כיכר השבת

הפוליטיקאים החרדים עשו 'קריעה'

'חוק הגיוס' אושר בקריאה ראשונה, ח"כי הימין תמכו

הח"כים החרדים מחו, הרבנים זעקו, אולם חברי הכנסת של הימין בחרו להתעלם, וחברו לאוייבי עולם התורה • ברוב של 64 חברי כנסת בעד, מול 21 נגד, עברה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה הצעת החוק לגיוס חרדים • חברי הכנסת החרדים עשו 'קריעה' כאות אבל, ח"כ פרוש אזק את עצמו לדוכן (חדשות,חרדים)

80
יוסף פאר | כיכר השבת | ט"ז באב | 23.07.13
פרוש אזוק בדוכן הנואמים
פרוש אזוק בדוכן הנואמים (צילום: פלאש 90)

הימין מפנה גב לעולם התורה: ברוב של 66 חברי כנסת שהצביעו בעד, מול 21 שהצביעו נגד, אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את החוק לגיוס בני ישיבות בכפייה לצה"ל.

לאחר אישורו של החוק, חברי הכנסת החרדים נעמדו במליאה וביצעו 'קריעה' בבגדם כאות אבל. ח"כ פרוש אמר: "עשיתי קריעה כשאבי נפטר" וערך השוואה בין האבל על מות אביו לאבל על העברת חוק הגיוס.

יצויין, כי בין התוכמים בחוק ניתן למנות את חברי הכנסת של 'יש עתיד', וכן חברי כנסת ממפלגות הימין כמו הליכוד, ומפלגת הימין הקיצונית יותר - 'הבית היהודי'.

בנאום שנשא קודם ההצבעה, אמר ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "זה יום שחור, יושב פה אדם ציני שלא מעניין אותו הפסיפס של החברה בישראל" גפני כינה את לפיד: "אדם עם חיוך מדושן עונג, מסריח כזה".

גפני הוסיף וציין: "שום חוק לא ישנה את חיינו, את אורחות חיינו. בזכות לומדי התורה כולנו קיימים. תמשיכו בדרך הזאת, אנחנו לא מפחדים".

ח"כ מאיר פרוש, שנשא נאום תקיף כנגד הצעת החוק, אזק את עצמו באזיקים למיקרופון בדוכן המליאה, מה שגרם לסדרני הכנסת לנסות במשך דקות ארוכות ללא הצלחה לנתק את פרוש מהדוכן. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נזף בפרוש על המעשה, והבהיר כי הפרובוקציה תועבר לטיפול ועדת האתיקה.

ח"כ יעקב ליצמן, דיבר גם הוא בצורה נרגשת על החוק הממיט בכנה על עולם התורה, והפנה ביקורת כלפי חברי הכנסת של 'הבית היהודי'. ליצמן אף הבהיר, כי החוק לא יביא לגיוס חרדים לצה"ל: "בן אדם אחד לא ילך לצבא בגלל מה שאתם מחוקקים. אין מספיק מקום בבתי הסוהר. אף אחד לא ילך לצבא".

ח"כ ישראל אייכלר מחה על העובדה שהחוק מגדיר לומדי תורה ל'עבריינים' ואמר: "היום הזה ייזכר כיום שבו הוכרזה מלחמה על לומדי תורה, אין שום צורך ביטחוני בגיוס כללי בכלל. הטכנולוגיה היא שתכריע את המלחמות הבאות. הצבא נערך לקיצוצים בגייסות. הם מבקשים לגייס חרדים לא כי הם צריכים חיילים כי הם צריכים אותם כמכשיר מלחמה נגד לומדי התורה".

תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
ומפלגת הימין הקיצונית יותר - 'הבית היהודי'.???
מישהו23.07.13
41
אין עליך ביבי
משה23.07.13
40
ודלקו בהם ואכלום, ולא יהיה שריד לבית יעקב, כי פי החרדים דיבר, על מכרם בכסף בני תורה חרדים, ואביונים חרדים תמורת נעלי אדידס.
דן סגל23.07.13

הצגת כל התגובות

39
בביאור הגר"א לחבקוק (ג,טז), אשר אנוח ליום צרה. הוא בימי משיח בן יוסף כמ"ש והיה עת צרה. ע"כ. כלומר, שמצד אחד זה יהיה מנוחה משעבוד גלויות, ומצד שני זה יהיה "יום צרה" מכל הצרות של עקבתא דמשיחא.
כובש ארץ ישראל23.07.13
38
התשובה החרדית להסתה: נתוני האמת • מסמך מרתק מיוחד: מסמך מדויק, ה'מטפל' בנושאי ההסתה אחד לאחד • האם חרדים יוצאים לעבוד או חיים על קצבאות, ומה השכלתם? • כמה תורמים החרדים לחברה? • קריאה חובה גולש 'בחדרי חרדים', שלח את המאמר הבא ל'מייל האדום', בו הוא משיב לפרטי פרטים על מגוון טענות העולות תמידין כס
שי23.07.13
37
חבל שלוקחים את זה לכיוון הזה בכל פעם. ציפיה מאדם חרדי לעבוד משמעותה אינה שנאת התורה. למה לא לעבוד וללמוד תורה יחד? למה ללמוד תורה בלבד? לא יכול להיות שכל תלמידי הישיבות הם עילויי תורה. קחו את עצמכם בידיים.
איציק23.07.13
36
ואם כבר שחררו, למה לא כבלו במקומו את גפני???!!!
ForeverNoob23.07.13
35
ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו קל!!!!!!!!!
המעורר23.07.13
34
הגיע הזמן לעקור את צבא החושך הזה, שמנסה לעקור את כל היהדות האורתודוקסית שלנו !!! צה"ל = צוררים הם לנו !!! צה"ל = צבא השמד ליהדות !!! ואני לא מדבר על החיילים אלא על הארגון שמקושר למלכות הרשעה !!! אני ברוך ה' לא התגייסתי, וניצלתי מפינוי גוש קטיף. תבינו החילונים האלה לא רוצים מדינה של
AssaFiles23.07.13
1. החילוניים את לומדי התורה ואף מציעים מסלול ללא מעט עילויים בכדי שישבו וילמדו. 2. המדינה מממנת את לומדי התורה דרך תיקצובים שונים. 3. אתם החרדים לא מבינים שיש פער עמוק בתפיסה של החילוניים את חשיבות התורה. הם לא בני ישיבות ולא גדלו בבתים של תורה. 4. ואתם החרדים לא מבינים מספיק את החשיבות של גיוס ל
יוסף המספר23.07.13
איך אני חולה על הראשי תיבות שלכם... בוא אני אתן לך כמה. ש"ס- שבבניקים סמויים אברך- אני בעיקר רוצה כוח. נו וזה אומר משהו. אתה ליצן
מצחיקן23.07.13
33
שאמר בכנסיה הגדולה של אגו"י: "רק מי שמעיז לחתוך קרעים מספר התורה הוא אשר יהין לקרוע משטחי ארץ ישראל". זו היא הממשלה דהיום בחסותו של מחולל אוסלו שימון פרס!
אגודאי23.07.13
32
אמרו חז"ל במסכת סנהדרין דף צח. אמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר (יחזקאל לו, ח) וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל כִּי קֵרְבוּ לָבוֹא. (וה"קץ המגולה" פירושו ימי משיח בן יוסף, כי משיח בן דוד זה "קץ הנסתר") * ב. וממשיכה הגמרא: רבי אלעזר אומר:
כובש ארץ ישראל23.07.13
31
הסיבה האמיתית שבגללה ראשי הציבור החרדי לא מעוניינים שיהיה גיוס לצבא היא על מנת שהצעירים לא יתקלו בדעות שונות יתחילו לפתח חשיבה עצמאית חס וחלילה, מה הבעיה לשרת שלוש שנים או אפילו שנתיים בצבא, ואפילו צבא זה לא חייב להיות, ניתן לעשות עבודות שירות לקהילה, לצבוע בתים ולשפץ לטובת אנשים קשישים וכו', ואם חס
אסף23.07.13
30
בעז''ה נחזיר לימין ונראה להם.
אוריע23.07.13
29
כנראה שאלוקים רוצה שנתגייס
אחד שמבין23.07.13
28
מה שמעניין היום את ביבי - זהו למצוא חן בעיני האמריקאים - ולערוך הסדר קבע עם הפלסטינים, והיות והוא אמור להעיף את בנט מהקואליציה - לכן הוא מדליק את הציבור החרדי כנגד המתנחלים - בכדי שאנחנו נתמוך בפינוי היישובים - בתמורה לאי גיוס בני הישיבות..., ובסה"כ הח"כים החרדיים משחקים - בכינור שני,
חרדי-ציוני23.07.13
27
מדיברי הרבי שליט''א ''אני מנחם מענדל שניאורסון אהיה הראשון שאלחם בכל התוקף ובכל הכוחות נגד מי שימסור שטחים מארץ ישראל לערבים'' ''פשיטא שאין לא''א רשות לתת לגוי שטחים מארץ ישראל''
יחי המלך23.07.13
26
ימח שמכם
אאא23.07.13
25
תתחילו לארוז, אל תגידו לא ידענו ולא הודיעו מראש. היום נקבע שבקרוב תעקרו מבתיכם!
צדיק גדול23.07.13
מודיעין עילית, עמנואל. תושבי מזרח ירושלים.האף תספה צדיק עם רשע?
דן סגל23.07.13
ואוסלו גם חתום ע"י. תפסיקו לבלבל את המח
חרדי על חאקי 23.07.13
תורתך אומנותך. נכון? הרי בגלל זה אתה לא רוצה להתגייס. נכון? אז לך תלמד תורה - בטלן!!!!!!!!!!!!!!!!! לקשקש שטויות באינטרנט המשוקץ.
יוסף המספר23.07.13
24
אתם לא מתביישים? על מה נאבקים? על הזכות לשלוח בן של מישהו אחר למות במלחמה? על שמירת מעמדכם המזהיר כמקבצי הנדבות של מדינת ישראל?
משה23.07.13
23
כאשר חוק טל היה קיים מי שיצא נגדו היו חברי הכנסת והעסקנים. עד שבגץ ביטל אותו. החוק של היום קיים בגלל בחוסר יכולת בפשרנות.
יניב23.07.13
22
לא יכול להיות... בנט אמר שהוא לא יפגע בלומדי התורה!!!!! מה זה?? אני כבר לא סומך עליו... ואם אני יצביע למישהו בבחירות זה רק למרן פאר הדור !!!
דת"ל 23.07.13
21
חכו תראו פה תתחיל המפלה שלהם הם כבר התחילו לאכול אחד את השני וזה רק התחיל לא יצליח להם שום דבר שהם ירצו לעשות הכל יקרוס עוד לפני שהחוק יעבור בקריאה שניה ושלישית. וסתם שאלה - למה ח"כ אריאל לא בכה? כפי שעשה ביום הציון להתנתקות?
א23.07.13
20
חלק עכשיו אנחנו ניבדל מהאנשים החטאים האלה לחלוטין ! מה גם שאנחנו בדרך לאוטונומיה חרדית
אלף כהן23.07.13
אומות כמו איראן וצפון קוריאה
klozone23.07.13
