כיכר השבת

הסנקציות כבר פועלות בשטח

עדויות: כך נזרקנו מבית הכנסת בגלל החזקת מכשיר לא כשר

דוד מבני ברק לא עלה לתורה בגלל שהוא מחזיק במכשיר אייפון, שלמה מי-ם לא צורף למניין בגלל שהוא משתמש בגלקסי. הרב רצון ערוסי נגד: "לא אומרים לעובר עבירה לבטל עוד מצוות" (חדשות)

292
צביקה גרוניך | כיכר השבת | י' באב | 26.07.15
צעיר חרדי עם אייפון. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה
צעיר חרדי עם אייפון. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

איסורים ומגבלות, פסילת חזנים, מוהלים, שוחטים ואף זמרים. אלו חלק מהסנקציות שהחלו כבר לפעול בשטח כנגד מחזיקי האייפון, זאת פחות מחודש לאחר כינוס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בה הוחלט לצאת במלחמת חורמה כנגד המכשירים ה"לא מסוננים".

דוד (שם בדוי), צעיר בן 24 המתגורר במרכז העיר החרדית בני ברק, יצא מביתו לפני כשבועיים כמו בכל בוקר לעבר בית הכנסת "בית הלל" באזור מגוריו. הפעם, התפילה עברה בהתכתשות עם חלק מהמתפללים זאת בשל העובדה שהוא מחזיק במכשיר אייפון.

"הגעתי לתפילה ועברתי דרך אחד המניינים שבו אחזו בתחילת קריאת התורה אך לא היה כהן שיעלה. ביקשתי לעלות בשל היותי כהן, אולם אחד המתפללים שישב בסמוך לבימה שאל אותי; 'יש לך אייפון?', השבתי בחיוב והוא אסר עליי לעלות לתורה", סיפר דוד בשיחה עם "כיכר השבת".

"מחריבי הדור". שילוט רחוב נגד מחזיקי אייפון (צילום: אורי לנץ, פלאש 90)

"לא היה כהן וחלק מהמתפללים העדיפו לעלות אדם שאינו כהן - העיקר שאין לו אייפון" משחזר דוד. המהומה שנוצרה בעקבות כך המשיכה גם אחרי התפילה. "התחלנו לצעוק האחד על השני וכל אחד נשאר איתן בעמדתו. אחד המתפללים הגדיל לעשות ואיים עלי פיזית. אני סברתי שלא הייתה לו זכות להשפיל אותי ברבים. אין לי בעיה עם זה שאייפון מפריע לו ואני מכבד את דעתו, אך הוא היה צריך לעשות זאת בצורה שונה. לא לבזות אותי ברבים".

לבסוף, לאחר דין ודברים בבית כנסת סמוך אליו הגיע האברך שאסר על דוד לעלות לתורה, הוא ביקש ממנו סליחה, וזאת לאחר שכמה מחבריו בכולל אמרו לו כי עשה מעשה פסול ו"עליו להיזהר מקפידא".

דוד אינו היחיד, מחזיקי סמארטפונים נתקלים מפעם לפעם בקיצוניים המעירים להם במקרה הקל ומטילים עליהם סנקציות במקרה הפחות קל. כך למשל אירע לשלמה מירושלים. לפני כשבוע הוא יצא להתפלל את תפילת מעריב בבית כנסת במרכז שכונת גאולה, הנחשבת למעוז הקיצוניים וספג השפלות מצד מתפללים אחרים בגלל שהחזיק מכשיר לא כשר.

אייפון. "אם כל הסכנות" (צילום: שאטרסטוק)

"רגע לפני שנכנסתי לבית הכנסת שוחחתי בגלקסי שלי. כשנכנסתי לאחד החדרים המתינו כולם לעשירי ואני הייתי אמור להיות האחד לו כולם חיכו. אולם אחד המתפללים גער בי שאני מחזיק מכשיר טמא ולכן אין לצרף אותי למניין", סיפר שלמה ל"כיכר השבת".

לדבריו: "היו מתפללים שחשו אי נוחות מדבריו, משום שגם הם הבינו כנראה שאין מקום לקיצוניות שכזו. אני לא גוי אלא יהודי שאולי עושה משה לא טוב על פי דעתו של אותו מתפלל. הוא לא עבר עבירה בחיים?".

"הפכנו לחברה קיצונית", הוא טוען בזעם. "קצרה היא הדרך למקרים בהם אנשים יותקפו פיזית בשל החזקת מכשיר סלולרי".

במלחמה הזאת מסתבר שעם הזמן האיסורים הולכים וגדלים. כך לדוגמה, בשערי בית כנסת במערב העיר בני ברק תלה לאחרונה אלמוני שלט תחת הכותרת "חתונה בלי אינטרנט". במודעה נאמר כי "לאחרונה התקיימה חתונה שכל המוזמנים הגיעו בלבוש חרדי- אבל הרבה החזיקו בידיהם מכשירים טמאים. לפני החופה, הודיע ברמקול אבי הכלה (בתיאום עם אבי החתן): "עדי הקידושין של החופה הזאת לא מחזיקים אייפון או מכשיר פסול, שהרי מי שמחזיק דבר כזה, הוא פסול לעדות".

לאור מה שהתרחש שם ולאור הסכנה לדבריו בהחזקת המכשיר הסלולרי, הוא יצא בתקנות חדשות בתקווה שרבים יישמו אותן. "כדי שהשמחה שלכם תגרום קידוש השם, ברכות וישועות", הוא מקדים וכותב, "יש לבצע את העצות".

העצה הראשונה היא לכתוב בהזמנות ובשלט הכניסה לאולם שלא להביא סמארטפונים, להכריז על כך קודם החופה ולבקש ממזמיני השמחה להורות גם לבעל האולם כי כל המלצרים לא יחזיקו באייפון. כותב המודעה לא הסתפק בכך וקבע כי חל איסור להעסיק תקליטנים או זמרים המחזיקים מחשב או אייפון: "כי רבים נכשלו בזמן החתונה", כתב.

הרב דוד זיכרמן, הנחשב למקורב לגאון רבי שמואל אוירבך מנהיג "הפלג הירושלמי", אומר כי דעתו בנושא ברורה: יש לאסור שימוש במכשירים אלו ולהנהיג סנקציות נגדם. הרב אמר כי "אייפון זהו דבר פסול", וכי "כל הרבנים אסרו את השימוש בו". משום כך: "אדם שעולה לקדושה עם עבודה זרה בכיס, עם תמונה תועבה, זו בעיה".

הרב דוד זיכרמן, בעד הסנקציות נגד מחזיקי אייפון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"אייפון זה אם כל האיסורים. יש לו מפתח להיכנס לכל המועדונים ולכל המקומות הכי קשים, אז תכשיר אותו? צריך לדעת את כל המגבלות ויש מכשירים כשרים", הבהיר. "אם אדם הולך בהפקרות - אז שלא יעלה לתורה. אסור לאותו אדם להיות שליח ציבור" אומר הרב זיכרמן, "הוא הרי צריך להוציא את כל הציבור, איך הוא יוכל להוציא את הציבור אם יש לו עבודה זרה בכיס? אם הוא עובר את הגבולות אז מדוע שנכשיר אותו?".

"אנשים צריכים לדעת שהחדשות הרעות הן האייפון. הציבור צריך להבין שאוסרים את האייפון משום שהוא הרס משפחות והורס ילדים ומביא את כל האסונות הקשים ביותר. אין על זה ויכוח. צריך להוציא את זה מאיתנו בכלל ובפרט מאלה שמשמשים בקודש", הוסיף.

האם אסור לצרף מחזיק אייפון למניין? "אני לא יכול להגיד לך שהוא לא יהודי, אבל אסור להעלות לדברים שבקדושה כמו ברכת כהנים, שליח ציבור. להצטרף למניין גם יישן יכול".

