כיכר השבת

תמונת מצב

כך יראה שיעור א' בישיבות הגדולות המובילות • מיוחד

עונת הרישום לשיעור א' בישיבות הגדולות, שיחל ב'זמן אלול' הקרוב, נסגרה זה מכבר. מרבית הבחורים כבר קיבלו את התשובות מהישיבות • כעת, אתר "כיכר השבת" מגיש פרויקט מיוחד: הישיבה שהכי הצליחה ברישום, הישיבה המובילה, שיעור א' הכי גדול. וגם, היכן שיעור א' יחולק לכמה שיעורים? (חרדים)

84
ישראל כהן | כיכר השבת | י' באב | 06.08.14
כך יראה שיעור א' בישיבות הגדולות המובילות • מיוחד
(צילום: פלאש 90)

עונת הרישום לישיבות הגדולות נסגרה לפני ימים ספורים, אתר "כיכר השבת" מגיש סיקור מיוחד על הרישום לישיבות הגדולות והמרכזיות בציבור החרדי.

ישיבת "חברון" - הגדלת השיעור

הלחץ על ישיבת חברון - גבעת מרדכי לקבל תלמידים ולעבור את המכסה גובר משנה לשנה, ובשנים האחרונות הישיבה כבר לא עמדה בלחץ וגם לאחר סינון אחר סינון נתקבלו בישיבה למעלה מ-150 תלמידים.

הגרעין הקשה של הישיבה הוא בעיקר מישיבות ירושלמיות. עם זאת לישיבה מגיעים בחורים רבים גם מבני ברק ואף ממודיעין עילית.

רק בשבועות האחרונים התקיימו הבחינות לישיבה, כשהתשובות לבחורים הנבחנים, ניתנים מידי ערב עם סיום הבחינות של אותו יום.

אין ספק, כי ישיבת חברון שמרה על המעמד המיוחד והאיתן שלה, וזכתה לשיעור מפואר, עם מאות בחורים איכותיים.

ישיבת "פוניבז'" - קרוב ל-20 בחורים לשיעור א'

בשנים האחרונות הורה ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שלא לפרוץ את מחסום התלמידים מעל למאה וחמישים תלמידים, אך לפי הלחץ המסתמן השנה, נראה כי מספר התלמידים יעלה עוד יותר עקב הלחץ ויתכן מאוד שאף יחצה את מחסום ה-200 בחורים, כשישנם דיבורים אפילו לחלק את הבחורים ל-3 שיעורים.

הבחינות לישיבת פוניבז' הסתיימו בשבוע שעבר, ורבני הישיבה עמלו קשות לבחון את מאות הבחורים שהגיעו מכ-100 ישיבות קטנות לנסות את מזלם בישיבה.

הבחורים שהתקבלו לפוניבז' הינם סולת מתוך סולת, מטובי הכישרונות בעולם הישיבות, אשר מתאפיינים גם כן בסגנון הפוניבז'אי, ומכינים את עצמם לשחות בים הגדול ששמו פוניבז', על כל מעלותיו.

ישיבת "פוניבז'" שבראשות הגר"ש מרקוביץ

מאות בחורים הגיעו למבחן אצל ראשי הישיבה הגר"ש מרקוביץ, הגר"א דויטש, הגר"י זלושינסקי והמשגיחים הגרא"א דסלר והגר"א גרוסברד. את התשובות הסופיות מקבלים הבחורים בימים אלו.

כמסורת הישיבה התשובות ניתנות באיחור ולפי הצפי צפויים להתקבל כ-160 תלמידים לשיעור א' לזמן אלול תשע"ד.

ישיבת "עטרת שלמה" - סינון איכותי

מי שנחשבת להצלחה מטאורית היא הישיבה גדולה החדשה "עטרת שלמה" בראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין, שנחשבת השנה כישיבה חדשה שהיא מס' 1 - באיכות הבחורים, עקב סינון מושקע בקבלת בחורים מעולים.

על פי הנחייתו של מרן ראש הישיבה הגראיל שטיינמן, הישיבה קיבלה לשיעור א' הראשון שלה, שיעור מובחר של 58 בחורים לשיעור א', ועקב כך השקיעה הישיבה מאוד בסינון ובחירת הבחורים הטובים מהישיבות המובחרות, תוך כדי שימת דגש מיוחד על בעלי כישרונות ולמדנים.

מלבד זאת, מתגבש בימים אלו הקיבוץ לישיבה, ובו בחורים רבים מבני שיעור ג' ומלומדי הקיבוץ. הקיבוץ ימנה גם הוא קבוצה מובחרת של כ-50 בחורים, ששלבי הבחינה והקבלה שלהם מסתיימים בימים אלו.

בימים אלו מתקיימות הבחינות לקיבוץ האיכותי של הישיבה, אליו מגיעים טובי בעלי המוחות מעולם הישיבות ובפרט מהישיבות פוניבז', תפרח, אור ישראל, ועוד.

אחד מראשי הישיבות לצעירים אתו שוחחנו, אמר לנו כי מהיכרות אישית עם השיעורים של כל הישיבות המובילות, הרי שהשיעור א' המחזור הראשון של הרב סורוצקין, הוא ברמת הכישרון של פוניבז', עם האיכות והלמדנות של תפרח, ועם סינון שאינו בנמצא כלל, בחורים חשובים מהמשפחות הטובות והנבחרות של עולם התורה.

