לא ייתכן שהחרדים לא ישרתו בצבא

"העיקרון השלישי הוא שהמצב הקיים אינו יכול להימשך", הבהיר בנט, "400 לומדי התורה של שנות החמישים טיפסו ל-50,000 כיום. בכיתות א' של היום 30% מהתלמידים הם חרדים. לא ייתכן שהם לא ישרתו בצבא. לא ייתכן שהם לא יישאו בנטל הכלכלה. גם לחרדים זה ברור".

"מדינת ישראל היא כמו אלונקה, שבתחילה 8 חיילים נושאים חייל אחד, אחר כך 7 נושאים 2, וכרגע 5 נושאים 4. האלונקה עומדת ליפול", הוסיף, "אחיי החרדים, גם שרות בצבא זוהי מצווה. לא פחות מכך".

"הגנה על המולדת שלנו, שמירה על הילדים שלנו, ורעות - אלה ערכים שאינם נופלים מהערך החשוב של לימוד התורה", טען נפתלי בנט.

להחזיר את החינוך היהודי-ציוני

"אנחנו חייבים להביא את היהדות היפה לכל עם ישראל", המשיך בנט את נאומו, "אם לא ידע כל ילד במדינה מי היו אבות האומה: אברהם, משה ודוד, ומי היו גיבורי ישראל כמו יוני נתניהו, חנה סנש, יהודה המכבי ורועי קליין, מה זה קידוש בשבת ואיך אומרים 'שמע ישראל' - אנו נהפוך את הדור הבא שלנו, לדור ללא מצפן, ללא דרך. בואו נחזיר את החינוך היהודי-ציוני לכל ילדי ישראל. אלה לימודי הליבה שלנו, של הישראלים, לא פחות ממתמטיקה ואנגלית. זוהי לא משימה דתית. זוהי משימה ישראלית".

בנט הרחיב בדיבורו גם על ארץ ישראל ואמר כי "אנחנו חייבים לבחור בדרך של אמונה בצדקת דרכנו: לדעת שאדמת אבותינו אינה פיסת נדלן, ואין לי שום צורך לדבר על עומק גיאו-אסטרטגי כדי להסביר למה היא חשובה לי. אני גר ברעננה ומרגיש בטוח כשהאחים שלי שומרים עליי מהרי בנימין והשומרון. אין מקום בחלקת האלוהים הקטנה והמקסימה שלנו למדינה נוספת. זה לא יקרה. אבל חברים, לפני כל דיון על שטחים, צריך לומר: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עכשיו אפשר להתווכח".

בדבריו, התייחס בנט ליוקר המחיה ואמר כי "כולנו יודעים שכדי להוריד את יוקר המחיה חייבים לייצר תחרות במשק. אני לא שונא טייקונים, אבל אסור שעלות המחיה שלנו תיקבע על ידי בעלי הון המחזיקים כמו בתיאטרון בובות את החוטים של כמה בובות יחד. זה מסוכן. כולנו יודעים שמונופול הנמלים למשל פוגע אנושות במדינת ישראל כולה".

"ישנם ועדים חזקים שמחזיקים את כל המדינה כבת ערובה, משביתים נמל למשך יומיים בגלל שטויות. אף אחד לא מוכן להתעסק איתם כי זה כרוך במחיר פוליטי. בואו נעשה זאת אנחנו ונעז", הוסיף בנט.

תוכן שאסור לפספס
171 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
יש אימהות שלא ישנות בלילה מדאגה לגורל בניהם... שלא יאבדו את יהדותם בצה"ל.
דודו12.02.13
אמרו את זה גם כשהקימו את הנחל החרדי. הם היו חרדים לפני והיו חרדים אחרי ולאף אחד אין חשש היום. זה בדיוק הסיבה שהם רוצים להקפיא הכול ל-5 שנים. כדי שיהיה הזמן לייצר מסגרות שרות הולמות לחרדים כך שיוכלו לשרת מבלי לפחד או ענייני דת או מצפון כלשהם.
