כיכר השבת

חוק הגיוס אושר • התגובות

"השותפים לשמד יתנו את הדין; אנו נלך לכלא בגאון"

הממשלה אישרה את החוק לגיוס בני הישיבות וחברי-הכנסת החרדים תוקפים בחריפות • גפני: "זה כתם על מדינת ישראל, לא יסולח לנתניהו ובנט" • ליצמן: "מי ששותף לממשלת השמד והשנאה הזאת ייתן על-כך את הדין" • פרוש: "הממשלה מתעמרת במיעוט החרדי" • אייכלר: "בני התורה ילכו לכלא בגאון" (חרדים)

150
חיים שקדי | כיכר השבת | כ"ט בתמוז | 07.07.13
"בני התורה ילכו לכלא בגאון". הפגה נגד גזירת הגיוס
"בני התורה ילכו לכלא בגאון". הפגה נגד גזירת הגיוס (צילום ארכיון: פלאש 90)

שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) את החוק לגיוס בני הישיבות לפי מתווה וועדת פרי. 14 שרים תמכו בחוק וארבעה התנגדו, בהם שלושת שרי 'ישראל ביתנו' - סופה לנדבר, יאיר שמיר ויצחק אהרונוביץ', והשר אורי אריאל מ'הבית היהודי'.

חברי-הכנסת החרדיים תוקפים בחריפות את אישור חוק הגיוס ומוחים על-כך שהמדינה רודפת את לומדי התורה והציבור החרדי.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה להחלטת הממשלה כי "ההחלטה היא כתם על מדינת ישראל שהופכת להיות המדינה היחידה בעולם אשר קובעת כי לימוד תורה איננו דבר לגיטימי".

"לומדי התורה שמגנים על העולם כולו כמאמר הנביא 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי' - הם התשתית עליהם קיים העם היהודי", הוסיף גפני.

גפני המשיך ואמר כי "אם מישהו סבור שכתוצאה מהחוק יהיה אחד שיסגור את הגמרא ויפסיק ללמוד תורה - טועה טעות חמורה".

"אנו לא מתייחסים לפוליטיקאים שהפכו את הנושא לאג'נדה פוליטית", תוקף גפני, "אולם לא יסולח לראש הממשלה בנימין נתניהו יו"ר הליכוד שקיבל מאתנו תמיכה גורפת עשרות שנים, ולנפתלי בנט יו"ר הבית היהודי שנחשבת מפלגה דתית ויש בקרבה לומדי תורה".

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "אישור חוק הגיוס היא המשך לממשלת השמד שמטרתה הרס התורה בארץ ישראל. אנו בתקופה בה עולם התורה והישיבות נמצא בחזית ופוגעי הדת מנסים לעקור את כל הקדוש והיקר לנו, אך מזימתם לא תצלח בידם".

"מי שחושב שבכפיה, בכוח, בסנקציות, בגזירות ובאיומים יכניעו את לומדי התורה - טועה טעות מרה. מוטב שיסתכל להיסטוריה הארוכה של עמנו וייווכח שההיפך הוא הנכון", מוסיף ליצמן.

לדבריו, "כל מי ששותף לממשלת השמד והשנאה הזאת - עתיד לתת את הדין על כך. לא רק ראשי מפלגות ליכוד-ביתנו, בנט ולפיד, אלא גם ובעיקר, מנהיגי ומצביעי מפלגת הבית היהודי, כל מי שתמך והצביע למפלגה זו, שיסדה, הקימה ומחזיקה את ממשלת שונאת דת ישראל, נושא באחריות אישית לכל ניסיונות הרס התורה של ממשלת הזדון הנוראה הזאת, שפוגעת בלומדי תורה, בשכבות מצוקה, במעמד הביניים ובכל אזרחי ישראל".

"לומדי התורה, בני הישיבות הקדושות, יעדיפו כמובן ללכת לכלא, להיענש כלכלית ולספוג כל עונש שהוא, בעוון לימוד התורה. נצח ישראל לא ישקר", אומר ליצמן.

ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) התייחס מוקדם יותר לחוק ואמר כי "זה יום עצוב ליהדות החרדית, היום הזה יירשם כיום שחור בתולדות היישוב היהודי. ההתעמרות של הממשלה במיעוט החרדי גובל ברדיפה ובאכזריות, ואין להם את המנדט מהאו"ם לנהל כך את המדינה".

פרוש תקף גם את הדתיים ואמר כי "הבית היהודי מזמן כבר שרף את הבית ויש לו חלק עיקרי בהריסת הבית החרדי".

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי החלטת הממשלה להכריז על לומדי תורה כפושעים פליליים, פוגעת בזכות הקיום של מדינת היהודים. "השלטון האכזרי לא יצליח לכפות את גזירת הגיוס, כי בני התורה וראשי הישיבות והרבנים ילכו לכלא בגאון, יחד עם תלמידיהם הנרדפים בארץ קדשנו", אמר אייכלר.

לדבריו, "ההיסטוריה היהודית תזכור לדיראון עולם, את הגזירה שנחתמה בימי בין המצרים נגד תורת ישראל ותוזכר בצום ט' באב".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) אמר בתגובה כי "החלטת הממשלה תיזכר לדיראון עולם. זו גולת הכותרת של ממשלה שחרטה על דגלה את חיסול עולם התורה ורדיפת הציבור החרדי, גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית. אך הם לא יוכלו לנו. התורה חזקה מכל חוק דרקוני ומכל גזירה שבאה לבטלה".

"לא יועילו הסנקציות הכלכליות, לא יואילו האיומים בענישה ובכליאה", אומר מוזס, "תלמידי ישיבה ימשיכו וישמרו על עם ישראל בתורתם וכל החפץ בכך ימשיך לשקוד על תלמודו, עם חוק הגיוס, או בלעדיו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להצעת החוק ואמר כי "אחרי 65 שנים נאשר היום את המתווה לשוויון בנטל. נעשה את השינוי בהדרגה תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי".

"המטרה שלנו היא כפולה - שילוב של צעירים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי וכן את שילובם בשוק העבודה", הוסיף ראש הממשלה והתייחס גם לשילוב ערביי ישראל ואמר כי הוא מייחס לכך חשיבות רבה. לדבריו, "המתווה עדיין איננו שלם אך יש לטפל בסוגיה זו".

שר האוצר יאיר לפיד אמר כי "אחרי 65 שנה אנחנו מתקנים את העיוות של השוויון בנטל, זה לטובת החברה החרדית ולטובת החברה הישראלית, יהיה שוויון אמיתי אחרי ישיבת הממשלה. זה יום היסטורי".

"כולנו מתרגשים. זה הרי דבר שהפיל ממשלות, גמר קריירות של פוליטיקאים. היום, אחרי שלושה חודשים שהממשלה קיימת מעבירים שינוי היסטורי, זה דבר גדול לכולם", הוסיף יו"ר 'יש עתיד'.

תוכן שאסור לפספס
150 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
63
"והיו למשיסה שוסיך ורחקו כל מבלעיך. ישיש עליך אלוקיך כמשוש חתן על כלה" ה' ימלוך לעולם ועד
מומו16.07.13
62
הם מתמידים בביטול תורה, ואנחנו נתמיד בלימוד התורה וכמו שסיפרו בגמרא שר' אליעזר למד מאיזה אדם שהשכים בבקר בשביל דברים בטלים – ומזה ר' אליעזר למד גם הוא להשכים לדברי תורה.
כובש ארץ ישראל07.07.13
61
יום היסטורי היום הזה יזכר לדיראון עולם יום בו הערב רב הרים יד בתורת משה. במשך שנים היה לי מאוד קשה להבין את דרכו ושיטתו של ה״דברי יואל״ הסטמאר רב׳ה לא הבנתי מה ההתנגדות הכל כך חריפה למדינה מה ההתנגדות למדינה יהודית שתנוהל בידי יהודים בה יהודים יוכלו ללמוד תורה בארץ הקודש שכידוע אווירא דארץ ישראל מח
Brooklyn 07.07.13
לאכול
אוכל קש08.07.13