כידוע בראשות הישיבה עומדים הגר"ח פיינשטיין, הגרח"מ אוזבנד, הגר"י לוי, והמשגיח הוא הגרח"ש ויספיש. לפני יותר מחודש וחצי הייתה זה ישיבת "עטרת שלמה" שפתחה לראשונה את עונת הרישום בכנס היסוד שקיימו לשיעור א' עם קבוצות בחורים מצוינים מכל הישיבות הקטנות המובילות, וכעת היא הייתה גם הישיבה שסיימה הראשונה את הרישום, כשכבר בשבוע שעבר נסגר סופית השיעור על 58 בחורים, קצת יותר מהתוכנית המקורית, ואין יותר קבלה של בחורים לשיעור א' הקרוב.

בעוד כחודש צפויים כ-110 הבחורים המייסדים של ישיבת עטרת שלמה - להתייצב בשערי בית המדרש שבקמפוס ב"שדי חמד", ולהקים את ישיבה שלבטח תפאר את עולם התורה בגאווה יהודית.

רשת ישיבות "ארחות תורה" - האימפריה של עולם הישיבות

רשת ישיבות "ארחות תורה" שהוקמו רק לפני כ-15 שנה בראשותו של מרן הגראי"ל שטיינמן ע"י מקורבו הרב יעקב וירז'יבנסקי, מונה כיום 4 ישיבות גדולות חשובות ומרכזיות, אשר לומדים בהם אלפי בחורים מטובי עולם הישיבות.

בשנה האחרונה נוספה לרשת ישיבת "תורה בתפארתה" אשר בתוך תקופה קצרה הצליחה למשוך אליה את מיטב הבחורים. יצויין, כי הגראי"ל שטיינמן כינה את כל ארבעת הישיבות שהוא פתח וכלל בשמה של הישיבה את המילה "תורה".

(צילום: פלאש 90)

ישיבת "ארחות תורה" - סיכוי ל-2 שיעורים גדולים

מאז פתיחת הישיבה, לפני למעלה מעשור, היא עלתה בכל שנה במספר התלמידים בקבלה לשיעור א' בקצב מעורר השתאות. כיום נמנים על שורותיה למעלה משש מאות בחורים. למרות שבשנה האחרונה עלה מספר התלמידים בשיעור א' לתשעים בחורים, הורה מרן הגראי"ל שטיינמן שלא לפתוח שני שיעורים, בנימוק שפתיחת שיעור נוסף יוצרת, במידה מסוימת, תחרות בין שני השיעורים.

בשנה זו ממתינים עדיין להכרעתו של הגראי"ל אם לפתוח שני שיעורים, או להסתפק כתמיד בשיעור אחד. לשיעור א' התקבלו כ-80 בחורים מצוינים.

ישיבת אורחות תורה נמצאת בתנופת בנייה של בנין חדש להיכל הישיבה הבנוי בקמפוס ענק שיכיל למעלה מ-1,000 מקומות ישיבה ויהווה בעתיד לאחד מבתי המדרש הגדולים בבני ברק כשהמופקד על כל המלאכה הוא הרב יעקב וירז'בינסקי מנהל הישיבה ומקורבו של הגראי"ל שטיינמן.

ישיבת "רינה של תורה" - השלוחה בכרמיאל

סניף נוסף של הישיבה קיים בכרמיאל בשם 'רינה של תורה' כאשר גם אליו מתנהל רישום מצוין לשיעור א'. בראשות הישיבה עומד ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סטוארט ממקורביו של הגאון רבי איתמר גרבוז ומידי שבוע בשבוע נוסעים ראשי הישיבה מבני ברק למסור שיעור כוללי בישיבה, גם נשיא הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן מבקר בישיבה ומסר שם כבר מספר שיעורים מידי חודש בחודשו.

ישיבת "נר זרח" - השלוחה בזרועה

שלוחה נוספת של ישיבת ארחות תורה קיימת במושב זרועה, ואף היא חלק בלתי נפרד מהרשת המוצלחת של ארחות תורה, לאחרונה הוחלט עקב התנגדויות תושבים המפריעים לשקידתם של הבחורים כי הישיבה תעבור בקרוב למושב אחר.

ישיבת "תורה בתפארתה" - כמות גדולה

מי שקיבל השנה שיעור גדול במיוחד הוא הסניף החדש של ארחות תורה - ישיבת תורה בתפארתה, שהוקמה רק באמצע החורף האחרון ע"י גדולי הדור בעצמם, וכבר כיום יש לה קיבוץ של 150 בחורים, וכפי המסתמן בשיעור א' הקרוב ילמדו אצלם כ-100 בחורים מכל עולם הישיבות.

(צילום: פלאש 90)

סגנון הישיבה וצוות הר"מים בראשות ראש הישיבה הגאון רבי יעקב סטפנסקי, מושך אליו את טובי המשפחות שהיו רגילות לשלוח במשך השנים לישיבת חדרה, עד שגדולי הדור יצאו כנגדה. עם זאת לישיבה באים בחורים נוספים מכל הישיבות המוצלחות בארץ.

הישיבה שוכנת כיום בקמפוס רחב ידיים באשדוד, ולקראת התרחבותה בשנים הקרובות, הוקצה לה שטח ענק בעיר אלעד, שם יחלו בקרוב עבודות הבניה להיכלי ומבני הישיבה.

לישיבה מגיעים בחורים מכל עולם התורה, והכל צופים לה הצלחה גדולה, כאשר ניכר לעין כל הסייעתא דשמיא של הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל.

ישיבת "עטרת ישראל" - שמים דגש על הפרומקייט

ישיבת 'עטרת ישראל' בשכונת בית וגן בירושלים. התקבלו לשיעור א' 65 בחורים. הבוחנים: הרמי"ם הגאון רבי ישראל לנדא והגאון רבי יואל שפירא והרב אהרון וינר והרב ישיעהו הדר גלזמן . המראיין: המשגיח הגאון רבי ירחמיאל משה קליימן.

