כיכר השבת

הפילוג הספרדי

באירוע האחדות של ש"ס: מתקפה על הגר"ש עמאר

למרות בקשת ש"ס מאורחים לא להדליף מידע, פרטים מהכנס הסגור של ש"ס הגיעו החוצה: חבר מועצת חכמי התורה תקף את הרב עמאר שלא בשמו וביקש מחברי התנועה לא לשתף פעולה עם עיתונאים במקרה של בעיות מצד אריה דרעי • וגם: החיבוק של אלי ישי ודרעי, הבר המעורב וזה שכן מרוצה (חדשות, חרדים)

86
ישי כהן | כיכר השבת | ו' בחשוון | 30.10.14
אריה דרעי חוגג
אריה דרעי חוגג (צילום ארכיון: יעקב כהן)

כנס האחדות בצפת הפך מתקפה נגד הגר"ש עמאר: עשרות חברי המועצות המקומיות של תנועת ש"ס ברחבי הארץ ובראשם חברי הכנסת והיו"ר אריה דרעי הגיעו הצהריים (חמישי) בזה אחר זה אל המלון היוקרתי "כנען" בצפת, לשבת של פינוקים בניסיון לאחד את חברי המפלגה.

בניסיון להסתיר את המתרחש במלון ובכדי למנוע הדלפות מדברי הרבנים וחברי הכנסת, קיבלו רבים מהמשתתפים הודעה לפיה אסור לצלם ולהעביר מידע על המתרחש במלון - החוצה.

למרות הניסיון למנוע זאת, דלפו פרטים מתוך המתרחש במלון. מידע שהגיע ל"כיכר השבת" מצביע על כך שהערב הראשון בסוף השבוע שהיה אמור לאחד את הנציגים החרדים, כלל בתוכו מתקפה של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף כנגד הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

הגר"ד יוסף, תקף את הגר"ש עמאר ללא הזכרת שמו (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הגר"ד יוסף לא הזכיר את שמו של הגר"ש עמאר במפורש, אולם לעשרות נציגי ש"ס היה ברור היטב במי מדובר. הרב יוסף אמר כי תנועת ש"ס היא לא תנועה שסוגרת דילים עם הציונות הדתית או נפגשת עם רבנים רפורמים, כאשר למעשה הוא רמז לפגישת הגר"ש עמאר עם הרב הקונסרבטיבי אהוד בנדל והדיל שעשה עם הציונות הדתית בבחירות בירושלים וברבנות הראשית לישראל.

בנוסף, קרא הרב דוד יוסף לנוכחים שלא לפנות אל כלי התקשורת בנוגע לבעיות עם היו"ר אריה דרעי, זאת ככל הנראה בעקבות פרסומים שונים בעיתונות החרדית בתקופה האחרונה כנגד דרעי שהגיעו ממקורות בתוך ש"ס. "אריה דרעי הוא המנהיג, מי שיש לו בעיות יפנה למועצת החכמים, לא לתקשורת" אמר.

משתתפים בחופשה מסרו עוד כי בין אריה דרעי ואלי ישי נרשם במהלך האירוע הערב נתק משמעותי אותו ניסה להפיג חבר הכנסת אמנון כהן, שקם ממקומו וברך את השניים ב'ברכת כהנים'.

כהן חיבק את שניהם לעיני הנוכחים: "זה היה מצחיק אבל הרבה יותר מביך. לא היה נעים, על זה נאמר 'כפאו שד', בדיוק על זה" סיפר אחד הנוכחים.

וויסקי, וודקה, משקאות אנרגיה. החופשה של ש"ס
חלק מהנופשים, הערב

לאחר הסעודה והנאומים שנשאו חברי מועצת חכמי התורה של התנועה, התיישבו דרעי ומקורביו והאזינו להופעה של הזמר משה דוואק. על השולחן הוצבו בקבוקי יין, וויסקי, וודקה ומשקאות אנרגיה.

לדבריו, בין הנושאים המרכזיים שעל בשיחות בחדר האוכל במלון, הייתה המלחמה שקידש אריה דרעי בתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' - זמן קצר לאחר השלום הרשמי שהשיג עם הרב עמאר בבחירות לרבנות.

נוכח באירוע מצביע על רגע נוסף שגרם לו אי נוחות: "ה'בר' של האוכל בערב היה מעורב, גברים ונשים יחד. זה לא דבר שמתאים לציבור החרדי ובוודאי לא למפלגה חרדית שמארגנת ערב כזה, זה היה ממש מביך".

עם זאת, ישגם מי שרואה בסוף השבוע כדבר מאחד: "מעולם לא היה מי שדאג לנו לכזה סוף שבוע. אין-סוף תענוגים, אוכל, יין, שתייה חריפה, ספא, הכל פשוט כיד המלך". לדבריו: "מרגישים פה בעולם אחר, באמת שאפו לדרעי".

