כיכר השבת

הקרב על הרב

ומי תומך ברב דוד סתיו? התנועה הקונסרבטיבית

הרב דוד סתיו, המתמודד הדתי לאומי לתפקיד הרב הראשי לישראל, "זוכה" כעת לתמיכת הקונסרבטיבים. בהודעה של "התנועה המסורתית בישראל", שפורסמה ע"י יזהר הס, נאמר כי הם מביעים "שאט נפש" מ"הדברים הבוטים" של הגר"ע יוסף וכי הם "מוקירים את הרב דוד סתיו כתלמיד חכם ואיש ראוי" (בארץ)

102
ישי כהן | כיכר השבת | י' בתמוז | 18.06.13
תמיכה מהקונסרבטיבים. הרב דוד סתיו
תמיכה מהקונסרבטיבים. הרב דוד סתיו (צילום: פלאש 90)

הקרב על הרב: הרב דוד סתיו, המתמודד הדתי לאומי לתפקיד הרב הראשי לישראל, הזוכה לתמיכת ראשי המפלגות בקואליציה, כדוגמת יאיר לפיד, ציפי לבני ונפתלי בנט, "זוכה" היום (שלישי) לתמיכה גם מהקונסרבטיבים.

בהודעה שהוציאו 'התנועה המסורתית', התנועה הקונסרבטיבית בישראל, ופורסמה בדף הפייסבוק של יזהר הס, מנכ"ל "התנועה המסורתית בישראל", הם תוקפים את דבריו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף במוצאי שבת האחרון כשיצא נחרצות נגד המועמדות של הרב דוד סתיו לרב הראשי.

כמו חלק מרבני חובשי הכיפות סרוגות, הם מנסים "להטיף מוסר" למרן הגר"ע יוסף וכותבים: "המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים".

"הנהגת התנועה המסורתית וכנסת הרבנים המסורתיים בישראל", כותבים הקונסרבטיבים בפתיחת ההודעה, "מביעה שאט נפש מהדברים הבוטים שהשמיע הרב עובדיה יוסף ביחס לרב דוד סתיו המועמד לכהונת רב ראשי בישראל".

"אנו לא תומכים באף מועמד למשרת הרב הראשי. אנו נגד הרעיון של רבנות ראשית לכתחילה, ולדידנו ראוי היה שמוסד הרבנות הראשית לישראל יעבור מן העולם", מוסיפים בתנועה המסורתית.

"ועם זאת", הם ממשיכים וכותבים, "אנו מכירים ומוקירים את הרב דוד סתיו כתלמיד חכם וכאיש ראוי. הרב סתיו הוא רב מאיר עיניים ובר לבב. איש שתוכו כברו. איש אשר בהתאם לתפיסת עולמו מקרב את הבריות לתורה ואת התורה לבריות".

אנשי התנועה המסורתית ממשיכים וכותבים כי סתיו זכה לקיתונות של שופכין כמו שהם זכו בעבר מפיו של מרן הגר"ע יוסף: "לדאבוננו, הרב סתיו הצטרף כעת לשורה ארוכה של אישי ציבור ותפיסות עולם שזוכים מעת לעת לקיתונות של שופכין מפיו של הרב עובדיה יוסף. אף אנחנו ספגנו לא אחת דברי גידופים שכאלו. בצער גדול נאמר כי רחוקים עד מאוד הם ימיו של הרב עובדיה כפוסק קשוב ורחב דעת".

בסיום ההודעה עם כותבים כי "יש להוכיחו, ולהוכיח גם את העסקנים המשמשים על ידו ואשר ממלאים את אוזניו בדברי הסתה. הם מבזים הם את רבם ומביאים אותו לדבר עבירה. המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים".

צפו בדברי מרן הגר"ע יוסף נגד דוד סתיו

"אנו מאחלים בריאות טובה ואריכות ימים לרב דוד סתיו ומחזקים את ידיו", הם מסיימים את הודעתם.

