כיכר השבת

האם החרדים סוחטים את המדינה?

במשך שנים נטען כי המגזר החרדי לא משלם מסים ולכן לא זכאי לשירותי מדינה. כל תקציב לחרדים זוכה להתנגדות. האם באמת החרדים פוגעים במשק הישראלי? הטור השבועי (דעות)

36
דוד רוזנטל | כיכר השבת | כ"ב באייר | 22.05.14
סוחטים את המדינה?
סוחטים את המדינה? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

במשך שנים רבות נטען כנגד החרדים שהם לא משלמים מספיק מסים, ולכן גם לא זכאים לשירותי מדינה. כל תקציב שהועבר לחרדים זכה להתנגדות ציבורית, ולא היה דבר שהושג בלא מאבק. כדאי להבין האם באמת החרדים הם אלה שפוגעים במשק הישראלי ומונעים צמיחה כלכלית, או שזוהי עלילת דברים.

ראשית, נפנה לעובדות – אכן אדם חרדי ממוצע משלם פחות מס מן החילוני הממוצע. חלק מן הגברים בציבור החרדי אינם עובדים, אך על פי כל אומדן רובם כן עובדים. אחוז החרדים העובדים עדיין נמוך מן אחוז העובדים החילוניים. אלה העובדות. יחד עם זאת, אין בכך שום לגיטימציה לפגיעה כלשהי בזכויותיהם של החרדים.

אסור למדינה להתייחס לציבור כלשהו כקולקטיב, ובטח שלא לתת עונשים קולקטיביים. ישנם חרדים שעובדים ומשלמים מסים, וישנם כאלה שלא עובדים. אסור להדיר חרדי אחד משירותי המדינה בתואנה שישנו חרדי אחר שאינו משלם מס, או שאינו משלם מספיק. בדיוק כפי שלא יעלה על הדעת להדיר זמרים מזרחיים למשל משירותי המדינה בגלל שישנם זמרים מזרחיים אחרים שלא משלמים מס. יש להתייחס לכל אדם כפרט העומד בפני עצמו, אין אדם אמור לשלם מחיר בגלל שישנם דומים לו שאינם "תורמים מספיק" למדינה.

מה שחשוב יותר להבין זה שתקציבי החרדים הם רק סימפטום של שיטה כלכלית מעוותת, אשר מונהגת כאן עוד מימי מלחמת העצמאות. במדינה מונהגת שיטה כלכלית מעוותת- הסוציאליזם, מפרי רוחה של מפא"י המושחתת. מהות השיטה היא גביה של מס גבוה מכל האזרחים, ואז חלוקתו בדמות שירותי מדינה לאזרחים. ההקצאות ושיטת החלוקה נקבעים על פי המערכת הפוליטית, ובאופן טבעי כל מי שמאורגן בכוח פוליטי חזק משיג יותר משאבים. מאז ומתמיד קבוצות לחץ השיגו לעצמן זכויות עודפות באמצעות כוחן הפוליטי, כך עשו הקיבוצים, הוועדים הגדולים וכל שאר המחוברים למיניהם. זוהי השיטה המעוותת, ומעטיניה ינקו כל מושחתי המדינה לדורותיהם.

באיחור של עשרות שנים החרדים גם הם גילו את השיטה, הם לא המציאו אותה ולא כפו אותה על אף אחד, פשוט למדו אותה מן האחרים. באמצעות כוחם הפוליטי הגדל, הם עשו שימוש במערכת החקיקה כדי לקבל נתח מן המשאבים, בדיוק כמו כולם. גם כיום, למרות הכוח הפוליטי הגדול יחסית של החרדים, עדיין המשאבים העודפים שהם מקבלים אינם משמעותיים יחסית לכוחם. הוועדים הגדולים מקבלים יותר. מי שמצביע על החרדים וטוען שהם הבעיה, מחפה על העיוות ומאפשר להותירו על כנו ורק מבקש להדיר ממנו את החרדים.

מי שרוצה לפעול להבראת הכלכלה הישראלית צריך לדרוש לבטל את הסוציאליזם המיושן, ולנתק את כל המחוברים והפרוטקציונרים למיניהם מעטיני השלטון. מי שמחפש להביא לתיקון צריך לשנות את השיטה, לא להתמקד בסקטור זה או אחר. כל עוד ישנה מערכת כלכלית סוציאליסטית, יש להבין שהעיוות והפרוטקציוניזם הוא חלק אינהרנטי ממנה. לצערי, אף אחד מאלה שרוממות הצדק החברתי בגרונם לא פועל נגד השיטה, לכל היותר הם פועלים נגד החרדים.

ליהדות יש יותר ערכים משותפים עם הנצרות הקתולית מאשר עם השמאל

אם בשינויים עסקינן, בתקופה האחרונה ישנם המדברים על יצירת שינוי פוליטי באמצעות חיבור בין החרדים לשמאל. זהו שיח לגיטימי בתור כלי מיקוח פוליטי בלבד, אסור ששיח זה יתפוס במציאות. השמאל במהותו הוא מרודפי הדת הגדולים מימים ימימה, ואין הוא רואה בחרדים אלא כלי לשימוש זמני שאפשר לנצל.

ליהדות יש יותר ערכים משותפים עם הנצרות הקתולית, מאשר עם השמאל ובמיוחד השמאל הסוציאליסטי. הנוצרים מכירים בערכי המשפחה ומאמינים בבורא לעולם, השמאל כופר בזה ובעוד ערכים רבים אחרים ופועל במרץ כדי להנחיל את כפירתו.

כל מלחמות הדת בישראל הן מיוזמתו של השמאל, ורדיפת הדת הפסיקה רק כאשר הימין הגיע לשלטון. עם הימין יש ויכוח תקציבי, אך לא עקרוני. ממשלות הימין קיצצו בתקציב המדינה, ובכלל זה גם לחרדים. אין בימין עניין להתנגח בחרדים, כיון שערכי היהדות משותפים למחנה הימין כמעט כולו.

האמירה ש"עם השמאל אפשר להשיג יותר" דומה לאותו ילד מוכה המעריץ את הביריון שמכה אותו ומחפש לקבל את חסותו כי "אתו אפשר לעשות עסקים". אין טעם להעריץ שונאים, ובטח שלא לכרות אתם ברית פוליטית.

ערכי היהדות קודמים לכל, ומכירת היהדות עבור חופן תקציבים היא תחילת הסוף של כל מפלגה או זרם חרדי שרק יחשוב על כך.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
זה נכון, והאמת היא שהתחרדות בעצמה היא סימפטום למשבר. הקיבוצניקים והמושבניקים הגנבים שולטים היום ב86% מאדמות המדינה. אז למה מתפלאים שאנשים נהיים קיצונים והולכים להתנחלויות? ברגע שהגנבים המושבניקים יחזירו את האדמות שלא שלהם בכלל , מחירי הדיור ירדו וההתנחלויות בכלל יהיו נושא פג תוקף
לא חרדי שמסכים05.10.19
25
ואצל החרדים יש הרבה יותר דירות מאשר אצל החילונים כי ל90% מהחרדים יש דירות ול30% יש 2 דירות ומעלה וכל קניה ומחירה מכניסה למדינה עשרות אלפי שקלים ובחשבון מהיר זה מחפה על כל האי הכנסות!!!
שונא מזרוחניקים23.05.14
אתה מדבר על דירות. בתכלס 86% מאדמות המדינה בידי קיבוצניקים ומושבניקים, שחיים בוילות ועושים קומבינות כדי להשאיר בכוח אדמות אצלם. 8% מהציבור שולט ב86% מהאדמה, אז על מה אתה מדבר? למה אתם רבים על הבוטנים שזורקים לכם? דירות???? זאת לא מלחמה של חרדים מול חילונים אלא מושבניקים נגד עירוניים זאת מלחמה כלכל
שים לב05.10.19
על ההנחות שמקבלים החרדים על דירות, שניבנות במימון משמלי המיסים החילוינים, יכולים החילוינים רק לחלום... איך אפשר לעוות כל דבר ולהפוך אותו?
עופר26.05.14
24
עיוות נתונים , רוב החרדים עובדים בחו"ל ,לא בארץ ,מר דוד לך לעירית ירושלים וראה מה אחוז החרדים המשלמים ארנונה.
מיכאל23.05.14

הצגת כל התגובות

23
מי שמחבל במרץ בערכי היהדות, בלומדי התורה ובמשפחות ברוכות הוא הימין הרפורמי ההזוי בראשות בנט שר״י והאח לפיד.
יוסף חיים23.05.14
22
השאלה, חיים נ, מהי עבודת ה׳? משה רבנו שאל את שבטי עבר הירדן ״האחיכם יבואו במלחמה ואתם תשבו פה?״ מה תשובתך, חיים נ, לשאלה הזאת של משה רבנו? ןאגב, לכל דת יש ערך שקיים רק בה: למוסלמים יש את מוחמד, למשל.
כיפה סרוגה28.05.14
21
עד מתי תנסו לגלגל את המספרים ולעוות את הנתונים? החרדי הממוצע תורם פחות לכלכלה ולצבא, כאילו המדינה מתקיימת מכסף שנופל מהשמיים ומחיילים בלתי-ניראים. האמת היא שאנשים עובדים קשה כל יום וחיילים מתים.
עופר26.05.14
הוא לא טען שהחרדים לא מנצלים את השיטה הכלכלית הנהוגה במדינה כדי לתת למגזר החרדי יותר הטבות, הוא טען שהדרך היחידה לתקן זאת הוא ע"י הפסקת השיטה הכלכלית הנהוגה כיום(סוציאליזם) והחלת מדיניות כלכלית ימנית מלאה של שוק חופשי והורדת מיסים ופחות שירותי רווחה מהמדינה
יצחק22.05.17
20
גם אם חטאו ישראל בשורשם קדושים הם. איך אתה מרגיש יותר קרוב לנוצרים שאין להם נשמה יהודית וכל מה שעושים אומות העולם לטובתם עושים. תתבייש! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה23.05.14
19
האמת תנצח חזל עבדו ולמדו נביאי ישראל מחו נגד שיחתויות אתם שותפים לשחתויות האמת תתפוצץ לכם בפנים כמו שהתפוצצה לקיין וליהדות אירופה אין אין לגדולים שום רוחניות
חח23.05.14
18
התרומות אי פשיעה גמחים עזרה לזולת להחזיק אסיר היום בכלא עולה לקופת המדינה 12000שח אז מי תורם יותר?חרדים =טוב למשק.............
אלי הגרוזיני22.05.14
בעייתיות גדולה. כמו שכותב המאמר אומר- כשאתה בא להשוות בין ציבורים אתה חוטא לאמת. צריך להשוות בקרטריונים קבועים שמקובלים על כולם וכך כל פרט בודק אם הוא בקריטריון או לא. זה הכי צודק. הויכוח כמובן הוא מה הקריטריון. את הטענות שלך אתה לא יכול להגיד למישהו שעשה צבא ותורם מיסים בכמות גדולה יותר מכל חרדי ממ
דורון23.05.14
17
עבודת ה' ע"פ התורה. אין לנו במשותף לא עם הימין ולא עם השמאל. עם כל הביקורת על הסוציאליזם הפשיזם של הימין הוא עבודה זרה. כל השאר נכון.
חיים נ25.05.14
16
שאלה דומה שאל משה רבינו ושמואל הנביא הייתם אתם יכולים לשאול זאת טעיתם בגדול מצוה מעבירה עבירה
חרדי עובד 23.05.14
15
הנביאים מבטיחים לנו כי ראשית צמיחת גאולתינו זה קיבוץ גלויות והקמת מדינה יהודית בארץ.אבל אם השלטון כופר ושופט על פי חוקות הגויים, הרי הוא בית של גויים ועליהם נאמר "ועמדו זרים ורעו צאנכם" כדי שהיהודים החרדים יוכלו ללמוד תורה. וכבר נכתב כי כל מה שיש לגויים, שייך יהודים החרדים.וכספי המדינה הפקר, ומצווה
דן סגל23.05.14
14
ורק בעלי ההון עושים קופה על חשבון השנאה הנמכרת בערימות בננו! כי שלא ניראה את העושק שעושקים אותנו התיקונים (בעלי חברות העיתונים והתקשורת). נישאר לנו להרבות אהבה כדברי חז"ל בכל מקום של שנאה הרבו אהבת השם ותורתו. ויחד ורק יחד לזעוק אאאאאאאאאאאאאאבבבבבבבבבב
שלום23.05.14
13
1. מנין לך שהימין יותר קרוב ליהדות מהשמאל? 2. מה לנו עם הימין ההזוי שמגביר עלינו את השנאה בכל העולם, ואיך אנחנו שלא מתגייסים יכולים להיות בעד הימין שרק בגללם יש מלחמות?????? 3. מי שגרם להרס הדת במדינת שמד זו זה הימין יותר מהשמאל וזה ידוע לאנשים חושבים ולא לימנים קיצונים מתלהמים שרק דם ואש בחרצובות ל
אינטלגנט23.05.14
12
אלא רק מי שלא עשה צבא או שירות לאומי ככה שזה לא ענישה קולקטיבית כלפי ציבור מסויים כל חרדי שהתגייס או עשה שירות לאומי זוכה להטבות כמו החילוני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני23.05.14
11
לשמוע ממך ביקורת כלפי הציבור החרדי זהו דווקא דבר המוסיף כבוד אבל אל תנסה להצדיק אותם כי זה בלתי אפשרי
חוכעם22.05.14
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה23.05.14
9
השאלה נשאלת: מהו הדבר החרדי שמאתגר את החילוני המצוי? אין משהו שנוגע למסורת שהוביל בדעת הקהל כמשהו מהותי. חבל על הזמן של האמוציות. חרדי זה שליחות. חרדי זה לא מסיון (מסיון זה תרגום של שליחות)  (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחזקאל23.05.14
8
ולכן הזעם על החרדים הוא מוצדק ךגמרי. אגב זו טענה נכונה גם נגד המאמר האחרון שלך, גם אם דמוקרטיה מחייבת להתחשב במיעוט , אך מיעוט פארזיטי מעצבן מאוד ואי אפשר לשכנע קהל שסובל מהפרזיטיות בסיסמאות של דמוקרטיה או זכויות אזרח.
חרדי23.05.14
7
יעבדו זאת אבן היסוד של המיגזר החרדים בתוך תוככם אתם יודעים את האמת אך אני יברח מכל חובה וינצל כל זכות הניתנת אבטחה הכנסה מיועדת לאלה הלא יכולים לעבוד אבל בגלל שיטת קניית השלטון הזכות ניתנה העורמה לחדים היכולים לעבוד הזרמת הכספים לעמות ברק היא הוכחה חיה אך שחיתות עובדת עמותות כמו קחימא די פסחא לקח
חילוני חכם 23.05.14
6
the haredim even as non workers contribute much to he economy, but are stigmatized as parasites. they are always on the defensive.. it is time that the facts be brought into the open the succsess of any country's economy is the amount of exports over imports, and the the use of their own produced p
elie23.05.14
5
איזה ציבור קונה יותר דירות? חרדים איזה ציבור קונה יותר אוכל? חרדים בגדים? חרדים וכו׳ אז מי משלם יותר מע״מ? מס רכישה? עמלות?.......???? תעשו חשבון פשוט. ממוצע של 8 נפשות ומעלה במשפחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודיה25.05.14
ההכנסה הממוצע בציבור החרדי הוא סביבות 5000 ש"ח לחדש לעומת הציבור הכללי שזה יותר מ10000 ש"ח לחדש. ואם כן גם אם משפחה חרדית מוציא את כל הכסף ומשלם מע"מ על כל שקל (שזה לא מעשי) הוא משלם סך הכל 900 ש"ח במע"מ כל חדש. לעומת זה משפחה שמרוויח 10000+ ש"ח משלם פי שנים מע"מ. ועוד לא הגענו למס הכנסה וקצבאות.
מרטי27.05.14
4
כרגיל הסוציליזם משמיד כל חלקה טובה צריך לעקור את האידאולוגיה הזאת מהשורש ולמגר אותה
יצחק22.05.17
3
הטענה שלך כאילו הימין הוא טוב לחרדים, נובעת ככל הנראה מאחת מן הסיבות הבאות: 1. הימין ובראשו מר נתניהו משלמים לך בשביל שתוביל את האג'נדה הזאת. 2. טראומת ילדות שבמהלכה נחבלת משלט שנשא פעיל של שלום עכשיו, ומשהו מאז לא הסתדר. 3. תסמונת סטוקהולם. 4. חוסר יכולת להבחין בין רצוי ומצוי - להזכירך את מלחמת הדת
יואב23.05.14
2
הדבר ברור ופשוט
מוטי22.05.14
1
החלק הכלכלי של השמאל אינו עומד בנגיוד ליהדות הכחשת היהדות היא שגרמה להתנגדות לשמאל היהדות היא ציונית במהותה התניעה הציונית שהיתה אנטי יהודית גרמה לחרדיםן להסתייג מהתנועה הציונית אך ח"ו לא מאהבת א"י ורוב רובם של גדולי ישראל גם מהישוב הישן היו במהותם ציונים נגד הצתנועה הציונית
צחי22.05.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24