כיכר השבת

הסגן של לפיד משתלח בחרדים

סגן שר האוצר מיקי לוי על הציבור החרדי: "טפילים"

התבטאות חמורה ביותר נגד הציבור החרדי השמיע הבוקר (רביעי) סגן שר האוצר מיקי לוי, בראיון לרדיו "קול ברמה", כשאמר על הציבור החרדי כי "אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי". מאוחר יותר התנצל על המילה. אלי ישי: "מדאיג אותי שבישראל 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה 1942" • האזינו (חרדים)

81
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"ד באייר | 24.04.13
חרדים טפילים. מיקי לוי ויאיר לפיד
חרדים טפילים. מיקי לוי ויאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

התבטאות חמורה ביותר, נאמרה הבוקר (רביעי) על-ידי סגן שר האוצר מיקי לוי, בראיון לרדיו "קול ברמה", כאשר בחר לכנות את הציבור החרדי "טפילים". משעמד על טעותו ביקש להתנצל.

בראיון למרדכי לביא בתוכניתו "שמונה עד עשר", אמר סגן שר האוצר כי יש לשאת יחד בנטל ולהשתלב בשוק העבודה. ואז, הוסיף ואמר: "אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי".

המגיש, מרדכי לביא, שאל את מיקי לוי האם הוא באמת חושב שהחרדים הם טפילים. "איך אתה לא מתבייש לומר כזה דבר?", תהה לביא.

סגן השר לוי מיהר להתנצל על דבריו, ולביא הגיב: "אתה מתנצל כי אתה מבין כי פלטת משהו לא נכון אבל זה יושב לך בראש".

"אני מתנצל על המילה, אני רק אומר שאי אפשר לחיות על כתפי משלם המיסים הישראלי, התנצלתי על המילה המיותרת", אמר מיקי לוי, "אני אומר, אי אפשר להמשיך ולחיות מבחינה כלכלית על כתפם של אלה שמשלמים מיסים, של אלה שהולכים לצבא, של אלה שמשרתים את המדינה. אתם אזרחים שווי זכויות אז בואו תהיו שווי חובות".

לביא, הגיב למיקי לוי ואמר: "אני מכיר אותך הרבה מאד שנים, אני הכרתי מיקי לוי אחר, כזה שהצליח בכישרון רב להבין את החרדים ולעבוד איתם. אתה יודע יותר טוב ממני. איך פתאום האדם הזה, שהפגין יכולות של קוסם... אתה לא אותו אדם".

סגן השר לוי השיב ואמר: "לא השתניתי. חברי הטובים הם חברי מהעדה החרדית. אני עדיין בא לחצרות הרבנים ומכבד אותם. אני מכבד את התרבות, את המסורת. אני בא מבית דתי. אני מוקיר את הציבור הזה. נותן לו להמשיך ולחיות בכבוד. אני רק אומר דבר אחד: 'בואו, השתלבו בשוק העבודה כי כלכלית אי אפשר לשאת יותר בנטל'. ההידברות עם הציבור הזה תמשיך להיות הידברות של ידידות וחברות".

"התנצלתי על המלה הזאת שנאמרה בלהט השיחה ואני מתנצל עליה עוד פעם, היא נאמרה בעידנא דריתחא", הוסיף לוי.

בתגוב לדבריו החמורים של מיקי לוי, אומר חבר-הכנסת אלי ישי כי "זה מדאיג אותי שבישראל 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה 1942. אם אמירות דומות כמו שאמר סגן השר היו נאמרות במדינה אחרת ע"י חבר פרלמנט אירופאי על הקהילה היהודית, הייתה הארץ מזדעזעת ובצדק".

