כיכר השבת

עדות מטלטלת

סטודנטית חרדית: "הבנות נופלות וההורים לא יודעים"

מכתבו החריף של הגר"ש כהן נגד לימודי בנות באקדמיה ובמכללות החרדיות, הציף את הבעיות החמורות שישנן באקדמיה • עדות אישית ומטלטלת של סטודנטית חרדית חושפת את שמתרחש בין כותלי האקדמיה: דברי כפירה, זלזול ולעג בתורה ובמשה רבינו ובנות שנהרסות בלי ידיעת ההורים • האזינו (חרדים)

134
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו בסיון | 24.06.14
סטודנטית חרדית: "הבנות נופלות וההורים לא יודעים"
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

•מכתבו החריף של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן, שנחשף ב"כיכר השבת", נגד לימודי בנות באקדמיה ובמכללות החרדיות, עורר סערה והציף את הבעיות החמורות בהן נתקלות בנות באקדמיה.

סטודנטית חרדית, התראיינה הבוקר (שלישי) בעילום שם למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו "קול ברמה", וחשפה בעדות אישית ומטלטלת את מה שמתרחש באמת בתוך המכללות.

"אני מרגישה שמחה מאוד גדולה. אני מרגישה פשוט גאולה", היא אומרת בהתייחסות למכתב שיצא, "הרבה זמן אני חושבת על זה ואני רואה שהיינו צריכים לקום ולצעוק על זה כבר לפני המון זמן, היום הזה הוא פשוט יום גאולה לעם ישראל ולדור הבא שלנו, פשוט גאולה".

"אני אומרת את זה מתוך ניסיון", היא מדגישה, "אני הייתי שם, למדתי שם, במכללה הכי חרדית, והרגעים שעברתי שם - אין לי מילים לתאר את הביזיון הזה, פשוט פסל בהיכל השם, כאדם חרדי אני אומרת את זה".

הסטודנטית ממשיכה ומספרת: "אני הייתי שם תקופה, אני קלטתי מה קורה שם, וקלטתי שאם אני אשאר שם עוד טיפה המצב הרוחני של בסכנה - קמתי ועזבתי את המקום".

"אני אתן דוגמא", היא מספרת, "ישבתי שם יום אחד ובא מרצה שדיבר על תורה, הוא לימד תורה, והוא ישב ונקריא שם איזה פסוק והסביר את משה רבינו, הוא הסביר את משה רבינו בצורה כזו מתיימרת, הוא הסביר אותו בצורה מאוד לועגת ומזלזלת, הוא העז להרים יד במשה רבינו. הוא מרצה שבא ממקום מאוד גדול... הוא פשוט דיבר נגד משה רבינו".

"אני יכולה לאסוף הרבה מאוד בנות שאומרות שיש שם כפירה אין סופית כל היום, ורק אין מה לעשות", טוענת הסטודנטית.

את מכירה בנות שהיו שם ונפלו רוחנית בעקבות התהליך הזה?

"ברור, ברור. גם מדברים על זה. יש בנות שלומדות בסמינרים חרדים, בנות צדיקות וטובות, שהולכות לשם, ויש שם משהו שמקרר את האמבטיה, הן לא מרגישות את זה, לאט לאט אתה רואה את הבחורה באה פחות צנועה מהפעם הקודמת, עד שזה מגיע לגרביים ולא אכנס לפרטים".

בהמשך השיחה, חושפת הסטודנטית החרדית כי חברתה ניגשה לרב מוכר שעומד בראש מכללה בירושלים, וזעקה לו שהיא שומעת כפירה במהלך ההרצאות במכללה, לדבריה הרב ענה לה: "תקשיבי, אני מוכן שסטודנטיות שלי ישמעו הכל, אין לי בעיה עם זה, כל עוד לא אמרו לך להיות ככה, לשמוע אין בעיה".

"אחת המנהלות של המכללות", היא מוסיפה ומספרת, "אני חרדית מבית, נראית דוסית מבית, יש לי חברה לידי גם נראית ממש צדיקה - אבל לא נראית טוב, תמיד שהמנהלת עברה לידה היא לא מסתכלת עליה, 'את לא שווה', 'את לא כמונו', היא לא הייתה אומרת לה אפילו שלום. פעם אחת כל המכללה עשו תמונה ביחד, היא אומרת לה 'את לא בתמונה - צאי החוצה'".

