כיכר השבת

אחיות שלי, תרגיעו

כאישה אל אישה, אני שואלת אתכן - מה הסיפור שלכן, במי אתן נלחמות? יכול להיות והמלחמה שלכן צודקת, אבל היא כל כך לא חכמה. די, די עם החילול השם • יעל מזרחי בטור כואב (דעה)

128
יעל מזרחי | כיכר השבת | כ"א בשבט | 10.02.15
מובילות המאבק
מובילות המאבק (צילומסך מתוך התוכנית 'עובדה' בערוץ 2)

היי, קודם כל תרגיעו. באנה נשב רגע לשיחת בנות על כוס קפה, שלי בלי סוכר. רצוי ג'ייקובס.

כאישה אל אישה, אני שואלת אתכן - מה הסיפור שלכן? במי אתן נלחמות? במי???

במי? בעצמכן!

בג"צים ושופט ג'ובראן, ריצת אמוק לאולפני הטלוויזיה והרדיו, הדבקת מודעות באישון לילה משל הייתן במחתרת, במי אתן נלחמות למען השם?

יכול להיות והמלחמה שלכן צודקת, אבל היא כל כך לא חכמה.

ראיתי אתכן ב'עובדה' ואני חייבת לציין שכל אחת מכן היא אישה מדהימה בפני עצמה עם עשייה מטורפת וכוחות על, אז למה למשל לא לנתב את הכוחות, הכשרונות, והאסרטיביות להסברה בעד המגזר החרדי? למה להיות נגד עצמכן?

למה לכן מלחמה מיותרת שכזאת, למה?

שמעתי את רות קוליאן (עוד אישה שנהנת להלחם בעצמה) אומרת ש"להיות אישה זו לא נוחות זאת זכות", למה לגזול מאיתנו ציבור כלל הנשים את הזכות להיות אישה בראי ההלכה, ולמה שאצביע עבורכן?

אתן פועלות נגד ההלכה ואינכן מצייתות לגדולי הדור כפי שחונכנו משחר ילדותינו: "ועשית ככל אשר יורוך".

איזו אג'נדה אתן מציעות לנו? האם רק בשל מוצאכן המיגדרי אבחר בכן?

למה להציג אותנו הנשים החרדיות בסרט ככנועות, ולדניות, שלא גילו עדיין את העולם שמעבר למפתן המטבח?

מעולם לא הרגשתי מושפלת בשל היותי אישה חרדית.

אני כל בוקר מודה לה' שבחר בי ללדת את 11 ילדיי ולהפריד כביסה לבנה וצבעונית, לעשות פנלים ולשטוף כלים (ולהשאיר כיור נקי אחרי) ולהפוך חמרי גלם למטעמים.

איזו בשורה או ישועה אתן הולכות להביא לי? (אלא אם מצאתן את הפטנט שיחלץ אותי סופית מגיהוץ של 200 חולצות לבנות כל שבוע).

ברוך ה' התברכנו בנציגים חרדיים ראויים בכנסת (גם אם הם בנים), למה, יש כשרוני כמו דרעי? חרוץ כנמלה (כפי שתיאר אותו השר אורבך) כמו מקלב? יש פמיניסט יותר מגפני וליצמן? מסבירן ורטוריקן כמו אייכלר? פרלמנטר מבריק כמו נהרי? רגיש וחכם כמו איציק כהן? ועוד טובים...

אני רגועה לחלוטין.

בא לכן בכל זאת להקים מפלגה? תאמנה לי בנות, יאיר לפיד יאמץ אתכן בחום, הוא מחכה להזדמנות הזאת.

או שתקמנה מפלגה, אבל לא בשמי!

תקראו לה מצידי מפלגת 'החדשות', 'החדשניות', 'המחודשות','המחדשות', 'החודשיות', מה שתרצו.

ודי, די עם החילול ה'!!!!!!

הלכתן לירון לונדון שהתלוצץ עם מרואינותיו, לאילנה דיין שוחרת הצדק והרייטינג, קיבלתן שעת מסך. ואוו, כבוד!

פתיות שכמותכן, היא שיחקה בכן כחומר ביד היוצר. אני בטוחה שהיא בדקה היטיב קודם שלא התראיינתן לערוץ המתחרה. נפלתן אצלה כפרי בשל. אחלה סחורה סיפקתן לה.

אבל בעצם זה עוד ריקוד ה"מה יפית". אתן רוקדות, והפריץ רוצה עוד ולועג לכן.

בואו נראה את אילנה דיין מקדישה תכנית נניח לנשים חרדיות אקדמאיות שלא משתלבות בשירות הציבורי או לגזילת הקצבאות או למימון צהרונים.

יקירותיי, קחנה את הכשרונות והכוחות שהתברכתן בהן והשתמשו בהן לשם שמים. (וואוו אני נשמעת כמו מורה מהסמינר).