"לצערי, התנהלותו של שר האוצר ויו"ר יש עתיד, נותנת לגיטימציה ומעודדת המשך הפגיעה בציבור החרדי - פגיעה שידוע כיצד מתחילה אך לא כיצד תסתיים. במקומות אחרים בעולם קוראים להתנהלות ולהתנהגות הזו - אנטישמיות", הוסיף ישי.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

תוכן שאסור לפספס
81 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
חברה, עוד מעט יקום האד שיכריז בקול: היל לפיד... תמיד אמרתי שלפיד דומה ל...
יהודיה24.04.13
אתה אדם חולני! אנשים כמוך צריכים היו לעבור יום אחד במחנה השמדה כדי שתבין איזה דברים אתה מוציא מהפה המטונף שלך. תתבייש!
יוסף המספר24.04.13
46
נכון זה כואב שמדברים כך עלינו אבל אלי ישי שעושים סלקציה בסמינרים ואחוזים זה לא גרמניה? עדיף שנשתוק אנו החרדים ונטפל בעצמינו כי הנושא הזה כואב וזה בדיוק כמו בשואה
פלוני24.04.13
45
לאסור את ההסתה החוליגנית
יוסף לוי24.09.13

הצגת כל התגובות

44
הוא בפירוש התייחס רק לאלה שלא משרתים בצבא ולא עובדים - דהיינו חיים על חשבון הציבור. ועוד אחר כך התנצל (מספר פעמים!) על הביטוי "טפילים".
סענדר24.04.13
אין צורך להיטפל למילה אחת, מה גם שהוא התנצל עליה מיד.
צדיק באמונתו24.04.13
43
מר יאיר לפיד עושה דבר אחד נורמאלי וכל שאר המפלגה שלו הורסת הכל
ניצן 24.04.13
42
צפיתי כעת בנאומו בכנסת והוא התחיל את הנאום עם התנצלות עמוקה לציבור החרדי ושלא היה צריך להגיד את זה
מישהו24.04.13
41
כמו תולעת
שי24.04.13
40
שהעברתי את הילדים שלי מתיכון ישר לישיבה . כי אני פוחד ,שאתם חלילה ,תרוקנו את ספסלי בית המדרש . אז הנה לך עוד 2 חיילים לומדים כל היום. ואני גם למדתי בישיבות , אח״כ יצאתי ללימודים וכיום אנחנו עובדים , כול המשפחה באותו משרד . לא צריך את הטובות שלכם . אתה לפיד ושאר שונאי ישראל יכולים כבר לעזוב את ארץ י
בני24.04.13
39
מה "ננעלת" על מילה כזו או אחרת ? למה - אתה לא "נכשל" לפעמים בלשונך ?? מספיק! הוא אומר גם דברים של טעם! אני לא בא לעשות מיאיר לפיד וחבריו צדיקים - אבל יש הרבה אמת בדבריהם! עד מתי יגדלו כאן דורות של עניים !? זה רצון השם ? "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה" ח"ו.. די! תבינו - זה לטובתכם! אף א
יהודי פשוט24.04.13
בדוק את יהדותך ערב רב על מה התעוררתם עכשיו אתם גיס חמישי רק החרדים יחליטו מה טוב לחרדים אל תדאגו לנו לחינוך ולפרנסה ולמוסר במשך 2000 שנה התמודדנו ועברנו גזרות קשות מאלו וגם את אלה ה׳ ישפיל תבדקו את החינוך שלכם רוצחים אנסים נרקומנים מושחתים כך אתם רוצים גם את עוללינו ה׳ יקום את נקמת התורה ומחזיקיה אכ
גבי30.04.13
38
זה לכ יחזיק מעמד הרבה זמן . סייג לחכמה ,,, כן כן שתיקה . אנחנו אומרים תהילים עד יעבור זעם .
אנחנו יהודים 24.04.13
37
קדימה לתבוע את האנשים האלה על הסתה כנגד הציבור החרדי גם בגרמניה היו אדישים אמרו ששום דבר לא יקרה אז לפני שיהיה מאוחר צריך לקום ולעשות מעשה להאיר את האור שלנו
שירה 30.04.13
36