"אני חושבת שההורים לא יודעים מה קורה באמת במכללות" היא אומרת לסיום, "אני חושבת שזו הבעיה הציבורית של כולם".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

תוכן שאסור לפספס
134 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
אני למדתי במכללה החרדית ויצאתי גם עם תואר ראשון במדעי החברה, וגם עם השקפה רוחנית מגובשת וחזקה! אולי צריך בשנות התיכון והישיבות, בנוסף ללימודי מקצועות וקודש, לחזק יותר את האישיות. לתת כלים להתקדם עם הטכנולוגיה בלי להיות מוסתים מכל דבר הבל ששומעים. ולהיות יותר ביקורתיים- מותר לשמוע דעות אחרות של מרצים
פלונית22.12.15
66
הסמינרים דואגים לכיסם ומפעילים כל מיני מניפולציות כדי להיות מונופוליסטים על הציבור החרדי
אהרן25.06.14
65
גם אני לומד במכון לב בירושלים שהוא כביכול מקום המתאים לחרדי ומה שקורה זה קטסטרופה!!! בונים מעונות לנשואים ומדברים על זה שבקרוב בונים בסמוך אלינו את מכללת טל של הבנות. בקיצור, העסק הולך להתערבב. אפילו המקווה של הגברים הפך באחד הימים למקלחת של בנות שנתנו להם להכנס לחדר כושר ומאחר ואין להם איפה להתקלח
דוד25.06.14