ואגב, מדברים על שלג ומזג אויר סוער בסוף השבוע. בחייאת, יש למי מכן איזה מתכון שווה למרק טוב?

שלכן,
יעלי

תוכן שאסור לפספס
128 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
מצד אחד את צודקת , הן נפלו לבור שנכרה להם ע"י השמאלנים ששמחים לאד על כל מחלוקת בציבור החרדי. מצד שני , תודי, הקידמה של הנשים החרדיות הגיעה בזכות פורצות דרך, שאלמלא כן הית עד היום במטבח משוועת לבעלך שיצא לעבוד ולא ישב בטל בבית במקום ללכת לכולל. ישנן אלפי נשים חרדיות שנאלצות ללכת לעבוד רק בגלל שהבעל
המבקר12.02.15
67
המלחמה הזו.. הלא צודקת... הפמיניסטיות הזו שכבר עבר זמנה. אני אישה חרדית ואני מלכה. בעלי מבר אותי בצורה יוצאת דופ וכן הסביבה. ומה יצא מהשידור? עוד ועוד חילונים שחושבים שלהיות חרדית זה מוקצה.. זה רע.. זה משפיל.. אוי לכן ולדמעות שגרמתן לשכינה ... שטיפות מח כתבו כאן..נו באמת... זה נשמע כמו מפלגה של נשים
לינור11.02.15
66
כל מילה בסלע!!!! יש לחנו גאווה להיות נשים חרדיות שאמונות על הבית הפרטי שלנו זה מפעל חיינו
אני11.02.15

