כיכר השבת

רדיפת לומדי התורה והטלת הסנקציות הפליליות

מרן הרב שטיינמן הורה: לארגן עצרת זעקה ותפילה נגד השלטון

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התבטא בצהריים (רביעי) בחריפות רבה לאור מה שמסתמן כי ינקטו סנקציות פליליות כנגד לומדי התורה בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויקבע בחוק שלומדי תורה הם בגדר "עבריינים" ואמר כי מדובר ב"חילול השם איום ונורא" • ראש הישיבה הורה כי ראשי דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס יתכנסו יחד לדון בקיום עצרת זעקה ותפילה ברחובה של עיר נגד חילול ד' הגדול (חרדים)

91
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ט באדר א' | 19.02.14
מרן רהב שטיינמן
מרן רהב שטיינמן (צילום: פלאש 90)

מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן התבטא היום בצהריים (רביעי) בחריפות רבה לאור מה שמסתמן כי ינקטו סנקציות פליליות כנגד לומדי התורה ויקבע בחוק שלומדי תורה הם בגדר "עבריינים", בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מרן ראש הישיבה התבטא בכאב גדול ובדמעות כי "זהו חילול ד' איום ונורא".

בנוסף, ביקש ראש הישיבה כי ראשי המפלגות החרדיות, דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס יתכנסו יחד לדון בקיום עצרת זעקה ותפילה ברחובה של עיר נגד חילול השם הגדול.

הרב שטיינמן, הטיל את עבודת התיאום לקראת עצרת הענק על מזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה אברהם רובינשטיין. האחרון, יעבוד בשיתוף פעולה עם מזכירי המועצות האחרות - הספרדית והחסידית.

מוקדם יותר היום, התבטא האדמו"ר מהר"א מסאטמר, עם נחיתתו בארץ כי "כעת לכולם ברור שעל היהדות החרדית לצאת במלחמה שתשמע בכל העולם כנגד הגזירה זאת מתוך אחדות וצירוף של כל הפלגים והעדות".

"חייבים לצאת במלחמת קודש על הדבר", התבטא הרבי בחריפות והוסיף כי "יש לשמור מכל משמר שלא לפגוע גם בבחורים שאינם לומדים בישיבות. גם מי שלא לומד כל היום לא מגיע לו עונש של שמד רוחני".

חבר מועצת גדולי התורה של תנועת "דגל התורה", ראשי ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי נשנק מבכי כאשר שמע על ההחלטה להטיל סנקציות פליליות והגיב על כך בקול סדוק ואמר: "אוי לנו שהגענו למצב הזה שיש אפילו קצה קצהו של סיכוי קל שבקלים שבני הישיבות יושלכו חלילה לכלא ב'עוון' כביכול לימוד תורה".

"בני הישיבות המסולאים בפז הם נשמת האומה היהודית ועליהם תפארתנו", הוסיף הגרב"מ אזרחי, "מי מעז להרים עליהם יד ולנסות לגדוע את הענף עליו כולנו יושבים. בזכותם אנחנו קיימים וחיים פה".

ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "עלינו לעשות תשובה על מה ולמה הגענו לחרפה הזאת שבני תורה הופכים חלילה למרמס. אולם לא מפיהם אנחנו חיים, לא מהממשלה ולא מכל רודפי הדת. התורה ולומדיה ימשיכו לשגשג ולפרוח על אף כל הקשיים שמנסים להערים בדרכם. בני התורה הם הקיום האמיתי של עם ישראל".

חבר מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, ראש מוסדות 'יחווה דעת', הגאון רבי דוד יוסף, התבטא בחריפות במהלך שיעור שמסר ואמר כי "הטלת סנקציות פליליות על עולם התורה מוטלת אישית על אחריותו של ראש הממשלה מר נתניהו".

"במעשה זה", מבהיר הגר"ד יוסף," הוא קורע את עצמו ללא תקנה מעל ציבור יראי השם והנאמנים לתורתנו הקדושה. מר נתניהו לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו ולתלות מעשה נפשע זה באחרים בתואנה שבלעדיהם אין לו קואליציה, וכי אם היו לפיד וחבריו רוצים להחזיר את ירושלים היה מר נתניהו נכנע להם מחמת שיקולי קואליציה?".