הצגת כל התגובות

64
בזמני, היה מרצה שאמר דברי כפירה, כל מיני תאוריות אבולציונליות והעיפו אותו מהמכללה, כן היה מקום לביקורת על דברי המרצים אצל ההנהלה. אבל, וזה אבל גדול, מתוך כיתתי יצאו כמה בנות אח"כ ללמוד תואר שני באוניברסיטה פלונית והתפקרו לגמריי. אני מאמינה שהאקדמיה החרדית אשמה. שטפו להן באקדמיה המרצים עד כמה ההשכלה
מיכל24.06.14
63
שצריך להיבדל מהאוכלוסיה בארץ. לא עובדים, לא משרתים בצבא ומבקשים מאיתנו כל הזמן שנפרנס אותם בתרומות דרך הטלפון.
מזרחניק24.06.14
62
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי הדוק הלומד באקדמיה24.06.14
61
כבר אמרו חכמינו שיפה העניות לישראל חוץ מזה אם לנשים יהיה משרה מכובדת ומהכניסה מה יהיה עם תנועת ש"ס ? מי יהיה מוכנה לעבוד בש"ס חודשים בלי לקבל שכר (מינימום ) ??? צודק המרן החדש ...
חסיד דן סגל 24.06.14
לפני שאתה בא לקנטר. ואחר כך תקרא לעצמך אליבא דהאמת חסיד הסטרא אחרא
איזה אפס25.06.14
60
אלה ׳הבעיות הרוחניות׳ בסמינרים? סליחה, אבל ירדתם מהפסים. ויש לי חדשות לספר לך. העיסוק האובססיבי בצניעות לא מוסיף דבר ליראת שמים של הבנות. רק יוצא אצלן התנגדות ורצון לבעוט. והן צודקות. די, תרדו מהן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהו24.06.14
59
הכל מתפוצץ לנו בפנים
המסביר לצרחן24.06.14
58
לא למדתי שם שום שיעורי קודש, עשיתי תואר מדעי המחשב, עם מרצים אמנם לא דתיים אבל מכבדים ביותר, לא זכור לי אפילו תקרית אחת מול המרצים!!! ממליצה ביותר! מי בכלל הולכת למכללה ללמוד תורה??!! נראה שהדוברת היא בשליחות מנהלי הסמינרים, די למניפולציות של מנהלי הסמינרים, נמאס מהדיקטטורה שלכם, אפשר לומר שזה
יכ15.12.15
57
כשהם יתחתנו הם יהו חייבות לדבר עם גברים כמו רופא ,בוס, בנקאי יאללה תתעוררו
השם הוא המלך!24.06.14
56
ואני יכולה להעיד על מקום לימודיי זה, שלא נתקלתי בו בדברים המתוארים ע"י הסטודנטית. איתי לומדות גם נשים המקפידות על קלה כבחמורה ולאף אחת אין טרוניות.
יעל24.06.14
55
בתור סטודנטית לשעבר, אני מסכימה עם כל מילה. ומי שאומר שזה לא נכון, שיפשפש הוא במעשיו. הלעג, הצחוק, הזילות, שבכל דבר שבקדושה. אתן רק דוגמה קטנה. באחת המבחנים שנבחנו, הגיע בוחנת חיצונית, היא ראתה שאחת הבנות כתבה למעלה במבחן "בס"ד", הבוחנת התריסה בה ואמרה לה: זה מיותר לחלוטין! זו הדרך! זו השיטה! ושאף
סטודנטית לשעבר24.06.14
אם הערה מצד בוחנת חיצונית היא מספיק לערער את החוסן הרוחני שלך, את באמת במצב גרוע! עוד יהיו לך התמודדויות יותר רציניות בחיים, איך תעמדי בהן? המפגש הזה עם השונה הוא בדיוק המקום שמכריח אותך להתחזק ולבנות את עולמך הרוחני בצורה יותר יסודית ולא לברוח מהמציאות.
אמא לסטודנטיות25.06.14
מי שהיהדות לא מספיק מבוססת אצלו יכול להרגיש מאוים. אבל היהודי שבטוח בצדקת דרכו אולי יתעצבן במקרה כזה או אחר אך לא יסטה מדרכו בגלל אמירה של מרצה. בטח עם המטרה היא לפרנס את ביתו
יעקב24.06.14
את תפגשי אותם בכל צומת בחייך במקומות עבודה ומגורים.. תלמדי לדבר! פשוט היית אומרת לה: תודה, ואני אחליט מה מיותר ומה לא.. זו הבחינה שלי! בצורה מכובדת, לא בריב, בצורה בוגרת! מבטיחה לך היא תסתום תפה ותלך ובאיזשהו מקום תעריך אותך שאת לא לפלפית ויודעת לענות מנסיון במקום העבודה שלי זה אותו דבר הם בכל מקום
שרית26.06.14
54
אני למדתי שם ולא מבין על מה היא מדברת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתוש24.06.14