הבחורים המצטיינים שהתקבלו לישיבה נכנסו למעונו של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי וקיבלו את ברכתו. בישיבה מספרים על התחזקות בסגנון של הבחורים וכיום שמים דגש במיוחד על יראת השמים ועל ה'פרומקייט'.

ישיבת "תושיה" בתפרח - השיעור יוקטן למרות הביקוש

עקב שינויים שחלו השנה במפת הישיבות, גבר מאוד הלחץ על ישיבת תושיה-תפרח, כאשר במקביל ישנה מגבלה טכנית לישיבה להגדיל את מספר הבחורים, ויתכן אפילו שהשיעור יקטן במעט, כך שיתכנו השנה בחורים רבים שיפלטו מרשימת המתקבלים לישיבה.

כידוע, הייחודיות בישיבת 'תפרח' הוא שההחלטה אצל רבים מהתלמידים האם הבחור יתקבל לישיבה או לא, מתקבלת בשבת. הבחורים המבקשים להתקבל לישיבה מגיעים לשבות בישיבה ונתונים לעינו של ראש הישיבה, הגר"א פילץ.

במהלך השבת עוקב ראש הישיבה אחר התנהגותם ושיג שיחם של הבחורים, בתפילות ובסעודות השבת, ולפי זה הוא מגבש את עמדתו לגבי הבחור. במהלך השבת ניתנת ההזדמנות לבחורים לשוחח בלימוד ראש הישיבה. במוצאי שבת מתקיימים המבחנים לבחורים ששבתו בשבת.

הישיבה האחרונה בבחינת התלמידים, כמידי שנה בשנה גם השנה, הייתה ישיבת תפרח, והבחינות לשם עדיין בעיצומם, כשהתלמידים נבחנים לשם לעיתים חודש ויותר לאחר הבחינות לישיבות אחרות.

ישיבת מיר-ברכפלד

לישיבה המצליחה התקבלו לשיעור א' 100 בחורים. הבוחנים הם ראשי הישיבה הגאונים רבי צבי פרצוביץ ורבי נועם אלון, וכן ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל. בנוסף, הגאון רבי אריה לייב אויערבך מרבני הישיבה.

מספר מצומצם מאוד של בחורים זוכים להיבחן בחדרו של ראש הישיבה הגר"א פינקל ע"פ לחצים מישיבות קטנות מראש, השנה תלמידי ישיבת צעירים בבני ברק הם אלו שזכו להיבחן אצל הגר"א.

המראיינים: המשגיחים הרב חיים אריה שיר, הרב אליהו גודלבסקי, הרב אליהו זייצי'ק והרב יוסף גינצברגר. האחראים על הרישום: הרב שמריהו יוסף פינקל, והרב יחזקאל זילבר.

גורמים בישיבה מדגישים כי הרישום בישיבה השנה נחשב לחזק והמוצלח ביותר בשנים האחרונות ואולי גם ההצלחה של השנה בעולם הישיבות בכללו.

ישיבת "אור ישראל" - שיא ההתמדה הקיימת

הישיבה נודעה כאחת הישיבות המיוחדות בעולם התורה, ונחשבת בקרב ראשי הישיבות לישיבה בעלת שיעור ההתמדה הגבוה ביותר בכל עולם התורה, כאשר מאות הבחורים שקועים יומם ולילה אך ורק בלימוד התורה ללא שום נושא אחר.

בישיבת אור ישראל לא ימצא נגנים ומערכות סטריאו בחדרי הישיבה כלל וכלל, והמשטר המיוחד נותן לישיבה את הצלחתה ואת הביקוש הרב של תלמידים המעוניינים ללמוד דווקא בישיבה זו, השנה קיים לחץ הגדול שגובר על הישיבה. בראשות הישיבה עומד הגאון רבי יגאל רוזן. התלמידים נבחנים גם אצל הגאון רבי מרדכי רבינוביץ.

הרישום הסתיים בהצלחה מיוחדת לישיבה, כאשר הביקוש הגדול להתקבל לישיבה נתן את אותותיו בבחורים מעולים, כמידי שנה בשנה.

ישיבת "קול תורה" - דרישות גבוהות

לישיבה בראשותם של הגרמ"י שלזינגר והגרב"ש דויטש התקבלו לשיעור א' 90 תלמידים. מלבד המבחן אצל ראשי הישיבה נכנסו התלמידים למבחן גם אצל המשגיח הגרי"י בורדיאנסקי.

ישיבת "כנסת יצחק" - חדרה

לישיבה שבראשות הגר"י ארנברג התקבלו לשיעור א' כמאה בחורים מטובי עולם הישיבות הקטנות. הבחורים נבחנו אצל ראש הישיבה הגר"י ארנברג, המשגיח הגר"ט נוביק והר"מים הרבנים הגאונים רבי דוד מינצר ורבי יעקב דוד אילן.

מאות הבחורים שנרשמו עברו סינון על ידי מבחן שהתקיים בבני ברק ורק אלו שעברו את המבחן בבני ברק הוזמנו למבחן בחדרה אצל ראש הישיבה הגר"י ארנברג.

ישיבת "גרודנא" - באר יעקב - מעבר לעיר אחרת

ישיבת גרודנא, אשר נוסדה ע"י מרן הגראי"ל שטיינמן המלווה את הישיבה, החליפה בשנים האחרונות את מיקומה זאת בגלל ריבוי התלמידים הגדל משנה לשנה, ובשנים האחרונות הגיע לבאר יעקב שם נמצאים גם ישיבת באר יעקב מיסודו של הגרמ"ש שפירא זצ"ל ובראשותו של בנו מ"מ הגרד"י שפירא וישיבת שארית יוסף.