הצגת כל התגובות

65
בין אם את בעלת תשובה או חרדית וחיה בבית שאמור להתבסס על השקפה תורנית בטח שמת לב לאגואיזם הגברי הבלתי נסבל ועל חוסר הכבוד שאת מקבלת כאדם לפני שאת אישה.פה צריך להתחיל לפעול במגרש הביתי להעמיד במקום את השוביניסט האגואיסט שלא ממהר לעבוד על מידותיו ומתחבא תחת השמיכה של "התורה".
בעלת תשובה10.02.15
שמתי לב לאגואיזם הגברי הבלתי נסבל ועל החוסר כבוד שאני מקבלת כאדם??? לא, ממש לא שמתי לב לזה. שמתי לב לכבוד, להערכה, לתודה והכרת הטוב עבור מה שאני עושה למשפחתי. שמתי לב לעזרה שאני מקבלת כשאני לא מרגישה טוב, או כשהיה לי עמוס עם העבודה. שמתי לב להקשבה ולהבנה ויעוץ בכל העניינים - גם אלה שבכלל לא קשורים
סליחה?11.02.15
כי אני לא...
משהואחר11.02.15
יש כ"כ הרבה גירושים ונשים מתוסכלות וממה ? מגברים אגואיסטים אם יש לך צדיק אשרייך או שאת בבוץ כ"כ עמוק שפשוט לא שמת לב שגם את מנוצלת.העולם ברובו שוביניסטי.בוקר טוב !!!תמימה?ילדותית? בהכחשה למציאות? סתם מנסה לרצות את כולם ? תבחרי......
בעלת תשובה11.02.15
בוודאי שיש. אבל לא רק אצל החרדים. ודוקא הרבה פחות אצל החרדים. אצל החילונים מספר הגירושים גבוה בהרבה בהרבה, ובעולם המערבי האירופאי-אמריקאי, עוד הרבה יותר. בית של תורה זאת בד"כ הערובה הכי טובה לכבוד האשה והערכתה. "אשת חיל מי ימצא..." בגלל שיש גם אצלנו בעיות בשלום בית וגברים שוביניסטיים, זה לא אומר שזה
אולי12.02.15
מסכימה איתך ,שהעולם החילוני הוא גם שוביניסטי,מסכימה שהקלקול קיים בכל המגזרים,מסכימה שיש אנשים טובים בכל מקום ,אבל אם עכשיו רוצה לקום מפלגה לנשים חרדיות ולא לפני 30 שנה סימן שיש פה צעקה גדולה ,!!! משהו שהתרחש מתחת לפני הקרקע ועולה עכשיו כהר געש .יש פה צעקה של נשים שחייבים להתייחס אלייה וגם אם יש נשים
בעלת תשובה12.02.15
64
רות קוליאן כותבת בטור בווינט, שבתור ילדה בת 7, כל ליל שבת היא הייתה קמה לקול צרחותיה של אימה, בשעה שאביה היה סוחב אותה בשערותיה, מחדר ההורים לחדר הילדים. אביה היה אלכהוליסט. מה אפשר לצפות מילדות כזו קשה? השנייה מספרת בישראל היום, שגדלה בבית עם 11 ילדים, והעו"ס הוציאה אותה מהבית, והיא גדלה במשפחה או
חסיד מרן10.02.15
האם ניקח ברצינות את דבריו של חסיד "מדרעי אל דרעי" ?! פושע מורשע ?! שמשום מה יש אנשים המכנים עצמם "שומרי תורה" ונשרכים אחריו (אמור לי מי חברך.. ואומר לך מי אתה) . וגם אם דבריך נכונים חלקית, זה לא הופך אותן ללא צודקות או מוסריות. אבל הלשון הרע אצלך עובדת שעות נוספות (אם כי לא מפליא).
דניאל הירש11.02.15
הבעיה הגדולה שלנו זה שעוצמים עיניים כשרואים משפחות במצוקה ומדירים את הילדים שלהם. וכשהילדים האלו מצליחים להשתקם במאמצים אדירים ולבנות איכשהו חיים נורמטיבים הם מלאי נכעס ומרירות על החברה שהוסיפה סבל על סיבלם, וזרקה אבן אחרי הנופל...
מישהי05.03.15
63
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה10.02.15
62
נהניתי לקרוא כל מילה מהכתבה-הכל בטוב טעם!
פלונית10.02.15
61
חחחחח
מי בכלל יבחר בה10.02.15
60
צפיתי וראיתי בעליבותן, נורא עצוב שבנות לא מוצאות את סיפוקן בטוב שיש להם, בזות לזכות של גידול ילדים וגיהוץ חולצות, ובזות למגזר שלם על אמונתו והליכתו כפי צו מצפונו. לא, הם לא מסכימות, הם רוצות להשפיע ולשנות את החברה מבפנים, לאורך הראיון חיפשתי מה מציק להם, אולי הן יצביעו על שינוי בודד קונקרטי, שהם מ
בנימין 10.02.15
59
הצלחת לבטא בצורה נעימה ואסטרטיבית את תחושותינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשה גאה10.02.15
58
כל הכבוד לנשים הללו שהעזו לצאת מהחברה החרדית ולזעוק את זעקתם..!! צריך אותן בכנסת...
אפרת10.02.15