פמלייתך
יודי24.04.13
35
טפיל (Parasite) הוא יצור (אורגניזם) שחי בתוך או על יצור אחר, הקרוי פונדקאי (host), וממנו הוא משיג מזון או חומרים אחרים החיוניים לקיומו התקין ולהתרבותו. טפילים אגב, יש מכל הסוגים חילוניים, דתיים, ג'ינג'ים
אמיר24.04.13
34
ואם קוראים לזה טפילה. אז שיהיה. (למרות שאני עובדת קשה)
א24.04.13
33
הצעה שלי, שבו עם דף ועט, ותכינו רשימה ארוכה של כל עוכרי ישראל שנהנים היום מהפופוליזם הרגעי ומרגישים מלכי העולם. שימו את הדף עמוק בארון, כך שלא תתקלו בזה יומיום אבל תדעו איפה לחפש את זה, עוד שנתיים, אולי אפילו פחות, תוציאו שוב ותעקבו, מי מהם נשאר על הגג,נגד מי עוד לא נפתח תיק, מי זוכה עדיין לאהדה....
מיץ של גזר24.04.13
32
כל בריה שברא ה' בעולמו היא לטובת האנושות. וגם בעלי חיים טפילים מביאים ברכה לבעלי החיים שאליהם נטפלים. אכן החרדים שאינם עובדים וחיים מכספי משלם המיסים הם כטפילים, ומזכים הציבור במצוות הצדקה. ללא חרדים אין עניים. למי יתנו צדקה?
דן סגל24.04.13
לך תסביר לסתומים.יש להם בראש רק הזבל שהתקשורת החדירה בו מעבר לזה לא מתקבל ולא נכנס כלום.
אמונה24.04.13
31
אשר חבר לטפילים הרשעים!!
קובי24.04.13
30
ועוד אתה חושב שיש מי שיאמין לך???? במה בדיוק אני שווי זכויות??? בזה שלא מכירים במוסדות לימוד שלנו?? בזה שלא נותנים לנו לנהל את אורח החיים היהודי האמיתי בלי שיפריעו לנו?? בלי שיכנו אותנו בכינויי הגנאי שלא הייתה מוכן לשמוע על הציבור שלך?? תתבייש!!! וההתנצלות שלך ממש לא התקבלה!!!
לאה כהן24.04.13
שאורך החיים שלנו כחרדים גורם לכך שאנו עולים למדינה פי 3 פחות במרכיבים הכי יקרים -בטחון, חינוך ,תרבות. אם יבודדו הכל ויבדקו בערך מוחלט משפחה חילונית למול חרדית יגלו שלמעשה החילוני מקבל קצת יותר מהמדינה פלוס שכר עבודתו שרובם הולך לפינוקים ומותרות באורך החיים החילוני. במילים אחרות מסתתר כאן עניין פופול
בב24.04.13
29
לאסור את ההסתה החוליגנית
יוסף לוי24.09.13
28
ואיפה ראש הממשלה שלנו בכל הסיפור הזה? אף אחד לא מגיע למסקנה המתבקשת שהוא השף העיקרי בכל האירוע הזה? כולם טבחים מצויינים שנבחרו על ידי הציבור הישראלי ומבשלים אותנו החרדים בצורה זו או אחרת ובאמירה בוטה זו או דומה לה. אבל מי שעומד מאחורי הכל זה מר בנימין נתניהו!!! מי התחיל לנגוס בתקציבים שלנו אם לא
אמא חרדית24.04.13
27
את צרכיו של הציבור החרדי? הרי כיהנת כמנכ''ל אגד תעבורה באלעד..
אלעדי24.04.13
26
אני לא חושב שיש לכם על מה לכעוס . כי ,,, הציבור שלנו שנמצא במעגל העבודה מכסה את ציבור החג עובדים . וכן אנחנו מוכנים לממן אותם . קר לכם טוב תמיד לאכול אותנו לארוחת בוקר .
אדי24.04.13
25
תזהרו מאלה "שאוהבים אתכם" כמו לפיד ומיקי לוי ובנט, ימח שמם וזכרם!!!
מישהי24.04.13
24
על גויות בדרך לצמרת . 20 שנה אנחנו ממנים לך משכורות . ועכשיו גם פנסיה . אז לך לעבוד יא פרזיט עלוב .
בגומי24.04.13
23
