כיכר השבת

פוליטיקה חרדית חדשה? רק עם נשים / דעה

התעלמו מהן, התקוממו נגדן, כינו אותן דורשות שררה או סתם תשומת לב וכעת הגיע הזמן לשים דברים על השולחן: מה באמת עומד מאחורי קמפיין "לא נבחרות לא בוחרות"? (טור)

210
אסתי שושן | כיכר השבת | כ"ז בטבת | 18.01.15
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לכתבה
אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

תגובות רבות מתקבלות אצלנו מאז פרסמנו רשימת מועמדות חרדיות מומלצות. תגובות רבות, שונות ומנוגדות. האמת שדי צפינו את זה באותו לילה קפוא בו הוצאנו את הרשימה החוצה בלא מעט חשש.

הגיע הזמן שנשים את הדברים על השולחן. הגיע הזמן שכולם יבינו למה אנחנו כאן. מתאמצות, טוענות, כותבות. למה לנו כל זה.

כשפתחנו בקמפיין "לא נבחרות לא בוחרות" מטרתנו הגדולה הייתה ועודנה להכניס שיח חדש במגזר. שיח שמסתכל על נשים כשוות ערך ומאפשר להן להיות במוקדי השפעה וקבלת החלטות. למה? כי אין אפילו סיבה אחת שלא.

נשים חרדיות נמצאות היום בשלל מוקדי השפעה ציבוריים, מדוע שתמנע מהן אפשרות להשפיע בפוליטיקה? הפוליטיקה היא האמצעי החזק ביותר לשרת ציבור ולקבוע החלטות. וכן, חצי מהמגזר החרדי הן נשים עם צרכים ואורח חיים ייחודי. אישה ראויה ומוכשרת צריכה לדאוג להן.

רק לאחרונה התפרסם שברפובליקת רואנדה המשתקמת לאחר טבח קשה שנערך שם לפני שני עשורים, לקחו נשים את העניינים לידיים והן מהוות מעל לחמישים אחוזים בפרלמנט הרואנדי. וראה זה פלא, שיפורים משמעותיים נרשמים בחינוך, בבריאות, בכלכלה ובמצבה הכללי של האומה המיוסרת.

הקמפיין שלנו לא עבר בשקט, התגובות היו מגוונות, החל מהלם מוחלט מ'חוצפתנו' וניסיונות להתעלם מקריאתנו ולבטלה כשולית וזניחה, דרך מסע דה לגיטימציה שנועד להסיט את תשומת הלב מבקשתנו הצודקת ולהתעסק במקום זאת בעניינים שוליים הנוגעים ללבוש שלנו ולאורח חיינו ובכך להפוך את קריאתנו ללא לגיטימית. או לחלופין להפכינו לדורשות ג'וב, שררה, או סתם תשומת לב.

אין לנו טענות. לא ציפינו שזה יתנהל אחרת. לקחנו על עצמנו משימה גדולה וכבדה כי אנו יודעות ומרגישות שזו העת לעשות אותה או לפחות לסמן את נקודת ההתחלה שלה על ציר הזמן ההיסטורי. אנו מוכנות לשלם את המחיר. התמורה, ללא ספק, שווה את זה.

הרשימה שהרכבנו בתשומת לב התבססה על משאל שערכנו אודות דמויות נשיות פוטנציאליות. לאחר פרסומה התגובות הכו אפילו אותנו בתדהמה. כי אם עד עכשיו טענו שנשים חרדיות אין בהן את אותו זיק פוליטי שמאפשר רקיחת דילים וכריתת בריתות. אז פתאום כועסים על הרשימה הזו שיש בה נשים שהן יותר מידי פוליטיקאיות בנשמתן. כי אם חשבנו שחלק מהנשים בה לא מתחברות לעניין הפוליטי כלל, פתאום קיבלנו מהן או ממקורבותיהן תהיות לגבי המיקום ברשימה, תהיות לגבי הנשים האחרות המרכיבות אותה ואפילו בירורים עדינים מה אנחנו מתכננות הלאה ועד כמה סיכוי יש לזה להפוך למעשי.

אז מי אמר שנשים חרדיות ופוליטיקה זה מופרך?! הניסוי הקטן שלנו מוכיח שזה כבר קורה.

התגובות מוכיחות שאנחנו, החרדים, רוצים פוליטיקה חדשה. אחרת. אבל כל עוד דפוסי ההצבעה החרדיים נשארים קבועים, אין לכך סיכוי. אגודת ישראל תופרת בנחת את חליפתו של חבר הכנסת השמיני וש"ס מרשה לעצמה להשתעשע עם יושב הראש שלה ושאלת חזרתו או לא. כולן יחד מסתמכות על חוסר האכפתיות שלכם, אולי על אמונת החכמים שלכם, על רצונכם לשמר את המוכר והידוע ואולי על כמה שוכני עפר שיזכו לתחיית מתים זמנית ביום הבחירות. הם סומכים על אותו אטב שאתם שמים באף ושוב מכניסים את הפתק שאתם אמורים לשים. בלי להבין שאתם כלי שרת בידי עסקונה שתפסיד הרבה אם יישמט הכיסא מתחתיה.

הקריאה שלנו מופנית פנימה. נשים חרדיות צריכות להיות היכן שגברים חרדים מקבלים החלטות. ולא רק כעוזרות או בוחשות בקדרה. כי אם מדברים על פוליטיקה חדשה, על רענון השורות. אין פוליטיקה חדשה ללא נשים.

אילו נשים תהיינה שם? אילו תכונות רצוי שתהיינה להם? מה הן צריכות לייצג? בואו נדבר על זה. בדיוק כפי שאנחנו דנים בכל מועמד אחר. בואו ונדון על מה שחשוב לנו. נציע את מי שראויה. נדחף לכך שזה יקרה. כל עוד יש פוליטיקה חרדית ישנה, וציבור שמצביע לה בהמוניו, הסיכוי שיהיה טוב יותר בעתיד קלוש.

אם רק נצא לרגע מבין חומות הציניות, רפיון הידיים וקטנות האמונה, אם רק נעצור לרגע לחשוב מה אנחנו באמת רוצים. אז הטוב והשפוי יהיה מעט יותר קרוב אלינו.

האם אנחנו צודקות? אם לא ננסה, לא נדע.

תוכן שאסור לפספס
210 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
100
אפשר בקשה לדעת מי המועמדות, מה המצע, מה אתן רוצות לתקן בכנסת הבאה, אין לכם כלום רק מתבכיינות כל היום שלא נותנים מספיק כבוד לנשים תפסיקו לבלבל ת'מוח עד היום היה הכל מצוין פתאום כמו להם כמה נשים פרזיטיות עקרות בית שרוצות קצת צומי ויחס ובלה בלה בלה בלה בלה ורוצות שיבחרו בהן למה מה קרה???????????
מי אתן?18.02.15
99
כותבת המאמר והתומכים בה או שאינם חרדים או שהם רק אנשי שוליים. אז ממה נפשך עליהם לשתוק - מה הם רוצים בתגובתם - שנקבל את המפלגה כפי שהיא? מדוע שנעשה זאת אחרי העלבונות שמטיחים בנו. כ"ש אם איננו נחשבים חרדים,המפלגה איננה מייצגת אותנו, ואף לא תדאג (כשם שעד כה לא דאגה) לאינטרסים שלנו, אז יש את כל הזכות וה
אברך פשוט23.01.15
98
נמאס לי כל הזמן שמישהו מדבר בשמי לאף אחד אין זכות לייצג אותי ,לא את ולא כל חברותייך אז תעשי טובה ותמגזרי את עצמך למגזר שאת שייכת כי אלינו את בוודאי שלא. ועוד דבר תפסיקו לפרסם את המאמרים שלכן בעיתונים חילונים שאנשים חושבים שאנחנו מאוד מסכנות וכל הזמן אני צריכה לעבוד בהסברה כמה זה לא נכון. תודה....
אמונה בלב22.01.15
מדברים בשמם ובשמן של אלה המעוניינים בכך. אלא שאת רוצה שהנציגים שמדברים בשמך ידברו גם בשמנו. אנחנו לא מעוניינים בזה - הם הוכיחו את אזלת ידם בעבר. האם אנחנו חייבים לקבל נציגים בעל כורחנו? במה את עדיפה ממנו?
אברך פשוט23.01.15

הצגת כל התגובות

97
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהובה22.01.15
96
כך ההבחנה בין המאמינים באסלאם לאלו המאמינים ביהדות תתרחב.
מישהו22.01.15
95
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביטל21.01.15
94
אהבתי את הסיסמה שלהם. זה איום?
א20.01.15
93
ותראו כמה הכח שלכם שווה. לא הייתי מתנגד לראות יפות חרדיות בכנסת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מתוקי20.01.15
92
הפוליטיקה כבר קיימת בתוכינו עיין ערך מנהלות סמינרים ובתי ספר. אין שום פסול לענ"ד שנשים יהיו ח"כיות. יש פה עניין אחר והוא הפחד של המפלגות החרדיות לאבד שליטה בציבור החרדי
ריאליסט20.01.15
91
ביהדות - בין אם חרדית או לא - מחכים למשיח כדי שהוא יביא לנו עתיד טוב וזוהר יותר. זה לא יקרה אחרת, עם או בלי נשים בכנסת. אתן גם מחכות לו? אולי אתן חושבות שבדור הנוכחי המתקדם זאת עלולה להיות "משיחית"? בכל אופן, כשהוא יבוא (ואתן וכשכמותכן לא מזרזות את העניינים...), הקולות שתשמיעו אז יהיו שונים לגמרי...
מצפה20.01.15
האם הוא כן מחכה למשיח או שהוא סומך על "כוחי ועוצם ידי"?
אברך פשוט20.01.15
90
איזו חוצפה של התנסחות!! בדיוק- על אמונת החכמים שלנו ההצבעה מסתמכת! למה, לגברת שושן זה לא מספיק? עזבי הכל, במילים אלה הוכחת בדיוק את החרדיות שלך.
אבי19.01.15
89
כמו בכל מקום
אנחנו22.01.15
88
מה שחשבתי כל הזמן, בחשיבות החינוך המעורב. בכפוף לגדרי ההלכה ולא לגדרי ההשקפה.
אברך20.01.15
87
הנשים ממעטות בערך התפקידים שלהן ואז מתקוממות על כך שהן לא עושות את תפקידי הגברים!
עדי19.01.15
86
אמורות לבחור ולהצביע למפלגה חרדית, כי אתן פשוט - לא! להיות חרד לדבר ה' הכוונה היא קודם כל - לציית לדעת תורה, מי הרב שלכן? עם מי אתן מתייעצות? אולי אתן זה מועצת החכמים או גדולי הדור שלכן?..... חבל לי עליך אסתי, שבי עם עצמך ותחשבי טוב, טוב מה מניע אותך לעשות את מה שאת עושה. את בטח לא משועממת.
שרי19.01.15
עם מועצת החכמות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציקי 20.01.15
85
מקוה שבבית היא יודעת לכבד את בעלה, לפחות כשווה, אחרת הוא מסכן עם כזו אשה מלאה ברגשי נחיתות מסכנים הילדים עם כזו אמא מתוסכלת איך יצאו חרדים? ואם זה נכון שהגברת מטיפה ללא יותר מ2-3 ילדים במשפחה ובמילים בוטות, אז למה בכלל נותנים לה במה באתר "חרדי"? היא לא חרדית יותר מחברות הבית הלאומי. שתלך לחברתה שק
חיים19.01.15
84
זה לא מציאותי ואין סיכוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה18.01.15
היו לא מציאותיות וללא סיכוי. אבל כשם שבזכות נשים צדקניות ומהפכניות נגאלנו ממצרים, כך נזכה לגאולה בזכות נשים צדקניות ומהפכניות אלו.
אברך פשוט19.01.15
83
כל חברותי כמעט שלמדו איתי בבית יעקב התחתנו ועודות במשרדים וכדומה כמעט כולן נכשלות בדברים הנוגדים את היהדות את ההלכה ואת התורה. נשים נשאואות ורווקות מקומן בביתן שיעבדו מהבית.
ליהי29.01.15
כולאים את החניכות בבית.
רפאל30.01.15
82
כל הדברים הכי הזויים נמצאים אצלנו? שמאלנים בוגדים ואין פוצה פה ומצפצף ימנים נחשבים לקיצוניים ימניים קיצוניים נאסרים בניגוד לחוקים (או לכל הפחות באי שוויוניות לשמאל) הסתה רק נגד דת וימין עלייהום לכל מי שמעז לתקן משהו בשמאל או בבתי משפט. עידוד להתבוללות עידוד למעשים אסורים בריש גלי וללא חופש הביטוי ל
נתי20.01.15
81
היא לא קלטה מהפוסט הקודם שממש לא רואים אותה חלק מאיתנו??
שרהשרה20.01.15
80
יהדות התורה כבר לא מתפקדת כמו שצריך. והכל" בזכות" הרבנים שלנו. במקום לנסות ולהתאחד עם שס היהדות הספרדית על מנת שיהיה לחרדים ייצוג הולם בכנסת. הם עדיין תקועים בפרימיטיביות בין ספרדים אשכנזים וממשיכים להתפלג לרב אוירבעך ןמי יודע מה עוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרפר20.01.15
79
אוקיי, בואו נעשה כאן סדר. אסתי טוענת כי הנשים החרדיות משכילות ונבונות (מה שבוודאי נכון), אך וויי, אין להן מילה על כלום. רק הגברים השוביניסטים בכנסת מכתיבים לנו מה לעשות, ממש לא אכפת להם מהצרכים של האשה, ובכלל, הם סתם שתלטנים שפועלים לעצמם בלבד ולא אכפת להם באמת מהציבור. הנשים "החרדיות" שתהיינה בכנס
סדרנית20.01.15
78
דברים הנאמרים בצדק חזקו ואמצו החזון איש בהאגרות האמת אינה ביישנית ואינה פחדנית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נח ברקוביץ19.01.15
77
הפרובוקציה שלכן - מה לעשות - לא בדיוק הצליחה, למרות שצפיתן מראש שהיא לא תצליח, וכל מטרתכם הייתה לקבל קצת תשומת לב, חום ואהבה משולי השוליים של אלה שקוראים לעצמם "חרדים". עברו כמה שבועות מאז הפרובוקציה המתוקשרת שלכן, ופתאום אתן מגלות שאתן צריכות לחזור לחיים האמיתיים והמעשיים וליזום פעולות שיצילו את מה
קמיקזה19.01.15
76
מתי יבינו כל אותן נשים הקוראות לעצמן "חרדיות", כי לאשה החרדית טוב במקומה, היא אינה צריכה שיפעלו בעבורה, ובדאי שלא יתפרסמו על גבה. לכולנו כחרדיות גאות, טוב, אנו מאושרות בחיינו ובדרכינו, ומי שרוצה להתםרסם שתעשה זאת בבקשה על גבה ולא תציג את האשה החרדית כנכשלת ואומללה!!
רבקה19.01.15
75
את רוצה לקבל לגיטימציה למהלך שלך, אז תתני לנו פירוט עם איזה רבנים הנשים החרדיות הללו מתייעצות? איזה נושאים אתן מעוניינות לקדם(שהגברים לא מספיק טובים בהם.)? אני מצטער אבל תמונה שלך בלבד לא תגרום לי לתמוך במהלך שלך, את צריכה לספק הסברים ממש טובים כדי שאנשים יזדהו איתך!!!
חרדק18.01.15
עמד וגירש את אשתו. מי עמד נגדו? מרים בתו! לפעמים גם גדול הדור טועה - ורק הבינה היתרה של הנשים היא הנכונה. נלמד מעמרם.
אברך פשוט19.01.15
74
יש לקוות שאם תהינה תגובות לכתבה זה, אז שתהיינה ענייניות, מכובדות ולא קנטרניות
קנטור - אאוט18.01.15
ולא למזרוחניקית שמנסה להכתיב לחרדיות מה לעשות. חצופה!!
שכן שגר בשכונה19.01.15
73
ם. נו שויין... הם לא משקפים את החרדי היציב.
מנדל22.01.15
מי לה' שיילך עם דעת תורה בלבד שזה ברור שהמתיוונות יוצאות נגד דעת תורה
יהודי פשוט30.01.15
72
הצעקניות האלו לא ראויות לכהן כנציגי ציבור גם אם הם היו גברים מדובר בנשים חסרות יראת שמים הנמצאות בשולי החברה . אשה יראת ה לא תסכים שתמונתה תתנוסס באתר אינטרנט בשום אופן ובוודאי שלא תסכים לרוץ לכנסת.
חני22.01.15
שאינו חושב כמוך הוא שולי החברה? אם כן זו חברה ששוליה רחבים מאוד.
אברך פשוט23.01.15
71
את המלחמה/תופעה/מהפכה/יוזמה או כל מילת כח שתקראי למגמה שאת וחברותייך (קוליאן, פרקש ושכמותכן) מנסות להוביל, הרי לא נעשה על דעת רבנים, וכמגדירות עצמיכן כ׳חרדיות׳ אמורות אתן להיות כפופות לדעת תורה, ובמידה ותבחרו לכנסת בכל מפלגה חרדית שתהיה, הרי תהיו מחוייבות לדעת תורה, אז אם עכשיו אתן לוחמות בגדולי יש
shimon ohana21.01.15
מה אתה עונה לה עם רציונאלים? וכי זו הסתירה היחידה שקיימת אצלה?? רק האמוציה מניעה אותה, לא יעזרו טיעונים כאלה ואחרים
שוש23.01.15
האם אתה מתכוון לתורת השם או לתורת המפלגה?
אברך פשוט22.01.15
70
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה20.01.15
69
הדרך המלחמתית שבמקום להקים מפלגה אתן מנסות לכפות את עצמכן בכוח על ידי עתירות לבית משפט מלמדת הרבה על המסוכנות שלכן שאין מקומה בחברה דמוקרטית הדמוקרטיה בהחלט מאפשרת למלגות החרדיות להגיד לכן לא! ואם אתן חושבות שאתן שוות משהו תקמנה מפלגה אבל לכפות את עצמכן בכוח??? לא רוצים נשים כמוכן
יאיר19.01.15
68
אמנם בתור חרדית לא בטוח שלא אצביע למפלגות החרדיות אבל המאבק הזה הוא נכון וצודק וטוב שאתם מעלים אותו למודעות...
דינה19.01.15
67
אסתי, אני מעריך את האומץ שלך לומר את מה שאת חושבת. אך ליבי ליבי על תמימותך. באופן אישי אני חושב שנשים בכנסת יעשו לנו רק טוב. אך זכרי שאת עוסקת בציבור שהוא כולו קרבן לשטיפת מח יומיומית, ציבור שמתכנתים אותו איך לחשוב ושלא לימדו אותו לבחון דברים באמות מידה של אמת וצדק. הביטי וראי את התגובות הקנאיות והח
טברייני19.01.15
באופן אישי אני מעריכה מאד את האומץ שלך לומר מה שאתה חושב, אבל רק את זה. אולי תוכל להסביר מה בכלל הקשר בין שטיפת המוח שאנו קרבנותיה לבין הסוגיה המדוברת: נשים חרדיות בכנסת"?! נשים חרדיות וכנסת זה תרתי דסתרי. אתה מביא תמיכה לדבריך מנשים גויות. האם ככל העמים בית ישראל?! אמת, נשים היום מכורח הנסיבות וה
נערה בסיכון20.01.15
66
את העיניים אנחנו לא בזמן המשנה או הגמרא אתם לא הולכים עם גלאביות [ואנחנו כבר יצאנו מהמטבח תתקדמו למאה הנוכחית ותבינו שקצת שלטתם והחלטתם בשבילינו יותר מדי זמן אם אנחנו מספיק טובות בשביל לפרנס ללדת וכו אז אנחנו מספיק טובות בשביל להיות בפוליטיקה כנסת ישראל זה לא בית כנסת לא ביקשתי להיו
מיכל19.01.15
הנשים החרדיות ממש לא מדוכאות. מה שכן, אולי חבורת ה"חרדיות" הנ"ל מדוכאות ומתוך מקום כ"כ נמוך ונחיתי רוצות להוכיח משהו..... אז דבר ראשון - גילינו את מקומכן האמיתי. דבר שני - הדרך להתרומם מהדיכוי בו אתן מצויות לא נמצאת שם אלא אצל ספת הפסיכולוג. בהצלחה, חרדית רואת חשבון.
נועה19.01.15
פעם, לפני הרבה שנים אשה לא יכלה להיות רואת חשבון והיא לא יכלה ללמוד מקצוע מבוקש ואז קמו כמה נשים שכולם אמרו שהם נחיתיות ,לא יודעות את מקומם וצריכות פסיכולוג דחוף ודרשו זכויות לנשים. התהליך עדיין בעיצומו ועדיין יש אפליה, אבל הוא קורה ורואים את זה גם בציבור החרדי, ובסופו של דבר אנחנו נראה נשים חרדי
סטודנטית חרדית19.01.15
אז אחרי כל הבלה לה שקישקת למה את לא פותחת מפלגה? מה את רוצה להשתלט על מפלגה קיימת? צורת ההפגנה שלכן מלמדת כמה אתן מסוכנות לכו תקימו מפלגה
יאיר19.01.15
65
האישה כמו הבהמה והשפחה.נקנית בכסף מלא ע"י בעלה, לכן אין לה רצון משלה, אלא עושה רצון בעלה, ואחת כזאת לא יכולה לכהן בכנסת, שם זה מקום לאנשים חושבים, ונשים דעתן קלה.
דן סגל19.01.15
64
הזוי, הזוי, הזוי.... רוצות להיות פוליטיקאיות? בבקשה. אם לא התחנכתן יותר טוב מזה, אז אין בעיה, תזניחו את ערכי המשפחה והבית ורוצו לפוליטיקה. נראה איזה ילדים יצאו לכם מזה. אבל רק אל תגידו, אל תגידו, שאתן באות "לייצג" את הנשים החרדיות! באמת!!! במה מתבטאת "החרדיות" שלכן? חרדי - זהו החרד לדבר ה'. ודבר ה'
אשה עובדת19.01.15
63
אותה גב' אסתי גם התראיינה באיזשהוא ערוץ טלויזיה על הטירוף בלהביא יותר מ-2,3 ילדים לעולם.... טענה שזו הפקרות וש"ברור שהילדים לא מקבלים את היחס שהם צריכים" וכו' וכד' והכל בהתבסס על תסביכיה מילדות. אפילו המראיין (החילוני!) היה בהלם מהנחישות וההחלטיות בהם היא דברה על הנושא ושאל אותה האם היא מודעת למה
אשה18.01.15
אני בהלם והיא קוראת לעצמה חרדית ???
בהלם19.01.15
62
נשים חשובות שלום מן הסתם קבלתם חינוך טוב ונכון כפי שאנחנו הגברים קבלנו חינוך טוב. כוונתי לחינוך תורני ע"פ גדולי התורה הידועים שלנו. אבל באותו חינוך ובאותו תורה ידוע לנו מדורי דורות שתפארת האשה הינה ב "כל כבודה בת מלך פנימה" ולא לנסות כל מיני דברים מחודשים שהצניעות רחוקה מהם
גבר מן השורה24.01.15
היא לא הייתה כל היום במטבח!
רפאל24.01.15
61
הפוליטיקה החרדית צריכה כל מה שקרבניטים יאמרו. ולא כל מה שאשה שנדמה לה שהיא יפה תאמר או כל מזהומת שיש לה טור בככ.....
ככר השבט22.01.15
60
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש.ביטון20.01.15
59
הם אלו המכתירים את רבנן שממנים אותם לשליחיהם (ממש "צבת בצבת עשויה"), אז כל אלו נוגעים בדבר ולא תתכן כאן דעת תורה צרופה.
אברך פשוט20.01.15
58
להיות מפתחת בחברת הייטק זה בסדר ? להיות ראש צוות מכירות זה בסדר ? להיות מנהלת פרוייקטים זה בסדר ? נשים יקרות, תזכרו שמי שהוא בעל המאה הוא בעל הדעה.. ובימינו נוצר מצב לא נורמלי שנשים מפרנסות ומחזיקות את הבית. וזה רק היה עניין של זמן שדרישה כזו תעלה.. רק מה כשזה היה נח שתקנו. ועכשיו שזה לא נח ולא "לפי
ריאליסט20.01.15
אחת כמוהה ממש לא ראויה לייצג אותנו, הנשים החרדיות. אין לה שמץ חרדיות ולא רק בהגדרה גם מבחינת ההתנהגות והשכל.
חרדית20.01.15
הלכתן לשם מרצונכן בגלל הכסף לא יותר תאשימו רק את עצמיכן
אלי20.01.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש.ביטון20.01.15
57
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הר נוף19.01.15
56
כתוב בזכות נשים צדקניות עם ישראל יגאלו נשים צדקניות אלו נשים שכל כבודה בת מלך פנימה לא המודרניות שהרסו כל חלקה טובה ביהדות
שמואל19.01.15
ועדיין לא יכולה לסבול את הטמטום שלה. מתביישת בה כאישה.
מודרנית20.01.15
עשו ממש ההפך מ"כל כבודה בת מלך פנימה". הן יצאו מקושטות לקראת בעליהן על מנת לעורר את תאוותם. עיין במדרש וחזור בך.
אברך פשוט20.01.15
אבל הן יצאו מקושטות לקראת ב-ע-ל-י-ה-ן ולא לקראת הבעלים של חברותיהן, מה שעושה את כל ההבדל הגדול. הפוליטיקאיות הנכבדות הללו מעוניינות להיות מוצגות בפני כ-ו-ל-ם, כולל ה"אברך פשוט" שכמותך, שתתבייש בתגובותיך ובכלל בזה שאתה בתור גבר קורא כאלה דברים בעניין כה רב ונמצא עדיין בטור הזה במשך כמה ימים ברציפות!!
הבהרה21.01.15
55
באמת, אפילו אני בתור לא חרדי, ובתור אחד די פמיניסט בגדול, המום מרדידות המחשבה. למה לרתום את הדת לרגשות הנחיתות והמרירות? לא מצאתי כאן ולו טענה אחת ראויה לשמה. חבל, כי הכותרת דווקא היתה נשמעת מבטיחה.
מיץ של גזר19.01.15
54
בנתיים לא ראיתי אפילו חרדית אחת הקמפיין ההזוי הזה.
צחמ19.01.15
53
שוב ושוב חוזרות הטוענות לייצוג על ערימת סיסמאות המשולבות באיום ובכיינות .איום הוא נשק של פחדנים ובמקרה דנן של פחדניות .ובכיינות היא תכונה מניפולטיבית בעיקר כאשר היא באה ממקום של מסכנות מזויפת .מה חסר לך שיראו את שמך שוב ושוב זה יש לך כבר היום אלא שאת חפיצה שאחרים יסבלו מאווילותך עד כאן יש גבול עד ה
שעשני כרצונו19.01.15
52
פריצת גדר?? ומה באמת התשובה לכותרת: מה באמת עומד מאחורי קמפיין "לא נבחרות לא בוחרות", והאם יתכן שקרנות מסויימות שמחוץ למחנה דוחפות את המהלך? ספרו אתן. רוצים אנו ללכת לאור תורתנו הנצחית הקדושה או להעתיק דפוסים של העולם המערבי השוקע בפרפורי גסיסתו?!
י.א.18.01.15
אך לא כדי להמשיך ולהתנהל עם עגלות וסוסים.
אברך פשוט19.01.15
51
ל"מנהל האתר" - אפשר אולי להבין איפה כל התגובות? זה אמור לאחוז כבר ב-194, אך עדיין מופיע 124... יש לכם כנראה דעה מאד חזקה משל עצמכם בנושא, כי כל תגובה עם דעת תורה שעלולה חלילה לשכנע, אתם פשוט לא מכניסים...?
למה?24.01.15
50
תיראו את הפאה ואת הלוק זה ממש חרדלונית
בלי21.01.15
49
מיוחד - הראוי לרפי שכל שכמותם. פנאטים חסרי תרבות והשכלה. מתי תיקלטו שתורה והשקפה לא בהכרח הולכים ביחד ??? נמאסתם, בעלי הפוביות מן הנשים.
הרבנים20.01.15
אבל הם לא חרדיים, ובכלל מעצבן שכל טמבל עם אגו גבוה ורמת משכל בינונית או בעלת תשובה הזויה שלא קלטה עדיין את מקומה נהייהת דובר של ה"ציבור החרדי" מי שלא שומע לרבנים שכפופים לגדולי התורה הוא פשוט לא חרדי וודאי לא מייצג אף אחד מלבד עצמו
רפי23.01.15
48
זה חלק מהנשים החרדיות של היום לצערי חלקן מתנהלות בדיוק כמו חילוניות רק מחופשות לחרדיות
יעקב20.01.15
האם לא בגלל שעמרם - גדול הדור - שמע בקולה של מרים בתו הקטנה? אם זה היה בימינו זה לא היה קורה. היא הייתה נקראת "מורדת בגדול הדור"....
אברך פשוט20.01.15
ומתי לאחרונה לקחת עצה מילדה בת 4? אם תפתח מפלגת ילדות בנות 4(כי גברי שוביניסטים לא מבינים אותן...) תצביע להן? אנא שנה שמך ל"אברך טיפש" או הפסיק להגיב
benjyboy23.01.15
47
תעזבי אותנו בשקט עם דמגוגיה זולה
שרי19.01.15
46
לכן את כנראה שואפת למקומות הגבריים. אין שום אישה נשית בכנסת.
פ.ס.19.01.15
45
תתמודד נציגה חרדית היכן שמתמודדות גם חילוניות. אם תזכה תעבירו מצביעות ומצביעים חרדים שתומכים בהם להצביע לבית היהודי. אם זה יעלה למפלגות החרדיות באובדן מנדטים, כבר ידאגו לכן, אם לא, אין לכן השפעה.
חרדי19.01.15
44
אני לא חושב שזה בגלל בעיה הךכתית כי אין כזאת אבל החברה שם רבים על הכסאות וךא ממש סופרים אף אחד אפילו לא גברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי19.01.15
43
זו המילה היחידה שבה ניתן להתייחס לטור ההזוי הזה. אל תבחרו, באמת שאתן לא חייבות. רוצות לפרנס בעל לומד תורה? בבקשה. לא רוצות? תישארו בבית ותתמקדו בתפקיד האמיתי שלכן בחיים.
אהרן18.01.15
וכדי להשיג קולות אנשי "דגל התורה" ירוצו לחב"ד... שוכחים ש"דגל התורה" קמה על אור הדגל של התנגדות חסרת פשרות לחב"ד...
אברך פשוט19.01.15
42
לא הצביעה בבחירות האחרונות ליהדות התורה! אז מה למען השם היא רוצה?????????????????
יוני26.01.15
41
תרבות. ואותה חייבים לשנות !!
המבין22.01.15
40
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה21.01.15
39
לא שווה אפילו תגובה מנומקת
חלאס20.01.15
38
פשוט דוחה הצורה הזו של הגאווה והשחצנות, חרדיות הן לא, ברור.
יעל20.01.15
37
מי אמר שהם צריכות להצביע לנו יש הרבה מזרוחניקים שלא מצביעים לנו. הם שם. נקודה ואם נשרו לנו עוד כמה מהציבור היקר חבל יש חילונים שישלימו את ההצבעה ברגלים של המזרחניקים והנספחיםות
ריאלי20.01.15
36
אין לי כבר כבוד לצעבור הזה. בלי דעה אישית מקשיבים לרבנים שובניסטים שרק מנסים לרמוס את האישה... בושה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית19.01.15
35
רוצה להבחר? תתמודדי! תקימי מפלגה! תתאמצי! זה מהות הבחירות!!!! אבל להתבכיין? זה סתם חוצפה, (אה, ואני בתור אשה חרדית. כמובן לא אצביע לך)
חני19.01.15
34
בהתאם לשינוי הנפלא העובר על הציבור החרדי, אולי הגיע הזמן לחשוב על כך. מה פתאום רק הגברים צריכים להמית עצמם באוהלה של תורה, וכי נשים נופלות מבכישוריהם מן הגברים??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליצנות אחת19.01.15
33
ישנם דברים שגם אם במושכלות יש לזה מקום אבל מה עושים ציבור שאמון על ועשית ככל אשר יורך?!. גם גננת יותר טובה ממלמד בגן חידר אבל ...ועשית ככל אשר יורוך!!!! בהצלחה לכל אלו שגדלו או הריחו מחוזות אחרים.
ריאלי18.01.15
מתבטא רק כשזה משרת את האינטרסים של העסקנים למינהם...
חרדית 19.01.15
זה שיש כאלה שמשתמשים עם 'ועשית ככל אשר יורך' למטרותיהם האישיות זה לא מעמעם את ההבנה הפשוטה וההכרה לכל אחד כשנמצא וחושב לעצמו בחדרי חדרים - מה מוטל עלי - ועשית ככל אשר יורך. נקודה.
ריאלי20.01.15
32
נימאס כבר מכל המנותקות האלה הקוראות לעצמן חרדיות. אתן לא מייצגות אותנו ואל תדברו בשמנו. לכו תתמודדו בעצמכן ותקבלו 300 או 500 קולות ופשוט תתאדו לנו מהחיים. כי באמת נימאסתן, ואתן ממש לא חרדיות אז אל תזייפו.
רחל 24.01.15
בזמנו כך דבר על ש"ס והמציאות טפחה על פניהם.
רפאל24.01.15
31
תצביעי ליכוד לציפי חוטובלי או הבית היהודי לאורית סטרוק הבעיה שלך כנראה שהם יותר חרדיות ממך אז אולי זהבה גלאון תייצג אותך
חני22.01.15
30
אתן
דניאל21.01.15
29
רק שלא יזיק למנדטים
צוונברגר20.01.15
זה בדיוק הפך מרצון התורה: "וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה"
אברך פשוט20.01.15
28
לחלק התגובות. של המגיבים הפנאטים. בסוף יראו כולם שצדקת!! בכל מקרה, ישר כוח.
ר' נחמיה20.01.15
ועדיין נגד הטיפשות שעולה ממנה. ממש לא מעוניינת שהאישה הזו תייצג אותי בכנסת. אם כבר אישה שתהיה אישה אמיתית וחכמה.
א20.01.15
27
אם הגב' אסתי שושן מייצגת בעיניך דמות של אשה חרדית, לך תבדוק את מידת חרדיותך...
מחשושה20.01.15
אם את מייצגת את החרדים אינני רוצה להיות חרדי. האם את יכולה להגיב עניינית בלא להחליט מיהו חרדי ומי לא? האם זה היה נושא הכתבה?
טברייני20.01.15
26
מעניין את הסבתא שלי יבחרו לא יבחרו הכל תותים רוצות לרוץ לכנסת רוצו מי מונע מכן תתחילו לעבוד על מצע מעניין תשירו איזה סינגל מסתלסל ויאללה מי יודע אולי אני וכמה חברים נצטרף למניין בכו"א אם היית שותקת יותר טוב מסתבר שיופי וחכמה לא הולכים ביחד ואני לא חולק על הרעיון אבל רבאק מה אתן רוצות שיפרסו לכן שטי
צביקי20.01.15
25
את פשוט הזויה! את חרדיה נכון? אם את חושבת שהרעיון שלך צודק ונכון את מוזמנת לפנות לביתם של גדולי ישראל ולהשיח בפניהם את טענותיך ואם זה כ"כ צודק הם בכיף יקשיבו לך ואם הם יראו לנכון להשיב לך זה הדבר הטוב ואם לא זה דבר פסול (ראי ערך "לא תסור"-תנך עם מפרשים!-אם זה לגיטימי לגבייך) ואם אינך מאמינה בזאת את
שרה19.01.15
24
אבל נשים חכמות ואיכותיות שדעת תורה לא זרה להן את מתאימה לבנט האח.. או ללפיד.. בלי קנטור את ממש לא חרדית!!! מקסימום דתייה לייט. חפשי במגזר שלך ותעזבי אותנו בשקט
מיכל19.01.15
23
או שאת הפרט הקטן הזה שכחת? את יודעת אסתי. זה מסוג הדברים שאתן דשות בעקבכן. אבל זה הדבר הגורלי והמשמעותי ביותר. קחי לך רב, וצאי מן הספק!! (אני יודעת כבר מה תהיה התגובה שלו. וכנראה שגם את...)
אנני19.01.15
22
היא בעלת השקפה דתית לאומית ומתוכן דבריה אף ניכר עליה כי איבדה את שפיות דעתה. איך בכלל נותניםלה לכתוב פה טור? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל19.01.15
21
נמצאות בענין הזה. זה המשך ישיר לחוסר צניעותן.
אחת שנעלבת19.01.15
20
מה רצית שנשים שקוראות לעצמן חרדיות ידגמנו במסדרונות הכנסת?
רות18.01.15
19
ילדיה לומדים בממ"ד בפ"ת. והיא עוד תדבר על חרדים?? תתביישי לך!!!!
שכן שלה מהשכונה18.01.15
שתיתבייש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משהזה לא מציאותי ואין סיכוי 18.01.15
לנו יש ר-ב-נ-ים לא נסתרים אלא גלויים. אנחנו אפילו יכולים לומר מי הם!!!
שונא מזרוחניקים19.01.15
זו הרי הפקרות לדעתה, לא?????? זה שהיא נולדה בבית חרדי , עוד לא עושה אותה חרדית
י.פ.19.01.15
שתלך לבית היהודי
בית היהודי19.01.15
18
יש כאלה שאומרים שאין כאן שום איסור אמיתי - זה עניין של תרבות, השקפה, וכו'..... זה לא משנה מה אומרים - כן מותר, אסור, לא ראוי, לא כדאי, הכרחי, ועוד כהנה וכהנה. אם הרבנים שהגיעו למצב של הוראה (ברי סמכא לפסוק דינים) אומרים שזה צעד שלא עושים - אז זה כבר נהיה אסור. וזה לא משנה למה הם אומרים כך. התורה צוו
ככה26.01.15
17
כדוריו? אין לי בעיה שתדבר שטויות. מפגרים לא חסר. אבל למה אתה קורא לעצמך אברך למען ה'?
נתי20.01.15
16
מה את אומרת??? בואי קודם נתחיל שכל האימהות יצליחו להקים בית לפני שיקמו ממשלה!!! ובקושי אנחנו שורדים עם זה שיש בכלל בנות בכנסת אז אנחנו צריכות עכשיו אתכם ובכלל חרדים לא צריכים להיות בכנסת אלא בתורה אז במיוחד בנות!!!
רחובותית גאה20.01.15
גדולה!!
סחה על התגובה21.01.15
15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל20.01.15
14
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריק19.01.15
13
אתן רוצות גם אותה ברשימה?
דסי19.01.15
12
פשוט מגעילות. נחיתיות לנצח.
yos119.01.15
11
השיח הזה, הדברים הללו, אכן צודקים לחלוטין. אך כל עוד מדובר בכל מגזר אחר בעולם. הציבור החרדי, אמנם מכונה במדינת ישראל כמגזר, אך אין זו הגדרתו הנכונה. הציבור החרדי מהותו. ודרישות התורה לחיים על כל תחומיהן, נקבעים על פי עיניהם הבדולח של גדולי התורה. הנקודה הזו חייבת להיות ברורה, אצל כל יי שמתיימר להשתי
דברים פשוטים19.01.15
10
הדרך המלחמתית שלכן שבמקום להקים מפלגה אתן מנסות לכפות את עצמכן דרך בתי משפט מראה שדרככן ממש לא דמוקרטית אלא אתן באמת מסוכנות לציבור אל תבלבלנה שמאיימים עליכן ראיה שרצתן בבחירות באלעד ופתח תקוה ופשוט לא עברתן את אחוז החסימה מהסיבה הפשוטה אין לכן מה להציע אדרבה תרוצו לבד ותראו מה אתן שוות
יאיר19.01.15
9
אפשר לדעת באיזה כולל אתה לומד?.... סתם, מסקרן אותי...
אברכית לא פשוטה19.01.15
לשם מה את צריכה מידע זה - בשביל להלשין עליי בפני ראש הכולל?
אברך פשוט20.01.15
אבל אם כבר שאלת, אענה לך: אברך פירושו: אב בחכמה ורך בשנים. ברמת התגובות שלך, ובמיוחד עם ההשואה לנשות מצרים - אתה מוכיח פשוט ההפך. ואם כבר לשהלשין למישהו - הייתי מלשינה לאישתך!!! ויחשוב על זה. כבודו.
אברכית לא פשוטה20.01.15
8
אני מבטל דעתי ונשמע רק לגדולי ישראל אם גדולי ישראל יחליטו על אישה מסוימת שהיא ראויה להיות ח"כ אין שום בעיה שתיבחר. אבל ודאי שאין שום מקום לבחור בח"כ אפילו אם היא טיפשה רק כי היא אישה.
חרדי אמיתי19.01.15
7
מעבר להגיגים של הגברת הנכבדה (אודה ולא אבוש, לא קראתי), כדרכו של האתר, לפרסם טורים של כל מאן דהוא בנושאים תורניים ועקרוניים, כאשר פלוני ואלמוני רואים עצמם מוסמכים לדבר בשם ציבור שלם, וכפי המקובל בשיח הישראלי הרדוד, שכל פוליטיקאי קטן או פוליטיקאית זעירה הופכת למטיפה בשער, כך נוהג האתר בעזרת הנשים. מ
אזרח ותיק19.01.15
6
סליחה גברת יקרה אבל הייתי ממליצה לך להסיר את התמונה שלך מהכתבה כי את בשום פנים ואופן לא ניראית חרדית... ידוע לך שיש פסוק בתורה''ק ''ועשית ככל אשר ירוך לא תסור מן הדברים ימין ושמאל''... חרדית אמיתית זה אחת שמצייתת לתורה ולגדולי ישראל, ואחת שמתקוממת נגדם הים לא חרדית. נקודה. וגם לא דתית כי זה דאוריית
נעמה19.01.15
5
החברה החרדית השתנתה ללא היכר בשלושים שנה האחרונות. מלבד בית הלורדים של הפוליטיקה. שם אסוק להזיז כלום. לא בגלל נימוקים הילכתיים. אלא שהפוליטיקאים נדבקו לכסאות שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקורא18.01.15
יש דברים שלא משנים - שלא שינו שמם לשונם ולבושם. מה נכלל בשלושת ענינים אלו ניתן לגדולי ישראל להכריע. תודה.
ריאלי20.01.15
4
נכון שהציקו לך בגלל הלבוש שלך וכל מיני דברים אחרים אבל זו לא סיבה לשפוך התינוק עם המים לכי תרגיעי ותפסיקי לענות את עצמך במלחמות מיותרות חבל אני מעריכה אותך
ציפי19.01.15
3
את רוצה שנשים ייבחרו, בבקשה את רוצה להיבחר, בבקשה תארגני עם חברותייך מפלגה וצאו לדרך אבל לא לבחור? לגרום נזק לכל הציבור החרדי? ככה מדברת אשה "חרדית"? כנראה שאתן לא חרדיות אם אתן מוכנות לגרום מגק לכל הציבור והעיקר להראות שרירים. צאו והקימו לכן מפלגה, או נהלו מו"מ עם המפלגות החרדיות או עם הרבנם
חיה19.01.15
2
אשה צריכה לחנך את ילדיה ולהיות בבית ולא להסתובב בכנסת וכמובן צנועה.... כך רשום בתורתנו הקדושה תהי אשה צנועה כל כבודה בת מלך פנימה.
איילה 219.01.15
איפה הצניעות של בת ישראל???????????????????
אסתי19.01.15
אם את עובדת ויש לך משרה, אז מן הראוי שתתפטרי מהר כדי שתוכלי לשבת בבית, להיות צנועה ולחנך את הילדים, ולהניח לבעלך לדאוג לפרנסה כפי שהתחייב בכתובתך. אך בעצם, כדי שתוכלי לעשות זאת - נראה לי שהמצב מחייב נשים שתייצגנה אותך!
אברך פשוט19.01.15
כשאישה קופאית בסופר לעיני כל ישראל, כולם שותקים. כשרוצים לחסום אישה מלהגיע לתפקיד מכובד, פתאום נזכרים ב"צניעות". הקב"ה יודע אם לעקל אם לעקלקלות!
רפאל19.01.15
"צניעות" זה לא רק שרואים אותן. כשהן קופאיות לעיני כל ישראל, נכון, זה לא הכי אי-אי-אי, אבל כל אחד רואה את הקופאית דקה-שתיים ויותר מזה לא מעניין את אף אחד כלום. לאומת זאת, מישהי בפוליטיקה - משמיעה את דעותיה. רואים אותה כל הזמן. חושבים עליה ועל מה שהיא אומרת. היא נהיית ישות מוכרת - וזה נקרא שהיא יצאה ל
כדד20.01.15
הקב"ה גילה את דברו ל48 נביאים ו 7 נביאות. על דבריה של נביאה חושבים הרבה יותר מאשר על דבריה של חברת כנסת ובכל זאת לא נמנע הקב"ה לגלות את דברו לנשים. אשרינו שיש לנו תורה נצחית שמצילה אותנו מהבילבול של הדור!
רפאל21.01.15
תעיין קצת בתנ"ך ובמפרשים ותראה: אל מי נאמרו נבואות הנשים (חלקן בפני נשים בלבד, כמו שירת מרים), באיזו צורה הן נאמרו, איך הנביאות הצדקניות היו לבושות, איך הן דברו בפני אנשים, וכו' וכו'. הנביאות בשום מצב לא היו במועצות הפלישתים, מואבים ועמלקים, מתווכחות איתם ודנות איתם בענייני השעה, כפי שהשושניות הללו
כדד22.01.15
כלל לא עלה על דעתי להשוות בין מועמדת פוטנצילית לכנסת לבין הנביאות. כמדומני שגם חברי הכנסת שלנוו לא בדייוק הגייעו למדרגת הנביאים. רק אמרתי שראוי לנו ללמוד ממידותיו של הקב"ה ולא לסגור מדעת עצמנו אפשרויות בפני הנשים. בכל דרכיך דעהו והוא יישר אורחותיך.
רפאל24.01.15
מה זה 'כל כבודה בת מלך פנימה' ? זה קיים היום ? הרי הוציאו את הנשים מהבית מזמן כדי לפרנס את האברך שיושב ועוסק בתורה ? בבקשה, בלי סיסמאות, אם מוציאים את האשה לעבוד, אין סיבה שהיא לא תהיה גם במוקדי ההשפעה הציבורית לדאוג לנשים.
raz200019.01.15
1
לפיד ישמח איתכן. עופו מאיתנו.
בזה18.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24