כיכר השבת

"אל תנטשו ותזכו לזיווג הגון"

גדולי ישראל נגד הפילוגים ב"יסודות": "צער לשכינה"

כיממה לאחר שראש ישיבת "יסודות" הודיע על כוונתו לצאת לדרך חדשה, שלחו גדולי ישראל מכתב מיוחד לתלמידים בו הם מבקשים מהם שלא לעזוב את הישיבה. "צער גדול לשכינה הקדושה" כתבו מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. בכיר בישיבה ל"כיכר השבת": "אנחנו לא חוששים לעתיד, יש ביקוש אדיר" (חדשות)

58
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בסיון | 09.06.15
הישיבה הגדולה ביסודות
הישיבה הגדולה ביסודות (צילום ארכיון: אלי קובין)

כיממה לאחר הפילוג בישיבה הגדולה 'יסודות', הנחשבת לספינת הדגל של עולם התורה הספרדי, השקט שב לשרור והבחורים ממשיכים לשקוד על לימודם. אמש (שני) כינס ראש הישיבה הגאון רבי ברוך צבי לב את תלמידי הישיבה והודיע כי לאחר תקופה ארוכה של חיכוכים וחילוקי דעות עם הנהלת הישיבה, החליט כי ייצא לדרך חדשה ויפתח ישיבה נפרדת.

הרב לב תיאר בבכי את השתלשלות העניינים, מאז בואו לישיבה, ושיכנע את הבחורים להצטרף לדרכו החדשה.
עם זאת, צוות הר"מים שוחח והסביר למרבית הבחורים אשר ממשיכים ללמוד בישיבה, כי הישיבה ממשיכה להתנהל כסדרה, למרות עזיבתו של הרב לב. וחיזקו על עניין שמירת הסדרים והזמנים גם בימים אלו.

הגראי"ל שטיינמן מבקר ב"יסודות" (צילום ארכיון: אלי קובין)

לדברי אחד ממנהלי הישיבה, רובם המכריע של הבחורים יישארו בישיבה ואין חשש לעזיבתם של בחורים נוספים. "אמנם כרגע מוקדם לדעת מי יכהן כראש הישיבה וכיצד הצעד ישפיע על הרישום, אך אנחנו לא חוששים לעתידה של הישיבה. הישיבה הוקמה על ידי הרב אברהם זיאת, איש החזון, שבחר בקפידה את הצוות, ובנה את הישיבה מהמסד עד הטפחות, ואין תחליף לזה. כמויות הטפסים והבחורים שמתדפקים על דלתה הם אדירים".

כעת חושף "כיכר השבת" כי ראשי ישיבת יסודות הרב אברהם זיאת יחד עם צוות הר"מים נכנסו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי, ששמעו על השתלשלות האירועים, והבהירו את דעתם במכתב מיוחד לבחורי הישיבה.

מכתבם של גדולי ישראל (סריקה: כיכר השבת)

במכתבם כתבו מרנן ורבנן גדולי ישראל כי על התלמידים להישאר בישיבה ובזכות זה יתברכו בברכה מיוחדת להצליח בתורה ויראת שמיים ובמציאת זיווגים הגונים.

להלן נוסח המכתב "הנה על האדם לדעת כי כל העולם מלא ניסיונות, ואשרי האדם שעומד בניסיון ועושה נחת רוח ליוצרו יתברך, ואשרי חלקו". במכתבם כתבו גדולי הדור כי "אחד הדברים החמורים הוא לבטל מקום תורה, ובעיקר הישיבה שלכם אשר יצא שמה לתהילה כאחת הישיבות היותר טובות, וח"ו שיאבד מקום זה, וצער גדול הוא לשכינה הקדושה".

"ולפום צערא אגרא, כי דווקא אלו שיהיה להם הזכות לקיים מקום תורה זה, ולא לנטוש את הספינת הישיבה בשעה זו, יתברכו שיהיה להם סייעתא דשמייא מיוחדת, להצליח בתורה ויראת שמיים, ולמצוא זיווגים הגונים, וזכות זו תעמוד להם להתברך בזה ובבא".