בסביבתו של הרב דוד סתיו מסרו בתגובה ל'כיכר השבת': "חייבים להדגיש שאותו יזהר הס פרסם מאמר חריף נגד מועמדותו של הרב סתיו וכתב שהרפורמים מעדיפים רב חרדי על פני הרב סתיו שישמור על היהדות ומועמדותו הונאה של ממש , גם בהודעה שפירסמו נאמר שהם לא תומכים באף מועמד לרבנות, הכותרת שהבאתם שקרית לחלוטין".

כזכור, בשיעורו השבועי במוצאי שבת האחרון, תקף מרן הגר"ע יוסף את הכוונה למנות את הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי ואמר: "אין לו יראת שמיים בכלל, אין לו יראת שמיים. אומרים שהוא נבחן, מה זה שווה?, דואג האדומי היה חכם גדול בתורה בזמנו של שאול המלך, ואז אמרו רבותינו שאין לו חלק לעולם הבא".

"החברים שלו, מהמפלגה שלו", המשיך וסיפר הרב, "העידו בפניי שהאיש הזה מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה. ואני אחריש? לכן הוכרחתי לעשות ועשיתי וכל מה שעשיתי היה לשם שמיים".

הגר"ע יוסף המשיך ואמר כי "הרב עמאר כבודו במקומו מונח, הוא אדם גדול, הוא צדיק וישר. אבל משתמשים בשמו בשביל לבחור אדם (הרב דוד סתיו י.כ) רשע, לשים אותו רב ראשי. הוא (הרב סתיו י.כ) לא ראוי להיות כלום, להשים אותו רב ראשי? מותר לעשות דבר כזה? להחניף לבני אדם? זה דרכה של התורה חס ושלום? בשביל שאני אוהב אני אחניף?".

התמיכה הקונסרבטיבית ברב דוד סתיו (צילום מסך: דף הפייסבוק של יזהר הס)
תוכן שאסור לפספס
102 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
(("הרב " )) = שַׁבְּתַי צְבִי חדש ! שבתי צבי סבב בעולם ואסף תומכים ומאמינים רבים. באותה תקופה הוא תיקן תקנות, ביטל מנהגים דתיים ומינה את אחיו ואת מכריו ל"מלכים". רוצה להיות רב ב"ה" הידוע - רב הראשי לכל עם ישראל !?! או זה מה שהוא!
והנה לכם ! 18.06.13
30
מעל מליון יהודים חוזרים בתשובה בזכות מרן הרבאלעזר מנחם שך זצוק"ל ובזכות מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א. ארגונים רבים נפתחו של חזרה בתשובה וסמינרים ושיעורי תורה בינהם ארגון ערוץ הידברות הרב זמיר כהן שליט"א.ארגון ערכים וארגון ...יד/לב לאחים ועוד ועוד... וכן ישיבות לחוזרים בתשובה בינהם ישיבת אור החיים ביר
תורת ישראל18.06.13
29
סתיו כתם גדול לציונות הדתית שמנסה להחביא את הרפורמה ולא מצליחה!
המוכיח18.06.13

