כיכר השבת

יוצאים למלחמה נגד "ממשלת הזדון"

התקפה חרדית חריפה על השלכת לומדי התורה לכלא

מסקנות וועדת פרי וההחלטה להטיל סנקציות פליליות על ה"משתמטים" ולהשליך לכלא אלפי עמלי התורה מביאה את שלושת היומונים החרדים לצאת בהתקפה חריפה נגד "ממשלת הזדון" על "ההחלטה האומללה" ומצהירים: "היהדות החרדית בארץ ובעולם תעמוד בעוז ובגאון נגד ההחלטה" (חדשות, חרדים)

14
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א בסיון | 30.05.13
המאבק נגד גזירת הגיוס
המאבק נגד גזירת הגיוס (צילום: פלאש 90)

מסקנות ועדת פרי, הוועדה שהוקמה כדי להגביר את השוויון בנטל, ואישור חוק הגיוס החדש המטיל סנקציות פליליות נגד בחורי ישיבות שישתמטו משירות, מביאים את העיתונים החרדיים להגביר הבוקר (חמישי) את המתקפה נגד ההחלטות החמורות ונגד הממשלה.

עיתון "המודיע", מודיע בכותרת ראשית לרוחב כל העמוד הראשון כי "היהדות החרדית בארץ ובעולם תעמוד בעוז ובגאון נגד ההחלטה לגייס בני ישיבות בכפייה ולהשליכם לכלא ב'עוון' לימוד התורה".

"המודיע" שהחל את המתקפה החזיתית כבר לפני יומיים, מוסיף וכותב כי "עם ישראל ימסור את נפשו על לימוד התורה הקדושה ועל שמירת מסורת היהדות המסורה לנו מדורי דורות" ותוקף בנוסף את "ברית הפלדה" של נפתלי בנט מנהיג מפלגת 'הבית היהודי' עם מי שהוא מכנה "גדול רודפי הציבור החרדי", יאיר לפיד שבגינה התקבלה החלטה ההזויה.

במאמר נלווה, כותב העיתונאי יעקב רייניץ על התאריך ההיסטורי כ' בסיוון כשבשנת ת"ח הצורר חמילנצקי יחד עם הקוזאקים החלו את מסע ההרג והפרעות כנגד יהודי פולין ואוקראינה כשדם יהודי ניגר כמים באותן שנים כשבשנים שקדמו לכך התנהל מסע הסתה חריף כנגד היהודים כמי שאחראים למצב הכלכלי הקשה ולהטלת המיסים הכבדים באותן מדינות.

ב"המודיע" מבטיחים להמשיך בקו הנחרץ והתקיף ולהבהיר לכל מי שצריך כי "היהדות החרדית תמשיך להגן על ערכיה ואמונותיה וכי מי שחושב שמישהו ייכנע חלילה לגזירות ולאיומים הרי שהוא טועה ומטעה".

"המטרה של גיוס הציבור החרדי בכפייה הינו להטמיע אותנו בתרבות יוון הקלוקלת של הציבור החילוני ועל כך נמסור את נפשינו", מסיים רייניץ את מאמרו.

העיתון "יתד נאמן" הגדיל לעשות ובכותרת ענק שחורה נכתב: "ממשלת הזדון: לומדי התורה לכלא". כשבמקביל מדווח בהרחבה על "זעזוע ושאט נפש בעולם היהודי מההחלטות המבישות של הוועדה וההסתה הפרועה כנגד לומדי התורה שליוותה אותה".

כתבה מיוחדת מקדיש העיתון למסיבת העיתונאים של שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תחת הכותרת "לפיד פתח במסע הסתה פרוע ומביש כנגד לומדי התורה".

בשיחה עם הסופר והמחנך חיים ולדר מבכירי "יתד נאמן" הוא אומר ל"כיכר השבת" כי לדעתו "מדובר עדיין בכותרות מאופקות יחסית לאור מסע הרדיפה שמתנהל כנגד הציבור החרדי בכל החזיתות ובכל המובנים".

ולדר מבהיר שאם המתקפות מצד לפיד יימשכו הרי שגם הציבור החרדי יחריף את צעדיו אך הוא מפריד בין הצהרות ודיבורים לבין מעשים. "אני אישית בטוח שלא ייצא מההחלטות של וועדת פרי אמש שום דבר ואף בחור ישיבה לא יגויס או יושלך בגינם לכלא, אך גם על הצהרות חריפות יש להגיב ולכן עלינו להבהיר כי לא נשב בשקט", אומר ולדר.

"על לפיד לדעת כי אנחנו לא קונים את ה'נחמדות' שלו עם סיפורי חיים ומשה ואנחנו יודעים היטב את כוונותיו האמיתיות ואת ניסיונותיו לפגוע בנו ולהצר את צעדינו", הוא מוסיף.

"אני מגיע מתחום החינוך ואני יודע שאם ילד אומר כי ינהג באלימות כלפי אחיו צריך להעניש אותו על כך על מנת שיבין שעצם הדיבור הינו בעיה, וכך גם במקרה דנן, נכון שאנחנו יודעים שלא ייצא מההחלטות הללו שום דבר מעשי אבל על עצם הדיבורים הקשים וההסתה המשתוללת כנגדינו, עלינו להשיב תגובה חריפה", מסביר ולדר.

גם עיתון "המבשר" יוצא בכותרת ראשית חריפה בה נכתב: "מדינת ישראל נגד עולם התורה: וועדת פרי בהחלטה אומללה: לומדי התורה יושלכו לכלא בשל אי-שרות בצבא". במאמר דעה מגיב הפרשן מאיר ברגר ליאיר לפיד וכותב: "חצוף, אל תחנך אותנו".

בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם העורך בנימין ליפקין הוא מסביר כי העיתון מציב "מראה" אל מול הפוליטיקאים החילונים המשקפת את התנהגותם. "נמשיך לכתוב גם מאמרים חריפים שיבהירו לכולם את מחיר ההסתה המשתוללת כנגד הציבור החרדי ולומדי התורה", מבהיר ליפקין.

"אני לא בעד גישה מתבכיינת ומתנצלת", הוא מסביר, "עלינו לעמוד בעוז ובגאווה ולהבהיר את חשיבות לימוד התורה לקיום עם ישראל בלי שום התנצלות או תחושה שאינה נוחה בשל המתקפות כנגדנו".

ליפקין מסביר כי המתקפה של העיתון כנגד החלטות הממשלה מכוונת אמנם לשלושת ראשיה נתניהו-לפיד-בנט אך להערכתו האישית יש להאשים בעיקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו במצב אליו נקלעו בני הישיבות. "הוא בסוף זה שקובע ומחליט וממנו יש לנו ציפיות כשהיינו בעבר הלוא רחוק שותפיו הנאמנים, אין סיבה שיתנהג אלינו כך ועליו לדעת זאת", אומר ליפקין.

שער "המודיע" הבוקר
שער "יתד נאמן" הבוקר
שער "המבשר" הבוקר
תוכן שאסור לפספס
14 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
9
זה תת רמה !! (תת לא בראשי תיבות !!)! אם התקשורת הרגילה רמתה נמוכה התקשורת החרדית זה הרבה הרבה יותר נמוך והרבה הרבה יותר צהוב
James30.05.13
8
Float Like a Butterfly, Sting Like a Bee מתעופף עלינו כפרפר ססגוני עם ג'ל במחושים ומפריח מסרים הזויים,מכין את העוקץ –מתי כבר יבואו לידי... רק שכחת כי אנחנו למודי עקיצות(3300 שנות) מגרועים ממך שרצו גם הם להיות מלכת הכוורת. האמת בהתחלה זה כואב ,משתק אך בסוף ישאר רק סימן מגרד ,לעומת זאת לדבורה זה י
יצחק בן אשר30.05.13
7
חייבים לדרוש שווי תנאים אורך השרות עבור הסדרניקים ושנית איפה ערבים האם החוק הזה עובר מבחן בג"ץ בגלל חד-צדדי מופנה לציבור ואין ממלכתיות שפורס את כל הציבור ומפלה לרעה ציבור מסוים גם חילונים וגם חרדים
בני30.05.13

הצגת כל התגובות

6
לפיד שונא? ומה, אם בכלל, יש לאהוב אצל משתמטים ושונאי יהודים? הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו! ה- "מחרדים"- לא יהודים!!! הם - מתחזים ליהודים ולמעשה- גויים דוברי עברית! הם בזים לכל דבר יהודי, לא מכירים במדינת היהודים, לא תורמים מאומה למדינת היהודים, מוצצים את לשד עצמותיה של מדינת היהודים ובחוצפתם מעזים... ל
אפיקורוס גמור30.05.13
5
במידה והיה מדובר בגיוס ערבים והיו מטילים את כל הסנציות האלו כל השמאל היו עושים הכל שהערבים לא יתגיסו מר לפיד שיויון בנטל כולל את הערבים
יוסף30.05.13
4
אני קורא לכל אחד ואחד כל מי שמאמין בבורא עולם לעשות ככל יכולתו לבטל את רוע הגזירה ולהלחם בכל החזיתות למען לומדי התורה שזה הנצח של עם ישראל ובלעדי התורה אין עתיד ואין יהדות במדינת ישראל
משה חי30.05.13
בגלל שאני רגיל ממך לתגובות שנאת תורה, הלכתי לכתוב: "האחיכם ילמדו תורה ואתם תתפרפרו בת"א?" אתה רואה איזה מוניטין יצרת לעצמך..
חיי משה30.05.13
3
עכשיו הגיע התור לבקש סליחה מאריה דרעי שאמר בזמנו שממשלת ימין תניד יותר גרועה לדת מאשר ממשלות השמאל הגיע הזמן שהיהדות הלטאית תבקש סליחה מאריה דרעי מה שהוא ראה אז אתם מקבלים היום המלכתם את ביבי כמושיע נגד השמאל והנה תראו מה קיבלתם בושו לכם
שימי30.05.13
בראשונה צריכים לבקש סליחה ממרן רבינו עובדיה יוסף שליטא.שאותו ביזו רשעי יתד והליטאים איך אמרו ..שמד..הנה לכם שמד.ואז אמר מרן.שהימין שונא תורה יותר מכל השמאל.וידוע שבכל ממשלות השמאל חוץ מדיבורים.שום חוק נגד התורה.לא נחקק..אז בבקשה אנשי בני ברק וחכמיה לא בושה לכרוע ברך לפני מרן.ולומר טעינו. איזהו חכם
מלך מלך31.05.13
2
כיון המלחמה צריך להיות להוריד את הלגטימיות של מדינת ישראל, זה לא קשה, כל רב יש לו כמה תומכים נלהבים בעולם, כשכל אחד ישב ויסביר מה קורה כאן באמת, הם יאבדו את הלגיטימיות שלהם.
יעקב30.05.13
1
המטרה שלו ברורה סגירת ישיבה בתירוץ הצבא
היו לא תהיה30.05.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם