כיכר השבת

ההישגים המדומיינים של הפוליטיקאים החרדים

נבחרי ש"ס ויהדות התורה יחדיו עוסקים בזוטות של מע"מ אפס על מוצרי סידקית לתפירת כיפות, הדברים המשמעותיים אשר ישפיעו על כולנו נורים בכלל מהרובים של מפלגות אחרות (דעות)

18
דוד רוזנטל | כיכר השבת | כ"ח באב | 13.08.15
כותב השורות, דוד רוזנטל
כותב השורות, דוד רוזנטל (ללא קרדיט)

מסופר על בערל'ה הזקן שהלך עם מקלו לטייל ביער - ותסלחו לי אם שמעתם את הסיפור מיוחס למישהו אחר שאינו בערל'ה - והנה מן הסבך שתחת העצים יוצא מולו זאב גדול וחושף שיניים. בערל'ה שלא קל רגליים היה כדי להימלט או לטפס על עץ, נטל מקלו בידו וכיוון אל הזאב בתנוחה הדומה לצייד המחזיק ברובה. מי יודע, אולי יבין הזאב את המשמעות ויסיג מלתעותיו אחור. עודנו עומד ומכוון באיום, והנה נשמעה ירייה והזאב נפל שדוד ארצה. חזר בערל'ה אל העיירה ושח לכל בהתלהבות על מקלו הפלאי שירה והצילו. "שוטה שבעולם", העמידו אותו בני העיירה על מקומו, "לא המקל ירה, אלא שומר היער פשוט ירה בזאב ממרחק, ואתה לא הבחנת. מקלך לא פלאי הוא, מוחך פשוט לא חריף דיו".

משל זה נכון למתרחש היום בזירה הפוליטית החרדית, בעוד 15 נבחרי ש"ס ויהדות התורה יחדיו עוסקים בזוטות של מע"מ אפס על מוצרי סידקית לתפירת כיפות או אי אלו שקלים לקיצבאות, הדברים המשמעותיים אשר ישפיעו על כולנו נורים בכלל מהרובים של מפלגות אחרות. מה שקורה כעת עם הרפורמות בתחום הנדל"ן או עם הסדר הגז, יש להם משמעות מרחיקת לכת עבור כלל אזרחי ישראל, ובכללם גם המגזר החרדי. נכון לעכשיו, מי שדואג באמת לעתיד אזרחי ישראל אלה לא המפלגת החרדיות, אשר נציגיהם רק מכוונים מקלות על זוטות, ואז חוזרים לעיירה לספר בהתלהבות.

יוקר הדיור משמעותי עבור כל אזרחי ישראל, חרדים כחילונים, ערבים כצ'רקסים, הרבה יותר מאשר קצבאות הילדים. עבור זוג צעיר ממוצע כיום, רכישת דירה קטנה היא חלום בלתי ניתן להשגה. שלא לדבר על משפחה שמספר ילדים מגיעים לפרקם, ואז סוגיית הדיור כואבת כפי הנוסחא הפשוטה הבאה: עלות דירה פלוס עלות חתונה, פלוס עלות נדוניה, וכל זה כפול מספר הילדים. עוד לא נולדה אי פעם קצבת הילדים שיכולה להועיל לכך, אבל רפורמה בתחום הנדל"ן יכולה גם יכולה.

הליך פישוט הביורוקרטיה שמקדם שר האוצר משה כחלון, יש בו בשורה כבדת משקל לכולנו. הביורוקרטיה הישראלית יחד עם ארגוני הירוקים דואגים לעצים על חשבון בני אדם, והביאו כמעט כל אחד מאתנו למשכן את חייו לבנקים בסכומים כואבים היורדים מן החשבון מדי חודש. קצת הפשרת הקרקעות ובניות הדירות מפגר בהרבה אחר מספר הזוגות הצעירים שמתחתנים בשנה. כאשר תקוצץ הביורוקרטיה, ואולי גם ידרסו אי אלו עצים או חרדוני סלעים, כולנו נרגיש את ההקלה בכיס.

גם פעילותו של שר האנרגיה יובל שטייניץ ראויה לציון בכל הקשור לקידום מתווה הגז, כי כל יום שעובר הציבור בישראל משלם עליו מחיר עצום. העמידה האחראית כנגד מקהלת הפופוליסטים, משרתת את הציבור – ובכלל זה הציבור החרדי – פי כמה מכל הנחה פיקטיבית על מוצרי יסוד שנורית ממקל של איזה שלוחא דרבנן.

סוגיית הגז היא מורכבת, וקל מאד להפריח סיסמאות ריקות ולסמא עיני הציבור בשטויות. "הגז של כולנו", "שודדים אותנו", "הציבור נגד הממשלה", נופחים להם פוליטיקאים ממחנה השמאל, כשהם מנצלים את הבורות הציבורית ועושים בה שימוש נגד הציבור.

