כיכר השבת

קבוצת אברכים חרדים התנדבה להלחם בחזית: "לא מפחדים למות - זו מלחמת מצווה"

קבוצת אברכים החלה בקמפיין היסטורי חסר תקדים המציע אפשרות לאברכים חרדים להתנדב למילואים ולשרת בחזית. בראיון ראשון ל'כיכר' הם אומרים: "זו מלחמת מצווה" (בארץ)

177
ניסים בן חיים | כיכר השבת | ד' באב | 31.07.14
קבוצת אברכים חרדים התנדבה להלחם בחזית: "לא מפחדים למות - זו מלחמת מצווה"
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אברכים בחזית: קמפיין פורץ גבולות שעדיין לא נראה כמוהו במגזר החרדי מציע אפשרות לאברכים יושבי בית המדרש לצאת ולהתגייס לחזית ולהלחם יחד עם חיילי צבא הגנה לישראל.

מאחורי הקמפיין עומדת קבוצה של עשרות אברכים הרוצים להישאר בעילום שם. כרגע הם לא מוכנים לדבר על המהלך שכבר מכה גלים ומעורר תגובות. "אנחנו רוצים לדבר אחרי שנתחיל במעשים בבחינת אמור מעט ועשה הרבה. אחרי שנתגייס למילואים ונבצע תפקידים בשטח נשמח לדבר'", הם אומרים.

י., מי שמייצג את קבוצת האברכים כלפי התקשורת, רוצה להישאר גם הוא בעילום שם, ובשיחה ראשונה עם 'כיכר השבת' הוא אומר: "אני אדם חרדי, עשיתי צבא ומילואים אך אני לא מעוניין להיחשף, וודאי לא בשלב הזה".

לדברי י. אין שום בעיה לאברך שקיבל פטור מהצבא לבוא להתנדב ואפילו לשרת כלוחם בחזית. "יש יזמות קיימות של התנדבות למילואים, 'התקווה' בקו התפר ועוד, יש יחידות כאלו וזה מושג נפוץ. אפילו מתנדבים מחו"ל שאין עליהם חובת גיוס יכולים להתנדב, למה שלא תהיה יוזמת התנדבות גם של אברכים?!".

האם זה נכון ליצור יוזמה שכזו, הקוראת לאברכים לצאת ולהלחם דווקא בימים בהם עננת הגיוס מרחפת מעל 'בני הישיבות'?

י. עונה בנחרצות כי אינו רואה שום קשר בין גיוס בני ישיבות חרדים צעירים, לבין יוזמת האברכים. "אנחנו מבדילים את זה לחלוטין מחוק הגיוס, הדיון הזה לא צריך לעצור אותנו מהתנדבות, זה לא צריך לפסול את ההתנדבות. כמו שמתנדבים לזק"א וארגוני ההצלה, אנחנו לא רואים שום סיבה שלא להתגייס ולהתנדב לצה"ל.

"גיוס בני ישיבות צעירים הוא בעיה קשה שצריכה לעמוד לפתחם של גדולי ישראל, הם ורק הם צריכים להכריע בסוגיה כזו, אך אין דינם של אברכים מבוגרים ויציבים מבחינה רוחנית כדין בן ישיבה צעיר שהצבא יכול לעשות שמות ברוחניותו. יש גם הבדל עצום בין גיוס לצבא לתקופת שירות ארוכה לבין התנדבות במצבי חירום לתקופות קצרות".

אתה קורא לאברכים שיושבים ולומדים לבטל תורה, לעזוב את הכל ולהתגייס לצבא. אלו לא מתנדבי הצלה שגם כך אינם מחובשי ספסלי בית המדרש, שאלנו.

"אין כאן ביטול תורה, המתנדבים למילואים עושים רק 12 ימי מילואים בשנה והתנדבות יכולה להיות רק בבין הזמנים. בהתנדבות לצבא אנחנו רואים ערך כשזו מלחמת מצווה, אנחנו רוצים קבוצה איכותית ולא כאלו שאין להם מה לעשות, אבל גם אברכים איכותיים לא תמיד יושבים ולומדים 24 שעות בבין הזמנים, זהו זמן נכון לאפשר להם לנצל את ההזדמנות לקיים מצווה חשובה כזו. כמובן יש גם אנשים שלא לומדים גם להם אנו קוראים".

מה עם הבעיות ההלכתיות שנובעות מעצם השירות הצבאי?

"אנחנו נוודא שבמסגרת הזו תישמר ההלכה ונעמוד על קוצו של יו"ד. תהיה קבוצת אימונים נפרדת, אנחנו נדאג כי הסביבה תהיה כזו שיתאפשר לשמור בה על כל הערכים שלנו. במסגרת ההתאמה, יתאפשר גם לימוד תורה בזמן המילואים".

יש רבנים שעומדים מאחורי היוזמה?

"לא. זו קבוצה של אברכים שהתארגנו, מכל הגוונים והסוגים של החברה החרדית, יש ליטאים, ספרדים וחסידים".

