כיכר השבת

זה מתחיל במשואה ומסתיים בפריצת הגדר / עו"ד דב הלברטל

מי שמדליק משואה ומקבל פרס ישראל סופו לפריצת גדר, זו נבואה המגשימה את עצמה. די בעצם הדיבורים על הצטרפותה של הרבנית בר שלום למפלגת כחלון כדי לפגוע באביה (טורים)

98
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ט"ו בכסלו | 07.12.14
עו"ד דב הלברטל
עו"ד דב הלברטל (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

די בעצם הדיבורים על הצטרפותה של הרבנית בר שלום למפלגתו של כחלון, כדי לפגוע באביה ובש"ס.

הרי מרן הרב עובדיה זצ"ל התנגד בתוקף לצירוף נשים למפלגה, והוא ידע למה. מועצת החכמים של ש"ס לא מעלים על דעתם לכלול נשים ברשימה, וגם הם יודעים למה. והיא? כנראה שלא יודעת למה.

היא לא חלילה פורקת עול, אלא מתיימרת להמשיך את מורשת אביה. היא ודאי תסביר שאביה לא היה מתנגד לכך. היא אפילו תוכיח שהוא ציוה עליה.

אך מה היא תסביר לנשות ש"ס הרוצות לרוץ לפוליטיקה? למה שהן לא יתמודדו על מקום בש"ס, ואולי אף במפלגה אחרת. מה היא תסביר?

זה רק מראה שמי שמדליק משואה ומקבל פרס ישראל, כנציג מתקדם של החברה החרדית, סופו לפריצת הגדר. זו נבואה המגשימה את עצמה. היא באמת הפכה ליברלית. צעד חסר אחריות של מי שכנראה מסוחררת מאהדת הציבור החילוני. מסתבר שהשפעתה של הרוח הליברלית, היא לא רק על השוליים.

הרבנית בר שלום (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

התרסתה נגד אביה היא לא רק בהלכה, אלא גם כנגד המפלגה שהקים. ש"ס עלולה להפסיד קולות לא מעטים למפלגתו של כחלון. ומי מעודדת הפסד קולות אלו? - היא, ביתו של מרן. היא גם מנצלת את זאת שקשה לצאת נגדה, כי זה עלול חלילה להביא לסכסוך משפחתי ומפלגתי.

רבים ייתלו בכך שהיא ברשימה זו, כדי שלא להצביע לש"ס. הם יגידו שבכך שמצביעים לה, מצביעים לאביה. הם גם ילמדו ממנה שניתן בכלל להצביע למפלגות אחרות, ולהתיימר עדיין לנאמנות לש"ס.

מדובר על דוגמא אישית שלילית בהתגלמותה, לתלמידותיה בפרט,

ולנשים החרדיות בכלל. המסר הוא, הגיע הזמן לשוויון האישה החרדית. הקריאה היא - נשות ישראל, תשאפו לכנסת! התפרקות זו של ערכים סופה לפורר את הבית החרדי, וגם את ש"ס מבפנים.

כי אם בבת הארזים נפלה שלהבת, מה יגידו אזובות הקיר?

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
באמת בושה וחרפה. הכבוד מוציא מן העולם. משני עולמות...
yos108.12.14
33
לנשים החרדיות יש חלק בכל מערכות החיים בקהילות החרדיות. למה שלא יהיה להן ייצוג בכנסת? אם הכנסת היא מקום לא צנוע - זו סכנה יותר גדולה לח"כים הגברים.
רעבעצן07.12.14
32
הכל מתחיל בהעדר כיסוי ראש !!!!
פריצות07.12.14
זה לאין ערוך עדיף מהפאה הכי "צנועה" שאתה מכיר..
איש07.12.14

הצגת כל התגובות

31
רק שקשה לאנשים להודות שהלברטל צודק. פשוט התרגלו להשמיץ
חוי09.12.14
30
לשניכם יש דעות טמאות מעוותות. לשניכם אין דעת תורה. שניכם לא ממושמעים לרבנים. שניכם מאוסים. הדעות שלך ב-99% מהנושאים אינן קשורות לתורה ומשפילות את הציבור החרדי כשבחוץ חושבים,בטעות,שאתה מייצג משהו או דברים שאסור שייאמרו ובטח ובטח שלא בהקשר שאתה מייחס להם על מנת להרגיז ולהתריס סתם רק בשביל למשוך תשומת
צאו ממחנינו08.12.14
29
גם הוא היה ליברל? ופורץ גדר?
אורן07.12.14
28
הוא צודק לחלוטין,כמו תמיד!! האשה הזו היא ממש אות קלון לאביה הדגול.חבל!! כח היצר הרע גם בחצרות הגדולים
צנונימי 110.12.14
27
בושה וחרפה להשמיץ כך תלמידת חכמים שכל משיה לשם שמיים ולמען החברה החרדית. כל הנהגתה על פי חכמי התורה. היא לא רק הבת של הגר"ע יוסף, אלא גם אשתו של הרה"ג עזרא בר שלום, אב"ד בבית הדין הגדול לעירעורים בירושלים. והיא מתייעצת איתו בכל העניינים. כל ילדיה ונכדיה בחינוך החרדי. אז להאשים אותה בהאשמות שוא זה בו
אליהו08.12.14
תבדוק לפני שאתה מגיב...
שכנה 09.12.14
26
ברקע של ספרי ראשונים בהוצאת מוסד הרב קוק מה לו ולהם?
רבינו07.12.14
25
אולי מספיק אם הליצן הזה .ממש מגיעל לך הביתה רק ביקורת יש לו אולי כדי שיסתכל על עצמו .זבל
אריה10.12.14
24
היא מזרחסטית לכל דבר בכל בית יש פח זבל
בני תורה07.12.14
23
מי אמר שאין ייצוג לנשים חרדיות? האם החכי"ם החרדים מייצגים רק גברים? האם הדאגה הבלתי פוסקת לתקציבים, לתיקון עיוותים, למניעת חוקים של עקירת דת, נגד גיוס וכו' וכו', הם רק לגברים? לעצם הענין. התקשורת כרגיל, כולל זו החרדית כביכול, הופכת כמה נשים משועממות למובילות מחאה כביכול, כאשר מולם עומדות אלפי נשים ח
אשה אחת08.12.14
22
למה הוא מתעסק בזוטות? הבעיה העקרית היא שיש גדוילים שמרשים לנשים לנהוג ברכב!
וולבל08.12.14
21
אני לא מבין מה הקשר בין הדלקת המשואה וקבלת פרס ישראל לבין היותה מתמודדת אולי במפלגה של כחלון, אין לכך כל בסיס ואין לכך כל קשר. כבר אמרו חז"ל כי התורה לא נקנית בירושה. תרצו לומר היא לא הולכת בדרך אביה ואז? זאת זכותה לרוץ למפלגה בלא קשר לעצם היותה ביתו של מרן.
אבי07.12.14
20
זה אומר שזה היה נכון? פעם היה פעם. והיום זה היום!! מספיק עם ההתרפקות. פעם לא היתה כתובה לאישה פעם אישה היתה מתגרשת בעל כורחה פעם נשים לא היו מצביעות. כוחן של נשים גובר בעולם. וזה תהליך אלוקי לקראת הגאולה. אי אפשר להתנגד לכך
מיכל07.12.14
19
מצחיקים החרדים הללו לעקור את האישה מהבית על מנת לשבת בכולל כדי שחס ושלום לא תלכו לצבא ויותר גרוע לעבוד למה? כי בצבא ובעבודה אתם מפחדים להתקלקל ואם זה על הדרך דופק את המדינה קצת למה לא אבל ללכת לפוליטיקה אתם לא מפחדים להתקלקל אותי לימדו בישיבה שאם האישה מרגישה שיש זיוף היא גם רוצה לזייף
עובדת כפול 08.12.14
18
וכדי לפרנס "כל כבודה" לא חשוב ואז היא צריכה ללמוד במכללה כדי לכלכל את הבית ואז היא מקבלת חכמה ועוברת תהליך ליברליזציה ואז היא הולכת לכנסת מסקנה לכו לעבוד
צוות פותחן ראש08.12.14
17
אישה שמקומה בש"ס. ומחוסר בררה הולכת להשפיע ממקום אחר.
בוגר המכללה07.12.14
16
לרוב אני מסכים עם הדעות שלך, כי לטעמי אתה לא מפחד לומר את האמת גם אם לא נח לאנשים לקרוא אותה. אבל דווקא הפעם בחרת לכתוב קצר כ"כ??? דווקא על דבר הזוי כ"כ חסכת במילים???
חרדק07.12.14
15
לשם שינוי!!!
דני גרוסברד07.12.14
14
הגנדרנות שלך חשודה מאוד. ודי לחכימא. (נשים מפחידות אותך כנראה בתחומים שונים ומשונים..)
מיכל07.12.14
13
לש"ס אחרי שכמה שהיא הפצירה בהם הם לא עזרו לה
דוד07.12.14
12
חולה נפש
משה07.12.14
11
הלברטל הוא עורך דין, למד באקדמיה והתחכך בעולם הגדול. אבל הקולות שיוצאים לו מהפה הם של אחרון הקנאים ממאה שערים. יש לו חוצפה וקריאת תיגר צפויה מ'קנאים' אבל כתיבה בינונית ומשעממת עד שקשה להבין מי נתן לו טור. דבר אחד בטוח. איש לא מאמין לו.
קובי15.12.14
10
אשרי נשים כאלה מה ירבו
אסתר08.12.14
9
עם פאה כפסק השו"ע המשנ"ב וכל רוב רובם של הראשונים והאחרונים.
אחד העם07.12.14
וחוץ מזה שהיא עם פאה ומעל כובע.
אור08.12.14
צוואת רבנו החתם סופר זצוק''ל וזיע''א: בנותי וכלותי השמרו לכם חלילה וחלילה לגלות טפח מבשרכם ע''י קיצורי מלבוש הנהוג ח''ו לא יהיה כזאת בגידולי ביתי ומכ''ש שתזהרו מרעת נשים רעות בפאה נכרית אני אוסר עליכם באיסור גמור, וה' ימצאכם חן וחסד וחנינה וחמלה וגדלו בניכם וצאצאי צאצאיכם על התורה והעבודה כאשר ציונו
זיע''א ולא עליך07.12.14
ראה בשו"ת אמרי סופר (ערלוי) שכתב בשם ספר "באר מרים" (עמ' ל"ו, להאדמו"ר מערלוי שליט"א, נכד החת"ס), בנוגע דעתו של קדושת זקני מרן החת"ס זצ"ל בענין לבישת פאה נכרית ברה"ר, היות שבהגהותיו לשו"ע כתב ק"ז מרן זצ"ל "אבל פאה נכרית לא עדיף מקלתה דאסור", ואילו בצוואתו לא אסר אלא לבנותיו וכלותיו, יש מקום לומר שבש
ידידיה08.12.14
טוב ומומלץ לכל יהודי היום החתם סופר היה מוציא מכלל ישראל אשה עם פאה
פשוט מאוד08.12.14
כל פאנית פרוצה כל אחד יכול לראות החנויות של פאות מי הן המוכרות שם יש כאלה חילוניות גמורות שמעשנות ומנבלות הפה הן חיות מכסף חרדי וזה לא מפריע לאף אחד
שכן של פאנית09.12.14
אתה שקרן רוב הפוסקים ראשונים כאחרונים אוסרים לגמרי הפאה נכרית
פאה=טרייף07.12.14
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות
יהונתן08.12.14
כל הפיאות של היום א-י-נ-ן צ-נ-ו-ע-ו-ת! ומהוות פירצה בחומות הקדושה של עם ישראל, רק אין גוזרין גזירה על הציבור שלא יוכל לעמוד בה.. מי שהתיר פאה ממש לא התכוון לפאות של היום!!!!
איש07.12.14
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
איש יהודי08.12.14
מהכתבה למה? ככה זה כשהנאשם מרגיש בבית משפט שהוא חוסל אז הוא מרבה להתנצל ולהצדיק עצמו מיליון ספרים לא יכשירו הפאה התועבה פסק של מרן ע''ה ברזל פלדה יצוקה
יחזקאל08.12.14
הזמנים השתנו! היו מן הנשים שהלכו עם שיער שלה/של חברתה מזמנים קדומים, זה אכן קרה, אך באותה התקופה המתירנות והחיכוך בין המינים היה שונה בתכלית מהיום! גברים עסקו במלאכתם ובתלמוד תורה, נשים התקבצו יחד ועסקו במלאכתן כך שרמת התערובת בין נשים לגברים היתה שונה בתכלית! במציאות של היום, נשים וגברים הולכים יחד
איש09.12.14
"שער, בין שלה בין של חברתה" (גמ' שבת) וראה בפירש"י שזקנה מניחה שער של צעירה כדי להתקשט. מה הקשר בין אורך הפאה לאיסור גורף + גהינום על מצייתות לדברי רבותיהן? מי יכול לאסור מה שהתירו הבאר שבע, הרמ"א, המ"א, הט"ז, הגר"א, בעל התניא, הדברי חיים, ר' חיים פלאג'י, המשנ"ב, כף החיים ועוד ועוד? מי הנבל שיאמר
אוויל08.12.14
בזמנם, יצה"ר דעריות לא שלט באותה רמה כמו היום!!!!
איש09.12.14
8
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פאה=נוכרית 12.12.14
7
זאת אחותה , הרבנית צ'יקוטאי- שהיא מיזרוחניקית, והרבנית עדינה מכסה את כל הראש עם כובע ומתחת רק פוני של פאה מציץ.
אור08.12.14
נראת אחרת לגמרי.
תמי08.12.14
6
והיא, בהחלט, הולכת בדרכי אביה, ידידת הנפש של אבו מאזן.
חנה אייזנמן07.12.14
5
אכן תמיד יש פעם ראשונה זאת הפעם ה-1 שאני מסכים איתך מר הלברטל לא שייך בכלל להכנס לגוב אריות הזה לאישה יראת ה לא שייך בכלל נקווה שגדולי ישראל יצילו את המצב ולא תיהיה בישראל מכה כזאת זה יכול להביא לדברים לא טובים בכלל מחילה אלף פעם מכבוד הרבנית ...
בועז 07.12.14
4
תבדוק טוב טוב את בחברה בא אתה נמצא חברה שרובם זורקי עגבניות על תלמידי חכמים בועטים ברבנים קשישים ומחללי שם שמים ברבים שחיבים על זה מיתה .אתם צבועים העובדים על אנשים תמימים וישרים ומסכנים שלא חושבים בעצמם רק מובלים באף ועליהם אתם עושים מליוני שקלים ראה היתר מכירה .ראה קמח שנאפה לאחר הפסח.וראה הכשר הב
ישראל ישעיה08.12.14
3
חרדים או חרדיות שירוצו במפלגות חילוניות וידאגו לציבור משם. בינינו, כמה תועלת יש במפלגות החרדיות ? תועלת לחרדי הקצת יותר מודרני ?
אני07.12.14
2
חסרה הכוונה תורנית אמיתית ליוצאים לעבודה ולימודים - רק דואגים שהלימודים יהיו בנפרד אבל לא בודקים ולא מבינים בתכנים - ועכשיו אתה עומד ושואל למה זה קורה? תתן כלים רוחניים לעובדים- ולא רק ללומדים תורה ולא תבכה על ליברליות
זילבר07.12.14
1
בלבד שתהיה צנועה ותגן על החלשים ובפרט על כל מיני בעיות של נשים שרק נשים מתמצאות בהן הרבנית בר שלום מב''ת היא כזאת צנועה הכוונה כמובן עם מטפחת כמו הרבנית בר שלום תליט''א קנאים אשכנזים צאו מהקופסה שלכם אתם אוסרים על נשותיכם לכנסת כי הן נראות כפרוצות ואיזו פאדיחה לגדוילים שלכם לאשכנזיאדא הרקובה שלכם
הלברטל=זבל07.12.14
ואני לא אשכנזי.
yos108.12.14
אין בעיה תתעלם מהיהדות ומהלכות שררה של הרמב"ם ומדעת תורה בכלל כי הרי אתה מחפש דת חדשה-אז מה איכפת לך. עם יכולת פירוש המציאות העקום שלך בקלות תוכל לייצר דת חדשה(או מינימום מינימום כת מיסטית חדשה). אגב:מרן זצ"ל,בחייו,מעולם לא שלח לכנסת בכל ה-30 שנה שהוא ניהל את ש"ס אף אחת שתהיה ספרדיה שתהיה מה שתהיה א
תעשה דת חדשה10.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

אין מחירים כאלה!

מטורף: דירה על הים בפחות מ-16,000 שקלים למ"ר

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24