53
כאמא מהמגזר החרדי שבנותיה למדו ועוד ילמדו ואחת שכבר קיבלה תואר מאחת המכללות הידועות אני רוצה להבהיר ,בנות שיוצאות עם השקפות מאד תמימות מסמינרים שאסור לשאול שאלות אין להם את הכלים ללמוד בכאלה מקומות . במכללות הנ"ל מכניסים מרצים שרגישים לציבור החרדי . הם באים ללמד !ויש פה ושם אימרות אך לא בכוונה ואפ
תהילה24.06.14
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אותו מאבא שבשמיים24.06.14
אל תישן בעמידה. גם רבינו דיבר על חלישויות.את הלב צריך תמיד ללבב.ולהתחיל התחלה חדשה.ולדבר הרבה אמונה.התבודדות. רבינו הזהיר בלי סוף משמיעת דיבורי כפירה.כך שבהחלט זה יכול להזיק גם לחסיד ברסלב.נא להזהר. ולא להתיימר.
ברסלבית24.06.14
אמונה והתבודדות, שיחת חברים, ולב לבורא עולם. הכל שם פלפול ובלבול, וגם על זה דיבר רבינו. עם ה' צריך ללכת באמונה ותמימות, לא טיפשות. אם מרצה כופר תלך ותתלונן עליו, עד שיעיפו אותו.
דודי14.12.15
51
האם הבעיה רק במרצים באוירה ובתכנים או שבכלל יש בעיה לאשה נשואה לשהות אחרי הלימודים הגבוהים בחברת גברים? האם זו מטרת היהדות שנשים תהיינה ברחובות? או בביתן עם ילדיהן.
משה25.06.14
50
למדתי במכללה חרדית לא היה בה שיעור תורה אחד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עעע24.06.14
49
וגוזרים על כולנו עוני
יעקב24.06.14
48
איפה האמונה בפרנסה משמיים איפה אם הבנות לא ילכו לאקדמיה ואם הגברים יירכשו תואר נמות כולנו ברעב ועולם התורה יתמוטט אם באמת כך הדברים אז באמת כדאי שהעולם החרדי הזה יתמוטט ואני אומר זאת בתור חרדי כי אנו לא מוכנים למסור נפש עד הסוף כמו בדורות הקודמים אז מה נשאר לנו כבר רק מסירות נפש את התורה וה
אמונה בלי ...24.06.14
47
אני סטודנטית במכללה חרדית מאוד יש לנו מרצים מכל הסוגים, חרדים, דתיים וחילונים. המרצים מכבדים מאוד ואף אחד לא מדבר בכלל על נושא הדת,להפך ישנה פתיחות מצדם לשמוע. אני מעוניינת לדעת איפה זו שבכתה למדה.
אחת24.06.14
עם הזמן החוש מתכהה ואין אפילו בעיה לשמוע ולהחבר ולהתחכך וכו' זה הטבע ובדיוק זה הבעיה
מאיר25.06.14
למדתי במרכז החרדי להכשרה מקצועית ולא היה דברים כאלה. רוב המרצים שלי לא היו חרדים, אבל כבדו ואף פעם לא אמרו שום דבר נגד הדת.
חוה24.06.14
46
שלום כהן........ אתם שרוממות מרן זצ"ל בגרונכם... הרי מרן זצ"ל היה המון פעמים "במכללה החרדית" ועודד וברך את הלומדות שם. אלא מה, כעת האינטרס השתנו והם לתקוף את ביתו של מרן הרבנית עדינה בר שלום.
ספרדי24.06.14
כמו שלא העזת לקרוא לרב עובדיה יוסף, "עובדיה" אל תעז לקרוא לגאון הרב שלום כהם "שלום כהן" "הזהר בגחלתן של צדיקים" חוצפן!
ספרדי טהור24.06.14
לא חושבת שהוא ניסה לדבר נגד הרב.. כי הרב צדיק! וחלילה לנו מלהמרות פיו! הענין פה שזה לא הוא, זה עסקנים .. שרצון ה' זה לא הצד החזק אצלם!
עדי26.06.14
45
איך הורסים את הדבר הכי קדוש בעולם - בנות ישראל הקדושות והצנועות.... ודוחפים לה לראש כל מיני שטויות...
חילוני לשעבר16.12.15
44
מה נסגר אתכם? אני בחורה דתית, לומדת באוניברסיטה, לאחרונה לפני ששר החינוך דיבר על אבולוציה, אצלנו בקורס למדנו זאת. אז מה??? הם יגידו מה שהם רוצים, צריך להבדיל בין תיאוריות לבין מדע, צריך לדעת את זה ולהניח את זה בצד. לנו יש אמונה שבורא העולם ברא את העולם, כל השאר לא מעניין. אם המרצה דיבר לא יפה או בזי
דבי25.06.14