"דם האברכים אינו אדום יותר מדם החיילים"

כששומעים על יוזמה המציעה אפשרות לאברכי הכולל להתגייס ולצאת מהחממה שמספק בית המדרש אל החזית, אי אפשר שלא לתהות האם אותם בני ישיבות מבינים את המשמעות של ההתגייסות שלהם לצאת למלחמה. האם הם ובני משפחותיהם הבינו היטב את סכנת החיים ואת האפשרות שכמה מהקבוצה האידאליסטית הזו יפלו בקרב.

אך גם כאן, טוען י. שרוח האברכים איתנה. "לכל האברכים הללו יש משפחה וילדים, אלו לא נערים בני שמונה עשרה שהתגייסו והם מבינים את ההשלכות".

"צריך להבין", הוא מוסיף, "האברכים הללו לא התגייסו לצבא כשהיו צעירים, בגלל אמונתם באידאולוגיה החרדית והבעייתיות של בני ישיבות צעירים להתגייס. הם לא השתמטו מגיוס בגלל שהם מפחדים למות בקרב, או בגלל שהם חוששים ממלחמה".

"שים לב, יש המוני נערים חרדים שלא היו חוששים ללכת לצבא אלמלא אמונתם בלימוד התורה כערך עליון. כלומר הסיבה היא לחלוטין אידאולוגית, וכעת האידאולוגיה החרדית כפי שאנחנו מבינים אותה, לא עומדת בהתנגדות עם התנדבות לזמן מוגבל למלחמת מצווה. בגיוס בני ישיבות צעירים עומדת על הפרק שאלת הצבא כדרך חיים. מה שאין כן באברך מבוגר ומיושב שדרכו ברורה ונהירה לו והוא יוצא לקיים מצווה חשובה לזמן מוגבל. מצווה שלאחריה הוא חוזר בכוחות ועוצמות רוחניות חדשות אל דף הגמרא", הוא מסביר.

לדבריו, "לא כל האברכים בקבוצה מוכנים לצאת כרגע לשדה הקרב, יש שרוצים להתנדב למשימות ביטחון שוטפות, אך חלקם הגדול מוכן להיכנס לאזורי לחימה לסכן את חייו ולמות בקרב. אני שומע מהם בצורה ברורה את אמרת חז"ל 'מאי חזית דדמא דידך סומק טפי", ובמילים פשוטות - הם שואלים את עצמם מדוע דמנו אדום יותר מדם החיילים בשדה הקרב?!".

תוכן שאסור לפספס
177 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
84
שעד היום הייתם בחזית ולכן טוב שעזבתם את בית המדרש, ומי שלא מבין את זה הוא ספק כופר כידוע.
ר.ס04.08.14
83
אחי החרדים. הגיע הזמן להתגייס.
יהודי01.08.14
82
אין לנו שום קשר למלחמה הזאת. הבריסקער רב אמר בקום המדינה "אנחנו לא רצינו מדינה, אתם רוצים מדינה? תילחמו עליה אתם" כמובן שאנחנו מצטערים וכואבים שדם יהודי נשפך, אבל אנו שאמונים על "אם בחוקותי תלכו" יודעים שרק המשך ההקפדה על לימוד התורה וקיום המצוות יציל אותנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
נורמלי01.08.14