למה אתם שמים אותנו באור כל כך גרוע?? באמת - איזו זעקה יש לחברה החרדית? בכל מקום יש אנשים כואבים וכאובים עם בעיות שונות, למה לומר שכלל הציבור החרדי זועק? (הזעקה האמיתית שלהם כרגע זה אש המחלוקת של הזרמים השונים. ואני לא רואה שהנשים הללו באות להרגיע את זה, אלא רק להוסיף בלגן ובלבול ומחלוקת הן באות...)
באמת איזו זעקה?10.02.15
57
תגובה 10
שרית10.02.15
56
אם דנים על ההלכה הגולמית הרי שלאישה אסורה כל משרה של שררה אפילו פקידת ערייה שאחראית על גננות או סייעות לצהרונים או על הנחה לארנונה ובודאי רלשי"ת של שר וק"ו מנהלת בית ספר או סמינר הכל אסור לחלוטין. זו ההלכה וכל עיון קצר בפוסקים יגלה זאת. יחד עם זאת ברור שהתרבות החברתית שלנו השתנתה מן הקצה והנשים קיבל
דושה12.02.15
55
איזו אמירה נוראה ועוד לעין המצלמות, הזדעזעתי לשמוע את זה, בושה!! אין מה שיצדיק סגנון שכזה. אבל... אני בהחלט מבין מהיכן זה הגיע, אפשר לומר בפשטות שהן הזמינו את זה... הראיון אתמול לא הותיר מקום לספק, הנשים הללו לא רק שאינן מייצגות את הציבור החרדי, אלא שונאות!!! אותו, מנותקות לגמרי מנשמת החינוך וההשקפה
אבי11.02.15
בלתי נסלח, מי התיר להן כך להוציא לעז על כולנו? ועוד רוצות "לייצג" אותנו... בושה!!
הדסה12.02.15
54
ואתן שהתנגתם/ן לכח ולצדק ולחוכמה תבושו.
חילונית10.02.15
53
אי אפשר היה שלא להתרשם, שהכח המניע אותן הוא תסכול עמוק ותחושת החמצה בשל היותן חרדיות, ההתלהבות שהורגשה בכל משפט שלהן מההחשפות ומההזדהות עם ההווי החילוני, עוררה סלידה... ממש מבחיל, מעורר רחמנות. אין לי שום בעיה עם דיון הלכתי בעניין, ניתן לדון על כל דבר בתורתינו, הנושא יותר מראוי... להיות נידון מעל כל
איציק10.02.15
תיסכול, למה לא?! החברה החרדית מנסה לשוות עצמה, לחברה "מושלמת". וזה מאוד עצוב ומתסכל. אכן !! חברה שאמורה לשאת את דבר ה' ותורתו, ולנסות כאברהם אבינו לקרוב לבבות ואהבת חינם עצומה. ולשאת ולתת בצדק. לכל המגזרים ללא הבדלי מיגדר כמובן (השם ישמור). אך משזהו אינו המצב, ובחצרותיכם ניתן למצוא הכל מהכל (השם
דניאל הירש11.02.15
דניאל, אני מסכימה איתך ברוב הדברים שכתבת, אכן לא חסרות סיבות לתחושת תסכול בחברה החרדית בת ימינו, וכמו בל חברה ישנם תחלואים הדורשים טיפול דחוף ומיידי, אך נא לא לערבב... הן צריכות לטפל בעצמן ולנסות לפתור את גורמי התסכול, אם מתאים להן מה טוב, אם לא... אז בבקשה... פנו לציבור אחר, היפרדו מעלינו, אל תנסו
שרי12.02.15
52
יעל לא כולם ולפי דעתי רובן לא בחרו להיות כמוך ,יולדות 11ילדים ונשארות בבית לגדל אותן, לא כולן בנויות לכך, אשרייך שזכית, ישנן נשים שאינן מסוגלות, הן יותר מדוכאות שהן בבית ישנם רבות שבחרו ללדת ילדים ולפרנס את המשפחה בכבוד במקצועות החופשיים (לא מורה וגננת) . ועובדה שקיימים כבר מכללות חרדיות לנשים למקצו
נורית10.02.15
51
מזדהה איתך בשם עוד המון נשים חרדיות כמוני...
גילי כהן10.02.15
50
פונוביץ, שטיינמן, איורבאך, מכות הפגנות ולזה קוראים חילול ה'???? אני מציע לכל הזועקים שינתבו את הכוחות שלהם למה שבאמת הציבור החרדי אמור לרסן!
שירה12.02.15
49
יעל. האם את דבורה הנביאה את מבינה. מה ראת לשפוט את ישראל למה לא הסתפקה בעבודות הבית טענותיך הם דמגוגיה. האם בררת שהדבר אסור על פי ההלכה. או את נגררת אחרי מה שכלם אומרים. כדי ללמודלפני שסתם כותבים. הא שחכתי הרי לבנות גם אסור ללמוד גמרא וגדרי הלכה. מספיק עם דבורי השקפה. הגיע הזמן ללמוד.
המלאך11.02.15
דבורה הנביאה לא ראת לשפוט את ישראל, הקב"ה שם אותה לשפט את ישראל. היא לא צעקה טיעונים משלה, דעות, רעיונות אישיים - היא דברה בנבואה דברי אלוקים חיים. נביא פרושו = מי שמעביר את דברי האלוקים לעם. זה לא מהלך עצמי. זה שליחות על-רצונית. כשה' יבחר בנשות הקמפיין להיות שם, וכשהן תדברנה ותלַמֵדנָה רק דברי אלוק
