כיכר השבת

קבוצת נשים חרדיות מאיימת: ללא נציגה בכנסת לא נצביע לש"ס ויהדות התורה

קבוצת נשים חרדיות פתחה בקמפיין במטרה שהסיעות החרדיות בכנסת יעניקו לאישה מקום ברשימה. הקבוצה מאיימת: "אם זה לא יקרה לא נצביע לש"ס ויהדות התורה" (חרדים)

103
צביקה גרוניך | כיכר השבת | י"ג בכסלו | 05.12.14
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת (צילום ארכיון: גיל יוחנן - ynet)

קבוצת נשים חרדיות יוצאת בדרישה לשלב נשים ברשימות המפלגות החרדיות לכנסת - לראשונה בהיסטוריה. לצורך כך, פתחה הקבוצה בקמפיין תקשורתי, שיגרה מכתבים לחברי הכנסת, ואיומים ברורים מה יקרה במידה ולא יזכו לשיתוף פעולה.

המאבק החל בתחילת השבוע כאשר קבוצת הנשים פתחה דף פייסבוק מחאתי "לא נבחרו, לא בוחרות". ככל שנקף הזמן הצטרפו עוד ועדו נשים וגברים. כיום הדף עומד על כ-2,500 לייקים. כאמור, הקבוצה פנתה גם לחברי הכנסת החרדים.

ברשימת הנשים ניתן לראות את מיכל צ'רנוביצקי (34) המתגוררת בעיר החרדית אלעד; רחלי איבנבוים (29) המתגוררת בשכונת מאה שערים בירושלים; אסתי רידר-אינדורסקי (42) המתגוררת ברמת גן ואסתי שושן (37) המתגוררת בפתח תקווה.

בבחירות לעיריית אלעד עמדה צ'רנוביצקי בראש מפלגת "עיר ואם למען אלעד", שזכתה למעט קולות ולהפסד צורב.

במכתב שכותרתו "קול קורא לייצוג נשים במפלגות חרדיות", כתבו הנשים: "אנו קבוצת נשים חרדיות פונות לעומדים בראש המפלגות החרדיות: ש"ס ואגודת ישראל, בבקשה לייצוג נשי ברשימותיהם".

"אנו קבוצת אוכלוסיה עם אורח חיים ייחודי, המשפיע על מגוון גדול של תחומי חיינו", כתבו עוד במכתב והוסיפו, "אנו משוכנעות כי נציגות נשית תשכיל לייצג אותנו במסדרונות הכנסת באופן ראוי ונכון. יש נשים חרדיות רבות ומוכשרות שתשמחנה לעסוק בצרכי ציבור באמונה".

הנשים קובלות על כך שקולן לא נשמע לטענתן. "בשנתיים האחרונות חקרנו לעומק את מצבן של הנשים החרדיות בישראל, השתתפנו ואף יזמנו דיונים בכנסת והבנו כי קולנו לא נשמע בוועדות ובפורומים השונים, כפי שהיה אמור להישמע".

"הדברים נוגעים לעניינים קריטיים כמו בריאות, פרנסה והשכלה", הן טוענות ומבהירות כי "המצב הקיים חייב לקבל פתרון בדמות נשים חרדיות שיהיה לפה עבורנו".

הנשים מבהירות כי מבחינתן כל נציגה שתכנס לרשימה תהיה נציגה עבורן ולא משנה מי זאת תהיה - אפילו לאו דווקא מיוזמות המאבק. "אנו נכבד כל נציגה נשית ראויה שתיבחר על ידכם ונרגיש כי היא שליחתנו, שליחת ציבור של 50 אחוזים מקהל הבוחרים שלכם".

"הגיעה העת שנקבל את הכבוד המגיע לנו כמפרנסות עיקריות וכמחזיקות על גבנו את עולם התורה, בדמות ייצוג נשי ראוי ברשימות החרדיות". כתבו עוד וסיימו במשפט "זה הזמן לצדק היסטורי וזה בידכם".

בשיחה עם "כיכר השבת" הסבירה אחת מיוזמות המחאה, רחלי איבנבוים, על מאבקן. "בזמן בו נשים חרדיות מנהלות ארגונים ומוסדות, עיתונאיות, משפטניות ופעילות חברתיות אין סיבה שנשים ראויות, לא תייצגנה את הציבור הנשי במגזר החרדי ותדאגנה לצרכים השונים והייחודיים של 5% מהאוכלוסיה בישראל".