"לכן הדבר ברור שהאחריות למעשה נורא זה מוטלת על כתפיו של מר נתניהו. לא נשכח לו מעשה זה, 'זכור תזכור את אשר עשה לך נתניהו!'", הוסיף הגר"ד יוסף.

במהלך דבריו, הזכיר הגר"ד יוסף כי "כבר הביע בפניו אבי מורי מרן שר התורה זצוק"ל את כאבו הגדול מכניעתו לשונאי התורה, ומר נתניהו ענה לו בגסות רוח בדברים שאין מקום לחזור עליהם".

"כמובן שציבור הנאמנים לתורתינו הקדושה יתחזק ביתר שאת בלימוד התורה, ועל ידי כך לא תקום עצתם, והקב"ה יפר עצתם וישיב להם גמולם בראשם ויצילנו מידם", הוסיף הרב דוד יוסף לסיום.

תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
45
האם המשיח כבר פה?!?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני 20.02.14
44
לא נעים לי להגיד כמו מה הוא נראה
ר25.02.14
43
אוי לנו כי חטאנו אי אי אי השם יעזור לבני תורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 19.02.14

הצגת כל התגובות

42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון חבר מרכז הליכוד19.02.14
41
ששירת בעיתון במחנה....
חרדי19.02.14
40
היו צריכים לעשות את זה קודם!! לפני שמקבלים החלטות
נ20.02.14
39
סתם צוחק. נעשה מה שרבותינו יגידו לנו נעשה אפילו שאני אשכנזי אני מכבד את דעותיהם של הרבנים החסידים והספרדים. בעזרת השם אם אני יוכל אני ישתתף בעצרת שהכריזו גדולי הדור שליט"א אני קורא לכל חרדי להשתתף בעצרת
סתם איזה אחד25.02.14
38
אז אתם חיים באשליות. אם כך מה ההבדל בין הרב אויערבך לרב שטיינמן? בני הבית בחזו"א 5 ששולטים על הכל. נקודה.
עץ19.02.14
בשונה מתלויי ה'עץ'.
דדא ביה20.02.14
37
ביבי! אנחנו נאמנים לאלוקים אחד, לתורה אחת ולאשה אחת...
חרדי עצבני19.02.14
36
ה' חפץ בלומדי תורה לשמה, לא במי שמשתמשים בתורה כמקום מפלט מצבא ועבודה. אלוקיהם של אלה שונא מצווה הבאה בעבירה, לומדים תורה ביום, ושולחים נשותיהם לפרנסם. אלוקיהם של אלה שונא מי שמשתמשים בתורה קרדום לחפור, במקום ללמוד לשמה. אלוקיהם של אלה שונא העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
דן סגל19.02.14
35
לעתור לבג"ץ נגד ההסדר של 17 חודשים להסדר לנקום בהם בחזרה
נפתלי19.02.14
34
למה עד עכשיו לא קיבלתם את דעתו של הרב אויערבך??? הגיע הזמן לישמוע גם את דעתו ולא לדחות על הסף, הוא אחד מגדולי הדור! גדול הדור אמיתי נמדד ביכולת לזהות את הסכנות הרוחניות בעתיד ולהערך אליהם בהתאם, וכך נהג ר' שמואל אויערבך הצדיק בדיוק, ואני חושב שכולנו צריכים כעת לישמוע טוב טוב את דבריו וליישם אותם בפו
ישעיהו20.02.14
33
נתניהו סוס מת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתניהו=חורבן19.02.14
32
ילד ניצב ליד אביו שביקר אצל הפריץ וניסה להציל את רכושו, האבא מנסה את כל הדרכים והילד הנודניק: נו, תצעק עליו! תצעק עליו! האבא מנסה להסביר לילד שלצעוק זו האופצייה האחרונה, אך הוא בשלו: תצעק! בסופו של דבר לא נכנע הפריץ, האבא פורץ בזעקות והילד הטיפש: צדקתי! צדקתי! נו, האם הילד לא צדק? הוא צדק בדיוק כמו
אונטרמן19.02.14
31
חובה להצטרף למאבק על שמירת ערך התורה, איך נעמוד מנגד כאשר מכנים את הישיבות בהן לומדים את תורתנו הקדושה "כלא הישיבה"?! בלי פילוגים! נכון שגורמים לנו להתפצל ולחשוב שמדובר רק בבעיה של חרדים ולנו יזרקו איזו עצם...יש כאן מלחמה אידאולוגית נגד תורת ישראל!אסור להתבלבל! זה שיש חרדים שמנצלים את הישיבות זה נכו
כיפה סרוגה20.02.14
30
צריך רק אירגון זוכרים את החרם על הקוטג'? להקים גוף שיודיע ויכריז לכל הציבור החרדי אחת לשבוע--חרם על מוצר אחר. 1. לחם--יאפו שבוע בבית. 2. חלב 3. גבינה 4. לא צורכים דלק שבוע 5. חודש לא משלמים מיסים--הרי אנחנו לא עובדים?! אהה.. 6. לא מדברים בסוללורי 7. ביצים 8. לא קונים ברשתות של חילונים ומזרוחניקים
בן לאדן19.02.14
29
הגיע הזמן לקבוע אחדות ישראל, דתיים ושאינם דתיים, לזעוק לקב"ה על הגאולה - אם תהיה פניה לציבור הלא דתי לזעוק על יוקר המחיה - זה יעלם עם חבלי משיח - בגאולה השלימה , גם מינות - זה חבלי משיח, גם יראי חטא מאוסים זה חבלי משיח ... למה לא מחפשים אחדות ישראל על הגאולה, ועושים מחאות שפונות אל הפילוג????
טלי19.02.14
28
זו התגרות באומות! זה כוחי ועוצם ידי! זה מפחיד את החילונים! נ.ב אם יעשו הפגנה חס ושלום שלא ימשכו בזנב של סוס!!!!!
משה קפלן19.02.14
27
,, ולא יפול הוא אישתו וילדיו בידיהם של אל קעידה, אז הוא יתגעגע לכלא של הציונים. כשתתחיל ההפגנה ההמונית, צריך הצבא להודיע בשער בת רבים, כי הסיר את האבטחה מקרית ספר וביתר עילית.כי אז יגדל מספר המפגינים במאה אלף המשפחות החרדיות שיברחו מעריהם.
דן סגל19.02.14
צוחק מי שצוחק אחרון בעולם הבא אנחנו נצחק ואתה השרף בגיהנם
משה20.02.14
מדוע ראשך סגלגל מאיזה ישיבה זרקו אותך?
איש פשוט19.02.14
26
צריך לקרוא לחרם בשביל שנה בלבד על מי שילך לצבא בשנה הקרובה חרם כולל מכל העדות !!!!!!!!!!!!!!!!! ואז נראה את החריקות שניים שלהם לנו יש זמן עד 2017 אבל עד אז אף אחד לא הולך!!!!!!!!
חושב20.02.14
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון כחבר מרכז ליכוד 19.02.14
24
ואמרתי לו שאני לא עובד ולא לומד האם ללכת? אמר בשום פנים לא ללכת לצבא אךך כמה צדקו דבריו מי יודע איזה גוי הייתי נהיה בצבא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוזגלו19.02.14
23
לומדי תורה שלא עושים שרות צבאי , הם בגדר "עבריינים"
חיימי19.02.14
22
ומאז ומעולם הגויים בגדו ביהודים, ובכל זאת היהודים פה. לזכור היטיב, בנט ואנשיו הם בית של גויים. בבית של גויים חיים גויים.
מכלוף19.02.14
21