פנינו גם לרב רצון ערוסי, רבה של קריית אונו, בכדי לקבל חוות דעת הלכתית על הרעיון לפסול לתפילה מחזיקי טלפון לא כשר. לדברי הרב ערוסי: "גם אם החזקת אייפון נחשבת לעבירה, כהן שעובר עבירה אינו פסול מלשאלת כפיו כיוון שהרמב"ם אומר שלא אומרים לאדם שעבר עבירה תוסיף עבירה ותבטל מצוות ברכת כהנים כי המצווה הזאת היא מצוות עשה וביטולה היא עבירה- לכן לא אומרים לאדם תבטל עוד מצווה".

הרב רצון ערוסי. מתנגד לאי צירוף למניין של מחזיקי אייפון (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

"אם אדם שפך דמים או עובד עבודה זרה - בזה הוא פוסל. אבל אם לא, אז מותר". הרב אומר עוד כי גם "מי שמשוטט באייפון לדברים רעים ולא בשגגה אלא במזיד... אין קטגור נעשה סנגור ולכן הוא יכול לעלות לתורה, אך לא להיות שליח ציבור".

"להצטרף למניין הוא יכול להצטרף" מוסיף הרב ערוסי ומתייחס לטענה על חזקה שאם אדם מחזיק באייפון - בוודאי שהוא גולש במקומות אסורים ומועד. "אני אומר שהכול תלוי באדם. יש כאלה שמחזיקים אייפון ולא יודעים מה הוא אלא רק לקבל שיחות, ולכן אי אפשר לומר חזקה על כל אדם".

תוכן שאסור לפספס
292 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
136
בעל מסעדה בהכשר הבני ברקי המובהק המחזיק מכשיר טמא ובלעדי שאלת רב --- האם מותר להיכנס אצלו אפילו לא לאכול רק לרכל ועוד יהודי כשר לעילא ולעילא ונאמר אמן
דודקה03.08.15
135
יאללה כולם לזרוק את האייפון
עומר המלך06.08.15
134
במקום לעזור אתם סוגרים דלת גואל נפש קחו דוגמא מחבד איזה יופי הם מקרבים יהודים כל הלב לכל אחד
שירה31.07.15