דויד12.02.13
הם חרדים לצבא ולמפקד ולא לדבר השם. על מי אתה צוחק?
חחחח18.02.13
שאולי עכשיו הבן שלהן פוגש עכשיו מחבל. אין לך מושג מה זה להיות אמא של חייל קרבי,אז אל תזלזל בהן.
ירושלמית13.02.13
78
וכל מילה שלו יוצאת ברוח הקודש עובדה.
מעריץ12.02.13
77
עוד דתי לייט....
שלמה ברוורמן12.02.13

הצגת כל התגובות

76
הקרטיון לדיחוי שירות צביאי הוא לא כיפה שחורה אלא לימוד תורה, תלמדו שאם מישהוא אחר אומר מה שאתם לא חשבתם עליו בעבר לא מוגדר כהסתה !
אריאל לוי12.02.13
75
הקשבתי לכל הנאום של נפתלי בנט והוא היה פרו-חרדי וכלל לא כפי שמובא כאן בכותרת ובכתבה הוא דיבר בשבחם של החרדים אולי בצורה אפילו מוגזמת מדי לטעמי מציע לכולם לשמוע את הנאום ואז להגיב (וגם לכותב במאמר ממליץ כן להבא...)
david_nag12.02.13
74
העתיד עוד יתנפץ לו בפרצוף החצוף שלו בכח לא יוכל לגייס את שומרי האמיתים של הארץ
שלמה12.02.13
73
למרות שלא בחרתי בך אני תומך בעמדה הזאת. אל תאכזב אותי.
הצבעתי ג'12.02.13
72
הבחורצ'יק ממש רדוד
דוד12.02.13
71
אני עולה חדש עובד בההי-טק והמילים של בנט מגעילים אותי! עדיף לשמוע מה שאומרים את הערבים. המעבק של בנט-לפיד לא פחות הרסני מזה של חמאס! אסור ללכת נגד הרבנים, נגד התורה! לא היה לי שום ספק שהרב עובדיה צדק! בית יהודי=בית של גויים! בנט, תוריד את הכיפה, פורים זה עוד לא התחיל!
דויד12.02.13
70
מרן אמר בית של גויים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק12.02.13
69
לפחות עכשיו אנו יודעים עם מי יש לנו עסק...
סמי12.02.13
68
אני לא חושב שהוויכוח כאן זה אם לשרת או לא אלא הוויכח הוא להבין מה זה יהדות למה באנו דווקא למדינת ישראל בגלל היהדות שהיא התורה ולכן לא נראה לי שנצליח להחזיר אותם בתשובה כי צריך זכות בשביל זה להסביר שהתורה זה הקיום שלנו
יוסף 12.02.13
67
היא הולכת לישון מאוחר אחרי כל הכביסות לעשרת ילדיה, וקמה מוקדם להכין את ילדיה לבית הספר. אז את אותן ארבע שעות גם לא תישן? ובמיוחד משפחה ברוכת ילדים שחמשת ילדיה יהיו בצבא, בלתי אפשרי בעליל.
דן סגל12.02.13
66
נאום יפה ועינייני! לא צריך להוציא משפט מהטקסט כולו ולהציג את בנט כשטן... כמה אפשר להסיט???
pitalamita12.02.13
65
א' אמא של חייל שמכין סלט בצבא גם יושנת טוב ב' אמא של חייל שמשרת בעיתון במחנה גם יושנת טוב תפסיקו עם השטויות האלה רוב החרדים יוצאים לעבוד אחרי כמה שנים שהם בכולל וכי חייל מיד אחרי הצבא הולך לעבוד המשך יבוא
יוסף 12.02.13
אמא שלא לא ישנה בלילה בזמן שהוא סיכן נפשו למענכם אז שקט!! לבנתיים רוב החרדים שמתגייסים הולכים לג'ובניק.. תתחילו להתגייס לקרבי!!