הצגת כל התגובות

81
ממש שומרים עלינו. גועל נפש להקיא מהם.
פנוביצר31.07.14
80
ודעת גדולי הדור !!! אנשים מה קורה איתכם??????
os31.07.14
79
זו יוזמה ברוכה והלוואי שתתפוס יש יוזמות שיכולות להצליח רק עם קביעת עובדות בשטח , טוב עושים המארגנים ששומרים על חיסיון . הם עושים את מה שרבים מרגישים שצריך ונכון וראוי לעשות
קובי31.07.14
78
לוחם צריך לעבור טירונות, הכשרה חיילית ואימונים. איך יגיעו ישר לשירות בלי כל אלו?
יואב31.07.14
77
שאין שום רב או גדול בישראל שעומד מאחוריהם
יחוס31.07.14
76
לדעתי אין כאן בעיה של ביטול תורה. נכון שיש מדרג בין המצוות והמצווה הכי חשובה היא מצוות לימוד התורה, אבל יש לי כמה נקודות בנושא: לימוד התורה כערך עליון הוא שינוי שנוצר מהפלג הפרושי של היהדות אותו אנו ממשיכים עכשיו. אותו פלג פרושי גם לא עמד בראש מדינה אלא בראש קהילות יהדות בעולם. עיקר המטרה שלהם היתה
יהודי טוב31.07.14
75
כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה !
קוֹל קוֹרֵא 04.08.14
אגרויסער תלמיד חוכהם
בן ציון06.08.14
74
מה לא הבנתם?! הם רוצים לתרום למדינה! סוף סוף...אנחנו צריכים אתכם! תודה!!
מישהי01.08.14
73
הרבה לא לומדים ולכן חייבים להתגייס.
יששכרר01.08.14
72
נחמיה שטרסלר הרי רצה לראות דם חרדי [שב"ה עד עתה לא היה] אז לך תדע אם הוא לא שלח אותם כדי לזכות לראות "דם חרדי"... כל הכבוד לאותם "חרדים"... ככה אתם עושים נחת רוח גדולה לנחמיה שטרסלר! אשריכם!
שטרסלר נחמיה31.07.14
71
הנזק שהם גורמים לחרדים לדבר השם הוא גרוע יותצר מהנזק שהחמאס עלול לגרום לעם ישראל. אם חשקה נפשם של המתקראים בשם גזול של "אברכים" שישובו מהיכן שהם באו!
וינטר31.07.14
70
"גם בשעת מלחמה צריך לדעת לא להתחבר לרשעים" כך אמר מרן הגאון הצדיק הגרי"י קלמנוביץ שליט"א, מבני ברק, "המלחמה האמיתית היום היא נגד "הערב רב ועמלק של השלטון והצבא" "גם היום יש להזהר מלהתחבר לרשעים", כך מתריע מרן הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט"א. מאות אברכים ובחורי ישיבות השתתפו אמש (שלי
בכלל לא31.07.14
69
עם כל הכבוד מה שהם עושים ואני מתפלל עליהם מקום של יהודי חרדי לא בצבא אנחנו לא רוצים לראות הציבור החרדי על גבול שמירת המצוות
משה31.07.14
משתמטים . רק באמת 50 אחוז מבני הישיבות באמת לומדים השאר בטלנים מחממי כיסאות מעשנים והולכים וצופים במונדיאל ובמשחקי כדור רגל . פחדנים שמוצאים תירוץ למה לא להתגייס לצבא ולהלחם במחבלים . מנסים לחסוך את חייכם לטובת החיילים הפראיירים שמוכנים למסור את נפשם למען בטלנים טוקבקיסטים במקום לשבת וללמוד .
יהודה 31.07.14
68
שבאמת אין שום סתירה בין לימוד תורה אמיתי ומעמיק לבין שירות צבאי אמנם מדוד אבל מסור
יוסף31.07.14
"גיוס בני ישיבות צעירים הוא בעיה קשה שצריכה לעמוד לפתחם של גדולי ישראל, הם ורק הם צריכים להכריע בסוגיה כזו, אך אין דינם של אברכים מבוגרים ויציבים מבחינה רוחנית כדין בן ישיבה צעיר שהצבא יכול לעשות שמות ברוחניותו. יש גם הבדל עצום בין גיוס לצבא לתקופת שירות ארוכה לבין התנדבות במצבי חירום לתקופות קצרות"
os31.07.14
67
אין ציבור בעולם יותר מפולג, מסוכסך, ומפורד כמו הציבור החרדי. הדבר היחיד המאחד את החרדים זו השנאה לציונים, לציונות ולצה"ל.בלעדיה אין שום דבר משותף ביר רב חרדי לרב חרדי, בין חסיד לחסיד.לכן המעשה הזה יותר גרוע מהשואה, כי בשואה נשארה בחיים שארית הפליטה. אם ילכו לצבא, לא ישאר זכר לחרדים.
דן סגל31.07.14
אפילו אם אנו לא אוחזים באותה השקפת עולם
יחוס31.07.14
תעוף מפא ארור שכמותך!!! תראה עוד שהחרדים יחיו לנצח,מאחל לך שאתה וחבריך תחזרו בתשובה שלימה אמן
אדיר31.07.14
'אחדות' שהיא כולה סביב שנאה לאחר. אינה אחדות כלל וכלל. ועליה נאמר קשר רשעים אינו מן המניין. איך אתה לא מתבייש לדבר ככה על גדולי ישראל??? שמה שמאחד אותם זה שנאה ליהודים אחרים????א אסור לתת לשכמותך להגיב פה ולהגיב בכלל. השנאה שלך העבירה אותך על דעתך
אא03.08.14
תגיד אתה לא מתבייש החיילים מסכנים את חייהם ומקריבים את עצמם בשבילך ואתה מעז לדבר ככה?!?!?!
פלוני31.07.14
66
קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר ! -> "חופשי"=הכופר קוקו ! קוקו ריקו הכופר ! כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה !
קוֹל קוֹרֵא 04.08.14
65
המתפתים החרדים חלקם חושבים מצווה לעזור למלך מצרים לבנות את פיטום ורעמסס.. (פרעה בתוך ליבו אומר אחר כך אעביד אותם בפרך..) ןרק שבט לוי ניצלו שלא היתפתו לעזור לפרעה הרשע!
תמרור אזהרה!02.08.14
64
1)'אנחנו רוצים לדבר אחרי שנתחיל במעשים' - למה אתם צריכים לדבר? תעשו וזהו! 2)'חלקם הגדול מוכן להיכנס לאזורי לחימה לסכן את חייו ולמות בקרב' - מי הולך למלחמה בשביל למות בקרב?!?! הולכים למלחמה בשביל לנצח, ויש אופציה של למות בקרב, אבל לא בשביל זה הולכים!! מסקנה שלי: לצערי נשמע שמישהו מחפש קצת אקשן ופרסו
ma01.08.14
63
כל הכבוד הגיע הזמן
מוטי01.08.14
62
אלו שמשתמשים בתורה לגאוה, למדנות, להיות ראש ישיבה, שידוך, וכו' וכו' וכו' התויירא שלהם נהפכת לסם המוות לקליפות ולסיטרא אחרא. החרדים לדבר ה' הם לו שעובדים את ה' באמת ובתמימות וזה ממש לא משנה איפה. זה יכול להיות בצבא, בעבודה, או בכולל, הם לא רצים כל היום ברחובות וצועקים שעלינו העולם עומד, ההפך עבודת ה'
אברך שעובד31.07.14
61
מה יגידו כל המשעוממים הרחלנים והברברנים.
לייזר31.07.14
60
נושא כזה חשוב ואנשים מחליטים על דעת עצמם בלי גדולי ישראל לאן הגענו?!?!
אבי31.07.14
59
זה טוב זה יפה זה מבורך אבל אתם לא מונחים על פי גדולי הדור בבחינת עשה לך רב ממילא טל תבואו ותיקראו בם חרדים שבדרך כלל אותם חרדים כפופים לדעת תור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.07.14
האם אתה מונחה על פי גדולי הדור לשבת על האינטרנט? (ועוד בסלולרי...בישיבות של הילדים שלך יודעים על כך?)
יוסף31.07.14
כל ישראל ערבים זה לזה כל ישראל חברים אני שכל חיי מגן על בחורי הישיבה קורא את המאמר הזה ודמעות יורדות מעיני
ציון 31.07.14
58
היה קורה בזמן הרב אלישיב זצ"ל לא היה סיכוי שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ועוד לקבל כזאת האדה וזה ההרס שנוצר בהנהגה החדשה בציבור החרדי מבית חזו"א ורשב"ם
המום01.08.14
57
הצעד שלהם מראה על הגינות, כל אדם בריא והגון אמור לחשוב כמוהם, מי שלא נוהג כמוהם אין לו אומץ ומונע מפחדים. זו מלחמת מצווה וצריך גם בני תורה בצבא.
טללים01.08.14
56
בהתחלה יגידו התנדבות ואח"כ יגידו אתם רואים שאפ' לשלב אז יאללה כולם לצבא...
יונתן01.08.14
55
מהריגת הגוף.
אכרך31.07.14
54
נערי וליצני היתד לא יכתיבו יותר לעם ישראל מה זה דעת תויירה ומה זה השקפה.
חרדי שפוי31.07.14
53
שיתגייסו בצורה נורמלית ומסודרת, זה יכול היה להיות דבר יפה מאד אבל ברוח התקופה זה משדר רפיסות ואי אמונה בצדקת הדרך.
עוז ברנט31.07.14
52
א. "אברכים" מגינים על הצבא בלימוד תורתם, אם הם יתגייסו, אז הם מורידים בבטחון. ומה הם מדברים על בין הזמנים, הרי ביטלו את בין הזמנים. ב. גם לגבי "חרדים עובדים", הקלקולים בצבא רבים הם, כמה אנשים שמפחדים מהצל של עצמם, ולא מוכנים להזדהות הם ישנו את נוהלי הצבא, ועוד בזמן מלחמה???? ג. ואפילו אם לא הייתה שו
מלחמה פסיכולוגי31.07.14
51
המשכילים החדשים ישנים ממשיכים להרוס את הציבור החרדי מבפנים. מזעזע
קובי31.07.14
50
שאלו אותו למה הוא כ"כ בוכה על הציונות? הוא ענה: עד עתה מי שכופר בהקב"ה מוריד את הכיפה והולך לגור עם הגוים, אבל הציונים עשו שאפשר להגיע טלית ותפילין בבית הכנסת ובלב לכפור בהקב"ה ר"ל. זה ה"אברכים" האלה הטפשים. ועל זה אמר דוד המלך ע"ה "איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כ
יהודי לא ציוני31.07.14
ציון . אני לא מקנאה בך. ודוד המלך יעמוד בראשם בקרוב .
בת ישראל 31.07.14
!!!!
למדן וידען31.07.14
סוג של בדיחה גרועה או מה
עלובים אתם חברה31.07.14
חולה נפש אמיתי משתמט ופרזיט
מרכז31.07.14
שכזו!!
45631.07.14
49
לעם ישראל יש תורת ישראל ולה - לתורה ה' אנו מחוייבים ! כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה !
לעם ישראל יש תו04.08.14
48
ח...ח...ח... בדיחה יותר מוצלחת מזו לא שמעתי בחיי חחח... האברכים המבוגרים שהכושר הגופני שלהם שואף לאפס והם בקושי זזים ושאין להם שום הכשרה צבאית הם ב-12 ימי אימון שנתיים יהפכו ללוחמים בשדה הקרב ח...ח...ח...ח...ח... ממש בדיחה מוצלחת!
פאר01.08.14
47