רבותי! הגיעה השעה לא משנה מי אמר ומה אמר כרגע יש לנו מטרה אחת לחסל את אויבינון כן!!! הם "אחינו" הם האויבים שלנו מבחוץ אז מדוע שנשעה לנו גם אויבים מבפנים אם עכשיו בעת צרה ומצוקה נתלכד כולנו נגיע להפגנה ללא אלימות מתוך קידוש ה' ומתוך ציות לקב"ה כן בלי עניני הפילוג אז ורק אז נצליח
אחד ה"חשובים"19.02.14
20
שאיבדה הלגיטמיות להיות בית לעם היהודי
יעקב19.02.14
19
על כל החרדים כעת לצאת למלחמה ללא פשרות! כולם כולם ביחד ללא יוצא מן הכלל! דגלת אגודהת עץת שסת כולנו כאחד להקהל ולעמוד על נפשנו! ההצעה שלי בשלב זה שכל אחד יתלה באוטו שלו על הדלת דגל שחור כאות אבל על ההחלטה המחפירה של ממשלת ישראל להפוך לומדי תורה לעבריינים. רבותי! קייב יהיה פה! קייב!!! אתם שומעים!!
הגיע עת לעשות!19.02.14
18
בושה וחרפה מיליון חילונים לא משרתים בצבא.ורק אלה ששומרים על יינו ניטפלים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אושר19.02.14
17
הרבנים הליטאים. למה תמיד האשכנזים (בעיקר הליטאים) גוררים באף את הספרדים ואת רבניהם?
נטלי19.02.14
הספרדי אחד כמוהו לכן הולכם אחרי מרן הגראי"ל שטיינמן שהוא מאז שנפטר הגר"ע יוסף המנהיג היחיד של הציבור החרדי
כולנו ע"י 19.02.14
בגלל הפילוג הזה ובגלל שאנשים יעברו על השולחן ערוך בגלל שהוא ספרדי/אשכנזי ולהפך הצרה באה. תתביישי..
תומר19.02.14
16
לא הספיקה . שמרן אוירבך התריע לא שמעתם . עכשיו תאכלו את מה שבישלתם.
ארלה19.02.14
15
נראה אותם מסתדרים בלעדינו :)
klozone19.02.14
כי במה תרמת עד כה?
נועה19.02.14
כזה המון אויבים מכל הצדדים [מצרים, עזה, לבנון, סוריה וירדן] שמסוגלים לאכול אותך חי
רק תורה19.02.14
כמו בקייב
אהרן19.02.14
14
צדיק גוזר קבה מקיים שיגזור והקבה יתן או שאתם יודעים שאינם יכולים לעזור לכם
חילוני חכם 19.02.14
13
אני שירתתי בצבא, עבדתי במספר עבודות, וכעת אני סטודנטית באוניברסיטה, ומעולם לא קיבלתי שום קצבה מהמדינה(למעט כ 300 שח בחודש בזמן השירות הצבאי) על מה אתם מבקשים קצבה? על מה אתם מוחים?
נועה19.02.14
לאוניברסיטה שלך עשרות אחוזים על שכר הלימוד שלך (אולח י את לא יודעת את זה אפילו )לספור לתרבות וכו וכו שהציבור החרדי לא מקבל מזה כלום .בבתי ליסודי מימון מלא שהאבא החרגי צריך לשלם מכיסו מאות שקלים על כל בן וכו וכו וכו וכו .את רק חושבת שאת לא מקבלת מהמדינה כלום . אנחנו יודעים את זה !!!
לעיניין20.02.14
12
סבירות גבוהה כי בניגוד לעצרות של חילונים שמתקיימות בערב, אחרת הציבור לא יבוא כי כולם עובדים. עצרת זו תהיה בצהרים. וככל שיבואו יותר בצהרים, יוכיחו כי החרדים בטלנים גמורים ואינם עובדים, וחיים על חשבון הציבור העובד, כמובן שזה יגביר השנאה והתיעוב כלפי החרדים, ויוכלו להאשים רק את ההנהגה שלהם בהסתר פנים.
דן סגל19.02.14
ואם יצאו בלילה? יאמרו שהחרדים רוצים לחסוך בחשמל ולהשתמש על חשבון המדינה בפנסי רחוב ואם יצאו לפנות בוקר? יאמרו ודאי אין להם מה לעשות ביום לכן קמו מוקדם או שפשוט נמאס להם לישון לכן הם באו מוקדם "כשכואב צועקים" איכפת לי מה יאמרו? אתה אפילו לא חמור. שאם היית חמור,היית יודע כשכואב, רצים אבל מהר מהר מהר