אהרון12.02.13
64
שמעתי את נאום בנט ומה לעשות, מלחיץ, אני חש שה' נוקם בנו על כל ההשמצות והלשון הרע שהוצאנו הגיע הזמן שנעשה חשבון נפש.
שלומקה13.02.13
כל אחד צריך לעשות חשבון נפש ולהבין כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם. אם היינו מתבוננים באהבה, אפילו אהבה פנימית על החילונים ועל כל אדם מישראל ,כי כולנו אחד! הכל היה נראה אחרת, בכח המחשבה אפשר לשנות ועדיין לא מאוחר....
עינת13.02.13
"שלומקה" על מי אתה עובד? אתה מסרוחניק פסיכי
ידידיה21.02.13
63
סודי ביותר!!! מאחורי הקלעים!! יזם: סודי ביותר!! להלן, הממשלה שעומדת להיבנות!! ראש הממשלה: שלי יחמוביץ, אביגדור ליברמן (רוטציה) שר הבטחון: שאול מופז שר האוצר: ליברמן יחמוביץ (רוטציה) שר החוץ : ציפי לבני שר החינוך : אחד מראשי הבית היהודי המפוצלת (תתפצל) עוד תיקים: בין שאר חברי הקאולציה ביניהם, ש"ס וי
יוסי שבתאי13.02.13
הקונספרציה שלך לא מסתדרת כל כך כי לשלי יחימוביץ יש רק 15 מנדטים
אריק13.02.13
62
בפינוי הבא גוש קטיף יהיה קטן ליד מה שנעשה לכם
חרדי חרד13.02.13
חרדי חרד יקר. אף ציבור לא שוכח. אני לא שוכח מה עשו החרדים בהתנתקות, החרדים לא שוכחים את ישיבת המזרחניקים בממשלה עם שינוי. החילונים לא שוכחים את הדירות המוזלות שאיכשהוא תמיד רק מגיעות לחרדים. עזוב אותך ממשחקי השנאה. יש כאן בעיה אמיתית. החרדים ב"ה הולכים וגדלים, שאר הציבור כבר לא יכול לממן כל כך הרבה
מזרחניק16.02.13
61
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כדי שיפול ויכאב לו12.02.13
60
פוגעים בלומדי התורה תצפו למלחמה גדולה בקרוב ללא לומדי התורה אין מי שישמור עלינו עם כל הכבוד לצהל אבל ללא לומדי תורה אנחנו על הפנים
קובי12.02.13
59
"עמון ומואב" ושניהם עוד ייפלו!!!
יוסי שבתאי13.02.13
58
שיקום מישהו שביקש דבר מאנשי שס ולא קיבל?!!!!! אתם קיבלתם ג'ובים כדי לדאוג לדתילונים שס דאגבה לכל עם ישראל
זבולון12.02.13
57
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד12.02.13
56
"למינים ולמלשינים אל תהי תקווה..." וזה מה שמגיע לאנשים כמו יאיר לפיד ובנט!!!!
אחת12.02.13
55
מר נפתלי בנט ! שמי יעקב יהודי שומר תורה ומצוות = חרדי ! שרתתי 3 שנים בסדיר ו 15 שנה במילואים מתנדב במשטרה בני משרת בצבר בגבעתי. מה הגדרתך לחרדי ? רק מי שלומד בישיבה ? צא וראה ובדוק ישנפ ח5רדים רבים ששרתו ומשרתים בצבא וצא ובדוק אנשי שמאל שיושבים בבתי קפה ולא משרתים. מפחד לחשוב מה תקבל מבורא עולם אחרי
יעקב12.02.13
אם אתה משרת ובנך משרת, אז מה הבעיה? תגיד שאתה מסכים. למה אתה תוקף?
אלון12.02.13
בשעה שבנט מכריז על שוויון בנטל כדאי שיבדוק את נתוני האמת של המתגייסים גם בקרב השמאלנים ואז ידבר על שוויון בנטל. ומדוע בנאומו לא דיבר מילה על שוויון לערבים. ניכר מנאומו שהשטנה מדברת מקירות ליבו ו ח ב ל !