הצגת כל התגובות

28
מדוע התנועה הקונסרבטיבית והרפורמים מהווים רוב מוחץ בקרב יהדות העולם???? עלינו לעשות תשובה ולקרב מהר את הבריות ולא אנחנו ניתן את הדין!!!
ת. עניות לחרדים18.06.13
כמה אלפי חוזרים בתשובה שהוקסמו מאישיותו הסתווית של מקרב היהודים יש?!
תמהה30.06.13
27
יהודים תומכים ביהודים, ערבים בערבים, חילונים בחילונים וקונסרבטיבים ב קונסרבטיבים!!! מה שהולך בימים האחרונים זאת פשוט בדיחה האמת נאמרה מפי מרן שליט"א, מה יש להוסיף, לנחם או לטייח?
מירי18.06.13
26
מי שממציא יהדות חדשה ומעקם את התורה הוא יותר גרוע מחילוני כי חילוני מכבד את הדת והמסורת ואלו ממציאים תורה חדשה אלו לא רב אלו ערב רב
יוני18.06.13
25
צפו לאסונות שיפלו על כל מי שפער פיו כנגד פוסק הדור! מרן הוא משה רבינו של הדור וכל החולקים על מרן יבלעו עמוק באדמה בקרוב ממש!!! אל תשכחו גם משה קרא לקורח (שהיה ת"ח עצום, וסתיו לא מגיע אפילו לקצה הליכלוך של הציפורן הקטנה של קורח) משה קרא לו ולכל הסובבים אותו רשעים!!! אז חבל שכל הנבלות היום שמעיזים
פנחס18.06.13
משה רבנו הלך אל קורח ודיבר איתם לפני שגזר עליהם. כנראה שמרן גדול ממשה משום שלא טרח לדבר קודם עם הרב סתיו
משה כרם18.06.13
אתה חתיכת מטומטם..מי קבע שהרב הוא גדול הדור?רק הרב שטיינמן הוא גדול הדור!!!!
ליטאי אמיתי18.06.13
תהיה עדין. למה הוא מטומטם, טומטום? הרב שטיינמן מנהיג הדור. והרב עובדיה מרן גדול הדור. לא צריך לריב, ילד.
יועץ אסטרטגי18.06.13
בס"ד אז הרב שטיינמן שליט"א גדול הדור של האשכנזים והרב עובדיה יוסף שליט"א גדול הדור של הספרדים. עד שיבוא משיח בן דוד ויחליט מי הוא מה הוא. אבל מדוע השנאה הזו לספרדים מדוע מטומטם? היית מבקשת ממך שתתנצל. אולי זה יועיל לך לעתידך.
נוות בית18.06.13
לטאי מטומטם, אתה ולא אף אחד אחר אפילו הרב סתיו יותר טוב ממך.., וגם הקונסרבטיבים שתומכים בו בתור מחנכת אני ממליצה לחשוב על מה שכתבת, ולא להגיב בפעם הבאה בצורה שמשפילה קהילה שלימה. תמוז"- זמני תשובה ממשמשים ובאים...
מירי18.06.13
אתה דת"לש או חילוני שמנסה לסכסך בין גדולי ישראל ותלמידהון מרן הרב אהרון לייב שטיינמן שליט"א ומרן הרב עובדיה יוסףשליט"א שניהם גדולי הדור ומנהיגי הציבור החרדי.
יודע דבר18.06.13
לא ניתן לפשרנים וזייפנים חלק ביהדות
Mose 18.06.13
כך אתה קורא לרב סתיו? - בושה וכלימה! ועוד "בהמות שמהלכים על שתים"? אתה חצוף ומחוצף שאתה לא מכיר עובדות וכך אתה קורא לתלמיד חכם גדול רשע!
אורי ברקוב18.06.13
ה(("רב")) את ריבנו והדן את דיננו !?! וכו' וכו' ..... רב הוא זה מי שממשיך את דרך התורה - דרך ישראל סבא! והתורה היא שקובעת ולא שום רב, ואם הרב קובע את דרכי התורה הוא יושקע וצריך לפנות לשם ! הבנת או לא ?!
שמואל18.06.13
24
אנו לא תומכים באף מועמד למשרת הרב הראשי. אנו נגד הרעיון של רבנות ראשית לכתחילה, ולדידנו ראוי היה שמוסד הרבנות הראשית לישראל יעבור מן העולם.
רפורמים הזויים18.06.13
23
כל מה שיתנו לרפורמים החילונים האנטישמיםהם ידרשו וירצו עוד ועוד אייך להרוס ולעקור את תורת ישראל!!!! תורת ישראל והרבנות הראשית לישראל בסכנה!