הסבר12.02.15
1. דבורה הנביאה הייתה בדורו של ברק. 2. לא הייתי מדמיינת אותה עם חצאית קצרה, פאה ארוכה ובטח לא אקדמאית.. 3. גם בדורנו יש מנהיגות לנשים. דוגמאת הרבנית קנייבסקי ע"ה. כשהן תגענה לרמה שלה אני מוכנה שהן גם תרוצנה בשמי לכנסת...
משהואחר11.02.15
48
תתביישי לך שאת מזלזלת בנשים חרדיות , כן חרדיות עם אומץ בגלל שאת לא בראש כך את מדברת בגנותן הן מקבלות גינוי בגלל שמפחדים מהן תצליחו תקבלו הרבה כח מאיתנו חרדיות אקדמאיות ועובדות וגם כאלו שלא
חן11.02.15
מפחדת שילדות שלא גדלו רוצות לשחק בכאילו ולשבת בכנסת!!! והן מנסות להשתמש בשביל זה בשם שלי!!! לומר שהן מדברות בשם הציבור של הנשים החרדיות האקדמאיות!!! לא! לא! ושוב לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
משהואחר11.02.15
47
שאישה צריכה להיות כפופה לבעלה וזה מה יש עד שיבוא משיח מה לשנות סידרי בראשית זה הקללה
אישה עושה רצון 10.02.15
והוא ימשול בך... אם הולך בדרך השם ומיישם את תורתו של "הקדוש ברוך הוא". אבל אם נבלה עושה עם אחיו ואלוהיו, אי אפשר ללכת שבי אחריו !! ואין לנו על מי לסמוך (על הארץ) ואין ברירה אחרת, אז נצא ונגן על פשעים שנעשים יום יום, לאור היום.
דניאל הירש11.02.15
46
ופרושים ! גברים שלא רגילים להתנהל מול נשים מקבלים קריאה ,ללא שום מבוכה של צניעות :אדוני,בבקשה ! אני חרדית מודרנית ולא אהבתי את ההתנהלות הבלתי מכבדת הזו שלהן ! לא הייתי פונה לגבר חסידי לפחות כדי לכבד אותו !
מבוכה10.02.15
וכל הכיבוד הזה שנשים אמורות לכבד את המתעלמים מהן, האם הוא הדדי?, לא בטוח כלל
אחת11.02.15
אם אתן מרגישות שלא מכבדים אתכן חפשו איפה נכשלתן! אולי אתן לא מכבדות את עצמכן!
משהואחר11.02.15
45
על מי אתן עובדות? אתן חרדיות? כולכן לא מכסות את הברך העיקר אומרות אם אומרים לי זה לא לפי ההלכה לא עושה את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי שאכפת לה10.02.15
44
בגלל אותן נשים "חרדיות" כולנו סובלים אני מתאמץ כל הזמן להסביר את הציבור החרדי בצבא ולרוב גם מצליח אבל אחרי כתבה כזו העבודה שלי נהיית הרבה יותר קשה וכשקראתי את המאמר שלך אז זה נתן לי כלים טובים יישר כח יעל תמשיכי לכתוב דברי חוכמה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חייל חרדי13.02.15
43
בשביל זה צריך אישה חרדית בכנסת שתשפיע על החוקים וההחלטות! ע"מ לשנות צריך לחוקק והשינוי מתחיל מהכנסת. לא ראיתי בכתבה שום נחיתות לגבי תפקידה של האשה, זו דמגוגיה זולה!!! כל הכבוד להן ואני בטוחה שיבוא היום שתהיה לי אפשרות לשלוח מייל לחברת כנסת חרדית ולבקש שינוי בתחומים רבים שהמדינה זונחת אותנו!
שרה11.02.15
יש בעיה אחת גדולה - אנחנו כבר ראינו היטב בדיוק איך חברי הכנסת מצליחים לחוקק את מה שהם רוצים מתי שהם רוצים. על פי רוב זה בכלל לא קורה. אז אולי, אולי אולי הן תצלחנה לעשות משהו מועיל. ואולי גם לא. אבל מה שבטוח שהן תצלחנה לעשות - - להחטיא גברים רבים מאד בעצם היותן שם - לחלל שם שמים ברבים באמרותיהן המז
הבעיה12.02.15
42
אני מסכימה עם כל מילה. הנשים החרדיות מיוצגות היטב ע"י חברי הכנסת החרדיים (מאחורי כל ח"כ עומדת אישה כידוע..) ואין לנו צורך לעמוד בחזית אלא להשאיר להם לעשות את העבודה. תממשו את עצמכן בצורות אחרות במסגרות הראויות.
בעלת תשובה 211.02.15
41
ברור לי! אם אתן לא פועלות נגד ההלכה, אז למה אין לכן שום הסכמה של רב? למה את מצפה ,רחלי? שהאדמור מגור(הרב שלך... הצחקת אותי-מתי שאלת/שלחת לשאול אותו משהו בזמן האחרון??) ישלח לך ווצאפ עם אישור מהודר למהלך שלך? ברגע שרבנים אמיתיים -לא קונסרבטיביים-כמו שעוד רגע אתן הופכות להיות- יחתמו לכן-אני איתכן- החמ