תוכן שאסור לפספס
58 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
זה מה שקורה למי שחושב רק בלהתחרות בישיבה אחרת (מאור התורה)
אביי11.06.15
אף אחד לא ניסה ללהחרות במאור התורה, אם הם הצליחו יותר כנראה הם יותר טובים! מה לעשות?
רבא13.06.15
25
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ס"ט10.06.15
24
מדוע בישיבת חדרה ראינו הפוך, אין לנו ח"ו שאלות על גדולי הדור אבל בכל מקרה קצת קשה לי, "תורה היא ולימוד אני צריך"
ליטאי תמים09.06.15
כמה מסכתות אתה כבר יודע בעל פה שהתפנת ללמוד גם על החילוקים הללו. שב תלמד את מה שברור שאתה צריך ללמוד ותפסיק להתעסק בדברים שאף אחד לא ולא חייב אותך ללמוד.
דוד10.06.15

הצגת כל התגובות

23
אני לא יכול לסלוח למשפחת זיאת המכה שלהם תיהיה יותר גדולה אני לא יודע מה היה שם אבל יש דין ויש דיין ואני בטוח שהרב לב צודק אפילו שאני לא מכיר אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי10.06.15
22
עשה בשכל הרב לב כמו קרבניט בספינה ברח בזמן רגע לפני הפיצוץ.. ובתור אחד שלמד שם אני יכול להעיד שהרב לב הוא בנה את הישיבה וכל התעשיה של זיאת היא תעשיה של כל כסף במסווה של ישיבות ומוסדות תורה, האמת תצא לאור בקרוב
שלומי מלול10.06.15
לידיעתך קברניט מקצועי לא עוזב ספינה כאשר היא מתנדנדת כפוי טובה שכמוך במשך שנים בלסת להנאתך ארוחות בוקר צהריים וערב "בתעשיה של זיאת" ואתה בא לרוקן את זה כאן? אני מקווה בשבילך שאתה נמצא בסביבה של סבון חריף למען תוכל להפחית ולו במעט את ריח הצחנה שעולה מידיך המזוהמות...
מלול השיכור11.06.15
21
הסיפור הוא חמור מאוד, אין לי את האחריות לחשוף אותו....
אחד שיודע09.06.15
כבוד וכבוד כבוד וכבוד כבוד וכבוד ותאוות שליטה חולנית.....
אחד שיודע יותר09.06.15
דברים שהשתיקה יפה להם. וזה לא סוד. היום המנהל לא בישיבה . טמא.
חלף25.06.17
20
ממילא גם יפסיקו לריב... "ספינת הגדל" של העולם הספרדי ?? מי אמר את זה ????
איש10.06.15
19
תזכור, בדיוק לפני שנה באותו תאריך מה עשית למשפחה חשובה ברוכת ילדים כשהחלטת למכור את הדירה ללב (בוחבוט) במקום להמשפחה שגרה בדירתך המון שנים, שכל שכונת בעלי מלאכה קמו על הרגלים, והפסק שהצלחת להוציא מבית דין דרך שקר ואיומי סרק, כמו שהודה הראש בית דין באלה מילים לא הייתי מסוגל לעמוד מול הלחץ שהפעיל עלי
יש דין ויש דיין10.06.15
מה גורם לך לחשוב שאתה מסוגל לבין חשבונות שמים
אדם פשוט ומאמין10.06.15
18
צביעות במיטבה.
דוד שפירא09.06.15
גם בישיבת חדרה השקט היה שורר אלא שם מי שמחליט זה קמצוץ אנשים שלא בכבודו להיות כפוף לעיני העדה אלא הפוך מכך ... ולכן המכתב לא רלוונטי לגבי מה שהיה נקרא ישיבת חדרה !
מגידו10.06.15
17
אחרי שקראתי את הפרשה, פרשת קורח בשבת האחרונה ונחשפתי לעוצמתה ההרסנית של מחלוקת ומחזיקי מחלוקת ומאחר ולדעתי מתן תגובה היא סוג של החזקה במחלוקת. א.קיבלתי ע'ע בל''נ שלא לרשום תגובות שעשויות להחזיק במחלוקת. ב. אני חוזר בי מהדברים שכתבתי (גם אם הם נכונים) ג. אני מבקש סליחה ומחילה במידה ומישהו (מגיבים, הר