רק בגלל הבית ״היהודי״ התאפשר המהלך הזה, את זה אסור לשכוח אף פעם. מרן אף פעם לא טעה, ראו מה הוביל החיבור הזה בין בנט ללפיד.
דניאל 24.04.13
אם היו מכבדים את הכיפות הסרוגות ולא "לא סופרים אותם",אז היו עושים בלוק כנגד לפיד.לא ספרו תכיפות הסרוגות וקיבלו את קלדרוןפירון
הרב קלישר25.04.13
22
הרי אנחנו מאמינים בני מאמינים אולי כל זה זה איתות מאבינו שבשמים שהיגעתם למצב מר שהלשון הרע עדיף לכם על פני התורה וכל התורה זה כדי שתוכלו להיות יותר פילפלים בלשון הרע אז מי צריך כזה תורה לשטן ????????????????????????
חרדים יקרים24.04.13
21
ככה זה, הטיפש אומר בקול רם את מה שכולם חושבים בשקט. אדם שבאופן עיקבי מסרב לתרום (למרות שיכול לתרום) אבל מתעקש לקחת יש לו הרבה שמות והרבה הגדרות וניתן למצוא הרבה תירוצים סוציולוגיים. בסופו של דבר יש מילה אחת שמגדירה אדם שבעקביות ומרצון לוקח יותר ממה שהוא נותן
משה כרם24.04.13
20
מיקי אדם ישר ולא די בכך הוא גם אומר את האמת הK300 מאוד טוב לטפילים זה גם זול ולא לוקח הרבה מגודל התקציב , בתוך שנתיים העניין יסתדר . נ,ב, כן זה האח שלנו הוא גם מאוד דואג לנו ולכן כרת ברית עם אותו לפיד , והכל מתוך אהבת ארץ ישראל נקייה מגוקים וטפילים ומקקים .
צבי24.04.13
עד שיתפרסמו התחקירים עליו...כרגע הוא הל הגל, רוכב ומאושר, אבל גם הגל הזה יתרסק, כמו כל הגלים, איך אומר הפתגם? כל... בא יומו.
מיץ של גזר24.04.13
19
מה שחשוב הוא אם דיבר אמת ותאר עובדות, או שיקר. אם אמר אמת, יש צדק בדבריו וחייבים לקרוא לילד בשמו, ולא חשוב במיוחד אם לא ברר בקפידה הראויה את מילותיו. אם שיקר, יש לקרוא אותו לסדר ואף לדרוש שיתפטר.
ל רפי24.04.13
18
בושה וכלימה שכמה אנשים מכפישים ומשתלחים נגד קהילה שלימה בלי חמלה וללא ראיות כאשר המציאות ממש לא נכונה, למה לא תובעים אותם תביעה ייצוגית על לשון הרע והוצאת דיבה ואולי כך ישכלו האנשים האילו את המילים שלהם לפני שמוציאים מילה מהפה .
חוזר בתשובה25.04.13
17
לספוג את המלקות??? אנשים, לא הגיע הזמן להפסיק עם זה??מספיק לתת לעוכרי ישראל במות אצלנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!ד לתת להם לרכב על גבינו ולרמוס אותנו!!!!!להפסיק להתייחס אליהם!!!!!!!!שיתעסקו עם הבעיות שלהם,לנו יש אבא בשמים שאחראי על הפרנסה ולא שום יאיר או מיקי הגיע הזמן שנתפקח!!!
מיץ של גזר24.04.13
16
מהאנשים האלה.
אני24.04.13
יש לך מושג ביכלל כמה אני משלמת מיסים??? ולשפץ את הבימה ב 100 מיליון!!! ש"ח על חשבוני, אפשר?? חוצפה ישראלית.
מירי24.04.13
15
ב"ה אמא ואבא שלו טפילים, חוצפן... וגזען ושיחצן... מנוול... איך יכול טמבל כזה לעשות הכללה ולומר שאנו טפילים... חצוף וגזען.... הטומי נוזל לו מהמוח... הלו.. מימאוז... אני ושכמותי ממנים טפילים כמוך... אפס קטןןן....
חרדי המממן מיקי26.04.13
14
מדוע אין לנו זכות להיות טפילים ?? נראה את החילונים לןמדים גמרא. אנחנו זבולון. אנחנו שבט לוי. רבנן לא צריכי נטירותא.
חרדי24.04.13
13
עוד כ-10 שנים החרדים יהיו רוב במדינה! מי אתה בכלל שתקשקש לנו במוח?