חרדית גאה10.02.15
40
אם זה לא היה עצוב כל כך הייתי כותב שנהנתי לקרוא כל מילה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי יורד10.02.15
39
צודקתתתת! כל מילה פנינה!
נעמי10.02.15
38
אתם קוראים לעצמכים חרדיות ?אז תדעו לכם שאתן ממש לא .ותפסיקו אם כל הקישקוש הזה חבל על זמן שלכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית אמיתית10.02.15
37
זה לא חילול ה', הגיע הזמן להפסקת ההדרת נשים בפוליטיקה גם נשים ורצים להשפיע די עם הדעות החשוכות האלו אנחנו בשנת 2015 להזכירכם!
שירה10.02.15
את נראה לי חיה בחושך צאו החוצה יש אור
הדרת נשים...11.02.15
36
מתוקה וחריפה אין דברים כאלו קולעת אל המטרה ולא מחטיאה לעולם יעלי אני אוהבת אותך, אני לא חושבת שהנציגים שלנו מושלמים, בכלל אבל היטבת להבהיר לפתיות שלא זו הדרך ולא זו העיר מחפשת אותך בנרות, רוצה לפגוש באשה החכמה הזאת שאשתו של און בן פלת שנאמר עליה "חכמת נשים בנתה ביתה" נראית טיפשה לידך... רוצה ללמוד
הדס13.08.15
35
הם לא מוכנים להגיע לועדה שעסקה בעקרות הבית!!!
חרדית28.02.15
34
במדיה חילונית לסוגיה ובפרט את הנשים החרדיות ועכשיו היא מעונינת שיצביעו עבורה על זה נאמר היזהרו מהצבועות גם אם היה מותר שאשה תהיה חכית ממש אבל ממש לא היינו מפקידות את גורלנו בידייך.
מי את רות קוליא12.02.15
33
בשביל לתקן את הנושא של הפליה מתקנת בקשר לתעסוקת נשים חרדיות, צריכה להיות בכנסת אשה שתלחם עבורנו. העוול שיש כלפי נשים עובדות חרדיות הן מבחינת תנאי שכר והן מבחינת תנאי עבודה הוא בושה!!! ואין פוצה פה ומצפצף. עוד תוצר של עסקונה חרדית קלוקלת!!!!
שרה11.02.15
סותרים את דבריכן בכל מילה. למה נראה לכן שלחכים הגברים לא איכפת לתקן את העיוותים האלה, שקיימים לדעתכם? אם הם תומכים באברכים לומדים, כמו שאתן יודעות לצעוק, אז מן ההכרח שהם גם תומכים במשרות טובות, תנאים טובים לנשים. גם הם רוצים שהנשים תבאנה פרנסה טובה, אחרת לא יהיו אברכים....... גם להם יש בנות משפחה עו
באמת?12.02.15
32
אהבתי!!!! כל מילה בסלע
אני11.02.15
31
כל מילה בסלע!!!! אני אישה חדרדית גאה,התחושת גאווה שהכנסת בנו ראויה להצדעה!!!!
אני11.02.15
30
כתבה יפה מאוד. ותוכן מוצלח ונכון ביותר. כל הכבוד יעל! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה11.02.15
29
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן10.02.15
28
השם? איזו סיבה יכולה להיות לכך שנשים לא יהיו חכיות טובות בדיוק כמו גברים? כי הגברים השוביניסטים מפחדים מזה? למה שלא לקום מפלגה יהיה עזרת נשים ועזרת גברים? מה כבר יכול לקרות, השמיים יפלו?
אלון10.02.15
אף אחד לא אומר שהן לא תהיינה חכיות טובות. הן יכולות להיות מדהימות ולהזיז עניינים. זה עדיין לא אומר שזה בסדר. אומרים שהאתרוגים הכי מהודרים הם האתרוגים של ערלה, בשנים הראשונות של העץ. אז בגלל זה נתחיל להשתמש באתרוג ערלה ולעבור על לאו דאורייתא? לא מה שיכול להיות טוב הוא בהכרח טוב. אתה מדמיין שישימו מחי
חחח12.02.15
27
כי כך אמרו לה .כל הכבוד להם הם נלחמות למען כולנו
חרדי גאה10.02.15
הן נלחמות נגד עצמן. זה מטורף...
משהואחר11.02.15
26
נשים יקרות תהיו אמיצות אל תתנו שישפיעו אליכן היו מנהיגות בישראל דבורה יעל ועוד
מירי 10.02.15
25
המלחמה שלכן צודקת אז מה לא חכם מה לא מכובד? ואת לא חייבת לגהץ 200 חולצות אגב בעלי והבן הבחור שלי מגהצים כל שישי את החולצות את רוצה מתכון למרק טוב ? בעלי אלוף במטבח ! אני גם מקפלת כביסה שלא תטעי ומפרידה ( טוב לא תמיד ) בקיצור נשים הם בני אדם בדיוק כמו גברים ואולי יותר אז תפנימי ותפנ
מיכל10.02.15