חוזר בו21.06.15
16
כך יותר גדולים הרבנים
גרפלוג10.06.15
15
אייי בסוף כולם יודעים שהרב לב = בוחבוט למי שלא יודע זה שם משפחתו המקורי שאפ' עם השם משפחה שלו הוא לא יסתדר ... אז איך הוא יסתדר בישיבה .....
אחד שמבין ענין 10.06.15
14
הרב אברהם זיאת קדוש וטהור , בעל מידות מיוחד ! לא לחשוב על לעזוב את הישיבה ח״ו ,מקום שהשכינה שוכן בתוכה ,העדה הספרדית צריכה להתרומם ולקדש שמו יתברך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרן10.06.15
13
ןלא כמו "בחדרי" שהכתבה שפורסמה אתמול כולה לצד אחד ולא נכון
יוני09.06.15
12
אני אשלוט לעלום ועד ואיפה שאני אשלוט אשלוט אפיה שלא תתנני לי אחריב אותכם עד היסוד על החתום חז-5 וצוות היעוצים
jzui 510.06.15
11
די מספיק כבר עם כל הלשון הרע הזה ובפרט לנו הספרדים שאין לנו את הגניים שלדעת איך לריב בצורה מכובדת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שאכפת לו 10.06.15
10
כתלמיד שלמד בישיבה בשנותיה הראשונות אפשר לומר שמי שניהל את הישיבה הזאת הוא בנה את השם של הישיבה על דם של בחורים כמה דמעות של הורים כמה דמעות של בחורים נישפכו בגלל מי שניהלו את הישיבה ולא לא מדובר בהרב לב וד"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.06.15
אין לך מושג כמה שאתה צודק עשרות בחורים נזרקו לרחוב על ידי אברהם זיאת והיום הם חילונים דמעות ההורים יורידו אותו לשאול תחתיות כדאי שיעשו בדיקה יסודית כמה בחורים עזבו הועזבו בימי שנותיה הקצרות של הישיבה ותהיו בהלם
יהודה הלוי10.06.15
בחור שהדת שלו נשענת על שם של ישיבה כזו או אחרת, אין מקומו בספינת הדגל אלא בסמינרים של ערכים, הידברות וכיו''ב. הדבר הכי מוזר אם הבחורים היקרים שהדמעות שלהם ושל הוריהם איימו להציף את מושב יסודות הועזבו שלא על דעת הגרב''צ, איך יראת השמים המפורסמת שלו נתנה לו להישאר במקום מביש כ''כ? נקודה למחשבה! (אני
הבל14.06.15
אברהם זיאת היקר חבל. חבל. חבל. מע יקרבוך....ומעשיך (וד"ל) ירחקוך....
מהרסיך ומחרביך27.11.16
מה מעשים שהשתיקה יפה להם?? שמעתי משהו, זה נכון?
יצחק פנחס30.11.16
ה' ירחם אין אפוטרופוס לאף אחד גם לא לך
יחיאל02.12.16
זה היה מלחמה של שנים אם להעיף (על פנים כהות לדוגמא) שאברהם זיאת חיפש סיבה נוספת ואז העיף ומורינו הר"י (מורינו הגרב"צ שליט"א) עם הדעת תורה החליט שלו. וכל זמן שהוא היה בישיבה הוא בלם את זה ככל שביכולתו. מקווה שהבנת למה הוא השאר שם... נ.ב בושה מה שכתבת שם לגבי יראת שמים. אתה כותב דברים נוראים (אומנ
בושה וחרפה גועל30.11.16
אומר לי מי רבותיך (אברהם ויענקי...ז') ואומר לך מי אתה... מחזיק מכשיר טמטא הויי ליי אויה לי
מתלמדיו של בלעם27.11.16
9