מרצים מזלזלים בסטודנטים, המכללות והאוניברסיטאות לא מעיפים אותם מהר. במכללה חרדית מלמד מרצה דת בלי כיפה ????? אבסורד שאין כדוגמתו. לא יעלה על הדעת. חובה מרצים חרדים למוסדות חרדים, נקודה !!!
לוחם החופש14.12.15
זה לא משנה אם את מקשיבה ויודעת שזה לא קשור אליך הבולציה או כל מיני אבל מה שברור שדברי כפירה גם אם לא רוצים לקבל אותם עצם השמיעה שלהם מכניסה כפירה בתקווה להבנה
יוסי20.12.15
43
כל הכבוד על יושר הליבה ! המרצה מדבר בדיוק כמו: ->>> שהחופשי כאן -> בתגובות מנהל את תעמולתו !
כל הכבוד לך !24.06.14
42
ברגע שעוברים את גיל 18 ואין מסגרת צמודה עומדים בנסיונות ראוי שבתי הספר יכינו בסיס טוב לבנות כי היציאה לחיים לאף אחת לא קלה מה שלא קיבלו ביסודי ובתיכון המכללות הדתיות לא ישלימו במיוחד את היראת שמיים אם הבסיס מעורער יש נפילות
תמי16.12.15
41
אם תעשו שנתיים שרות לאומי , תהיו בוגרות יותר להתמודד עם העולם האמתי שם בחוץ. אתם מגדלים דור של בורים. ואחר כך מייללים שלא מקבלים בנות ספרדיות למכללות אשכנזיות. אתם חופרים את הבור של עצמכם. חבל. אני כותבת בכאב, לא חבל ?
חרדית ועובדת25.06.14
שנתיים שירות לאומי, תעשו שם הכל. שם תתלמדו איך בדיוק עושים את זה... תשברו את הבושה... תפקירו את גופכם... ואח"כ יהיה לכם קל להתנהל בעולם האמתי שם בחוץ. אכן חינוך לתפארת. חרדית ועובדת עבודה זרה! עכשיו את מתחילה להבין למה לא מקבלים אתכם לסמינרים שלנו?
מכיר מקרוב29.06.14
40
כל הכבוד לך !
יפה24.06.14
39
אני למדתי בסמינר מצוין ואח"כ הלכתי למכללה חרדית, בהתחלה חשבתי שחבל שלא הלכתי מיד ללמוד כי חבל על השנתיים ש"בזבזתי" בסמינר- היום שנה אח"כ אני רוצה להבהיר משהו שרק מי שלומדת שם ויש לה את הרגישות לדברים שבקדושה תבין : נכון שהמרצים והמרצות מכבדים אבל הקרירות שם זועקת , קרה לא פעם שהמרצים הוציאו דברים של
מוריה24.06.14
38
בסמינר מביאים רבנים ומרצים לבנות כאילו שחסר מרצות ורבניות... משום מה דווקא בציבור שלנו יש מנהלים למסגרות של בנות במקום מנהלות... ואתם רוצים שבמכללות יקפידו יותר...?
חדשניקית לשעבר.24.06.14
לאישה אסור לנהל.
דודי14.12.15
הבעיה היא התוכן! מה שלא ברור לי זה איך מרצה חילוני בא ומלמד תורה? מי נותן לו את האפשרות הזו???? למה את לא קמת והתקוממת?? בשביל מה יש לך פה? יאלה תתחילו לדבר! תתחילו לפתוח תפה!
שרי26.06.14
37
וביערת הרע תורה מביאה לידי זהירות ורק תורה שאר הדברים צריך להיזהר ולישמור על הילדים שלנו כי הרחוב נכנס אצלינו מהדלת האחורית
גרוזיני24.06.14
36
כאחת שלמדה במשך ארבע שנים במכללה חרדית הנותנת חסות לתארים אונברסיטאים אני מבינה ממש. העולם החילוני צמא לכל דבר נגד החרדים ויש לא מעט מרצים או מרצות אשר רוצות מחקרים שיוציאו את הפסולת החרדית החוצה ואכן יש לא מעט בנות שבטיפשוטן הרבה עושות מחקרים כגון מדוע באוכלוסיה החרדית לא עושים בדיקות סקר בהיריון,
דוקטורנטית דוסי24.06.14
35
"הוא הסביר את משה רבינו בצורה כזו מתיימרת, הוא הסביר אותו בצורה מאוד לועגת ומזלזלת, הוא העז להרים יד במשה רבינו. הוא מרצה שבא ממקום מאוד גדול... הוא פשוט דיבר נגד משה רבינו". מה זה "בצורה מתיימרת"? מה זה הרים יד במשה רבינו? מה בדיוק עשה או אמר? איפה זה או מה זה "מקום גדול"? מה פירוש "דיבר נגד משה רב
קורא הדורות15.12.15
מדבריך מובן שאתה בז לאנשים בגלל דיבורם אז אענה לך בשפתיך אפס וכלומניק תמשיך ללמוד אוליי יום אחד תתפקח
יוני15.12.15
34