הצגת כל התגובות

60
וקראו להם מרן גדולי ופוסקי הדור . אתם פשוט לא רואים את הנולד. הם פשוט מצילים אתכם.
רואה את הנולד07.07.13
59
הממשלה הזאות עיוורת רק היום אושר החוק והלך מטוס של חיל האויר לים יהודי מאמין מבין שאין ''מקרה''
אחד07.07.13
58
חברים לצאת לרחוב להפגין כמו בסוריה ובמצרים לעשות מהפכה ולהוריד את נתניהו מהכסא די לפחד !!!! חבל על הדיבורים צריך לפעול !!!
חני07.07.13
57
בנת הוא אדם -אשר מקומו במושב ליצים >בכנסת! "רב" של מושב ליצים!
המאורר07.07.13
56
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי07.07.13
55
לפיד אכן זה יום היסטורי הבאתה לכאן את מדינת הונגריה ששם מי ששם מזוזה התפלל ובכלל נהג לפי יהדות הלך לכלא אבא שלך לא הצליח להביא לכאן את הונגריה הגויה והאנטישמית אל דאגה גם לך לא יוצלח בורא עולם ישמור על לומדי התורה גם אם צריך לטפל באנטישמיים כמוך "הבוטח בהשם חסד יסובבנו" "בטח באחד ואל תפחד" גם אתה בי
sh07.07.13
54
נכנסתם בערב ראש חודש אב לרשימה ה"מכובדת" של כל אלו שבמשך כל הדורות ניסו לשמד את עם ישראל ולעקור תורה מישראל. אני אישית לא מקנא בכם.
דורון07.07.13
53
אז נתמוך בזה, ונזכיר לרשעים הצבועים את תמיכתם בשמד.,
ליטאי07.07.13
ההפרעה לכיבוש ארץ ישראל, מטמאת את הנפש יותר מחילול שבת ומאכלות אסורות - עד אבדון תאכל, משום שהיא כאביזרייהו דעבודה זרה שיהרג ואל יעבור ("הדר בחו"ל כעובד ע"ז", מסכת כתובות קי:; "ומתקיים בו הכתוב ועבדתם שם אלהים אחרים". זוה"ק וישלח, קעז,א
כובש ארץ ישראל07.07.13
כבר עשיתם את זה בהתנתקות- חבורת צבועים (גם אני כואב את גזירת הגיוס מתחרט על הצבעה לבנט אבל צביעות כמו שלכם לא רואים בכל יום)
דתי לאומי07.07.13
לפי כל הדיעות, קרית ספר נמצאת מעבר לקו הירוק הקדוש. בדיוק כמו הכותל המערבי והר הבית. מי שתומך בפינוי מתנחלים תומך בהשלכת עשרות אלפי תושבי קרית ספר לרחוב, יחד עם מתנחלי ביתר עילית. את משל הספינה והחור כנראה שכבר שכחת מזמן.
מישהו07.07.13
כבר פינתם בזמנו את המתנחלים מגוש קטיף. ומי חוטף היום קטיושות????? תפסיקו להיות בהסטריה. מי שלומד תורה - ימשיך ויחזק את עם ישראל בישיבה/כולל. ומי שלא (כמוך לדוגמא) - היידה לצבא - שם יעשו ממכם בני אדם
יוסף המספר07.07.13
מכיון שהתורה ציותה על מלחמה למען כיבוש ארץ ישראל, זה אומר שהחיוב הוא גם במסירות נפש, וכמו שכתב בספר החינוך (מצוה ע"ד. במלחמת עמלק) שכל מקום שהתורה ציוותה על מלחמה – פירושו שהיא מחייבת מסירות נפש, שהרי אין לך מלחמה שאינה סכנת נפשות.
כובש ארץ ישראל07.07.13
מצוות ישוב ארץ ישראל נוגעת גם אל החרדים ולא רק אל המתנחלים... ב' שמעת על האיסור "לא תיקום ולא תיטור"?
ציוני07.07.13
אז שקט, אף אחד לא קורא לשמד רק רוצים שגם תיתנו למדינה ולא רק תקבלו. מעולם לא ראינו הפגנות שלכם נגד הקצבאות שאתם מקבלים מהמדינה הציויינית,או נגד זה שאתם שווי זכויות מבחינה אזרחית כמו חיילים ששירתו את המדינה...