תוכן שאסור לפספס
86 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
הירא את דבר ה' לא נופש במלון בשם כנען. אבל מי שעושה כמעשה ארץ כנען, אין מקום לכינוס אותם כנענים אלא במלון כנען. ולמה נקראת המפלגה ש"ס? לקיים הכתוב "והשיבנו אחור מיני צר, ומשנאך (משנאי ה') ש"סו (בזזו) למו (את עם ה').
דן סגל31.10.14
36
עץ בני תורא תמכו ברבנים עמר ושטרן
פייגי כרמל31.10.14
35
ות זה האמממממת וגם אם דוקר בבשר החי שלכם
איתי31.10.14

הצגת כל התגובות

34
שאפו??? כל הכבוד לחברים השמנים של המפלגה הזו. למה לא, תאכלו תהנו הכל טוב רק לפני יומיים פורסם דוח העוני. מפלגה שחרטה על דגלה את העוני אך חבריה נקיים ממנו.
עוני30.10.14
את הלב
תגובה 31.10.14
33
כואב הלב שכבר חודשיים מהתחלת השנת הלימודים אין צהרונים מסובסדים לילדים וחודשיים קשים עובר על משפחות ומחר ילדים מתחילים צהרון ללא אוכל ואסור להביא אוכל חם ןבשרי .... ואלה החוצפנים מבזבזים את כסף של ילדים שלנו לבתי מלון ופאות מסריחות לנשים שלהם אלה היו אוהבי מרן אפה אתם אפה אנשי חינוך שלנו איך אתם י
ora02.11.14
32
דואג לכולללם!!! אכן מרגישים שינוי בתנועה . כוחינו באחדותינו!!!
אבי31.10.14
31
זו דוגמה מצוינת לציבור השסי שיתחיל קצת להנות מהחיים ולא ישמור את המליונים שיש לו מתחת הבלטות. מה אתם עושים עם כל הכסף? תשבו ותעשו חינגות. קצת שתייה חריפה, בתי מלון, ספא, מסאז'ים, מוזיקה, ארוחות חופשי. החיים היפים.
מוישי31.10.14
30
ם המיסים
יואל31.10.14
29
בקרוב תשמעו על עוד דברים מ"הכנס" שיצמררו לכם את האזניים. האם זה הזמן לחגיגות ? איפה הצניעות ? התכנסתם כדי לכפות את דעתכם על הציבור ? לא ולא !!!! יגיע יום הבוחר ותראו מה הבאתם על עצמכם...
יעקב31.10.14
28
העיקר שלמורים ברשת החינוך התורני אין משכורות להביא לבית לחם וחלב והם נהנים בבריכה ובספא ושותים יין ומשתכרים להם. שופי על אריה דרעי
אריה30.10.14
27
לנצח תישארו פרענקים בזכות דרעי וחבורתו. פויי
גועל נפש31.10.14
26
שיהיה לעילוי נשמתו של מרן. בעצם... אתם בכלל זוכרים את מרן???
חן31.10.14
25
שמואלי , שילוב של שלושה היכולים לעשות רבות למען הציבור הספרדי.
ספרדי30.10.14
24
ויתחבר לשס. ג' הם בני תורה, גם אם לא בפנים, לכל הפחות כלפי חוץ, ואת זה הדור הצעיר קולט. הם לא יעשו מסיבות מעורבות גברים ונשים. מי לא זוכר שדרעי היה עושה הקבלת פני רבו והקפות שניות בפריצות נוראה.
תלמיד מרן31.10.14
23
מדוע אתם נאחזים בקרנות המזבח. תפסיקו להיות עוקד והנעקד ותנסו להיות "מזבח" שבת של מזבח "אדמה " או "אבנים" רק "ליייייייייי........"
חרזי31.10.14
22
הציבור לא טיפש והפגיעה המתמשכת בכבודו של הגר"ש עמאר תעלה לכם ביוקר!!!
מצביע ש"ס לשעבר31.10.14
21
שאפו??? כל הכבוד לחברים השמנים של המפלגה הזו. למה לא, תאכלו תהנו הכל טוב רק לפני יומיים פורסם דוח העוני. מפלגה שחרטה על דגלה את העוני אך חבריה נקיים ממנו.
הראל31.10.14
20
ללא מילים
רפאל31.10.14
19
טווח ארוך קטלני אלקטורלית וחברתית!!
James31.10.14
18
זולל וסובא, בטח עם שמיטה "לחומרא" ,כי מן הדין, יאכלו וישבעו, די לנו עם היתר מכירה,ומה לנו עם התורה המחמירה של האשכנזים, גם הפרדה לא צריך. עוד דבר, הרב דוד יוסף צדק, והביקורת שלו גם כלפי הנהגת ש"ס, שתמכה בדיל וברב עמר
בוזגלו31.10.14
17
לפעמים נראה שהאנשים הקטנים שם למעלה,האמורים לייצג אותנו, בעצם מייצגים רק את עצמם, את פרנסתם ואת טובות ההנאה שיוכלו לקבל ממעמדם. אז מה השוני ביניהם לבין נציגי השלטון האיראני?
קורא31.10.14
16
הלוי (בית יהודי) לרבה של פתח תקווה עם הדיל לבחירות הרב בינו אטיאס (האח של...) ???
צביעות31.10.14
כנאה שאתה לא מאמין בדעת התורה של מרן זצ"ל שהתנגד בתוקף לדל ם שטרן ומאידך תמך בדיל עם הלוי [רמז- דעותיו של הוי קרובות לחרדיות, ושל שטרן לסתיו]
אברך01.11.14
רפורמי ושאפו לדרעי על הרענון
המתנחל31.10.14
15
חרדים שאמונים על הסתפקות במועט הלכו להתהולל כמו אחרון הפריצים ממש מזעזע מזלי שלא מצביע למפלגה כזו ה' ישמור
מיכה31.10.14
14
חחחחח
אשכנזי31.10.14
13
כל הכבוד לשס
שלומי30.10.14
12
חבל ששס נרדמה עד היום בתקווה לשלום ולתמיד בשורות טובות דרעי לרשות הממשלה
יקי רייס31.10.14
11
היינו לפירורים חודש אחרי מרן אריה מוכיח ששס פה בשביל להשאר
מימון31.10.14
10
הם איבדו כיוון איזה גועל . איפה חכם שלום שיקים ועדה רוחניתשתבדוק מה עושים נציגיו. מתבייש שאלה נציגי
מפלגה חברתית31.10.14
9
התנועה שהיתה בבת עינו של מרן
מימון31.10.14
תמימים!!! כואב הלב שזה מה שניהיה מהתנועה של מרן, אבל אסור להיות תמימים ולחשוב שזה שנמשיך אחרי חבורות הוללים יעשה נחת למרן. ההפך הוא הנכון
לא להיות תמים31.10.14
8
בושה וחרפה... לפחות תתביישו לפרסם. מעניין מניין הכספים לכל זה, חוגגים בזמן שמורות של רשת מעיין החינוך התורני... נשות אברכים, לא מקבלות משכורות, מה עם הלנת שכר... ועוד.. העיקר אתם חוגגים... אריה דרעי כראש תנועה במקומך לא הייתי ישנה על מה שמשפחות אברכים.. צריכות להשיג הלוואות בשביל צרכים בסיסים... מי
מירב31.10.14
השנה אחרי 13 שנה שרבי אריה לא היה איתנו היה השנה משכורות כבר בחודש הראשון ל85 אחוז מהמורות ברשת החינוך השאר לא קיבלו בגלל עיכוב של משרד החינוך הידוע באהבתו לציבור החרדי שאר המורות יקבלו החודש בע"ה בזכות מאמציו של יו"ר התנועה ר אריה . אשריך ר אריה שאתה שלוחא דרבנן ומקדש שם שמים ברבים אנחנו איתך ואל ת
אחד שיודע01.11.14
7
החפץ חיים בזמן מלחמה ישן על מזרון בצרתם לו צר חבורת הזבלים זאת מרב שהם שבעים ממש לא מרגישים מצוקת הציבור שקיצצו לו המילגות הקיצבאות...
שס=מושחתים31.10.14
6
אז על מה הטענה??? לצורך השעה שאפילו יצר הרע יסכים !!! למה צריך בכנס אחדות לזרוע פרוד ח"ו ??? האם שס מאבדת עצמה לדעת !!! חבל חבל חבל אוי אבא שבשמים כמה חסר לנו מרן. צריך לזעוק לביאת משיח. כבר נמאס כל הזמן מריב ומדון בכל מקום.
המבקר31.10.14
5
רב ראשי צריך להיות רק ממשפחה מסויימת? ולא מי שיבחר (גם בתמיכת ש"ס מבחוץ) אחת דתו להמית? עברתם שמורה לנצח. אין בעיות. אין שכל אין דאגה. אין שכבות חלשות. הולכים לנפוש בזמן שהציבור נאנק תחת עול הפרנסה ומה מעניין אותם הגאון רבה של ירושלים. פה ש"ס מתחילה. פה נגמרת? חונטה דיקטטורית. אין לי עניין ברב עמאר.
דייי למחלוקת31.10.14
4
את הרב דוד מפטפט פיטפוטים???.........
מרן הרב עמאר31.10.14
3
נהנתנים חסרי תקנה!!! בולסים כאנשי שוק....משתכרים כאחרון השיכורים.....חרדי שעיניו בראשו ורואה את העוולות והנהנתנות של דרעקי וחבר מרעיו......על חשבון המורות,הגננות והסייעות של מעיין החינוך התורני.....( יומיים אחרי שמתפרסם דו״ח העוני שמצהיר שכל ילד 3 שלישי במדינתנו רעב) לעולם לא יצביע ש״ס!!!! ש״ס=שרייך
יהודי31.10.14
2
ומי שזה עושה לו רע,שישתה מהמים של עזה
מרגי31.10.14
1
הוזמן לאותה השבת ולאורך כל השבת הוא הסתובב עם בקבוקי יין יקרים מאוד בשובי מאות שקלים כל בקבוק ומזג לכל דורש.
שלמה30.10.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10.05.24
ש

פשוט, דיגיטלי, חכם ויעיל 

ללא הלוואה או גמ"ח: כך יישאר לכם כסף לפינוקים בכל חודש

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם
ש

ללא ידע קודם • מחזור ג'

ההרשמה לתוכנית החרדית להכשרת מתכנתים יצאה לדרך!

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24