יעקב12.02.13
כי לערבים אין מצווה להגן על ארץ ישראל, ובשירות צבאי הם יכולים לפגוע בביטחון המדינה.
ירושלמית13.02.13
ארץ ישראל. אנו בגלות. משבטלה סנהדרין בטלו כל הדברים שהיו, ובניהם: צבא ע"פ אורים ותומים. כך זה שיש בורים ועמי הארץ שבמקום ללמוד, פולטים את כל הזוהמה והשנאה שלהם נגד היהודים החרדים.
דע מה שתשיב18.02.13
54
מחילה מכל אחי החרדים אבל אנחנו אשמים במצב.
יצחק מאלעד12.02.13
53
חילוני מסריח גועל נפש
משה03.03.13
52
חרדים לא יתגייסו למרות שזה לא ייתכן! :) :) :)
מירי19.02.13
51
רק שמישהו יהיה ערב לי לדברים להל"ן: שיתחייב לי שהרוחניות שלי לא תפגע!! שיתחייב לי שאני לא יעבור שם על חילול שבת!! שיתחייב לי על אוכל ברמת כשרות מהודרת!!! שיוכיח לי שבאמת המדינה צריכה אותי בתור חייל לוחם למען בטחון המדינה, ולא למען פוליטקאים שבסה"כ כואב להם שאני יושב רוב היום ומשתדל ללמוד תורה!!! שיי
יוסי שבתאי13.02.13
אל תתחמק , זה אפשרי אם רק תתעקש ותגיע למקום הנכון
מאיאר13.02.13
1. הרוחניות שלך לא תיפגע 2. על חילול שבת אתה בטוח לא תעבור, הצבא מקפיד לא לחלל שבת, חילול שבת לדוגמה בישול בשבת הינה עבירה צבאית! בכל ספק שיש לך אתה יכול לבקש שאלת רב לפניי שאתה מבצע, זאת עובדה! 3. אוכל ברמת כשרות מהודרת יש במקומות רבים בצבא ולא רק בגדוד הנחל החרדי! 4. תתגייס לנחל החרדי או לגדודים ק
אסף13.02.13
לך לצבא בלי להתבכיין ובלי תנאים. אם אתה חרדי אמיתי - תמצא את הדרך ותצליח. אם אינך חרדי אמיתי, מה אתה מציב תנאים?!
לדבר ד'16.02.13
ומן הדומה לו כגון אפיקורוס כמוך
דע מה שתשיב18.02.13
50
ם
יוסף12.02.13
ארץ ישראל.
סימה13.02.13
49
הוא רוצה לעקור את התורה בכל מאודו ואנחנו התפלאנו שהוא לא שומע לרבנים!
כרמית12.02.13
48
כולו כיפה בגודל שחור עיניו מי אתה בכלל??????.. לעזזאל מאיפה צץ המוקיון הזה אינני מבין מה למדת בחייך שתטיף לחרדים מוסר יא אהבל אתה וכל רבניך לא מגיעים לקרסוליו של מרן רבנו עובדיה יוסף שליט''א
יששכר כהן12.02.13
מה בנט עשה בשביל העם הזה כולם יודעים. ומה אתה עשית? ומי נתן לך זכות ללכלך על הרבנים שאינך ראוי אך להעפר באבק רגליהם?
אלי13.02.13
לדבר בצורה כזו על אדם מישראל- זה לא ראוי ולא מכובד קודם נלמד לדבר בכבוד ולהתנהג בצורה מתאימה ומכבדת לאחים שלנו ואח''כ נלך ללמוד תורה בבית המדרש. הנעלבים ואינם עולבים שומעים חרפתם ואינם משיבים. שנזכה...