יצוין כי למרות הדיבורים שהיו כי הישיבה תעבור לישוב אחר התקבלה ההחלטה כי הישיבה תישאר בבאר יעקב.

(צילום: פלאש 90)

ניתן לציין כי רק בשנה האחרונה לבד היא רשמה לעצמה למעלה מ-90 תלמידים שהגיעו ללמוד בשעריה בזמן אלול אשתקד. בהנהלת הישיבה שקלו השנה לפתוח שיעור נוסף, אך נמנעו מכך בטענה כי כשיש שיעור אחד קיבוץ התלמידים הטובים מרוכזים יחדיו באותו השיעור ומחדדים יותר זה את זה בהלכה.

ישיבת "בית מדרש עליון" - הצלחה עם יחס אישי

הישיבה עברה תנופה רחבה בשנים האחרונות, כמו"כ הישיבה בנתה לעצמה בניין חדש בשיכון ו' בעיר נוסף על בניין הישיבה שם באזור, ראש הישיבה הגר"י אונגרישר אשר נועץ עם נשיא הישיבה הגרי"ג אדשטיין קיבל את ההוראה לא להוסיף בכמות התלמידים כדי שתלמידי הישיבה יוכלו לקבל מצוות הישיבה.

ישיבת "סלבודקא" - מהפיכה ועליה באיכות

לישיבה נרשמו השנה תלמידים רבים מכל הישיבות בארץ, כאשר הישיבה עברה מהפיכה של ממש בשנים האחרונות והישיבה נהפכה למבוקשת במיוחד, זאת לאור העובדה כי ראשי הישיבה נודעים למאוד בגדלותם הגאון רבי דב לנדא והגאון רבי משה הלל הירש.

בנוסף לבחינה לישיבה עוברים התלמידים ראיון אצל משגיח הישיבה הגאון רבי אברהם פולק.

ישיבת בית מתתיהו

לישיבה ששמה יצא לתפארה בעולם הישיבות התקבלו לשיעור א' 80 בחורים. בישיבה נערך לבחורים מבחן מקדים אצל רבני הישיבה ואותם אלו העוברים אותה בהצלחה מתקבלים לבחינה סופית אצל ראש ישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר הבוחר את אותם אלו שהצליחו לעמוד בכור המבחן.

ישיבת "בית מאיר" בבני ברק

לישיבה התקבלו לשיעור א' 38 תלמידם. הבחורים נבחנו אצל ראש הישיבה הגר"צ רוטברג, והמשגיח הגרי"ש דומב. לישיבה מגיעים מידי שנה מספר בחורים מארגנטינה ומארה"ב.

ישיבת "תורת זאב" - ראש ישיבה חדש

הישיבה נמצאת כיום בשכונת רמת שלמה בירושלים, והיא ממומנת בידי הנגיד הנודע מצרפת הרב יוסף הררי שפתח את הישיבה, למרות שהישיבה נפתחה כעשור שנים צברה הישיבה הצלחה מיוחדת, כאשר בראשות הישיבה עומד הגאון רבי ברוך סולוביציק. לישיבה התקבלו למעלה מחמישים תלמידים.

לפני כחודש מונה לכהן כראש ישיבה נוסף בישיבה הגאון רבי דוד כהן המשמש גם כראש ישיבת חברון וכחבר מועצת גדולי התורה. הגר"ד כהן מוסר בישיבה שיעור כללי מידי שבוע בשבוע, וכן מדבר בלימוד עם הבחורים בישיבה.

במקביל נמשכת הקמת בניני הישיבה בעיר בית שמש, שם צפוי להיבנות מבני הישבה בקמפוס רחב ידיים שניתן ע"י ראש עירית בית שמש הרב משה אבוטבול.

ישיבת "קול יעקב"

לישיבה שבראשות הגר"י עדס, כותל המזרח של עולם התורה הספרדי התקבלו לשיעור א' 50 תלמידים, שנבחנו ע"י ראש הישיבה והר"מים. הישיבה הספרדית מקבלת לשורותיה גם בחורים אשכנזים.

ישיבת "כנסת יחזקאל" - אלעד

השנה נרשם ביקוש להתקבל לישיבה. 150 הנרשמים נבחנו על ידי ראש הישיבה הגרב"מ אטינגר והגר"א פרידמן. בישיבה מקפידים שלא לקבל שיעורים של יותר מ-60 בכדי לשמור על איכות והקפדה על הסגנון של הישיבה בלימוד ובמידות.

ישיבת "גרודנא" - אשדוד

לישיבה שבראשות הגרד"צ קרלנשטיין באשדוד התקבלו לשיעור א' 80 תלמידים. המבחנים נחלקו לכמה מוקדים. בירושלים בחן הגאון רבי מיכאל פלס, בבני ברק הגאון רבי יעקב ונדרולדה, ובאשדוד ראש הישיבה הגאון רבי משה שמידע. חלק מן המבחנים נערכו בבית שמש שם שהתה הישיבה בשבועות האחרונים בגלל המצב הביטחוני.

ישיבת "כנסת יצחק" במודיעין עילית (חדרה קרית ספר)

לישיבה שבנשיאות הגר"י ארנברג - התקבלו לשיעור א' 70 בחורים. הבחורים נבחנו ע"י ראשי הישיבה הגר"י קארפ והגר"ש נוביק והמשגיח הגר"י עלזאס.