הצגת כל התגובות

133
בס"ד אין הלכה בשו"ע שאין לעלות לתורה מי שיש לו אייפון. אין הלכה בשו"ע שאין לצרף למניין מי שיש לו אייפון. אבל כן יש איסור דאורייתא המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. אבל כן יש איסורי דאורייתא בדיבור לשון הרע מסלולרי כשר.
אברהם29.07.15
132
אני חוזר בי חב"ד אחלה אנשים
זי12327.07.15
יש לך פיצול אישיות?! אתה עושה צחוק מעצמך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה28.07.15
131
עד שכמעט בכל בית חרדי יהיה אינטרנט.
יוני27.07.15
והם נלחמים בשיניים ולא הולך להם
עסקן קטן29.07.15
130
אל תספרו שטויות לעצמך אם היה לך בכיס חוברת של פליבוי יש מצב שלא הייתה מציצ שם????????? די תהיו אמתיים שתגיעו למבחן המציאות עובדה שלבן שלכם לא תסכימו שיהיה סמארטפון פרוץ ואתם יודעים בדיוק למה
משה05.05.16
129
כיום יש אפשרות לעשות סינון לאינטרנט הסוללרי ברמת סינון גבוהה. טעות היא לפסול באופן גורף את כל המכשירים המתקדמים. תלוי מה האדם עושה במכשיר. המכדיר הוא חפץ דומם אם תדתמש בו לקדושה תעלה אותו לקדושה ותעשה בו מצוות ומעשים טובים כמו בכל חפץ דומם אחר דוגמא כסף- אתה יכול ללהשתמש בו בו לנתינת צדקה וגמילו
יוסי29.07.15
128
יישר כח לכל אלו שסילקו את מחזיקי האייפון ודומיו ירבו כמותם בישראל. ככה צריך לנהוג לבית הכנסת לא להכניס מכשיר טמא. ולא להעלות חזן או בעל תפקיד זה חשוב לתורה.
ס27.07.15
127
בס"ד היום יהודי הולך ברחוב עם כל הפריצות רק יום אחד זה כמו להחזיק איפון במשך 100 שנה אז במקום להתעסק עם המכשיר הדפוק הזה תעודדו את העם ללכת בצניעות אתם פשוט מתעסקים עם הנושא הלא נכון .לעכשיו ,
חי27.07.15
126
אם לא יעיפו את כל בעלי האייפונים למיניהם- עוד מעט יחללו כולם שבת. (שמעתי- שהיום אפשר לראות ב''נראה לאחרונה'' בוואטס-אפ בחורים שהיו על המכשיר המקולל בשבת...)
אוהב ד'27.07.15
125
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.07.15
124
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שנכשל...27.07.15
אשתך
אבי13.10.15
עכשיו תספר לנו סיפורי סבתא
אחד שלא נכשל29.07.15
123
נוח לו לאדם להיות מוטל לאור מלבייש פני חבירו ברבים. איך אפשר להשוות בין חטא האייפון שיש לגביו ספקות רבים כמו מכשירים בהיתר לבין לזרוק מישהו שבא להתפלל בציבור.
הרב אגמון29.07.15
122
רואים בשטח את התוצאות המרות של השימוש במכשירים אלו, וכל מי שהשתמש או משתמש במכשירים אלו מודע היטב לסיבת איסורם, גם אם מנסים להכשיר את השרץ. מסתבר מאד שאלו שכתבו את המאמר הזה גם הם משתמשים בדברים הללו ומנסים לטהר את מצפונם. אינני אומר כי מי שמחזיק מכשירים אלו הוא 'גוי', כי גם ישראל שחטא ישראל הוא, אך
אוהד03.08.15
זו מלחמה על החיים
גם אני מצטרף07.08.15
121
אני יכול להבין את האיסור להחזיק אייפון...אבל לפסול יהודים בגלל זה?..האם אותם קיצוניים לא נפלו פעם בעוון לשון הרע לדוגמא? חטא שכולל גם גילוי עריות גם שפיכות דמים ועבודה זרה זה פחות חמור? בסופו של דבר יש בחירה חופשית לאדם כמו שרשום בפרשת ניצבים והאדם ייבחר את הדרך בה יילך עם או בלי אייפון...אני מחזיק
אנונימי30.07.15
120
של נתיב, של רמי לוי, של הרב זמיר כהן, ועוד ועוד. אי אפשר לזרוק מבית כנסת כל מי שמחזיק גלקסי. זה טימטום.
אפי29.07.15
119
הנגלות לנו ולבנינו.... הצילו!!!!! רוצים להקים כאן מדינת אינקויזיציה!!!!
רפאל27.07.15
118
יש קהילות שהן כמו חממה והן רוצות להישאר כאלו (ראה ערך עיירה יהודית) זכותם לקבוע את הכללים ומי שלא רוצה- באמת שיילך לחפש לו שטיבל אחר!!!
אורית27.07.15
117
ערב רב כל הרבנים האלא אין להם מושג בכלל על מה הם מדברים בגלל כמה אנשים שלא משתלטים על עצמם הם פוסלים שנאת חינם ממש יותר גרועים מהגויים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש אמת27.07.15
116
יש לי הצעה לציבור שמחזיקים מכשיר סלולרי בבית כנסת לעשות לוקרים עם מפתחות על חשבון ציבור התפללים וכך לא תהיה בעיה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילנה27.07.15
115
אני חושבת שכל עוד הבן אדם לא מכשיל אנשים אחרים לא צריך להתערב, זו בעיה שלו בלבד!
בת תלתל04.08.15
114
כל מי שמחזיק אייפון חוטא ואל תספרו לי סיפורים אם הוא היה צריך מכשיר רק לשיחות הוא לא היה קונה אייפון ומי שחושב שלא אז כנראה שהוא לא מחזיק אייפון כל אחד יודע בעצמו שחטא כמה וכמה פעמים באייפון אז אל תעבדו על אנשים
צחי28.07.15
יש תוכנת סינון K9 והיא מדהימה, יש סינון של רימון, אפיליקציה או חיבור דרך חברת הסלולר.
יצחק29.07.15
113
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גיל27.07.15
112
צריך לנדות את כל מי שרואה אתר זה כי יש לו אינטרנט חחחחחחחחחחח
דוד30.12.21
111
מה נותן להחרים את הבנאדם בכל מקרה הוא לא יזרוק את האייפון וע"י ההשפלה הוא עלול לחזור בשאלה חלילה
חגי קריטי03.08.15
110
אפשר להפוך את האיפון לכשר בשתי דקות ואני באמת לא מבין מה הקטע בזה לפי דעתי ה יקבל את התפילות שלי גם אם יש לי איפון וגם אם אין לי
none03.08.15
109
כל הסנקציות שמפעילים על דברים שהם מינוריים במקום ללמוד לחנך לסובלנות ולקבלת האחר.. אייפן עשו מזה אקדח
שירן02.08.15
108
בן אדם לחברו אין אז אותו אדם שמשפיל אותו אי אפשר לעלות לתורה... שקר של העולם החרדי
יניב נציג רימון30.07.15
107
שגדולי ישראל אסרו אייפון וגלקסי וכו' וכו', ואחר כך קובעים שכל מי שלא שומע להוראתם (וקונה מכשיר כשר של חברה פלונית אלמונית בדוקא וממלא כיסיהם במזומנים) הרי הוא כופר ואפיקורוס ומורד בגדולי ישראל ולא יצורף למנין ופסול לעדות... גדולי ישראל מלכתחילה לא אסרו אלא אינטרנט פרוץ ומכשיר סלולרי פרוץ, שאפשר להג
איצקוש29.07.15
106
מן הראוי לגנות כל מחזיק מכשיר לא כשר ועיין במאמרים של קובי לוי על זה
מישהו06.08.15
105
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עליבבה27.07.15
כל ההכשר הזה הוא איכוחא טלולא ולא שווה גרוש כל עוד ואפשר לקבל הודעות זבל אם רוצים או לא
יהודי תמים28.07.15
אפשר לסנן הודעות זבל כמו שאפשר לסנן כל דבר!
חיים29.07.15
104
יש במישנה אלהפסולי עדות ורוב האנשים הם פסולי עדות ואלהרעבנים שאומרים שמי שמחזיק אייפון פסולעדות הם בטוח פסולים לעידות
יוסי 27.07.15
103
וכאן המקום להודות לרבש"ע שלא עזב חסדיו מאיתנו, ויש מי שיעמוד בפרץ ויבער את הרע והטומאה מן העולם. ממש ימות המשיח - כמו שהבטיח לנו הנביא ישעיה: ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה אז יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה - ברוך המוקם שהשיב לנו יועצים ושופטים ודיינים, בכל ערי בני ברק והגלילות, שאינם עושים ש
