כיכר השבת

ידינו שפכו את הדם הזה / על תקיפות ילדים בציבור החרדי

ושוב חוזרים למרכז הבמה סיפורים מבעיתים על תקיפות ילדים. משפחות שנקרעות, הורים שבורים, ילדים קטנים שסובלים סבל עצום, כל זה יכל להימנע אם אנשים היו מבינים כמה חמורה ההשתקה וההסתרה. לכו להתלונן

36
בת-שבע ברטמן | כיכר השבת | כ"א באדר | 12.03.15
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לפני מספר שבועות הופיעה באתר אינטרנט קהילתי באנגלית של שכונת הר נוף הודעה על תוקף ילדים ידוע שעבר לשכונה. בהודעה נמסר להורים המודאגים כי על פי הוראת הרבנים נאסר שמו של התוקף לפרסום, אבל שכל אחד יעשה כפי שיורה לו רבו.

בערך באותה תקופת זמן החלו לפוץ שמועות בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים על תוקפי ילדים שעברו לשכונה, השמועות אמרו שמדובר באותם תוקפים משכונת נחלאות. אלו היו שמועות מגומגמות ומבלבלות, דיברו על כת, על רשת של תוקפים, על אישה שמנהלת את הכת הזאת, הורים סיפרו שהם מפחדים לשאיר את ילדיהם הקטנים ללא השגחה אפילו לרגע אחד קטן.

אפילו בעיתון לילדים של יתד נאמן הופיע סיפור מאת חיים ולדר העוסק ב"חוטפי ילדים". סיפור חינוכי שנועד ללמד את הילדים להתרחק מזרים ולספר להורים אם אדם זר התנהג אליהם באופן לא ראוי. אך האם הילדים אכן יכולים לסמוך על הוריהם בנושא הזה?

פרשיה איומה חדשה שהולכת ומתפרשת לעינינו לאחרונה מעידה שוב, בפעם המי יודע כמה, את תוצאותיה האיומות של ההשתקה וההסתרה. בקריית ספר התרבו תלונות על אדם מסויים, תושב העיר, אשר תקף ילדות קטנות, שוב ושוב. במקום לערב את המשטרה, החליטו הרבנים "להגלות" את אותו אדם לבני ברק. הוא הוחתם על חוזה שבו התחייב לקחת כדורים שימנעו ממנו לתקוף ילדים, ולא לחזור לקריית ספר.

אף אחד לא הודיע לתושבי השכונה בבני ברק על הסכנה האיומה שעומדת לפתחם. וכמובן, כמו בכרוניקה ידועה מראש, אותו תוקף ידוע המשיך בתקיפות גם בעיר בני ברק, עד שלאחרונה, אחרי מקרים רבים של תקיפות, סוף סוף התלונן אחד מהאבות של הילדות המותקפות למשטרה, והתוקף נעצר.

כל הורה שקורא את הדברים הללו מתחלחל ומזדעזע. זהו אחד הפחדים האיומים ביותר. הילדים הקטנים והטהורים שלנו. איך נוכל לשמור עליהם שלא יפגעו בהם?

ובכל זאת, למרות הזעזוע, ולמרות התיעוב והפחד, אנחנו עדיין לא מסגירים את התוקפים הללו למשטרה. שוב ושוב אנחנו כקהילה נופלים בפח הזה של - "הוא ישתנה" ו"מה יהיה עם המשפחה שלו?", "איך אפשר לשתף פעולה עם המשטרה" ו"זה מוסר".

הילדים הקטנים שלנו סומכים עלינו שנגן עליהם, ואנחנו מתירים את דמם כאשר אנו נותנים חסות לתוקפי ילדים להסתובב בתוכינו באין מפריע. ולמרות שישנם רבנים רבים שמורים באופן חד משמעי למסור אדם כזה למשטרה, אנשים עדיין חוששים מההשלכות. עדיין אנשים מעדיפים שלא לספר. לא להתלונן.