יש לי דעת תורה. וכן- אני הולכת אחריה בעיניים עצומות!!!!
משהואחר11.02.15
לייק גדול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר11.02.15
24
כשאת מצהירה בפומבי כי את רואה טלויזיה חילונית במוצהר, את יכולה דווקא להצטרף אליהן, וכי איזה גדול שכ"כ התיימרת שאת חונכת לשמוע אליו משחר ילדותך, התיר לך לראות טלויזה, ומי התיר לך לפרסם את תמונתך באינטרנט ולתת פירצה לפני הכשר והגנב, תשובה בבקשה...
הזהרו מן הצבועה10.02.15
גם את וגם יפה דרעי מעלות תמונות, מתראינות בערוץ 2, אם "כל כבודה בת מלך פנימה" אז תפנימו את זה ואם החשיפה הזאת מוצאת חן בעניכם אז תבינו שבלי הפמיניסטיות של פעם לא יכלתם לעשות את זה...
סטודנטית חרדית 10.02.15
לדבר בשמי ????????????????? חצופה!!!!!!!!!!!!!!!
מיכל 10.02.15
רובן ככולן חושבות כמוה. לבטח מדובר בנשים כאלו שעושות את המוות לבעלים שלהם בבית וחיי המשפחה שלהן לא משהוא...וזאת התוצאה. אני מציע לך ולכולנו לראות כיצד הן מנהלות את ביתן וחינוך ילדיהן. בטוחני כי לא תקחי דוגמא מהן. הם יעלמו כמו שתנועת "טוב" שמתימרת לייצג חרדים עובדים (כמוני) - ולא מבינים שרק מקלקלים ל
שמואל הראל10.02.15
מה אתה יודעה על ״רובן״ ועל מה שהן ״חושבות״? כמה יומרני לדבר בשם מגדר באופן כוללני , שתה כוס מים קרים ותרגע
אחת11.02.15
23
והיא לא יכולה ליצג חרדיות...
אפרת10.02.15
אותי לימדו שחרדי זה אחד שנשמע לדעת תורה . היא (= קוליאן) לא, וזה ברור אבל אני מכיר בעלי תשובה ש "ועשית ככל אשר יורוך" זאת לא בגדר המלצה עבורם ובודאי לא סדין אדום כמו שגב' קוליאן חושבת - אלא זו דרך חיים. תחשבי מעט לפני שאת מכפישה ציבור שלם של יראים ושלמים...
שמואל הראל10.02.15
יש חוזרות בתשובה שיותר חזקות מכל הנשים החרדיות ביחד!
אלה16.02.15
22
את מדברת בעד כולנו, יישר כוח!
רחלי10.02.15
21
ברור שלא יתן את הקול שלנו למי שמחרים , מזלזל ומשפיל אותנו מאידך , לא רוצות לשרוף קולות אבל כל הכבוד לבנות
חני 10.02.15
20
כמה נכון! יעל את אישה שנונה ומוכשרת תמיד כותבת דברי טעם
ריקי10.02.15
19
את כ"כ צודקת, איזה חילול השם נגרם בשל כך. ממש מסכנות, מתוסבכות שלא מצליחות לספק את עצמן. ריקות מתוכן. אומללות
אסנת10.02.15
18
בסד" אני אישית גאה בכם שיש במחנה כל נשים כבנות צלופחד...שיכולות לעשות את המעבר ולומר את הדברים שאף אחד לא מוכן להשמיע ומאידך לשמוע .מה,מה,מה,.....תקשיבו טוב לכאב שלכם הוא הרבה יותר עמוק לאין ארוך מלהתעסק בפוליטקה וכו"....וכנ"ל..." אין בן דוד בה עד שתכלה הפרוטה מין הכיס ".עיינו בעזרת השם ליקוטי מוהר
יוסף10.02.15
17
למרות שאין לי הרבה זמן להיות על האינטרנט אני פותחת כי כיף לקרוא את הכתבות שלך!
אלה16.02.15
16
בדיוק כזאת כתבה היה צריך לקרא אחרי תיעוד מזעזע של נשים חרדיות שמחפשות איך להעצים את עצמם. סיבה אחת הם לא אמרו למה הם רוצות לשבת בכנסת, מה בדיוק לא דואגים להם? וכן אישה נצטוותה בצניעות...
יעל12.02.15
15
חבל, מריחים את כניעותך מכל מילה מהמאמר הלחוץ הזה. כשנוגעים בנקודה רגישה, נוגעים בנקודה הנכונה.
אייכלר11.02.15
14
זה מה שעושה המודרניזציה הורסת כל חלקה טובה
חרדי11.02.15
13
נשים משועממות, מחפשות אקשן. במה בדיוק מתבטאת חרדיותן? תנו לנו, לנשים החרדיות לחיות כפי שאנו רוצות.
מיכל10.02.15
12
תודה!!! תודה אשה יקרה וחכמה, על דברים כה נוקבים ואמיתיים, התמלאתי רחמים אתמול על אותן בנות, איך שהן נשמעו... רחמנות, ערבוביא נוראית של רצון עז להצליח, תסכול, נחיתות, התלהבות רגשית והמון המון חוסר חכמה והבנה. ציפיתי שמישהי ו..דוקא מישהי, תחכים להעביר להם את המסר, עשית את זה כל כך יפה ומנומס, הלוואי ש
משה10.02.15
11
