כיכר השבת

דרוש מנהיג חדש לש"ס

"יכול להיות שיד ההשגחה רוצה את הרעיון שעליו השקיע מרן ז״ל ממרצו וחייו - בצורה מחודשת? מנהיגים פוליטיים חדשים? דור מנהיגים ש"סי רענן שיהיו אולי חסרי ניסיון, אך ילחמו למען המגזר" (חרדים)

87
מני צור | כיכר השבת | י' בטבת | 01.01.15
אלברט איינשטיין
אלברט איינשטיין (Library of Congress)

המדען אלברט אינשטיין מרושל הלבוש, בעל רעמת השיער והשפם הנצחי, ההומוריסט הציני אך גם הרגיש לסבל החלש, הכנר המחונן. האיש המזוהה מכל, עם תגלית חלקיק האטום (טעות! האיש האמיתי הוא לורד ארנסט רתרפורד) האדם ששכנע את הנשיא רוזוולט להאיץ את בניית פצצת האטום הראשונה ואיש סוד בכיר ׳בפרויקט מנהטן׳. וזה שגם נשא את גדלות הנפש להודות שעשה טעות בקידומו של הנשק הקטלני והלוחם העז במניעת הפצתו לאחר המלחמה.

הגרמני הנאור המתבולל, הגאון שהאמין באלוקים אבל לא בהשגחה פרטית (גאון! אבל פספס את הפרינציפ הנפלא של סוד קיומו של היקום שכה חיפש את תעלומתו המתעתעת, ״פיצוח חידת היקום״ כלשונו. שאנו כמאמינים יודעים שהכל מכוון, מושגח ומנוהל עד הפרטים הקטנים) הדמות שנישא על גלי הערצה הגרמנית שהרגישה שגם לאומה ה"ארית" יש אייזיק ניוטון משלה.

לא הרבה אחרי, כמו שהוא עצמו חשש. נלקחו ספריו, משואותיו המתמטיות וניסוחיו הפיזיקאליים והושלכו למדורות אש יחד עם עוד ספרי הגות פילוסופיה ומדע של מלומדים יהודיים נוספים.

בעידודו ובליווי צווחותיו החיתיות של שר התעמולה יוזף גבלס ימ"ש שנדמה היה יותר לעכבר שדה מאשר ייצור אנושי.

המדען שהפך באחת לאויבם של הנאצים הרייך השלישי ובראשם הצורר היטלר ימ"ש. ובכלל, הם אמרו שכל תורתו וגדולתו המדעית שחצתה גבולות, היא פיקציה חתרנית בסגנון הפרוטוקולים של ׳זקני ציון׳ עשרות שנים קודם ברוסיה.

עוד לפני שהספיקו ראשי הנחש לעוצרו ולרוצחו נפש, הוא ברח בעור שיניו לארצות הברית דרך אנגליה. תמימותו על עולם שוויוני חדש בין העמים היתמרה לה השמימה עם עשן שריפות בתי הכנסת ׳בליל הבדולח׳.

שנים אחרי המלחמה, כשהוא מסתובב ומרצה בין אוניברסיטאות בארה״ב, בייחוד בלימודי הפיזיקה, תחום התמחותו. הטיף המדען במרץ נגד המרוץ לאטום שהיה בשיאו אחרי המלחמה (אקטואלי מתמיד?) באחד הסבבים הוא נשאל ע״י סטודנט מן המניין, מה לדעתו תהיינה תוצאותיה של מלחמת העולם השלישית? ״אינני יודע״! השיב בביטחון לסטודנט, ״אך במלחמה הרביעית אני בוודאי יודע! המלחמה הרביעית תתנהל בלחימה ע״י חיצים פגיונות גרזנים וסכינים״.

בסיעור מוחות שעשו הסטודנטים הצעירים לאחר ההרצאה העלו כמה השארות לכוונת המרצה המוערך. ״שמא ואולי הוא מתכוון שבמלחמה השלישית בין מעצמות העולם המודרני ימחקו כולם, עקב הפצצה אטומית שיטילו אחד על אויבו. ואילו באזורי הדמדומים המרוחקים מהעולם המודרני, ימשיכו להתקיים ושם המלחמות כאז כן היום, יתנהלו כמיטב המסורת על יד חיצים פגיונות גרזנים וסכינים!״

״ממש לא!״ צווח סטודנט נוכח. ״הפחד הקיומי יגבר על יצר 'הנצחנות והנקמנות' של המעצמות, והם יירתעו מלכתחילה להשתמש בנשק יום הדין שישמיד את כולם ללא הבדל. והנה לכם כוונתו ל״חיצים פגיונות גרזנים וסכינים״. אמנם מעט משוכלל יותר! מטוסים, טנקים ופגזים אבל לא חידלון היקום ע״י האטום הנורא״.

להיפך, נשק האטום יהיה המודל לאי יציאה למלחמה מפחד ההרס והחורבן העצמי הבלתי הפיך. שבעים שנה אחרי וברור מי מהסטודנטים פירשן אל נכון את המדען שבינתיים גם סירב (ברח מכבוד כמו מאטום, לתשומת לב הקוראים...) להיות נשיאה השני של מדינת ישראל על אף המשלחות הרבות, לאחר חיים ויצמן.

יד עלומה ורופפת עצבים בש״ס, הטילה אטום על המאמינים והמצביעים בלי למצמץ (בתיאוריה זה יכול כל אחד מהניצים, וגם אף אחד מהם. בחינת הפוך על הפוך על הפוך. אך לצערנו, הפצצה שוגרה!) ושלחה לפרשן הפוליטי עמית סגל מערוץ 2 ש-שש עלי רייטינג. את החומר הרדיואקטיבי, המשמיד במובן הרוחני-אמוני, ואת זה נושמים וינשמו הרבה מתומכי מר״ן זצוק"ל במרכזי הערים החרדיות ובפריפריה.

״אמונת חכמים" "דעת תורה״ המוטו המרכזי וסימן ההיכר של המגזר החרדי נמצא בסכנת חיים של ממש. זה לא בשליטת אף אחד. זה באוויר. זה החמצן שרבים ממנו ישאפו לריאות בחודשים הקרובים. בין אם נודה בכך ובין אם כמעשה בת היענה נעשה, ולא נודה.

האם אנחנו עדים למהלך אלוקי בלתי מובן לשכל האנושי המוגבל שלנו? האם הפצצה שהוטלה תחריב את ראשי ש״ס חלילה והמפלגה הפורשת עד היסוד?

יכול להיות שיד ההשגחה רוצה את הרעיון שעליו השקיע מרן ז״ל ממרצו וחייו - בצורה מחודשת? מנהיגים פוליטיים חדשים? דור מנהיגים ש"סי רענן שיהיו אולי חסרי ניסיון, אך ילחמו למען המגזר החרדי ״בסכינים, גרזנים, חיצים ופגיונות״ ולבטח לא יפוצצו את מצביעיהם עם נשק חידלון סופני והרסני. פחות אופורטוניזם! הרבה פחות מקורביזם ונפוטיזם! לא לפסול! אסור לשלול! במבט רטרוספקטיבי אפשר בהחלט להבין מעט את המהלך השמימי הזה.

הממשלה האחרונה על גזירותיה הייתה בהחלט תקופת הסתגלות למהלכים עתידיים קשים כמו שעינינו רואות עכשיו ותמיד יש לזכור שבית הקברות דומם עד מוות באנשים שחשבו שהם ואין בילתם.

תשאלו את מנהיג יפן טוג׳ו מה התרחש כשהסיק במחשבתו שיש לארצות הברית רק פצצה אחת בארסנל האטומי. הגיע עוד אחת. והיא, היא היית אקורד הסיום הצורב, של מלחמת העולם השלישית, הקשה שבמלחמות. המפלגה מופצצת העיירה בוערת.

כמה ימים אחרי, ואפשר כבר לומר שלא משנה מי לחץ על הכפתור. כולם, אבל כולם מתחרטים. המפציץ והמופצץ, שורף וצורב את הבשר החי. אין חסינות מזה. רק חבל שלא שאלתם קודם את אלברט, הוא בודאי היה מסביר לכם כמה שזה לא משתלם.

תוכן שאסור לפספס
87 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
40
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה???01.01.15
39
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המהפכן01.01.15
38
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי רוזן01.01.15

הצגת כל התגובות

37
משופם ובעל מבטא אנישטיין. מובהק!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזק ביותר!!01.01.15
36
"בכל ביתי נאמן הוא".. מרן ראש הישיבה המכונה הנאמ"ן...
מאירקה01.01.15
35
צביקה כהן הוא המנהיג החלופי!!!
מלול01.01.15
34
אהבתי את הראש. סליחה את הקסקט, סתם נראה אחלה בחור. מעניין, מי מכיר אותו? קצת פרטים? הוא מדבר לעניין, שובר שגרה קצת דרעי ישי שרעי יללאהההההה הייתי יושב איתו על נרגילה..
מנזה01.01.15
33
על פי תורת החסידות הוא באמת צודק, הכל מלמעלה לא?
משה חיים01.01.15
32
והטוקבקיזם וכל שאר המילים הדוקטוריות הללו???!! שמא יש לך קשר לשסי'''זם??!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המטקבק הניקרא ביותר ע''פ סקר tgi31.12.14
31
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ויינשטוק יאיר31.12.14
30
בסיעור מוחות שעשו הסטודנטים הצעירים לאחר ההרצאה העלו "השערות" לכוונת המרצה המוערך.
דוב רגב & רן מו01.01.15
29
בכל ביתי נאמן הוא רק אלי ישי מייצג את עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדעון01.01.15
28
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה???31.12.14
27
במילים בכתבה ?? מעניין מאד מאד.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילבה הפוך31.12.14
26
דרושה אידאולוגיה במצב טוב עבור קבוצה גדולה של אנשים שנכנסו למשבר זהות, איבדו את הצפון ושכחו את הדרך חזרה לשפיות, והכל בגלל איזה "דרעי" אחד. אם גם אתה חושב שתוכל לעזור להם - טעית!!! אין לך סיכוי איתם.
קמיקזה04.01.15
25
אין ה' משרה שכינתו אלא על מי שהוא חכם, גיבור ועשיר. ואצל הספרדים אין אחד שאפילו תכונה אחת מאלה יש לו.דרעי וישי לא חכמים, לא גיבורים ולא עשירים. רק בניזרי היה חכם גיבור ועשיר, אלא שהוציא כל כספו על עורכי דין.
דן סגל31.12.14
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזק!!! חחחחחחחחחחחחחחח!!!!!31.12.14
24
ספרדי לעולם לא יהיה חכם כמוהו !!!
דני גרוסברד31.12.14
אבל בשביל ללכת ל"בית-הכיסא" היום צריך להיות ממש "איינשטין"
צריך להיות אינש04.01.15
23
כמו תמיד מקורי ומרתק. יש לו את זה. מחוץ לקופסא. הוא כותב באיזה מקום חוץ מפה? מישהו יודע? אשמח לעזרה.
שוני גר31.12.14
22
כותב המאמר רוצה להתברג לשס ולכן הוא מפענח כך את המהלך השמיימי.. אוי כמה שליחים לבורא....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעיין31.12.14
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחחחחחחחחחח!!31.12.14
20
זו מחלוקת גדולה בראשונים ורובם הכריעו כרמב"ם . רק בגלל שאתה ספרדי-חסיד יצור כלאיים ישר הלכת למיסטיקה כדי לברוח מאחריות
מישהו04.01.15
19
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי מימרן31.12.14
18
וואלה... יש לו את זה גם בכתיבה ובתובנות. וגם בלוק... אני מבין בסטייל הוא בחור נאה רק צעיף משובץ שחור לבן ואופפההההה נחטף לקסטרו...
אסף04.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחחחחחחחחחח!!04.01.15
17
גרמת לי לבכות על אדם קדוש זה.... אבל הכתיבה אחלה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי שווינגר31.12.14
16
אפילו אם תמצא איזה מנהיג סביבו פושעים ועבריינים לכן לצערנו אין מנהיג נורמלי אצל הספרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי אברהם31.12.14
לכן לצערנו אין מנהיג נורמלי אצל הספרדים
!!!!!!!!!!!!!!!04.01.15
15
לישלוח ד''ש לאנ''ש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליעזר בורק31.12.14
אתה לא משדר בקווי הנייעס??!!! חחחחחחחחח!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזק!!! חחחחחחחחחחחחחחח!!!!!31.12.14
14
תשמע שחקת אותה טיפ תגלח את הזקן
אחד האנשים03.01.15
13
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אאאאאט31.12.14
12
אנחנו רוצים וצריכים שס חזקה!
שירה ס.ג31.12.14
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי שווינגר31.12.14
זה ס- פרדיה, ג- אה
שירה ס.ג31.12.14
11
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וואאווווווו!!!!!!!!!!!!!!!01.01.15
10
ולהנות מכל רגע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תנזים31.12.14
9
כתיבבה מעולה וכנה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גאון01.01.15
פעם ראו שיכור מתגולל ברח' נגש שכר אחר התכופף ולחש לו באוזן איפה היסגת יין כזה טוב !?!
חחחחחחחחחחחחחח04.01.15
8
אם דרעי חושב שאנחנו סנילים אז זהו שלא . לפני שנתיים הוא רצה לעזוב את ש"ס ולפתוח תנועה חדשה ואף אחד לא זעק "שומו שמים" וש"ס בלי דרעי לא תוכל להתקיים אלא דיברו רק על ההיבט שהוא יגנוב לש"ס קולות והוא "כמעט " עשה אותו כמסורת התרגילים מבית דרעי בשביל לקבל חזרה את הכסא שלו ועכשיו מה שאלי ישי עשה זה בעצם מ
פינקי31.12.14
7
של המקורביזם והקומוניזם וכו' וכו' וכל התיבות הללו המיסתיימות ב''זם''?? שמא יש לך קשר לשסי'''זם???!!! חחחחחחחחח!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוזס31.12.14
6
כמה טמבל כותב המאמר. הרי אולייד ה' שהבית היהודי עולה לשלטון זה סימן שה' רוצה שנצא לעבודונלך לצבא???. אולי יד ה' שנכיר במדינת ישרא ונחגוג את יום העצמאות?? טמבל! עד עכשיו ידעתי שהמאמרים שלך הם חצי לא מובנים וחצי ליצנות ואולי שורה אחת אמת עכשיו התברר לי שלכותב המאמר יש חלק קטן במוח עם שכל והשר טבול בחי
531.12.14
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגיב חכם31.12.14
כותב המאמר חצי אשכנזי חצי הודי בן אדם פיקח ושנון. ואתה גזען לא יודע לרקוד (לקרוא) אז הכי קל לך לומר שהרצפה עקומה. לך תעשה כושר רציני למח ואז אולי תוכל לחזור לקרוא מאמרים כגון אלו. איך אומרים? למבינים בלבד!
מכיר01.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטורף שבמטורפים31.12.14
שאתה דל שפה!! תקרא מעט סיפריי סופרים ואח''כ תגיד אם הוא לא מובן.. ואומר זאת בקיצור: הבעיה בך חביבי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוזס31.12.14
5
בדרעי. תמיד דבק במרן הריח של השחיתות ואוסלו שעשה דרעי, והנה עכשיו מרן מתנקה, וכולם יודעים שדרעי עשה זאת, ואילו מרן לא דבק בו רבב... דרעי לפח הזבל...
חסיד מרן31.12.14
אוסלו: 61 מול 50 מה יעזרו 6 של שס?
מזכיר הנשכחות04.01.15
בשטויות, אדם שמבין רק מה שאומרים לו, סנילי, והפכפך. ובכלל, להוציא הקלטות של אדם ללא שיכול להגיב עליהם? זה- לא זלזול?
אני אישית31.12.14
כולם כולל בניו המועצת ורבנים מכל המגזרים העידו ונלחמו לטובת מסקנת מרן, דרעי. [למעט רב אחד שעסוק בנקמה אישית בערבים על שרצחו את אביו, ובמרן על שלא רצה אותו במועצת, ודחה אפילו את חברו היחיד הרב עמאר בבוז, משזה הציע לעשות שלום.]
חיים31.12.14
4
אך אינשטין מפורסם בשל תורת היחסות ולא גילוי האטום. בכל מקרה, קשה מאד להתחיל רק עם אלמונים, שס, שהוקמה ע"י הרב שך ובסיוע מרן, השיגה בפעם הראשונה 4 מנדטים בלבד! אני מקווה שלתקופת חניכה יסכים הרב פרץ לחזור, או, אולי, אטיאס שאת רפורמת הסלולארי הוא התחיל וכחלון רק קטף את הכותרות?
למך31.12.14
3
למה,למען ההשם,הכנסת אותו לפוליטיקה ??!! מה הוא עשה לך??!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חזק!!! חחחחחחחחחחחחחחח!!!!!31.12.14
2
למה אתה גורר את איינשטיין לתיסבוכת הספרדית?
אבי31.12.14
1
הברקה חזקהה ביותר!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחחחחחחחחחח!!31.12.14
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24