כיכר השבת

לאחר מכתב ה'חויזר'

ח"כ גפני עונה לחב"ד: "לא חתמתי הסכם עם השמאל"

שעה קלה לאחר פרסום מכתב ה'חוזר' החב"די הרב יואל קאהן כנגד יהדות התורה והאפשרות כי תחבור לממשלת שמאל, התייחס ח"כ משה גפני לדברים: "מעולם לא חתמתי הסכם עם העבודה, תמיד הלכנו עם הליכוד". גפני הבהיר עם זאת: "כיום אסור להתחייב מלכתחילה לאף אחד. מי שיעמוד בדרישות - נלך איתו" (פוליטי)

48
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ג בטבת | 14.01.15
גפני, ניסה להרגיע את חב"ד
גפני, ניסה להרגיע את חב"ד (יונתן זינדל / פלאש 90)

בחירות 2015: ח"כ משה גפני התייחס הערב לאיומים מכיוון חסידות חב"ד כי בבחירות הקרובות לא יצביעו ל"יהדות התורה" בשל פשרנותה לכאורה בנושא המדיני. במהלך פאנל ב"ועידת הת"תים" אמר גפני כי מעולם לא חתם הסכם עם השמאל, וכי יהדות התורה תמיד "הלכה עם הליכוד".

קודם לכן, פורסם ב"כיכר השבת" מכתבו של ה'חוזר' הגאון רבי יואל קאהן למערכת השבועון "כפר חב"ד", בו הוא מבהיר כי אין הוראה להצביע ליהדות התורה בבחירות הקרובות בשל סירוב ראשי התנועה להבהיר כי יתנגדו להחזרת השטחים.

"יש אומרים שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה הנ"ל, טעות היא בידם. כי מכיון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים (ובפרט כאשר בעתון הרשמי שלה כותבים להיפך) - הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה" כתב הרב קאהן.

הרב קאהן (באדיבות חב"ד אונליין/col)

דרעי וגפני הניחו את משקעי העבר מאחור

בשבועות האחרונים נדמה היה כי שיתוף הפעולה של דרעי, גפני וליצמן שגרם להפלת הממשלה ולקיום הבחירות הנוכחיות התרופף במקצת זאת לאור המתח הסמוי בין תנועות ש"ס ודגל התורה, כשברקע ריחפה עובדת ביקורו של הח"כ הפורש אלי ישי בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בש"ס חשדו כי מדובר בהבעת תמיכה סמויה - למרות הכחשות דגל התורה. הערב נדמה כי גפני ודרעי הצליחו להניח את משקעי העבר מאחוריהם וכי השלושה שבים לשתף פעולה.

גפני התייחס לראשונה לביקורו של אלי ישי בבית מרן הרב שטיינמן ואמר כי שומרי הסף ובהם אף הוא כמו גם תומכיו של ישי בתנועת ש"ס כלל לא ידעו על כוונתו לפתוח מפלגה חדשה. "מי שמסתמך על 'רב-משלו', ולא על מועצת גדולי התורה, גורם נזק לא רק לכוח החרדי הפוליטי, אלא גם חוטא בחינוך ילדיו והדורות הבאים. אין מציאות אחרת: מועצת גדולי התורה היא המנחה אותנו תמיד. אין לאדם להסתמך על רב אחר כל אחד כפי ראות עיניו. יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מועצת גדולי התורה של דגל התורה וגם מועצת חכמי התורה של ש"ס. מי שהולך לפי רב כזה או אחר, פוגע כאמור לא רק בכוח הפוליטי, אלא פוגע בחינוך ילדינו, ואין להסכים לדבר כזה".

הרב שטיינמן התעקש לחזק את ה'מועצת'

גפני סיפר על הרצון ליישר את ההדורים מול הנהגת ש"ס: "הגראי"ל נסע לנחם את חכם שלום, כולם וגם אני אמרו לו שאסור לו מבחינה בריאותית, אבל הרב שטיינמן התעקש ואמר: אני חייב לנסוע כדי לחזק את מועצת חכמי התורה, שהיא היחידה שמחליטה על הציבור הספרדי".