מה אתם חושבים?? שהחיילים שנלחמים בעזה עברו הכשרה של שבוע וזהו?? חמודים שלי, תתנו לי לחדש לכם: לוחם חי"ר עובר הכשרה של שמונה חודשים!!(4 טירונות + 4 אימון מתקדם). לוחם בסיירת עובר הכשרה נוספת של 6 חודשים! אז מה נראה לכם שילמדו אתכם איך לירות ברובה, ו... הופה לעזה!??? אפילו ג'ובניקים להביא אספקה בקושי
חיים בסרט 31.07.14
46
הרסו והחריבו את היהדות החרדית. אז תפסיקו לדבר בשם היהדות החרדית. יוזמה מבורכת ביותר ואין מה לדבר שכל גדולי הדור מברכים על כך, חוץ ממנהיגי היתד.
יהודי שפוי31.07.14
45
בגלל מנהיגי הדגל שהיו שותפים להחרבת והריסת גוש קטיף והפקרתו לחיות טרף צמאי דם שרוצים להשמידינו רח"ל היל"ת תמורת בצע כסף ותקציבים לבני תויירא שלהם.
חצקל31.07.14
44
מחפשים תרוצים בשם התורה וההלכה
נעמה31.07.14
43
כאלה בלבלובלי שכל הרי אברך שהולך להתגייס הוא לא אברך חרדי הוא מקסימום משלוי החברה לא כי כך אני רוצה, אלא כי זה המציאות מי שהולך לצבא בעצם מכריז על עצמו שהוא לא חרדי זו מציאות אז די לבלבולי שכל
יוסי31.07.14
בחיי אני לא מבין אותכם למה רק החיילים האלו צריכים למסור את חייכם למענכם ואתם לא ? מה יש לכם יותר דם אדום מהחיילים ?
יהודה31.07.14
חרדי טהור וצדיק? די עזוב אותך עם השטויות אתה בטח אין לך זכות להחליט מי נחשב שולי החברה החרדית בין הפסקות הלימוד שלך, אם בכלל
חרדי05.08.14
42
היא זו שתציל אותנו בשעה קשה זו
אמירה31.07.14
41
לעם ישראל יש תורת ישראל ולה - לתורה ה' אנו מחוייבים ! כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה !
לעם ישראל יש תו04.08.14
40
באתי ולהתחנן בפני אלה ההולכות בבגדים צמודים וצרים ויש גם קצרים ומושכות את עיני האנשים ומביאות אותם שלא במודע לידי חטא . והן נודע מה שכתבו חז״ל שכל אשה ההולכת בצניעות תזכה שבניה יהיו גדולים בתורה וביראה . והאם בדור אשר כזה שבעוונותינו הרבים רבים וטובים נופלים ויוצאים מדרך הישרה , ואסונות נוראים פוק
באתי ולהתחנן בפ31.07.14
39
לימוד התורה וקיום המצוות הוא המציל האמיתי של כלל ישראל, והלוחמים הם ההשתדלות. החיילים יקרים לנו מאד, ולכן חובתנו כפולה ללמוד תורה ולקיים יותר מצוות, כי לצערנו רוב החיילים לא מודעים לתורה ולמצוות. עזרתנו בתקופה זאת לחיילים היא באמת הקיום של התורה יותר מכל תקופה אחרת. ללכת להתגייס לצבא , זו דרך להפקיר
אריה31.07.14
38
בתור לוחם בסדיר ובקבע ועכשיו במילואים אני מבקש להדגיש שתומך לחימה לא יכול להתנדב בתפקיד לוחם ובמיוחד מי שלא שירת בכלל. היחדה המדוברת שאתם מדברים עליה היא סה"כ סוג של משמר אזרחי של קו התפר. רוב האנשים מעל גיל 40 והתפקיד שלהם הוא ביורים רכוביתם ולפעמים מחסומי בדיקות. אין בזה שום הגדרת לחימה, ודווקא יש
לוחם במילואים31.07.14
37
אולי הרב בלוך או הרב רומנו
מימון31.07.14
36
של ה"אברכים יושבי בית המדרש" כלשון הכתבה??????????????? איז כוללים????? דמיונות ותעתועים!!!!!!!!!!!
אפיקורסים04.08.14
35
הגיע הזמן לומר את האמת: הציבור החרדי לא הולך לצבא, לא בגלל שהוא משתתף דרך לימוד התורה, זה בסה"כ תירוץ שהביאו לחילונים, האמת היא שלא הולכים בגלל שזה אסור!!! צה"ל הוא צבא אנטי יהודי, ואנטי הקב"ה, לפחות שנדע היסטוריה...
s d h31.07.14
34
למה אין פרטים ליצירת קשר?
avi131.07.14
33
אם צריך להניח תפילין כן לא צריך לשאול רב אם להתנדב למלחמת מצווה שזאת המצווה הכי גדולה שיכולה להיות
שו"ע31.07.14
מי החליט מהי מלחמת מצווה? כבוד ה...?
os03.08.14
32
לא אתפלא אם יתברר שמאחורי האלמונים האלה עומד אדם מסויים אחד. בדיחה, בלי שם בלי כתובת בלי מי עומד בראש מי הולך איתם בלי כלוםםםםםם
תמר31.07.14
31
לצאת לנופשים, לטייל ולטוס לחו''ל אז למה שלא יהיה מותר להם להשתתף במסירות נפש הזו למען כלל עם ישראל!! הגאולה תבוא בזכות האחדות והאהבת חינם, ואם זה לא 'ואהבת' אז מה זה? והוא גם הסביר מאוד יפה את הדברים
אהבת חינם31.07.14
אז זה בהחלט אסור וזה הסיבה של הצבא
מאיר31.07.14
................ יוזמה יפה אבל הוצאת דברים מהקשרם!
שרית31.07.14
30
צדיקים בסדום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור31.07.14
צדיק בסדום. החיבור שלנו בא האחדות לא מהאחידות. ועמך כולם צדיקים.
בת ישראל31.07.14
29
מה הקשקושים האלה! יש את גדו"י והם יחליטו עבורינו.................
מימי04.08.14
28
זה מעשה מבורך כי הדרך היהודית תמיד היתה עם תורה ביד אחת וחרב ביד השניה פשוט אין ברירה. צדיקים ילחמו מלחמות השם!
