כיכר השבת

הרב שצוחק למחלה הנוראה

התבשר מהרופאים שהולך למות בקרוב והתגלגל מצחוק • צפו

הרב קלמן גולדשמידט התבשר לפני מספר שבועות כי הוא חולה סופני עם גידול בבטנו שעומד למות בקרוב, אך מאז הוא לא מפסיק לשמוח ולצחוק: "יש לי סרטן, ביג דיל... ה' אוהב אותי" • צפו (חרדים)

94
ישי כהן | כיכר השבת | ו' באב | 22.07.15
(צילום: 'אומן שלום', יוסף חיים גולדשמידט)

כוח האמונה: הרב קלמן גולדשמידט, דמות ידועה בחסידות ברסלב, סוחף מאות אנשים מדי שנה באומן שבאים לשמוע את שיעוריו, אך ברגע אחד חייו השתנו.

לפני כחודש הרופאים הודיעו לו כי מצאו בבטנו גידול סרטני גדול. לאחר סדרת בדיקות שעבר, החליטו הרופאים כי אין איך לטפל ברב. הם משערים כי מצבו סופני ובעקבות כך שלחו אותו לנוח בביתו, שם הוא החל בדיאטת ענבים וכמעט לא טועם מהאוכל שהיה רגיל לאכול מידי יום.

כמעט כל אדם שהיה במצבו של הרב גולדשמידט היה נשבר, מתמוטט מעצבות ושוקע במרה שחורה. אך לא כך אצל משפחת גולדשמידט. הרב לא נשבר, הוא מלא באמונה ושמחה ומספר על כוחות שהוא מקבל בזכות תורתו של רבי נחמן מברסלב.

בימים האחרונים צילמו אותו בני משפחתו כשהוא מעביר מסר למכריו ולכל יהודי באשר הוא - צריך רק לשמוח ולהאמין.

במשך כדקה ארוכה הרב גולדשמידט צוחק ומחייך, כאילו ולא התבשר על מותו הקרוב. "לפני כשלושה שבועות, כשנודע לי, שיש לי פה (בבטן, י"כ) גידול, לא יכולתי להכניס אצבע (לבטן. י"כ), זה היה כמו כדור מנופח שלא יכול לחדור האצבע, עכשיו בזכות הצחוק - תראה", אומר הרב גולדשמידט כשהוא מצליח לרכך את בטנו.

הרב גולדשמידט ממשיך ואומר: "אני מרגיש שינוי לטובה בזכות..." ואז הרב שוב חוזר לצחוק ולחייך: "יש לי סרטן, ביג דיל...".

"זה לא סרטן, זה אורח", אומר הרב באמונה גדולה, "שנתיים וחצי הוא ישב לי פה, בבטן, גדל בבטן".

הרב קלמן גולדשמידט (צילום: עזרא לנדא. באדיבות עיתון בקהילה)

הרב קלמן חוזר ומדבר על החיוכים שלא משים מפניו ואומר כי "כל זה בנק החיוכים והצחוק שנפתח לפני שלושה שבועות בדיוק, הוא פשוט מתפוצץ מצחוק, הוא כל כך מתמלא מצחוק עד שהוא מתפוצץ מצחוק, וזה משפיע עלי".

"צריך להתאמן על שרירי הפנים, שירצו לשאוף כלפי מעלה... (לחייך. י"כ), ולא כלפי מטה.. (להיות עצוב. י"כ), יש לי סרטן.. כמה הקרנות.. כמה חסרון כיס, 200 אלף דולר, תעזרו לי, הרופאים אומרים שאני לא יחיה", אומר הרב גולדשמידט כשהוא מגחך כאילו הוא עצוב ופורץ שוב בצחוק.

הרב גולדשמידט מספר: "ה', ברוב טובו, הצמיד לי אקדח ואמר, או שאתה צחוק או שאני יורה, אז אני צוחק. הוא יכול גם לירות בי כימו...".

הרב ממשיך ללעוג למחלת הסרטן ואומר: "התאווה שלי, הכימו, (כימותרפיה), כל חיי התפללתי מתי אני יפיל עצמי לכבשן הכימו... פעם היה כבשן... היום יש כבשן כימותרפיה".

בשלב זה הרב גולדשמידט הופך לרגע לרציני ואומר: "הייתי צריך לפתוח עם זה, אני לא מורה הוראה, אני לא מורה הלכה, זו תגובה שלי עם האמונה החזקה שיש לי בה', עם הביטחון שיש לי בה', כמו שהוא הביא לי את זה הוא ייקח את זה ממני, רגע אחד לא לפני שהגיע הזמן שזה יצא, ה' איתי פה בתוך הצרה, הוא בתוך הצרה, הוא פה איתי, שנינו באותה דירה, אם לחוץ לי גם לחוץ לו, מתחבקים ביחד בתוך הצרה, וכך הוא יוציא אותנו מתוך הגלות".

"העיקר זה להיות דבוק בה', שעה אחת לב נשבר, חס ושלום לא עצבות - זה אסור", אומר הרב, "מה שהיה עד עכשיו, ב"ה ישתבח שמו, אני לא מצטער, עד כדי כך שאמרתי, שאם לפני שלושה שבועות, או לפני שנתיים וחצי שזה התחיל, ה' היה לוקח אותי לאיזה התייעצות אתו והיה מראה לי את שני השבילים, לפני מה שאני רואה עד עכשיו אני בוחר בדרך הזו, אני כל כך מבין את הקב"ה, דברים שתוזמנו בדיוק לדבר הזה, שזה פלאי פלאים, איך שלא היה יכול להיות אחרת, מדהים".

"ה' מחנך אותי, אוהב אותי, אוהב אותי מאוד, קרוב אלי, כל לילה יש לנו שיח, לא בשמיים - לא בעבר לים, פה, בבטן, כל לילה יש לי שיחה אתו", מוסיף הרב גולדשמידט.

הרב גולדשמידט מספר לקראת סיום הסרטון על הרגעים הקשים, לפני כשלושה שבועות, כשהרופא הודיע לו על מצבו הקשה: "איך שהרופא הודיע לי את זה, כחסיד ברסלב, מה הודיעו לי? שאני חולה, אתה עושה סריקה נעצר בליקוטי מוהר"ן 'מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד', צריך לתקן את השמחה".

תוכן שאסור לפספס
94 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
רפואה שלמה בקרוב אמן!
עדי02.08.15
46
הוא חי
ציון27.07.15
45
אדם מדהים, כמה חיזוק הוא נותן. שיבוא לתת שיחות מוסר לאנשים, הוא בטוח ימלא אולמות. רפואה שלימה אמן.... אשמח לדעת ולעקוב אחריו מה שלומו..
מנדי24.07.15