איש פשוט19.02.14
11
הפגנה לאחר שהחוק התקבל בכנסת לא תועיל מאום, ובעיקר עלולה לגרום לחילול השם כפי המתרחש לצערינו בכל הפגנה, כאשר יקומו נערי שוליים פורקי עול וישתוללו ודיווחי התקשורת יתמקדו בשוליים תוך כדי הסתה ושנאה ושיח אפיקורסי כלפי נוטרי התורה ועובדי השם. חובת המחאה יכולה שתיעשה ע"י הודעה של כל ראשי הישיבות על
אהרן ליבאי19.02.14
החוק החדש לא התקבל בכנסת החוק שקיים עכשיו הוא חוק גיוס לכולם כולל חרדים ובני ישיבות
נועם19.02.14
10
הולכים אחרי ר' שמואל אוירבך עצרת זעקה זה בדיוק כמו הפגנה
תמר19.02.14
9
אף אחד לא מעניש לומדי תורה כי הם לומדים תורה. מענישים אתכם רק אם לא תתגייסו - בין אם בגלל לימודי תורה, או בין אם בגלל סיבות כאלה ואחרות. למנהיגי הכת שלכם הכי נוח לצייר תמונת מצב שגויה שרודפים את לומדי התורה בשל לימוד התורה. חלאס, נגמרה החגיגה. אין שום סיבה שאני ושכמותי נקריב שלוש שנים מהחיים שלנו
דניאל19.02.14
8
האמת יוצא לאור פשע בל יחופר כל מה שאמרו בהקלטות אמת וקים יום לפני חוק הגיוס הם (בבית בחזו"א 5 בבני ברק) מתחילים לצעוק שכאילו הם לוחמים נגד הגיוס והם אלו שנגד כל החוק אך האמת באפך הגמור רח"ל.
תושב העיר19.02.14
להזכירך יעקב אבינו הלך בדורון תפילה ומלחמה בסדר הזה דוקא ואל"כ מי יודע אם היה את כלל ישראל היום.
חושב20.02.14
7
דמינו לא הפקר!!!! נמלא את בתי הכלא בהמונינו!!!!!! לא יעזור לכם כלום!!!!!!!!!!
אדם מהעולם19.02.14
6
פחות, מתי לעשות, רק הם יחליטו אם ומתי לעשות הפגנות, וכפי שהיה עד היום. לאחר שדיברו איתם בכל הדרכים האפשריות, ונתנו להם אפשרות לא לפגוע בלומדי התורה, רק כעת, יש את הלגיטימציה לצאת להפגנות ו"לשבור את הכלים", מבלי שיבואו אליך בטענות כי "לא נתתם הזדמנות". כל התלהמות לפני זמנה, ואת זה יקבעו רק גדולי יש
כל אשר יורוך19.02.14
5
רצו להבטיח להסדר 17 חודשים צריך לצאת למלחמה נגד ההסדר
אורבך19.02.14
4
תיתבישו לכם כול מה שיש לעשות ורק זה מה שמפריע לכם לגיס את החרדים חולה ניפש ה" ילחם בכם עד זוב דם אמן""""
חילוני19.02.14
3
האיש בעל הקלטת הלוהטת בוגד בכל מכל כל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון חבר מרכז ליכוד19.02.14
2
אשרי הדור שהצדיק בתוכו! וכבר אמר רבי דוד אבוחצירא מנהריה ישרא"ל ראשי תיבות: י'ש ש'ישים ר'יבוא א'ותיות ל'תורה ר'בי א'הרן י'הודה ל'ייב ש'טיינמן שהצדיק הזה הוא כללות ישראל וכללות התורה תחפשו ביוטיוב "הרב שטיינמן והרב אבוחצירא" ותראו!!!
יהודי19.02.14
1
חינכו רבותינו שאסור לעשות הפגנות, זה לא מועיל, רק הקיצונים מהפלד הירושלמי עושים הפגנה אצלנו הכל בדרכי נועם
אמת19.02.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24