סתם משועממות שנלחמות במגזר שלהן, בלי חזון, בלי מטרה ובלי מיקוד. תעבירו דף.....
בני ברקית10.02.15
10
אם אין שום בעיה הילכתית מדוע שנשים לא יהיו חלק מהרשימת בש"ס או ביהדות התורה? אני בטוח שנשים יתרמו יותר לציבור, וקולן של הח"כיות החרידיות ישמעו הרבה יותר. תאמנו לי שזה יהיה מהפכה אמיתית. ישנם נשים מוכשרות. אם יש היתר הילכתי מומלץ ואף עדיף נשים על גברים. ובכלל גברים יש להם חיוב של לימוד תורה בניגוד לנ
avi110.02.15
יעל, צודקת לגמרי, נשים בכנסת? אולי , למה לא בעצם אבל לא ככה. מה תייצגו? מה תציעו? אתן כבר ממליא לא נמנות עם העשירון האקונומי סוציולגי של הנשים החרדיות, ולא רוצה אתכן מייצגות אותי. אתכם לא!!
גיטי10.02.15
מדהים, מדהים, מדהים אותי תוכן המאמר הזה. נולדת לעשות כביסה? לבשל? לנקות? את באמת מרגישה שמוח האדם כה מפותח וכה יפה וכה חכם בשביל.. להפריד בין לבן לצבעוני? מביך.
אני10.02.15
9
הרמב''ם שהיה קודש קדשים פסק שאישה לא יכולה להנהיג מה השאלה אתם רוצות ללכת נגד התורה מה בדיוק אתם רוצות זה הפסק ולא זזים ממנו רוצות להקים זרם אחר ביהדות תקימו זאת התורה ולא תוחלף
יעקב10.02.15
להיות חבר כנסת זה לא להנהיג. להיות חבר כנסת זה לייצג ציבור. להיות שר או ראש ממשלה זה להנהיג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר11.02.15
שגברים צריכים לעבוד לפרנסתם אבל זה לא מפריע לך כנראה, די כבר לנפנף בדעת תורה לפי האג'נדה הפוליטית שלך...
סטודנטית חרדית 10.02.15
כל אישה חרדית יודעת מהי מעלת לומדי התורה תראי מה כתוב על עשרה בטלנים העולם עומד עשרה שבטלים מהבלי העולם זה ויושבים ועוסקים תורה את לא נראה לי חרדית
חרדי11.02.15
ומה כתוב בתורה אתה גם יודע ?!
דניאל הירש11.02.15
8
אם לא הייתי בוחרת בישי, הייתי מצביעה להן או ג, למה לפסול, בכנסת יש מקום לכ-ו-ל-ם! ודרך אגב זה לא חלול ה וזה דיעה נוספת וזה זכותן
מי שלא גבר10.02.15
בהחלט, שיקימו מפלגה בכיף. אני לא מכירה אותן ולא איכפת לי אם הן רוצות לבזבז ולשרוף לעצמן את החיים. אולי הן אפילו תצלחנה לעשות משהו. אבל שיקימו מפלגה. שלא יכריחו להתקבל למפלגה קיימת עם מצע שונה בתכלית ממה שהן מייצגות ורוצות לקדם. מי שירצה בייצוגן ובהשקפתן - יצביע עבורן. אז לא יהיה צורך בכל הדיונים האל
כן12.02.15
7
כל מילה בסלע!מדהים!
לאה10.02.15
6
יעל, היטבת להעביר על הכתב את תחושות כולנו! שאפו ענק ליעל!
חרדית גאה10.02.15
5
יעלי מילים חכמות חמות עם הרבה כנות ונועם!! מרגישה כמוך בכל מילה!! מעולם לא הרגשתי חרדית מושפלת עד שאתן בנות גרמתן לי להרגיש כך!!! כמה חבל!! יש באמת הרבה מה לעשות ואני מציעה לכן לבוא למועצת הנשים של ש"ס שהתכנסה השבוע וזה הזמן לתקן במקום לקלקל תבואו בנועם לרבנית עדינה בר שלום שאין חכמה ונבונה ממנה
אורלי10.02.15
4
מילים כדורבנות!!! זה באמת חילול השם!!!
פ10.02.15
3
החרדי???????????????
דבי10.02.15
2
יישר כח!
הדס10.02.15
1
נהניתי מאוד לקרוא את המאמר ואנ אישה חארדית שעובדת בהיי טייק
חרדית10.02.15
אם לא הפמיניסטיות, ההית היום עקרת בית...
סטודנטית חרדית 10.02.15
אני חושבת שאת קצת טועה. זה לא בגלל הפמניסטיות - זה דוקא בשביל לעזור לגבר. התפקידים האלה נולדו אצל הציבור החרדי מתוך הצורך ליצור משרות ומקורות פרנסה לנשים, כדי שהבעלים יוכלו ללמוד, או לפחות ללמוד חלקית. כי ממש אין צורך, וגם לא כל אחת יכולה, להיות מורה. אבל הנשים החרדיות בהיי-טק וכדו' שם בשביל להביא פ
מישהי11.02.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24
ש

תעשו לעצמכם טובה ותכנסו

יותר זול ממחיר למשתכן - הכירו את ההזדמנות הנדל"נית

כיכר בשיתוף פוואר גרופ | מקודם

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24