ישיבת "רמות"

הישיבה בראשותם של הגר"ח מן ההר והגר"מ פינקל שהוקמה לפני כשנתיים רושמת ביקוש גדול ומתוך כמאה נרשמים התקבלו כ-50 בחורים. ר"מ חדש מונה לישיבה - הגר"א קורצטאג, ששימש כראש חבורה בישיבת מיר.

(צילום: פלאש 90)

ישיבת "דברי אמת" במודיעין עילית

לישיבה שבראשות הגר"ז שוב התקבלו לשיעור א' 40 תלמידים. הבחורים שנרשמו עברו מבחן אצל הגר"ז שוב בירושלים.

ישיבת "שערי תבונה"

לישיבה שבראשות הגר"א חדד באלעד, נבחנו כ-200 תלמידים מתוכם 50 קיבלו תשובה חיובית. התלמידים נבחנו אצל הגר"א חדד.

ישיבת "קרית התורה" בקרית גת

לישיבה שבנשיאות הגר"ש אוירבעך התקבלו לשיעור א' 35 תלמידים. ראש הישיבה הגר"א אנקונינה והמשגיח הרב יוסף מצליח - מרבני הישיבה ערכו מבחנים לנרשמים.

ישיבת "באר התלמוד"

הישיבה בעיר אלעד, הוקמה בזמן חורף תשע"ב, בראשות הרבנים הגאונים רבי אריה בויאר ורבי חיים מן ומיסודו של הגאון רבי יוסף לוי ראש ישיבת באר התורה, ומשמשת כמגדלור רוחני לטובי בני הישיבות החפצים להתעלות בתורה ויראת שמים מתוך שלווה והרחבת הדעת.

ישיבת באר התלמוד הצפויה למנות בזמן אלול הבעל"ט כמאה בחורים, מיוחדת בכך שהלומדים בישיבה הם מבני שיעור ג' ומעלה ובכך מתעלים הבחורים באווירה מבוגרת ועצמאית יותר תוך משמעת עצמית ודיבוק חברים.

סדרי הלימוד בישיבה הם יותר על פי שיטת העיון והשיעורים הנמסרים ע"י שלושת ראשי הישיבה הגאון רבי יוסף לוי, הגאון רבי חיים מן והגאון רבי אריה בויאר.

כאמור בשנת תשע"ב נפתחה הישיבה בהמלצת גדולי ומאורי הדור ומנתה בתחילתה כארבעים בני עליה ובסיעתא דשמיא מיוחדת הישיבה קבעה את שמה בכותל המזרח של עולם הישיבות ובזמן אלול הקרוב ישיבת "באר התלמוד" תמנה כמאה בחורים.

​ישיבת "רבינו חיים עוזר"

הישיבה בראשות הגאון רבי מנחם צבי ברלין קיבלה השנה 45 בחורים מצוינים לאחר סינון מוקפד הבחורים נבחנו אצל הר"מים, הגאון רבי ישיעהו אדלר והגרמ"מ וולפא.​

ישיבת "באר התורה" (גיל)

אל הישיבה הנמצאת בשכונת בית וגן בירושלים התקבלו השנה לשיעור א' 50 בחורים. גורמים בישיבה מספרים כי הביקוש השנה היה גדול במיוחד ולמעלה מ-120 בחורים נרשמו לישיבה.

הבחורים בוגרי הישיבות קטנות הגיעו להיבחן אצל ראש הישיבה הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, כשלצידו בחנו את הבחורים צוות הר"מים. בישיבה מספרים על סינון קפדני במיוחד שנערך השנה זאת על מנת לשמור על הרמה הגבוהה של הישיבה לה היא זכתה בשנים האחרונות.

ישיבת "ברכת יוסף" קרית הרצוג

הישיבה בנשיאות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ובראשות נכדו הרה"ג רבי מרדכי צביון תמנה 30 בחורים בשיעור א' בשנה הבאה. הבחורים שמגיעים מטובי הישיבות נבחרו בקפדנות יתירה על ידי ראש הישיבה.

תוכן שאסור לפספס
84 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
כמה ר' יגאל רוזן שילם לכם בשביל התסקיר האוהד הזה? אני לא אומר שאין שם שטייגען אבל זה בלי חשק ובאילוף מה עוד שיש שם הרבה מדוכאים ומרובעים אז נא חיזרו לפרופורציות
הלמדעאן21.11.18
48
למה לא מביאים עוד ישיבות חובה לעשות עוד פרק
שוקוני07.08.14
47
בנינו הישיבה הספרדית שהצליחה השנה הכי חזק זה ברכת אפרים מאור התורה ורכסים
חיים06.08.14