ישראל18.06.13
22
אנשי המפדל מתבהמים והולכים....
העיתונאי18.06.13
אבל כולנו רואים מיהם המקללים מוציאי שם רע, ומי שותקים ושומרים על כבוד הרבנות. אז מי כאן הבהמה?
דובי הכתום18.06.13
אלא שמרן התבטא בעדינות!!!!!!!!!!!!!!
יופי18.06.13
מה זה קשור למפד"ל? לפי הרב עובדיה דוקא אנשי המפד"ל היו אלו שלא רצו ברב סתיו, ושמהם שמע שהרב סתיו לא ראוי. אגב, אלה שמפרסמים הם לא רפורמים אלא קונסרבטיביים. בכל מקרה הם בסך הכל מצאו סיבה למסיבה לבלבל את המח. אין שום סיכוי שרעיונית הם מזדהים עם הרב סתיו, שאני אישית לא תומך בו, אבל את האמת צריך להג
אנשי המפד"ל?18.06.13
יותר טוב להיות ש"סניק, שהיו"ר צריך להמשיך להיות בכלא והוא מנהיג את התנועה המשוקצת הזו!
אורי ברקוב18.06.13
21
1. התנועה המסורתית הם הקונסרבטיבים, לא הרפורמים (למרות שאצל החרדי הממוצע כל מי שאיננו חרדי הוא, רחמנא ליצלן, "רפורמי"). לא שדרכם צודקת, אבל בכל זאת ראוי לדייק. יש הבדלים בין שתי התנועות. 2. התנועה הנ"ל לא תומכת ברב סתיו לרבנות הראשית, אלא מתנגדת לדברי הבלע שהושמעו נגדו. 3. לא מצינו בשום מקום שמותר
דובי הכתום18.06.13
20
להעיף אותם מבתי דין רבניים ולשלוח את מס הכנסה על כל הבדצים מי שלא מתאים לו שיחזור למרוקו. דרעי מוזמן לחזור לשם יחד עם חברו שלום דומרני יש להם הרבה חוויות משותפות. כמו כן לפנות למבקר המדינה בנוגע לתהליך מינוי דיניים, לחשוף את כל הקומבינות של שס. מושחתים שכאלה
מודיע18.06.13
19
באמת כמה מפליא הקונסרבטיבים והלאומים באותו דעה מעניין למה בוא נצא ונחשוב מה יש להם במשותף ? אני לא יכתוב תחשבו לבד
זה מהסטנדר18.06.13
במקום להטיל כאן את הרפש שלך.. זה מה שמלמדים אותך שם? סטנדר עלק..
אגרת תקנה18.06.13
נזכרתי בהצלה מכתבה קודמת שיש לך סטנדר עם אינטרנט אלחוטי... אגב, אני לא אכתוב ולא אני לא יכתוב, איך לך מתקן שגיאות אוטומטי בסטנדר שלך?
האברך דוד18.06.13
18
נו נו, לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב. דברי מרן דברי אלוקים חיים.
מלכי הררי18.06.13
17
רואים שאתה לא יודע מה זה יהדות ירשע חוצפן שפותך את הביוב שלו על מרן שב תלמד קצת עם הארץ אחד ליצן קיתונות של שופכין אליך חוצפן הזהר בלשונך על מרן ומי שעדיין לא הבין היזהר הס הזה הבזוי הזה עם קרחת עובר לווים דאוריתא חופשי ומאז לפנות למרן ככה רשע רשע רשע גס רוח עם הארץ ..... הרב סתיו צריך לעש
ב19.06.13
16
במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב.. כך הרב עובדיה מוציא פסקי דין ? בלי לפגוש במי שהוא אומר עליו "רשע" ? אם זה לא חילול ה' , אז מה כן ?
אורי18.06.13
תפסיקו ללמד את גדולי ישראל הלכות שכל ילד יודע.
דביר18.06.13
15
למה לא פרסמתם שהרב סתיו קיבל תמיכה מאלפי רבנים אורתודוקסים - מארגון הרבני הגדול בעולם RCA? מפרסמים רק מה שנוח לכם, כדי להשחיר? זו לא דרכה של תורה!
דניאל 18.06.13
ותראה שפרסמו.
יאיר18.06.13
14