הצגת כל התגובות

44
לינק לכניסה והפצה : http://tehilimyahad.com
תהילים לרפואה22.07.15
43
צדיק!צדיק!צדיק! מ ר ג ש עד דמעות!!! אוי אבא שבשמיים שלח נא את הגאולה במהרה!
צדיק!02.08.15
42
אנחנו בסוף הברור , המון ניסיונות , עכשיו זה הזמן להיות הכי מאמינים שאפשר .
אמיר21.08.15
41
א מִי זֶה בָּא מֵאֱדוֹם חֲמוּץ בְּגָדִים מִבָּצְרָה זֶה הָדוּר בִּלְבוּשׁוֹ צֹעֶה בְּרֹב כֹּחוֹ אֲנִי מְדַבֵּר בִּצְדָקָה רַב לְהוֹשִׁיעַ. ב מַדּוּעַ אָדֹם לִלְבוּשֶׁךָ וּבְגָדֶיךָ כְּדֹרֵךְ בְּגַת. ג פּוּרָה דָּרַכְתִּי לְבַדִּי וּמֵעַמִּים אֵין אִישׁ אִתִּי וְאֶדְרְכֵם בְּאַפִּי וְאֶרְמְסֵם בַּחֲמ
שמחה ואמונה28.07.15
40
אבל כששמעתי הכול, הוא באמת אדם נדיר עם אמונה נדירה! אשריך! תרגיש טוב! בעזרת ה'
נתי26.07.15
39
כדי שנגלה אותך?לא ולא! תזכה לרפואה שלמה ותשמח אנשים. אשריך, אתה גדול!
אל תירא ישראל23.07.15
38
זה יהודי מאמין
pbjx15.10.16
37
וואי כמה שאני מרחם עלייך מעמקי ליבי. לא הצלחת להישאר בשמחה. אז אתה מנסה לגרור אחרייך אנשים לדיכאון אמיתי. שהשם ישלח לך שמחה אמיתית. לא יעזרו כל המכבסת מילים היפה שלך. ללא הודאה להשם מהשפה ולחוץ ללא שמחה על ידי מילי דשטותא. וכן לא חייב מול קבל עם ועדה. אפשר גם בחדרי חדרים. לעולם לא תהיה שמ
שמחה אמיתית22.07.15
שימחה של מצווה לליצנות הוללות ושטויות שקרובות לשיכרות וחילול השם כמו נ נח עם הטנדרים או דברים משונים שעושים ברסלבים בכל מיני מקומות,כמו פרצופים משונים והתנהגויות משונות על זה נאמר "לשמחה מה זו עושה " גם חילול השם וגם לא נשאר מזה כלום.................אם לזה אתה קורא שמחה אמיתית אז אוי לך ואבוי לך .
יעקוב23.07.15
אבל בינתיים אל תדון אחרים!
מעקם ת'פה23.07.15
כל סיפורי רבי נחמן מלאים בהצגה: כאילו הוא שמח. אתה בור ועם הארץ ועדיף שתשתוק. תקרא את העני והיהלום.
אפי23.07.15
לעשות הצגות כאילו ...זה טוב כשאין ברירה אחרת זה ברירת מחדל,ממש לא דרך חיים או אידיאולוגיה שעליה אתה מסתמך.כל הסהרורים והתמהונים פשוט מבזים את רבי נחמן
יעקוב23.07.15
36
אמר כבר מי שאמר . שמחה אמיתית ולא חיצונית, שמחה שבאמת באה מדבקות עמוקה בבורא ,דבקות פנימית ותמידית ,שימחה עמוקה שבאה מקירבת אלוקים שמיימית באמת - אינה צריכה ואינה סובלת כלל ביטויים חיצוניים מאולצים ומלאכותיים מבית היוצר של ישיבת "חוט של חסד "ומנהיגה ,ואחרים .ביטויים שכאלו כמעט תמיד באים כדי לברוח מ
בקול דממה דקה22.07.15
ר' קלמן הולך בדרכיו של ר' נחמן שאומר שצריך כל יום לשוח עם ה' באמת ובכנות בלב נשבר (לא דיכאון) בכל יום ויום! והיות ויש מצבים - אומר ר' נחמן - שהסט"א מתגבר מאוד, וכביכול איון דרך לצאת מזה, אזי הדרך אז הוא 'לשבר' את השסט"א ע"י שמכריח את עצמו להיות שמח ולעשות 'כאילו' הוא שמח. ויש אף מצבים קשים יותר - ממ
נכון, אבל...!!!22.07.15
עבודת השימחה על מילי דשטותא. זה מועיל כמו פלסטר ותו לא.זה אקמול רגעי. רק עבודת יי פנימית עמוקה ומתמשכת על ענווה ,פנימיות ותיקון המידות ,במלווה תדיר בלימוד תורה חסד והמון תפילה- תניב את החוסן הנפשי המבוקש ברגעים קשים מנשוא. גם מילי דשטותא צריך לדעת איך לעשות, וליד מי, ובעיקר איך ומתי לא. פרצי צחוק
בקול דממה דקה22.07.15
העיקר להעביר ביקורת... גבר אתה.. העיקר שאתה בריא
משה26.07.15
כל עוד דרך בעבודת השם אינה בניגוד להלכה ולדרך התורה, היא מקובלת וראויה ומבורכת וכל אחד ינהג על פי הדרך שמתאימה לנשמתו
שמעון26.07.15
אתה יכול להועיל המון המון. איזו הבנה, איזו עבודה מדהימה. איך אפשר ללמוד עוד ממך? אתה מפרסם עוד מאמרים כאלו מחזקים? איך אפשר להשיג? במשך שנים רבות של חזרה בתשובה לא הצלחתי להזדהות ולהבין את "השמחה" הזו. עד שקראתי את מה שכתבת והרגשתי איך כל מילה ומילה חודרת לנשמה. {במעברים הקשים רק לבד לבד בהודיה פני
אני23.07.15
אחת התגובות המקוריות והיפות שקראתי בימי חיי
יניב22.07.15
תבין האדם מוגבל ועובד את ה' מתוך המגבלה שלו וכמו שאתה מזהה חסרון בהבנה של האחר כך בדיוק הבנתך חסרה ומוגבלת מטבע היותינו אנושיים ואין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו עצם תגובתך היא מעידה על עבודת ה' המוגבלת שלך במגבלות אנושיים וכי רק בחוכמתך ניתן לעבוד את ה' "דעתן מכובד" ההבנה שלך היא היא המיג
"דעתן מכובד" 28.08.15
עשרה קבין של צחוק ירדו לעולם ומי שעובר את המכסה שקיבל עובר מן העולם ח"ו כשיבוא משיח אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה!
מר ציפן22.07.15
הלבבות. אדם צוחק חיצונית ועל ידי כך זוכה לשמחה. וגם מחקרים מראים כשמחייכים אפילו מאולץ זה גורם להשתחררות של חומר מהמח שעוזר לבריאות. לא לזלזל באחרים. 70 פנים לתורה. (אני לא ברסלב אבל אסור לזלזל) במיוחד שהרב כאן רואים את הדבקות בהשם והאמיתיות שבו.
נורית26.07.15
שאפו גדול
יהודה22.07.15
35
איזה מדהים לראות בנאדם שנמצא במצב גרוע כל כך ולמרות זאת יש לו אמונה כ"כ חזקה!!! אומרים ש 90 אחוז מהסיכויים להבריא זה איך הבנאדם לוקח את זה!! צריכים להראות את הסרטון לחולים במחלקות אונקולגיה בבתי חולים איך אפשר לראות את ההמשך??מישו??
שירה12322.07.15
34
אני מודה לרב הגאון שה' בכל צרתם לא [לו] צר ומלאך פניו הושיעם באהבתו ובחמלתו הוא גאלם וינטלם וינשאם כל ימי עולם!!! שמחה אמונה וביטחון תודה לה' שזיכה אותי לשמוע עצה טובה מצדיק חי וקיים!
אמונה ושמחה28.07.15
33
כולנו מתחזקים מדי יום. קבלות בזכותך ובעז"ה תצא מזה חזק יותר וכולנו נשמח אתך. אמן!!!
איתי23.07.15
32
😄מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם22.07.15
31
יהודי צדיק שמחזק את כולם זה מראה כמה אנחנו צרכים להודות על כל רגע שאנחנו בראים שום דבר לא מובן מעליו שיבריא מהר !!!רפואה שלמה בקרוב אמן!!!
משה22.07.15
30
צדיק גדול!!! ברך אותי!!! וקלע בול למה שאני ומה שאני הייתי צריך!!!! ה' ישלח לו רפואה שלימה!!! ''קלונימוס קלמן'' בן ''רחל'' לרפוא"ש!!!
אבי22.07.15
29
כל הכבוד לרב,והלוואי ונרבה באמונה כזו ובכח הצחוק לרפא את נפשנו ואת נפש אחינו,עד מאה ועשרים
יישר כח19.11.16
28
רפואה שלימה מהרה
איש26.07.15
27
בזכות דברי הרב קלונימוס התחזקתי כל כך ואני בטוחה שכל אחד שראה ושמע זכה בהתחזקות האמונה ובזכות זו תהיה לו רפואה שלימה במהרה אמן!!
לאה23.07.15
26
מאיר ארץ, וההוכחה לכך שיש לומר לה' מלך מלכי המלכים: אנו דור של בנין לא חורבן . תן לנו לבנות את ביתך ! בית המקדש. תן לנו להיכנס לשבת שמחים ותן לכנו ברחמים לצאת משבת ש..מ..ח..ים. תחזיק מעמד תכף נוגע בך משיח צדקינו . חזק !
בת ישראל 22.07.15
25
יוסי היקר אשריך שאתה מחזק את עם ישראל. נורא קשה להיות במקום שאתה עומד בו כעת. מתפללים עליכם שיהיו בשורות טובות
האחים מהקבלן ..22.07.15
24
לפחות נאחז במשהו
משה22.07.15
23
ממש חסיד ברסלב אמיתי, יהי רצון שהשם יתברך ישלח לו רפואה שלימה בזכות השיעור הנפלא הזה שחיזק אותי מאוד באמונה ובשמחה!!! ככה צריך לחיות - להיות בשמחה תמיד. אשרינו שזכינו לגילוי רבנו בדור הזה!!
טלקו22.07.15
22
מבית הכנסת אלי כהן בהרצליה
נננ22.07.15
21
צוחקים כשקשה
שירה 31.07.15
20
בעזה"י הוא יהיה בריא עד 120 ויותר
משה 22.07.15
19
כן יהי רצון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבי בבר 22.07.15
18
התחזקתי ממך... יורדות לי דמעות.... אשריך ושירבו כמותך!!!
חני22.07.15
17
איך אפשר לראות את ההמשך לסרטון המחזק הזה
מאיר22.07.15
16
eGuhy
m22.07.15
15
החלטתי לראות את הסרטון כל בוקר, ללמוד איך מתמודדים עם צרות [שלא נדע]
חיים01.08.15
14
הוא חי או שלא נו דחוף
ציון27.07.15
13
ט
מיכל23.07.15
12
הוא יתרפא בטוח
דוד 22.07.15
11
"רוח איש יכלכל מחלהו" ורוח נכאה מי ישאנה...
משלי יח יד22.07.15
10
צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חוכמה רבינו נחמן בן פייגא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד22.07.15
9
תקראו את הספר של אהרן מרגלית איך ששרד מחלות מיום היוולדו ועד היום תקראו זה רב מכר ורב תוכן
אהרן22.07.15
8
באמת אדם מיוחד במינו. אין דברים כאלה. שהקב"ה ישלח לו רפואה שלימה ושיזכה להמשיך צחוק עד 120 אמן.
נתי22.07.15
7
לימונים מאוד עוזרים רפואה שלמה
שלום22.07.15
6
חיזקת את כולם ובע"ה תבריא ותחיה עד 120 אמן
דוד22.07.15
שמחה זה לא המצאה של ברסלב....
יהודי26.07.15
5
אני שכן שלו ומתפלל איתו באותו ביהכנ"ס (ויזניץ' הר נוף) הבן אדם צדיק בצורה שא"א לתאר כל ביהכנ"ס מכירים אותו בתור אחד האנשים החשובים בביהכנ"ס, הבן אדם כמעט ולא יכול לזוז יש לו גידול במשקל של 12 ק"ג שמתחיל בבטן ונגמר ברגליים. הרגליים שלו רחבות בצורה הזויה כמו"כ גם הבטן. הלוואי עלי ועל כל אחד שמחה כמו
מנחם22.07.15
4
חכם
יס18.08.15
3
הרב קלמן שליט"א מחייב כל יהודי לעשות תשובה. ישר כח
רפאל27.07.15
2
ימי קושי הגלות האחרונים והתדרדרות הרוחנית הקיימת בדורנו ,הנהגה כזו כמו של הרב קלונימוס קלמן בן רחל זה פלאי פלאות ״הנהגה ניסית״ תודה הרב קלונימוס על השיעור האדיר בבטחון ובאמונה בה׳ יתברך ״הכל מאיתו ברוב טובה ובחסד תמיד כל הימים״,ומי מאיתנו יודע מה !!!! שנתחזק ונאזור אומץ וגבורה ביהדות ובתורה וב
מ. ינקוביץ22.07.15
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פשש איזה צדיק גדול22.07.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24