ישראלית18.02.13
47
לפיכך כולם שונאים אותם קורדום לחפור בו הנה הדת של שס
רבי אברהם12.02.13
46
כל מילה במקום, כדאי שנתחיל להפתח ולהקשיב למה שהסרוגים מועילים למען עם ישראל
משה12.02.13
45
בנט אומר דברים מאד הגיוניים וצריך להקשיב למה שהוא אומר, אני חושב שהגיע הזמן להתמודד עם השאלות ולא להתקיף את מי שאומר אותם,
ישרוליק12.02.13
44
שרות חולה לאזרחי ישראל הערבים
יוזף12.02.13
43
להתגייס . הרי אתם יודע שכל אמא מתנחלת יש לה ילדים הרבה ברוך ה' וכולם משרתים , ואני מעדיפה לא לדבר על משפחתי, אתם לא יודע מה זה שבן /אח מתקשר ואומר : אני נכנס. הוא נכנס ללבנון במלחמת לבנון מהרגע עד הפעם הבאה שיתקשר כל המעשיםבבית של קיפול בגדים , מטבח נקיונות הכל נעשה כמו על אוטומט, הפחד הלחץ התפילה
בת ישראל13.02.13
חחחח, חחחח, חחחח שוטה שבעולם.
עוד פוסקת...21.02.13
42
מסקנה= אם לא היו סרוגים לא צריך צבא! כל כך פשוט לא??? עליכם אמר הקבה למשה לך רד כי שחת עמך אתם הערב רב שיצאו עם בני ישראל ממצרים!!!
המוכיח12.02.13
וטיפש מי שחושב שאם לא היו סרוגים לא היה צורך בצבא.
סימה13.02.13
ולכפירה הציונית שלך
מאיר21.02.13
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין הבדל בין בנט ללפיד12.02.13
40
"בית של גוים", "מכר נשמתו לשטן" וכו... תפסיקו לשחק אותה צדיקים. משיח יבוא ויגיד בדיוק מי יהודי ומי לא. כל אחד בוכה שחילונים שונאים אותם, מסיטים נגד חרדים. מה עשיתם כדי לקרב אותם יהודים מסכנים שמנותקים ממסורת? מה לא אכפת לכם? מחפשים גן עדן ושחילונים ילכו לעזאזל? הרבה חרדים שונאים את החילונים פי כמה ו
pitalamita12.02.13
39
חילוני שהולך ברחוב והגוי שרואה אותו רואה שהוא יהודי אבל ללא סימנים אורתודקסים. אין חילול השם יותר גדול מזה . יותר חילול השם מזה זה שיהודי חילוני הולך ברחוב ורואה רחוב מלא יהודים חילונים כמוהו!(הוא אינו שם לב לבעיתו שהוא חילוני ולא יהודי דתי)אין יותר גרוע מיהודים חילונים במרקם הסביבתי של מדינת ישראל
fqsf12.02.13
38
תמיד ידוע שבעלי הכיפות הסרוגות רוקדים בין שני החתונות רק שאצל החלונים הם אוהבים יותר להישאר עכשיו אני מבין למה כל כך התנגדו לכם פורקי העול
יונתן13.02.13
37
הבעיה היא שבנט רב ורוצה ג'ובים!! ש"ס יצרה את הג'ובים!! בנט רוצה לקחת אותם בשביל מפלגתו!!1 ההבדל: ש"ס מפלגה עם המון עשייה שבמשך השנים יצרה לעצמה ג'ובים (חוץ מסיסמת בחירות, אין בזה שום דבר. להפך כל הכבוד לש"ס שדואגת לפעיליה) שהרי בכל מפלגה ומקום בעולם פוליטיקה זה פולטיקה ויש שם הכל מהכל כל... (כל עוד
יוסי שבתאי13.02.13
36
כך אמר הרב אמנון יצחק. מי שלא לומד 16 שעות ביום בישיבה, שיתגייס, וישחרר לחץ מאלו שבאמת לומדים. לשקר אין רגליים - אתם הורסים את עולם התורה!!!
לא משנה12.02.13
35
בסד אנחנו לא מזרחי לנו יש דעת תורה לא ספינים ועמי ארצות
יוסי12.02.13
34
נשוי לחילוניה גמורה ומספר מה זה "הם הם התורה" אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק...
לא מרשים בכלל..12.02.13
רשע, למה אתה מוציא שם רע על בת ישראל! הכל מותר בשם הדת ? אהה? היא לא בדיוק לפי הסרגל שלך אז היא כופרת ? חילונית גמורה? אם זה לא היה מצחיק זה עצוב, בגלל אנשים כמוך החילונים זועקים לסגור את הישיבות!!! אחר תתפלא ששונאים אותך.
תקרא את זה!12.02.13
33
עד שלא שקעה שימשה של ש"ס, לא זרחה שימשו של בנט.
דן סגל12.02.13
32
לברוקליןןןןןןןןןןןןןןןןן
אלי הגרוזיני12.02.13
31
חיפשתם מחלוקת עם הרב אמנון יצחק כזכור נכון?!?! או כמה חבל עכשיו בורא עולם מטפל בכם ישירות!! בהצלחה
חיפשתם מחלוקת12.02.13
אמנון לא מהחרדים ?
12312.02.13
30
בנט לשלטון!
נחמיה12.02.13
29
שיתקע עם נעץ
משה חי12.02.13
אתה ענק!!!
התגלגלתי מצחוק30.04.13
נכון גם אני שמתי לב
שיר12.02.13
28
כופר שונא ישראל! נפתלי, חכה כשתגיע לעולם האמת , איזה משפט מחכה לך שם על כל הרשעות והחטאים שלך!
יהודי צפוני12.02.13
אתה תגיע ישר לגיהנום!!
יוסי20.02.13
מה מחכה לך...
דע מה שתשיב21.02.13
27
והבני תורה בישיבה.
אייל שקד12.02.13
להם? כמה חרדים צריכים להסתיר את זה שהם משרתים? הרבה.
ירושלמית13.02.13
26
ישר כח מר בנט.
צדיק באמונתו16.02.13
25
אני רואה כאן תגובות שהם ברובם מבטלנים שלא לומדים... והישיבה עבורם זה מקום לשרוף זמן כדי לא לשרת .הייתי בישיבה די ידועה וראיתי שבקושי חצי למדו..השאר עסקו בדיבורים ,או שכלל לא הגיעו לישיבה. אני מודה בעצמי לא היתה לי את הסבלנות לשבת על הספסל עשר שעות. אז ניגשתי לראש הישיבה ואמרתי לו שאני רוצה להתגייס
mike12.02.13
נכון מה שאמרת שיש כאלו שלא בנויים לישיבה וכו' אבל!!!! א: אל תתבלבל ותאמר שצבא זה מקום רוחני יותר..... ב: אל תבלבל ותאמר שהתגייסת רק כדי ללמוד יותר תורה\ או שמא ללמוד שם יאלקטרוניקה??? שעורי בית כבר אמרנו???
יוסי שבתאי13.02.13
אז אין לך זכות לדבר על מה שהולך שם. וכן,יש הרבה חיילים שמתחזקים שם מבחינה דתית.
סימה13.02.13
אז אין לך זכות לדבר על מה שהולך שם. וכן,יש הרבה חוזרים בתשובה שמתחזקים שם מבחינה רוחנית מה עוד קשקשת?
עופי ל -YNET21.02.13
24
בנט - גם ליעקב היה אח קראו לו עשו, כנראה שאתה קשור אליו יותר מליעקב
חרד12.02.13
23
אני נדהם מהשקרים שהוא מדבר, מהנתונים הלא נכונים, הוא יכול בשקט להתחרות עם השטירמר המפורסם של ימי האפל הנוראים.
ישראל12.02.13
22
לקיים אותה , ברור שהחרדים ממלאים אי איזון בחברה של יהודים שכלל לא לומדים תורה. אך האי איזון הזה צריך להיפסק לכאן ולכאן בינתיים זה אכן לא מוסרי ללמוד תורה מבלי שישאר זמן לקיים מצוותיהם , כולם באותו בינין וצריך לשלם ועד הבית משהו שאמר אחד הטקבקטים כאן ואני בהלחט מסכימה ובעזרת ה' טוב וכשר יהיה גם בכל ב
בת ישראל12.02.13
21
הם יתנו את הדין לפני בורא עולם על נפילת הדת שהפילו מה שמדהים שגם רבנים גדולים תומכים בהם
רבי אברהם12.02.13
20
זאת צביעות להגיד כך הרי כולם יודעים שהצבא והממסד לא בנוי לחרדים ולהשקפת עולם שמימנו באים החרדים כל מטרתו היא להפוך אותם לחילונים לכן דבר ראשון יש להקים צבא חרדי על טהרת הקודש שיגן על המדינה כמו כן שהמפקדים יהיו חרדים והכל התנהל על טהרת הקודש לדוגמא ראינו ונוכחנו לדעת על שירת נשים וכו' שהצבא לא מוכ
קובי 12.02.13
19
אנחנו הציבור החרדי צריכים לראות איך אפשר לתרום ולהשתלב. די לסחטנות! נגמרו הימים האלו!
איש יהודי12.02.13
18
החרדים הם לא מעם ישראל? מי שלא לומד (ויש הרבה!) שיל לצבא. מי שלומד - שישאר בישיבה. בנט הוא אח!
גלעד12.02.13
17
אם תתחיל אם עולם התורה סופך להתרסק כמפלגת קדימה ותשאר בקושי אםן 2 מנדטים אולי
יעקב12.02.13
16
הזדמנות הוא אומר לכם שנפלה הזדמנות לחלן את החרדים להעביר את עם ישראל על דתו, להיות רפורמי באיצטלה של דת בקיצור הלוואי והיה חילוני ואומר תאמת, הם יהרסו את עם ישראל ישפך פה דם ואז נראה אותם אומרים ידינו לא שפכו את הדם הזה
21312.02.13
15
יש בעיות דתיות? תדרשו שיתקנו את הצבא. אבל אל תברחו מנשיאה בנטל עם כולם. תדרשו מהדרין, תדרשו כדי להיכנס פנימה באמת ולהוציא רמטכ"ל חרדי ולא כדי למצא תירוצים למה לא להיות עם כולם. אנחנו עם אחד. כמו שאמר בנט, 30% מילדי כיתה א' חרדים. נראה למישהי שהמדינה תתקיים בלי שתשאו בנטל הכלכלי? איפה זה כתוב בהלכה?
אלון12.02.13
תבין אתה יהודי בזכות התורה ואני דורש ממך שוויון בנטל שתלמד תורה כמו שעם ישראל מחיוב לפחות שעה ביום שויון בנטל אנחנו לא נהנים מכל מיני תקצבים של תרבות וכדומה כל מקום בעולם אפילו באמריקה נותנים ללמוד לחרדים ולא לוקחים אותם לצבא לך תעשה שעורי בית ותאמין אם יהיה מלחמה כולם ישרתו {ולא כולם משרתים בקרבי
יוסף12.02.13
14
נשיא פרס לא שירת, יאיר לפיד לא שירת, הרשימה ארוכה ומלא אנשי סגל וכודמה. % 47 מתושבים החילונים של תל אביב לא שירתו. ואף אחד לא לוחץ עליהם ולא מתלונן נגדם. נו..... איפה האמת בנדון ההשמצות נגד החרדים??!?!!
יהודי אחד14.02.13
13
גם אם הדברים נכונים להשקפתו האם זה הדבר הכי משמעותי שיש לבחור להגיד בנאום הבכורה שלו ? זה פשוט להתייפייף בפני יאיר לפיד וחבריו. מראה עד כמה שנאתו לחרדים היא בראש מעייניו.
