כיכר השבת

חילופי האשמות

ליצמן מאשים את הליטאים? "ירדנו כי רבים לא הצביעו"

איבוד המנדט השביעי של 'יהדות התורה' גורר חילופי האשמות פנימיים • בעוד ב'דגל התורה' טוענים כי אחוז ההצבעה הגבוה אשם, ח"כ יעקב ליצמן מאשים במרומז את 'דגל' ואומר כי זה "בשל אי הצבעת רבים שהצביעו לנו בעבר" • ב'דגל' יבקשו מינוי שר למפלגה והתפטרותו מהכנסת כדי להביא לכניסת יעקב אשר לכנסת (חדשות)

51
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ח באדר | 19.03.15
ליצמן מאשים את הליטאים? "ירדנו כי רבים לא הצביעו"
(צילום: משה גולדשטיין)

חילופי האשמות: במפלגת 'יהדות התורה' מתייחסים באופן אמביוולנטי לתוצאות הבחירות לכנסת ה-20, לאחר ספירת המעטפות הכפולות, כאשר מחד חלה עלייה משמעותית בקולותיהם של הבוחרים בג' אך מנגד זכתה המפלגה ל-6 מנדטים בלבד ובכך ח"כ יעקב אשר נותר מחוץ לספסלי הכנסת.

ההפסד של המנדט השביעי גורם לפתיחת תיבת פנדורה פנימית בתוככי יהדות התורה כאשר הצדדים מאשימים זה את זה בתוצאות העגומות.

הבוקר (חמישי) משגר יו"ר רשימת 'יהדות התורה' ח"כ יעקב ליצמן, מתנועת 'אגודת ישראל', רמז עבה ל'דגל התורה 'ומאשים אותה במה שקרה.

בהודעה שפרסם ליצמן בתגובה לפרסום תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-20, אומר חבר הכנסת כי "נתוני תוצאות הבחירות מוכיחות עלייה ניכרת של אלפי קולות חדשים לטובתנו. הוקרתי לרבבות המצביעים, אלפי הפעילים והנציגים בשטח שעמלו למטרה החשובה".

"לשמחתי קיבלנו תמיכה גם מערי פריפריה, ומקהלים שמחוץ למעגל הטבעי שלנו, בשל פעילותנו בתחום החברתי, הבריאות, הקירוב ועוד. בתפילה ובתקווה שנידע לפעול לביטול גזירות הממשלה הקודמת ולהגיע להישגים רבים", אומר ליצנן.

ליצמן עוקץ במרומז את התנועה הליטאית על היחס וההתעלמות מקולותיהם של אנשי 'הפלג הירושלמי' ואומר: "יש להצטער על שירדנו במנדט, לאור אחוז הצבעה גבוה, ובשל אי הצבעת רבים שהצביעו לנו בעבר. עלינו לזכור שהערובה לניצחון בבחירות, היא התעלות והגעה לכלל הקולות והקהלים האפשריים".

"יהדות התורה תמשיך לייצג את צרכי הציבור החרדי, באחדות מליאה, תשמור על ערכי העם היהודי ותפעל להוביל מדיניות חברתית לכלל אזרחי ישראל", אומר ליצמן בסיום.

גורמים ב'יהדות התורה' מאשימים כי למרות העלייה במספר הקולות, בזכות הפריפריה והגידול הטבעי, הרי שהמנדט השביעי נותר בחוץ הן בגלל הפלג הירושלמי שברובו הצביע למפלגת 'יחד' והן בגלל חסידות חב"ד וחרים עובדים שלא הצביעו יהדות התורה בניגוד לפעמים הקודמות.

מנגד, ב'דגל התורה' מתגוננים ואומרים כי אחוז ההצבעה הגבוה הוא זה שהותיר את יעקב אשר מחוץ לכנסת. לדבריהם, אם אחוז ההצבעה היה כמו בפעם הקודמת הרי שיעקב אשר היה נכנס לאור הקולות החדשים שהתנועה גייסה למפלגה.

כעת השאלות שנותרו פתוחות הינן האם בדגל התורה יעשו כל מאמץ לשלב את אשר בתפקיד ח"כ בין אם על-ידי לקיחת תפקיד שר לח"כ משה גפני תוך התפטרות מהכנסת או שאולי יעדיפו רוטציה פנימית - דבר שמוכחש על-ידי גורמים רשמיים במפלגה.