לדבריה, "המכתב מהווה קריאה גלויה למפלגות הבית החרדיות לייצג אותנו, את כולנו, לא לזנוח אף אחת מאחור".

"אנחנו מקוות שהקריאה הכנה שלנו תזכה לתשומת לב ולדיון רציני", היא אומרת ומשגרת איום ברור "אם לא יהיה ייצוג נשי במפלגות החרדיות לא נוכל להצביע למפלגה שלא מייצגת אותנו".

המוחה מבקשת לחדד את המסר: "אני לא רואה בכך מחאה או קריאת תיגר אלא את ליבת עיקרון קיום הבחירות - כל אזרח נותן את קולו למפלגה שמייצגת אותו. אם מפלגה בוחרת לא לייצג במודע קהל אזרחים מסוים ממילא היא בוחרת לוותר עליו".

מה יקרה אם דרישתכן לא תתקבל? שאלנו. "הצבעת מחאה היא אחת התופעות ששינתה את יחסי הכח הפולטים בהפתעה לא פעם ולא פעמיים".

תוכן שאסור לפספס
103 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
עצרו לרגע והתבוננו! שכחנו שבעיקרון אין לנו שום קשר לפוליטיקה, הסיבה היחידה שאנחנו כן שולחים נציגות לכנסת היא כדי להציל כמה שניתן. משך הזמן החוסר ברירה הזה הפך לאיזשהו כבוד או סוג של תפקיד חשוב, אבל בעיקרון התפקיד של הגברים הוא או להביא פרנסה או ללמוד תורה, מחוסר ברירה שלחו הרבנים אנשים מסוימים שהם ח
יוסף07.12.14
וכי הזכות להציל שמורה לגברים בלבד?
רפאל07.12.14
52
אני ורבותי אמנם מהציונות הדתית. אך לא פחות עם יראת שמים וכפיפות מוחלטת לדעת תורה והלכה. הרבנית שילת נשואה לרב הגאון יצחק שיל"ת. ת"ח מופלג וגדול בתורה שפרסם ספרי חידושים על הש"ס ספרי הלכה, ספרים על הרמבם וספרים במחשבה. כשהרבנית שיל"ת חשבה לרוץ לכנסת היא פנתה לגאון הרב שאול ישראלי שפסק לה היתר לרוץ ל
אליהו07.12.14
51
אין יראת השם והרגוני ק"ו לצניות עם איפור
אליהו07.12.14

