כיכר השבת

ראש עיריית לוד יאיר רביבו: "פרויקט חרדי פוטנציאל לגרעון"

הח"כים החרדים תקפו בחריפות את ראש עיריית לוד יאיר רביבו בשל התנגדותו לפרויקטים חרדים בעיר: "אתה יותר גרוע מראש עיר ערבי. אתה כובש זר בלוד" (חרדים)

37
חיה כהן | כיכר השבת | ו' בשבט | 07.01.14
יאיר רביבו
יאיר רביבו (צילום: פלאש 90)

היום (ג') התקיים בוועדת הפנים של הכנסת דיון במתווה פיתוח וקידום העיר לוד. אחד הנושאים שנידונו בוועדה היה העיכוב המתמשך בפרויקט הענק שתוכנן להיבנות בשטחי המושב אחיסמך, הסמוך ללוד.

מדובר בפרויקט בנייה בקנה מידה גדול אשר יועד לבני המגזר החרדי ובנייתו מתעכבת כבר למעלה מחמש שנים, בזמן שלרוכשי הקרקעות נגרם נזק רב.

ראש העיר יאיר רביבו אומר כי לא יחתום על אישור הפרויקט, בטרם תיעשה בדיקה יסודית בנוגע לאופי הסוציואקונומי של רוכשי הדירות בפרויקט. לדברי ראש העיר, כניסה של חרדים רבים לעיר, עלולה לפגוע בחוסנה הכלכלי של לוד.

חברי הכנסת החרדים הגיבו בחריפות לראש העיר וטענו כי מדובר ביחס פוגעני כלפי הציבור החרדי.

ח"כ משה גפני מיהדות התורה כינה את רביבו 'גזען' וקרא לעברו "ראש עיר עם כיפה אומר 'לא' לאנשים דתיים!", רביבו לא נשאר חייב והשיב לגפני: "חצוף, מי אתה?" כאשר ח"כ ישראל אייכלר עונה לו: "אתה יותר גרוע מראש עיר ערבי, אתה כובש זר בלוד".

גפני הוסיף כי ראש העיר מצהיר שלא יהיו חרדים בעירו, אך "אם היית מעז לדבר על האתיופים כמו שאתה מדבר על חרדים, לא היית יכול לצאת מבניין הכנסת".

ח"כ יעקב אשר הגיב אף הוא ואמר כי "בושה שמתקיים דיון כזה בכנסת ישראל. אם דיון כזה היה מתקיים לגבי הדרת הציבור האתיופי מהעיר לוד, כל מדינת ישראל הייתה מזועזעת, ובצדק".

שר השיכון לשעבר, ח"כ אריאל אטיאס אמר בדיון כי לראש העיר אין את הסמכות לעכב את חתימתו על תכנית להפקדה ודרש מרביבו לחתום על אישור הפרויקט. אך רביבו סרב לכך וטען: "לא אחתום על פוטנציאל לגרעון". בתשובתו, תקף אטיאס את ראש העיר וקרא: "יצא המרצע מן השק. גזענות נגד חרדים!".

תוכנית אחיסמך אושרה סופית כבר בשנת 2002. התכנית כוללת 3,000 יחידות דיור לאוכלוסייה חרדית. מדובר במאות משפחות צעירות שהשקיעו מאות מיליוני שקל בעיר לוד, אך נאלצים לעבור סחבת בלתי פוסקת בדרך לדירה המיוחלת.

בהמשך הדיון, העלתה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב נקודות נוספות העוסקות בקידום התשתיות בעיר לוד, ובסיכום ישיבת הוועדה, המליצה רגב כי ראש העיר לוד יאיר רביבו, ייפגש עם ח"כ משה גפני כדי לגבש מתווה אפשרי לפתרון בעיית הפרויקט באחיסמך וצמצום הפגיעה ברוכשי הדירות.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
תכף תכף נראה כולנו שהיה טעות שלא בחרו ביורם מרציאנו
יורם מרציאנו07.01.14
20
שלום אני רכשתי לפני 3 בפרוייקט אחיסמך שילמתי למדינה על קרקע ופיתוח 400,000 שקל אני רו"ח ואישתי גם עובדת למה בגלל שיש לי כיפה שחורה על הראש אני צריך להפסיד כסף ושכירות כל חודש . למה שיבדוק מי הרוכשים שיעשה פגישה עם המשפחות אין לו לב על כל חודש שנשרף לי שכ"ד בדירת 2.5 חדרים כי אני לא יודע מה יהיה ב
שמואל07.01.14
19
המדינה העבירה לעיר בני ברק מאות דונמים בצפון העיר, וראש העיר הודיע שלא יבנה שם דירות לחרדים למרות מצוקת הדיור, רק מבנה תעשיה, וזאת בגלל שהחרדים אינם משלמים ארנונה.
דן סגל07.01.14

הצגת כל התגובות

18
אנחנו לא מוכנים לעשות כלום בשביל החברה שבה אנו חיים, רק לנצל ולנצל ושוב לנצל, ובסוף מסתכלים עליהם בהתנשאות ובבוז, וכשהם כבר לא רוצים את קרבתנו אנחנו בוכים ומאשימים. במו ידינו גרמנו זאת לעצמינו. הגיע הזמן שנתחיל לקחת אחריות על עצמינו!
רפאל07.01.14
17
אני לא מבין איך יכול להיות שאני ועוד הרבה מאוד אנשים כמוני שילמו כ"כ הרבה כסף למינהל על הקרקע, ופשוט לא קיבלנו שום תמורה. שיחזירו את הכסף, זה לא הגיוני בשום מקום בעולם שהמדינה מוכרת נכס ואתה לא יכול להשתמש בו. ועם כל הכבוד לראש העיר החדש אני מאחל לו שיעבור רק אחוז אחד מכל הסבל שאני וכל הרוכשים עוברי
דוד07.01.14
16
לצערי מדברי חברי הכנסת החרדיים נשמע שהם גזענים בעצמם-כלפי האתיופים שהרב עובדיה זצוק"ל הגדיר כיהודים לכל דבר! פשוט בושה וחרפה! זה מצער שמדירים חרדים אבל למה במקום לדבר על האתיופים חברי הכנסת החרדים לא דיברו על המוני הערבים שמציפים את העיר?? נקודה למחשבה..
יעל07.01.14
15
תעבוד ותשלמו מיסים, אנחנו עיר קטנה עם רוב אוכלוסייה של קשיי יום ויכולת, אנחנו לא יכולים לממן אתכם.."בשם התורה", שגם ההלכה מצווה לעבוד כל עוד אין לכם "זבולון" שיכלכל אתכם. תפרנסו את עצמכם, תשלמו מיסים ואין בעיה, אבל עם לא, לכו לעזה מצדי, וזה לא גזענות, זו המשמעות של הישרדות. נ.ב. כל הכבוד לרביבו.
לודאי דתי07.01.14
14
הוא צודק. בקרוב הנטל הכלכלי של ההתנחלויות יירד ויידרשו הרבה דירות עבור אחיו המתנחלים. הם יסתדרו מצוין עם הערבים בלוד...
בית של צבועים07.01.14
13
אני גר בלוד ואני שואל את אותם יפי נפש. מה לעזאזל יעזרו לי החרדי בעיר הרי הם יבנו ת"ת שלהם, ישיבות קטנות שלהם וכו' ואני שאול איפה התרומה לעיר? איפה האינטגרציה שהעיר כ"כ צריכה? שיתנו מעצמם לטובת האחר פעם.... ולא אני לא עוכר ישראל ואני לא נגד תורה אני בעד אבל העיר צריכה אנשים שיתנו ע"ע הגרעין התורני שק
שפוי07.01.14
12
רק בזכות הקומבינות של אטיאס בתור שר שיכון שלקח פרוייקט שבהגדרה מיועד לציבור הכללי ומכר אותו לעמותות חרדיות ששיווקו אותו הפך פתאום לפרוייקט חרדי. כאשר הרווח הגדול של אטיאס הוא שהפרוייקט לא נספר בתור בנייה חרדית. עכשיו מגיע הצדק, ופתאום העסקנים מזדעקים. בלי קשר, העיר לוד מנסה להשתקם. האם אתם באמת חושב
דורון08.01.14
11
שום תגובה עניין לבעיה שהוא העלה. גועל נפש. מתחילים להזכיר את החכי"ם הערבים רק עם זקן. מה הקשר גזען? הוא חושב על ציבור גדול שלא משלם ארנונה ויכביד על העיר. אולי תתווכחו כמו בני אדם?
המום07.01.14
10
לא מדבר על אותו ראש עיר אם הוא צודק או לא אבל אמרה כזאת לא מתקבלת על הדעת.
אייל07.01.14
9
מי צריך עוד בית שמש די כבר . ותקראו לי איך שאתם רוצים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחר08.01.14
8
תתביישו חרדים ארורים ומושחתים ! להתבטא בצורה כזו. מתנהגים כמו אספסוף מהרחוב כלפי יהודי לכנותו שהוא יותר גרוע מערבי - אבל ערבים הרבה יותר טובים מכם חרדים מושחתים ומסואבים
חנינא 07.01.14
7
אותנו שם.כמו טבריה עפולה וכו' כן כן כן כי אנחנו לא עובדים ,לא מיצרים ,הופכים להיות נטל על אותה רשות.כן כן הם רואים איך מתנהלת רשות מקומית של ב"ב,אלעד,ים' אשדוד,עמנואל וכו' .אז מה לא מובן לנו... הרי אנחנו חיים מקומבינות מחריגות בניה,וכו' אז מה לא מובן???
מוישי07.01.14
6
כדאי שהחכי"ם שלנו יפסיקו להתבכיין ויתייחסו ברצינות לטענות כלפינו. התגובות שלנו מזכירות את התגובות של הערבים-גזענות, אפליה, רדיפה וכו' שאגב גם אנחנו וגם הערבים יכולים בקלות ללמד את כמה וכמה פרקים נכבדים בגזענות רדיפה ואפליה. מצבנו הולך ומידרדר בכל התחומים ובמקום להפעיל שיקול דעת על מה ולמה, אנו בוחר
שמואל07.01.14
5
בקרבנו לא לצרף אותם למניין
צדוק08.01.14
4
רבה של שכונת חב"ד ידע מכל התעלולים של ראש העיר יאיר רביבו, ובכל זאת הורה לתמוך בראש העיר רביבו, נגד החלטת רוב עסקנים בעיר. בושה וחרפםה לרב יורקוביץ.
שם טוב07.01.14
3
יש ניסיון מר עם כניסת חרדים לעיר קיימת. מה לעשות?
יוסף07.01.14
2
מניסיון כיזם פרויקט לציבור חרדי, המעונינים לעזור לציבור לא לוקחים שקל מהציבור לפני היתר בניה. לוקחים הלואה עם בטחונות מחברת הבניה [מיקר את הפרויקט בעוד 1000 $] אך לא לוקחים כסף מציבור שבינתיים היה קונה במקום אחר, וגם לא מעוררים רחמים בבכיה שכיום אישי הציבור לועגים לחרדים על זה
ארי07.01.14
1
אבל החוצפן אומר שימשיכו להחנק, אני לא רוצה אותם אז הכל תקוע
אלי07.01.14
ולא היו משנים את התוכניות ומגדילים את אחוזי הבניה על חשבון השטחים הציבוריים, (כמו בכל השכונות החרדיות לצערינו). הבניה היתה מתחילה לפני שראש העיר נכנס לקדנציה שלו, (לפני פחות מ3 חודשים). היזמים היו חמדנים, שינו את התוכניות ועל זה אף אחד לא צועק, מענין למה?!
יעקב07.01.14
הפרוייקט הגדול ביותר באחיסמך (1400 יח"ד) מסובסד ע"י אילי הון חרדים שלא מרוויחים שקל אחד לרפואה על הפרויקט. שאר הפרוייקטים נקנו מהמנהל בכסף מלא ע"י עמותות בניה שג"כ לא מרויחים כסף על יזמות, הריוח היחיד הוא של חברות הניהול שגם הם מרוויחות לפי המקובל בשוק 8% על ערך הדירה. התוכניות החדשות לא מוסיפות מ"ר
אחד שיודע08.01.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לקראת חוק הגיוס: לראשונה שוקלים יעדים ברורים ופיקוח על עולם הישיבות | חשיפה

חנני ברייטקופף | 13.05.24

כָּל קָהָל וְעֵדָה

התחליף למירון: המדינה תממן הדלקות ל"ג בעומר בכל הארץ

ישי כהן | 13.05.24

באולפן 'חדשות 12' | צפו

בין הגר"י אזרחי לדני קושמרו | ישי כהן על יום הזיכרון תשפ"ד

יאיר טוקר | 13.05.24

"הנס היה בצומת יד מרדכי" | צפו

רב משמר הגבול ותושב שדרות בריאיון מטלטל: משחזר את רגע פריצת המחבלים בשמחת תורה

כיכר השבת | 13.05.24
ש

השותפות שנכרתה בדם

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

הייטק, הנדסת תוכנה >>

סמינר לבנות עם תואר  במחשבים • יש 'תכלית'!

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם