כיכר השבת

אריאל אטיאס פרש

האיש שהפחיד את אלי ישי וכמעט הפך ליו"ר • פרופיל

אריאל אטיאס, החבר הקרוב של הרב משה יוסף, זה שהביא את 'בית יוסף' להישגים רבים, סלל את דרכו אט אט והפך לדמות הכמעט הכי חזקה בתנועת ש"ס. השיא היה לפני הבחירות לכנסת ה-19, כשהגר"ע יוסף הציע לו לשמש כיו"ר ש"ס • ישי כהן משרטט פרופיל על הפרק הפוליטי הראשון בחיי אריאל אטיאס (חרדים)

57
ישי כהן | כיכר השבת | כ"א בסיון | 19.06.14
האיש שהפחיד את אלי ישי וכמעט הפך ליו"ר  • פרופיל
(צילום: מאיר אלפסי)

פרישתו של ח"כ אריאל אטיאס: ייקח זמן רב עד שכולם יתרגלו להזכיר את שמו של אריאל אטיאס ללא התואר חבר כנסת אותו נשא במשך קרוב לעשור בו שימש בתפקידים שונים.

כולם ידעו על כוונתו של אטיאס לפרוש מהכנסת, כבר כשלשה חודשים שהוא מדבר על כך בגלוי עם עיתונאים ובכירים בתנועה, הוא רק לא ידע מתי זה יסתיים, מתי זה יקרה בפועל. אחד הדברים השנואים על אטיאס זה שמועות. אתמול, הוא עוד הכחיש את כוונתו לפרוש השבוע מהתנועה, אך גל שמועות נוסף שהחל לרוץ ברשת גרם לו לקחת צעד קדימה ולהודיע למועצת החכמים שזהו - עכשיו אני פורש.

בחודשים האחרונים, יו"ר ש"ס דרעי ניסה ללא הפסקה ללחוץ על אטיאס שלא לפרוש כרגע מהתנועה, פעם בעקבות חוק הגיוס, ופעם בגלל החשש מכותרות על זעזוע נוסף בתנועה הספרדית - דבר ממנו דרעי חושש מאוד. אטיאס המתין והמתין עד צהרי יום חמישי.

פרישה סתם ככה בש"ס - היא לא דבר מובן מאליו. חברי הכנסת המבוגרים לא רגילים לראות ח"כ מהתנועה שפורש ביום בהיר, הם התרגלו שמכורסאות העור של המליאה יוצאים או אל בית המשפט ומשם לכלא מעשיהו, או להבדיל למושב זקנים (היחיד שפרש היה הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל).

בש"ס התרגלו לפרישה לכלא, פרישת אטיאס היא חידוש מרענן בתנועה. בתמונה: השר לשעבר שלמה בניזרי נכנס לכלא לאחר הרשעתו (פלאש 90)

לאטיאס היה כוח בש"ס יותר מכל ח"כ אחר, הוא היה הח"כ הקרוב ביותר למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, הוא הראשון שידע על התפנית בדעתו של הרב עובדיה להשיב את דרעי לשורות המפלגה. בזמן שאלי ישי התראיין בביטחון וטען שאין כל שינוי, אטיאס היה מסתובב במסדרונות הכנסת, שומע את הפרשנויות ומחייך בלבו, הוא ידע את דעתו של המנהיג הרוחני.

מאיפה הכל התחיל?

אריאל אטיאס היה אחד החברים הקרובים של הרב משה יוסף, בן הזקונים של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל והאיש הלוחש לאוזנו, אטיאס - בוגר ישיבת 'כנסת חזקיהו' - החל בגיל 30 לעבוד לצד הרב יוסף בבד"צ בית יוסף והצליח להביא את מערכת הכשרות להישגים כספיים יוצא דופן. כך, אט אט, סלל אטיאס את דרכו והפך לאחד האנשים הקרובים ביותר למרן הגר"ע יוסף, האיש שמקבל ממנו הוראות ישירות כיצד לפעול בנושאים רבים - בניגוד לכל שאר חברי הכנסת והמקורבים.

בכנסת ה-17, לאחר שמיצה את עצמו ב'בית יוסף', החליט אטיאס להיכנס לפוליטיקה, יש שאמרו כי הרב ביקש ממנו זאת. בניגוד לכל תקדים אחר, אטיאס - הבחור האלמוני מ'בית יוסף' שלא הייתה לו דריכת רגל בפוליטיקה הישראלית - נכנס למקום החמישי בתנועה הספרדית.

אטיאס בתקופתו כשר השיכון (צילום: ששון טירם)

מיד לאחר הבחירות בהן זכה אהוד אולמרט בראשות ממשלת ישראל, מונה אטיאס לתפקיד שר התקשורת, שם ביצע מספר מהפכות לא מבוטלות כדוגמת הקמת תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה'. בכנסת ה-18 הפך אטיאס לאיש חזק בש"ס עם הצבתו כמספר 2 ברשימה. לאחר הבחירות הוא מונה לכהן כשר הבינוי והשיכון בממשלת נתניהו השנייה.

מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לאטיאס: "תהיה יו"ר ש"ס"

במהלך השנים הללו, בעוד הוא מכהן כיו"ר התנועה, הרגיש ח"כ אלי ישי כי אטיאס 'מפריע לו' בשליטה הבלעדית בתנועה. בין השניים תמיד שררו מתחים. אטיאס מצידו, לא הבין ממה חושש ישי. אלי ישי עצמו, ככל הנראה ידע היטב מדוע הוא חושש. לקראת הבחירות האחרונות, הודיע אריה דרעי כי בכוונתו לחזור לחיים הפוליטיים - או בש"ס או במפלגה חדשה שחשב להקים, והתחושה הייתה כי ש"ס תחטוף מכה קשה במידה ודרעי ירוץ במפלגה עצמאית.

ידע ממה הוא חושש. ח"כ אלי ישי (צילום: פלאש 90)

מרן הגר"ע יוסף קרא לאטיאס לשיחה ברחוב הקבלן 45, המתין שכל הנוכחים יצאו מהחדר - כולל היו"ר דאז אלי ישי - ואז שאל את דעתו של אטיאס באשר לחזרת דרעי, כשבסיום השיחה בין השניים הרב לא השיב. ימים לאחר מכן, הוא אמר לאטיאס "אני מחזיר את אריה דרעי".

תקופה קודם הבחירות, החליט מרן הגר"ע יוסף לצרף בחזרה את דרעי לשורות ש"ס, ובמתכונת שלא צלחה למנות את אטיאס, דרעי וישי לשלישיית ההנהגה של התנועה. לא רבים יודעים כי הגר"ע יוסף זצ"ל ביקש מאטיאס להיות יו"ר התנועה, הצעה לה הוא סירב.

לאחר תקופת הניסיון, ניגש אטיאס לגר"ע יוסף ואמר לו כי השלישייה לא מתפקדת כראוי, שהוא הפך להיות בורר בריב המזכיר לו סכסוך בין ילדים קטנים. בסיוע חבר המועצת (שלימים מונה לנשיא) הגאון רבי שלום כהן, מונה דרעי ליו"ר התנועה, עד עצם היום הזה. דרעי יודע שהוא חייב לאטיאס על אותו מינוי.

אטיאס עם הגר"ע יוסף (צילום: יעקב כהן)

אני פורש

לאחר הבחירות האחרונות אטיאס קיווה שש"ס תכנס לקואליציה, אך זה לא קרה. אטיאס החל להתנהל כיו"ר הסיעה וכח"כ מן המניין, ללא תפקיד בכיר. אטיאס - הצעיר מבין החכי"ם בש"ס, הרגיש שהוא מבזבז זמן, שאין לו באמת מה לעשות בכנסת מלבד לנהל את ישיבות הסיעה ולצפות מהצד במריבות שטותיות דוגמת מי ישב במרכז השולחן - דרעי או ישי.

בשלב זה, החליט אטיאס לפרוש, אבל על כתפיו היו מונחות המשימות של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל באשר לחוק הגיוס החדש ועולם התורה הנמצא בסכנה. אטיאס נכנס לוועדת שקד, שם הוא ניהל מאבק לא פשוט מול ח"כ עופר שלח והיועצים המשפטיים. רבים מההישגים שלו בוועדה לא ידועים לציבור, ואטיאס גם לא מעוניין שיידעו מהם.

אטיאס עם דרעי וישי, בכנסת הנוכחית (צילום: פלאש 90)

כאשר ועדת שקד סיימה את פעילותה, אטיאס הודיע לדרעי 'עד כאן - אני הולך'. מאז החל הוויכוח סביב השאלה מתי הפרישה תתבצע. דרעי ביקש להמתין בכדי שש"ס תתייצב לאחר פטירת מנהיגה הרוחני, אטיאס המתין והמתין, והצהריים הודיע באופו סופי על פרישתו. מיום ראשון הקרוב, אטיאס יחזור להיות עסקן בשוק הפרטי.

עוד נראה את אטיאס בשורות ש"ס, ככל הנראה כבר בכנסת הבאה, לאחר שיסיים פרויקט פרטי עליו הוא חולם הרבה זמן.

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
כפי הנראה ש"ס מתמוטטת בבחירות הבאות לפני שהביזיון הזה הולך לקרות וכל מושלכי ש"ס יהיו מצורעים וזבים בעיני הציבור ואף אחד לא יזכור מי הם בכלל כדאי לפרוש עכשיו כשהמצב נמצא בגסיסה איטית ולא בריקבון מתקדם לבנות לעצמו מקור הכנסה על בסיס היותו ח"כ ושר לשעבר בתחומים מאוד כלכליים ואז בשנייה האחרונה בבחיר
עכבר עם זנב 22.06.14
בדק היטב את מי הוא מכניס לעסק,
חוקר22.06.14
31
אתמול לופליאנסקי היום איש האשכולות הכי כשרוני שהיה לנו מאי פעם העסקן הכי טוב שיש היום לציבור החרדי. אף אנטישמי לא יכל מולו בעימותים כולל לפיד כולל אף אחד כולל כל העיתונאים. עוד שנים יראו כמה הוא עזר לצמצם את גזרת הגיוס במהלכים שלו בוועדת שקד
חבל עליו20.06.14
30
כי הבוגדים בזויים בעיני משלחיהם ועכשו מי יקנה ממך רכב משומש? הא????????????? אטיאס דרעי נהרי איציק כהן כל אלה משוכנזים שניצלו את מרן ע''ה לעשות כסף לביתם הם לא מחזיקים ממרן ע''ה רק מחזון איש והרבשך ששטפו להם המח בישיבות השכנזיות המעפנות שלהם כסף כסף חבורת נוכלים וטמאעים נבלות לא הייתי רואה אתכם ממטר
פר קרח20.06.14

הצגת כל התגובות

29
אטיאס הוא הראשון לזהות שאצל דרעי ממנים רק בן/בת/אח הדגש על קירבה משפחתית מדרגה ראשונה, אז למה לו להמשיך ולשמש עלי תאנה. לאחר הבחירות לנשיאות זה היה פטאתי לשמוע אותו מתראיין ומסנגר על דרעי כאילו דרעי רצה את ריבלין כנשיא.
מבין מהר19.06.14
28
16 אסור להשמיץ עדה שלימה.
יוחנן ויצמן23.06.14
27
החשש הגדול של דרעי ושות" היא כניסתו של הצפע יואב בן צור לזירה הלקקנות שלו לרב בעדני היא הכנה להכשיר את השרץ יום זה יזכר כיום בו נכנס פליליסט רב מעללים לתנועת ש"ס הרישמית ומזה אריה חושש
עובד רשת20.06.14
26
אריאל זה אחראי לכול הסכסוכים בשס שהתגלה הלך .מי שסגר את ערוצי הקודש בושהו וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי21.06.14
25
כשר השיכון דאג להעדיף בסיוע לדיור לזוגות צעירים את הזוגות החרדים המשתמטים, על פני בוגרי הצבא,מה שהעלה את חמתם של החילונים, ובעקבות זאת קמה יש עתיד, ושלחה את החרדים לאופוזיציה להרבה שנים, שנאמר תפסת מרובה לא תפסת.ועכשו הוא משלם המחיר ומתפטר.
דן סגל20.06.14
24
חהל חבל חבל אבל השמועות מספרות שהוא מתאחד עם כחלון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנכל הוט מובייל20.06.14
23
האם ימשיכו בדרכם ויתעלמו מהקטרוג שרודף וירדוף אותם או להוריד מעליהם הקטרוג ולהביא את רבי בבר להחליף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 20.06.14
22
כשר התקשורת סגר כל ערוצי הקודש (לטובת קול ברמה של מקורבי ש"ס ) ושמר המחירים של שיחות הטלפוניה בשמים (לטובת תגידי הקשורת) ואחריו השר כחלון עשה המהפכה בתקרשורת כשר הבינוי הכשיל פרויקט חריש לחרדים , שתק בזמן ההקפאה וגם שתק בזמן פינוי יישובים יהודים בקיצור ברוך שפטרנו מעונשו של זה
יוסף חיים19.06.14
21
אטיאס חבר קרוב של איל ההון המלייארדר לב לבייב וכעת הוא יעבוד בחברת אפריקה ישראל של לבייב, ככל הנראה הוא יהי סמנכ"ל החברה בישראל כך שמעתי ממקור ראשון אם כי עדיין לא סופי אולי יהיה מנכל ממש אך זה הכיוון, ונאחל לו בהצלחה רק שיפריש מעשר לצדקה
סודי26.06.14
20
כניסתו של הפושע המפורסם יואב בן צור לכהן כחכ בכנסת הלא ידוע לכל דרדק את הסיבה שרשת מעיין החינוך של שס מדממת ותחת מעקב צמוד של האוצר היא אודות מעלליו של הניזכר לעיל כניראה שלפני שבר גאון עוד נשמע בימים הקרובים דרישת שלום מהפרקליטות עליהם רק לאוורר את התיקים בעינינו
מודאג20.06.14
19
להיות ראש ממשלה אבל הוא סירב בגלל אסד
מקור בכיר19.06.14
18
לא שלא הבנו את זה קודם, אבל שוב מתברר שמערכי הכשרות השוני םהם בסך הכל משאבת כספים. עסק. הנה, תראו איך עלה האדון אטיאס: ״והצליח להביא את מערכת הכשרות להישגים כספיים יוצא דופן״. זהו. שום דבר שקשור לכשרות. כסף. רק כסף.
מישהו19.06.14
17
חוץ מפוזה אין על האיש הזה כלום!!! אפס עשיה, משהוא יודע להצביע על מהלך אחד שהוביל לטובת ציבור מצביעו???
אחד שיודע20.06.14
16
אני לא יכול להסתכל בפניו. ברוך שפטרנו, עלוב נפש.
דן20.06.14
15
היום בראיון האנמי של יו"ר ש"ס לתוכנית פילפוליטקה היה דבר מעניין. הראיון היה מלאה ומשעמם ועסק בעיקר במחמאות של היו"ר למראיינים ושל המראיינים ליו"ר (ראיון בנוסח סורי משהו), אולם כאשר אחד המראינים אמר לדרעי כי אטיאס רואה עמצו כמי שחוזר לתפקיד שר במידה וש"ס תחזור לקאולציה, שמע את דרעי מגחך (ניתן לשמוע
מאזין חד19.06.14
14
עקב היותו בצד הנכון והצמדותו ליור הנוכחי כהוראת מרן
טייב20.06.14
13
כך נראה בדץ ביס שרוב הציבור הספרדי באמת לא קונה כי זה לא היה ולא יהיה רציני סתם ביזנס ותו לא
איציק19.06.14
12
למה לנחש? הרי זה שקוף שגם הוא לא הסתדר עם היו"ר. אבל קשה לו להודות בטעותו בכך שתמך בהחזרת היו"ר
שסניק19.06.14
11
הוא הראשון שעשה מהפחה בתיקשורת, רוב החוקים עברו בזמנו (ויושמו בפועל בתקופת כחלון שגרף את הרווחים)
גימלניק19.06.14
10
אני בטוח שהמחליף הורשע בפלילים . אתם תיראו שהמחליף הורשע בעבר בפלילים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם 21.06.14
9
יסתאב במערכת השסי"ת... למעשה היו שלושה חכמים, רבי יעקב יוסף, דוד טל ואריאל אטיאס... זכות אבותם מסייעתם :)
דני20.06.14
8
בהצלחה מאד מאד מחכים לראותך שב
דודו20.06.14
7
סתם נמושה מרוקאי נפוח כמו כולם שאינו מסוגל לקבל מרות מאף אחד בעסק שלי היו לי מרוקאים מאז למדתי לקח לא עוד
מוכר ביצים19.06.14
6
אטיאס זה האיש שחתר כנגד אלי ישי בלי סוף, אטיאס איש בוגד שאין לו הכרת הטוב!! הוא שכח מי עשה אותו!! אטיאס במשרד השיכון רק נכשל ולא הביא שום הישג!! אטיאס הבין שאין לו היום את הרב משה שיגן ויישמור עליו ולא יהיה לו את הכח כמו שנתן לו הרבה משה ולכן נאלץ לעזוב!! כמה שקרים בכתבה, בחיים מרן לא רצה שיהיה יו״ר
מזועזע19.06.14
5
לא לומדים את הלקח מפרשת המרגלים, והעונש שהם קיבלו. לא לומדים את הלקח מפרשת קרח. והעונש שהם קיבלו. מגיב 16 אתה מדבר על הבבא סלי, על הרב משש, על הרב עמר. על הריף. על עמודי העולם כאילו אתה ברמה שלהם. אתה קליפת שום ליד הצדיקים המרוקאים מי אתה שתכתים עדה שלימה של צדיקים.
יוחנן ויצמן23.06.14
4
אדם חסר יושר ומידות בסיסיות. לא מגיע לך לשמש נציג צבור שלנו.
בני20.06.14
3
סתם כל אחד כותב נגד אלי ישי ונגד אריה דרעי למה סתם ללכלך מה גמרתם לומר תהילים למען החטופים אין לכם מה לעשות רק לרכל זה או הוצאת שם רע או אם והיה זה נכון אין בעיה אבל זה עדיין לשון הרע חבל אל תנסו להרוס מה שיש חיבים לראות איך מקדמים את השלום לא לשכוח בכל בית יש מריבות אין הסכמות לפעמים יש קצת מתח א
אריאל20.06.14
2
״את הרשע הזה אני לא יחזיר, הוא רשע״. לשונו של מרן על א״ד כמה חודשיים לפני שהחזירו!!
יוסף19.06.14
1
ומי יודע אם אין איזה חקירה על הגב שלו ? ש"ס היא סגולה לשחיתות ולשוחד לא סתם נקרה ש"ס "הבית של הגנבים"
הבית של הגנבים 19.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

השינוי כבר מורגש: מאות מצטרפים לרייזאפ מדווחים על שינוי לטובה

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

אוירה תורנית וביתית

מענקים ומלגות ייחודיות לתואר שני בחינוך לנשים

כיכר בשיתוף מכללת הרצוג | מקודם
ש

אודות מותג הבשרים 'בשורה'

הפוסק הגר"ע פריד: "מהודר יותר מכל הכשרויות, אברכים יכולים להיות בטוחים"

כיכר בשיתוף בשורה | מקודם
ש

למי שחפץ לשרת מיוזמתו

הכוונה לשירות חרדי משמעותי - צו השעה

כיכר בשיתוף צו השעה | מקודם

צפו בגלריה

סמנכ"ל משרד הרווחה, בביקור בישיבת 'רוממות הלב' בגבעת זאב

חיים רוזנבוים | 19.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

"גזירת שמד, חייבין למסור נפש"

ההיסטוריה חוזרת: כך גדולי ישראל התבטאו בחריפות נגד גיוס תלמידי הישיבות לצבא

ישראל שפירא | 19.05.24

היסטוריה ואקטואליה

מלומד נאצי מעל בקודש ומכר רבבות ספרים של הגאון הליטאי

ישראל שפירא | 19.05.24

כך התקיימה הבקשה | צפו

הנכד ביקש מתנה לאפיקומן והגר"ד לנדו הסכים לחרוג ממנהגו

חנני ברייטקופף | 19.05.24

"בלי ס"ד לא נצליח" • צפו

הגר"מ מאזוז: "אנו מפחדים מביידן ואובמה? להשתחרר מהם"

חנני ברייטקופף | 19.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

"כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו..."

רגע לפני שמירון נסגר - כך נראה ציון הרשב"י מהאוויר • צפו

חזקי שטרן | 19.05.24
ש

תפקיד מאתגר וייחודי

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 19.05.24

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24
ש

לא תכנסו?

פרפומריה רק ב- 10₪ • מהמותג הנמכר ביותר בארץ >>

כיכר בשיתוף סנו | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24