כיכר השבת

מחזק את ידיך הרב בלוי / דעה

אותן נשים, הן בצורת הופעתן, והן באופן התנהלותן והתנהגותן, אינן נראות שייכות למגזר החרדי. הרב בלוי לא אמור להיות שק החבטות של התסכולים שלהן מקיום מצוות הדת (דעות)

71
הרב דב פוברסקי | כיכר השבת | ט"ז בכסלו | 08.12.14
הרב מרדכי בלוי
הרב מרדכי בלוי (צילום: דובי קורן)

לציבור החרדי יש קודים וכללים, אותם קבעו גדולי ישראל שליט"א, ולא הרב מרדכי בלוי - עם כל הכבוד שיש לי אליו, ויש כבוד.

יש ולעיתים שקביעתם של הרבנים נראית יותר, ויש ולעיתים שיש כאלה שחושבים אחרת, אלו תמיד יסבירו, שלא באמת גדולי ישראל אלו שקובעים, אלא אלו העסקנים שמכניסים לגדולי ישראל לראש דברים – וקובעים להם איך ומה לחשוב, ובעיקר מה לכתוב כהוראת שעה.

"העסקנים אשמים בכל", הם טוענים.

ומי לך רב עסקן כמו הרב מרדכי בלוי, גם רב וגם עסקן בכיר, שתמיד החיצים יפנו אליו, כי לירות חיצים בגדולי ישראל, זה לא מקובל – עדיין, לעת עתה, זה לא מקובל אצלם.

זכורני היטב את מלחמתו של הרב בלוי בהופעות הזמרים למיניהם, כאשר הוא, בשם הרבנים, הכריז עליהם ועל כל מי שעוסק בהופעות רחוב, מלחמת חורמה.

באמת לא הבנתי אותו, בפרט כי בעצמי חוויתי עוד משחר ילדותי בבני ברק, איך הציבור החרדי היה נוהר בהמוניו, לבתי תיאטראות בעיר תל אביב, לצפות ולשמוע את 'פרחי ירושלים' כמו גם את 'פרחי מיאמי', הכרטיסים היו נמכרים במרכזי הקהילה בבני ברק.

בין המשתתפים היו גם מחנכים ובני משפחותיהם. לא זכורני שמישהו מהרבנים יצא כנגד התופעה של ההופעה.

התווכחתי עם הרב בלוי, ולא עזר לי. הרב בלוי ידע לספר לי על קלקולים רבים וקשים שהניבו אותם הופעות בקרב הציבור החרדי, אולי בעבר הקלקולים היו פחותים, ואולי ככל שהם רבו והתפתחו והפכו ל'תרבות' – התוצאות השליליות החלו לבצבץ כמו פטריות אחרי הגשם, כך או כך, התוצאות הם אלו שהכתיבו את המציאות וחתימת הרבנים נגד.

כך יצא שלבסוף הרבנים השתכנעו וחתמו – וכל השאר היסטוריה.

בין אם אהבתי את ההוראה ובין אם לאו, הרי שכך הם קבעו, ואנחנו כמצווים לעשות 'ככל אשר יורך', קיימנו את דבריהם כמות שהם ללא הרהור ופקפוק.

מה גם שאם כל אחד יחליט לעצמו איזו מן ההוראות הוא לוקח לעצמו ואילו מהם הוא משליך, הרי שלא יהיה כל תוקף ומשמעות לדברי רבותינו גדולי ישראל שליט"א.

וזו בדיוק הסיבה שהתורה מחייבת אותנו לעשות בדיוק כפי שיורו אותנו, גם אם ייראו לנו חלק מן ההוראות של שמאל שהם ימין ולהיפך.

לא הרב בלוי, ולא אף אחד מגדולי ישראל אינם מאיימים ובטח לא סוחטים באיומים, נגד מי שמפר את הוראותיהם.

הם רק קובעים, בצדק ובדין, כי מי שאיננו נשמע להם, הוא איננו חלק מאותו ציבור החרדי, שכן נשמע וכן מקבל בהכנעה ובענווה את פיסקי ההלכה שנקבעו על ידם, כהוראת שעה ובכלל.

פועל יוצא מכך הוא, כי ילדיו לא יוכלו להשתלב בבתי הספר והחיידרים, על כל המשתמע מכך.

בדיוק כמו מי שמחזיק טלביזיה בביתו, ועוד וכיו"ב.

לכל מגזר יש 'קודי התנהגות' שונים ומגוונים, וכל אחד יכול לבחור לעצמו ולשייך עצמו ומשפחתו בהתאם לאמונתו והבנתו.

אין כפייה על אף אחד לאן ולאיזה חוג הוא מבקש להשתייך, כך מצופה מאותה קבוצה שלא תכפה עלינו איך לייצב ולמתג אותנו כקבוצה או כמגזר חרדי, שגולת הכותרת שלו היא, לשמוע ולקיים את דברי רבותינו באשר הם.

בטח שאין להם כל זכות לכפות עלינו לשנות את אורח חיינו ואת אמונתנו. לא מפתיע להיווכח, איך הם משסים ומגרים בנו את שונאינו מבית, כאלה שבכל ימות השנה באופן תדיר וכבמשנה סדורה, מיטיבים הם להכות בנו ולהפוך את אורח חיינו כ'לא ליגאלי'.

מי שלא נוח לה, ונפשה חפצה להתמודד בבחירות בניגוד להוראות הרבנים כפי שמייצג אותם הרב בלוי, שתועיל בטובה לחצות את הקו המפריד, ותפנה למגזר החילוני או הדת"לי, ותמצא את אשר חפצה נפשה, והעיקר שתשאיר אותנו לנפשנו ותניח לנו לשמור ולקיים את תורתנו ואמונתנו, ככל אשר יורו לנו רבותינו, או לחילופין, שתנסנה לשכנע את הרבנים שישנו את הוראתם.

הרב בלוי לא אמור להיות שק החבטות של התסכולים שלהם מקיום מצוות הדת.

מה גם שהמלחמה שהן הכריזו עליו, רק מחזקת אותו באופן אישי, ומחזקת אותו ואת מעמדו בתוך הציבור, ויותר מכך, מחזקת את הנושא עליו הוא נלחם – בצדק רב לטעמי.

במקרה או שלא, הן אותן נשים, שהן בצורת הופעתן, והן באופן התנהלותן והתנהגותן ביום יום, אינן נראות שייכות למגזר החרדי, שאותו הן כביכול מבקשות לייצג ולפעול בשמו.

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקלה11.12.14
39
בפרשת שלח אמר הקב"ה למשה רבינו "שלח לך אנשים" שלח לך לדעתך, כי אני הייתי שולח נשים ולא אנשים כי הנשים מחבבות את הארץ
יהודי פשוט08.12.14
38
.
שולמית פ08.12.14

הצגת כל התגובות

37
כשליחת ציבור (להבדיל משררה). נא לא לסלף אמונות. דומיך במשך שנים לא אפשרו לנשים ללמוד . עד שקמו נשים "חצופות ועזות נפש" וקבעו עובדה- שגם להם מגיע למלא את כריסם בידע. והתוצאות ברוך ה' בשטח. ניתן לכם כמה שנים לעכל. לאט. לאט.
מיכל08.12.14
36
הילד של השכן שלי לומד בבית ספר למחוננים , שכן אחר מתוק מאוד אב לילד אוטיסט ה"י ניגש למחרת להנהלת בית הספר ודרש בתוקף שיקבלו גם את בנו לכיתת המחוננים , ניסו להסביר לו שמע זה בית ספר עם קו מסויים עם רעיון יחודי , מלבד שהימצאות בנך בכתה תפגע במחוננים , בנך יפגע מכך יותר מכולם הוא זקוק לטיפול צמוד ליד ת
מהיר ועצבני08.12.14
אם היו לנו נציגים כמו אסתי, שבאמת מייצגים אותנו, אז אולי באמת היו בתי"ס חרדיים למחוננים...
יוצמח08.12.14
35
אם יחקור מישהוא מה התרחש בחברה החרדית במשך 30 השנה האחרונות הוא יחטוף זעזעוע. תהליך ההקצנה פשוט מדהים. אם כנגד החלשים בחברה אם זה נשים , גרים.או כנגד "הזרים" קרי חוזרים בתשובה, חילוניים,דתיים לאומיים, חיילי צה"ל ועוד. רבותיי הגזמתם בשינאתכם העיוורת. זאת אינה התורה של ישראל אלא שינאה של אנשים חולים נ
רפאל12.12.14
34
ועתה אין לנו שיור רק התורה הזאת. ואיתא אין לך בן חורין אלא העוסק בתורה והתורה נותנת חירות לפניה ולאחריי
זה הוא08.12.14
33
ואפילו קימץ בדבריו, יש הרבה יותר מה לומר בענין.
יהודי פשוט08.12.14
32
יותר משיטות איש ה"חינוך מחדש" (כמנהג צפון קוריאה והגלילות), מ.ב.
רפאל08.12.14
31
בלוי,המכנה עצמו רב ללא שום הסמכה,עשה עצמו לבר סמכה מי כשר ומי לא,העןבדה היא שכמות הנושרים השנתית מאז ימי ההופעות שהוא ועוד כמה עסקנים קטנים היו נלחמים עליהם ,מאיימים על רבנים שיחתמו להם שאסור להשתתף,התופעה של הנשירה גדלה כיום במאות אחוזים משנה לשנה והראשון שיעמוד בשמים לדין על כך הוא אדון בלוי (נ
מאיר11.12.14
30
בהכירי אותך כאדם רציני, אני תמהה איך אתה נותן גושפנקא לסגנון של מוטקה בלוי, הרי עם ההתלהמות הלא עדכנית שלו הוא עושה ה כדי לחלל את שם שמים, כך מדבר יהודי של צורה? אין דרך עדינה ודיפלומטית לומר דברים? רש"ז אוירבך ירד תחנה קודם כדי לא לבייש אישה פרוצה שהתיישבה לידו באוטובוס, הרי כבר למדנו שיש משמעות ל"
מלי08.12.14
29
ולהראות להם איך הן צריכות להיראות. (ולגבות על זה סכומים עצומים). ואח"כ לכנות את המראה שלהם לא מתאים. נשמע לי צבוע.. בעצם זה דרכו- הרי מי קיבל שנים משכורות מהציונים, ואח"כ הפך להיות להם מתנגד עיקש. כיף להיות צבוע.
גיל08.12.14
28
אבל אם בלוי היה אומר את זה בלי סנקציות פליליות הציבור היה יותר מקבל הרי המטרה שלו זה לא להגיד סתם אלא שיקשיבו לו ולכן צריך תמיד לחשוב איך להגיד בצורה שיקשיבו
אדם09.12.14
27
כל אישה שחושבת לרוץ לכנסת אין לי בעיה איתה רק אל תקראו לה חרדית היא פשוט לא בהגדרה!
מ08.12.14
26
של הרב עובדיה. אתם חושבים שבאמת ישנה איזו מפלגה שתצרף את אחת מהנשים הקשקשניות האלו לשורותיהן??? אז למה כל כך בלוי רועד?? הוא בעצם מאיים על הבת של הרב עובדיה, ולכן הוא הזכיר את "מוסדותיה". ומי שפוחד ממנה, זה דרעי, ולכן הוא דאג שחכם שלום יחרים את כל המכללות, כדי להפחיד את הבת של מרן זצ"ל. זה שיטו
תלמיד מרן08.12.14
25
כנראה יש בעברך גם מאותם "מצוות ומעשים טובים" שהשתיקה יפה להם
בן ציון08.12.14
24
אני יבחור עבורו. נקודה.
ירושלמית08.12.14
23
כל הדרכים כשרות, גם להעסיק את בלוי ואת הלברטל...
תלמיד מרן08.12.14
22
אני לא מצליחה להבין למה כל כך דחוף וחשוב לכן להשמיע את קולכן את רוצה להיות חברת כנסת בשמחה יקבלו אותך בבית היהודי ... למה בג'??? הרי את בשכל המצומצם שלך מבינה שאלו מפלגות שפועלות רק ע"פ דעת תורה אז בכוח??? ומה תקדמי אותי שם בתור אישה ??? מה הקשר שרק רוצים שתולידי תחתלי מה הקשר??? למה זה כל כך דחוף ל
כי אכפת לי11.12.14
21
טרגדיה רודפת טרגדיה: אמהות ואבות צעירים מסתלקים בחטף ומניחים יתומים ועוללים רכים, אסונות נוראים פוקדים את בתי ישראל יום יום, לכן באתי להתחנן בפני אלה הנשים החרידות ההולכות בבגדים צמודים צרים וקצרים המושכות את עיני האנשים והבחורים... ומביאות אותם שלא במודע לידי חטא חמור ביותר ר"ל. והן נודע מה שכתבו ח
טרגדיה רודפת טר08.12.14
כל הכבוד! קראתי מילה מילה והתפוצצתי מצחוק. (מודה שעד שהגעתי לשורה השלישית חשבתי שאתה רציני.) אתה ממש נביא! תמשיך תמשיך.
ליטוואק09.12.14
20
כל אישה שרוצה להיבחר לכנסת אין לי או לציבור החרדי בעיה אתה רק שלא תיקרא לעצמה חרדית היא פשוט לא בהגדרה
מ.מירושלים08.12.14
19
האיש האלים והכוחני הזה, שיועמד לדין כמסית ומאיים ויהיה שקוע כל כך במשפט שלא יהיה לו זמן לשטויות שלו...
אליהו עזריאל08.12.14
18
האמיתי, היה עליו לצאת בתגובה כזו או אחרת. נקודה. בלתי אפשרי ובלתי נסבל לחשוב על רפורמה שמנסות בחורות שוליים לחולל, בנושא כ"כ רגיש וקדוש: הצניעות!! זה שנשים יוצאות לעבוד- ע"מ לאפשר יותר לימוד תורה, זה לא מלכתחילה, וכמובן לא אמור לגרום לפריצה כזו. חיזקו ואימצו כל המגיבים לעניין, וכל הנלחמים באלו!
אשת הייטק חרדית08.12.14
17
tאי אפשר להגיד על חילונים שזרקו בחור לבית הסוהר כי לא הלך לצבא טרור ואיוולת ומנגד להצדיק אלימות קשה למישפחה שלמה חרמות ונידויים ולהגיד שזה לא טרור אי אפשר לכעוס על החילונים שהורידו קיצבאות מחד ומאידך להשליט גזרות קשות מזה הכוללות השמצות והחרמת ילדים מבתי ספר וכו ולקרוא לזה נורמה כלל דוע שכשאדם נו
גד08.12.14
16
על כל אישה שתעז לרוץ לבחירות ואמר בצורה מפורשת ש"תשלם על זה ביוקר" אז איך הגעת לזה שמרדכי בלוי הוא שק החבטות שלהם?? שיישב בשקט ולא יתערב, כל אחד יעשה מה בא לו, אם הם רוצות לרוץ לבחירות שירוצו - לא שאני חושבת שילך להם אבל שיהיה להם לבריאות..
שרה08.12.14
15
משהו ביקש ממנו לומר את השטיות האלו??????? הרי אפילו אם הרעיון נכון, בודאי שלא בצורה שהוא הציג אותו!!!!!!!!!! וחוץ מזה לא כל מה שחושבים אומרים.
חרדי08.12.14
14
ממתי נהייתה קנאי ? מה לך ולצ'למר החצוף בלוי ?
אחיה10.12.14
13
חרדי זה השתייכות מגזרית ותו לא. נולדת חרדי, אתה חיי בציבור החרדי אתה חרדי. תשאלו את כל העולם עם אותן נשים חרדיות, כולם יענו "ברור שכן". את בלוי ופוברסקי תפסיקו להציק לכול מי שחושב טיפה אחרת מכם.
בלוי או פוברסקי09.12.14
12
פוברסקי???
בעל תשובה08.12.14
11
כך אמרו חז"ל: מפרכסות זו את זו.
משה גוטמן08.12.14
10
החרדיות (אלא אם כן גדולי הדור יורו שזה מותר), אך לא לגיטימי ואסור לתמוך באדם, עסקן בכיר ככל שיהיה, שמאיים על אותן נשים שמעוניינות בכך. איך אתה יכול לתמוך באדם כזה???
שם08.12.14
9
כנראה כבודו לא שמע את הרב בלוי "פוסק" שתצא בלי כתובה, ומתאר את מסע הטרור שהוא יעביר לאותן נשים. ציות לגדולים עניין אחד הוא ואיומים/ רדיפות/ כוחנות/ כפיה/ אלימות/ טרור/ והגדול שלי - עניין שני הוא. הייתי מצפה מכבודו שיחזור בו, ויפה שעה אחת קודם.
אברך פשוט08.12.14
8
הרב דב בושה לך להגן על איש צר ואוייב שעשה עד היום הרבה כסף מרשעותו בשם הרבנים הפוחדים מהקרציה הזאת
חצקל09.12.14
7
הרב פוברסקי טול קורה מבין עיינך כל שירותך כרב צבאי היה עם קצינות ולפעמים גם קצינות דתיות כנראה שאז בשביל המשכורת זה לא הפריע לך
דוד08.12.14
6
כאישה חרדית מסכימה לכל מילה מי שלא נאה לה- שתשתלב באיחוד הלאומי
ברכה08.12.14
5
הרב פוברסקי, מי כמון יודע כמה מהנשים הליטאיות בצורת הופעתן, באופן התנהלותן והתנהגותן רחוקות מלהיות כאלו. צא ועמוד ברח' רבי עקיבא בבני ברק בשבת אחר הצהריים ונדבר. לא ראיתי שיצאת שם למחות!!! יש פה היתממות וצביעות: הן טובות להוליד, לחתל, לגדל, לפרנס ולצאת לכל המקצועות החופשיים ורק בתקשורת נעבעך אי אפשר
אחת מבפנים09.12.14
4
במכון התקנים לא קיים תו תקן רשמי למושג חרדי, ולציבור הזה גם אין דוברות רשמית. איש לא הסמיך את בלוי לשפוט מיהו חרדי, ובודאי לא להוציא לפועל את מסקנותיו מול קבוצות כאלה או אחרות, ולאיים עליהם בשם הציבור החרדי. אני מסכים שבקרב הציבור החרדי לא מקובל לשלוח נציגות לכנסת, ושיש לציית לרבנים בנושא זה, כמו
אפריים08.12.14
3
א. סגנון הדיבור שלו מגעיל, ב. גם אם הוא צודק האם הוא שאל את הרבנים לפני פרסום הדבר? ג. האם הרבנים מרשים לו להתבטא בצורה כזו? אהה חברה למשהו יש תשובות לשאלות.
רוני08.12.14
2
בצורה כזו רק מעמיקים בעיות האלה מתחת לשטח. שיתיעץ עם הגדולים לגבי דרכי התגובה. הנזק שלו עלול להיות יותר גדול מהתועלת.
יעקב וולדר08.12.14
1
אשרייך!! שמישהו כבר יגיד את האמת סוף סוף! חייבים לשים סוף למודרניזציה ולפריצות ברחובות העיר!!אסור להשכיר להם דירות ויש לנדות אותם לאלתר את אותן נשים מהציבור החרדי!! זו הסיבה שחרדים אמיתיים שחרדים בדבר השם מצטיירים כקיצוניים!אותם אלו שמרשים לעצמם לחלל שם שמיים ברבים ולגרום לחילונים לחשוב שאפשר גם אחר
לאהל'ה08.12.14
אז שכל הנשים קודם כל יעברו לכיסוי ראש מלא וצנוע וישרפו את הפיאות הנכריות ואז יתנו "מוסר" לנשים חרדיות מה לעשות ואיך לנהוג בקשר לפוליטיקה.. אם אותו "איש חינוך" שיומם ולילה "מוסר נפש" כדי לגדור את הצניעות במחנה ואשתו (אולי.איני יודע) מסתובבת כגלוית ראש עם פאה?? יש צביעות גדולה מזאת??
איש08.12.14
מדוייק מאוד! יש לשרוף לאלתר את הפאות וכל מה שנוגע להתנהגות מודרנית.צריך להבהיר בצורה הברורה שמי שהולכת עם פאה ארוכה וחצאית מיני היא לא חרדית מודרנית!!זה כינוי יפה לחרדית שירדה מהדרך וכעת ניתן להגדיר אותה כחילונית לכל דבר!!אסור בשום אטפן להשכיר להם דירות!בני ברק כבר לא מוגנת כמו פעם!!הולכות להם עם הפ
לאהל'ה09.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24