גוי צדיק27.07.15
102
מה קשור למישהו שמחזיק לזה שלא מצרפים אותו למניין זה דרך שליצר הרע לעשות מחלוקת רק הרס ו חורבן ושנאת חנם יצא מיזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תפסיקו עם השנאת חנם27.07.15
101
תפסיקו ליבדוק מה לא טוב אצל השני (זה לא יעזור) תיבדקו מה לא טוב אצלכם (זה אולי יותר יעזור)
אפרת27.07.15
100
צריך הרבות באהבת חינם ..ממש אלימות ...זה לא דרך התורה
שלמה27.07.15
99
אתם רוצים לומר שמי שישלו מכשיר פרוץ לא נסחף? לא מתפתה? אדם מכניס עצמו למקום תועבה וטוען שהוא בעיניים עצומות שם? יש אנשים שצריכים את הנגישות שהסמארטפונים נותנים. לכן קונים מוגן. לכן קונים עם חסימות. מהחכם עיניו בראשו. חכמים חזו את ההרס. התריעו והזהירו. לצערנו הרב המחנה שלנו כל כך נגוע. זאת עקב ההת
טמא אינו כשר27.07.15
ולהתקין בו אפליקציה של אינטרנט רימון. עולה 15 שקל בחודש, זה סכום שאפשר לעמוד בו. ואז יש לך טלפון חכם מסונן. אם אתה בחור ישיבה, אז אתה נותן להורים את הסיסמה, ואם אתה נשוי אתה נותן לאשתך.
אברך29.07.15
98
טוב מאוד
יהודי27.07.15
97
הרבי חולי נפש בגלל הקצוניות
רחל27.07.15
96
איך אתם מגיבים בעודכם מחזיקים סמרטפון
גלית27.07.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת...27.07.15
95
מדהים אותי משהו אחר. (איני יודע מה נכון לעשות כדי להרחיק את השימוש במכשיר הבעייתי בעליל, אך לא בטוח שהרחקה מבית הכנסת תועיל לקרבו בלשון המעטה) תמיד החשש הוא מהדאגה לעצמי ולא שמא פגעתי באדם. מהיכן אני יודע? מפרשת ולדר? יותר פשוט ביקשו סליחה שלא תהיה 'קפידא' מה זה קפידא - דמיונות מיסטיקנים יותר חשו
יניב30.12.21
94
מעניין שלהחזיק אייפון זה השיא במחינתכם אבל לצאת לעימותים וחיכוחים גם עם נשים כדי להשליט עיר חרדית בבית שמש אין לכם כל בעיה. לפני שאתם מטפלים באייפונים הייתי ממליץ שתבדקו היטב אם לא יותר גרוע זה חרדים ללא אייפון שמתעסקים עם ילדות!!!! ואם חשבתם שזה מוגזם תבדקו ברמת בית שמש ב את התופעה
הרב בריח03.08.15
93
יום הכיפורים לא מכפר על כל המחזיק מכשיר טמא מכל סוג שהוא א---ל---ו---ל---!!!
אנונימי...30.07.15
92
כל אחד שמגיב פה או לא צדיק גדול אז תשתקווו זה נסיון של הדור וצריך להבין שיש אנשים שקצת קשה להם לעמוד כנגד הנסיון
דורין28.07.15
91
אבל יש כאלה שמחזיקים כשר ועונים לשיחה באמצע תפילה והאישה שלהם עם פאה מכשילה רבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א27.07.15
90
אבל אני יודע דבר אחד, שאם בא אלי אחד כזה אני לא רוצה לקרב אותו ולתת לו הרגשה שהוא לא רצוי, שהוא מסית ומדיח, הוא מוכיח שהתורה הוא כלום ולכן מי הוא שיעלה לתורה, מה הוא טוב יותר מהרפורמים שצוחקים על התורה ומרחיקים אותם כן המחזיק כאלה מכשירים הם בכל רומסי התורה ומה להם לבוא לקחת עליה לתורה ועוד לקחת מנה
יהודי תמים27.07.15
רוב רובם של הרבנים האורטודוקסים בעולם יש להם טלפון חכם. לא משנה כמה כמה תעמולה יעשו, גזירה שרוב הרבנים האורטודוקסים אינם יכולים לעמוד בה בטילה מאליה.
רפאל27.07.15
שהקב"ה ישלם שכרך, אתה בתוך תוכך יודע את האמת רק אתה לא יכול להודות ולהשלים כמה פעמים ראיתה מה שלא צריך, כמה פעמים נכשלת, ולכן אנחנו יהודים תמימים רוצים להשאר פאנאטים בפיגור של שנים אבל נאמנים לקב"ה מי כמו הרבנים הגדולים שהחרימו את זה כדוגמת מרן בעל השבט הלוי זצוק"ל והגערער רבי הויזיניצער והביאנער וה
 יהודי תמים28.07.15
לא צריך לקנות מכשיר "כשר" ועלוב שבקושי אפשר לבצע ממנו שיחות, כשיש טלפונים חכמים מסוננים של "נתיב"
שלמה29.07.15
89
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.07.15
88
לפני שמדברים עלינו באו נדבר על כל הפאות שמכשילות את הציבור בין מי שיש לו אייפון ובין מי שאין לו!!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעזר26.08.15
87
השחקנים מגיעים לתפילה ושולפים את הפלאפון הכשר,את האייפון הם דוחפים חזק במעמקי החליפה.
מאיר03.08.15
86
קמו היום עם כאב ראש
ב02.08.15
85
בס"ד שטוית אני מכיר רבנים שיש להם אייפון פשוט בלי אינטרנט, איזה איסור יש באייפון בלי אינטרנט מה הוא יעשה איתו ישחק סנייק.. מי שמחזיק אייפון פרוץ עובר על לאו דאורייתא במקרה הכי גרוע ומי שמבזה אדם כזה ברבים אין לו חלק לעולם הבא...
ועבר30.07.15
עובר על דאורייתא רק אם הוא נכנס למקומות לא צנועים אבל אם רק מחזיק ומקבל שיחות בקיצור כל עוד לא נכנס אין שום בעיה אין שום איסור !
משה ש02.08.15
84
יש אפליקציה של רימון שזמינה להורדה במרקט, מתקינים על המכשיר, ונכנסים איתו לכל בית כנסת אפשרי. אני רוצה לראות מישהו שיגיד לי שמחזיק מכשיר מסונן "פסול לעדות" או לא יכול להצטרף למנין. מאיזו סיבה?
אליהו29.07.15
83
ופעולותיו שידע שהאחרון שעשה את זה נמצא שלא הניח תפילין מימיו ואין טעם להכחיש זה גלוי ומפורסם
חב"דניק גאה27.07.15
דעו לפני מי אתם עומדים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניקית גאה28.07.15
82
ליטאים=דאעש
אריאל27.07.15
81
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מממ27.07.15
80
אייפון הוא פתח לגהינום ולא צריך יותר מידי להסביר כל מי שאוחז יודע את זה והלוואי ואני יעזוב את זה רק קשה לי זה מאוד עוזר לי וכשר אני לא יכול לאחוז כי הוא לא עוזר לי אין בו את כל מה שאני צריך
מחזיק אייפון27.07.15
במקום לבלבל לנו את השכל שזה פתח לגיהנום? (למרות שנראה לי שאתה מחזיק מניות בחברה למכירת טלפונים כשרים...)
גדי29.07.15
79
חינוך מעוות, חרדים תפסיקו לחנך את השכנים תתרכזו בעצמכם. מכת מדינה נהיה החרדופוביה הזו, מעכב את המשיח מלבא
קורא27.07.15
78
אחיי ואחיותי .. לאן הגענו .. אנחנו לא שמים לב אבל לאט לאט אנחנו מקצינים ומקצינים עד שיבוא יום ויתירו את דמינו בשם הדת והרבנים עקב צלצול שבקע מכיסינו .. האם לסדום היינו או לעמורה נחשבנו ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם27.07.15
77
וצודקים הרבנים שזה מכשיר טמא!!!!פשוט נמכרתי לזבל הזה!!!!לכל אורך הדרך כל מה שגדולי התורה יצאו הם צדקו, בעבר היה טלוויזיה, אח״כ פלאפונים, אח״כ אינטרנט,ועכשיו אייפונים,והם צודקים במליון אחוז אני מרגיש איך זה מדרדר אותי,ואני גם כותב את ההודעה מהאייפון עכשיו,וגדולי התורה צודקים,והלוואי שיהיה לי את הכוח
יאיר27.07.15
הרס נפשי או הרס משפחתי זאת לא סיבה לאסור הלכתית. לך לקורס גמילה.
