כיכר השבת

הקרע בין המגזר החרדי והמדינה

ביטאונו של הרבי מבעלזא: היכונו לירידה המונית לחו"ל

"המחנה החרדי", המשמש כשופרו של הרבי מבעלזא, מפרסם בכותרתו הראשית כי הציבור החרדי נערך ל"ירידה המונית מן הארץ", וזאת על רקע גזירת הגיוס והסנקציות הפליליות. לפי העיתון: "קבוצת סנטורים אמריקניים שהוכנסה לפרטי הרעיון, הבטיחה סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה חרדית" (חרדים,ארץ)

82
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ו באדר א' | 26.02.14
האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מבעלזא (צילום: א.מ.ש)

גזירת גיוס בני הישיבות מטרידה את מנוחתם של גדולי הרבנים, המחפשים למצוא פתרון שיאפשר לציבור החרדי להתמודד עם הגזירה המבקשת לראשונה בהיסטוריה להשליך יהודים לכלא בעוון לימוד תורה.

ביטאון "המחנה החרדי", המונהג על פי הכוונתו של הרבי מבעלזא, עולה מדרגה במאבק ומכריז כי באם החוק החדש יתקבל הרי שעל הציבור החרדי להיערך לירידה המונית מן הארץ.

בכותרת הראשית המופיעה בעיתון שייצא מחר לדוכנים נכתב: "התפתחות דרמטית במגעים מאחורי הקלעים בין גדולי ישראל למול גזירת הגיוס האיומה היערכות ראשונית לירידה המונית מהארץ" כשהעיתון מציין כי "סנטורים אמריקניים הבטיחו סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה".

בגוף הכתבה נכתב בעיתון הנחשב לשופרו הישיר של מרן האדמו"ר מבעלזא: "התפתחות דרמטית ביותר נרשמה השבוע בשיחות ובמגעים מאחורי הקלעים, בין גדולי ישראל, מרנן ורבנן חברי כל מועצות גדולי התורה, למול גזירת הגיוס האיומה, עליה החליטו שונאי הדת".

שער העיתון (סריקה: באדיבות "המחנה החרדי")

"בהוראת מרנן ורבנן", כותב המחנה החרדי, "החלה ההיערכות הראשונית, המסודרת, לקראת ירידה המונית מארץ ישראל, והתארגנות במרכזים יהודיים בעולם".

"קבוצת סנטורים אמריקניים שהוכנסה לפרטי הרעיון, הבטיחו סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה חרדית שתרד מישראל ותבקש להגר לארצות הברית. מגעים דומים מתנהלים גם עם מדינות נוספות בצפון אמריקה ובאירופה".

לדברי העיתון "הכינוס המרומם של כל גדולי התורה, מכל החוגים והחצרות, חסידים כליטאים, ספרדים כתימנים, הוא שיא מהלך ההתארגנות והקמת החזית המשותפת למול מתקפת שונאי ישראל על לומדי התורה. כל משתתפי הכינוס התבטאו בחום רב על איחוד כל המגזרים שהתכנסו וישבו יחדיו, במעשה של קידוש ה' שכמותו לא היה זה שנים רבות, בחודש אדר, חודש ה"לך כנוס את כל היהודים".

עוד נאמר כי: "בכינוס ההיסטורי שהותיר חותם של שותפות הגורל והתלכדות כל שלומי אמוני ישראל, באה לידי ביטוי ההסכמה מקיר לקיר, כי אין מתקפלים למול כוונות הזדון של ממשל הרשע, ואם ראשי ממשל זה, בראשות לפיד ונתניהו וכל חבריהם, רוצים לדחוף את שומרי אמוני ישראל אל מחוץ לגבולות המדינה – הדבר ייעשה. כל היהודים החרדים יעזבו את ארץ ישראל ויותירו את החילונים במקומם, על כל המשתמע מכך".

"אכן זוהי החלטה קשה ומרחיקת לכת, אמרו חלק ממשתתפי הכינוס ההיסטורי של גדולי ישראל, אך מול הגזירות, אין כנראה מנוס אלא לפנות למהלכים קשים. היסטוריים".

"החוק עוד לא אושר סופית ודברים עוד פתוחים. גם כשלהט החרב כבר מונחת על הצוואר יש תמיד עוד מקום לתחינה ולתפילה, לזעקה לבורא עולם שיצילנו מידי הרשע שקמו עלינו לכלותינו בארץ ישראל,יותר מאשר בכל ארצות הגולה".

תוכן שאסור לפספס
82 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
בקיצור - כל בעלזער יקבל גרין קארד מייד בנחיתה פורים שמח :)
עמי28.02.14
45
זה יהיה הסיוט שלי ושל ללא ספק עשרות אלפים ואולי יותר כמוני. אנו לא רוצים לאבד החרדים. נלחמנו במלחמות ותמיד החרדים היו עמנו שותפי גורל. ה"גאים" הללו יהרסו לנו המדינה ללא החרדים. אפסו כוחותיי להסביר פה ואשקיע כוחותיי באיזור החילוני בהתקפה שלוחת רסן כי הם "מהרסיך ומחריביך ממך ייצאו..."
דניאל החילוני27.02.14
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים27.02.14
קוראים לזה שוחד! למכור את ארץ ישראל בשביל בית בגלות?! גוי! מאוד נשמח כשיעזוב את הארץ! גלותי! רמאי!
יהודי בן מלך27.02.14

הצגת כל התגובות

43
במקום לעשות הפוך, להעלות חרדים מחו"ל וע"י כך להעלות את המנדטים.. א
ישראל27.02.14
42
בכל מדינה מערבית הגיונית מקבלים בעיקר אנשים משכילים שתורמים לכלכלה ולתעסוקה. אף מדינה לא תרצה אתכם כעול על הגב שלה. בנוסף, נראה לכם שציבור החרדים הם עדר כסילים? אף אחד לא באמת יעזור את הארץ כמו עדר מאמינים עוורים, ואם כן - כולנו רק נרוויח מזה, כי אולי סוף סוף יישאר משהו מתקציב המדינה לאלו שבאמת תורמ
יסכה27.02.14
41
נברך גם " ברוך שפטרנו מעונשם " ומעול החרדים שמונח על צווארנו כנטל אדיר !!!!!!!!!! בשמחה תתקבל ירידת חרדית המונית .
ברכה אברכית 27.02.14
40
זה הרי רצון הממשלה שכל החרדים יעזבו את הארץ ושלא יעלו חרדים לארץ, שהרי אם כל הקהילות החרדיות יעלו לארץ ויכבשו אותה, תהיה פה גאולה. אז במקום לקרוא לכל היהודים לעלות לארץ, אתם עוד רוצים לעזוב אותה?! מה יש לכם לרעות בשדות זרים? אויר ישראל מחכים! רוצים גאולה? על כל היהודים לעלות לארץ ומיד ולא לעזוב
א. לוי27.02.14
39
שמגר בתנאי שיצביעו לי בבחירות למי אני יתן את זה עכשיו
ניר ברקת26.02.14
38
עם כל הכבוד לחוש העיתונאי של אייכלר, אני חושש שהוא גנב את הרעיון מהפלג הירושלמי: בכינוס הפלס במוצ"ש האחרון הזכיר זאת ר' שמואל דויטש [ניתן לשמוע בהקלטות] ואני באמת לא מבין למה הפלג הירושלמי לא עוזב את הארץ ובא לציבור שלום ושקט! נכון שלא יהי' להם שם "בשר תותחים" של רבבות ליטאים שהם עוד מדמיינים לשלוט
קניבל27.02.14
37
מי שיוצא מא"י בכל טענה שהיא ועל אחת כמה שטובה הארץ עד מאוד... בטענה שתורה הוא רוצה.. אין לו תורה...וןאין לו אלו-ה ...(רש"י וכל חכמינו אנוסים היו וכבר דשו ודנו בגמרא ובראשונים אידך זיל וגמור)
חרד מאוד27.02.14
36
אני מאוד בעד עזיבת החרדים כי אם החרדים יעזבו למדינה אחרת אז יתפנו המון דירות בארץ ככה שסוף סוף לבני מעמד הביניים החילוני תהיה אפשרות להשיג קורת גג במחיר שפוי. זה משהו שכולם ירוויחו ממנו.
רפי27.02.14
35
הוא מתלהם ומבזה אותנו , את מי הוא מפחיד? מה יש לחילונים לפחד זה יקל להם על הכלכלה לא יצטרכו לפרנס אותנו ולשמור על יישובים כמו ביתר עילית וקריית ספר או עימנואל. הוא יצא מדעתו ואנחנו הסובלים. אין מי שישתיק את ההזיות שלו לכל הרוחות הוא מדבר בשמינו.
שפוי27.02.14
34
מי ידאג ליהדות בארץ ישראל? אנחנו צריכים להגביר את הקדושה ולחזק את מחנה שומרי המצוות הפיתרון היחיד להישאר בארץ האבות ולהילחם על הבית אסור לנו להיכנע ולהמשיך עם המורשת המפוארת של אלפי שנים ובסוף הטוב תמיד ינצח את הרע ב״ה חיזקו ואימצו אחים שלי:
יעקב וויזל27.02.14
33
ץ! זו המתנה הכי טובה ללפיד, שתחזק אותו ואת מפלגתו! עשרות אלפי הדירות שיתפנו יוזילו את מחירי הדירות. לפיד לא חלם לקבל מתנה כזו מהחרדים.
אברום26.02.14
נשכיר כאן את הדירות שלנו, ועם הכסף נחיה שם...
חרדק27.02.14
מאז ומעולם אמרו ליהודים: תתנצרו או תגורשו, גם לפיד ונתניהו עושים את אותו הדבר.
ירון27.02.14
אנחנו צריכים לשמור את התורה, ואת לימוד התורה, ולא משנה אם לפיד ירויח מזה או לא, (ואם יצוייר מצב שהנחת תפילין יהיה לתועלת של לפיד לא נניח תפילין??????)
מהגר26.02.14
32
כל חרדי שמעוניין לרדת מהארץ בגלל שנתבקש לשרת ולעבוד,יכול להתקשר אלי ואני אעשה לו שק-קמח או אבו-יויו (בירושלמית) עד מסוף הטיסות היוצאות בנתב"ג.
דורון פדהצור27.02.14
31
אני אברך חרדי ספרדי, האם גם ידאגו לנו, או שישאירו אותנו בידי החילונים הזוממים להרע לנו?
דוד בוזגלו27.02.14
לקבל מעמד פליט ולהגר לארה''ב
ב27.02.14
30
80000 משפחות לא עובדות לא משלמות ארנונה רק מנצלות את המדינה יותר זול להחזיר אותך לפולין או לרוסיה האיום שלבם איום סרק תבצעו אוץו העולם יגלה הרבה דברים עליכם שנאמרו בתורה בתלמוד רמבם מי שלומד תורה על גב הציבור סופם להיותת מושחתים מה קרה לא יכול להוריד מן משמים הוא מסודר תאמינו לי הוא ומשפחתו ג
חילוני חכם 27.02.14
29
לחלוקת הארץ לשני העמים החרדי והחילוני
יוסי27.02.14
28
מי צריך טרמפ לשדה התעופה?
משה כרם26.02.14
27
אייכלר בנה בשעתו את טומי לפיד (בפופוליטיקה) וכעת הוא בונה את יאיר (בפוליטיקה)עד מתי תתנהל הציבוריות החרדית עם דוברים שכאלו?
זייבלד27.02.14
26
מי שנוטש את העם שלו, לא משנה כמה מצוות הוא יקיים, הוא כבר לא יהודי. ואתם, רק מהמילים שיוצאים לכם מהפה מאבדים את הזכות שלכם להיות יהודים. כמו פחדנים אתם מפחדים להשתתף בעול ההגנה על העם היהודי ועכשיו אתם גם רוצים ללכת. תשימו לב, שבמעשה הזה ובמילים האלו, נקרעת תפארת תורתכם מעליכם. אתם לא יהודים, אתם
יהודי27.02.14
25
איזו מדינה תרצה לקבל לתוכה אזרחים שלא מעוניינים להשתלב בחברה ולהתבדל מכולם? איזו מדינה תרצה לקבל אוכלוסיה מוחלשת ולא משכילה? מאוכלוסיה שלא תתרום לכלכלה? תחשבו על זה...
אאא27.02.14
24
כבר מזמן שאתם לא חלק מעם ישראל. תחפשו פרייר אחר שיחזיק אתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שחר27.02.14
23
כנראה לא מדינות המערב, אולי מדינות ערב.
klozone27.02.14
22
אדיר. נראה לי שבעיתון חרדי אפשר לכתוב שהירח עשוי מגבינה צהובה ואף אחד לא ישאל שאלות.
נקרע27.02.14
שאנחנו על כוכב מרובע, הם יאמינו כל שטות שאיזה ׳רב׳ אומר* הם יגידו שזו הלכה למשה מסיני והיא יכולה לבטל את התנ״ך... *(אני לא מתכוון לרב של הכתבה הזאת, כי אני לא יודע מי זה, אבל היו פה כמה מאמרים כאלה)
לל27.02.14
21
למה אתם מגשימים את החלום של ביבי ויאיר לפיד שהחרדים יעזבו את הארץ במקום לבקש מכל קהילות החרדים לעלות לארץ?! תעלו לארץ לכבוש אותה ולא לעזוב אותה חלילה.
א. לוי27.02.14
20
הגיע הזמן לשנות את חוק הגיוס ולהחליט כך כל מי שמתגייס יקבל לימודים אקדמאים בחינם מי שלא שירת יחויב בתשלום מלא ללא סבסוד מי שישרת יקבל עזרא נוספת כגון בדיור ביטוח לאומי וכו אפשרות לתת ללוחמים ליוצאי יחדות קרביות יותר מאשר לפקידי השקם וכו היות ואנו מדינה יהודית המדינה תממן כל שנתון אברכים שתפקידם יהיה
שימי26.02.14
19
ויש אומרים לארצינו
חי26.02.14
גלותי תחזור לאירופה, שם המקום שלך, לא בארץ הקודש ארץ ישראל!
יהודי ישראלי27.02.14
18
מה ההשתלטות הזאת כמה חילונים חסרי דעה ומושגים התיישבו על האתר כיכר השבת ומזלזלים בכל הקדוש והיקר לנו, רבותינו ומאורי דרכינו. ולעצם הענין. עוד לא מצאתי את הבן אדם שיש לו רעיון יצרתי, איך להתפטר מהרשעים שהתישבו על הכסאות בממשלה, וכמו חיידק אלים, תוקפים מכל הבא ליד והרגל. כל רעיון שרק לא תעלה, יהיו בה
דעה זאגער27.02.14
17
חכמים גדולים. כעת ממש שימחתם את לפיד, ושיחקתם לידיו
אלעד27.02.14
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברק אובמה27.02.14
15
מי בא איתי לתוניס? אפשרות שנייה למרוקו! אפשרות שלישית ספרד חוזרים לתקופת הראשונים, רמב"ם,רשב"א,או אפילו לגאונים בתוניס אמן (ג"פ) נצח (ג"פ) סלה (ג"פ) ועד (ג"פ)
כנפי נשרים26.02.14
14
יש לי עצה לשר החוץ קרי והיא שתעזור לחסידים לרדת לארה"ב ואת מקומם במרכז ירושלים ניתן למתנחלים וכך המדינה תהיה גן עדן בלי התנחלויות ובלי סכסוכי גבול ובעיקר מדינה ללא חסידים וימי יודע עוד יכול להיות שקרי עוד ירצה לעשות עליה
יוסי27.02.14
13
ונהפוך הוא - עלייה המונית לא"י כדי לשנות את המאזן הדמוגרפי. אילו הייתם עולים בחומה לפני השואה, לא הייתם מובלים כצאן לטבח בימי האימים, והייתם משנים את המאזן הדמוגרפי בא"י, והיה כאן שלטון יהודי על פי התורה. החמצתם את השעה אז, ועכשיו אתם רוצים לחזור על אותה טעות ככלב השב על קיאו. ולאן אתם רוצים לחזור?
דוב טוב27.02.14
12
ברוך שפטרנו מעונשם של הללו
יוסל חוצנר27.02.14
11
עוד מקום תורה יהיה בירושלים אולי מיר יקנו את המקום או שלום בער
סורצקין26.02.14
10
טוב להם כי לא יצטרכו להתגייס לצבא. טוב למדינה כי יתקיים בה הפסוק "לא יהיה בך אביון באחד שעריך".
דן סגל27.02.14
9
שיניתי קצת את הרעיון של מגיב מס' 8 להלן התוצאה: הגיע הזמן לשנות את חוק הגיוס ולהחליט כך, כל מי שילמד בישיבה 6/7 שנים (3 ביש"ק ו 4 ביש"ג)יקבל מילגת לימודים לכולל ל 10 שנים (ויותר). מי שלא למד בישיבה ומקיים אורח חיים חילוני - ילך לשרת בצבא ויחויב במס מיוחד על הנזק הביטחוני שגורם לעם ישראל על א
תמים27.02.14
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיילך26.02.14
7
איפה יקבלו אותם ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 26.02.14
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל 27.02.14
5
משמועות שמסתובבות בעיקר אצל עיתונאים עולה כי כל נושא הגיוס זה הפוך על הפוך בקרב העסקונה החרדית. זאת אומרת - הם דווקא מרוצים כי בסופו של יום, כל אחד יתגייס באיחור רב של מספר שנים, אחרי שיש לו ילדים והמשמעות היא 5000 ש"ח נטו מהצבא ועוד עשרות הטבות כולל הנחה בארנונה וכו'. למידה משותפת של גמרא בצבא, סיו
אורי27.02.14
4
ירמיהו שדרש מהיהודים שנשארו בארץ אחרי רצח גדליה בן אחיקם לא לרד מהארץ למרות כל החששות
יהודי27.02.14
3
לרבי מבעלז שלום וברכה. אחרי שנכחדתם בשואה ,ועלית לארץ ישראל , הגיע הזמן שתרד לחו"ל. שם תוכל לקיים את מצוות א"י עם גיסך הציוני. אנא ממך הנח לנו היהודים הפשוטים.
א.א27.02.14
2
ערבים בנו את רוב בנייני המגורים והמגדלים. סללו כבישים. עד היום. והיזמים הראשונים בתחילת קום המדינה היו חרדים מפתח תקווה - אם המושבות. אז תפסיקו לצייץ ולהכחיש כל היום בתקשורת כביכול. ועד היום אלפי חרדים עובדים במקומות שונים. רק לצבא אנחנו מתנגדים בכל תוקף. ואם יקחו מאן דהו לצבא הוא יעשה לכם במכנסיים,
מנהל האתר27.02.14
1
רמבם הל׳ מלכים פרק ט׳ הל׳ ה׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים27.02.14
במצב של מדינת ישראל מותר ללמוד תורה בצבא, כך שזה אסור. אם לא היתה יכול ללמוד תורה בישראל אז היתה עוזב, אבל כשאפשר ללמוד-אסור בשום אופן!
אני27.02.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24