אלי12.02.13
הוא בונה על תיקי הפנים והדתות. ההתחברות עם לפיד היא רק הסוואה להעיף את שס ולקחת את התיקים. שלא תהיו תמימים חברים... לפיד + בנט = שס באופוזיציה או שלביבי אין קואליציה.
-12.02.13
12
לא מבין, למה וולפא לא עזר לבן ארי? למה הוא הריץ את שונא החרדים הזה?!
חבד רחובות12.02.13
הרב וולפא נלחם בבן ארי ולמען בנט. מה בנט הבטיח לוולפא שבן ארי לא היה מוכן?
מענדי 13.02.13
11
אולי בנט חי במקום אחר אבל החינוך הדתי לאומי"מעורב"פשט רגל מזמן
יחי המלך12.02.13
10
מבלי לבחור איפה ומתי. את זה הצבא יחליט: מי לעבודה למען הציבור, ומי ללוחמה פעילה.
צדיק באמונתו16.02.13
9
כולם עלו חוץ מישס כי היו עסוקים במשפחות לכן נפלו בימקום לעזור לעם עזרו לקרובים לכן נפלו ועוד יפלו
רבי אברהם 12.02.13
8
שהחרדים ימשיכו להקריב את חייהם למען בורא עולם צריך להקריב למען המדינה ואם תשאלו את מה להקריב התשובה היא את הדת את היהידות ואת האמונה שיוויון בנטל ראשי תבות "שב" שב בשאלה
12312.02.13
7
יישר כח דברים אמיתיים וישרים לך עם זה עד הסוף
יוסי12.02.13
6
להאדיר את כבוד התורה. חובה להתגייס (כמובן, למעט כמה מאות שהגדולים יכירו בהם כעילויים)
לדבר ד'16.02.13
5
אחרי שהוא ירד הוא אומר ללפיד "נו איך הייתי טוב אה" חחחחח חי בסרט כולה היית מדריך בבני עקיבא עכשיו אתה רוצה להכתיב לחרדים מה הם אמורים לעשות?
ירושלמית12.02.13
4
צריך לצאת לגלות בחו"ל כפי שעשתה ישיבת סלבודקה שעלתה לחברון. ולבקש הגנה כפליטים על רקע דתי/אידאולוגי,כדברי הרב שך
בן שמואל12.02.13
3
לך תמכור עגבניות
משה12.02.13
2
אדון בנט אפס מאופס ברוך ה' כיום יש 50000 כן ירבו.
יוסי12.02.13
1
שנית, כנראה אתה והחברים שלך צריכים עוד כמה התנתקויות כדי להבין משהו, ושלישית ואחרונה: אני מבטיח לך שבעוד כמה עשרות שנים כל החרדים יתגייסו לצבא, ויהיה רוב חרדי בצבא ובמדינה, ויהיה ראש ממשלה חרדי, ולך כנראה ישאר לבכות מדוע גם בצבא יש מקוואות. תקרא לי אח שלי כשלא תשנא אותי, חלאס אחד בפה ואחד בפנים, חלא
דודי12.02.13
בעיקר מה שהחברים של נפתלי צריכים להבין אחרי עוד כמה התנתקויות.. ואני בטוח שנפתלי ישמח כשכל החרדים יתגייסו לצבא, רק למה זה לא קורה כבר עכשיו? איך זה יקרה אם לא נתחיל לשנות? ולנפתלי לא אכפת שיהיו מקוואות בצבא, להיפך, הוא חושב שזה מבורך! והוא יקרא לך אח שלי, דודי, כי משפחה לא בוחרים, וגם כשכועסים מאד מ
אסי14.02.13
והכי גרוע שהוא בוגד במי שנתן לו ברכה עד בלי די,וישמן ישורון ויבעט נאמר עליו,במקום שבכלים שנתן לו בורא עולם הוא ירבה תורה בישראל,לפי דבריו הוא מבקש להמעיט תורה מישראל,אוי לו מיום הדין
בעילום13.02.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24