דגנית01.08.14
27
זה מה שהם רוצים? לההירג? להיפצע? נכה כל החיים? להיחטף? חסר אקשן בחיים?!?!
אני בז להם31.07.14
אתם פוחדים ללכת לקרב ואלהים מצווה להילחם במלחמת מצווה. תתבישו
אהרון01.08.14
יצא המרצע מן השק חשבנו שאתם מאמינים שהתורה מגנה ועכשיו אנחנו מבינים שאתם סתם פחדנים
ללי03.08.14
כי הם חיינו ואורך ימינו ובהם נהגה יומם ולילה !
כי הם חיינו ואו04.08.14
שפן מוג לב לפחות תשתוק כל הכבוד להם
בן ציון01.08.14
26
לא יאומן, אברכים??? אני לא מאמין, אלה חרד"קים במלוא מובן המילה. עם זאת, עלינו להתפלל על החיילים, אין קשר...
s d h31.07.14
25
זה לא הבעיה, זה כבר העונש. תראו איך קבוצה חרדקי"ת ומסיתה מכניסה לנו את כל הזוהמה בדלת האחורית ואלו התוצאות. ייאמר ברורות, ההשקפה החרדית מאז ומעולם הייתה שאין לנו שום חלק ונחלה עם המדינה, הצבא וכל מה שהם מסמלים. מלחמותיהם אינם מלחמותינו, הסכמי השלום שלהם לא קשורים אלינו ותרבותם אינה תרבותינו, בכל ה
יוסי31.07.14
רוב המוחלט של החרדים מרגיש חלק מהארץ מהמדינה ובוודאי גם נהלנה גם נהנה ממנה על כל המשתמע די לשחק דיייי
daniwl daloya01.08.14
24
בוודאי בדור של עיקבתא דמשיחא שחוצפי יסגי וכלבי דחציפי, כשכל מיני לבלברים וכלומניקים מכתיבים לנו מה לעשות. כל הכבוד לקידוש שם שמים ברבים שאתם עושים . קצת בקצה המנהרה. והקצה הזה ייהפך למדורה גדולה ונזכה מיד לגאולה האמתית והשלימה בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן ואמן
יעקב31.07.14
23
כל אחד יש לו ב"ה את הרבנים שלו שפוסקים לו מה לעשות ולא עושים מזה רעש וצלצולים כי זה הדבר המובן מאליו. אין לגדויילים שלכם מונופול על עשה לך רב. נמאס כבר מהגאוה והשנאה הליטאית לכל מי שלא חושב כמו ההשקפה והכפירה שלכם.
דעת תורה31.07.14
כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל -> כופר שפל !
כופר שפל !04.08.14
22
משמח מאוד היוזמה שלהם אבל עצוב שכנראה רוב הציבור לא יבין מה הרעיון באמת הרעיון האמיתי מתחילה ! שמגזר הבני תורה נגד גיוס בחורי ישיבות בכפייה למשך שלוש שנים רק בשביל שיהיה פייר , זה כל הבעיה !! אם זו באמת מלחמת מצווה ! שצריך אנשים נוספים !! קיומה זהו ביטולה והם יהיו הראשונים לצאת להלחם !! אהל מ
דן31.07.14
21
השלטון הציוני הכופר מנצל את רוח המלחמה מבצע צוק איתן בעזה,מנצלים את האווירה של האחדות שיש בעם ישראל, לצוד חרדים לצה"ל. זו כבר אינה מלחמת מצווה,כמו שהיא התחילה.. עכשיו זו מלחמה על עולם התורה החרדי. זו מלחמה שלא לשם שמים! למות על קידוש השם, צריך לזה כוונות טובות!
יהודי לא ציוני-03.08.14
מנצלים את האווירה של האחדות שיש בעם ישראל, לצוד בני תורה לצה"ל. זה נכון ! לחלל את עם הקדוש !!!
חיים04.08.14
20
איזה מצחיקים... איזה הזויים... אז מה היה לנו? הלכו נגד כל הציבור החרדי - שמשם הם יצאו.... חוזרים הביתה נכים לכל החיים[במקרה הטוב] ובסוף? לא מקבלים פיצויים... דפוקים!
.31.07.14
19
יפה מאוד, אבל... קודם צריך ללמוד להלחם, לא ? זה לוקח בערך שנה וחצי של שירות צבאי. לכן, תלמידי תורה יקרים, אם אתם באמת רוצים לתרום, התגייסו לצבא ואז תוכלו להלחם כמו כל אחד מאיתנו בעת הצורך
גיל31.07.14
18
ומה אתם חושבים? זה גורם שהחילונים יאהבו אתכם???- הם יגידו "יופי גם אני הייתי רוצה ללכת להלחם רק מתי שבא לי... למה לחרדים מותר ואני חייב 3 שנים לתת לצבא בלי ששואלים אותי" זה נזק לכולם!! ורק יוסיף שנאה
אכפתית31.07.14
17
אין רשות ללכת לצבא בכלל לא בטוח שלציונים ימח שמם מותר לשלוט כאן
שפוי31.07.14
בפרט אלו מבית של גויים עמלקים
ץ31.07.14
הלוואי יפול עליך טיל גראד . רימון מטען כדור יכנסו בך ובכל אלה החושבים כמוך . ואז תדבר על הציונים שנלחמים ומוסרים את החיים בשביל חלאה אחת כמוך .
יהודה31.07.14
16
החיילים בחזית שיילך באמת להילחם
יחוס31.07.14
15
אבל בקרב אני מעדיף לידי מישהו שעשה טירונות קרבית ואימון מתקדם ואם לא שלא יהיה שם. זו לא סוגיה שניתן לתמצת, מי שלא מאומן ואוחז נשק מסוכן יותר מהאוייב - כי הוא יורה מהעורף. בעופרת יצוקה כל ההרוגים שלנו היו מדו"צ, כלומר מאש כוחותינו. כל הכבוד והכל, אבל אני מקווה שלא תגיע ממש לחזית, ואם כן - שאני לא
רפי12.08.14
14