ירושלמית07.07.13
52
אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ !
יהודי07.07.13
51
אני מעדיף להיות בכלא ולא להיות בצבא!!! בגלל סיבה אחת פשוטה: גדולי הדור אסרו באיסור חמור שלא להתגייס לצה"ל!!! לאחר שגדולי הדור בוכים כל יום דמעות שליש!!! על שבני הישיבות לא הצטרכו להתגייס לצבא!!!! מגיע איזה אחד רשע מרושע, ולא מסתכל ימינה ושמאלה, לא אכפת לו רבנים ואדמורי"ם, והוא חותם על עסקה, כביכול ש
ברוך07.07.13
50
לבני ברקים לכו לזעוק על ציון החזו"א שיעורר רחמי שמים עלינו ועל זרעינו כדרך שמעד בפרץ בחייו , זי"ע
דיעה זאג07.07.13
49
נראה לי שאתה מתוסכל ואכל את הכיפה השחורה והמצחינה שלך מיעה של כעס ולא לימוד תורה. אז נראה לי שסוף סוף עולים על דרך המלך במדינת ישראל הציונית.
pinco907.07.13
48
כנסו..כנסו..לכלא חרדים נבערים ופריזיטים . יש מספיק מקום לכולם שם תרקבו . תתפלצו ותתפוצצו מעצבים על אפכם וחמתכם חרדים מטופשים ונלעגים ...
ג.."ש 07.07.13
47
הם אנטי דמוקרטים ואנטי חרדים
את הציונים07.07.13
46
לא חשוב מה שעם-הארצים, וערב רב, וגויים למיניהם יחליטו במושב להעצים שלהם - אבל חשוב, מאוד, מאוד מה יראה ה' יעשו!!! יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּ יָהּ.!!!
יִמְלֹךְ יְהוָה07.07.13
אני מת לדעת
הסבר בבקשה08.07.13
45
את המשפט הזה לא אמר בנט הרשע ולא לפיד הנורא. אפילו לא נתניהו. את המשפט הזה אמר משה רבנו כאשר באו אלי ובני גד ובני ראובן וביקשו לנחול בעבר הירדן המזרחי. מאיפה שואבים החרדים את עזות המצח לדרוש שמישהו אחר יבוא למלחמה והם יישבו בבית? מנין החוצפה? האם דמכם סמוק יותר מדמם של אחרים? האם משה רבנו לא לחם כד
מש. הרבנו07.07.13
משה רבנו אמר את זה על הצבא של משה ועל צבא יהודי חרדי. ולא על צבא מצד ה"שטן", כמו שלא נתגייס לצבא של רוסיה ולא נתגייס לצבא של אירן, ככה לא נתגייס לצבא של ערב רב !!!!!!!!!! שיבואו גדולי התורה לעשות צבא רק לצבא שלהם נתגייס !!!
יהודי שורשי24.02.14
44
גם להם מותר לשמור על הבית שיפסיקו להיות בורים ולהיות שבויים בידי עסקנים מלוכלכים
איציק07.07.13
43
אוי לו מיום הדין ובעיקר לנתניהו מסקנה הליכוד תממיד בגדו עדיף ללכת עם העבודה יש להם מילה
לפד07.07.13
42
יש עוד משהו שאתה עושה חוץ מלכתוב טוקבקים שחוזרים על עצמם?!
אני07.07.13
41
אחי החרדים תעשו טובה אתם לא מתגייסים בגלל הבעיות שיש בצבא עובדה שהקימו במיוחד בשבילכם גדודים נפרדים עם אוכל של בדצ ועם שיעורי תורה ו3 תפילות ביום (נחל חרדי,שחר כחול/ירוק/ים...)ואתם החלטתם עדיין להמשיך לא להתגייס ובמקום לשלוח חברה שמצד אחד לא ת"ח ומצד שני לא "שבבניקים" שלחתם את החברה ה"שבבניקים" וכדי
ציוני דתי07.07.13
40
לוקחים להם את הביזנס ! פתאום יהיו פה חרדים שלא צריכים עסקנים ! פתאום בצבא תהיה תשתית שמאפשרת לחרדי לסיים כמעט חצי שס במהלך השירות הצבאי!! פתאום חרדים יעמדו דום בצפירה כי הם יכבדו את המדינה והם יבינו שכל הרעיון של מנהגי גויים זה מניפולציה עצובה !
James07.07.13
כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ יְהוָה וְאֹהֲבָיו כְּצֵאת הַשֶּׁמֶשׁ בִּגְבֻרָתוֹ
כֵּן יֹאבְדוּ..07.07.13
אבל זה העניין - שהיום הם כולם מחוברים לאינטרנט. הם לא טפשים - הם קוראים דעות אחרות - רואים עולם ומבינים שגם החרדים הם חלק מעם ישראל. ולכן מי שלא לומד - מתגייס. וזה מכניס את העסקנים שלהם לפחד!!!!!!!!!!!
יוסף המספר07.07.13
39
גיוס לצבא המגן על עם ישראל אינו גזירה
ישעיהו07.07.13
אח"כ תדבר גזירה זה על הרוח
מירי07.07.13
38
השקיעו בחיילי צה"ל ובאזרחי "ישראל" נגד החרדים והמתנחלים? האם יש לכם מושג באילו רגשות שנאה מטורפת ביצעו הברגים הקטנים של חלוץ ובר-לב הקטנים את טיהור חבל עזה מיהודים? האם יש לכם מושג איזו חלאת אדם הקימה את המדינה הזו?
חנה אייזנמן07.07.13
37
אם היה מישהו אחר בראש ש"ס החרדים כולל יהדות התורה היו בפנים , לא מאמינים בו , נזהרים ממנו ועוד ועוד , אז אל תאשימו אחרים , קודם כל הבעיה זה אריה דרעי - ש"ס עשתה טעות ששמו אותו בראש , בגלל זה באה לנו הצרות האלה .
דוד.ר07.07.13
אותה כולנו החרדים הם יתנו דין וחשבון בשמים מרב שנאתם וקנאתם מהספרדים טונה של שנאת חינם נמצאת אצלם שיתביישו להם מחריבי הדור
בוש ונכלם08.07.13
36
כאשר משה שלח שנים עשר אלף מישראל להילחם במדיינים הוא גם שלח אותם לשמד? וכאשר התורה מונה "כל יוצא צבא בישראל" זה גם היה שמד? וכאשר מתתיהו קרא "מי לה' אלי" הוא לקח אותם לכוילל? תפסיקו כבר עם ההבלים האלה. שום דבר לא יקרה לכם אם תתגייסו להגן על עם ישראל בארצו. זו מצווה מובחרת מן התורה. וגם שום דבר לא י
סתם אחד07.07.13
35
כדי להוסיף הכנסות ינהיגו תשלום שכר לימוד. ומי שלא ישלם לא יוכל ללמוד בישיבות הקדושות, כמו שהיה נהוג בחלק מתקופת התלמוד.
דן סגל07.07.13
34
תבואו להר-נוף לסיור בוקר בשטיבלים ותראו כמה בטלנים קמים ב- 11:00 בבוקר למנייני תפילה. אלה בני תורה?????????? את אלה צריך להשאיר בישיבה?????????? למה??? אני בגיל 38 עם 4 ילדים צריך לשמור עליהם 30 יום בשנה מחוץ לביתי בגשם ובשרב והם לא יתנו יום אחד בצבא???? למה בגיל 18 הם יכולים לעשות
יוסף המספר07.07.13
כל האומר מאי אהנו לן רבנן השם ירחם=אותו אחד אפיקורס
אבי12.07.13
33
אין לכם סליחה ומחילה ,אדוני אלוהים ישאיר אתכם עניים ומקבצי נדבות
אחד שמתבייש בכם07.07.13
32
השנאת חינם שיש בינינו ובמיוחד במערכת הבחירות האחרונה . אני קורא מפה לכול אחד ואחד להרבות באהבת חינם. ויתקיים בנו הפסוק ואהבת לרעך כמוך . אני אישית לצערי. חזרתי בשאלה בכל המובנים .בגלל מערכת הבחירות האחרונה. פשוט לא יכולתי יותר .כואב לי באיזה מצב אנו נמצאים והמצב רק הולך ומחמיר.
חוזר בשאלה 07.07.13
31
וּבְכֵן צַדִּיקִים יִרְאוּ וְיִשְׂמָחוּ וִישָׁרִים יַעֲלזוּ. וַחֲסִידִים בְּרִנָּה יָגִילוּ. וְעולָתָה תִּקְפָּץ פִּיהָ. וְהָרִשְׁעָה כֻּלָּהּ כְּעָשָׁן תִּכְלֶה. כִּי תַעֲבִיר מֶמְשֶׁלֶת זָדון מִן הָאָרֶץ: וְתִמְלךְ אַתָּה הוּא ה' אֱלהֵינוּ מְהֵרָה לְבַדֶּךָ עַל כָּל מַעֲשֶׂיךָ. בְּהַר צִיּון מִש
זה מהסטנדר07.07.13
30
עסן קוגל בתיאבון גדול
יאנקל07.07.13
29
ויהי אינו אלא >>> לשון צרה כמ"ש תחת שלוש רגזה הארץ, >>>תחת עבד כי ימלוך !!!
עבד כי ימלך !07.07.13
28
היכן אתם הנציגים הספרדים השסניקים לא שומעים את המחאה החרדית הספרדית
שסניק שרוף 07.07.13
המטומטמים מג מילאו פיהם מים ואמרו לא צריך להגזים נוווווווווווווווו
מרן צדקקקקקקקקק08.07.13
27
נגועים בפוליטיקה ואינטרסים ומובלים ובידם נמצא הכח . אבל הם משתמשים בו לגובים כסאות ותפקידים. ואלה שבאמת יכולים להנהיג אין להם השפעה .
ספרדי של פעם07.07.13
26
כל רודפיה השיגוה בין המצרים
זה מהסטנדר07.07.13
25
הממשלה עושים טעות חייכם, עולם התורה מחזיק את עם ישראל, בלי תורה יהיו פה אסונות כבדים, שלא נדע מאיפה זה נחת עלינו, אל תרגיזו את בורא עולם כי שם המשחק ישתנה. שותפי ממשלת השמד והשנאה - יתנו את הדין. יום עצוב לעם ישראל. והיא שעמדה לאבותינו ולנו.. שבכל דור...והקב"ה מצלינו מידם" "עוצו עיצה ותופר דברו דבר
5e,907.07.13
24
אני ציוני דתי (ואני גאה בזה)אני חושב שיש היום דין של מלחמת מצווה ולכן חובה ללכת לצבא.אני גם בעד גיוס חרדים אבל מתנגד לדרך של בנט ולפיד...כי הציבור החרדי בא מאידאולוגיה מסויימת והכפייה לא תעזור.אם היו ממשיכים לשתוק ולא לנסות לחוקק חוקים אז היינו רואים יותר חרדים בצבא...כי מה שלא הולך במח לא הולך בכח
ציוני דתי07.07.13
23
תמשיכו כך ותהיו ילדים טובים הכי חשוב הרבנות הראשית . מי ישלוט בערים.....
דוד07.07.13
לא ניתן לגייס בכפיה חייל כפוי לא שוה פרוטה
שמעון07.07.13
ואז נראה מה שווה הרב דרעי.
ללא שם07.07.13
ברכות למחזור אוגוסט הקרוב שמנתץ את חומות הגטו ועושה היסטוריה.
ללא שם07.07.13
22
ב"ה למה לא פירסמתם?, אמיתי מידי ולמה לא חשבתם על זה 65 שנה? יש להקים מערכת מורכבת שתבחן ותסנן הן מבחינת כמות והספק ,הן מבחינת הבנה והטמעה והן מבחינת מידות וחיבור נפשי לתורה את טיב לימוד התורה (התאמה שכלית, רוחנית וריגשית לתורה). בעזרת מערכת זו לסנן את החרדים הלומדים תורה ובנוסף את תלמידי ישיבות ההס
בקרה09.07.13
21
רק להיצמד לתורה ולשם ולעזוב כבר את השלטון הכופר הזה . אין לנו צורך בכספים שלהם !!! די להקריב ילדים לעבודה זרה שלהם... כספם הוא ככסף של עבודה זרה - אסור בהנה כלל. (גמרא מפורשת). בשם השם נעשה ונצליח .
שלום07.07.13
20