המלבין פני חברו????? משה רבינו לא חבר שלך ושל סתיו ולא חבר של אמסלם ולא חבר של א"י הבנתה את זה ברוך????????????????????
.18.06.13
13
אין כאן - המלבין פני חברו ברבים = הוּא לא חברֹו אין לו ירת שמים ! ולכן הוא לא הולך בדרכי תורת אבותינו = תורת ישראל ולכן הגאון הרב יוסף קרא לא בשמו הנחון - רשע !
אַהַא ! 18.06.13
12
יש דרך להנהל בין רבנים, וגם אם חולקים יש צורה ושפה לומר זאת. אין פה תמיכה בו כרב רראשי אלא תמיכה בו כרב וכבן אדם. החרדים של היום מזכירים את תלמידי רבי עקיבא. ורוב החרדים גם אין להם את מעלת התורה כמו תלמיד ר"ע
קלוזון18.06.13
בשביל זה ורק בשביל זה הקימו את "התנועה המסורתית לישראל" ברור, זה כתוב במטרת העל של העמותה...
מירי18.06.13
מר קלוזון ממתי דרכי התורה לפי - דעת עמי-הארץ ?
המאורר18.06.13
11
תלמיד חכם גדול, שכל המלעיזים עליו שיעשו תשובה במהרה!
אורי ברקוב18.06.13
10
דוד סתיו הוא גם רפורמי רוצה נשואים רפורמים , אין לו יראת שמים . מי שאומר שמותר ללכת סרטים שיש שמה בחורות הוא לא רב הוא ערב רב כמו לפיד ליברמן בנט
בכיף18.06.13
9
אנו לא תומכים באף מועמד למשרת הרב הראשי. אנו נגד הרעיון של רבנות ראשית לכתחילה, ולדידנו ראוי היה שמוסד הרבנות הראשית לישראל יעבור מן העולם
רפורמים הזויים18.06.13
8
כשהרב אמר עליהם בית של גוים ולאחר כמה ימים הוכח שזה נכון הם היו אמורים לסגת קצת אחורה ולהוכיח שהם גם כן יראים ושלמים רק בשיטה אחרת במקום זאת,הם השתוללו ונופפו בנצחןן שלהם עם לפיד וכן כעת עם הרב סתיו שמרבית הרבנים במפדל מתנגדים אליו אך שהרב אומר להם את האמת, הם מגלים התנגדות ושוב משתוללים כמו ילד
סאדיאן18.06.13
7
הרי דבר זה ידוע משנים קדמוניות שהדתיים-לאומיים (הלא חרד"לים) קרובים יותר לקונסרבטיבים מאשר לאורתודוכסים!
חרדי משכיל18.06.13
6
אתמול בכתבה של הרב בניזרי, התאפקתי לא לכתוב שיש לו זיקה לרפורמיות. מבטיח!. עכשיו אני רואה שצדקתי... זה לא יאומן, כנראה שה' חנן אותי בחכמת הפרצוף של בנאדם...
יועץ אסטרטגי18.06.13
הקונסרבטיביים גם תומכים ברב הראשי ישראל מאיר לאו. אז הוא רפורמי?? יועץ אחיטופל
יוסף המספר18.06.13
5
מרן הגדיר את "הבית היהודי" כ "בית של גויים", והיום הם מתאמצים להוכיח כמה הם גויים. מרן אמר על דוד סתיו: "האיש הזה לא ראוי לכלום", ותוך יומיים מתבררת אישיותו המפוקפקת של הרבאי. משה אמת ותורתו אמת ואנו הבדאים.
מסיר המסכות18.06.13
4
מחוץ למחנה מושבם
ססס18.06.13
3
לכן אין להתרגש מדבריהם
ברור18.06.13
2
הוא חוטף כותרות יותר מביכות. מציע למשבקיו וממשבקיו לרדת בהקדם מעסקי החתונות ובכלל כדאי לרדת מהר מן העץ של הרבנות הראשית לפני שהמבוכה תגיע למימדים אסטרונומים.
צלם חתונות18.06.13
1
כל אלה שחשבו שהם עושים מצווה גדולה של מחאה וחינוך לגדול הגדולים מרן עבור כבוד מעלת ה"רב" ד. סתיו אוי לכם שלא הספיק לכם מה שבנט אמר לכם שהוא משלהם ולא סיפקו אתכם גם דבריהם של לפיד וליברמן אז באו הרפורמים "והוכיחו לכם" ולראשונה בחייהם דברו אמת....
כהן18.06.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24