כפי שעובר כל לוחם, עד שהוא הגיע לעזה וכו'. לכן, אלו מילים ריקות מתוכן. אף אחד לא יגייס חיילים לצה"ל לצורכי מבצע בלי שום הכשרה מנטלית, נפשית וגם פיזית, שאותה עוברים המתגיסיים הקרביים לכל הפחות במשך שמונה חודשים.
עמרי03.08.14
13
ומוסר יהודי בריא. אשריכם!!! באמת מי שלא לומד, מדוע שלא יסייע במה שניתן? אנשים אחים אנחנו. בני עם אחד ותורה אחת וכמובן- ארץ אחת-ארץ הקודש ארץ שנבחרה במדויק ע"י רבוש"ע כמקום הכי טוב עבורנו להתפתח בו מבחינה רוחנית וגשמית.(כן כן, גם עזה היא ארץ הקודש!!! זהו מקום מדהים ביופיו אך חשוב מכך, יש בו סגולת ארץ
כפרי03.08.14
12
שוטים שבעולם, לצבא לא חסר חיילים, לכן אין דין מלחמת מצוה מעבר למה שצריכים, ובודאי לא לומדי תורה! אלא כמו שכתוב בפ' בחוקותי "אם תהיו עמלים בתורה" ןדי למבין...ולפי חלק מהתגובות כאן נראין דברי חז"ל והאמת תהיה נעדרת
אהרן03.08.14
11
השם של עבודה זרה ולא של אלוקי השמיים ואלוקי הארץ
שפוי02.08.14
ראינו איזה קידוש ה' יכול להיות . ראינו זאת עין בעין , ועיוור מי שלא רואה .
טליה 04.08.14
10
מקריבים קורבנות אדם למולך הציוני
שפוי02.08.14
9
סוף-סוף אני מתחיל להרגיש שלהיות חרדי אין פירושו להיות מנותק מעם ישראל!
אברך פשוט02.08.14
עסוק בתורה זה: - להיות מנותק מעם ישראל !?! ->חמור גס !
ח04.08.14
8
מנסיון העבר , משם יצאו חרדי לייט (חרדילוני) או חילונים לגמריי.(יחזרו בשאלה).
הא?!02.08.14
7
דב ליפמן (יש עתיד) חיים אמסאלם(מש"ס לשעבר) מפלגות של כופרים באלוקים,שתמכו בתחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים!
תמרור אזהרה!02.08.14
ח"כ דב ליפמן שהצטרף למפלגת -יש עתיד. וח"כ לשעבר חיים אמסלאם(שהודח,וסולק מש"ס)והקים מפלגה עצמאית- עם שלם. ..מפלגות(יש עתיד,ועם שלם.) שכופרים באלוקים.שתמכו בתחבורה ציבורית בשבת ונישואיין אזרחיים ועוד שורה של שותפות של חוקים אנטי דת,..בנוסף לכך שותפים לזה גם הבית היהודי-ברית לפיד-בנט..חוק הגיוס ,חו
תמרור אזהרה!03.08.14
6
מספיק להיות יהודונים חלשלושים הגיע הזמן לאחוז נשק על קידוש השם שזו המצווה אולי הגדולה מכולם בעת זו.
אביבה01.08.14
5
כשרואים פה את התגובות של הבני תויירא של הליטווקס עד כמה הם מסוממים ושטופי מח שעליהם העולם העומד ורק הם צודקים ומי שמעיז לחשוב אחרת הוא כופר, זה כבר אומר הכל, שהיוזמה הזו היא מבורכת ומצויינת וזאת היא דרך התורה האמתית, כי הדרך שלהם היא השקפה של שנאת חינם וכפירה בתורת משה רח"ל.
אברך אמיתי31.07.14
4
את התורה בתוך בועה מזכוכית שאם יוצאים ממנה הכל נשבר חלילה . תורה של מעבדה שאין לה קשר עם קיום מצוות. צריך ללמוד תורה יומם ולילה אך לצד הלימוד יושנים, אוכלים , בונים סוכה מיישבים את הארץ זורעים ולומדים מצוות הקשורות לארץ. וכשיש עמלקים ולא ערבים בתוכינו וסביבינו זה סטיה מהתורה לא להתגייס . אתם יכולים
בת ישראל31.07.14
3
כל מה שעושים בלי גדולי ישראל הוא מסוכן ביותר וההשלכות הם ...
א.מ.31.07.14
היום אני כבר מאמינה באמונה שלמה, שאם כולנו הינו שומרים תורה ומצוות לא היינו צריכים צבא ומלחמות בארץ ישראל. תפסיקו כבר עם התגובות הרדודות. בכלל איך נער חרדי/ת שומר/ת מצוות יכול לשרת במקום פרוץ לגמרי, מלא אינטרנט, מלא מלא מלא "זנות", (ללא בושה) מלא תועבות, אייפונים, חיילות שלובשות מדים צמודים, משקיות
היום אני מאמינה31.07.14
2
גדולי ישראל אומרים שזה איסור ללכת לצבא מכיון שזה מושתת על עבירות חיילים דתיים שבקשו לכבד את דתם ולצאת בשעת שירת נשים לא קיבלו הסכמה!!! בסתם אירוע ---- אז מי יכול לומר שנשארים שם חרדים הרי אנחנו רואים איך נראים אלו שהתחיילו
מאיר31.07.14
מי שעוזב את התורה ומתגייס, זה לא נעשה בן רגע
מימון31.07.14
ככה זה מובן מתוכן הדברים......
הבנה 31.07.14
משתמטים . רק באמת 50 אחוז מבני הישיבות באמת לומדים השאר בטלנים מחממי כיסאות מעשנים והולכים וצופים במונדיאל ובמשחקי כדור רגל . פחדנים שמוצאים תירוץ למה לא להתגייס לצבא ולהלחם במחבלים . מנסים לחסוך את חייכם לטובת החיילים הפראיירים שמוכנים למסור את נפשם למען בטלנים טוקבקיסטים במקום לשבת וללמוד . ואל תב
יהודה31.07.14
שעושים 5 9 5 ימים בבסיס ו 9 ימים בבית
תומר31.07.14
1
.
מה אכפת לכם?31.07.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני תימן נגד הקישור בין תלמידי רבי עקיבא לבר כוכבא