אסור לשתוק! לא הזמן ללמוד! ביטולה זה הוא קיומה!!!
אוריע07.07.13
לא נעים להיזכר, אבל הגולה כבר כלתה בעשן. מיליונים עלו בעשן. ודווקא הציונים ניצלו.
מישהו07.07.13
19
ישראל לעם ויש למסור עליה את הנפש.באמת,הממשלה ןהצבא לא צריכים את החרדים.הממשלה מתכננת מלחמה עכשיו נגד אירן ונגד הערבים,ואז תהיה מפלתה הסופית של המדינה הציונית הארורוה שהיא סרטן בלבו של העם היהודי.
יוסף כהן.07.07.13
18
ב"ה יש להקים מערכת מורכבת שתבחן ותסנן הן מבחינת כמות והספק ,הן מבחינת הבנה והטמעה והן מבחינת מידות וחיבור נפשי לתורה את טיב לימוד התורה (התאמה שכלית, רוחנית וריגשית לתורה). בעזרת מערכת זו לסנן את החרדים הלומדים תורה ובנוסף את תלמידי ישיבות ההסדר. בנוסף יש לבחון את לימוד התורה ע"פ השתקפות יראת ה' (ה
אמת07.07.13
17
שישים וחמש שנים של גזל כספי המדינה הציונית תוך כדי שנאה כלפי היהודים שבנו את המדינה והגנו עליה. מה מבקשים מכם החרדים? שותפות בהגנה על המדינה שדאגה לכם כל שנות קיומה
pinco907.07.13
איפה כתוב שארץ ישראל שייכת ליהודים ?
משה חי07.07.13
חברו לסטאלין כטרוצקי החילוני ורבים כמותו בולשביקים האחראים לרצח עשרות מליוני רוסים התבוללות , ושואה בעקבות הפחד של היטלר ממהפכה קומוניסטית כפי שעשו חילונים ברוסיה הקמת מדינת כפירה וגזיזת פאות של דתיים מעדות המזרח כיבוש ציוני שהצית שנאת ניצחית ליהודים
פינוקיו07.07.13
אתה ממש יונק את השטויות של המדיה החרדית.
klozone07.07.13
כמו את הצדוקים, השבתאים ושאר כתות שפרשו מעם ישראל
klozone10.07.13
ואתם בנבזותכם מנצלים את החילוניים.לכו לגלות ותחכו למשיח בדמות היטלר.
pinco907.07.13
16
הגאון ר' עקיבא יוסף שלזינגר זצ"ל תלמיד הכתב סופר, רצה להקים מדינה על פי תורה, אולם כמה מהרבנים אז החרימו אותו. אם היו נותנים לו בשעתו להקים מדינה חרדית, לא היה קורה מה שקרה היום
כובש ארץ ישראל07.07.13
15
אף פעם לימוד תורה לא היה משתלם כלכלית כמו היום. אדרבה שימשיכו כולם ללמוד תורה בלי הנחות של 80% ארנונה ומעונות ועוד כהנה וכהנה. מי שמוכן להקריב וללמוד תורה גם בצמצום יבורך. כל שאר הפרזיטים שיושבים/או לא יושבים בישיבות ונהנים מהנחות לעיתים שלא ברצונם ובטובתם שיואילו לשרת ולהתחיל לפרנס את עצמם. תפסיקו
אלי07.07.13
14
כמה כאב כמה צער... הלב שלי נשבר...
אמי07.07.13
13
נשותיכם ובנותיכם נראות כגויות אז עדיף שתעשו צבא כי אין הבדל ביניכם ובין החילונים רק עמלי תורה וצנועים ממש יזכו לסייעתא דשמיה ולא יגויסו יש דין ויש דיין
הכל משמים07.07.13
12
שכהרגלו בקודש מביך את עצמו בפרהסיה ע"י אמירת שטות נוראה שהאזניים תצילנה לשמעה. אי אפשר שלא להעריך עקשנות כזו.
ForeverNoob07.07.13
11
את שס מעניין מי יהיה הרב הראשי לישראל ולירושלים המצביעים לא מעניינים אותם הם עמוק עמוק בתוך קלחת הגו'בים
שר הכיכר07.07.13
10