הגז לא של כולנו, מדינת ישראל מכרה אותו מזמן. המדינה מכרה זיכיונות לחיפוש והפקת גז ונפט בשוק החופשי, והיו חברות שנטלו סיכון עצום ורכשו זיכיונות אלה. מדוע זה היה סיכון עצום? כי מדינת ישראל בעצמה הקימה בשנות השבעים חברה ממשלתית וביצעה למעלה מ-500 קידוחים ברחבי הארץ, ולא מצאה כלום. או אז, אם אין נפט וגז, אז לפחות אפשר להרוויח מדמיונות של אנשים שחושבים שכן יש, ולכן מכרה זיכיונות. אבל, למרבה ההפתעה יום אחד אחת החברות אכן מצאה גז, ובאופן חד צדדי ותוך הפרת חוזה החליטה המדינה לשנות את תנאי הזיכיון ולגבות מס גבוה באופן משמעותי. הפרת חוזה שכזו מהווה עילה משמעותית לחברת נובל אנרג'י לתבוע את מדינת ישראל בהליך בינלאומי, על אחת כמה וכמה אם כעת המדינה תפר חוזה שוב ותטיל מגבלות נוספות.

לכן, המתווה שמוביל שטייניץ גם אם הוא לא מושלם הוא אחראי, הגיוני וראוי שייחתם בהקדם האפשרי. הרי למעלה מ-60% מהכנסות הגז יחזרו לאזרחי ישראל כמס, וכל עיכוב הוא הפסד כספי משמעותי. גם אם תיאורטית ניתן להביא להסדר טוב יותר, עצם ההשתהות עד חתימתו תביא יותר נזק מתועלת.

הליכים אלה של שינוי שוק הנדל"ן והסדרת שוק הגז, ישפיעו הרבה יותר על הכיס של כל אחד מאתנו מאשר איזו הנחה חסרת משמעות על מוצרי יסוד או איזה מאה שקלים לקצבת הילדים. לאור זאת, אין להסיק אלא שהפוליטיקאים החרדים נטפלים לזוטות, ונעדרי כל אמירה ממשית בסוגיות המהותיות. הם מנופפים במקלות, ספק מתוך אמונה תמימה שמקל הקצבאות וההנחות מועיל, ספק מתוך ניסיון להרשים, כאשר הרובה האמתי אשר יביא לרווחה ותועלת לאזרחי ישראל נמצא בכלל במקום אחר.

ואסיים במשל עממי אחר, על אותו כפרי שהתבלבל בספירת שקי התבואה בשעת ביצוע עסקה, והחליט שכנגד כל שק יניחו בצד מטבע נחושת. בסוף הספירה, כנגד כל מטבעות הנחושת יספור לידו הקונה מטבעות זהב. וכך הלכה ערימת מטבעות הנחושת וגבהה, ואיתה גם חמדנותו של הכפרי. ברגע שנזדמנה לו האפשרות, העלים לכיסו מלא החופן מטבעות נחושת, וכך הלך לו מאושר לביתו. וכמו הכפרי, יש פוליטיקאים שמנסים למכור לנו קצבאות נחושת.

נראה שתפקיד התקשורת החרדית האחראית צריך להיות פשוט - להידמות לבני העיירה האחראים, אשר לא רק לעגו לבערל'ה אלא גם הסבירו לו שלמען בטחונו האישי, להבא אל ינסה להרשים זאבים במקלות. ובמקרה דנן, עם מע"מ אפס על נחושת אי אפשר לקנות דירה.

תוכן שאסור לפספס
18 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
אם אתה טוען שכחלון ושטייניץ עושים עבודה מצויינת , אני לא מבין מדוע צריך לבזבז על זה נציג חרדי, שדואג לאינטרסים של הציבור החרדי בלבד, שזה לא שטייניץ ולא כחלון יעשו. א"כ יוצא שהחכי"ם החילונים יעשו מה שטוב לכלל האזרחים, והאזרחים החרדים בתוכם, והחכי"ם החרדים ידאגו לצרכי החרדים. ונמצאנו מרוויחים כפליים!
יהודה05.09.15
14
אפילו שהוא גר בקרית ספר הוא תותח שיא עולמי זה לא יכול יהיות? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי14.08.15
13
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר16.08.15

הצגת כל התגובות

12
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.09.15
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דדו הגדול 14.08.15
10
אין לציבור החרדי למי להצביע, גם אם הפוליטיקאים החרדים לא יעשו כלום גם למראית העין רק ידאגו לגו'בים למקורבים המצב לא ישתנה וכולם יצביעו להם "ועשית ככל אשר יורוך"...
משה14.08.15
9
צריך להבין שלא חייבים לכתוב כתבות מצוינות ותמיד לקלקל אותם עם ביקורת על אנשים שעושים ככל יכולתם להיטיב עם המגזר ששלח אותם האם היית בכנסת וחווית על בשרך את התמודדויות די לשנאה ואגב הכתבה טובה תודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי14.08.15
8
אבל מה לעשות השלוחים שלנו לא יודעים איך מסתכלים על התמונה הגדולה.... כן ככה זה כמעט בכל דבר במדינה הזה
חיים ברוך14.08.15
7
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.08.15
6
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמת14.08.15
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקורא14.08.15
4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א14.08.15
3
עד כמה שידוע לי יש 13 נציגים ולא 15
דן פרסטר16.08.15
2
מדבר לעינין ולא כמו יעקב עמר הגאוותן שדואג לאינטרס שלו ובכלל לא שומעים עליו מציאות שקול ברמה אמרו שיתנו לו תכנית ובסוף לא נתנו מעניין למה?! מאוד מאוד ממעעעננניייןןןןן למה תגידו אתם לבד טוב אין לי כוח לכתוב ננששבברר לי בבביייי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי14.08.15
1
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א14.08.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24