הצגת כל התגובות

46
ההיפרדו נא מעלי הצליח מעל ומעבר. קחו בחשבון שהבחורים האלה הם דחויים ומוקצים מחמת מיאוס בשידוכים והרי לכם התמוגגותו של של הפלג בעשן ההיסטוריה כהערת שוליים אגבית
לאחר העיון06.08.14
45
ממש לא נעים, אבל זה אפילו לא כתבה מגמתית מרוב בורות שיש כאן, וסליחה מראש מהמערכת........ איך אפשר למפות את עולם הישיבות כשאתה מפספס 3 ישיבות חשובות כמו קפלן, וולפסון, שערי שמועות, שלא לדבר על רחובות, נחלת, ואני בטוח שגם עוד כמה שלא עולה לי ברגע זה בראש. ולכתוב שטויות במיץ עגבניות על הישיבה של סורוצ
רשם06.08.14
נראה שאכן אתה מתמצא,ובאמת שמעתי מעוד מקומות שסורוצקין זה ממש רחוק ממה שמתואר בכתבה,ושהישיבה שמסננת ביותר זה דווקא קפלן,וגם וולפסון מאוד מצליחה שלא מובן למה היא הושמטה.
סקרו07.08.14
44
ישיבת דרך חכמה בראשות הגאונים הרב יונתן וילנסקי ור לייזר סילבר שליט"א הינה מכותל המזרח של עולם הישיבות ומוזר מאוד שאינה מסוקרת בכתבה הזאת
שי06.08.14
43
הרשימה כגון כנסת שלום ברכת אפרים בית שמעיה ועוד המון ישיבות רק האשכנזיות מעניין ההא???!!!
בןמוש06.08.14
42
מוטי צביון, קרעתי אותי מצחוק.... נבחרו בקפדנות יתירה....
חחחחח06.08.14
41
שיעור א' 130 בחורים. השנה לאחר שראו שזה הרבה מדי וכן כי יש את תורה בתפארתה, קבלו בערך מאה. ואכן יש שם רק שיעור אחד לפי הוראת הרב שטיינמן שליט"א.
אביהו06.08.14
40
איפה אור החיים בחיים לא יזכירו את הישיבה הכי איכותית טוב כנראה אנשים לא מכירים את הרב אלבז
זי12306.08.14
39
ישיבת חדרה קרית ספר היא הכי טובה.
מידד טה19.04.19
38
ישיבה זו ישיבה. בכל מקום יש שטותניקים ובכל מקום יש איכותיים רק הקדוש-ברוך-הוא יודע מי לומד לשמה ומי באמת עובר את ה״סינון״ ובינו הישיבות הספרדיות לא פחותות באיכותן מהאשכנזיות אלא רק בכמות וכמו שאומר הפתגם ״זה לא הכמות זו האיכות״ יש הרבה ישיבות טובות כיסא רחמים אור החיים אור לציון פורת יוסף רינת התורה
ספרדייה גאה!!07.08.14
37
איפא דעת חיים
יוסי06.08.14
36
איפה דרך חכמה? איפה אור אלחנן? איפה בית שמואל? איפה אטינגר? איפה מלא ישיבות? מה? חוץ מסורוצקין אין עוד ישיבות?
י. ארליך06.08.14
ובכתבה הזאת כתבו רק את הישיבות הטובות.. אז תבין לבד
יוני07.08.14
35
מה עם שערי שמועות בבית חלקיה???? אחת ההצלחות בשנים האחרונות.....
שימי06.08.14
34
מצד אחד הכתבה נותנת לישיבות של מחבלים יותר מכפול ממה שיש להם ומצד שני לסורוצקין גם מפרגנים. לתורה בתפארתה הורידו בכתבה 30 בחורים. גם לאורחות תורה הורידו בכתבה 35 בחורים. איך המחבלים אוכלים את הכתבה
יאיר06.08.14
33
אם המספרים ביחס לישיבות המחבלים נכונים אפילו ב חמישים אחוזים הושלם בכך תהליך ההפרדה. מחבלים ועציצים בישיבות משלהם וכלל בני התורה בישיבות הרגילות "איש על מחנהו איש על דיגלו" (ישנם מחבלים בלב שקלטו את הברוך ועשו מאמצים לשלוח לישיבות רגילות) אגב, אפילו קיצוני והזויי המחבלים נותנים לישיבות המחבלים
בזכח06.08.14
32
תמימים וצנועים.
אפשי06.08.14
31
לישיבות המצויינות והמבוקשות אשר מעטים מתקבלים אליהן שמות הסיירות.מטכ"ל ושייטת. לישיבות הבינוניות אבל עדיין מבוקשות, שמות חטיבות קרביות. לישיבות החלשות שמות חטיבות שריון ותותחנים. השמות האלה ימשיכו אליהן הרבה יותר בחורים,וידגישו את החשיבות שלהן בהגנה על המדינה יחד עם צה"ל.
דן סגל06.08.14
רד כבר מצה"ל יש עוד דברים חשובים בחיים וחלקם חשובים הרבה יותר מהצבא אתה חשוד כעובד עבודה זרה ששמה צה"ל...
קושקוש06.08.14
30
דורשת הג"מ בסוכה = "חמוקי ירכיים" מה ירך בסתר אף תורה בסתר רוב הישיבות הספרדיות עם - התמדה , יראת שמים , ושטייגען , פי 1000 מהישיבות הליטאיות ! רק בסתר,
אשכנזי שיודע06.08.14
הספרדי הוא תורני באופן מובהק. לכל היותר 10% בניגוד לציבור האשכנזי ליטאי שרובו תורני באופן מובהק. כך שהעתודות של הליטאים/אשכנזים גדולות יותר וממילא איכותיות יותר באופן סטיטיסטי. ועדיין לא דיברנו על כך שהישיבות הספרדיות הנחשבות הם באוריינטציה ליטאית-אשכנזית מובהקת החל משיטת הלימוד דרך הלבוש וכו'. אם
לאחר העיון06.08.14
אם אני זוכר נכון ההשכלה התחילה אצל האשכנזים ותשים לב בממשלה שלנו ביבי לפיד ועוד הרבה כאלה מה הם אם לא אשכנזים אז לא לדבר על ספרדים שהם הרבה יותרה ענוים ויותר למדנים ודי בזה
רפי13.08.14
אל תלך רחוק 200 שנה. זה פשוט לא רלוונטי. יותר מזה, בדיוק לשם כך בא עולם הישיבות שעוצב על ידי גדולי ליטא. כשהמטרה לספק חממה רוחנית נגד הרחוב ודעותיו מחד, ומאידך העמדת קאדר של גדולי תורה שימשיכו הלאה את המהפכה. וחוצמזה ככה בשביל הספורט, כשהוריכם הסתובבו ברחובות כשעליתם לארץ לפני 60 שנה וכל משפחתכם יר
לאחר העיון13.08.14
ללא שום מקוריות העיניים אצלכם בורקות מעם-ארציות אצלכם הרבי או הגדול דור שלכם הוא לא בשר ודם הוא כביכול הקב''ה סגן שלו איכות? שיקום אחד מכם ויסביר לי פשט נכון של פסוק שיקום מישהו מכם ויסביר לי כמה כללים בדקדוק שיקום מישהו מכם ויאמר לי מי זה היה שמשון הגבור או עתניאל בן קנז? אפשר לספור אותם על כף היד
אתה גזען אדיוט07.08.14
דקדוק לומדים בכתה ד' תנ''ך עד כתה ח' ישיבה נועדה לעיון עמוק ולא לשעשועי גימטריא תבין ידידי, בחיידר לומדים. בישיבה לומדים איך ללמוד! הבנת את זה ברוך?
לאחר העיון08.08.14
קודם כול לא רק תונסי זה ספרדי זה שהראש ישיבה ספרדי זה לא אומר כלום דבר שני אתה למדת משהו בכתה ד שאתה מדבר וגם אם כן זה היה לימוד של אנשים של דורנו ואלו מה שהם מלמדים זה מרבותינו מפעם כמו רבנו שאול הכהן זיע"א ועוד ודבר שני העיון שלהם הרבה יותר טוב משלך כך לך זכות דיבור ולגבי גימטריות זה לשעשוע בלבד ו
לפני העיון13.08.14
ודברי הבל על רבנים וגדולי תורה אינכם יודעים לא גמרא ולא תנ''ך ולא גימטריה (שזה חלק מהתורה לידיעתך גאותן ושחצן תלמיד בלעם הרשע) אתם חליפה מהלכת ובתוכה ריקנות מבחילה רובכם כך
ירושלמי 10.08.14
שלהם הם עוברים מחסידי למאקאמים ללא שום התנצלות אינם פוחדים מהשונה מהם אתם כן אתם רועדים מפחד
הצחקתני07.08.14
29
הישיבה האיכותית כיום מבין עולם הישיבות
אליאור21.07.17
28
המציאות הכואבת היא שהשטיגען נמצא רק אצל הליטאים, החסידים לא לומדים והספרדים לא נמצאים בכלל בישיבה...
אחד שמבין06.08.14
אתה קורה לעצמך מבין למה מי אתה בכלל בוא יום אחד להתווכח עם משהו מכסא רחמים יקירי ועוד "ספרדיות" ונראה אותך מדבר נ"ב שאלה לי אל כבודו כמה אצלכם בישיבה סיימו ש"ס בכסא רחמים כל כשש בחורים מתוך כ140 בחורים חוץ מספריהם הרבים היוצאים יום יום וגם שות"ים ועוד וידוע שהישבה הנ"ל גם זכתה כמה פעמים במקומות רא
אחד שיודע13.08.14
שמעת שעטרס נכנסו בחורים אם צעיף של ביתר לישיבה ושבחברון יש בחורים שלא מתפללים ועוד דברים שעדיף לא לפרט ובאחד הישיבות האשכנזיות נמצאו בחורים בשבת שומעים כדורגל וכאחד אשכנזי שיודע הישיבות הספרדיות יותר טובות עיין מאור התורה בית שמעיה יסודות לב אש התלמוד רכסים יקירי ירושלים דעת חיים ועודדדדדדדדד
יהודי לא ערב רב03.06.18
ספרדי שלא נמצא בישיבה
פרנק גאה06.08.14
רק במקרה עברתי בשבוע האחד לפני אחרון של הזמן ברוב הישיבות בבית וגן ורק במקרה בדעת חיים היה הכי הרבה שטייגען (לידיעתך היא איינה ישיבה מהסוג הכפייתי)יותר מקול תורה ועטר'ס וכו' היחידה שהשתוותה אליה בשטיגען היתה וולפסון ועוד מקרה שבליל שבת פעם הייתי בחברון והיו שם בערך 350 בחורים בשעה 12 ובדעת חיים יש
ישיבישער ספרדי08.08.14
27
שכחת לציין איזה ישיבה זורקים ביצים על הרבנים שלהם ואיזה ישיבה זורקים קוטז' כל הישיבות כאן לא מגיעים לקרסול של הישיבות הספרדיות ששם יש את המושג דרך ארץ קדמה לתורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.08.14
26
תודה רבה. תעשו גם על הישיבות החסידיות שם גם יש הרבה חומר.
קובי דייטש 206.08.14
25
אנחנו לא נחשבים לבראנגה של עולם הישיבות בושה וחרפה
אליעזר חדד06.08.14
תשלם יכתבו מה שאתה חפץ הכל עניין של מזומנים אגב מסכים עם הראשון גבי ישיבת כסא רחמים למדתי עם כמה בוגרים מהישיבה ממש אריות אני מקנא
רון06.08.14
24
אין על מה להתלונן כי אם הישיבה טובה היא טובה לכשעצמה, ורוב בחורי הישיבות לא מסתכלים כאן כדי לראות איזו ישיבה יותר מוצלחת, ולשם שמים פעמיהם. רק מה שכן זו בושה לאתר שבכלל מכניס כזו כתבה המפלגת בין ציבוריים, ומעדיפים לשכוח מיתר הישיבות האחרות. ונו קורה ששוכחים כמה ישיבות כי אין מקום לכולם. אך כשכותבים