ישראל שפירא | 11:30

מפת החסימות המלאה

ל"ג בעומר בצל המלחמה בצפון: כך נערכים במשטרה למנוע הסתננות מתפללים להר מירון

קובי רוזן | 11:25

הטור השבועי

בגד כפת – דגש! // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

באולפן 'חדשות 12'

ישי כהן: מתווה אלוף שקדי לגיוס חרדים יישאר על הנייר | צפו

יאיר טוקר | 09:00

פרשת השבוע | צפו

מדוע אחרי 120 שואלים את האדם "נשאת ונתת באמונה"?

כיכר השבת | 07:23
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"איך הנציגים לא מבינים?" | חשיפה

"לבטל בכל מחיר את החוק" | בכיר ראשי הישיבות הליטאים תוקף בחריפות; "הסכנה גדולה"

חנני ברייטקופף | 22.05.24
ש

זו תורה וזו שכרה

זכויות רבות וזכיות שוות: ההגרלה הגדולה יצאה לדרך

כיכר בשיתוף יד לאחים | מקודם

גורם חרדי בכיר על חוק הגיוס:

"עמדת הרבי מויז'ניץ - כעמדת רבים מגדולי ישראל; לא נתפשר גם בגיוס חרדים שלא לומדים"

ישי כהן | 22.05.24

שמחה פורצת גבולות

תושבי ציריך ערכו מסיבת 'לחיים' לכבוד הגאב"ד החדש | צפו 

חיים רוזנבוים | 22.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הפתרון ל'חוק הגיוס'?

מבסיס ייעודי ועד יועץ חרדי לרמטכ"ל | אלו המלצות 'ועדת שקדי' לגיוס החרדים לצה"ל

ב. ניסני | 22.05.24

עולו ואתכנשו

הראשל"צ יפתח את הילולת רשב"י בציון שמעון הצדיק

חזקי שטרן | 21.05.24

פרסום ראשון

העירייה התעוררה מאוחר; לא תהיה תחבורה להדלקה בב"ש

איצלה כץ | 21.05.24

"התוכניות קיימות"

גיוס בחורי ישיבות? באכ"א נערכים - מקימים מנהלת חרדית

שאול כהנא | 21.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בגלריה

ימי קציר חיטים | הדיינים בקציר חיטים בצפון ארץ ישראל

חיים רוזנבוים | 21.05.24
ש

ראשונים לאקדמיה

בר-אילן מזמינה בוגרי מוסדות חינוך חרדים להצטרף לתוכנית "ראשונים"

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

ממה מתו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא - ממגיפה או ממלחמה?

ישראל שפירא | 21.05.24