איש אמת29.07.15
76
לגבי הפאות יש שתי דרכים להלחם או תלבישו את כל הנשים במטפחות או תשימו אתם משקפים שחורות מיוחדות לשמירת העיניים ותאמרו תהלים לחזרה בתשובה של עם ישראל
שמחי27.07.15
✔ מדוע אף אחד לא מתרגש מחילוניות שהולכות בראש פרוע, עם תסרוקות שונות ומשונות, מראה רטוב וכיו"ב, ולחרדיות נטפלים אנשים שונים ומשונים וטוענים שהפאה מפריעה להם וגורמת הרהורים? ✔ על זה עונה בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, ושם כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פר
רפאל29.07.15
75
אני עובדת בעיצב פנים איני יוכולה בלי מכשיר מתקדם לא כל מי שיש איפון גולש למקומות אסורים!!!
כשרה26.07.15
אני מכיר כמה שעובדים ועובדות בעיצוב פנים ומצליחים 'לשרוד' גם בלי אייפון או משהו דומה. אגב, גם לא כל מי שמעשן זוכה לקבל סרטן.
יוסי27.07.15
עד לפני כמה שנים בודדות לא היה אייפון ואנשים הסתדרו מצוין. אפשר להסתדר בכל עבודה בלי אייפון (מניסיון) רק שיש כאלו שקופצים על התירוץ....
לכשרה27.07.15
עקרונית אתה צודק, אבל בפועל לא. ברגע שהתחום המדובר התקדם לשימוש בטכנולוגיה כלשהי, מאוד קשה עד א"א להסתדר בלי.
אפרים28.07.15
יש סמרטפונים מוגנים ומבוקרים למה לא להשתמש בהם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי27.07.15
74
גישה כל כך נוקשה נגד אנשים שטיפה חורגים מדעותיהם המחמירות והמוגזמות. ברוך ה' שנולדתי ספרדי ולא אשכנזי קשה שמוציא יהודים בסיטונאות מהיהדות, התורה והמצוות.
איתמר עידן26.07.15
ולחשוב פעם שהצטערתי שאני לא אשכנזי .. ככל שאני גודל אני מבין איפה האמת נמצאת ... בלי אובססיה ולחץ .. יהדות זה שפיות לא זריקת אבנים ושיחות מוסר לא קשורות לדור ..
eliasor27.07.15
73
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי שמוכיח את המגיבים 26.07.15
72
כשתעלו לשמיים אחרי 120 שנה לא ישאלו אותכם האם החזקתם אייפון גלאקסי או סמארטפון אלא ישאלו אותכם האם הלבנתם פני יהודי תמים שמחזיק גלאגסי מסונן או אפילו לא מסונן ברבים. והמבין יבין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאן דאמר26.07.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא חשוב28.07.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני28.07.15
71
אתם הופכים את התורה לחוכא ואטלולא, כשכל קפריזה של איזה עסקן הופכת לאיסורים מהתורה. נדירים המקרים בהם מותר שלא להעלות כהן לתורה כאשר יש כהן בבית הכנסת. אבל מרנן ורבנן הגדוילים אמרו...
יהודי26.07.15
70
כ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המעןרר26.07.15
69
ותמונה של הרבי? ממש חילןל ה'
נחמה26.07.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זועזעת27.07.15
מההלכה אייפונים,פאות, וכו' וכו'
זי12326.07.15
פאה צנועה, אייפון מסונן. אבל להוציא שם רע על עדה שלימה, אין היתר ולכן תקבלי את עונשך בבוא הזמן.
וולפא29.07.15
איך אינך מתבייש להוציא לעז בצורה חמורה כזו ? יא' עכבר אשפתות
ארנסט 26.07.15
לדבר לשון הרע זה ההלכה הדיוט את עצמך אתה מכיר? אז קשוט עצמך תחילה
שי26.07.15
אתה פשוט אומלל, יום יבוא ותקבל שכל.
ליטאי26.07.15
להגיד כאלו דברים!! האנשים שנתנו את כל החיים שלהם בשביל להפיץ את ההלכה היהודים ללא פשרות בכל העולם כולו - זה החבדניקים - וגם אם יש כאלו שיצרם גובר עליהם, הרבי ותמונתו וודאי לא אשמים!!!
משה26.07.15
לעלות רמה!!!!!!!ילד קטן!!!
איתי26.07.15
68
כל הרבנים בלי יוצא מהכלל מחזיקים את מוסדותיהם ע"י תרומות גדולות מבעלי עסק שמחזיקים סמרטפון לא מסונן. גם מהארץ וגם מחו"ל. וגם מכבדים את הגבירים האלו עם כיבודים לרוב בבתי כנסת וכו'
יהודה27.07.15
67
אולי רק ישמור על קבוצת הקיצונים בדרך יפיל הרבה חללים שיטה שמתאימה לכמה דורות אחורה ורק מלהביט בתגובות צריך עוד יום צום
תמי27.07.15
66
כל התפילה אינה אלא מתקנת חז"ל, ותוקפו מכח לא תסור, ואילו אייפון נאסר על ידי החכמים בדורינו, רובם ככולם, כאיסור גילוי עריות, אז למה להתפלל ולרמוס דברי המחייבים את התפילה. רק עכשיו בכינו על הצלם שהוכנס להיכל.
ישראל משה26.07.15
65
יש לי אייפון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני26.07.15
אצלנו בישיבה מותר אייפון כולם בוואצאפ עם ראש הישיבה בלילה רואים שיעורים ביוטיוב.... ועוד דברים טובים. אתה מוזמן לתרום
חי27.07.15
64
חבל שהרבי מליובאוויטש זצ"ל השתרבב בטעות למחזיקי האייפון האלו. הרבי מליובאוויטש רוצה לצאת מהמדבקה על המכשיר אבל חב"דניקים לייטים הספציפיים האלו שולחי אותו לגלות שיהיה מודבק על מכשיר.
זלמן26.07.15
צא מהגלות
קרימלובסקי29.07.15
63
נמאסת!!!!!! אין שום בעיה בפאות!!! זה הדבר הכי מהודר שיש!!!!!!!!! ואלה שהולכות עם פאות לא צנועות, הן בדיוק כמו אלו שהולכות עם מטפחת שמתחילה מאמצע הקרקפת. אז לך תעשה חשבון נפש לפני שאתה מדבר ככה על חב"ד!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה26.07.15
62
למה להשתמש בכלי טרף (!!!) אם אפשר להשתמש בסמארטפון מאושר?
אכפתניק26.07.15
יש לי שאלה איך משיגים קו של סמרטפון כשר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם גרין26.07.15
יש אפליקציה של אינטרנט רימון
חיים29.07.15
61
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה26.07.15
60
מצויין ויותר מכך כאשר הגדויילים קבעו לגבי מכשיר סלולורי מה כשר ומה אל הגיע הזמן שאברכים ובחורים יישמעו להם מי שלא שומע מה לעשות יש סנקציות כך שלא התלוננו איפה הצניעות איפה יראת השמים
יאיר26.07.15
יאיר עצם זה שאתה מגיב באתר אינטרנט אתה בעצמך עובר על דעת הגדוילים לשיטתך. מה שאומר שאתה צבוע
דייב26.07.15
אני לא מתפלא אבל, יש הרבה כמוך. "הגדילים" אוסרים וכו' וכו' בעוד שאתה בעצמך עובר על כל אותם תקנות.
יוני27.07.15
59
הסוגיה אינה הלכתית אבל אם רוצים לגדור את הרוע הזה חייבים סנקציות חריפות ובכלל איך אפשר לחלוק על גדולי ישראל
שלומי27.07.15
שמרוויחים הון תועפות מכל מכשיר כשר שהם מוכרים
$$$29.07.15
58
בדיוק כמו העינים, הרגליים, הגוף, המחשב, וכו' הכל תלוי במשתמש ובדרגתו הרוחנית. מי הימציא שמכשיר נהדר כמו האייפון טמא? הוא טמא רק אם ממלאים אותו בטומאה. אז אולי ננקר לכולם את העיניים בכדי שלא יטמאו?
קוגל ירושלמי27.07.15
57
נסחפתם.... שום אדם לא מתקלקל בגלל האיפון ודומיו, שטויות!!!!!!! זה אנשים שכל החיים שלהם חיו בגלל המשפחה בגלל הסביבה ככה ולא באמת מתוך רצונם אז זה התרוץ שלהם. ומה עם הלבנת פנים???????????
רותה26.07.15
כולם יודעים ושומעים מכל בעלי מקצוע בנושרים אין אחד שלא עובר דרך זה
דיינו27.07.15
אלו שאסרו את האייפון והורו לנהוג כך.
לרותה27.07.15
מישהו שיהי דתי ומחזיק מכשיר לא כשר מתקלקל ונופל בפח וזה לא רק מכשיר לא כשר זה גם אינטרנט וטלוויזיה צודקת יש אנשים שזה לא מזיז להם שהם ישארו דתיים.....
אפרת27.07.15
56
על בית מקדש שני שנחרב בגלל שנאת חינם השתגעתם ,לא לצרף יהודים למיניין
גד26.07.15
55
כל מי שמגיב יש לו אינטרנט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי26.07.15
חוץ מזה יש כאלה שיש להם רימון ואין בעיה באינטרנט רימון
אחת27.07.15
אפליקציה נהדרת
ברוך29.07.15
54
ממש הגזמהההה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי26.07.15
53
איך יש לכם אנטרנט בבית זה כל הבעיה
ממ26.07.15
52
האם לכל המשמשים של הרבנים והאדמורים אין סמרטפונים ?
ירון26.07.15
51
במקום לפתוח ספרי-תורה או חוברות לימוד...מעדיפים לפתוח את הסמארטפון באצטלה של לימוד תורה יחד עם קבלת וואטסאפים ושיחות שלא מפסיקות להפריע!
הוזה המדינה26.07.15
אתה יכול לבלות את כל היום בדברי תורה. זאת הבחירה שלך, וזה הניסיון.
הרב טוב29.07.15
שב בשקט חצוווף!!!
איתי26.07.15
כשאני מגיע לבית כנסת של בעלבתים שרובם מחזיקים אייפון הם רואים שפתחתי ספר ללמוד ולא משגעים אותי ואילו כשאני מגיע לבית כנסת שבו יש אנשים חרדים אוי ואבוי אם יתנו לי לפתוח ספר לפני שיגערו בי נמרצות על זה שאני מעז לא לחשוב כמותם
שלום26.07.15
50
אייפון=תועבה
jhho26.07.15
אתה חתחת תועעעבה!!!מי שמדר כחה
איתי26.07.15
49
בגגל אייפון שלא יצטרף למנין .? ואולי לידעתם 60% מחזיקים מוגן ובמוגן אין בעיה אם זה לצורך עבודה או כדו׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעל אייפון 27.07.15
48
האם מותר לקבל תרומה מאדם שיש לו מכשיר לא כשר ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהושע27.07.15
47
אייפון פסולים לעדות חופה וקדושין. הם חשודים על אביזרהו דעריות ואינם כשרים לעדות. כך מורים כ ל בעלי ההלכה החרדים בדור. הרב רצון ערוסי, במחילה, אינו שייך ליהדות החרדית, שחרדה מכל רוח של עבירה. חרדים= חרדה מעבירות ומנסיון של עבירה ומ"הרחק מהכיעור והדומה לו" (אבות דר' נתן).
יהודי חרדי26.07.15
ואף אחד משאר גדולי הדור (שגדולים ממנו) לא הסכים איתו שפסולים לעדות
קוגל ירושלמי27.07.15
אתה מוכיח אנשים כשאתה עושה תוך כדי אותה עבירה!! פשוט חוצפה
טל27.07.15
מה שרוצים מכשירים ............ אם מי שיש לו אייפון חשוד על כך שהוא משוטט במקומות רעים, מי שיש לו אינטרנט בוודאי חשוד על כך !
מאור27.07.15
לא נפתח אצלי לגמרי. אתם מוזמנים לבקש מרימון סינון הרמטי ותראה איך א"א לגשת כמעט לכל דבר כולל כאלו שאין בעיה איתם לדעתי. אבל סגרתי וזה גדר
מה הקשר27.07.15
יש אפליקציה כזאת, שעובדת עם כל מכשיר סלולרי
חזקי29.07.15
והרב וואזנר מעולם לא התכוון ברצינות, ואי אפשר להתיר אשת איש על סמך זה שאחד מהעדים החזיק אייפון או גלקסי.
דניאל29.07.15
46
זה ניסיון קשה ולכל אחד יש יצר במשהו ומי שמצליח לנצח את היצר הוא צדיק אמיתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנה26.07.15
שלום אני עבתי לאחר הרבה התלבטויות לכשר של נתיב סלולר וברוך ה' מרגיש עם עצמי חזק יותר נפשית ונקי מצפונית. ויש הרבה זמן פנוי ללימוד תורה.
משה04.08.15
45
ולהחזיק אייפון, שלא יתלונן... שיעשה בחירה מה הוא מעדיף...
ארי26.07.15
הרבנים אמרו שאסור אינטרנט בבית וכן יש לי אינטרנט ואיפון ו השאלה היא במבחינתך מה זה הרבנים אמרו זה אינטרנט או בגלל האיפון ואיך אתה עונה פה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין26.07.15
לאינטרנט מסונן. אלא לאינטרנט שאינו מסונן, וכמו כן גם במכשירים סלולרים חכמים. כל סינון שאתה מתקין, מכל חברה, אמור לפתור את הבעיה ההלכתית. אז אל תבלבל את המוח על גדולי ישראל - זו פשוט סיסמה שנועדה לשמש אנשי שיווק.
שרוליק29.07.15
44
אני יכול להעיד זה הורס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה26.07.15
43
היעקר מרצים על שנאת חינם ומלבינים פנים חופשי ושופכים דמים שכל אחד יתעסק בתיקון עצמו והכי חשוב דין וחשבון נותנים אחרי 120 שנה לקדוש ברוך הוא ולא לבשר ודם. נ.ב שיטפלו בכל העריות בחברה שלנו והרבנים שסרחו דבר ראשון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב26.07.15
נורמאלי בין עשרות משוגעים!!!!!!!!!!!
איתי26.07.15
42
ברבנים שאפילו לא טורחים לבדוק את העיניין לעומק. אלא לאסור מראש זה הכי קל. זה תרבות של אשכנזים תרבות מטומטמת בעיניי. אח אני מת לראות תפרצופים העלובים שלכם שתגיעו לשמיים וראו שהכל חרטה ואפילו לרבנים שאסרו היה אייפון (בהיתר כמובן)
אלמוני26.07.15
אני מציעה לך להרגע ומהר!!!ולכולם פה, אסור לדבר ככה על רבנים! אולי זה לא נשמע לך ,אולי זה לא ניראה לך,אבל ככה לדבר?! מה שבטוח שהם פי מיליון(וחצי) יותר טובים ממך,ואם הם לא מבינים בזה -זה רק מראה כמה הם רחוקים מזה ומזועזעים מזה ,שאין להם(כנראה)אומץ להתקרב לזה כי הם מפחדים להכשל(כלשונם..) אז אני מציעה ל
שיר27.07.15
41
נכון, יש לי אינטרנט. אבל אני מבין שאם החברה החרדית רוצה לשמור את עצמה, היא חייבת להציב לעצמה גדרות. מי שלא משלים עם כללי המשחק, שיחפש מסגרת אחרת.
תלמיד מרן 27.07.15
יעיפו אותך בבעיטה היישר לגן-עדן, כי יש לך אינטרנט... נראה אותך עומק בחוץ, מבוזה ורטוב מהיריקות של המתפללים ואומר :כן! אני בעד הסנקציות! מצויין שזרקתם אותי, זה מה שצריך להיות ואם אני לא אשלים עם המשחק(כלשונך) אחפש לי מסגרת אחרת...
עידית28.07.15
לא יעזרו גם מאה גדרים. האינטרנט והאייפון והגלקסי קיימים בציבור החרדי, ומי שמשתמש בזה לא מחליף את זה במכשירים כשרים מסכנים. אז מה הפיתרון? להסביר לכולם שצריך סינון טוב במכשיר הסלולרי, זה הכל.
דן29.07.15
40
עצם העובדה שמחרימים אנשים לפי המכשיר זו כבר בעיה. שכן שלי דוס עם פייאת ושטריימיל ואני יודעת מה הוא שומר בתוך הארון. אז מה אני אחרים את כל הקהילה שלו.? ודבר שני אני מכירה היטב מי הם החבדניקים. אז יש כמה שחובשות פאה ארוכה כנגד הוראת הרבי. אז נחרים ונדבר על כולם???? לא נראה שאתם אחרי ט באב. מה שבט
מישהי27.07.15
והרבי מעולם לא דיבר נגד פאות ארוכות. כתב הגאון רבי יצחק עבאדי שליט"א, ראש כולל אוהל תורה ומתלמידי הגר"א קוטלר והחזו"א, בשו"ת אור יצחק אה"ע סימן ג': "ובענין פאה נכרית לאשת איש אי שרי או לא, הנה לפי מה שכתבנו שכל הטעם של כיסוי הראש הוא שלא תיראה מנוולת, וא"כ בפאה נכרית הרי היא מקיימת מצוות הכיסוי ש