כדאי לקרוא02.09.16
23
שכחתם מבית שמואל?
דודי06.08.14
22
ישיבה טובה זה לא אנשים מאולפים למשמעת!!! ישיבה טובה זו ישיבה הבריאה מבחינה חברתית שהחברה שם נושאים בנטל אחד לשני ומכבדים זה את זה ...גם הצוות כלפי התלמידים וגם התלמידים כלפי עצמם ... ולצערי כל מה שאמרתי צריך בחינה מחודשת בישיבות שציינתם ישיבה שחרטה על דגלה גזענות אינה יכולה להיחשב ישיבה טובה... קצת
ניני06.08.14
21
שחס ושלום לא תצאו "אברכים"!!!
תלמיד יד-אהרון06.08.14
20
בוא ניתן דוגמא למה ישיבות ספרדיות טובות כמו כסא רחמים א ש"ס, כל שנה נבחנים כשש תלמידים על כל הש"ס מתוך מ140 ב, שותים וקונטרסים יוצאים בכמויות משם וזוכים במקומות ראשונים כמו בעתה כתבו לכם ועוד ג, שולטים בהרבה חוכמות דקדוק לוח שנה תנ"ך ד, עיון כמו רבותינו של פעם ולא סתם פלפולים עיין ספר "דרכי העיון" ל
ספרדי גאה13.08.14
19
כתבה לא ענינית ומגמתית , ידוע שסורוצקין לא הצליח ברישום
נטרליתי06.08.14
18
השאלה אצל איזה ציבור...................
אנחנו06.08.14
17
הוסיפו למחבלים הרבה יותר מהכמויות של הבחורים שבפועל הלכו לישיבות האלו, ובאמת ממש מוצלח רק משפחות של הפלג שלחו לישיבות הפלג , הרישום שם בשפל!! לישיבות אחרות הורידו בכמות המספרים .. ישיבות שהם ממש מהשורה הראשונה כמו נחלת הלויים ומאור התלמוד ,וולפסון ועוד רבות , כללל לא נכללו בכתבה ....
ירושלמי 08.08.14
16
נסיבעס חוכמה
ביתוגני06.08.14
15
איפה פורת יוסף אור לציון כל הספרדיות הא??? מה אתה חושבים שרק אתה קיימים בעולם התורה שרק אתם לומדים? מה שבטוח שרק אתם עושים את המחלוקת בעם ישראל מציאות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין עוד מלבדו06.08.14
14
יש גולשים חסידים וגם אותם מעניין מה הולך בישיבות שלהם תנו גם לנו סיקור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן06.08.14
13
כל הישיבות הליטאיות והמשתכנזיות למיניהן, יכולים רק לקנא ברמה של אור החיים. מה זה חברון? רק כובע ופאה בראש שלהם. פונוביז? רק מריבות וגביעי לבן. אורחות תורה? מי מכיר בכלל. כל שאר הישיבות שם לא מוכרות רק אצל הנייעסנים המשועממים מקווי הנייעס. אור החיים זאת ישיבה עם רמה!!!!
אחד שלמד08.08.14
12
הרשימה שנמנתה כאן, משקפת אך ורק את האינטרסים של אלו ששילמו על הכתבה. כל קשר בינה לבין המציאות מקרי בלבד.
צ'למער06.08.14
11
הדבר היחיד שמעניין את הישיבות
בעעע06.08.14
10
פוניבז' של הגר"ש מרקוביץ קיבלה 160 בחורים, פחחח... חדרה קיבלה 100 בחורים, פחחחח... מאיפה הבאתם את המספרים הדמיוניים האלו שתיהם יחד קיבלו פחות ממאה חמישים! דרך אגב כמה צריך לשלם בשביל כתיבת המספרים ההזויים האלו?
איש08.08.14
9
עטרת תמיד תשאר אותה עטרת הטובה והישנה כלום לא ישנה אותה אם שפירא/לנרא רוצים ישיבה עם הרבה פרומקייט שיפתחו ישיבה חדשה עטרת היא ישיבה מצוינת לבחורים מודרניים מצוינים ומשפחות סגנון יותר מודרני זה כיום המצב בישיבה מי שלא מתאים שלא יבא!!!
עטרת מאז ולתמיד06.08.14
8
מוכן לקחת כל תלמיד שיסביר לתלמידים בישיבה פשט במהרש"א מוכנים ומחכים לכם
ספרדי 06.08.14
כיסא רחמים להבדיל מזכירים את החמסניקים בעזה לא מבינים שיש עולם התורה ועולם הגימטראות תפתחו עניים
יוסי28.08.14
7
הישיבה שהכי צריכה להיכתב
אברומי23.10.15
6
אז מה עם הצוות משקיע מעל הנורמה... זה אומר שהיא לא טובה???
חזקיה ב"ר סלים06.08.14
5
אשמח לשמוע איזה חיבורים משמעותיים נכתבו על ידי בני 60 ומטה מכל אלפי הבחורים שבכל שנה.
איתן06.08.14
4
נחשבים אצל הלבנים סוג ב בישיבות בשידוכים בסמנרים בגדולי התורה וכו"ו וכו"ו לא יאומן איזה ליקויי מאורות יש בעולם ההפוך הזה "עלמא דשיקרא"
יונתן06.08.14
3
הישיבה הראשונה שייתם צריכים רק להיזכר זה וולפסון
אברומי23.10.15
2
ובטוח לא יכניסו את התגובה כי אני לא משלם וגם מגלה את הסוד הגלוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי06.08.14
1
למה לא כותבים מילה על הישיבה שהצליחה השנה מספר 1 ברישום - עם למעלה מ-100 בחורים!!
ישיביש06.08.14
הכוונה כמובן לישיבת "וולפסון" שלפי איך שמדברים - היא ההצלחה המסחררת השנה!!
ישיביש06.08.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24