יפה24.04.13
12
וללא הוצאת דברים מהקשרם. ואני כחרדי מזדהה איתו. היה לו נפילה והתנצל ורדיו קול ברמה סירבתו לשמוע ולקבל
מתבייש כחרדי24.04.13
וכל שאר הגינונים, הם רק כדי שיראה יפה נפש... זה לא מכובד... חבל..
חרדית עובדת24.04.13
11
חחח מוצאי שבת לטישים???? ככה הוא אומר
דוד24.04.13
10
בן אדם ששולט בעצמו והוא שפוי גם בעידנא דריתחא לא מוציא כל מילה מהפה יש גבול ואם הוא לא מצליח לשלוט בעצמו כנציג ציבור אז הוא צריך לחשוב פעמיים אם הוא מתאים לתפקיד
הבהרה24.04.13
9
ככה זה שאיש משטרה כמיקי לוי שמבין רק את כוח הפקודה מנסה להיות נבחר ציבור. מילא שללוי פשוט אין מספיק יכולת אישית להבין את מורכבות הסוגיה החרדית אבל הנסיון הפופוליסטי של לוי לרכב על גל הפופליזם של לפיד , נועד בעיקר בשביל להטיל גזרות שינקנקו את כל הציבור. כשאין מדיניות הוגנת כלפי כל האזרחים מנסים לתפו
רזי ברקאי24.04.13
8
טפיל שכמותו!!!!!!!!
דובי24.04.13
7
כשהבריון היה במדים הוא פיצח גולגלות של חרדים במסווה החוק,עכשיו הוא יועמד לדין? תשכחן מזה יש כאן שילטון של חוקי היונרייט בגטו לודז. והם פשוט התירו את דמנו.לא שילטון חוק אלא שילטון טרור
צפון24.04.13
6
טפיל ניזון מגוף או יישות אחרת יש הסבר אחר? אם אתם לא עובדים, ומתפרנסים מאיתנו החילונים, אז מה אתם אם לא טפילים? צדיקים? מה? אני באמת לא מבין! תסבירו לי! למה שאנחנו נעבוד ואתם לא? בבקשה בבקשה הסבר אחד.
גל24.04.13
5
מיקי לא נראה החכם במיוחד ולא היה צריך להכליל
יהודי חילוני24.04.13
4
ארגון הצלה, חסדי נעמי, יד לאחים, והרשימה עוד ארוכה... כל אלו טפילים?? אני דתית לאומית ועדין מגנה בתוקף אימרה אומללה שכזאת.
rina24.04.13
3
שוטר נכבד???? מה לך וכלכלה??? אתה והבחור עם הג'יל בפוני??? תעשה בדק בית במשטרת ישראל על המשכורות של הקצינים הבכירים על קשרים שקיימים עם העולם התחתון על שחיתויות על אלימות של שוטרים שאתה בטוח נתת גיבוי מלא לכך לא יעזור מי שנושא בעול זה עולם התורה שמוסרים נפש על קיום עם ישראל שמתפללים על החיילים היקר
מרדכי24.04.13
2
כשמישהוא מגיע מהמשטרה ומתחיל בגידופים כמו "טפילים" , מי יודע היכן יסיים ? אולי יציע להגלות אותם לארץ גזירה ?
גולש תמיד24.04.13
1
מיקי מאוס גם אתה וגם את מי שאתה מיצג אתם לא תגיעו לחכמה של תינוק בן שלוש שלומד בחיידר אם זה מה שאם מפיצים ברבים צריך ממש לרחם עליכם אתם חולים הפתרון זה באהבת ישראל ללמוד ליבה זה שהגענו מהקופים הם אבותנו הקדושים יש בספארי המון זני קופים ואתה מיצג אותם ולא אותי לי קשה להתחבר לעדר אני בן הקדוש ברוך
אליהו הנביא24.04.13
נחוצים לימודי ליב"ה. האמנם קיבלנו תורה במעמד סיני לפני 3000 שנה? יש הוכחות לזה? אתה פגשת את האדם שכתב את הפרק הזה בתורה? לא פגשת. וגם אילו היית פוגש, לכל אדם יש זכות לכתוב סיפורים. סיפורים יפים, שמגבשים את העם, אבל רק סיפורים.
צדיק באמונתו24.04.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם