כיכר השבת

לא בוחרות, לא חרדיות / דב הלברטל

זה איום על גדולי התורה. זה איום על היהדות החרדית. המאיימות באי הצבעה הוציאו עצמן מכלל היהדות החרדית. אם בכלל היו פעם חרדיות, הן כבר לא • טורו של הלברטל (דעות)

58
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | ה' בשבט | 25.01.15
לא בוחרות, לא חרדיות / דב הלברטל
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הנשים החרדיות הדורשות ייצוג בכנסת, מאיימות. אם לא נבחרות לא בוחרות. זה איום על גדולי התורה. זה איום על היהדות החרדית. הן הוציאו עצמן מכלל היהדות החרדית. אם בכלל הן היו פעם חרדיות, הן כבר לא.

הן קיבלו תמיכה בלתי מסויגת מהנשים שבתקשורת. גם מהגברים שם. עכשיו יש להן גיבוי מהשופט ג'ובראן, יושב ראש ועדת הבחירות, ומפרקליטה, אישה, שהחליטה לעשות הכול כדי לתמוך בהן. חברות מביאות חברה.

הפרקליטה וג'ובראן סבורים, שמותר לזועבי להסית נגד היהודים, ולקבל על כך מידי חודש עשרות אלפי שקלים מהמדינה. אך מה שמותר לזועבי, אסור לגדולי הדור. להם אסור לפסוק הלכה. כי הם בסך הכול יהודים.

יום יבוא והפרקליטה וג'ובראן יאסרו על גדולי הדור לפסוק נגד חילול שבת, כי זה פוגע בחופש הפרט. יהיה אסור לפסוק שצריך לאכול כשר, כי גם זה פוגע בחופש הפרט. הם יאסרו לפסוק שצריך לקיים מצוות, כי זה נוגד את החופש מדת ואת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. הם בדרך לשם. מלחמת דת ומדינה.

כשהפרקליטה וג'ובראן מכריעים שאסור לפסוק נגד הנשים החרדיות, המדינה כבר לא יהודית ולא דמוקרטית. היא ממילא לא תתקיים. כי גם הפרקליטה תתבולל.

מה שמנחה אותה, זו האובססיה של הדרת נשים והפמיניזם. היא לא נלחמת כדי שנשים יוכלו למות בשדה הקרב. היא נלחמת לשלטון הנשים. במיוחד אם הן חרדיות, וזו הזדמנות למיגור היהדות. כי גם הפרקליטה שייכת לדור המתחדש של פוסט יהודיות.

החברה החרדית אינה צריכה להידבר עם הנשים החרדיות האלו. היא פשוט תוקיע אותן מקרבה. זה לא איום. זה מה שיקרה. כי ההלכה היא שאסור להן להיבחר לכנסת. ובוודאי שאסור להן להילחם נגד גדולי הדור.

ביום שבו הנשים האלו ינודו מהחברה שהן יוצאות נגדה, מחלישות אותה וחותרות תחתה, בעזות ובהתרסה שאין כדוגמתן, הפרקליטה לא תושיע אותן. גם לא ג'ובראן.

ג'ובראן לא יהיה ביום שבו בניהן של החרדיות ידחו מהמוסדות החרדים. הם ייאלצו ללמוד עם ילדיה של הפרקליטה. הפרקליטה גם תדאג לשידוכים שלהם. הוא לא יהיה ביום שבו בעליהן לא יתקבלו לכוללים ויוצאו מבתי הכנסת. אז הם ילמדו אצל ג'ובראן ויעלו לתורה במגזר שלו.

באותו היום, נראה מה יהיו חלומותיהם של הפרקליטה, ג'ובראן והנשים החרדיות. כי כשהן יוקעו מהחברה החרדית, גם ג'ובראן לא יציל אותן.

(שלומי כהן)
תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
אשמח לקרוא ציטוט מהמקור ההלכתי שאתה מסתמך עליו.
אישה26.01.15
יש דעת תורה ונעשה ונשמע! ובמיוחד בענייני ציבור! נדמה לי שיש מקור ברמבם אבל רק הרבנים יחליטו בשבילנו על ההלכה ועל המסורת ההלכתית שתלווה תנחה ותדריך אותנו. נקודה. ונעשה ונשמע.
ככל אשר יורוך27.01.15
22
הלברטל, מותר לך לחלוק על דעה של מי שהוא ,אך כדאי לך וכל חבריך להפנים שאיומים של הרחקה, ושידוכים לא מפחידים אף אחד ולא זו אף זו אתה עוד עלול לעמוד לדין ולשבת בכלא על האיומים שלך וד''ל
יעקב25.01.15
21
ניתן להתלהם ולומר ההלכה אוסרת. נא מקורותיך בבקשה!
מושיקו הקופיקו25.01.15
ובענייני ציבור צריך להיזהר שבעתיים באמונת חכמים ודעת תורה. לרבנים יש את המקורות שלהם ואנחנו סומכים עליהם ובמיוחד במיוחד כאמור בענייני ציבור.
ככל אשר יורוך26.01.15

הצגת כל התגובות

20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם לבחור אסרו עליהן בשעתו...27.01.15
19
אפשר לאכול תירס?
חחחחחחחחחחחחח25.01.15
18
אז על תאיים
גושניק29.01.15
17
לכן אין הבדל בין הרבנים, הגברים והנשים החרדיות. כולם אין להם חלק בארץ ישראל, לכן אין להם חלק בתורת ישראל.
דן סגל25.01.15
16
עוד היקר אם אתה יודע הלכה בבקשה תכתוב לכהפ טור שבועי על הלכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים צבי שניטצער25.01.15
15
אתה ממש חרדי
צבוע28.01.15
אם אדם עושה משהו פרטי לעצמו זה משפיע בעיקר עליו עצמו. (וחוץ מזה אם אדם כבר למד משפטים ואחר כך חזר בתשובה אז הרבנים יתירו לו לקבל רשיון לעריכת דין(ואני מכיר כמה כאלה)). וחוץ מזה "חלק" או "לא חלק" זה עדיין משהו במישור הפרטי-אישי. אבל במישור הציבורי צריך להיזהר שבעתיים בדעת תורה כי זה נוגע לרבים וכל שג
שבעתיים29.01.15
14
קולותיהם של יראי השם הם נכס צאן ברזל של המפלגות ה"חרדיות". יש אפילו רישום של זה בטבו.... אבל בגמרא שלי כתוב שלא טוב להיות עבדים לעבדים.
אברך פשוט25.01.15
כי הם תמיד יעוותו את הכתוב לטובתם...
חרדק26.01.15
אינו עיוות הכתוב לטובתך? מהיכי תיתי שאתה יותר צודק?
אברך פשוט27.01.15
ולראות שדעת חכמים אינה כדעתך. דעתך היא דעת בעלי בתים!!!
חרדק27.01.15
הדעה שלו יותר גרועה משל בעלי בתים הוא מאוד יצירתי בגילוי פנים בתורה שלא כהלכה
.28.01.15
13
מדוע אנחנו לא חשובות בשביל להיבחר?
שירה ס.ג.25.01.15
בתפקיד מדיני, זה הכל.
יניב25.01.15
12
הפסקא הראשונה במאמר, למעט הסיפא שלה והפסקא השניה בו הן הפסקאות היחידות במאמר בהן הטענות נכונות והן גם היחידות לענין. כל שאר הפסקאות אינן לענין כלל. יש בהן או הפחדה גרידא (יאסרו על קיום המצוות, יאסרו הכשרות וכדומה, או הסתה גרידא (זועבי), או איומים גרידא (יאסרו על בניהם ללמוד בישיבות ועל בעליהן בכוללי
ישראל30.01.15
11
ואגב אני זה שהמצאתי את הכינוי הלא מחמיא בלבלטל אבל עכשיו אני מצדיע לך ואומר ישר כוח ואני עדיין מחכה להתנצלות על דברים קודמים שכתבת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה25.01.15
10
תפסיקו כבר אם האימרות "המאיימות" האילו דיי נמאס הציבור החרדי התפקח.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר29.01.15
9
עבר זמנך איש רע
pinco927.01.15
8
חרדי יכול להיות גנב, לדבר לשון הרע ולבזות את הרבנים וכל עוד הוא הולך עם כובע וחליפה הוא "משלנו". אז אני מעדיפה להיות יהודיה שומרת תורה ומצוות, אלו שכתובות בתורה ולא שאתה המצאת, גם אם לא תקרא לי חרדית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר25.01.15
ממש נכון ...דור של משחק חברתי
חגי03.03.15
וילדים בבתי ספר חרדיים. זה ההגדרה של חרדי.נקודה. ובענייני ציבור על אחת כמה וכמה שצריך לדבוק בדעת תורה ובאמונת חכמים!
לידיעתך26.01.15
שהילדים הם בני ערובה להליכה בתלם של הוריהם!
אברך פשוט27.01.15
לשמירה על חרדיות היא דבקות באמונת חכמים ודעת תורה אם ההורים דוחים ברגל גסה את דעת התורה ומבזים אותה אז זה מחלחל לצאצאים ומשם זה עלול לחלחל הלאה לשאר הילדים. אפילו ילדים של יהודים מסורתיים שלא הכי דתיים עדיפים כי סוף כל סוף ההורים המסורתיים גם אם לא מדייקים בהלכה הם לא מבזים מתוך כוונה תחילה את התור
.27.01.15
לא שום הגדרה של תוכן ומהות. יכול אדם להיקר חרדי ולהיות חסר יראת שמים, יכול אדם להיות ירא שמים, ולא חרדי. וכמובן שיכול להיות אדם חרדי וירא שמים. הכל תלוי במהות שיוצקים להגדרה החברתית.
שלום26.01.15
חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי מרק!!!!!! נקודה!!! חרדי זה שקדי
חרדי זה שקדי מר27.01.15
7
היום אנשים חושבים לבד [בזכות האינטרנט] הציבור החרדי בקריסה אם כי איטית מאוד אבל היא קוראת דרך אגב מהיכרותי אתך אתה 'שונא חרדים' על כל תכונתיהם [כיאה למזרוחניק מבטן ומלידה] אבל אתה מכור לסם הפרובוקטיביות. בתור פסיכולוג אני בטוח שיש לזה שורשים עמוקים בילדות... ודי לחכימא. דרך אגב אני חושב שחרדי ממוצע
אלישיב25.01.15
מי שחושב לבד הוא לא חרדי, ועובד על לא תסור מכל אשר יורוך. בבקשה גם תחשוב לבד על מצבך הכלכלי ועל הבריאותי, ותוציא את עצמך מכלל הציבור. אל תבוא לבקש ברכה מרבנים בנושאי שידוכים ובוודאי לא תדרוש לקבל את ילדיך למוסדות העומדים בנשיאות גדולי התורה. תהיה חבר של נפתלי בנט, שהכניס כדורגלן לרשימתו. ככה אני לא
דליה27.01.15
6
ככה בלי שום פרובוקציות?! ממש ימות המשיח!!!
חרדק25.01.15
5
אין לך מושג מה ההגדרה של חרדי... כדאי לעשות קודם כל שיעורי בית בנושא, שזה אומר, ההיסטוריה של עם ישראל בקום המדינה, יש אנשים טובים וחכמים שיכלו לעזור לך.
חרדי 25.01.15
יוצאת בניגוד לדעת הרבנים ופה יש בעיה. ואם יש רבנים שתומכים בהן חובה לפרסם שמם, כי אם לא משמע גם בדעתם לא כל כך נכון שיהיו נשים בכנסת.
יניב25.01.15
4
לא מבינה איך נותנים במה לחולה נפשכזה מי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רואה למרחוק26.01.15
3
ענין זועבי להר סיני על זה נאמר דעת בעלי בתים היפך דעת תורה. יש לי תחושה שכשהרב אלישיב היה בחיים הוא פסק לך לקיים את הפסוק ״גם אוויל מחריש חכם יחשב״ אחרת אני לא מבין מאיפה באת לנו פתאום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי25.01.15
ואת זה אני כותב למרות שתמיד תקפתי אותו בעבר על רוב הכתיבות שלו. אבל אני מקווה שהוא לא ימשיך לכתוב כי אני חושש שהוא יחזור לסורו ובכל מקרה אין להפקיד בידיו את ייצוג הציבור החרדי. אבל הפעם הוא צודק. יהודי מודה על האמת. ואני מודה בצדקת מה שהוא כתב. אין מה לעשות.
לנתי26.01.15
2
הלברטל חשוך ושמרן סתם. אין בעיה הלכתית. גם רביץ אמר..
נפתלי25.01.15
או מגר"י יוסף, או מרבנים גדולים אחרים? יש בו בעיה נוספת, כיוון שזוהי כנסת של ערב-רב, אזי בכלל אסור לשלוח נשים לשם, שנשים "דעתן קלה", שקל לנטות דעתן לנגד התורה, כמו שהיה בחורבן בית ראשון. עובדה שרוב הנשים שבכנסת הדתיות לאט לאט מאבדות את דעת ההלכה ודובקות בדעת הבורים.
שימי25.01.15
1
תודה לך עו"ד הלברטל. אמרת אמת. בוא נראה אותן ביום שיוציאו את ילדיהן מהחדר או מבית יעקב. אני מפנה אותך ואת כל הקוראים לשיר של גב' ה. תראל על העלים שיצאו במחול בשדירה משמחת השחרור, ורק הגזע הזקן הניד ראשו בצער"מחר תאסוף אותם מכונית האשפה. יישר כוחך שהבארת את הדברים.
גיתית26.01.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24