הכל שחיתות..!!שמתאים אז הדבר הגרוע זה לבטל תורה.. שלא מתאים... אז מותר הכלל!! מצער; ואני מדבר על הסובבים לא על הרבנים שליטא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.06.15
8
רואים איך גדולי ישראל באמת רוצים שלום
יהודה09.06.15
7
ברגע שהרב זיאת החליט לפטר את הרב לב, כל הישיבה רצתה לעזוב עם ראש הישיבה, בעצת רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא ורבי שלמה ברויאר מבית מתתיהו הובאו הדברים לשולחנם של גדולי ישראל ללא תיווכם של אנשי החצר , והם אישרו והסכימו שהרב לב יקח את הבחורים שיבחר לישיבתו החדשה מתוך מאות הבחורים, שרצו לבוא.
הרב זיאת פילג 10.06.15
עדיף שתישאר אלמוני כיאה לשקרנים מהסוג הכי זול
פלמוני11.06.15
6
אלוקים מתחיל לשלם לכם על כל מה שהתעללתם בילדים בתלמוד תורה ובהמשך בישיבות התעללות שאין כאן המקום לפורטהף הורים יקרים חוסו על ילדיכם וברחו ממוסדות של אנשים מנובלים אשריך הרב לך קיבלת שכל בזמן
חיים 12.06.15
אתה קנאי ושקרו מהסוג הכי דוחה שהאתר הזה הכיר, השם רע שאתה מוציא על המשפחה היקרה והמכובדת הזו והמידות הבזויות והרעות שלך יסדרו לך אחרי 120 שפע של תולעים שיגעלו מהסיאוב שאתה מפיק, מי אתה שתדבר על אנשים שהרימו את הכפפה עבור בני עדות המזרח ממקום אמיתי ולשם שמים, כשאף אחד לא חלם שמזרחי מסוגל לעשות משהו,
אחד שמכיר12.06.15
5
רוב ככל הבחורים בתמונה הם על טהרת הגזע הלבן הספרדי , אין צבע .
אני10.06.15
4
הרב ארנברג שליט"א כנס נא למרנן ורבנן (הגם שביגתן ותרש לא איפשרו לך למרבה הבושה כידוע, אולי תשלח מישהו) ובקש בענוות חן להשמש במכתב הקדוש עם החלפת מילה אחת בלבד מ"יסודות" ל"חדרה". בעצם...הרב ארנברג הוכח שאתה בכלל לא זקוק לזה ! תמשיך לגדל ציצים ופרחים לד' ולתורתו !
ניסן חן09.06.15
להלן הנוסח המתוקן ''לגדל עציצים ופרחים''
...10.06.15
3
זהו אחרי שסבלנו ממך כמה שנים טובות של חפירות בחדרים כבר לא יהא לך איפה לחפור ולהחרים
הגיע הזמן לנקום10.06.15
מקווה בשבילך שבישיבה החדשה של הגרב''צ תהיה תשתית מספיק חזקה שתוכל לספק את היצרים שלך....
שמח11.06.15
אני מקווה מאוד בשבילך שבישיבה החדשה של הגרב''צ תהיה לך תשתית מהירה שתהיה מסוגלת לספק את היצרים שלך.... כפוי טובה נאלח
המשגיח11.06.15
2
תמשיכו לבנות ישיבות לספרדים בכספים של תורמים ספרדים אבל אל תשכחו כל הצוות החינוכי שיהיה על טהרת האשכנזים, שיחכו לכם בפינה כדי לשדוד את כבשת הרש. תמשיכו להצהיר השכם והערב על נכונותכם לקבל את מרות גדוילי התויירה ותגיעו לאן שאתם מובילים את עצמכם ואת צאן מרעיתכם. מה שברור שאתם משמשים כעבדים שחורים לאדונ
בוטבול10.06.15
1
בסופו של דבר עולם התורה ירויח מזה, כיון שכל שנה מספר הבחורים בארץ למחזור שעור א' גודל, ויש מקום ברוך ה' אפילו לעוד ארבע ישיבות טובות. אין צורך להרבות כעת במחלוקת וללבות את האש. הספור נגמר וטוב שנגמר כך ולא אחרת, כי כל אופציה אחרת היתה יותר גרועה.
דור200009.06.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24