אפשרות נוספת הינה שיוותרו על שילובו של אשר בכנסת תוך העובדה שימשיך להיות חלק מהצוות האסטרטגי של התנועה ובמקום זאת ישולב בתפקיד אחר שאיננו מקום בכנסת כדוגמת החינוך העצמאי או עיריית אלעד.

אפשרות נוספת הינה שב'דגל התור'ה יפנו ל'אגודת ישראל' בבקשת רוטציה על המקום השישי כאשר הטענה הינה שלמרות העובדה שלכאורה גרמו להפסד קולות 'הפלג הירושלמי 'הרי שהם בשורה התחתונה השיגו קולות ממאגרים אחרים כדוגמת קולות הפריפריה של 'לב לאחים' שכיסו את הפער שנוצר ולכן מבחינתם הם עמדו ביעד של הבאת מספר הקולות השייכים להם ועל אגודת ישראל לתת את חלקה בקיום ההסכם.

נקודה אפשרית נוספת הינה שתוגש בקשה לח"כ יעקב ליצמן החושק במשרד הבריאות כי יקבל על עצמו להיות שר בפועל (ולא סגן שר במעמד שר) ובתמורה יתפטר מהכנסת מה שיפנה את המקום לאשר.

בסיעה המרכזית כמובן לא ימהרו להיענות לדרישה אך מנגד ב'דגל התורה' מבהירים כי קיימו את חלקם בהסכם הבאת הקולות. "לא ייתכן שהיחס יישאר 4:2 לרעתינו כאשר המציאות מראה שמרבית קולות המפלגה הגיעו בשל פעילות דגל התורה", אומרים גורמים בתנועה.

כך או אחרת באם לא יתאמצו ביהדות התורה להתמודד נכון עם המשבר הפנימי הרי שצפויים סביב איבוד המקום השביעי ויכוחים סוערים וגל האשמות הדדיות.

במקביל בש"ס יאשימו כי אם יהדות התורה היתה צועדת עימם בשיתוף פעולה מהרגע הראשון הרי שהדבר היה גורם לחיזוק כוחן של 2 המפלגות החרדיות וכמובן גם להצלחת המנדט השביעי ואולי אף השמיני של יהדות התורה זאת בעוד ש"ס יכלה לעבור אפילו את מחסום עשרת מנדטים.

"הפגישה באותו יום שישי של אלי ישי במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וניתנת הלגיטימיזציה העקיפה כמו גם העובדה שבהמשך סירבו לגנות במפורש את מפלגתו גרמו לאיבוד הכוח החרדי", טוענים שם, "ההימור שבסופו של יום יהדות התורה תרוויח גם את הח"כ השביעי וגם את מפלגת הלוויין של אלי ישי התברר כמסוכן מידי וכמוטעה".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
עשרות אלפי אנשים לא כולל הפריפריות הגיע הזמן לתת להם 50%
אבי22.03.15
26
שלום לך! ברצוני לשאול אותך אם חסידי הגר"ש אלתר שליט"א היו גם רוצים ח"כ מטעמם. האם היית מתנגד או שמא היית קורא להם בשמחה רבה ובזרועות פתוחות....?! נ.ב. מר ליצמן היקר זאת שאילה רטורית... עזוב אתה לא חייב לענות...רק מעט תתבונן לפני שאתה מפריח אמירות מעין אלו... בברכה מצביע ג
טול קורה מבין ע19.03.15
25
נערוך פריימריז בין דגל לאגודת ישראל ואז אתה תהיה במקום השלישי אז אנא ממך, דגל הביאו לפחות 130,000 מצביעים!!! גור- 20,000 בעלזא- 20,000 וויז'ניץ- 20,000 שאר החסידויות- 20,000 הפלג הירושלמי נמדד בבחירות האלו בכ- 17,000 איש סה"כ אתם כולכם פחות מ100,000 איש בעצרת היו 55,000 איש תכפיל אותם בנשים ותוסיף
הפלג הבניברקי19.03.15

הצגת כל התגובות

24
שיישב בשקט, אנחנו יותר מחצי המצביעים, ויש לנו רק שליש נציגים, בושה, שיבדוק לאיפה הלכו החסידים, כי נראה לי שהוא ימצא את זה אצל אלי ישי
אייל19.03.15
23
חשבתי ש-ג לא היו אף פעם שרים ,זו אידיאולוגיה. אז לא. זה הכול כיסאות של חברי הכנסת שמחליטים. ו הגדולים חותמים, ולא להפך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Victor19.03.15
האידיאל ?!!! הבנת ? בכלל עדיין הנידון עוד לא עלה לשולחנם של הגדולים , אז מה אתה ממהר לשלוח לשון בענקי הדור? נ.ב. מי שלא יודע לכבד את גדולי התורה מנהיגי הדור הוא חתיכת בנט ולפיד [העצניקי"ם...] ימ"ש
כבוד לתורה19.03.15
22
נכון מאד! ביום שאתם תתנהגו כמו מבוגרים ויעשו שלום ביניכם אז הרבה יותר ירצו לצאת מהבית לחזק אותכם..... יש הרבה כמונו שלא רוצים לחזק מפלגה של פוליטיקה. ואנחנו מאמינים בהרב שטיינמן שליט"א...
מריאן19.03.15
21
נכון שהפלג הירושלמי לא הצביע, אבל זה מגוחך להאשים את 'דגל' בהורדת המנדט השביע בגלל זה, כאשר ברור שהם השלימו לגמרי את המחסור של הקולות הללו, על ידי הבאת הקולות מהפריפריה - של לב לאחים.
משה19.03.15
20
על עצמך ותבין שהקולות שנפלו ליהדות התורה הם ממך. תפסיק להאשים אחרי, שא בתוצאות!!!
חנני19.03.15
19
ליצמן שכח את המכות שהוא הלך עם פורוש ולכן יש היום את העיתון שנקרא המבשר.. שישב בשקט ושלא יטיף לדגל מוסר....... נ"ב מי שאהב את מה שכתבתי פה שיגיב לי......
גרוזיני עצבני19.03.15
מה נשמע ביג'ו? למה אתה עצבני? זה לא בריא.. אתה יודע כמה דברים ליצמן שכח? ואתה יודע כמה פעמים הוא הלך?.. ולא לבד עם פורוש.. ולא רק מכות הם הלכו.. סתם הלכו בכיף במסדרונות הכנסת.. אתה יודע כמה פעמים ליצמן יושב בשקט? מלא! גם פורוש! נ"ב מי שאהב את מה שכתבתי פה.. שישלם בשיני זהב!
גרוזיני?19.03.15
ביחד עם פורוש דגל לא היו מוכנים לרוץ עם נציג בני תורה, גם כשמוזס היה מוכן שזה יהיה על חשבוונ!
אלי בלי19.03.15
18
יש להזכיר לאדון ליצמן הנכבד את הלויאליות הגדולה של החסידות אותה הוא מייצג רענון קל של ההסטוריה, יגלה שחסידות גור לא הצביעה עם כל הציבור החרדי בירושלים, והעלתה לראשות העיר את ניר ברקת החילוני המליטנתי, בגלל אי אלו שיקולים 'חשובים מאוד' של כבוד, כגון אי התייעצות עמם לפני הסגירה עם המועמד השני. מבלי לה
אליהו19.03.15
רק לנו הגערס מותר לעשות לצפצף על כולם, לעשות ככל העולה על רוחנו ולהצביע עם דני וקנין ועם ניר ברקת כנגד כל הציבור החרדי, וגם......לבסוף לפתוח את הפה ולירוק על השותפים שלנו - לבכות מרה את נושא הפלג הירושלמי. ככה זה אנחנו, זה חלק מהגנים שלנו, כבר הרבה מאוד שנים.
שמחה בונים19.03.15
17
כדאי להזכיר להרב ליצמן למי הצביעו החבדניקי"ם!
יהודי פשוט19.03.15
16
הגיע הזמן להפרד - אם הנציגות החסידית לא מבינה שהציבור הליטאי הוא רוב הציבור החרדי כיום ולכן יש צורך לשנות את הפרופורציה של חלוקת המקומות, אזי עדיף שנפרד לשלום עם הסכם עודפים...יהיה מעניין...
האר19.03.15
במקרה כזה, סביר שהפלג הירושלמי יצטרף לאגודת ישראל ודגל יישארו עם לשון בחוץ
יעקב אשר19.03.15
15
אלפי קולות לריק יהדות התורה וש"ס צריכים לתמוך בהחזרת שטחים
שניאור19.03.15
14
אדון ליצמן הפטפוטים המיותרים שלך סביב הכתרת הרצוג הבריחה אלפים מחסידי חב"ד שבפעם הקודמת הצביעו ג', פרוש עבד קשה להביא קולות מהם ואתה מתוך מטרה לקלקל הברחת אותם. קשוט עצמך...
שמוליק19.03.15
13
לפי דעתי, ענין ההצבעה צריך להיות חוק. חובה. חובתו של כל תושב ללכת ולהצביע. אחרת-יהיה קנס כלשהו. וצריך לחשוב על משהו מרתיע. לא יתכן שהטובים יפסידו בגלל קומץ חסרי חשיבה לטווח ארוך.
חרדית מאוכזבת19.03.15
1. אף אדם לא יכול לחייב אף אדם עם להצביע! 2. אנחנו במדינה דמוקרטית ולכן לא יהיה חוק כזה. 3. מה יהיה הדין של יהודים שבאותה שעה לא נמצאים בארץ? חולים? זקנים? נכים? מדוכאים? גם אותם יחייבו בקנס? 4. מה אם כאלה שהאידיאולוגיה שלהם לא מאפשרת להם לבחור? 5. מה אם חרדים ירא שמים שלא בוחרים כי רבותם הורו להם ל
חחחחחחח19.03.15
12
למי מהוא מטיף מוסר? אם גדולי ישראל מרן הגראי"ל ומרן שר התורה אמרו שהפלג הם מוקצה מחמת מיאוס. מי הוא שיבוא להטיף לנו מוסר?
עוזי19.03.15
11
החסידים כבר ויתרו פעם אחת לליטאים כאשר הסכימו לשנות למען שלום בית, את החלוקה של 60/40 למרות שלא הייתה לכך הצדקה. כעת נוכח הפילוג במחנה הליטאי חובה לשנות את החלוקה לצודקת.
ישראל דוד19.03.15
10
כ6200 כל העצים הם כנראה 4000_5000 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד19.03.15
9
תפסיקו כבר עם השקרים אף אחד מבני תורה הפלג לא הצביע לאלי ישי. שקרניםםםםםםםם. תפסיקו להכפיש ציבור שלם. נמאסתם . אם היו מצביעים ודאי שהוא היה עובר את אחוז החסימה.
שקר19.03.15
8
משנים את כמות המנדטים.
צופה מהצד19.03.15
7
בכל הערים החרדיות ב"ב י-ם ק"ס ביתר וכו' ג' רק עלו והוסיפו קולות. וזה חוץ ממה שנוסף בפרפריה מדגל בלבד!!! אני וחברי עבדנו והיינו בהרצליה ובראשון ובהרבה מקומות בארץ להביא קולות חדשים ולא ראינו שם חסיד אחד!!! אחד!!! רק ליטאים עבדו שם כמו חמורים והצלחנו באמת להגדיל ב-16,000 קולות אז מה הוא משקר?! ומבלבל
יאיר19.03.15
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר19.03.15
5
זו בסה"כ הודעה לתקשורת, למה צריך בכל דבר למצוא את המפריד והמפלג, הוא התכוון לישי גם וכו'.
יצחק19.03.15
4
למי ששכח, ליצמן הכשיל את בחירתו של מאיר פרוש לראשות העיר ירושלים בבחירות הקודמות ואת משה ליאון בבחירות האחרונות, הוא פעל בכזב, בהסתרה וברמייה. הכובע הזקן והמראה של ליצמן יוצרים מצג שווא של יהודי ירא שמים.
גדעון19.03.15
3
מישהו יכול להסביר איזה הגיון יש בחלוקה הנוכחית בין אגודה לדגל
יורם19.03.15
בישי
שלי19.03.15
2
את תלמידי הגר"ש בהצבעה ליחד, בעוד שהמספרים מדברים בעד עצמם, ראו לדוגמא במודיעין עילית, כמעט אפס הצבעות ליחד. אבל עזבו, בעלילות דם ובנבזות אתם 10!
יעקב19.03.15
1
והגנב. לא נשכח מה הוא עשה לנו בירושלים ובכל הארץ...
so19.03.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גאווה חרדית | בנות חרדיות עברו שוב בהצלחה את המבחן של רואי החשבון - בפער 

קובי אטינגר | 21:24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24