חסיד29.07.15
39
היו רבנים שאסרו להכניס טלפון הביתה. אז, כל מי שיש לו טלפון בבית פסול למנין, פסול לעליה לתורה, פסול לעדות, פסול להיות חזן, והרשימה עוד ארוכה.
יצחק26.07.15
38
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוסית26.07.15
37
אם לא נשתיק בזמן את זיכרמן ודומיו לא יהיה לנו מנין לשחרית...
יוני26.07.15
זה לא מצחיק בכללל!!!!!!!!חוצפה של אנשים חפרנים!!!
איתי26.07.15
מאוד.
osi26.07.15
36
זה לא הדרך וזה לא עוזר לאף אחד אלא להפך ותפסיקו להתערב לאנשים בחיים מי נתן לכם היתר לזה .מי שמחזיק אייפון חשבון שלו על תתערב ראנו כבר בעבר מכל ה"משמרת הצניעות" וכו' ששום דבר טוב לא יצא מזה ואם אתה חושב שאסור לצרפם למניין ולהעלותם לתורה ולברכת כהנים וכו' אז תצא אתה ותתפלל במקום אחר אבל מנין הזכות לחל
שלום26.07.15
אין עלך אתה אדם נורמלי בין כל המשוגעים האלה!!!!!!!עם ישראל אוהב אותךךךך!!!
איתי26.07.15
עד מתי נחבק כאלו אנשים גם אם יחלקו ,הארץ, בבית כנסת איזה עם יאוהב אותם בדיוק ומה הוא מתמם מי שקיצוני לצד שמאל מקצינים איתו לצד ימין ב
אני27.07.15
35
לראות את החברה תוך כדי הקינות מוצאים את הפלאפון וצוחקים מכל ההודעות שהם קיבלו .ממש גועל נפש
חרדי גאה26.07.15
34
כיום יש אפשרות לעשות סינון לאינטרנט הסוללרי ברמת סינון גבוהה. טעות היא לפסול באופן גורף את כל המכשירים המתקדמים. תלוי מה האדם עושה במכשיר. המכדיר הוא חפץ דומם אם תדתמש בו לקדושה תעלה אותו לקדושה ותעשה בו מצוות ומעשים טובים כמו בכל חפץ דומם אחר דוגמא כסף- אתה יכול ללהשתמש בו בו לנתינת צדקה וגמי
יוסי26.07.15
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה26.07.15
גם עם הפה אפשר לעשות עבירות חמורות אז כל מי שיש לו פה שלא יעלה לתורה וכו, איזה בדיחה ממש השתגענו יפה אמרת יוסי
שלום27.07.15
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנן מירושלים26.07.15
32
אין לי מושג איך הגיעה הציבור החרדי לכזה שפל ! גועל נפש ! רק בגלל זה אני גרה בחול ! לא רוצה להיות בכזאת חברה חולנית ואני לא מעוניינת שהילדים שלי יגדלו לכזאת חברה ( ופה אני שייכת לציבור החרדי ) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי 27.07.15
31
87 אחוז ממחזיקי סמארטפון לא מסונן הודו שגלשו באתרים שלא היו גולשים ליד כולם ...... וכל אחד יודע את האמת!!!!!!!
אבריימלה27.07.15
צודק צודק צודק בדידי הוא עובדה. כל האמצעים כשרים להלחם בבעיה זו... ואני לא קיצוני להפך אני נראה מודרני מתלבש מודרני וכו אבל חושב שזה מהרס וממכר את הנפש ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחמ"ל27.07.15
חוץ מזה אתה לא יודע הרבה
ירון29.07.15
הזה??
יוסי27.07.15
30
אוי וי לאתר הרע הזה... רק לשון הרע פה!
Nestol26.07.15
29
רואים שאתה משועמם לכן אתה כותב שטויות עדיף שלא תעשה שטויות ותשמור על הפה סגור טוב טוב שכן כבר נפסק להלכה שמי שפוגע בקהילה שלמה צריך לבקש סליחה מכל הקהילה וכשמדובר בצדיקים כמו חב״ד בטוח יסלחו לך, אבל אתה תצטרך להסתובב בכל העולם לבקש סליחה 😉 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זי - רו26.07.15
28
כך צריך לעשות
ק'גסק26.07.15
הרי אתה הגבתה דרך אינטרנט אז מה אתה אומר שכך צריך לעשות זה אותו דבר אינטרנט ואיפון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי שמוכיח אותך 26.07.15
27
הרב שטיינמן ר' ניסים וכו' וכו' האדמו"רים שליט"א... תביאו את דברי כל הרבנים ואז נראה אם זה קיצוני או דעתם של רוב הרבנים.
חי26.07.15
כל הרבנים ללא יוצא מן הכלל אסרו להחזיק סמרטפון שאינו מאושר או לכל הפחות מבוקר(יש כאלה סמרטפונים) חבל מאד שאנשים עושים עסק משסק איש איש ועוונותיו הוא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דיוי27.07.15
בעוד אני חושב שזו דעתם של כל הגדולים. אם כי אני לא בטוח שהדרך היא לבזות. אלא א"כ הרבנים יגידו לבזות ברבים. ואם הם אמרו אז שהאתר יפרסם!!! בשמם.
חי27.07.15
26
במקום לדאוג לאדם שאינך מכיר ולהשפילו ברבים דאג לעצמך ובדוק עד כמה אתה הינך יהודי כשר ומדקדק במצוות. ההתורה מעדנת את האדם ובטח שלא ראינו ציווי להשפיל אף אדם!!! קיצוניים נמאסתם!!!
רועי26.07.15
25
כל בעל אייפון ודומיו צריך לגעת שהוא כבר לא סוג א' אלא שצריך לעשות כל דבר בנחת ודרך ארץ ובחכמה. כל גבאי/רב ביהכנ"ס עיניו יהיו בראשו.
בעל אייפון?26.07.15
24
למה תמיד אומרים שאייפון אסור, האם אנדרואיד מותר??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק אייפון?27.07.15
23
צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני 27.07.15
22
ללבוש פאה ולעבור על גדולי ישראל שאוסרים זה יותר חמור מלהשתמש בסלולרי לא כשר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.07.15
הידעת שיש רבנים שמעודדים זאת? עוד מעט תגיד שמי שלובשת פאה היא גויה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה27.07.15
21
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד העם26.07.15
20
כל אילו שמבזים בכל בסוף תופסים אותם במעשים יותר חמןרים..צבועים נמאסתם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים26.07.15
19
תראו שם ותבינו שבודאי בעל אייפון פסול מלהיות חזן
אבי26.07.15
גם מי שמחזיק באינטרנט יצאו נגדו אז עדיף שלא תגיב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי שמוכיח אותך 26.07.15
18
זה לא עוזר לאף אחד ההתנהגות הזו ובוודאי שזה לא ישכנע את אותם בעלי אייפונים לזרוק אותו אלא להפך. ודאי שזה אסור ולא טוב להחזיק כאלה מכשירים אבל מכאן ועד לא לצרפם למניין זה מוגזם יש אנשים שיודעים לשמור על עצמם א"א להחזיק כל בעל אייפון לרשע עובד ע"ז וכו' הוא יכול להיות גם איש צדיק עם יראת שמיים טהורה.
ארי26.07.15
אייפון עם יראת שמים זה פרדוקס ולכן זה לא מצוי.
זה דרך גדו"י26.07.15
עבירות ומחטיאים את הרבים. האייפון והאינטרנט הפרוץ הוא גורם הרסני ומחובתנו ללחום בכך בכל דרך.
יהודי26.07.15
ואין שום החטאת הרבים באינטרנט או אייפון, במיוחד אם הם מסוננים. תפסיק לאחז עיניים כדי למשוך אנשים למכשיר הכשר שאתה משווק
סלומון29.07.15
17
בחיילים זה לא היה מגיע לשם
שלום26.07.15
16
רוב רובם של מחזיקי המכשיר "הכשר" הינם שופכי דמים, מדברים בכשר הרבה לשון הרע ורכילות, מביישים כל אדם שאינו הולך בתלם שהם החליטו, ויש גם כאלה חרדים שמחזיקים 2 ניידים, 1 כשר ו - 1 לא כשר, ואת הלא כשר חבריהם לא יודעים שהם מחזיקים, ואת זה בדיוק עושה אחד מהמשב"קים של אחד מהאדמו"רים בארץ, צבועים ומושחתים נ