מי ישמור עליכם? לא יהיו שוטרים מטעמכם? לא יהיו חיילים שישמרו על הגבול? הרי ברור שכן. אם תחיו בחברה סגורה שאחוז האבטלה אצל גברים ישמר כפי שהוא היום, ללא לימודי ליבה שבוודאי לא יהיו, תוך 20 שנה תהפכו למדינה הכי מפגרת במזרח התיכון. לא יהיה לכם ממה להתפרנס ותחזרו להיות חוטבי עצים ושואבי מים!
אסף23.07.13
19
בזמנו לא מחו ולא קרעו קריעה רק התנגדו בפה וכך גרמו לעקירת גוש קטיף עכשיו הגיע התשלום
מתי23.07.13
18
הם עומדים להפסיד הכי הרבה. כסף. מעמד. שליטה...ולא לשכוח זה הקב"ה לא לפיד ולא בנט. הכל מאיתו יתברך
מיכל23.07.13
17
שוב פעם הוכח מי הם אחיו האמיתיים של החרדים, אחינו הישמעאלים, ואילו יצחק ונפתלי ויאיר שנאתי. בעזרת ה' ובעזרת אללה, בסופו של דבר ננצח.הערבים יזכו למדינה שלהם, נעבור לגור אצלם, חלק כבר גרים שם, תושבי מודיעין וביתר ומזרח ירושלים, ונהיה פטורים מכל עול, הם יעבדו, ואנחנו נלמד תורה.
דן סגל23.07.13
16
כתב בספר "ליקוטי הגר"א" עם ביאור "באר יצחק" להגאון רבי יצחק אייזיק חבר זצ"ל, (דף מ,ב): שבזמן משיח בן יוסף הסטרא אחרא תתגבר ביותר, וזה לשונו: "דתרין (שני) משיחין הם.. ומשיח בן יוסף הוא תחילה, ועליו נאמר ופדויי ה' ישובון כו' שעל ידו יהיה קיבוץ גלויות.. ולכן אז יתגבר הסטרא אחרא ביותר בעקבות משיחא (=כך
כובש ארץ ישראל23.07.13
15
בתשובה תיראו אצל בלגן ומלחמה וחילול השם על הרבנות
רבי אברהם 23.07.13
14
כל מי שהצביע לבית היהודי שותף מלא לביטול תורה בישראל.... בכל מהלך לפני ואחר הבחירות יאיר לפיד ונפתלי בנט יצאו וייצרו קמפיין אנטי חרדי.נגד עולם התורה והיישיבות החרדים ותלמודי תורה.. מרנן ורבנן ...הגרי"ל שטיינמן שליט"א ..והגר"ע יוסף שליט"א כבר הזהירו את המצביעים בקלפי לפני הבחירות שמי שמצביע לבית הי
אחד שמבין23.07.13
13
הגאולה בפתח השם הגדול לא ייתן שיגעו בבניו זוכרים מה קרה לאריק שרון לא??????? עם ישראל תתעוררווווווווווווווווו בתשובה אבא קורא לנו עכשיו!!!!
אפרת23.07.13
12
אם חילוניים יעמדו בראשה - אזי אין מה לדאוג, אולם באם חסידי ויז'ניץ ובעלז יעמדו בראשה - אזי אכן ישנה סכנה גדולה ??? זכרו: מי לבסוף יגייס את בני הישיבות - יהיו אלו העוזרים של ח"כ יעקב אשר...,
ישראל אפל23.07.13
11
בביאור הגר"א לתיקוני זוהר חדש (דף לז.) אמר (קהלת ה) עת לבכות ועת לשחוק, ורזא דמלה מיד דייתי בכיה עת דדחקו לישראל – מיד יהא לון עת פורקנא. - וביאר הגר"א בד"ה ורזא. ר"ל אחר לבכות תיכף לשחוק .. ועת אחד הוא. ע"כ.
כובש ארץ ישראל23.07.13
10
למה אין כותרות מהם ? למה הם לא מציגים איזהו עמדה ????
יוסי בק23.07.13
9
למה באמת חלק מהציבור המזרחי התחבר לציבור החילוני ומתוך כך הגיע לרמה רוחנית ירודה, הרי המזרחים זה צאצאים של חרדים, והמטרה שלהם בישוב הארץ היתה קדושה מחמת דברי התורה והנביאים, והרי טבעה של מצוה ובפרט בכוונת קדושה שהיא גוררת מצוה. ולאחר כמה שנים מצאתי את התשובה בספר "גאולת ישראל" להג"ר אברהם יעלין זצ"ל
כובש ארץ ישראל23.07.13
8
הכל צביעות. תתחילו לשרת את צבא ממלכת כסא ה'. בגללכם הוא עוד לא שלם ולא בגלל הסרוגים. כל הגימיקים שהח"כים משתמשים בהם לא יעזרו להם. הגיע הזמן שתתחילו לקיים תרי"ג מצוות ולא רק תרי"א. (לא לשכוח לברך שהחיינו בבקו"ם).
ד23.07.13
סופסוף אחד שמבין עניין. אמרת את כל האמת בלי לטייח!!!
יהודי אמיתי24.07.13
7
עוד אומרים הרשעיים האלו שהתורה היא כפייה לפי דעתי ניפרד מהם אין אחדות עם ערב רב הם כמו גווים הלפידים האלו המבדיל בין קודש לחול ובין ישראל לעמים נתקצב את עצמנו ואת ישיבותינו ושהם לא יקחו לנו גרוש אחד בנתיים כולנו משלמים ארנונה מיסים מעמ חשמל תאגיד המיים משכנתא ואת תרבות החילוניים בארץ תשובה אחת חילונ
לכופרים23.07.13
6
אם עיקש תתעקש. חרדי לא מתגייס כי אנו פצפיסטים אוהבים שלום שונאים את הכיבוש שעושים לפלסטינים. תקשיבו טוב לא מתגייסים מטעמים הומניטרים. כולללללללללל ותאמינו לי זה יעבוד.
avi123.07.13
כמו תמיד
Galia23.07.13
5
בפירוש "באר אברהם" לרבי אברהם בן הגר"א על תהלים פרק כ"ז (נדפס בסוף פירוש התפילה לר"א בן הגר"א), פירש בשם אביו הגר"א על הפסוק (תהלים כז, יד) חזק ויאמץ לבך, חזק בימות המשיח, כי אז יהיו נסיונות הרבה ככתוב במדרשים. עכ"ל.
כובש ארץ ישראל23.07.13
4
בשעה שעלה היטלר ימ"ש וזכרו על הכיסא והתחיל להסית נגד היהודים נחמנו את עצמנו שזה בסך הכל פוליטיקה והוא רק רוצה להתבסס והכל יהיה טוב, ולדאבוננו יצא מה שיצא, רבותי השואה הרוחנית כבר התחיל בוער פה אש!!! יש כבר מאות מתדרדרים מבתים חרדים שמשרתים בצה''ל שוחטים הורגים ושורפים נשמות קדושות !!! השואה בעיצומ
עוד יוסף חי23.07.13
3
עוד מעט כבר לא יתעסקו איתנו החרדים רק עם התהליך המדיני ואיך לפנות ישובים בעזרת השם אז תירגעו
שר הכיכר23.07.13
2
אני מקווה שקרעתם בצד שמאל. תמשיכו לקרוע, את הקרע הגדול בעם כבר עשיתם. את השנאה, את רמיסת הדת, את היוהרה כבר הפצתם. כ"כ חבל, שאלה שלא רצו לעלות לא"י לפני 70כ שנה, אלה שחשבו שבורא עולם יושב בכיסם, לא השכילו להבין כי דרכם לא נכונה. חבל. אבל אפשר עוד לתקן.
לוי23.07.13
1
תתגיייסו כבר וזהו. כמה בלאגן אתם עושים מקצת תרומה ועזרה בנטל הביטחוני. תסתכלו פעם אחת על קצת מעבר לקהילה הסגורה שלכם. אפשר לחשוב בטעות שכולכם מלאכי שרת היושבים יום ולילה על הסטנדר. יאללה לבקו"ם ושכל השבאבניקים המשועממים שלכם יתחילו לעשות משהו מועיל במקום להסתובב בקניונים. אתם עוד תודו לנו על זה. גי
יוסף המספר23.07.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24