האים אדם בר דעת כל שהוא חשב אי-פעם שיכול להיות אחרת ? -> זה בלתי אפשרי - אקדמיה של אנשים: כופרים ! זדונים ! וריקים-מתוכן ! = בקיצור רב בדיוק רב זה כמו שהחזון-איש זצ"ל הבהיר לבן-גוריון !
חיים24.06.14
33
אני סטודנטית באוניברסיטה חילונית אבל בקבוצת לימוד חרדית והמרצים כמובן חילונים לגמרי והם מאוד מכבדים!! לנישות האלה של דת הם לא נכנסים בכלל! הכל תלוי בבחורה,מישהי שמחפשת ללמוד יודעת איך להתמודד ומי שבאה להתחבר אליהם באמת מדרדרת...
חני24.06.14
32
אין מה לעשות, הגיע הזמן שכל הגזע האנושי ילמד לחשוב לבד ובצורה ביקורתית. תמו להם הזמנים שאנשים יכלו לנצל אחד את השני בגלל תמימות ואימון באחר. זה עצוב שאין אמונה בבני עמינו, אבל לפחות אפשר להתפקח בזכות אינפורמציה שהנה חופשית וגלויה לכל ללא סינונים וצינזורה כלל ועיקר.
משה מיודעינו24.06.14
31
אי אפשר לדרוש משנשים לפרנס בלי תואר. אצל הספרדים רוב הגברים עוהדים אז אולי עדיף שהנשים תשארנה בבית
עמנואל24.06.14
30
תורת ה' תמימה משיבת נפש עדות ה' נאמנה מחכימת פתי ! הפתי=חופשי הכופר אשר כאן בתגובות -> חושב שהוא גם חכם ומשנה את שמו בכל תגובה -> המלכלך כאן בכל כוחו ! יום - יום ! ליהודי השומר תורה ומצוות -> פשוט הוא קורה לא קנאי !
ה24.06.14
29
איך בדיוק יפרנסו בית של תורה? אין מספיק משרות הוראה או מקומות חרדים, היום בשוק תואר ראשון זה בסיס, מי שאומר אחרת לא מבין מה קורה.
גם סטודנטית24.06.14
28
בסוף נחשוב שעוני זה לא מגזרות של לפיד אלה דזרות דרעי
יעקב24.06.14
27
ואז תהיו רעבים לקצבאות ורק אנחנו נדאג לכם לקצבאות. או שלא ואז תבכו ותאשימו את יאיר לפיד
עסקנים קטנים24.06.14
26
קשה לדעת אם זו רק ההתרשמות שלה
אריק111224.06.14
25
פה מדובר ב*מכללה* , האם הרב שלום כהן התכוון גם ללימודים בסמינרים חרדיים שמכניסים לימודים כמו מחשבים אדריכלות וכו.. ?? כי הרי שם ברור שהמרצים כולם דתיים או חרדים כולל שיעורי השקפה יהודית נכונה וכו..
אניי24.06.14
הוא התכוון לכל המכללות שהמשפחות החרדיות הטובות מעולם לא שלחו לשם כי הבינו מיד שזה הולך להיות חממה לחילון הבנות שלנו איך זה שאנו מכורים את הבנות שלנו האם זה האימהות שאנו מאחלים לילדים שלנו ?
מאיר24.06.14
24
רק זעקה לקרוע את השמיים
שלום25.06.14
23
וזה בכלל לא נכון מאד מקפידים על הרמה הרוחנית ויש פיקוח על המרצים
ללי24.06.14
22
גם אני למדתי במכללה החרדית, היו סטודנטיות חרדיות! שנכנסו לאתרים פרוצים
סטודנטית חרדית24.06.14
21
אני גם למדתי רק קורסים קצרים במכללה הכי חרדית שיש, אני לא יכול להגיד את זה על כל המרצים החילוניים, אבל יש כאלה מרצים [חלק ניכר מאוד] שבפיהם מלא כפירה ואפיקורסות..., אני לא יודע אם בכוונה משחילים את זה בתוך ההרצאה או מדברים בטבעיות... וזה לגברים שבכל זאת מפחדים שיש כמה משתתפים קיצוניים... וקל וחומר
יצחק24.06.14
אם יש כאלה באמת זה לא המקום בשבילם! אבל יש הרבה שמכבדים ונזהרים בדיבורם, מנסיון! וגם אם ההנהלה לא תתיחס, אתם כקבוצה תעשו על המרצה חרם, אל תכנסו לשיעורים ההנהלה תקלוט את הענין מהר מאד ותעיף אותו!
שרית26.06.14
20
צריך לשפר את המצב
אלי24.06.14
19
הם מ-פ-ח-ד-י-ם!
klozone24.06.14
18
מדברת לעניין בטוב טעם ועם הרבה שכל.. בהצלחה בדרכך החדשה...
שיר30.06.14
17
סליחה ,אבל אם שמעתם את כל הכתבה , שאל אותה המרועיין מה ההורים שלה אומרים ,היא עונה ההורים לא מבינים . בת שאין לה תמיכה מכל הכיוונים אם ברוחניות אם בהשקפות זה אומר דרשיני על הבת ולא על המכללה ושתפסיק להתבכיין ולהשמיץ,המכללות זה ברכה בדורינו, נכון שצריך לתת את הכלים ללכת לשם והגיע הזמן שהסמנרים יעשו