הצגת כל התגובות

50
אשה שתגרום צער לרב שטיינמן, או לר' חיים קנייבסקי, שלא תרוץ אליהם אחר כך לבקש ברכה בשעת צרה.
אלעדי אכפתי06.12.14
49
רובן באו מאנשים דתיים לאומיים וחילונים!!! רק טיפש חושב שהנשים האלה חרדיות...
חרדק06.12.14
48
אם לא יהיה שינוי ויכניסו נשים ברשימות החרדיות , אז הפעם בלית ברירה נבחר בבית יהודי
אמא חרדית05.12.14
חרדים מקשיבים לגדולי התורה...
חרדק06.12.14
47
וליפמן שמנסות בערמה לפורר את החברה החרדית מבפנים , כל כך שקוף נבזי ואוילי , וטפשותם כה זועקת לשמים כשהן משוות בינם לדבורה הנביאה וחולדה הנביאה , דווקא לי הן מזכירות את רחב....
אחד שיודע07.12.14
46
מתחילים עם כל מיני התרים לא מוסכמים, הולכים אחרי האופנות המשונות, לא מתבטלים לדעת תודה. הכל מתחיל מהפאות.
אברהם07.12.14
45
רק הבורא יתברך שהוא א-ל דעות ידע צערו של מי שוקל יותר.
רפאל06.12.14
44
מתי תבינו שקבוצת פייסבוק זה האנטי חרדי הכי ענק שיש.אז אין פה אפילו בדיחה. בדיוק כמו ערבים התאגדו בביתו של גליק.מהר הבית
שיינדי05.12.14
43
די, להפליה היגיע הזמן לצאת לחירות מעשית
הילה05.12.14
42
וסביר להניח שגם הנשים הנוספות שם. הדעות דומות יותר ויותר לרפורמיות. כנסו לפייסבוק שלה ותבינו מי היא. אז לפחות לא להטעות. ניתן לכתוב חרדיות לשעבר. מה גם שאם אשה חרדית לא מבינה את הבעיתיות בדבר. אז מימלא איננה חרדית.
דניאל05.12.14
41
מומר מי הציבור החרדי
יפת תואר06.12.14
40
איך הן לא מפחדות לגרום צער לגדולי ישראל, הנושא לא קשור לפוליטיקאים, אלא לגדולי ישראל שהם המחליטים לפחות על העקרונות של המפלגות החרדיות. מי שאומר בימים אלו דבר נורא שכזה, שלא יצביע למפלגות החרדיות אם לא יקויימו תנאים כאלו ואחרים, הריהו כעמלק שמקרר את האמבט כולו, גורם צער לגדולי ישראל, ועתיד ליתן את ה
אלעדי אכפתי06.12.14
39
לא מבין למה לקדם את מי שמקדם לפיד? חברות הזבל - שמקדמות את האינטרסים של לפיד: מיכל צ'רנוביצקי - כותבת ב NRG רחלי איבנבוים - אמרה שהיא "רוצה להביא את הציבור החרדי להיות יצרני, תועלתי, יציב ומעורב". הינו לעשות רפורמה בציבור החרדי אסתי רידר-אינדורסקי - פעילה חברתית חרדית, הרצת בבין תחומי מגידרה את
יועץ אסטרטגי?05.12.14
38
בשבילי. אני מצביעה ג' בע"ה אי"ה
בעלת תשובה07.12.14
37
חושבני שבעה קשה זאת שאיובנו מבית זוממים עוד שורה ארוכה של גזירות קשות ורעות נגד הצבור החרדי, יש להפסיק מיידית את יצר הגדלות, ולהצמד להוראתם של גדולי הדור.
אברהם07.12.14
36
ועשית ככל אשר יורוך? אין פסוק כזה בכל התורה כולה. בדברים י"ז כתוב "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך", אך מדובר אך ורק לעשות כהכרעת ביה"ד הגדול בנוגע לספק בהלכה או לדין בין שני בעלי דינים וכמפורש שם ברישא דקרא: "כי יפלא ממך דבר למשפט בין דם לדם בין דין לדין ובין נגע לנגע דברי ריבות בשעריך". לבית דין אין שום
אברך פשוט07.12.14
ציות לגדולי ישראל אומר שמבחינתנו אין בחירות אלה מצוות ועשית ככל אשר יורוך. זו לא קלישאה של בחירות. זה מה שנקרא אמונת חכמים שכתובה למיטב ידיעתי כאשה ביהושע. אפילו אם יגידו על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין ואפילו שסיבנו את הרבנים. זה הנסיון שלנו. וברור שהיו בעם ישראל נשים שהנהיגו את העם אך הם נבחר
פ.ס.07.12.14
35
יש לגבר פחד ליפול ליצר. וזה כאילו הוא כבר נפל הוא עמוק שם ואז הוא מתכסה בתלית ותפילין שלא ייראו כי מתבייש אבל הקב"ה רואה הכל
ישראל06.12.14
34