נתניהו, אתה סה"כ שליח של הקב"ה. ההוא מלמעלה שלח לך דיבוק ללבך שתתמוך בלפיד חברך השטן. אנחנו נמשיך עוד יותר להתחזק בלימוד התורה. אתה רק דרבנת אותנו יותר להמשיך. החלפת היום לעניבה סגולה אבל את הצבע, את מרקם החיים של החרדים לא תוכל לשנות ו"להרגיע" או "להתחשב". לא אתה! לא מר לפיד ולא אף אחד אחר! הבנת? א
מנהל האתר07.07.13
9
רוצה לראות? תזכור שאמרתי לך! תזכור שכל החרדים האלה הזהירו אותך! אתה לא תוכל לבכות אח"כ לשרה. ערב ר"ח אב תשע"ג.
מנהל האתר07.07.13
ממש כמו בעמוד ענן שכל ההורגים היו דתיים והחילוניים לא שברו אפילו ציפורן אם יש אלוהים הוא שונא אותכם
אתאיסט07.07.13
למה אתה בלתי פגיע. נראה אותך תשרוד טיל כימי אחד. אני לא מאחל לאף אחד !
נתנאל אור 07.07.13
ידע השור קונה וחמור נשאר חמור.צא להתאורר מהכוך שאתה ישוב בו
אושיק07.07.13
8
תמיד שהיו גזירות על היהודים הגזירות היו מתחילות לאלתר. היום לפיד בסיוע הבית הנכרי, גוזרים גזירות שיכנסו לתוקף עוד כמה שנים, בשביל לגרום עינוי נפש לבחורי הישיבות ואבררכי הכוללים. פשוט מנסים בכל הכוח להזיק ללומדי התורה הקדושה
האברך דוד07.07.13
7
החרדים לא פרייארים כמו שאתה חושב. אתה יכול לענות לי כמו כל דבר שיש לך תשובה. ואתה עונה טוב. אבל אתה אפס! עכשיו תן לי להמשיך: מה שהיה ב'התנתקות' זה לא פירור ממה שאתה הכנת ובישלת לחרדים. אתה לא יודע מי הם החרדים!!!! . לא! אתה לא יודע! לא! לא הכל אתה יודע! יש לך כאמור תשובה לכל מה שאגיד לך! . אבל תכל'ס
מנהל האתר07.07.13
6
מה הקשר לעסקונה ? זה עניין של חיי תורה אף אחד לא יצליח להלחם בה' תפסיקו להשלות את עצמיכם חכו תראו איזה חגיגה מחכה החופש .ה' לא ישתוק על חרפות ממשלת השמד הרוחני והגשמי על עולם התורה .אין מכוחינו אלא בפינו תנו להקב"ה לעשות לנו את העבודה
דוד07.07.13
5
בנט השקרן לפיד השחצן נתניהו הבוגד!!!
עוז ברנט07.07.13
4
בשמים.יש מלחמה גדולה למעלה לביטול הגזירה.התחזקו והתפללו לביטול הגזירה. הרבנית קוק נפלה למשכב עקב כך.לכפר .התפללו נא גם עליה לרפואתה.
יוסף כהן.07.07.13
3
בנט לא מייצג אותנו!!! אנחנו בעד עולם התורה, ואנחנו נגד גזירות על עולם התורה!!! מקווה שאתם החרדים לא תשנאו אותנו לגמרי... עכשיו חודש הסליחות, ואנחנו מבקשים סליחה
מתנחל דתי לאומי07.07.13
2
לטפל בהתנחלויות, ותראו את הבית היהודי פורשים ויבקשו מש"ס להצביע נגד בטענה שהם אמרו שאם הם יפרשו אז החרדים יתמכו בהם אבל הצבועים האלה כבר תמכו בחוק! אז הם יאכלו קש! המפלגות החרדיות לא יצביעו בעד פינוי, אבל גם אני מניח שלא ימנעו מכיוון שאין להם קשר עם הקואליציה, ממילה שלי יחימוביץ תיכנס לממשלה ותבצי
אלף כהן07.07.13
ולכן מצווה לגייס אנשים כמוך
יוסף המספר07.07.13
1
נננבל ברשות התורה ר"ת נתניהו.בנט.לפיד
שקשוקה07.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24