גפני התייחס גם לרמזים מכיוונה של חסידות חב"ד כאילו ובגלל אמירותיו הרי שהם יצביעו למפלגה אחרת, ואמר כי "דגל התורה הלכה תמיד עם הליכוד, מעולם לא חתמתי על הסכם עם מפלגת העבודה". עם זאת הוא הוסיף: "כיום אסור להתחייב מלכתחילה לאף אחד. מי שיעמוד בדרישותינו נלך איתו".

"אם תהיה קואליציה שתהיה טובה ליהדות החרדית, נשב אפילו עם "בנט הרשע". הכל בשביל האינטרס והמטרה העיקרית לקיים ולעזור לעולם התורה" אמר ח"כ גפני.

דרעי טוען: החרדים גרמו להקדמת הבחירות

יו"ר ש"ס החוזר אריה דרעי אמר במהלך הפאנל כי "הקדמת הבחירות היא נס שרובו נעשה בשיתוף פעולה דיסקרטי של היושבים פה (גפני וליצמן). רוב הדברים עדיין לא פורסמו". לגבי המשבר בתנועת ש"ס אמר דרעי כי לא היה מאבק מי בראש, מרן השאיר את "מועצת החכמים": "המאבק לא היה על מעמד היה כאן מאבק ערכי. עד כה שתקתי, אבל בתקשורת הוצג כאילו הסכסוך היה על השאלה 'מי בראש'. אני אומר כאן: לא זה היה הנושא".

"היה זה מאבק של כל היהדות החרדית על הצביון והמסגרת של עולם התורה. אחרי פטירת מרן עברנו משבר נורא, אבל מועצת גדולי התורה – היא הממשיכה. אם אין לנו את הכפיפות המוחלטת להנהגה. זו ההנהגה שלנו, אין אצלנו פריימריס ולא ייתכן שכל אחד עושה כראות עיניו, כל עסקן יחליט מי גדולי התורה שלו. מבלי לפגוע בשום רב או גדול בתורה, אך לא יתכן שכל מי שלא נוח לו מהמצב בו הוא עומד יגיד: 'יש לי גדול בתורה משלי'. ברמה האישית אכן יש לכל אחד את רבו, אבל ברמה הציבורית הכללית, אסור שיקרה כזה דבר. יש מועצת גדולי התורה ולה צריכים להית כפופים בכל מקרה. על כך היה המאבק".

דרעי, הברית עם הימין אינה קדושה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דרעי התייחס לקואליציה העתידית ואמר כי "הברית עם הימין אינה ברית קדושה". לשאלת המנחה שדרן "קול חי" אבי מימרן - הרצוג או נתניהו? הגיב דרעי "כולנו כפופים לגדולי התורה, אין ספק. אך צריך לסמוך גם על השלוחים שלהם, נציגי הציבור החרדי, שיעשו כל מה שטוב לציבור החרדי. זה לא משנה בהכרח מי ראש הממשלה, ביבי או בוז'י. הנה ראינו מה היה כעת כשראש הממשלה היה ביבי, כמה רע היה לציבור החרדי".

"אבל חשוב לדעת, כל פעם שהיינו שבויים ולקחו אותנו בימין כמובן מאליו, זה רק גורר למחוזות לא טובים. לא מדובר בברית קדושה, אסור להכריז על החלטה כזו או אחרת. הכל רלוונטי מה טוב עבור הציבור החרדי, איזו ממשלה ועל פי המתווה הקואליציוני לפעול".

ליצמן: יאיר לפיד הוא המושחת הכי גדול

ח"כ יעקב ליצמן התייחס לאחדות בין המפלגות ואמר כי אם ש"ס ויהדות התורה יהיו חזקות, הרי שהוא מוכן לדרוש בעבור דרעי את תפקיד שר האוצר. "השאלה היא לא ביבי או בוזי. אולי יהיו בכלל שניהם. העניין הוא הדאגה לאינטרסים של עולם התורה והציבור החרדי".

ליצמן האשים אותו בשחיתות, לפיד. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ליצמן תקף בחריפות את יו''ר יש עתיד ואמר: "יאיר לפיד הוא המושחת הכי גדול. הוא אומר שכולם מושחתים, ורק הוא לא. הוא הלוחם הגדול בשחיתות. אני רוצה לספר לכם: שבועיים אחרי שנבחר, העניק הטבות למבשלת שיכר השייכת לעוזר שלו. שבועיים בלבד זה לקח לו. מה זה אם לא שחיתות? דוגמה נוספת: בועדת הכספים שהתקיימה לאחרונה, עופר שלח צעק עלינו באמצע: 'מושחתים!' - שאלתי את הרפרנט: 'מתי הכינו את העברת התקציבים?' אמר לי: 'כשיאיר לפיד היה שר אוצר'. כלומר, לפי איש המפלגה שלו, עופר שלח, הוא המושחת!"

עוד חדשות:

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
שימו לב, ההתקפה היא לא על אלי ישי, שרצה ללכת הבייתה, אלא על הרב מאזוז, שאיך הוא יכול להקים מסגרת לעצמו, ואיך הוא לא שומע למועצת???????????????? ארורים קטנים, כיצד לא תרעדו לדבר על גדול הדור הספרדי, פוסק הדור??? שלא הגעתם לציפורן רגלו??????
חסיד מרן14.01.15
29
תמורת תקציבים וג'ובים
חיים14.01.15
28
חשבתי להצביע ג עד ששמעתי עסקן פוליטי שקורא למפלגה שמאחדת בין : חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים תחת תורת ישראל וארץ ישראל ש ע ט נ ז והבנתי שלא אצביע למה שהתכוונתי בתחילה
ש" ס לשעבר15.01.15

הצגת כל התגובות

27
עם השמאל, ברגע שזה ישתלם להם בתקציבים. ומה יעזרו כל התקציבים אם תהא פה מדינת חמאס, וישחטו את האברכים בבתי הכנסת, כמו בהר נוף???????
חסיד מרן14.01.15
26
לרבנים. "עז פנים לגיהנם", איך אתה לא מתבייש להראות את פניך, ועוד לדבר על ציות לרבנים?????????? מרן העיד עדות נאמנה: "הוא לא שמע לי, הוא לא ישמע לי , הוא עצמאי מידי". "זה לא רשע זה?"
חסיד מרן14.01.15
25
חילול השם עושה ומברבר עצמו לדעת...
גפני דבוק לכסא14.01.15
24
אלי ישי בחר לעצמו רב יחיד וחבל נורא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צחי14.01.15
23
מה דרעי מקשקש ?
עדינה14.01.15
22
חב"דניקים שימו דף מבצעים או שיחת השבוע/הגאולה במעטפה. כך הצבעתם ולא נתת כח לאף אחד מהמפלגות ה"חרדיות" שלא חרדים מאף אחד חוץ מהכסא. הרבי ירק דם בגללם ממי יהודי ועד שלמות הארץ.אל תתפתו למכתבים שיתחילו לזרום מפלוני ואלמוני עם ציטוטים מציטוטים שונים. אל תתנו יד להחרבת ארץ ישראל ועם ישראל.
שלום14.01.15
21
דרעי רשעעעעעעעעעעעע ושפל
גדי14.01.15
20
הדרעי הזה, הוא לא נותן לעובדות לבלבל, הרי מרן זצוק"ל אמר מפורשות שדרעי "עצמאי מדי" משמע לא מקשיב למועצת חכמי התורה...על אלי ישי הוא אמר מול כולם "בכל ביתי נאמן הוא", אז עכשיו דרעי מעז לומר על ישי שהוא לא מקשיב לרבנים???
חי15.01.15
19
זהבה גלאון כבר הודיעה לפני חודש שהיא שמחה שרבי אריה דרעי בראש ש"ס. היא יודעת באיזה קלות הוא יבגוד בבוחרים שלו וילך עם השמאל יחד עם גפני שונא הציונים.
אזהרה15.01.15
18
הרבי מלובביץ התנגד אפילו לדבר על החזרת שטחים
חבד15.01.15
17
הרב עובדיה כנראה ידע מה יעשו לאלי ישי,שינסו להכפישו. לכן אמר - אלי ישי איש צדיק וישר, מעולם לא התרברב , מעולם לא התנשא, שומע לרבו. שנדע מה דעתו האמיתית של הרב עליו.
יהודי15.01.15
16
הספרדים מתערבים במחלוקת האשכנזית? מה הוא מתערב במחלוקת ספרדית?
ספרדי15.01.15
15
לא שומע לי עצמאי כמה ציער את אימא שלך?
בכאב14.01.15
14
כבר לא!!!!! מי אתה שתגיד לבנ"א לפי איזה רב ללכת? מי אתה שתחליט איזה רב גדול יותר? מבחינת אלי ישי הרב עובדיה היה הרב שלו. כיום לצערנו מרן לא איתנו, אז הוא הולך לפי הרב מזוז, מה הבעיה? בגלל שהרב מזוז הוא ספרדי - מהעדה הג'רבאית שהולך לפי דרך האמת והישרות שלא מפחד מאיש, אז זה מפריע לכם? מה קרה שאתה פתאו
..15.01.15
13
לה. מושחת !!!!!!!!!1
חסיד מרן14.01.15
12
בכם בחר ה כי אתם המעט
מנחם מן14.01.15
11
הם רוצים שרק הרבנים שלהם יחליטו, יחד עם מועצת החכמים המשוכנזים. אבל הרב מאזוז הוא גדול הדור הספרדי האמיתי, והוא ינהיגנו עד ביאת המשיח אמן.
חסיד מרן14.01.15
10
אפסה הבושה של שלוחי דרבנן, אומרים בפה מלא כי בכנסת ימכרו גופם למרבה במחיר. אלא שכח כי מדובר בזקנה בלה שכבר בכנסת הקודמת אף אחד לא נזקק לשרותיה.
דן סגל14.01.15
9
גפני לאור דבריך שאדם לא יכול לשמוע לרב אחד ויש מועצת.... מדוע יש מועצת גדולי התורה של אגודה ולדגל מועצת מעצמה ולספרדים מועצת לעצמם? ובעיקר, מי מונע מאיחוד הרשימות החרדיות? המועצת (שאמרו וביטאו שרצונם באיחוד הרשימה( או העסקנים/פולטיקאים?? הרב שטיינמן עצמו אומר שרבני ספרד הם הקובעים לעדתם. א
יוסי14.01.15
8
הציבור הספרדי" מסכנים הספרדים ברוך שעשני אשכנזי !
דן סגל14.01.15
7
איך הובלתם לכתוב מכתבים ולעלות אליך הביתה רשע מרושע הכל בשביל הכבוד המדומה שרק מביא לך ביזיונות
רחל14.01.15
6
שואלים אותך האם המפלגה שלך תצביע בעד או נגד מסירת שטחים, ומה שאתם מפרסמים בעיתונים שלכם זה בושה וחרפה
.14.01.15
5
רשמית, שהיא לא תיכנס לממשלה שמוכנה למסור שטחים. ושתפעל לתיקון שלושת השלמויות: התורה, העם והארץ. כמה שתפטפט זה לא יעזור. חב"ד רוצים הצהרה רשמית של כל המפלגה בשם המפלגה
חב"14.01.15
4
דרעי מעכשיו תכיר יש מועצת חדשה כולנו אחרי הרב מזוז
נאמני מרן14.01.15
3
כמו רעך הנבל דרעי שר"י מש"ס. כולנו יודעים את דעותיך. רק בגללך ובגלל חלאות דוגמתך איני מצביע ג', כי באמת נזקך בכנסת גדול מתועלתך.
אבי14.01.15
2
אז תפסיק לבלבל את המח
גדי14.01.15
1
חב"ד יצביעו אפילו לחנין זועבי העיקר הוא להשמיד להרוג ולאבד כל מי שחשוד כמשויך לחוג הליטאי. אבל כאשר גפני בועדת הכספים פועל גם למען מוסדות חב"ד (ניתן לבדוק בפרוטוקולים של ישיבות מליאת /ועדות הכנסת ) הס מלהזכיר. על כגון דהא 3קבעו חז"ל. כל הכופר בטובתו של חברו סופו שיכפור בטובתו של ה קב"ה.
החוזר15.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24