הנ"ל אינן!!! אז שיצביעו בשמחה למפלגות חילוניות, וכן, גם את ילדיהם שישלחו למוסדות המלמדים 'שיוויון' בין גברים ונשים
מה בדיוק06.12.14
33
בטוחות כי אתן, הנשים האמיצות, האמהות לבנים כמונו, תסכימנה איתנו האמהות לחיילים כי האפליה בין דם לדם אינה מוסרית ואינה יכולה להמשיך. הגיע העת שכל בחור חרדי יתגייס לצבא ויחד עם האמונה והתורה נגן על הארץ הקדושה. הצליחו .
הפורום לשוויון 05.12.14
32
מקסימום נצביע לכחלון והרבנית עדינה היקרה
נתניתי05.12.14
31
אני מהמרת שאותן נשים דעתניות מעולם לא הצביעו עבור המפלגה שהן רוצות להיות בה ח"כ
עדינה05.12.14
נשים אלו כנראה גם לא שמרו אמונים לבעליהם
יהודי05.12.14
30
אולי אני חושבת שזה בסדר גם ככה? אז מאיפה היא בטוחה שהיא מייצגת 5 אחוז?
דבורה07.12.14
29
חבל שנשים מחפשות תשומת לב בצורה מגוחכת כזו. העוצמה של האשה היא ההשפעה הפנימית שיש לה על הסובב לא תמיד הפורנט הוא המשפיע... לתשומת לב החננות הבאות
פמינסטית!07.12.14
28
כנראה שגם החילונים מבינים שהכל קישקוש. ד"ש לנעמת.
יאיר07.12.14
27
למה כמה משועממות החליט לרוץ לכנסת כולה אתן נשים אבל מי אמר שיש לכן מה להציע. מילא תביאו איזה שם של מנכלית או לפחות מנהלת מוסד מכובד. אבל הנשים הללו לא מחפשות להיות בכנסת. בקיצר קשקשנות לשמה.
יאיר07.12.14
26
איזה שטויות! אלו לא נשים חרדיות. הן נשות הכותל המטומטמות...
האמת06.12.14
לאן הגענו? לא הצלחתן להיכנס לפוליטיקה דרך מפלגת הבית היהודי אז אתן מנסות דרך מפלגה חרדית? מה אתן חושבות שאתן מאיימות על מישהו? מי בדיוק צריך את הקולות שלכם.. לכו תצביעו מרצ..בין כה וכה אתן לא חרדיות...
פלמוני06.12.14
25
אבל הכונה נשארה
אליהו07.12.14
24
מהיכרות עם אחת מתוך ארבעת הנשים ההזויות האלו ותמונתה של אסתי שושן , לא מדובר ב"חרדיות" אלא בכאלו ששונאות חרדים!!! סיעה חרדית אמונה על ציות לגדולי תורה וישיבת אישה בכנסת אינה אחת מתפקידי האישה. רע לכן בביתכן? אין לכן כבר מה לעשות ולשפר ולייעל שם? אתן אולי לא תצבענה ג' או ש"ס וסביר שגם בבחירות הקודמו
פ.ס06.12.14
23
דווקא הנשים שדורשות כבוד כמפרנסות עיקריות אני בטוח שהם בביתם לא מפרנסות עיקריות, וגם אם יש כאלה אז לכו לבעלים שלכם מה אתם רוצים מחלק גדול מהציבור החרדי שהבעלים הם המפרנסים העיקרים. ואני פונה לכול הנשים "המשכילות" - מפלגה חרדית היא שונה לגמרי בתכלית מהותה מהמפלגות החילוניות או הדתיות, שכן אינם באים
אלי05.12.14
בסך הכל דואגות לעצמן כמו שגם הגברים עושים זאת ללא שום נקיפות מצפון וכמאמר הלל הזקן "אם אין אני לי מי לי".
רפאל05.12.14
22
מי ששומע לגדולי תורה יכול גם לייצג את הגדולים ותלמידיהם. נשים שמצטלמות בפרהסיה מייצגות את השטן לא פחות !
אופיר גורביץ05.12.14
21
מהריסיך ומחריביך ממך יצאו
אשכנזי מטומטם07.12.14
20
היא טריפה ואם בעלה מסכים אזי אין לא דעת תורה והרי הוא בפורים כל השנה
אליהו06.12.14
19
להם... מופרעות נפשית....
לאחר העיון05.12.14
18
כל מה שאפשר לחבל בכם זה טוב.
גאולה05.12.14
* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה
אין לשלוח 05.12.14
17
אין סיכוי שזה יקרה, כי הגברים לא יצביעו להם אם יכניסו נשים לרשימה
בלו05.12.14
16
כולם דתיות לאומיות - זו הצגה !!!!
בדקו בפייס05.12.14
מעלילים עליהם עלילות שוא. הם חרדיות, שולחות את ילדיהן לחינוך חרדי וישיבות חרדיות. גם אם אתם לא מסכימים אל תוציאו עליהן לעז.
אברהם07.12.14
חפש את שמותיהן בגוגל. תראה שיש להן בעיות השקפה חזקות מאוד. עד כדי כך שילדיהן סובלים בגלליהן
גוגל05.12.14
15
הגיע הזמן להגדיר מיהו חרדי ומיהו מתחזה הקורא לעצמו חרדי עם שלל כינויים נלווים לחרדיותם... מודרנים, חרדים לייט...! נשים אלה שבכותרת נראות מקבוצה כזו. כי מי שמאיימת בסגנון זה היא איננה חרדית - שהכלל הבסיסי של "האיש או האישה ה"חרדי" הוא - דעת תורה וקבלת השקפת התורה המקובלת לנו מדור לדור המעוגנת בתור
אחד העם05.12.14
14
בתור אישה חרדית אני חרדה לכל התופעה הזאת שכמה לנו פתאום, נשים שחושבות שהם מבינות משהו ודורשות דרישות כנגד ההלכה! מה קרה לנו? איך הגענו למצב הזה? צריך להוקיע את זה שזה קטן לפני שיגדל! אין צורך בקולות שלכם, אדרבה, הקולות שלכם יטמאו לנו את המחנה ולכן אינכם רצויות אצלינו, תנו לנו הנשים להמשיך לעזור לעם
אישה חרדית חרדה06.12.14
רק אשכנזיות מלוכלכות מסוגלות לדרוש כאלו דברים מי צריך את הקולות שלהן זה החינוך שלכם העיקר להגיר שאתם דתיות ולהשתמט מהצבא
אשכנזי עלוב07.12.14
13
רוב מוחלט מאלו שמצביעים ג אינם מעונינים לראות אישה ברשימה על כל פנים לא באיומים ושלא על דעת גדולי ישראל כך שכל הכתבה מיותרת ועל תעשו כותרות על שום כלום
מצביע ג בנשמה05.12.14
שוה לך?
רפאל05.12.14
12
ואווו אחד הדברים הדבר היחיד שנשאר לעשות זה חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
שסניק גאה05.12.14
11
יד
ריאלי07.12.14
10
המציאות המרה מדברת בעד עצמה
חרדית06.12.14
9
למען השם, אתר כיכר השבת- מדוע אתם בכלל נותנים במה לקבוצה הזויה, שוב ושוב ושוב, כל בר דעת מבין את השטות שבדברים, ואת חובת ההירתמות בימים קשים אלו למען המפלגות שנלחמות למען הציבור החרדי, למען הישיבות ולמען השבת, ובז בליבו לכל אלו שמחבלים/ות במלחמה זו. מי שאינו לבוש כמו חרדי, ואינו מתנהג כמו חרדי, ואי
אלעדי אכפתי06.12.14
8
מחזקת את ידכן.
ברכות06.12.14
7
טפשות מטופשות!!!!! בתור אישה, אני לא מעוניינת בחברת כנסת... לכו לטפל בילדים שלכן ואל תכנסו לדברים לא לכן....
יסכה05.12.14
6
אני מצטערת אבל הן ממש ממש ממש לא חרדיות! אם הן היו חרדיות הן היו מבינות שזה לא עניין של כבוד אלא של צניעות. המקום של אשה חרדית הוא לא בכנסת. וכשתהיינה ישיבות מפלגה, הן תשבנה בין הגברים ותתבדחנה איתם? או תתווכחנה איתן? אלו נשים שאיבדו את הכיוון החרדי ושקעו בתוך עום הקריירה שלהן..כל ה שהן רוצות זה שיס
אחת שמבינה05.12.14
5
הנשים האלו כנראה רפורמיות, מה להן לעזוב את הילדים בבית ולרוץ לסטרא אחרא למפלגות ופלגניות לתככים וריבים. האישה היא שרת הפנים והגבר הוא שר החוץ, אל תפריעו לעבודת הגברים. לנשים יש תיקון אחר.
א. לוי05.12.14
4
איפה הציות לגדולי הדור? מה זה לעשות מחאה? התבטלנה לדעת תורה. אתן יכולול להגיש בקשה ותו לא. אין לכן שום זכות לעשות שרירים. אני בטוח שאף אחד מהבעלים שלכן אינו יושב באהלה של תורה.
מוטי05.12.14
3
2500 לייקים זה אפילו לא 10 אחוז ממנדט אז יאללה רוצו ונראה כמה אנשים ליברלים/ות יש בציבור החרדים אם כל הרעש שלכם/ן ואם תפתחו מפלגת נשים ותעברו את אחוז החסימה ותשבו באופוזיציה אז תצעקו שגם בכנסת נשים חרדיות יושבות מאחורה??????
שוביניסט05.12.14
2
במילה אחת קוראים לזה פמניזם ולצערנו זה מגיע גם לציבור החרדי
מישהו שחושב05.12.14
1
תחזקנה ידיכן נשים אמיצות. לא כולנו חזקות דיינו כדי להשמיע קולנו, גם בציבור ואפילו בדלת אמות, אבל מאחורי הפרגוד נפעל אשה אשה לפי אמונתה
ברכה05.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24