שם בדוי27.07.15
15
את החברה מהמיזרחי מקבלים למניין אחרי שהם החריבו את בית המקדש ומחזיקי גלקסי לא? תמוה.
גל26.07.15
14
של חברה שומרת שבת ?? נייר ממוחזר??? הקיצוניין השתגעו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה26.07.15
13
ככל שתהיו אנטי ככה הילדודס יחשקו במכשיר.....צריך לקרב באהבה..... תמצאו את האמצע.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור 27.07.15
12
הבעיה של החבדניקים זה שהם חושבים שהם אלו שמקרבים את הגאולה ושהרבי שלהם זה המשיח אבל הם לא יודעים (או לא רוצים לדעת) שבזה שהם מתירים את הפאות הם מרחיקים במו ידיהם את המשיח, הצמח צדק אסר פאות ולא אכפת להם... טוב כנראה שהם צדיקי הדור שמותר להם לטהר את השרץ...
זי12327.07.15
וחוץ מזה אני לא נשואה, אז תפסיק עם המסקנות מדהימות שלך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה27.07.15
לך לך בור ועם הארץ!!!! תסתום ת'פה שלך אפיקורס! אתה יהודי בכלל??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני27.07.15
תתביש לך!!!!! כדאי לך לשמור על הפה שלך י'ה חתיכת אדיוט! בחיים לא רשמתי תגובה כזאת, אבל הפעם לא יכולתי לעצור את עצמי. שלא תעז להתחיל עם חב"ד!!!! דע לפני מי אתה עומד...לפני שאתה מתחיל לקשקש פה אינספור שטויות שמעידות על בורתך!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינההידעת שיש רבנים שמעודדים זאת? עוד מע27.07.15
יש להם שליחים כמו שלישו יש שליחים הם מקרבים בכל העולם...
שמעון27.07.15
(חומר הסקה בגהנהם)
זי12327.07.15
אבל זה מוזר שבתור אחד שהתחנך לשמוע למה שהרבנים אומרים אתה תחליט מי הם הרבנים. אם הרבנים שלהם מתירים מי אתה בכלל שתגיד להם שאסור?
יוני27.07.15
אם פאות זה חומר להסקה בגהינום-שקר שטותי השטויות והלשון הרע שלך הם בנזין!
מזועזה27.07.15
אם לא שמת לב אתה מרחיק את הגאולה ואחר כך אומר על אחרים שהם מרחיקים את הגאולה
אפרת27.07.15
בספר "סידנא בבא סאלי" מובא סיפור שבבא סאלי כינס את כל בנות המשפחה ודרש בפניהם כי כל הלובשת פאה תשמש לה הפאה חומר הסקה בגיהנום (במהדורה שניה הסיפור שוכתב ונעלמו ממנו פרטים...) את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי
בנימיני29.07.15
להשפיל שישפיל לא מגיע לו מיתה. כך הוא קיבל מרבותיו, ואין לך זכות ליטול את חייו לא שייך
ש27.07.15
בספר "לקט שכחת הפאה" כתב שאין ראיה מדבריו לאסור, וגם לא יתכן בשום פנים ואופן שהאדמו"ר הצמח צדק מליובאוויטש יחלוק על סבו האדמו"ר הזקן בעל התניא (שכתב בשו"ע שלו במפורש "וגם מותר לגלותה, ואין בה משום יוצאה וראשה פרוע שהוא אסור מן התורה באשת איש"), בלי להזכיר שסבו הגדול פסק להיפך, שזה משורת דרך ארץ. ועו
נחמן29.07.15
חב"דניקים לא חושבים שהרבי משיח... הם בטוחים! כי הרבי אמר את זה במפורש הרבי גם היה נגד כל כיסוי ראש אחר ואמר שהפאה זה הכי צנוע כי זה מכסה את כל השיער ככה שהסיפור עם הצ"צ לא רלוונטי. לפני שבנאדם רושם תגובה הציפייה ממנו לדעת מינימום דברים. כן. וחב"ד אלו הם שיביאו את המשיח
יהודי27.07.15
11
גועל נפש של אנשים!!!!בגלל שמחזיק אייפון זה סיבה לא לצרפו למנין??????!!!מה נדפק איתכם????זה פשוט אנטישמיות!!מה אכפת לכם שהוא מחזיק אייפון???
איתי26.07.15
מביאים עלינו את האנטישמיות וכל הצרות
ישראל משה26.07.15
10
סברתך נראת קלושה במחכ"ת הרי א"כ עקרת סעיפים רבים שאמרו חז"ל הרי א"כ מדוע לא מעלים לתורה מי שמחלל שבת הרי א"כ יפסיד מצוה נוספת וכן מי שבא על הערוה לא יעלה חזן ועוד הרבה וא"כ יש לצדד בגאון לסנקציות שעושים לבעלי המכשירים.
זברה26.07.15
אל תשווה אייפון לחילול שבת שזה סקילה וודאי
יוסי27.07.15
9
אם כל גדולי הדור אומרים מי אנחנו שנגיד אחרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמר26.07.15
8
אתה לא מתבייש??? שלא תעז לדבר ככה על חבדניקים!!!!! אתה אדם מפגר שמשעמם לו בחיים, ומרוב שיעמום רושם שטויות!!!!!!! אז תיזהר לך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה26.07.15
7
לא אלו החבדניקים ,אלו הנוער הנושר שלנו בחבד אין את הכשירים הללו ואינטרנט רק[!] לצורכי עבודה . כל הרבנים של חבד [ ירוסלבסקי , אשכנזי , הבלין , וכו' ]יצאו נגד המכשירים האלו ונגד האינטרנט. לסיכום-תעשה שיעורי בית לפני שאתה מדבר וכותב לשון הרע
חבדניק26.07.15
הפרוצות האלה אחר כך תבוא ותדבר
זי12326.07.15
הסברתי לך לך לכפר חבד ותראה כמה נשים לא צנועות יש -0 ובבני ברק-?[[פאות זה לא הבעי' !]] לא מדבר על חצאי מטפחות--חוצמזה יש הרבה גדולי ישראל שבעד פאות
א' שאכפת לו26.07.15
תלמד ספרי מוסר!! עכשיו הפאה היא הבעיה שלך, מחר תתלה את זה במשהו אחר, ככה תעבוד על עצמך כל יום מחדש
יחיאל29.07.15
6
אנשי האייפונים מצפצפים על כל גדולי ישראל וחושבים שהם יישארו רצויים ומקובלים על כולם ועולם כמנהגו נוהג היו לא תהיה
חושב26.07.15
5
פסול לכל דבר שבקדושה. כי עם מכונית אפשר לנסוע למקומות מפוקפקים ולהתייחד עם נשים זרות.
יצחק27.07.15
השאלה היא מה הסיכון ובמכשירים האלו אפשר להיות בבית ולעשות עבירות. מה שאין כן ברכב.....
חי27.07.15
כאילו אתה לא מבין הבדל כמה שכל צריך ,אם את אחותך לא היו מכניסים [בתקוה ואפילו היא היתה רבנית] אז את מי שנמצא...
דיינו27.07.15
ממש דוגמא מצוינת. כל הכבוד!!! בחייך,מה ההשוואה?? איפה יכולת ההפרדה והשכל הישר?
יוסי27.07.15
וגם אתה תבין החילוק ברור
ש27.07.15
4
למעשה כולם פה ללא יוצא מן הכלל מצפצפים על גדולי ישראל כי א"א להגיב ב"ביבר השבת" מבלי להחזיק אינטרנט שעל זה יצאו גדולי ישראל לא פחות מאייפונים אז תס תמו ת'פה ומהר
דוד26.07.15
צודק בהחלט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגיב היחיד שצודק 26.07.15
כל המגיבים שבעד הרבנים למה אתם מחזיקים באינטרנט?? אני רק מתפללת שכל עמ"י יחזור בתשובה ובכללם אני. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש.ו26.07.15
3
לא מכובד להגיע לבית כנסת עם מכשיר סלולרי ולא קשור אם הוא כשר או לא צריך להגיע לבית כנסת מרוכזים בתפילה מכשירים להשאיר בבית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילנה26.07.15
2
אוי ...שכחתם.... זה מותר??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף26.07.15
1
ה' ישמור מה שהולך היום עם המכשירים האלה
זי12326.07.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24