אז לאנשים אלו שאינם פונים למשטרה למרות שהם יודעים על תוקפי ילדים שמסתובבים בינינו -

דעו לכם שדם הילדים הקטנים והטהורים הללו על ידיכם. כל ילדה וילד, שמעתה יצטרכו ללכת לטיפולים נפשיים מיוחדים - הוא על מצפונכם. כל משפחה ומשפחה שמזדעזעת ונשברת בגלל שהילד שלהם נתקף - היא על מצפונכם. כל אמא שבוכה, כל אבא שבור ומרוסק - הם על מצפונכם. על מצפונכם. על מצפונכם.

על מי אתם מרחמים? על מי אתם מגוננים? האם מותר לסכן את נפשות הילדים התמימים בגלל הרצון שלכם לגונן על אדם שכבר פשע?

האמת חייבת להיאמר. כל איש מקצוע שמתמצא בנושא יצהיר בפניכם את העובדה הבסיסית הבאה: אדם שתוקף ילדים מועד לעשות זאת שוב ושוב ושוב.

אל תגידו "הוא ישתנה", אל תאמינו להבטחות, אל תאמינו לסיפורי "נפלתי, וזה לא יקרה שוב". מדובר באנשים בעלי הפרעה נפשית ובעיות קשות מאד של שליטה עצמית בנושא. האם הייתם מאמינים לאלכוהוליסט שמבטיח וחותם לכם שהוא "לא ישתה אלכוהול יותר"?

לכו למשטרה. לכו להתלונן. כל תוקף שנעצר הוא פחות ילדים שנתקפים. זוהי משוואה פשוטה.

הפיצו את הדברים הללו לכל מכריכם. שידע כל אדם שמכיר תוקף כזה ומתלבט אם ללכת למשטרה, התקיפה הבאה תהיה על המצפון שלך. אל תגיד "ידינו לא שפכו את הדם הזה".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
אני באמת מחכה לראות מה יקרה אם הבן שלך יפגע ע״י איזה אחד שממש יהרוס לו את החיים ואז אתה תלך לרב לשאול אם ללכת להיתלונן או פשוט ניתן לו גלות לעיר אחרת. ( שמה הוא יוכל להכיר ילדים אחרים בשביל לגוון ) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליאב14.03.15
27
כל מיני רבנים ימשיכו להגן על יהודי מסכן מפני המשטרה החילונית הנוראה בכל מחיר. תצאו כבר מהגלות!
יואב13.03.15
26
הם משפחות שלא מתלוננות!!!!!!!!!!!!!
שרה 13.03.15

הצגת כל התגובות

25
הדג מסריח מהראש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים13.03.15
24
שמורה לו רבו. בפיקוח נפש לא מתייעצים עם רב. דוגמה: נניח אדם מתעלף לפניך ומאבד הכרה היית רץ לרב לשאול מה עושים?! ברור שלא!!! אותו הדבר במקרה דלהלן יש תקיפה, ויש פתרון אחד- משטרה כל פתרון פחדני אחר גורם לסכנת נפשות.
יוני13.03.15
23
ב"ה הנזק המשני הוא עצום! בתוקף תפקידי ,נפגשתי עם הורים שבורים ועם תלמידים ות שסיפרו על מטפלים אשר חשפו אותם לתכנים בלתי ראויים . כמו שנאמר לנער בן 11 פלוס שבעתיד יוכל לבחור בעצמו עם עם להתחתן עם בן אן בת . מיותר לציין שזה ילד שנפגע! ולא פוגע! בלי קשר ,דברים כאלה ועוד שאין המקום כאן לפרט. הדגשתי ירא
מיטל13.03.15
22
בתי הותקפה הגשתי תלונה במשטרה יש לי מספר תיק הבאתי להם ממצאים של DNA ולא לקחו את זה ממני רק אחרי חודש התקשרו לשאול אם אני מעוניין בחקירה , בקיצור אל תבנו אל משטרה יעילה , היא טרודה מדי כנראה בניצבים שלה
שלמה13.03.15
21
סוף סוף כתבה לענין!!הרי שעדיף אחד חולה שמתעלל שייתפס וישב בכלא על מעשיו מאשר שבגלל התקיפות כל אלו יהפכו לתוקפים! החילול ה' האמיתי הוא השתיקה שיודעים שיש רוצחים שהרי זו רציחה לכל דבר וענין קידוש ה' לתפוס כאלו מתעללים שאנו מחפשים צדק ושיתרפא אין שום היתר לת לחולים כאלו להסתובב חופשי ולהרוג נפשות ומ
חני12.03.15
כנראה שאת אחת מהם !!!
יוסי13.03.15
20
הפרשייה בנחלאות הוכיחה שהמשטרה לא באמת מטפלת. ודווקא את הורי הילדים המותקפים שלנוכח אוזלת ידה של המשטרע לקחו את החוק לידיים וכיסחו את הצורה לתוקפים דווקא הם נעצרו עד סוף ההליכים (ז"א ללא הגבלת זמן) אז בבקשה כל אלה שדורשים לפנות למשטרה תעשו קצת שיעורי בית ותבדקו אם לפני שאתם פוגעים בילדים על ידי פני
משטרע15.03.15
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני13.03.15
18
מה יש להתלונן כשאותו תוקף גר בסנהדריה ואחר כך בהר נוף המשטרה יודעת ולא עושה כלום..
דקל שיין13.03.15
17
יש לי מידע מזעזע ואמין לגבי התוקף שברור לי מי הוא. התלוננתי במשטרה ולמרות הכל לא עשו דבר.
דקל שיין13.03.15
16
אלו דברים המערערים את נפשו של הילד הפוגעים בעמוד השדרה של הילד המזעזים כל חלקה טובה המבטיחם אי ביטחון קיומי ההורסים את פנימיות הנפש זה טראומה! !!!!!!!!!!!!!! תפסיקו לחלום תתחילו ללחום העיקר למזער את הנזקים כל המרחם על אכזריים סופו להתאכזר על רחמנים ערו לפעול כפי יכולתכם הדבר בידנו!!! וה הטוב
איכפת לי על דור העתיד!!!!!13.03.15
15
אך התוקף כבר נחקר והמשטרה שחררה מחוסר הוכחה שחור על גבי לבן. הילדה שלי נפגעה והתלונה נסגרה.
דקל שיין13.03.15
14
אם גדולי ישראל קבעו להשתיק, לא להתלונן למשטרה, רק להגלות מעיר לעיר וממדינה למדינה. נעשה ונשמע.
דן סגל13.03.15
13
אני חושב שיש קשל רציני בכל המערך הזה שההורים מפחדים לחסוף את הסיפור כדי לא לפגוע בכבוד המישפחה ובשידוכים חבל שאין חסיפה בבתי ספר בסמינרים לנושא הזה ואיך להתמודד עם זה ואני לא מכירן מרכז מידע לניפגעים חרדים צריך שמישהו ינער את המערכת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בניברקי13.03.15
אפשר לשמוע את דעתו.. אחי - קשל, לחסוף מישפחה חסיפה לניפגעים מכירן. אם בבית ספר שלך מלמדים ככה לכתוב, איך אתה מצפה שילמדו אותך דברים רגישים ועדינים כאלה?
יוניק13.03.15
יש אנשים מאד אינטלגנטים שכותבים בשגיאות כתיב. זה קטנוני ומעליב מצדך להתבטא כך. מה עוד שהוא כתב דברי טעם.
בש14.03.15
ולא מתביישת לרדת לרמה כזו, אז מה אם יש 2-3 שגיאות??? ציטוט תגובתך: "כאשת מקצוע שמכירה את התחום אני יודעת שזה באמת מייאש לעבוד מול המשטרה, אבל אם בכל זאת מצליחים זה מציל מאות פגיעות בעתיד!"
הבנת הנפש15.03.15
12
נותן יש לפדופליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר12.03.15
11
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל12.03.15
10
שתדעו שאפילו שמתלוננים אם לא הולכים להעיד בדיון בבית משפט הוא ישוחרר הביתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני13.03.15
9
the police do not do ANYTHING about abuse in israel. they are the most responsible party. shame on them
uri12.03.15
8
כל הכבוד על הכתבה הלוואי ועוד אנשים יגיעו למסקנה הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני ברקית12.03.15
7
בנוסף לנאמר, חשוב לדעת כי ילדים שהותקפו נמצאים בסיכון גבוה להימנות על מעגל התוקפים בבגרותם. משוואה מתמטית פשוטה: מסגירים את התוקף = פחות ילדים מותקפים = פחות תוקפים בעתיד
אחת שאכפת לה12.03.15
6
כל מילה בסלע! לצערי הרב, הרחמים במקרים האלו הם על האנשים הלא נכונים. בלי תלונה במשטרה, אנשים אלו לא יפנו ו/או לא יתמידו בטיפול. יש לציין שהטיפול הוא ארוך טווח מאוד, מכיוון שזו בעיה נפשית קשה.
עו"סית חרדית12.03.15
5
כאשת מקצוע שמכירה את התחום אני יודעת שזה באמת מייאש לעבוד מול המשטרה, אבל אם בכל זאת מצליחים זה מציל מאות פגיעות בעתיד! אז בואו נתאמץ כל אחד ונציל כמה שיותר. מחקרים מוכיחים שמי שפוגע בילדים ימשיך ויפגע גם עד גיל מאה! זה לא עובר עם הגיל..
יוניק13.03.15
4
סיפור של הכת בנחלאות לא היה ולא נברא, הוא רק על מנת להסיר את האחריות מן ה"חרדים" - כל מה שנכתב בנידון על ידי הרבנים שהתערבו ב-3 תחומים שאין להם ידיעה כלל (פסיכולוגיה, קרימינולוגיה ונצרות) הזויים ומופרכים מן היסוד.
ד"ר גבאי13.03.15
אם לא הייתה פרשייה אז במה הרבנים התערבו?? וכן הפרשייה שם הוכיחה שהמשטרה היא לא כתובת!!!
מגן על הכת!!??15.03.15
3
בת שבע- כל הכבוד!! אני מצטרפת לקול הקורא שלך ורוצה להוסיף גם את הפאן החוקי- כל אדם שיודע או שיש לו חשד סביר של פגיעה בקטינים על ידי אדם שאחראי עליו או קרוב משפחתו חייב על פי חוק לדווח למשטרה או לרווחה. אדם שעובר על חוק זה צפוי לעמוד לדין ולקבל ענישה על זה(אפילו מאסר).
רונה13.03.15
2
ידוע לי סיפור שאחד מגדולי הרבנים שליט"א הורה להושיב תוקף בבית כלא, ואף התבטא טוב יותר שישיב בכלא וילמד קצת אולי יתכפרו...
מישהו13.03.15
1
אני קוראת את הדברים וליבי בוכה, נפגענו, מאד מאד נפגענו ויותר לא אוכל לפרט, לא טייחנו ולקחנו אחריות כהורים הגשנו תלונה מסודרת היא כללה כתובת מדויקת ותיאור הפוגע. המשטרה חקרה ושחררה אותו לאחר שהורחק מהאיזור, האיש הזה עבר לגור בהר נוף אצל הוריו ואז החלו סיפורי תקיפות שם. לאחרונה בעלי פגש אותו מספר פעמי
גיטי מירושלים13.03.15
את לא שפכת שום דם , איך אפשר לשבת בחיבוק ידיים , בעלך צריך לשבור לו את העצמות , מזה הדבר הזה ??? אז מה אם הוא ממשפחה חשובה , תתלו מודעות בשכונת הר נוף בעילום שם שהאדם הזה מסוכן , אל תוותרי בשום אופן , זן הבת שלך , מאחלת לה את כל הטוב שבעולם וגם לכם משפחה יקרה .
אורטל14.03.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24