תהילה24.06.14
16
מדובר בעניין מורכב מאוד. אמנם מכתחילה היה עדיף שנשות ישראל תשבנה בבית ותתמסרנה לגידול ילדיהם ותהיינה זמינות לכל ילד חולה או מוטרד בכל שעה כי אין מי שיעשה זאת במקום האמא. אך במציאות נשים נאלצות להתפרנס ולפרנס והתואר הוא פקטור משמעותי מאוד הן לגבי המשכורת והן לגבי הסיכוי להתקבל לעבודה ולהתקדם בעבודה.
אמא וסבתא אוהבת24.06.14
ההסבר למשפט זה הוא שמכיוון שהאישה היהודית היא בת מלך, ולא סתם מלך, אלא בתו של מלך מלכי המלכים, יש לה לשמור על צניעותה, כמו שיש לאדם תכשיט יקר מאוד – הוא איננו מביא אותו לכל מקום ומראה אותו לכל אחד, אלא נזהר עימו ונותן לו מקום מכובד בביתו, כך גם בת ישראל, אל לה להחצין עצמה , אלא להיות צנועה.
מ24.06.14
זה שצריך פרנסה לא אומר שמותר להתקלקל וזה התהליך שזה גורר ושהבעל ילך לעבוד אם האשה חוזרת מקולקלת
יוסי25.06.14
רק עורכת דין חרדית יכולה להתבטא ככה! כמה חורבן הן גורמות למשפחות!
שמעון24.06.14
תגובה לשמעון ולכל הקוראים: אינני עו"ד. אך זה בדיוק העניין. מבחינת הנתונים האינטלקטואלים שלי יכולתי להיות עו"ד ויכולתי לדאוג לזכיותי ולזכויות ילדי ולנכדי היטב, לו הייתי לומדת משפטים לפני שנישאתי. אך הייתי בחורה נאה וחסודה וכאשר ללא אחריות כלשהי, הבחור שהפך לבעלי הסיק שאני מעוניינת להינשא לו, למרות שב
אמא וסבתא אוהבת24.06.14
רק מרוקאים יכולים להתבטא ככה! כמה חורבן הן גרמו למשפחות!
אשכנזיה 24.06.14
אני מאוד מעריך את הנשים, עם תעודת גננת או מורה ועובדות לרווחת המשפחה. חרדי זה אחד שצריך ללמוד אמונה ולעבוד על עצמו באמונה. היום כולם מחפשים פלפול וקשקוש, עם הרבה גאווה וחבל. אישה צריכה גבר עם אמונה שיכבד אותה, וכאלה לא תמצאי בישיבות של פלפולים וגאווה. את אישה כשרה ואשרייך, דבר אחד תדעי ה' נמצא עם הכ
דודי14.12.15
15
ברגע שאדם שכל חייו חי בגטו החרדי מגלה שיטות חדשות לחשוב, עובדות חדשות שלא ידע, דרכי הסקת מסקנות חדשה הרי שהוא כאדם שחשב שהוא עיוור ולפתע רק הסירו ממנו את הצעיף. כך הצעירים החרדיים שמעלימים מהם את המדע ואת הידע המדעי והם כסומים עד שבטעות הם עולים על האמת מסקנה - אסור ללמוד דבר שנוצר מחוץ לעולם
משה כרם24.06.14
14
מה היא חושבת?... סתם העלו תלמידה אקראית?... אל תהיו טיפשים.
המנסה24.06.14
13
כנראה שזו איזו בת של מנהל סמינר שמדברת ב"שליחות".כי גם המכללות ה"רדודות" מכניסות קודש ברמה גבוה עם טובי הרבנים. אין אף מכללה חרדית שתביא מרצה לשיעורי קודש שידבר ככה. המכללות מקבלות ים של כסףצ מהמל"ג והם מחפשות להביא את הציבור החרדי כך שהסיפור הזה נשמע מצוץ "בשליחות מאחד מנהלי הסמינרים". אם המתראיינת
ירושלמית24.06.14
12
גם בקורסים חרדים ישנם מרצים אין אפוטרופוס לעריות...
אסתר24.06.14
11
שטויות במיץ, אני גם סטודנטית במקום חרדי! מעניין אותי מה היא למדה שככה מרצה חילוני מלמד תורה?? המרצים אצלנו לימדו רק מקצועות חול, מה קשור מקצועות קודש? בכלל לא נכנסים לזה...
גם סטודנטית24.06.14
10
כנראה הסמינרים ראו ירידה בהכנסות אז מלכלכים על האקדמיה... כ"כ הרבה מכללות וקבוצות חרדיות לאקדמיה יש היום בשוק כל זה מאיים על הסמינרים הסחטנים שמוציאים את הבנות עם תעודת מה"ט שלא שווה אגורה ועוד לוקחים פי 2 שכ"ל!! אסור לבנות ללמוד בסמינרים!!! שיכניסו לסמינרים אקדמיה ברוח חרדית של סמינר ויורידו את שכ
רחלי24.06.14
9
כאמא לבת שיצאה מסמינר בית יעקב ומסיימת כעת תואר ראשון אני חייבת לציין שגם מנהלת הסמינר אמרה לי שהלוואי שהבנות בסמינר היו נראות ומתנהגות כמוה בושה וחרפה איך חברותיה שנשארו ללימוד בסמינר כתה יג יד נראות והיכן הם מסתובבות ועם מי הן מבלות עצוב מה שקורה היום בסמינר הכל תלוי בבית ובאישיות של הבת
ראשל24.06.14
מסכימה איתך הכל תלוי בבת כל מקרה לגופו!!!!!
סתם24.06.14
8
הימנעי מלשון הרע! את רואה שאת מתדרדרת? תאזרי כוחות ולכי משם ועל הדרך תאספי את חברותיך. אמונה טמונה באדם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן24.06.14
7
מעולה..בסוף מה שיהיה הוא שהאשכנזיות יעבדו בהייטק בתפקידי תכנות וQA והספרדיות....ישארו ספרדיות זה לא מה שהרב עובדיה זכר צדיק לברכה רצה!!!
שחורי24.06.14
6
לא מתאים לך להאמין לכל כתבה ....
מיכל24.06.14
5
מי שרוצה לצאת יוצא ומי שרוצה להשאר נשאר ומי שרוצה להתחזק מתחזק. אל תאשימו את האחר אלא רק את עצמיכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטויות במיץ עמבה בשם העדה הספרדית24.06.14
4
אני מבקשת מכל אלו שמדברים נגד זאת שדיברה ברדיו לבקש ממכללת "נוות ישראל" את העבודות על התנ"ך תסמרנה האזנים ממה שכתוב שם,לדוגמא"התורה מתארת שיחה דמיונית בין משה רבנו להקב"ה במעשה הסנה" מכל העבודות משתמע כאילו סיפור התנ"ך זה סיפור מתח מענין ןתו לא, והכל נכתב ע"י מרצה מזרחניק שמרצה כל השנה,יש לי חברה שע
קוראת קבוע14.12.15
3
יש לנו ביישוב עיר של תורה זוג עוכרי דין בוגרים של מכללה ידועה... לשמוע את האישה איך שמדברת בזלזול על דיינים בבית הדין - אוי לאוזניים שכך שומעות ועוד מסיתה נשים נגד בעליהן ועבדה בארגון ידוע שהולך נגד גדולי ישראל ושמנהליו כופרים שבכופרים. וכבר פירקה כמה משפחות ועוד ידה לא קצרה... ה' ירחם! והתפוח לא נו
תושב היישוב24.06.14
זה לא קשור למקום שהיא למדה בו, היא יכלה ללמוד בכל מקום אחר ולצאת ככה
מה הקשר24.06.14
מה שאת אומרת זה שאסור להגיד על משהו שהוא רע את האמת. אם הדיינים אכן מתנהגים בצורה שמחללת שם שמים אז לא לדבר??צאו מהבועה שלכם - אלוקים אמר : חגיכם ומועדיכם שנאה נפשי - הדרך שבה אתם חושבים שאני אוהב את המועד שלי, את הדרך הזו אני שונא - כי אתם לא עושים אותה נכון.
דבי25.06.14
2
אם הבעלים היו המפרנסים, שערות נשותיהם היו מלבינות בביתן, ולא היו מתקלקלות במכללה.כל כך ברור, אלא שהשוחד מעוור עיני חכמים, ומה ששפחה רואה בבית אדונה, אין הרבנים רואים.
דן סגל24.06.14
1
הבנות האלה פשוט נהיות חילוניות הם אפילו לא מרגישות בכך אנחנו מזיזים את הציבור שלנו בלי להשים לב, העיקר שיהיה בית של תורה מה זה השטויות האלה עד לאן עוד נידרדר
יוסי24.06.14
עם בנות ממכללות בידוק מהסיבה הזאת!!!
לירן24.06.14
איך בחורה שכזאת בהיותה אימא תחנך את ילדיה אחרי מה שהכניסו לה שם בראש דברי הבל וכפירה ????!
וזה בדיוק כך ! 24.06.14
זה מציאות שלא ניתן להכחיש אותה זה גם הבעיה במקומות עבודה חילוניים השסיביבה מאוד משפיעה על האדם ופרט אם זה מישהו שנמצא "מעליך" אם זה מרצה ואם זה בוס וכשהוא מלגלג על משה רבינו מקרר!! אשר קרך בדרך
מאיר24.06.14
לחזור לגטו כן, מבובן החיובי של המילה כשבכל העולם רוצחים ועושים את כל המעשים הכי שפלים אנחנו צריכים להתכנס לתוך עצמינו לא לצאת לעולם הגדול.
מאיה24.06.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24